Şimdi Ara

Renault-Alfa Romeo.-Fiat / yardımcı olurmusunuz ? hangisi ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
1.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunesigordum

    eski sedan clio, punto, 206 gibi araçlar max 25-30 bandında bulursun. en azından parça sıkıntın olmaz bu markalarda.
    clio değil de puntoya bi bakıym,eğer o aralıklarda ise olabilir
  • Dj_Gençkan D kullanıcısına yanıt
    200 lira verip gittiğin ekspertiz neye bakıyor?Eline boya makinesini alıp nota varmı yokmu diyemi bakıyor?Yağ çubuğunu çekip üfleme varmı diye baktılarmı?Hayır.Bujileri söküp kompresyon testi yaptımı?Hayır.Zaten bunları yapsaydı motorun bitik olduğunu yağ yaktığını sana söylerdi.
    Bizdeki 146ti 160.000 kmde motor hiç açılmadığı halde 7.8 saniyede 0-100 yapıyordu fakat motoru gayet sağlıklıydı ve hiç açılmamıştı.
    Gider 200 tl verir elinde boya makinesiyle ekspertiz yapıyorum diyen adama ekspertiz yaptırırsan gelir böyle kendi kendine gülersin anca

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam özellikle yaşlı italyanlar için sana kısaca birşey söyleyeyim, bakımsızsa italyana bulaşma. 3-5 harcayıp toplayamazsın bu araçları.

    2002 Model Fiat Doblo'mda Marea'daki 1.6 atmosferik motor var. Ancak bu motorun üstünde de Alfa Romeo 156'daki 1.6 TwinSpark motorun parçaları takılı. Fren diskleri 1.3 Multijet Punto'nun diski mesela.

    Böyle çok bilinmeyenli denklem kıvamında süpriz yumurta gibi üretilen italyanlara vakit ayırabilirim dersen ve gerçekten temiz ve bakımlısını bulursan çok keyifli araçlardır. Ama vakit ayıramam diyorsan italyanlara bulaşma.

    156 ile 159'ları çok beğendiğim için temiz haline 0 araba parası verene kadar piyasanın altında ucuz sorunlu bir tanesini alıp ustama toplaması için vermeyi düşündüm. Alfa Romeo ustası adamın dediği bitik Alfa ile sanayiden çıkamaz, adam edemezsin. Ancak yıpranmamış orjinal parça ile bakılmış Alfayı Fiatı uzun süreler sorunsuz kullanabilirsin. Bunu ustam diyor bana.

    0 km aldım arabayı 18 yıldır kullanıyorum. Yılını dolduran parçayı, kmyi dolduran parçayı direk orjinali ile değiştiririm. En ufak çıt sesinde servise götürürüm. Tamiratlarda sadece orjinal parça kullanıyorum. 20 senedir servise arıza yüzünden toplasan 4-5 kere gittim, 3-4 tanesi Bosch'un Almanya üretimi dandik alternatörü yüzünden, diğeri de 16 yıl boyunca değiştirmediğimiz devirdaim'in kanatlarından birinin kırılmasından kaynaklı ses yapmasıydı.

    Bana göre tek sıkıntı eski italyanların parça fiyatları yenilerine göre çok yüksek olması. Doblo'mun 1 diski 400 TL iken yeni Doblo'nun 2 disk + 2 balatası 470 TL. Bu kısmı biraz çokomelli yani.

    Kısaca bakımsız Alfa-Fiat bir arabayı size kitlerlerse sanayi ile ahbap olur ayda 15 gün takılırsın hocam. Ancak cidden bakımlısını bulursan 20 sene problemsiz gezersin. Tabi bizim 2. El piyasasında dediğim gibi bakımlı arabayı bulma ihtimalini sana bırakıyorum.

    Laguna için kullanan bir tanıdıktan özetini geçeyim, araba çok güzel ama parçası çok pahalı. Bende güzel bir laguna alıp kullanmayı düşündüm ama yorumu bu.

    Son olarak 2. El araba alıp 10-15 bin yapıp satarak marka hakkında yorum yapmak doğru değil. Şirketten aldığım reno yolda hararet yapıp yolda kaldı, 2013 te 2. Kullananı olduğum Focus'un manuel şanzımanı bozuldu. Geçici süreyle kullandığım 160 binlerdeki havuz Linea'ları 1 sorun bile çıkarmadı. Bu mantığa göre Ford ve Renault çöp Fiat muhteşem kaliteli araçlar üretiyor.

    En son kullandığım manuel VW'de de otobanda 110'la giderken 1. Vitese taktım. Araba orda bozulmadı ama benden sonra kullanan ne yaptı bilemem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..Raptor.. -- 21 Ocak 2020; 14:29:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Hocam özellikle yaşlı italyanlar için sana kısaca birşey söyleyeyim, bakımsızsa italyana bulaşma. 3-5 harcayıp toplayamazsın bu araçları.

    2002 Model Fiat Doblo'mda Marea'daki 1.6 atmosferik motor var. Ancak bu motorun üstünde de Alfa Romeo 156'daki 1.6 TwinSpark motorun parçaları takılı. Fren diskleri 1.3 Multijet Punto'nun diski mesela.

    Böyle çok bilinmeyenli denklem kıvamında süpriz yumurta gibi üretilen italyanlara vakit ayırabilirim dersen ve gerçekten temiz ve bakımlısını bulursan çok keyifli araçlardır. Ama vakit ayıramam diyorsan italyanlara bulaşma.

    156 ile 159'ları çok beğendiğim için temiz haline 0 araba parası verene kadar piyasanın altında ucuz sorunlu bir tanesini alıp ustama toplaması için vermeyi düşündüm. Alfa Romeo ustası adamın dediği bitik Alfa ile sanayiden çıkamaz, adam edemezsin. Ancak yıpranmamış orjinal parça ile bakılmış Alfayı Fiatı uzun süreler sorunsuz kullanabilirsin. Bunu ustam diyor bana.

    0 km aldım arabayı 18 yıldır kullanıyorum. Yılını dolduran parçayı, kmyi dolduran parçayı direk orjinali ile değiştiririm. En ufak çıt sesinde servise götürürüm. Tamiratlarda sadece orjinal parça kullanıyorum. 20 senedir servise arıza yüzünden toplasan 4-5 kere gittim, 3-4 tanesi Bosch'un Almanya üretimi dandik alternatörü yüzünden, diğeri de 16 yıl boyunca değiştirmediğimiz devirdaim'in kanatlarından birinin kırılmasından kaynaklı ses yapmasıydı.

    Bana göre tek sıkıntı eski italyanların parça fiyatları yenilerine göre çok yüksek olması. Doblo'mun 1 diski 400 TL iken yeni Doblo'nun 2 disk + 2 balatası 470 TL. Bu kısmı biraz çokomelli yani.

    Kısaca bakımsız Alfa-Fiat bir arabayı size kitlerlerse sanayi ile ahbap olur ayda 15 gün takılırsın hocam. Ancak cidden bakımlısını bulursan 20 sene problemsiz gezersin. Tabi bizim 2. El piyasasında dediğim gibi bakımlı arabayı bulma ihtimalini sana bırakıyorum.

    Laguna için kullanan bir tanıdıktan özetini geçeyim, araba çok güzel ama parçası çok pahalı. Bende güzel bir laguna alıp kullanmayı düşündüm ama yorumu bu.

    Son olarak 2. El araba alıp 10-15 bin yapıp satarak marka hakkında yorum yapmak doğru değil. Şirketten aldığım reno yolda hararet yapıp yolda kaldı, 2013 te 2. Kullananı olduğum Focus'un manuel şanzımanı bozuldu. Geçici süreyle kullandığım 160 binlerdeki havuz Linea'ları 1 sorun bile çıkarmadı. Bu mantığa göre Ford ve Renault çöp Fiat muhteşem kaliteli araçlar üretiyor.

    En son kullandığım manuel VW'de de otobanda 110'la giderken 1. Vitese taktım. Araba orda bozulmadı ama benden sonra kullanan ne yaptı bilemem
    kardeşim öncelikle zaman ayırıp,detaylı yazdığın için teşekkür ederim,
    yazdıklarını dikkatle okudum,benim de görüşüm bu yöne kaydı...yani iyi-temiz bakılmış bir alfa bulabilirsem neden olmasın ? alırım.hem keyifli hem donanımlı fakat bakalım ne kadar temiz bulabilecez :)
    laguna için şu ana kadar olumlu bir yanıt veren olmadı,çevrem ile de konuşuyorum ama + yorum yok...
    ya temiz bir alfa bulunacak ya da brava,marea alacağım.Şahine doğana istenilen paraları kesinlikle vermek istemiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkke

    200 lira verip gittiğin ekspertiz neye bakıyor?Eline boya makinesini alıp nota varmı yokmu diyemi bakıyor?Yağ çubuğunu çekip üfleme varmı diye baktılarmı?Hayır.Bujileri söküp kompresyon testi yaptımı?Hayır.Zaten bunları yapsaydı motorun bitik olduğunu yağ yaktığını sana söylerdi.
    Bizdeki 146ti 160.000 kmde motor hiç açılmadığı halde 7.8 saniyede 0-100 yapıyordu fakat motoru gayet sağlıklıydı ve hiç açılmamıştı.
    Gider 200 tl verir elinde boya makinesiyle ekspertiz yapıyorum diyen adama ekspertiz yaptırırsan gelir böyle kendi kendine gülersin anca
    İyi bari motorun yağ yaktığını kabul etmişsin bari. Vizyonsuzluğuna hayran kaldım bir kez daha, bahsedilen araç 1,6 TS 156, Örnek verdiğin araç 2,0 146 ayrıca fabrika verisi 8,5 sn. ya kolundaki casio saatin kronemetresi bozuktu yada sallıyorsun neymiş 160 k daki araba 7,8 sn miş falan filan.

    Yine vizyonsuzluğunun ve hiç bir şey bilmemenin sonucu olarak, benim şikayetlerimi motor bitik olarak algılıyorsun, ben ne diyorum motor yağ eksiltirek çalışıyor, Alfa nın kullandığı motorun özelliği bu ( daha kullandığın aracın özelliğini bile bilmiyorsun ), Alfa forumlarında bile herkesin kabul ettiği 5000 km de 1 litrenin normal ( bence anormal çünkü 5 k da 2 litre yakar, nedeni bir paragraf altta ) sayıldığından bir habersin sanırım.

    Kaldı ki kullanma kitapçığı varsa ( ki senin gibi mükemmel alfası olan birisinin aracında olmaması kabul edilemez bir şey, benim ilk sahibinden aldığım hurdadan toplama aracımda vardı mesela) motor yağı tüketimi başlığındaki ( sayfa 258 ) der ki ; Maksimum yağ tüketimi genellikle 1000 km de 400gr dır. Yani fabrika bile aracımız yağ eksilterek çalışıyor 5 bin kmde 2 litre yağ eklemeniz gerek diyor, birde altına not düşüyor kullanım şartlarınıza göre değişiklik gösterebilir, sen diyorsun ki senin aracın yağ yakıyor hurda. Tam bir bilgisi olmadan fikri olan insan davranışı. Bunun üzerine diyorum ki LPG li araç daha fazla yağ eksiltiyor.

    Yani öyle yada böyle 10 binlik bir bakımda bir bidon yağa ihtiyacın var, dediğime geliyoruz bagajınızda bir bidon yağ bulundurun, lpg li ise 2 bidon.

    Bu yazdıklarımdan sonra umarım şikayetlerimin motor ile alakalı olmadığını anlamışındır.

    Benim şikayetlerim, oksijen sensörlerinin kısa ömrü, akış debimetre bozulması, ateşleme bobini sorunu, bujiler, fazla yakması, yaktığı kadar gitmemesi, klimanın iyi soğutmaması, alt takımın zayıflığı, varyatör problemi.

    Lütfen aracınla mutluysan, mutlusundur. Sen alfa sahibisin diye, aracına laf söyletmeyeceksin diye ( kaldı ki konu benim memnun kalmadığım eski aracım, senin aracın umrumda değil ) hiç tanımadığın bir insana, hurda araç aldın, sen arabadan ne anlarsın gibi ithamlarda bulunma. Kimse alfa hayranlığına bir şey demiyor, ama gelipte burada hiç bir bilgin olmadan sallaman komik oluyor.

    Bak ben fabrika verileri ile geldim, senin gibi bir tarafımdan "yeaaa sen hurda araç" almışsın gibi sallamıyorum. İstersen kullanma klavuzundan resim çekip atarım.

    Alfa ve romeo ile...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 21 Ocak 2020; 21:44:48 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.