Renault'um yok ama ne zaman yolda bir Clio Symbol görsem sinirlerim ayağa kalkıyor. Büyük kısmı şirketler tarafından alınmış filo araçları ve içindekilerde şirket kendilerine bu aracı bedavaya tahsis ettiği için F1 pilotluğu yapmaya kalkışan özentiler. Taksicileri dolmuşcuları aratmıyorlar. İlaç şirketlerinin veya bilimum buna benzser şirketlerin alt düzey çalışanlarının elinde ona buna makas ve selektör yapmaya yarıyor bu araçlar. Oysaki az yakan, kullanışlı, ucuz ve motor hacmine görede iyi giden araçlar.
quote:
Orjinalden alıntı: expert09
bende clio symbol aut. dci 80 var ben yaptırdıktan 1 ay sonra alize dci80 diyede çıkardılar şimdi yok sadece dynamic modellerinde var 80 bg. Neyse konuya gelince
Motor güçlü kasa hafif olunca araba yolda uçuyo yani git deyince gidiyo ( + yönü) Git deyince gidiyoda dur deyince durmuyo Abs de var bende , fren mesafesi uzun ( - yönü) 65 bg dizellere göre de daha az yakıyo , bakım masrafları düşük ( + yönü) arabada fazla konfor yok devir saati de yok , 2007 modellerde var hatta yol bilgisayarıda (- yönü) büyük bagaj var ama arka koltuklarda ayak(diz) mesafesi biraz dar.
AMA GENEDE RENO TÜRYKİYEDE HELE BÜYÜK ŞEHİRLERDE YAŞAMIYORSAN SERVİSİNİ VE YEDEK PARÇASINI EN RAHAT BULABİLDİĞİN ARAÇLARDAN BİRİ NERDEYSE KÖY BAKKALINDA BİLE VAR
bu araçlar türkiye pazarına 71 yılında aktif olarak girmeye başladı ve ilk modelinin dahi her parcasi orjınalı ve yan sanayısı olmak üzere her türlü koşulda ve memlekette kolayca bulunabiliyo kı bız bu işi yaptığım için genede reno veya dengi araba alır satarız kı su anda bile kapı onunde reno duruyo aşada bindiğimiz renonun haddı hesabı yok aracların öntakımı bilhassa 12 ler ön takımları çok sağlam çift salıncaklı sistem varve bozulmak bilmiyo gerçekten geçer li bi araç kırsal ve fazla kentsel olmayan bolgeler için bilhassa karayol tabir edılen asfaltsız alanlarda başarılı
aracım 2001 clio 1.4hb 16V RXT (-)torpido gözünde aydınlatma olmaması,yetersiz arka koltuk diz mesafesi, sunroof,plastik aksam ve kapı içi döşemelerinden gelen gıcırtı ve tıkırtılar, virajdaki güvensizlik hissi.. (+)yakıt ekonomisi,bol yedek parça,güçlü ikinci el herşeye rağmen işimi gören,üzmeyen iyi bi araba..
symbol 2007 üstteki yoruma aynen katııyorum
artılar güçlü ve sağlam motor,konforlu sürüş sağlam gövde geniş iç hacim otomatik kilma ekonomik yakıt(lpg ile) eksileri zor bulunan parça anlayan usta azlığı.. renault 21 concorde
artısı sağlamlığı , eksisi donanım bakımından pinti firma oluşu .
En sevdigim yönleri: 1 - Atak. 2 - Yol tutuşu iyi. 3 - Frenler iyi. 4 - Yakıt tüketimi makul. 5 - Peryodik bakımları ucuz. 6 - Hiç arızalanmadı. (46.500 km de ve sıfır almıştım) 7 - İçi sembole göre bi hayli kaliteli. 8 - Spor görünümü var. 9 - İkinci elde degerini buluyor. 10- Kliması cok güçlü.
En sevmedigim yönleri 1 - Arka yolcular dar bir mekanda ve tavan da tutunacakları viraj tutmakları yok. (cok ayıp bişey bu) 2 - Arka koltuk tek parça yatıyor. 3 - Aynalar manuel ayarlanıyor elektrikli olsa tam super olurdu. 4 - Depo kapagı merkezi kiltli olsa iyi olurdu. Anahtarı cıkarıp acmak gerkiyor. 5 - Torpido gözünde aydınlatma yok. 6 - Dış ısı göstergesi yok. 7 - Camlar tek dokunuşlu acılmıyor. İnene kadar elinizin dügmede kalması gerekiyor.
bende megane 2 var en sevmediğim yönü debriyajla gaz mesafesi çok az,sanruftan rüzgar sesi geliyor,en fulu olduğu için diğer yönleri sevilmeyecek gibi değil
quote:
Orjinalden alıntı: delici ozy
quote:
Orjinalden alıntı: mehmet_0606
ARKADAŞLAR YENİ MEGANE VE CLİOLARIN ÖN SAĞ VE SOL ÇAMURLUKLARI NI NİYE PLASTİK YAPIYORLAR ESKİ RENAULTLARDA(RENO 12-TOROS)SAĞLAMLIK YÖNÜNDEN TANINIYORDU BELKİ BİR MANTIKLI CEVABI VARDIR............ PLASTİK...DÜZELTME YOK AT DEĞİŞTİR
ya arkadaşım oranın plastik olmasının iki sebebi vardır ilki kaza anında karşıdan gelen kinetik enerjiyi plastikler sacdan daha iyi emer yani yolcu daha az zarar görür bunun sayesinde euro-ncaptan 5 yıldız aldı iki pratik olması ve küçük kazalarda esneyip kazayı ufak çiziklerle kurtarabilmen bnm başıma geldi oradan biliyorum ayrıca kaza yaptın da çamurluk mu kırıldı hemen çıkar at yenisini al araban yine hasarsız olsun ha bide o kupkuru plastik sandığın yerlerin içinde kapı gibi çelik barlar var
madem çelik bar var o zaman darbeyi nasıl emiyo plastik. sonuçta iş çeliğin mukavemetine bağlı değil mi? bana biraz maliyet düşürme işi gibi geliyor. çünkü aynı çamurlukları bir üst versiyon lagunalarda kullanmıyorlar. acaba laguna sürücüsü ciddiye alınmıyor mu?
2000 model 1.6 16v 110 beygir megane coupe sahibiyim ve aracımda bi hayli memnunum
sevdigim yonleri 4 air bag olusu bi hayli guven verio cok seri ve atak olusu tanponları plastik olmasına ragmen baya bi kaza gecirdi hala tas gibi yakıt sarfiyatı cok dusuk elektronik ve ısıtmalı ayarlanabilir ayna yedek parca bollugu ve ucuz olusu immobilizer coupe olmasına ragmen elektronik arka camlar az da olsa acılıo :):) torpido ısıgı ,dıs sıcaklık gostergesi , ayarlanabilir far , klima , abs , srp (sınırlama ve koruma sistemi renault gayet ii ) aracın beyinine kadar kendim inceledigim için biliorum siemens marka beyin oldugundan hiç problem cıkartmıo yukseklik ayarlı sofor koltugu ( cok konforlu ) yol bilgisayarı , katlanabilir 2 parca arka koltuk , torpido ısıkları , ayarlanabilir direksiyon , camların tek hareketle tamamen kapanması
sevmediğim yonleri
iç hacmi coupe ama o kadar kucuk bagaj olmaz on ve arka gorus alanı kucuk plastik kısımları biraz fazla ses yapıo tavandaki plastik fitiller cabuk esniyo panel ısıklandırması daha igrenc bi renk olamazdı (turuncu )
Laguna 2.0 RXE
+ : enine boyuna geniş oluşu, alçak torpido ve ferahlık hissi, Yüksek hızı hissettirmeyişi, 100 km/h den sonraki performansı. - : sol ön direk kalın, bazen görüşü sınırlıyor. Ufak tefek plastik parçaları bile pahalı. renault servisinin kazıklama hevesi.
zamanında flash ve fairway kullanmıştım.Dikiz aynaları düşüp duruyordu ikisinin de japon yapıştırıcı torpidodan hiç eksik olmuyordu.Hey gidi günler.Bir de flashların özelliği galiba ağustos sıcağında bile jiklesiz çalışmazdı
2000 sonrası hiçbir reno nun eksi si bizim sosyo ekonomik durumumuza göre yok. toros ve sembol köy kent aracı konfor için başka model reno alınmalı herkes ihitiyacına göre seçse bence daha iyi olur.ben 2003 clio hb privilagede aradığım herşeyi buldum.4 yıldır tık yok 65000 km bu güne kadar sadce yağ değiştirdim 5-10 bin sonra da tirigeri değiştirir 4 yıl daha kullanırım. sonra satar yine yeni reno alırım. reno artık bizim kültürümüz olmuş. param olsa Avrupa da otursam başka düşünürüm. ben evi olmayan, ev kirasını veremeyen golfü-focusu olan arkadaşlar tanıyorum 1-2 yıl sonra satıp renoya dönenller biliyorum...Parası olan üst düzey araç kullanan ve renosu olanlara Saygılarımla.
Biz arkadaşım, görüşlerine aynen katılıyorum...
quote:
Orjinalden alıntı: biz
2000 sonrası hiçbir reno nun eksi si bizim sosyo ekonomik durumumuza göre yok. toros ve sembol köy kent aracı konfor için başka model reno alınmalı herkes ihitiyacına göre seçse bence daha iyi olur.ben 2003 clio hb privilagede aradığım herşeyi buldum.4 yıldır tık yok 65000 km bu güne kadar sadce yağ değiştirdim 5-10 bin sonra da tirigeri değiştirir 4 yıl daha kullanırım. sonra satar yine yeni reno alırım. reno artık bizim kültürümüz olmuş. param olsa Avrupa da otursam başka düşünürüm. ben evi olmayan, ev kirasını veremeyen golfü-focusu olan arkadaşlar tanıyorum 1-2 yıl sonra satıp renoya dönenller biliyorum...Parası olan üst düzey araç kullanan ve renosu olanlara Saygılarımla.
+1
quote:
Orjinalden alıntı: mehmet_0606
ARKADAŞLAR YENİ MEGANE VE CLİOLARIN ÖN SAĞ VE SOL ÇAMURLUKLARI NI NİYE PLASTİK YAPIYORLAR ESKİ RENAULTLARDA(RENO 12-TOROS)SAĞLAMLIK YÖNÜNDEN TANINIYORDU BELKİ BİR MANTIKLI CEVABI VARDIR............ PLASTİK...DÜZELTME YOK AT DEĞİŞTİR
merhaba arkadaşlar renault plastik kullanıyor ama bu sadce renault'a yok. örneğin bazı Touareg lerde de var. bunun sebebi, her hangi bir kaza anında eğer yayaya çarparsanız yayaya mümkün olduğu kadar az zarar vermek. Avrupa birliğinde ki yeni kanunlar artık bunlarıda zorunlu kılıyor. Plastik çamurluk kullanmayanlarda, farkı metallerle esnek çamurluk kullanıyor. yeni tasarlanan araçlara bakarsanız (2006 passat, Toledo vs.) silecekler bile gizlenmiştir. sebebi gene yaya koruma yasaları. hatta kaputun bile bazı özellikleri var gene yaya koruma ile ilgili.
Saygılar
plastik kullanmaları darbe emme özelliği yüzündendir.
bende 2005 clio hb var (benzinli 1.4 16V 98hp) en sevdiğim özelliği dışarıdan gösterdiğinden daha atak ve hızlı olması en sevmediğim özelliği ise yine beklenilenden fazla yakması servis değerleri normal diyor ama 100km de 26-27 tL yakıyor
quote:
Orjinalden alıntı: ailker1
bende 2005 clio hb var (benzinli 1.4 16V 98hp) en sevdiğim özelliği dışarıdan gösterdiğinden daha atak ve hızlı olması en sevmediğim özelliği ise yine beklenilenden fazla yakması servis değerleri normal diyor ama 100km de 26-27 tL yakıyor