Şimdi Ara

Rektefiye

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
38
Cevap
2
Favori
4.052
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar hayırlı forumlar. 2000model e46 320i aracım var lpg taktırmadım 2000 yılında sıfır alındı araç 16 senedir bende. 279bin km ye geldi ve 1500km de 2lt yağ yakıyo. 10w 60 mobil yağ kullanmama rağmen. Usta rektefiye dedi fakat rektefiye hakkında bilgim yok maliyeti ne kadar olur, yaptırırsam kaç km daha gider bilgisi olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim. Bu arada araçta hiç yağ kaçağı yok hepsini yakıyor. Araç yağsızda çok az kullanıldı farkedilmeden...



  • Hocam merhaba,

    Sizin araba için uygun olan yağ 5w30 görünüyor internette siz neden 10w60 koyuyorsunuz? Doğru yağ koyarsanız yağ yakması azalabilir. Rektefiyeden önce bunu bir deneyin bence. arabanın km'si çok yüksek değil.
  • rektefiye denilen olayın maliyeti motor açılınca ortaya çıkar. Yani adam der ki, segman atsak yeter, silindir gömlek ve pistonlar da değişecek, sübaplar aşınmış vs. hepsini açıldıktan sonra diyebilir.

    kullanılan parçanın orijinalliğine göre de fiyat değişir. 1500 ile 8000-10000 arasında geniş bir yelpaze. Usta çok önemli, lakin değişmesi gereken parçayı farketmeyip toplarsa motor yeniden açılır. yeniden masraf yaparsınız.
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Ustam subap lastiklerinden gözüküyo sonuç fakat yağ seviyesi çok azken de araca bindiğim için yatak sarmaya başlamış olma ihtimali var. Rektefiye yaptırsam kaç bin km daha gider veya sağlıklı bir tercih midir
  • mcadirci M kullanıcısına yanıt
    Hocam 2012yılına kadar 5w 30 kullandım fakat 750km uzun yoldan sonra 5lt yağ yaktı. Sonra usta 10w 60önerdi bu yüzden 10w 60a geçtik
  • ustaya bağlı ama bi 100.000, 120.000daha götürür sanırım
  • Hocam ben şey diye biliyorum; motor sökülüp rektefite şirketine yollanır, onlar değişmesi gereken parçaları ustaya söyler ve üstada değişir. Silindir yuvalarına yapılan işlem rektefiye şirketi tarafından yapılıyo diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurakdkn

    Hocam 2012yılına kadar 5w 30 kullandım fakat 750km uzun yoldan sonra 5lt yağ yaktı. Sonra usta 10w 60önerdi bu yüzden 10w 60a geçtik
    Yağınızı o mantıkla değiştirdiyseniz sorun yok. O yağ da kullanılıyormuş. İyi bir usta ile rektefiye ederseniz motor sıfır gibi olur. Ancak sizin motorunuz çok erken tükenmiş. O yüzden rektefiyeden sonra ne olur bilmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurakdkn

    Hocam ben şey diye biliyorum; motor sökülüp rektefite şirketine yollanır, onlar değişmesi gereken parçaları ustaya söyler ve üstada değişir. Silindir yuvalarına yapılan işlem rektefiye şirketi tarafından yapılıyo diye biliyorum.
    pek anlamam ama birden 5w30 dan 10w60 a geçmeniz bayağı yormuştur motoru,sızıntı falan varmı iyice kontrol ettiniz mi?
  • mcadirci M kullanıcısına yanıt
    Hocam ilk sıfır ve tek arabam. Gözüm gibi baktım bakımlarını km si dolmadan 1yıl gelince hemen yaptırdım. Motor soğukken performanslı kullanmadım. Aracımda değişen bile yok sıfır aldığım hali gibi fakat bu motor işi üzdü beni. Kullanımdan kaynaklanan bir sorun olduğunu düşünmüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurakdkn

    Hocam ben şey diye biliyorum; motor sökülüp rektefite şirketine yollanır, onlar değişmesi gereken parçaları ustaya söyler ve üstada değişir. Silindir yuvalarına yapılan işlem rektefiye şirketi tarafından yapılıyo diye biliyorum.

    ben usta kendi bakıyo diye biliyodum öyleyse daha iyi tüm eskimiş parçaları görürler çünkü bi parça gözden kaçsa yeniden motoru indirmek zorunda kalırsın iyi bu usta bul yaptırcaksan iyi araştır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurakdkn

    Ustam subap lastiklerinden gözüküyo sonuç fakat yağ seviyesi çok azken de araca bindiğim için yatak sarmaya başlamış olma ihtimali var. Rektefiye yaptırsam kaç bin km daha gider veya sağlıklı bir tercih midir

    hocam eğer orijinal parçalar ile düzgün bir usta tarafından toplanırsa motor sıfırlanmış gibi olur. tabi tüm parçaların değiştiğini varsayıyorum. Yani 280 bin gitmiş motorunuz. Bana kalırsa az gitmiş, biraz sıkıştırdıysanız normal bu kadar gitmesi. Malum BMW olunca...
  • serseri006 kullanıcısına yanıt
    Sızıntı yok serviste iyice baktırdım hocam. Dediğiniz gibi motoru yormuş olabilir ama yatak sarmasından iyidir düşüncesindeyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgurakdkn

    Hocam ilk sıfır ve tek arabam. Gözüm gibi baktım bakımlarını km si dolmadan 1yıl gelince hemen yaptırdım. Motor soğukken performanslı kullanmadım. Aracımda değişen bile yok sıfır aldığım hali gibi fakat bu motor işi üzdü beni. Kullanımdan kaynaklanan bir sorun olduğunu düşünmüyorum
    Hocam ne diyim geçmiş olsun. Ustadan memnunsanız, yapıldıktan sonra 200 bin km daha gider. Ben reno sembol dizel arabaya rektefiye yaptırdım, usta 200 bin daha gider dedi. Şu an 10 bin km yaptım mutlu mesut geziyorum. Ama şunu tekrar söylüyorum usta çok önemli. Sonra şöyle diyaloglar yaşamayın:

    - Hocam yine yağ eksiltiyor.
    - bin km olsun da yağını değiştikmi çözülür
    - Hocam bin oldu gene yakıyor
    - 10 bin olsun da motor yerine otursun.
    - 10 bin oldu
    - Aslında senin motor çok kötüydü buna da şükür.




  • Iyi araştırıp iyi usta bulursanız bir bu kadar daha gider. Sıfır sandık motor fiyatını da bir sorun eğer hala piyasada varsa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    Iyi araştırıp iyi usta bulursanız bir bu kadar daha gider. Sıfır sandık motor fiyatını da bir sorun eğer hala piyasada varsa
    motor yağı kurtarmıyorsa geçici çözüm bor yağ katkısı deneyin... double up falan iş görüyor...

    rektefiyede genelde honlama falan problemi olmuyor ama usta adam gibi eksiksiz tüm parçaları değiştirip contaları civataları adam gibi yerleştirip düzgün torklarsa bir 270bin daha gider...

    motorun bitmesindeki en büyük neden LPG... Ama lpg motor parasını çıkarıyor...

    rektefiyeci 500 lira alıyor
    ustada 1000-1500 arası alır
    parçalarda 2000 tutsa

    4000 bin liraya mis gibi motor olur... Ben olsam rektefiyeden sonra gaz kelebeğini falanda değiştirirdim...
  • egemena E kullanıcısına yanıt
    Hocam sandık motor fiyatı araba kadar oluyor :) Almanyadan sordurtmuştum 8bin euro gibi bi rakam
  • Motor acildiginda emme monifoldunu kesinlikle temizlet. Duzgun rektife edilirse en az 200-300 gider. Bu sizin kullaniminiza da bagli. 400binde triger siyiran aracimizin gomleklerinde hic cizik yoktu. Rektifiye bile edilmedi anlayacaginiz sizin kullanma seklinize gore motor omru degisir. Soguk motora gaz asla basmayin. Rolentide en az 1 dakika bekleyin. Stop ederken yine yagin yogumasi icin 1-2 dakika rolentide birakin. Yagin en kalitelisini alin. Filtre yag bakimini asla aksatmayin. Uzun motor omru icin bunlar sart.


    Edit. 424bine kadar benzin ile kullanildi sonra lpg taktirdik. Suan 440binde masallahi var. Yagli sistemde var 100bin sonra subaplar degismek isteyebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FaLCoN^ -- 17 Ağustos 2016; 14:37:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    Iyi araştırıp iyi usta bulursanız bir bu kadar daha gider. Sıfır sandık motor fiyatını da bir sorun eğer hala piyasada varsa
    Motorda başka bir sorun var gibi. 1500 km de 2 lt. yağ yakan araba rektefiye yapılınca sıfır gibi olmayacaktır. motor açılmadan ne söylesek doğru olmaz. çok yüksek yağ tüketimi var. 6-7 bin km de yarım litre eksilme olsa makul sayılabilir ama 1500 km de 2 litre çok yüksek.
  • Hocam bazen gaz yemiyor yani araç 7bin devir 6.400e kadar çeviriyor fakat hiç durmadan 80km filan yapınca hafif yokuşlarda yarım debriyajda 3bin devire kadar çıkabiliyor. Birde geçenlerde EML ışığı yandı yani motor koruma ışığı 2.700deviri geçmedi fakat kontak aç kap yapınca söndü. Ben bunları yağ yakmaya bağladım ama başka sorunda olabilir dediğiniz gibi
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.