Şimdi Ara

RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra (496. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.098
Cevap
39
Favori
1.312.152
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 494495496497498
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Commonwealth forumda okumadığım mesaj kalmadı kitap okur gibi bütün mesajları okudum. Sizide mesajlarınızdan tanıyorum 😊 aracımda çözemediğim bir sorun var. Lpg deyken gayet iyi çalışan ( her nekadar yakıtı içsede ve rölanti sıkıntısı olsada 😂 ) BENZİN de arabayla şöyle bi 8-9 km yol yapınca sanırım araç ısınmasından dolayı birden araç yığılıp kalıyor. Ve soğuyana kadar benzinde çalıştıramıyorum bu esnada marşa basarken bi aşırı benzin kokusuda geliyor. Lpg ye alıp marşa bastığımdaysa çalışıyor o esnada. Ama araba soğuyunca benzinde tek marşta çalışıyor. Sizce benzin pompasında mı sorun yoksa krank sensöründenmi yapar bu sorunu? Bu arada araba benzinde stop edip çalışmadığında kontağı açınca benzin pompasından ses geliyor ondan kafam çok karışık. Siz baya bilgisiniz bi yardım etseniz sevinirim gerçi concorde2000 abimiz de yardımcı oldu ama halen devam ediyor sorunum.

    ÖNCELİKLE TÜM RENAULT SEVERLERE MERHABA. BEN ANKARA'DAN YENİ ÜYE, 10 GÜN ÖNCE 1992 MODEL R21 MANAGER 1700CC SATIN ALDIM. BENCE RENO NUN ÜRETTİĞİ R25 HARİÇ EN GÜZEL VE KONFORLU ARABALARINDAN (ESKİDEN OTO TAMİRCİLİĞİ YAPMIŞTIM. (20 YIL ÖNCESİ) ŞİMDİLERDE MEMURUM.

    ARKADAŞIN SORUNUNA GELİNCE; AKLIMDA KALDIĞI VE ANLADIĞIM KADARIYLA:
    1. ARACINIZ CONCORDE YADA R21 2000.
    2. SIRALI SİSTEM LPG LERDE MOTOR ISINMADAN HAREKET EDİLİRSE BENZER SORUNLAR (YIĞILIP KALMA) GİBİ OLABİLİR. ÇÖZÜMÜ MOTORU ISIT LPG YE GEÇ VE HAREKET.
    3. MOTOR SICAKKEN BENZİNDE ÇALIŞTIRMA ISRARINIZI ANLAMIŞ DEĞİLİM, KALDI Kİ MOTOR SICAKKEN LPG DE DAHA RAHAT ÇALIŞIR, BENZİN KOKUSU SORUNUNU DA BU ŞEKİLDE ÇÖZMÜŞ OLURSUNUZ. (YANİ MOTOR SOĞUKKEN İLK HAREKET BENZİN İLE, MOTOR ISINDIKTAN SONRA LPG)
    4. BENZİN POMPASINDA SORUN OLSAYDI, MOTOR SOĞUKKEN BENZİN İLE HİÇ ÇALIŞMAZDI.
    5. HATIRLADIĞIM KADARIYLA KRANK SENSÖRÜ ATEŞLEME ZAMAN AYARI İLE İLGİLİ BİR PARÇA.
    6. BENZİN POMPASINDAN SES GELMEMESİ İÇİN ARACIN İÇİNDEKİ LPG-BENZİN DÜĞMESİNİ "LPG" KONUMUNA GETİRMENİZ SORUNUNUZU ÇÖZER SANIRIM.

    TEKRAR GÖRÜŞMEK ÜZERE, HOŞÇAKALIN.




  • commonwealth kullanıcısına yanıt
    Hocam o halatin karsiligini degistirmek icin sanzimanin sokulmesi mi gerekli
  • Yeni boyali 1 adet manager 1.7 var 1 adette 2.0 concorde 12valf hatchback var ikisiylede ugrasmak cok zevkli ve sifir masrafsiz diyebilirim ben bunlarin delisiyim mercedesim vardi sattim simdi bu ikisi var hangisini begenirsen al carik curuk bulamazsin yurur aksamida mukemmel artik ikisine vakit ayiramiyorum 3tane cocuk var 2 de arabam onlarda cocuk gibi ilgisiz kalinca kusuyolar oyuzden 1 tanesi satilik
  • Managerrrr M kullanıcısına yanıt
    ne yazık ki evet
  • VEDAT ZORBA V kullanıcısına yanıt
    Lpg işni bilmiyorum ben 21 i lpg ile hiç kullanmadım. Hep benzinli idi. Ancak hatırladığım kadarı ile arkadaşlar sorunu renix emülatör ile çözmüşlerdi. Benzin pompası elektiriklidir ve hiç bir zaman susmaz. Benzin Bypass dan depoya geri döner. Eğer araç içinde zırıltı benzeri bir ses duyuyorsanız o benzin pompası değil klima hava alım iç dış motorunun sesidir ve arızalıdır.
  • https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-efsane-satilik-orjinal-hastasina-417109953/detay Arkadaşlar orjinal arayanlara renault 21 concorde 77.000 km araç benim değil arayan varsa yardımcı olmak maksadıyla paylaştım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SIRADANVATANDAŞ42 -- 27 Nisan 2017; 13:7:9 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese merhaba inşallah yakın zamanda tekrar bir r21 sahibi olarak aranıza katılacağım Gaziantep de yaşıyorum burada bi araca baktım araç oldukça düzgün ama araç rölantide çalışırken gaz vermek istediğimde devir 500'ün altına düşüp stop edecekmiş gibi olup tekrar toparlıyir bunu neden yapar acaba???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayni dert bendede vardi ve lpg sisteminde renix emulator yoktu rolanti tutmuyordu ve bu emulator sayesinde iyi bir gaz ayariyla butun dertlerim bitti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • concorde2000 kullanıcısına yanıt
    Hocam selam foruma uzun zamandır üyeyim ama senelerdir girmiyordum. Concorde hakkında çok bildiğimi sanıyordum ama sayenizde bir sürü bilmediğim bilgi öğrendim sizde benim gibi bu araca gönül vermişsiniz. Sağlıcakla kalın. Bu arada orjinal 138.000 km tüp takılmamış concorde sahibiyim.
  • suskun33 S kullanıcısına yanıt
    Kardes senin mersine gelin giden 12 valf concorde bende gozum gibi bakiyorum merak etme

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamün aleyküm arkadaşlar bende yeni concord alarak araniza katıldım. İlk defa araba alıyorum ilk arabam bu olacak Allah nasip ederse nasıldır pişman olurmuyum olmaz miyim beni aydınlatır saniz sevinirim saygılar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gamsiz903 G kullanıcısına yanıt
    Eger istanbul yada ankarada ikamet ediyosan hic bir sikintin olmaz ama diger iller parca konusunda biraz sikintilidir ama aractan alican zevk o bambaska olucak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birde aracla ilgili tum sikintilarin caresi bu forumda elektrik mekanik her konuda yardimci oluruz artik resmen bu araclar konusunda usta olduk

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eyvallah hepinize teşekkür ediyorum buradan sizlerin değerli fikirlerini almak bizlere fayda sağlayacak saygılar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra





    Buda benim aracım 1991 Concorde 2.0 yıllardır bizde babam artık neresinde kac numara somun var bilir en ince detayına kadar keyif için biniyoruz hem uzun yoldaki rahatlığı hemde yakıtı performanstan bahsetmeye gerek yok zaten 235 kadrani deviriyor bu yasta sorunsuz.

    Ben forumda uzun zamandır yokum genelde facebook taki r21 sayfasında bulunuyorum. Herhangi bir sorunu olan olursa yardımcı olmak isterim. Ziyadesi ile çok uzun zamandır bu işin içindeyiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • concorde2000 kullanıcısına yanıt
    Daha geçen hafta 92 model Concorde aracımı muayeneye soktuğum için, yukarıda yazdıklarınıza katılmayacağımı belirtmek isterim.
    Adamlar gayet ciddi çalışıyorlar gördüğüm kadarıyla.
    Ancak yeni kontrol kıstasları da getirilmiş ki bence bunlar gereksiz, mesela benim aracımda "akü kutup başı koruması yok" gibi bir madde de vardı. (Tabii hafif kusur sayılarak süreci engellemiyor)

    Bu arada, LPG ve sızdırmazlık işlerinde anlamsız bir davranışları yok. Kaçak olup olmadığına bakıyorlar, ama LPG ekipmanı ile ilgili gereksiz sorun çıkarmıyorlar. Örneğin benim araçta ne idüğü belirsiz (ama düzgün çalışan) bir regülatör vardı, bunu sonuç belgesinde hafif kusur olarak belirtmişler ama sonucu değiştirmedi.

    Ayrıca, eskiden devletin memurlarının yaptığı muayeneler faslına dair birkaç şey diyeyim:
    Vaktiyle devleti ciddiye aldığımız gençlik yıllarında bu muayenelere girip hakkıyla rapor almaya çalışırdık.
    Günün birinde, bendeki arka fren sistemi KOMPLE İPTAL durumda olan (parça yokluğu nedeniyle-Ecevit devri), el freni çalışmayan nerdeyse hurda aracımın muayeneden geçmesi, bu arada arkamdaki arkadaşımın 1 yaşındaki çil çil aracın o anda kornasının biraz zor ötmesi nedeniyle geçememesini gördükten sonra bu işlere bakışım değişti.
    Bu olaydan sonra 20 küsur sene boyunca hiçbir aracımı (herhalde 80-100 defa olmuştur) muayeneye götürmedim.
    Her defasında sadece ruhsatı takipçiye verip (memurun ve takipçinin avantasını ödeyerek) işi hallettim.
    İşi-gücü olan herkes te bunu böyle yapıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: concorde2000

    Merhaba Selamlar,cok tesekkurler, Concorde tutkusu sevdasi güzel duygu,Efsane'lerin Kiymetini bilenlerin elinde olmasi daha'da güzel, en iyisini yapmissiniz Concorde motoru LPG pek sevmiyor, en iyisi Benzinli kullanmak , fakat ülkemizde Benzin okadar pahali'ki vatandas mecbur birakiliyor LPG 'ye, son zamanlarda LPG %50 oraninda zam górdü, yani kisacasi pekte bir alternatifligi kalmadi o yüzden Benzinli en iyisi, Concorde'nizle birlikte Nice yillar olsun,Yollarda 30 yil sonra dahi orjinal Concorde'lerin ayakta olmasi sevindirici,

    Concorde motoru LPG'yi sever kardeşim. Bütün Renault motorları için de bu geçerli, ama özellikle 1995 cc'lik J7R kodlu Concorde'larda kullanılan motor, yüksek kompresyonlu olduğu için LPG ile çok uyumludur.
    Sanırım sizin aracın ateşleme sisteminde veya LPG emülatöründe bir sorun var. Yakınızda işten anlayan birinini bulup gösterin.

    Haa, motorun karakteristiği spor olduğu için normal kullanımda fazla yakıt tüketir (benzini de gazı da), orası ayrı.
    Bu motor Renault'nun kendisinin değildir, o senelerde bu güçte-hacimde kendi malları yoktu, PSA ile ortağı olduklarıhttps://fr.wikipedia.org/wiki/Française_de_Mécanique firmasının malıdır. Aha bu:https://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_Douvrin
    Özelliklerini incelerseniz, "oversquare"dir yani çap 88 strok 82 mm.
    Motor alt devirlerde zayıf, ancak 3500 devirden sonra canlanıyor, azami tork ta 4300 civarı, ve 170 nm gibi. Ama bu devirler civarında da hayvani bir makina oluyor.
    Kısacası, bu araba kendisini 4. viteste 120 km/h ve üstünde gösterir.
    Günlük/vasat kullanımda da verimsiz bölgede çalıştığı için fazla yakar.
     RENAULT 21fan club 21ciler BURAYA!!!! efsane araç 21 optima-manager-concorde-turbo-quadra



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kocausta* -- 30 Mayıs 2017; 14:38:4 >




  • Arkadaşlar merhaba,

    Önceden beridir grubu takip ederim. Anca nasip oldu. Bugün Manager 1,7 alarak aranıza katıldım.

    Açıkcası çok şeyler duydum. O arabalar ceset almayın sakın diye. Ama içimde bir ses al diyordu. Maddi durum elverdiği kadar araştırdım ve mecburen manager 1,7 de karar kıldım. Çünkü concord un iyi sayılabilecek araçları 10 bin civarı.

    Bende 7.750 fiyat biçilen biraz da kaportada rütuş gerektiren bir araca kafayı koydum. 1993 model gece mavisi, motoru komple 1,5 yıl önce yapılmış. Kazası ve değişeni hiç yok ona baktırdım. Birazda pazarlıkla 6750 e aldım. Kaportada 300-400 tl lik iş var gibi görünüyor.

    Ek olarak egzos manifalto contasında kaçak var sanırım ses hafif patırdılı.

    Açıkcası 1 saat önce aldım ve biraz tereddüt ettim. Acaba yanlış mı yaptık, gerçi o paraya alacak araç yok. 4 Vites şahinlere bile 5500-600 para istiyorlar.

    Forumda bir fiil etkin olmak isterim. Eğer buradaki diğer arkadaşlarda bana yardımcı olurlarsa ne mutlu bana




  • Cok iyi yapmissin hic tereddut etme uykularini kacirma eger istanbuldaysan sifir sikinti yeni aldigin aracta motor yeni ama yine de trigeri yagi suyu bir degistir derim kullanima bagli olarak yiptanmis olabilir karburatoru temizlet o allahin emri heleki karburator uzerindeki vakum korugunu kesin kontrol ettir yoksa araba 2.bogaz acmaz ve yolda olu gibi gider ve motordan tam performans alamassin kaporta yavas yavas halledilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi dilekleriniz icin cok saolun ben bu araci kullanirken zevk aldim. Sibop ayarlarinda biraz sikinti farkettim, birde on takim saga sola kaciyor ama bunlar muhim degil.



    Dediginiz koruk kismi aklima gelmemisti onada baktirayim. Bu arada ben zonguldaktayim ama bir sekilde parca lazim olurda sizlere danisir kargolattirim artik.


    Bu arada aracin cekisi dusuk, bakimlari yaptirip tekrar bakacam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ferdi9050 -- 1 Haziran 2017; 21:27:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 494495496497498
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.