Şimdi Ara

Rektefiye (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
2
Favori
4.071
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • FaLCoN^ kullanıcısına yanıt
    Hocam araç 6silindirli çok güzel bir motor ve ısınma süresi çok az yani araç motoru soğuk çalışmadan sonra hemen ısınıyor. Zaten soğuk motorla hiç gazlamadım. Bu kadar yıpranmasını farkında olmadan kısa süreler eksik yağla gezmeme bağlıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    motor yağı kurtarmıyorsa geçici çözüm bor yağ katkısı deneyin... double up falan iş görüyor...

    rektefiyede genelde honlama falan problemi olmuyor ama usta adam gibi eksiksiz tüm parçaları değiştirip contaları civataları adam gibi yerleştirip düzgün torklarsa bir 270bin daha gider...

    motorun bitmesindeki en büyük neden LPG... Ama lpg motor parasını çıkarıyor...

    rektefiyeci 500 lira alıyor
    ustada 1000-1500 arası alır
    parçalarda 2000 tutsa

    4000 bin liraya mis gibi motor olur... Ben olsam rektefiyeden sonra gaz kelebeğini falanda değiştirirdim...

    Araca hiç lpg Takilmamis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgurakdkn O kullanıcısına yanıt
    Siz en güzeli ustayı boş verin. madem arabayı zamanında sıfır aldınız götürün bir bmw servisine a dan z ye motora bir baksınlar. boşuna açtırmayın ustaya falan. yapar rektefiye, yağ yakmaya devam eder canınız sıkılır. bir kere masraf edin en azından sorununuz çözülür.
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Hocam dediğiniz parçaya en kısa zamanda baktırıcam fakat aracı 4yaşından beri aynı ustaya götürüyorum ve usta sesinden bile aracın sorununu anlayıp hep sorunlarımı tek seferde çözdü. Zaten üst yorumlarda da yazdım 2012yılına kadar 10w 40 kullanıyodum fakat dayanmıyordu malesef. İstanbul tuzla semtinde yaşıyorum hocam ustamda maltepede. Bostancı oto sanayi star 2 servisi çıkışlı bir usta

    Hocam bende zaten çok şaşırdım bmw aracım sonuçta 500.000km filan gider diyodum sizin gibi. Direksiyon simidi ve vites topuzunu, direksiyon üstündeki ses ve hız sabitleme tuşlarını almanya bmwden getirdim çok titiz kullandım aracı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mcadirci M kullanıcısına yanıt
    İnce yağı daha çok eksiltir hocam. Çözüm rektifiye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    motor yağı kurtarmıyorsa geçici çözüm bor yağ katkısı deneyin... double up falan iş görüyor...

    rektefiyede genelde honlama falan problemi olmuyor ama usta adam gibi eksiksiz tüm parçaları değiştirip contaları civataları adam gibi yerleştirip düzgün torklarsa bir 270bin daha gider...

    motorun bitmesindeki en büyük neden LPG... Ama lpg motor parasını çıkarıyor...

    rektefiyeci 500 lira alıyor
    ustada 1000-1500 arası alır
    parçalarda 2000 tutsa

    4000 bin liraya mis gibi motor olur... Ben olsam rektefiyeden sonra gaz kelebeğini falanda değiştirirdim...

    m54'ler 6 silindir hocam. 4000 liraya rektifiye çok iyimser bir rakam bence...
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Hocam allah razı olsun dediğin işlemi yapıcam ve sonuçlarını yazıcam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Howlin Wolf

    quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    motor yağı kurtarmıyorsa geçici çözüm bor yağ katkısı deneyin... double up falan iş görüyor...

    rektefiyede genelde honlama falan problemi olmuyor ama usta adam gibi eksiksiz tüm parçaları değiştirip contaları civataları adam gibi yerleştirip düzgün torklarsa bir 270bin daha gider...

    motorun bitmesindeki en büyük neden LPG... Ama lpg motor parasını çıkarıyor...

    rektefiyeci 500 lira alıyor
    ustada 1000-1500 arası alır
    parçalarda 2000 tutsa

    4000 bin liraya mis gibi motor olur... Ben olsam rektefiyeden sonra gaz kelebeğini falanda değiştirirdim...

    m54'ler 6 silindir hocam. 4000 liraya rektifiye çok iyimser bir rakam bence...

    Ustam 2014 yılında rektefiye için 2000tl masrafı olur demişti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ozgurakdkn O kullanıcısına yanıt
    2014 yılında da olsa 2000 TL'ye M54 motoru rektifiye etmek imkansız. O paraya 2014 yılında sadece pistonlara segman atılabilir. Rektifiye işlemi yapılırken 6 piston değişecek 0.25 büyük piston takılacak (bir ölçü büyük piston takarak rektifiye işlemi sadece sağlıklı aşınarak ömrünü tamamlayan motorlara yapılır, eğer ki motorda yağsız kalma vs gibi ciddi hasar veren arızalar sonucu rektifiye işlemi gerekiyorsa bu durumda gömlek çakılabiliyorsa gömlek çakılır ve standart piston kullanılır, gömlek çakılamayan tipte bloksa tek çare yeni blok almaktır), blok honlanacak, üst kapak işlem görecek, subaplar ve gaydları değişecek, yağ pompası değişecek, su pompası değişecek vs.

    Yani senin usta ya sadece segman atıp geri toplamaya rektifiye diyor yada sana rektifiye yaptım diyecek ama yapmayacak. Başka açıklaması yok çünkü.
  • Lpg yi hızlı okuduğumdan yanlış görmüşüm...

    ben gayet mantıklı bir fiyat yazdım motor yapılırken her ne kadar belli olmasada krank vs alınmaz... Rektefiye zamanında yapıldığında diğer parçalar zarar görmeyeceğinden parça masrafı fazla çıkmaz...

    rektefiyecide genelde otomobillerde fiyat fix tir... 500 liraya ben boxer motor rektefiye ettiriyorum... normal bir motordan daha zor ve daha çok uğraştırıcı... şu an ümraniye sanayide rektefiyecide 1 adet daha rektefiye yapılacak motorum var = )

    http://www.karakaslarotoyedekparca.com/bmw-e39-5-serisi-m54-piston-sekman-takim-2000-2003-12435.html aracın parçaları internette var...

    daha 4 ay önce 2003 bmw 3.0 a yolda motor kilitlediği için motor yaptıran arkadaşım var... 6 bin lira para bayıldı ama blokta sağlam kalan bişeyde yoktu...

    dizel motor değil bu benzinli...




  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Blokta sağlam parça yoktu derken, bloktaki bazı parçaların orjinalinin fiyatlarını yazayım bakalım o paralara o motor sağlıklı şekilde toplanıyormu.

    Parça adı, parça numarası ve fiyat olarak yazayım hesaplayalım.

    1) Krank, 11210007262: 1400 Euro + kdv
    2) Piston kolu 11241437210: 410 Euro + kdv (6 adet alacaksın 6 silindir olduğu için eder 2460 Euro + kdv)
    3) Piston 11257506222: 320 Euro + kdv (Bu 6'lı set fiyatı 0.25 yada 0.50 büyük ölçü aynı fiyat)

    Şimdi yukarıdaki parçaların haricinde bir dolu segman civata vs var. Sadece yukarıda yazdığım 3 grup parça orjinal olarak toplamda KDV dahil 4180 Euro yapıyor. Kdv'yi eklediğinde 4932 Euro yapar bunu günlük 3.3 Euro kuru üzerinden bu 3 kalem parça 16280 TL tutuyor. Bunlar motorun alt kısmı denilen bloktaki değişmesi gereken parçaların bir kısmıdır. (Alt kısımda sağlam birşey yoktu lafınıza istinaden yazıyorum. Yoksa sağlıklı aşınmış bir motorda rektifiye ihmal edilmediği sürece krank değişmez. Ancak aşırı hararet yada kol çıkarma gibi bir durum oluşmuşsa krank değişir)

    Rektifiye işlemi sırasında üst kapak da işlem görür bu kısmda da subap takımı, yaylar, gaydlar vs bir dolu parça değişiyor ve üst kapak işlem görüyor. Sağlıklı bir rektifiye için yağ pompası, su pompası vs değişmesi gerekir.

    Hiçbir şekilde M54 6 silidirli 2.0 yada 3.0 olsun motorun rektifiyesi sağlıklı bir şekilde 6.000 TL'ye bitmez. Fakat motoru değişmesi gereken tüm parçaları değiştirmeden oradan buradan bulduğun çıkma, takma ve beşinci sınıf yan sanayi bile denmiyecek taklit ne olduğu belirsiz parçalarla ancak arabayı yürürür hale getirip satacak kadar toplatırsın, yapılan motor arabayı alanın elinde 10.000 km olmadan kalır, işte o şekilde toplamayı belki 6.000 TL'ye bitirirsin.

    Parçaların numaralarını da yazdım dileyen gider fiyatlarını bir de kendisi araştırır.

    Ayrıca komple sandık motor alayım dersen de fiyatı 9800 Euro + KDV yani 11564 Euro 3.3 günlük kur üzerinden 38000 TL

    Diğer türlü yazdığım parçaların fiyatları ortada ki bu rektifiye işleminde değişmesi gereken parçaların sadece bir kısmıdır, yan sanayi bile olsa ortalama kalitedekini ancak orjinallerinin yarı fiyatına alırsın ki krankın yan sanayisi olmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurakdkn

    Hocam araç 6silindirli çok güzel bir motor ve ısınma süresi çok az yani araç motoru soğuk çalışmadan sonra hemen ısınıyor. Zaten soğuk motorla hiç gazlamadım. Bu kadar yıpranmasını farkında olmadan kısa süreler eksik yağla gezmeme bağlıyorum

    Techturkeyde 320i leri 330 yapmanin yollari vardi. Onu arastirin. Eger fazla fark olmayacaksa oyle bisey yapabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    sen dostum kaç kere motor yaptırdın bana izahını versene ?

    her rektefiye yapılan motorda krank mı değişiyormuş ?

    pistonların set halinde fiyatını 6 ile çarparak neye ulaşmaya çalışıyorsun ?

    http://www.karakaslarotoyedekparca.com/bmw-e46-3-serisi-m54-piston-sekman-takim-2000-2005-12493.html

    birdaha alıntı yaparken mantıklı bişeyler yaz... yoksa rahatsız ediyorsun... Rektefiye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 17 Ağustos 2016; 21:32:10 >




  • Bu kilometrede bmw motoru rektefiye istemez. Sıfır km den beri sizde olduğunu düşünürsek..

    O halde yağ eksiltme sebebi başka detaylarda aranmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozgurakdkn O kullanıcısına yanıt
    Motor sonsuz gidecek bir şey değil maalesef belli bir ömrü var. Genelde güzel bir yerde yapılırsa reflektiye bi o kadar daha gider ama orijinal parçalar kullanmanız lazım kalın yağ kullanarak sorunun önüne geçemezsiniz.Genelde yapılan işlemler gömlek ve sekman değişimidir yukarıdaki süper ustaların dediği gibi piston krank ve piston kolu değişmez zaten gömlek ve sekmanın amacı budur krankı ve pistonu korumak gömlek ve sekman aşınır onlar değişir doya doya binmeye devam edersiniz
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Piston kolu için belirtmiş hocam. Birbirinizi yanlış anlamışsınız tartışmanın anlamı yok
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Bu forumun sıkıntısı senin gibi okuduğunu anlayamayan, mektepten terk söktakcı olmuş bildiğini sanan ancak bildiği yanıldığına yetmeyenlerdir.

    Al orjinal BMW yedek parça kataloğundan yüklüyorum oırada yazıyor, altını kırmızıyla da işaretledim, gerçi senin okuduğunu anlama kapasiten yok ama diğer forum kullanıcıları okusun ve doğruyu bilsin.


    Öncelikle kollar: Kırmızıyla altını çizdiğim Adet yazan yere dikkat et 1 yazıyor olması verilen fiyatın 1 adet için olduğunu belirtir. 1 numara olarak gösterilen "SET İTME KOLU" resimde 2,3,4,5 ve 6 numaralı parçaların kutuda birlikte yer aldığını gösterir. Yanında yazan 367.35 dolarlık fiyat ise ABD toptan fiyatını belirtir ve eyalete göre değişen oranda vergi hariç fiyattır. YANİ SEN BU PARÇADAN 6 TANE ALACAKSAN VERİLEN FİYATI 6 İLE ÇARPACAKSIN.

     Rektefiye


    Pistonlara gelince yine altını kırmızıyla çizdiğim Adet yazan yerde 6 yazıyor. Yani kutudan segmanlarla ve diğer parçalarla beraber 6 adet piston çıkıyor ve 6 adedinin ABD toptan fiyatı vergi hariç 237.73 dolar.

     Rektefiye


    Saçma sapan, hakaret eden tarzda ve seviyesiz konuşma, burası bir bilgi paylaşım forumu, insanları yanlış bilgilendirmekten de vazgeç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cagatayigci

    Motor sonsuz gidecek bir şey değil maalesef belli bir ömrü var. Genelde güzel bir yerde yapılırsa reflektiye bi o kadar daha gider ama orijinal parçalar kullanmanız lazım kalın yağ kullanarak sorunun önüne geçemezsiniz.Genelde yapılan işlemler gömlek ve sekman değişimidir yukarıdaki süper ustaların dediği gibi piston krank ve piston kolu değişmez zaten gömlek ve sekmanın amacı budur krankı ve pistonu korumak gömlek ve sekman aşınır onlar değişir doya doya binmeye devam edersiniz

    Sadece yaptığı kilometre neticesinde aşınan motorda rektifiye işlemi yapılırken pistonları bir büyük olarak yani +0.25 büyük olarak set şeklinde yeniler devam edersiniz. Motora gömlek geçirme işlemi bu aşamada yapılmaz. Motoru açıp sadece segman atmak rektifiye olarak adlandırılmaz.

    Motora gömlek geçirmek için:

    1) Motorun herhangi bir nedenle dağılması, piston eritmesi vs neticesinde bloğa aşırı zarar vermesi ve bunun neticesinde blokta oluşan aşırı deformasyonu düzeltmek için honlama yapılarak aşındırılması sonrasında tekrardan orjinal ölçülerine getirmek için gömlek çaklır.
    2) Motor daha önce birkaç kez rektifiye görmüşür ve en son rektifiyede +0.75 büyük piston takılmıştır tekrardan sıfır ölçüye dönmek için gömlek çakılır. vs.

    Dediğiniz doğru rektifiyede krank değişmez. Ben daha önce yazdığım fiyatları başka bir kullanıcı "6000 TL'ye komple 3.0 6 silindir BMW motoru topladık, BLOKTA SAĞLAM PARÇA YOKTU" dediği için yazdım. Blokta sağlam parça yoktu derseniz, zaten bloğun içindeki 3 ana bileşen olan Krank, Kollar ve Pistonlar aklınıza gelir.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.