Şimdi Ara

RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra (498. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10.098
Cevap
39
Favori
1.312.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 496497498499500
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Managerrrr M kullanıcısına yanıt
    Çok sevindim. O concorde benim idi. Hala lacivert 21 görünce bakarım ona. Hiç lpg görmemişti o araç.
  • cimbomlu6262 C kullanıcısına yanıt
    Bu kadar temizini zor bulursunuz ama ciddi söylüyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferdi9050

    Benzin fiyatları uygun olsa da lpg yerine benzin alsak

    Lpg de tam performans alamıyoruz ve lpg kokusundan nefret ederim Sonuç olarak uygun fiyat kısa ömür ve performans kaybı elde ediyoruz.

    Manager 1.7 oldugundan kasayı kaldırmıyormu bilmem 3bin devir altında araç zorlanıyor. Yakıtdanmıdır bilemedim. Bir ara gaz ayarlarına baktıracağım


    Asıl sorun, bu ülkede 93 yılına kadar üretilen 1.7 Manager'lerin düşük oranlı diferansiyel ve 14 inç tekerlekle üretilmesiydi, ki bunu farkedip diferansiyeli değiştirmeleri 93 sonunu buldu. Ondan sonrakilerde performans sorunu bir ölçüde düzeltilmiş oldu.
    Ayrıca bunlardaki karbüratör yapısı çok iyi LPG uygulaması gerektirir, ki öyle bir usta bulunması zor.
    LPG ustalarının çoğu yalapşalap çalışır (ki bunu güney Ege'de kurs verdiğim 100 küsur elemandan sadece 5-6 tanesinin işini hakkıyla yaptığını gördüğüm için rahatça söyleyebilirim).
    Hemen regülatörden hortumu çıkarıp miksere takar, kabaca relanti-güç ayarı yapıp bırakırlar. (Hatta bazıları çuvallayınca hava emişini bantla falan da kapatır ki, böyle yapan birisi motor ve yakıt teknolojisinden haberi olmayan, çırak seviyesinde bilgi sahibi bir elemandır, dükkanının yeri unutulmalıdır.)
    Araba ya orta-üst güçlerde "geberik" çalışır, ya da alt devirlerde boğulur.
    Bunun nedeni de, istisnasız tüm Manager için imal edilen mikserlerin hatalı oluşundandır.
    Her mikserin monte etmeden önce ince bir işçilikle deliklerinin (vaya kanallarının) büyütülmesi ve gaz verme açısının alta doğru yönlendirilmesi gerekir, ki yarım ila bir saatlik ince işçilik gerektirir, kimse de bununla uğraşmaz.

    Bunun dışında, Manager'lerde ön tekerlek ekseni asıl model olan Concorde'a oranla 5-6 cm kadar daha öndedir, yani keferenin "wheelbase" dediği iki dingil arası mesafe daha uzundur, bu da arabayı biraz daha hantal yapar.
    Benim kendi Manager'imde uyguladığım çözüm, öncelikle gaz mikserini ayarlamak; sonra da tekerlekleri değiştirmekti, sonuç bayaa etkili olduydu.
    Tekerlekleri değiştirmek derken, sanayide usta olduğum için bir Flash'çıyla jantları komple değiştirme şansım olmuştu.
    Flash'ın 13 jantı Manager'in aslında orijinal jantıydı, sonuçta Flash'çı vatandaş ta 14 jant takıp arabasını "havalı" hale getirmişti:)

    LPG'nin karbüratörlü araçlarda bir miktar performans düşüklüğüne neden olduğu doğrudur, ama bu pek fazla abartılacak durum olmaz, eğer hesaplı bir LPG uygulaması yapılmışsa. Mesela 1.7 Managerde bu kayıp 5-6 HP gibidir, 92 yerine 87 HP gibi düşünün.
    Ayrıca, LPG kurudur benzin yaştır lafları sadece laftır, motor-yakıt tekniğinden anlamayanların bir geyiğidir, sakın ola ki o piyasadaki "LPG'li araçlar için yağlama sistemi" falan gibi oltalara gelmeyin. (Tabii LPG yağı diye satılan ne idüğü belirsiz yağları da boşverin, düzgünce bellibaşlı markaların kaliteli yağlarını kullanın, yağ değişimini de 10 bin km gibi ayarlayın, eğer kaçak yoksa ve aracınız aşırı yağ yakmıyorsa.)
    Montaj yaptığım araçlarda sonradan o yağlama sistemlerini gördüğüm anda söktürmüştüm, söktürmeyenlerin de garantisini iptal ettirmiştim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocausta* -- 13 Temmuz 2017; 0:39:35 >




  • Sa arkadaşlar aranızda yeniyim bendede 92 manager var arabamın hararet göstergesi ve devir göstergesi calısmıodu sigortası atmış 15 amperlik yenisini takıom 1 dakika geçmeden oda atıor yardımınıza ihtiyacım var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kocausta* kullanıcısına yanıt
    Öncelikle verdiğiniz o güzel bilgiler için teşekkürler. Ağzım açık okudum cidden

    Benim sorunum öncelik le buji den kaynaklı imiş. O kadar ince bir noktadan sıkıntı yaratmış ki kaç tamirci gezdim bujiler sağlam dediler. Sonunda bu motordan anlayan bir ustaya geldim bujilerin bir tanesi sıkıntı dedi. Normalde çok uğraşmayıp bujileri kendim bile değiştirebilirdim ama inat ettim biraz açıkcası.

    Bujilerden sonra güç kaybı baya azaldı. Ama yine bahsettiğiniz olaylardan olsa gerek araç yine hantal. Jantlar 14 lük ilk pay sanırım bundan kaynaklı. Gaz ayarı yapabilecek biri hele hele sizin anlattıgınız kabiliyetde biri bulundugum bölgede yok desem yeridir. O sebeğple şimdilik idare ediyorum. Olurda İstanbul Ankara yaparsam güzel bir usta bulacağım.

    Motor konusunda şükür bir sıkıntım yok ama inanın aracı gören kaçıyor Birtek Subaplarda boşluk var sanırım hafif sesli çalışıyor motor kaç tane ustaya gittim biz yapamayız bunun ki milimetrik falan dedi. Ama sırf manager,concerde bakan bir usta buldum. Bakalım ilerleyen süreçlerde ona gideceğim.

    Aracı iyice test ettikden sonra şehir dışı 22 krş şehir içi çok abanmazsam 30 krş yakıyor. Tabi bayırlarda bayılmasın diyip abanırsam rakam artacaktır.

    Aracı aldıktan sonra bir kez yolda kaldım. Ne benzinle ne gaz ile çalıştı. Marş basıyor va ama çalışmıyordu. Sorun şanzuman veya diferansiyelden gelen bir sensör var ki tam adını dahi bilmiyorum, onun kablosu kırılmış. Ordan komut almadığı an motor çalışmıyor Başına gelen olursa direk onu kontrol etsin.

    Genel olarak parça alımı yapmak istediğimde flash parçası olarak arıyorum. Yoksa uyanık satıcılar parçalara fark koyuyor. Yukarıda bahsettiğim sensörü aynı satıcıya sabah flash olarak sordum 70 tl dedi, akşam manager dedim 100 tl dedi :) Tabi verirmiyim..

    Ama kaporta aksamı hakkaten pahalı, nedeni de piyasada olmayışı. Arka tampon aradım satıcılardan bulamadım. Çıkma olarak bir öneri geldi sadece. Onuda beklemeye aldım. Ufak tefek kaporta işi olacak ozamanı beklicem.

    Neyse Bilgilendirmeler için teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferdi9050 -- 1 Ağustos 2017; 10:3:57 >




  • Merhaba arkadaşlar bazı sıkıntılarım mevcut araba ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim. Aracım 93 Model 1.7 Manager. Arabanın otomatik arka camlarında sorun var motorları komple söküp bakımlarını yaptım kömürlerini değiştirdim motorlar dışarıda mükemmel çalışıyor ve çok güçlü yanlız arabaya takınca bayılıyor kaldırmıyor camları.

    Camları kontrol eden elektronik bir sistem varmıdır? Varsa nerede bulunmaktadır.

    Ayrıca silecek hızı 3 kademede bile yetersiz hızda tüm manager ler de bu şekildemidr?

    Teşekkürler..




  • S.a arkadaslar bende 92 model concorde var yarim sirali tup var ilk benzinde calisiyor 3000 devirden sonra gaza geciyor bu aralar bogulma sorunu var araba cok zor calisiyor ilk marsa bastigimda ortaligi benzin kokusu aliyor 30 saniye marsa basmaya devam ediyorum zorla calisiyor tupe gecince normale biniyor tupude cok yakmaya basladi ekrandaki yakit tuketim gostergesi 2 kati gosteriyor tamirciye gosteriyorum elini surmeden 500 masrafin gider diyor neresi arizali diyorum bilmiyorum bakacagiz tek tek diyor daha once boyle sorunu olan arkadaslar cevap yazarsa sevinirim tskler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam Arkadaşlar,

    Renault 21 manager 1.7 bir aracım var, Beğenerek ve aceleden aldım.

    Aracın muayenesine 1.5 ay kalmıştı. Ancak sanırım önceki sahibi aracı uzun süre kullanmamış .

    Büyük bir masraf vesilesiyle muayeneden geçtim,

    Ancak ustaların bazıları yaparken bozduğuna kanaat getirmeye başladım.

    Aracı kendim yapmak istiyorum. Bir kaç sorun var, halletmeye çalışacağım İnşaAllah.

    Elinde bu aracın tasarım şeması olan var mı?

    Ayrıca İstanbul'da Yedek parçalarını ucuza bulabileceğim yer mevcutmudur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kenbas -- 29 Ağustos 2017; 18:56:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadas öncelikle herkesin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sancak0326 -- 7 Eylül 2017; 23:27:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • R21 turbo satan var mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamün aleyküm arkadaşlar bende 1991 model Concord var belki sorulmuştur ama bulamadım. Orijinal lastik ebatları nedir öğrenebilir miyim yeni aldım arabayı üzerindeki lastikler büyük geldi bana...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • gamsiz903 G kullanıcısına yanıt
    185/55 R15 olması lazım
  • 185 65 14 86H Olacak
  • Arkadaşlar Renault,Dacia,Peugeot ve Citroen marka araçların orjinal ve yan sanayi bütün yedek parçaları Renom Otomotivde. Renom Otomotiv Ankara Şaşmaz Başkent Oto Sanayi sitesinde bulunmaktadır. Servislerde şişirilmiş fiyatlardan önce mutlaka bize ulaşın. Siparişlerinizi aşağıda belirtilen telefon numaraları ilewww.arabaparcam.com vewww.renom.com.tr internet adreslerimizden verebilirsiniz. N11.com üzerindende online sipariş imkanı mevcuttur. Lazım olan hertürlü parça için bizimle irtibat kurabilirsiniz.Türkiyede Twingo ailesi olarak en çok parça bulunan yer Renom otomotivdir.Lütfen aradığınızda Donanım Haber Forumdan aradığınızı mutlaka belirtiniz. Saygılarımızla

    Telefon Numaralarımız: 03122781887-03122781665

    Cep Telefon Numaramız: 05068926900

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaslar vgt( vakum gucu teknolojisi ) diye bir icat yapmislar olayin mantigini cozdum ve calistigim is yerinde urunun aynisini yaptim ve olay muthis arabasina fazladan 10 beygir yuklemek isteyen var ise bu cihazi bir arastirsin ben her turlu yardimci olurum urunun tedarigi ve montaji hakkinda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • resim ve daha detaylı bilgi paylaşırmısın.
  • Bu sistem ile Aracin motor vakum dengesi duzenleniyo bundan kaynakli olarak surtunme ve yuksek viteste iken alt devirlerdeki vuruntu minumuma dusuyor. siz gaza basmadan once bu kit sayesinde sizi hazirda bekleyen bir vakum oluyor ve siz ayaginizin ucuyla bile dokunsaniz araba devir yukseltmeye devam ediyor

    URUNUN FOTOSUNUDA YUKLUYCEM MONTAJLI HALINI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese selamlar aracım 1.7 manager sorunum ise vites geçişlerinde devir fazla düşüyor ve bu düşüşler düzensiz mesela hızlı kullanıp ışıkta durduğumda stop ediyor mixer alıp taktırmayı düşünüyorum bu şekilde sorun çözülürmü çözülmezse bu randımansızlığın sebebi nedir cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dd.dursun -- 20 Kasım 2017; 12:27:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • concorde2000 kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkürler, başka bir siteden şemaları buldum ancak çizimler çok karmaşıktı. Kendim bir çok problemi çözmeyi başardım. Aşağıda başıma gelen sorunları çözme yollarını anlatacağım, Ancak bazı arızalar duruma göre farklılık gösterebilir.

    * Aracım çalışmada ve gaz yemede sorun oluşuyor ve ısındıktan sonra rolantide gaza dokununca stop ediyor.

    + Sorun Distribütör kapağı değişti. Not:Kapağı sökünce içindeki yaylı bir kömür var bitince ortadaki dağıtım yapan metale temas etmeyince ateşleme yeterli olmuyor, Ve bu arıza çok aşırı yakıt tüketiyor. Motorun gücü büyük oranda azalıyor. Bu arızadan önce kabloları ve bujileri de değiştirmiş oldum.

    * Aracım geri vitesteyken hareket edince motor kaputa vuruyor ve zarar veriyor,

    + Arka motor takozu değişmesi gerekiyor. Kaliteli marka almanızı öneririm Ancak çok zor ve tehlikeli olduğunu belirteyim, Aracın arka lastiklerini takozlarla sıkıştırmanız el freni çekilir, viteste olarak müdahale etmeniz gerekir Aksi halde krikoyla motoru kaldırırken araç kayabilir. Aracın ön tekerlerini yüksekçe bir yere çıkarıp (Altında rahat çalışmak için) alttan krikoyu motora sağlam yerinden kaldırarak 3 adet somun 16 anahtar ile sökülerek takılabilir.

    * Aracım kontağı çevirip Marşa geçince araba çalıştığında Marş motoru sistemden ayrılamadığı için hala dönmeye devam ediyor. Ustaya götürdüm role dedi ancak role olmadığını biliyordum, elini motorun olduğu yere sokuyordu ve roleyi de değiştirdi yaptığını düşündüm, Ancak ertesi gün aynı hata yeniden oluştu. Bunu geçici bir çözüm ile hallettim.

    + Marş rolesindeki kontak kablolarını direksiyonun altına getirip o şekilde çalıştırıyorum, Tabi role bobin kablolarını kullanmıyorum(boşta bantla izole edildi) . Şimdi start butonu aldım onunla roleyi çalıştırarak kullanmayı düşünüyorum

    * Araçta çürükler mevcut.

    + Aracınızda çürük varsa videolardan macun, astar, boya ve vernik kullanmayı öğrenebilirsiniz, Kalitesiz olan ürünler uzun vadede fayda sağlamadığı söyleniyor

    Kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kenbas -- 29 Kasım 2017; 0:0:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 496497498499500
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.