arkadaşlar aktif be pasif güvenlik vardır ikisinin önem derecesini tartışabilirz belki
aktif güvenlik: arabanın kazaya meyilinin ölçüsüdür (yani yol tutuşu, cart ve curt tarzı şeyler) pasif güvenlik ise: çarpışma anında ki yolcuyu koruma kapasitesidir
tam tersi de olabilir bu terimlerin açıklaması her neyse
şimdi bmw 5 serisi 4 yıldız almış clio 5 buyrun
ama clionun aktif güvenliği ne acaba? türkiyeye uygun diye yapılan altı yerden 1 metre yüksek olana arabanın nasıl bir yol tutuşu var dersiniz? ve yaya güvenliğini düşüncek olursak 1 tonlulk clio yla 1.5 tonlu bmw yi karşılaştıracak halimiz yok heralde
vede araba to araba şeklinde olan kazalarda arabanın ağır olması aldığı darbeyi azaltır çünkü diğer arabayı savurur
dolayısıyla kimse clionun euro ncpa göre 4 yıldız alan bmw 5 den daha güvenli olduğunu iddia edemez
aslanerkam, araçlar her konuda değerlendirilirken kendi sınıfları göz önünde bulundurulur
evet buda en önemli faktör zaten ama mesela 5 yıldız lı velsatisle bmw 5 in aktif güvenliğini karşılaştırabilirsin yine sonuçta bmw daha güvenli çıkar çünkü, velsatis yüksek ve çok hava direncine maruz kalıyor yani yol tutuşu her hadükarda zayyıftır ama kesin bir kanaat getiremem tabi
benim sözüm yıldız herşey sananlara
quote:
Orjinalden alıntı: aslanerkam
evet buda en önemli faktör zaten ama mesela 5 yıldız lı velsatisle bmw 5 in aktif güvenliğini karşılaştırabilirsin yine sonuçta bmw daha güvenli çıkar çünkü, velsatis yüksek ve çok hava direncine maruz kalıyor yani yol tutuşu her hadükarda zayyıftır ama kesin bir kanaat getiremem tabi
benim sözüm yıldız herşey sananlara
Vel satis'i karşılaştıracağın otomobil Opel Signum'dur. BMW 5 Serisi takdir edersin ki Vel Satis'ten büyük bir araç.
Renoların EuroNCAP tarafından güvenlikleri tespit edilmiştir. Eğer güvenli değil diyorsanız test kriterlerinizi belirleyip test etmeniz gerekir. Örneğin benim bir kriterim yüksek hızda takla konusudur. Bu konuda sıralanan araçların hiçbirini güvenli bulmuyorum. Hangisini güvenli buluyorsun derseniz; aynı sınıftaki VWlerin bu konuda daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bu benim bir aracın montajına, kullanılan malzeme kalitesine, sac kalınlığına vs. bakarak oluşturduğum kişisel görüşüm. Fransız malını protestonun bize zarar vereceğine gelince; piyasa arz ve taleple oluşur. Renoya ilgi göstermeyen ve araç sahibi olmak isteyen kişi başka bir markaya ilgi gösterecektir. O zaman da o başka markada çalışanlar talebi karşılamada sayıca yetersiz kalacaklarından Reno'dan ayrılan işçi ve mühendislerimiz talebi artan diğer markalarda işe başlarlar. Reno'dan ayrılanların ebediyen işsiz kalması için Türk halkının protesto nedeni ile Reno almayacağım için başka da bir araç almayacağım demesi gerekiyor ki ne kadar saçma olduğu ortada.
quote:
Orjinalden alıntı: TSMC
quote:
Orjinalden alıntı: kürsad
tamam kardeşim siz ncapada güvenmeyin kazalar öyle olmuyor farklı oluyor ama oraya taşıdığın zaman yine birşey değişmiyor yine kalite aynı şekilde oluyor madem öyle sizde çarğışma testi düzenleyin
Arkadaşım zamanında Amerika Peugot marka araçların bir kısmını ülkesine bile almıyordu, ne diyorsun sen? Herşey ncap'ten ibaret değil.
Amerikalılar bu işi 70'li yıllardan beri yapıyorlar, eski Amerikan araçlarıyla denemeleri var... Herşey Avrupa Ncap'e göre baz alınıyor nedense...
denemesini yapıyorlarda ne oluyor bütün amerikan arabaları teneke gibi senin cheroke nin dışarıda büyük sağlam araba gibi durabilir ama hiçte öyle değil bayağı teneke çarptığın anda direksiyon simidini ağızının içinde buluyorsun.
quote:
Orjinalden alıntı: hesheit
Renoların EuroNCAP tarafından güvenlikleri tespit edilmiştir. Eğer güvenli değil diyorsanız test kriterlerinizi belirleyip test etmeniz gerekir. Örneğin benim bir kriterim yüksek hızda takla konusudur. Bu konuda sıralanan araçların hiçbirini güvenli bulmuyorum. Hangisini güvenli buluyorsun derseniz; aynı sınıftaki VWlerin bu konuda daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bu benim bir aracın montajına, kullanılan malzeme kalitesine, sac kalınlığına vs. bakarak oluşturduğum kişisel görüşüm. Fransız malını protestonun bize zarar vereceğine gelince; piyasa arz ve taleple oluşur. Renoya ilgi göstermeyen ve araç sahibi olmak isteyen kişi başka bir markaya ilgi gösterecektir. O zaman da o başka markada çalışanlar talebi karşılamada sayıca yetersiz kalacaklarından Reno'dan ayrılan işçi ve mühendislerimiz talebi artan diğer markalarda işe başlarlar. Reno'dan ayrılanların ebediyen işsiz kalması için Türk halkının protesto nedeni ile Reno almayacağım için başka da bir araç almayacağım demesi gerekiyor ki ne kadar saçma olduğu ortada.
işte bu aradığım söz eğer güvensiz diyorsanız kendi kriterlerinizi oluşturun ona göre test edin bizde size inanalım
ayrıca bazı arkadaşlar ncapta düşük hızlarda kazaların gerçekleştirildiğini söylemiş madem öyle söyle bana o düşük hızlardayken 5 yıldız alamamışken yüksek hızlarda nasıl daha güvenli olabilsin bana bunu mantıklı olarak açıklarmısın
quote:
Orjinalden alıntı: kürsad
ayrıca bazı arkadaşlar ncapta düşük hızlarda kazaların gerçekleştirildiğini söylemiş madem öyle söyle bana o düşük hızlardayken 5 yıldız alamamışken yüksek hızlarda nasıl daha güvenli olabilsin bana bunu mantıklı olarak açıklarmısın
evet, insan gibi insanların gittiği yasal hızlarda testler yapılır...
fransız almada ne alırsan al
En büyük Çin otoları BAŞKA BÜYÜK YOOOOOOOOOOOOOOK
renault euro-ncap'e göre tüm modelleri 5 yıldız alan ilk firma ncap2e göre güvenliği sağlamışlardır ama bana göre megane2'lerin ön çamurluğu plastik olduğu sürece bi tezatlık var gibi yani niye plastik yaparlar onu bilen arkadaş varsa açıklayabilir mi acaba? genelde renault'da gördüm bu plastik çamurluk olayını
quote:
Orjinalden alıntı: bucakli
renault euro-ncap'e göre tüm modelleri 5 yıldız alan ilk firma ncap2e göre güvenliği sağlamışlardır ama bana göre megane2'lerin ön çamurluğu plastik olduğu sürece bi tezatlık var gibi yani niye plastik yaparlar onu bilen arkadaş varsa açıklayabilir mi acaba? genelde renault'da gördüm bu plastik çamurluk olayını
o plastik o kadar esnekki darbeyi absorbe ediyor ayrıca mercedesin kaportası çok ince ama boyayla kalınlaştırılıyor bunu biliyormusunuz
quote:
Orjinalden alıntı: meganehb
quote:
Orjinalden alıntı: TSMC
quote:
Orjinalden alıntı: kürsad
tamam kardeşim siz ncapada güvenmeyin kazalar öyle olmuyor farklı oluyor ama oraya taşıdığın zaman yine birşey değişmiyor yine kalite aynı şekilde oluyor madem öyle sizde çarğışma testi düzenleyin
Arkadaşım zamanında Amerika Peugot marka araçların bir kısmını ülkesine bile almıyordu, ne diyorsun sen? Herşey ncap'ten ibaret değil.
Amerikalılar bu işi 70'li yıllardan beri yapıyorlar, eski Amerikan araçlarıyla denemeleri var... Herşey Avrupa Ncap'e göre baz alınıyor nedense...
denemesini yapıyorlarda ne oluyor bütün amerikan arabaları teneke gibi senin cheroke nin dışarıda büyük sağlam araba gibi durabilir ama hiçte öyle değil bayağı teneke çarptığın anda direksiyon simidini ağızının içinde buluyorsun.
Puhaha Amerikan araçları güvensiz ha? İyi zırvaladın. Şahin değil arkadaşım Cheroke bu...
Sanılanın aksine (büyük boyutları sebebiyle) Amerikan araçları güvenlik konusunda çok iyi durumda değiller. Avrupa'da Volvo ve Mercedes bu konudaki çalışmalara çok eski tarihlerde başlamış ve bu diğer Avrupa üreticilerine de yayılmıştır.. Amerikalılar çok uzun süre "Big is beautiful" ekolüyle devam etmiş,yeni yeni Avrupa üreticilerini yakalamaya başlamıştır. Babadan kalma "tank gibi araba birader" ekolü öleli çok olmuştur..
quote:
Orjinalden alıntı: gordini
Sanılanın aksine (büyük boyutları sebebiyle) Amerikan araçları güvenlik konusunda çok iyi durumda değiller. Avrupa'da Volvo ve Mercedes bu konudaki çalışmalara çok eski tarihlerde başlamış ve bu diğer Avrupa üreticilerine de yayılmıştır.. Amerikalılar çok uzun süre "Big is beautiful" ekolüyle devam etmiş,yeni yeni Avrupa üreticilerini yakalamaya başlamıştır. Babadan kalma "tank gibi araba birader" ekolü öleli çok olmuştur..
+1001 o devir eskide kaldı TSMC
Siz kendinizi kandırmaya devam edin...
Arkadaşım 7.5 metre uzunluğundaki bir Amerikan nasıl sağlam olmaz ya? Kıytırık, kuyturuk tenekelerin daha sağlam olduğunumu iddia ediyorsunuz?
Bir kere hatcback türü araçlar sakat, çünkü koltuk arkaya yakın, arabanın kıçı bile yok enerjiyi soğuracak.
Ancak amerikanda öylemi? 2 metre ön , 3 metre arka kaput var...Enerjiyi soğurmada çok daha iyidir, yani bunu Lise fiziği olan her adam anlar.
Öte yandan bahsettiğim araçların ncap testini bulunda getirin madem öyle...
Euroncap'te bir tane büyük amerikan aracı yok, eski araçlar hiç yok...1970 Cadillaclar, impalalar...
Amerikan olarak Grand Cherokee var eski kasası 3 yıldız, 2005 kasası 4 yıldız almış, Bmw X5 ve Audi Q7 de 4 yıldızlı, amerikan öyle geri değil...
bilgilerini veya düşüncelerini yeniden gözden geçirmende fayda görüyorum bunu saldırı olarak algılama, yanlış anlama yani dostane söylüyorum hakketen çok fazla hatalı düşüncen ve bilgin mevcut
quote:
Orjinalden alıntı: TSMC
Bir kere testler adil değil,
Ncap sadece yandan , önden çarpışmalar yapmakta. Şöyle bir olay var, Hatchback'ler bana göre hiç güvenli değil dümdüz oldukları için. Sedan gibi ön ve arka kaput uzun olacakki darbeyi emsin, bu bir.
2. olarak airbaglerin çocuklar için zararlı olduğu biliniyor. Arkalara neden 8 tane airbag yerleştirilir anlamam? ( Birde aile arabası olacak ).
Kendi klansmanı içinde, ön çarpma, arka çarpmada belki 5 yıldız alıyor olabilir.
Fakat NCAP'teki bu YILDIZLAR "YAYA GÜVENLİĞİNİDE" kapsıyor. Ben burda çarptığım arabayla, veya yayayla ilgilenmiyorum. Arabanın sağlamlığı ve kendi canım ön planda , bunu göz önüne alırsak Renault'un bir yıldızı kafadan gidiyor.
3. olarak, duvara çarpmalarda belki A3'ten daha fazla puan almıştır, oda şu şekilde ya araç az hasar alıp içindeki çok yaralanmıştır, ya araç hurda olmuş içindekini korumuştur.
A3 ise arabayı korumuş fakat içeriye daha fazla darbe yansıtmıştır. Birde araç hafifledikçe daha fazla puan alıyor, zira aracın yaya güvenliği puanı artıyor...
Ama ben ncap'e asla güvenmem. Gerçek kazalar o süratlerde olmuyor...Bir araç 100 km'de, "X" aracından güvenliyse, 200 km'de "X" aracından güvenli olmuyor, doğru orantı yok bir kere.
4. olarak Ncap tavana darbe vurmuyor. Yani aracın üstüne düşebilecek herhangi bir kalas, veya tırın altında kalması gibi, bu deneniyormu? Fren mesafesi 38-39 metre diyorsunuz, peki bazı araçların abs kitleme sırasında DİREKSİYONUDA kitlediğini biliyormusunuz?
Bütün bunlar göz önüne alınsın. Birde kazaların %90'ı araç-araç şeklinde olur. O şekilde denemeye yemiyor tabi...
quote:
Orjinalden alıntı: bucakli
renault euro-ncap'e göre tüm modelleri 5 yıldız alan ilk firma ncap2e göre güvenliği sağlamışlardır ama bana göre megane2'lerin ön çamurluğu plastik olduğu sürece bi tezatlık var gibi yani niye plastik yaparlar onu bilen arkadaş varsa açıklayabilir mi acaba? genelde renault'da gördüm bu plastik çamurluk olayını
Çarpma anında oluşan güc ü emme de tamponların çamurlukların çok az payı var zaten önemli olan arabanın roll cage i a ve b sütünlarındak barlarıdır. renonun tamponları plastik yapmasının sebebi ise park halindeki yaşanabilecek küçük dokunmlarda tamponun esneyerek deforme olmamasını sağlamaktır.
Orjinalden alıntı: TSMC
Siz kendinizi kandırmaya devam edin...
Öte yandan bahsettiğim araçların ncap testini bulunda getirin madem öyle...
Euroncap'te bir tane büyük amerikan aracı yok, eski araçlar hiç yok...1970 Cadillaclar, impalalar...