Şimdi Ara

RENAULT ARTIK GÜVENLI BIR OTOMOBIL ÜRETICISI MI? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
0
Favori
2.210
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: malazlar

    bilgilerini veya düşüncelerini yeniden gözden geçirmende fayda görüyorum
    bunu saldırı olarak algılama, yanlış anlama yani dostane söylüyorum
    hakketen çok fazla hatalı düşüncen ve bilgin mevcut


    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC


    Bir kere testler adil değil,

    Ncap sadece yandan , önden çarpışmalar yapmakta. Şöyle bir olay var, Hatchback'ler bana göre hiç güvenli değil dümdüz oldukları için. Sedan gibi ön ve arka kaput uzun olacakki darbeyi emsin, bu bir.

    2. olarak airbaglerin çocuklar için zararlı olduğu biliniyor. Arkalara neden 8 tane airbag yerleştirilir anlamam? ( Birde aile arabası olacak ).

    Kendi klansmanı içinde, ön çarpma, arka çarpmada belki 5 yıldız alıyor olabilir.

    Fakat NCAP'teki bu YILDIZLAR "YAYA GÜVENLİĞİNİDE" kapsıyor. Ben burda çarptığım arabayla, veya yayayla ilgilenmiyorum. Arabanın sağlamlığı ve kendi canım ön planda , bunu göz önüne alırsak Renault'un bir yıldızı kafadan gidiyor.

    3. olarak, duvara çarpmalarda belki A3'ten daha fazla puan almıştır, oda şu şekilde ya araç az hasar alıp içindeki çok yaralanmıştır, ya araç hurda olmuş içindekini korumuştur.

    A3 ise arabayı korumuş fakat içeriye daha fazla darbe yansıtmıştır. Birde araç hafifledikçe daha fazla puan alıyor, zira aracın yaya güvenliği puanı artıyor...

    Ama ben ncap'e asla güvenmem. Gerçek kazalar o süratlerde olmuyor...Bir araç 100 km'de, "X" aracından güvenliyse, 200 km'de "X" aracından güvenli olmuyor, doğru orantı yok bir kere.

    4. olarak Ncap tavana darbe vurmuyor. Yani aracın üstüne düşebilecek herhangi bir kalas, veya tırın altında kalması gibi, bu deneniyormu? Fren mesafesi 38-39 metre diyorsunuz, peki bazı araçların abs kitleme sırasında DİREKSİYONUDA kitlediğini biliyormusunuz?

    Bütün bunlar göz önüne alınsın. Birde kazaların %90'ı araç-araç şeklinde olur. O şekilde denemeye yemiyor tabi...



    Herkezmi hatalı düşünüyor arkadaşım? Audi A3 nasıl olur ondan daha güvensiz ve çürük olur? Bunu mantığın alıyormu..




  • TSMC,

    Söyleyecek bir şey yok.

    http://www.youtube.com/watch?v=G17ej95Pj00

    http://www.youtube.com/watch?v=24SDvxQX-Yw



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 29 Ekim 2006; 23:15:17 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    TSMC,

    Söyleyecek bir şey yok.

    http://www.youtube.com/watch?v=G17ej95Pj00

    Oha, F150 bu kadar güvensizmiydi...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Siz kendinizi kandırmaya devam edin...

    Arkadaşım 7.5 metre uzunluğundaki bir Amerikan nasıl sağlam olmaz ya? Kıytırık, kuyturuk tenekelerin daha sağlam olduğunumu iddia ediyorsunuz?


    Ancak amerikanda öylemi? 2 metre ön , 3 metre arka kaput var...Enerjiyi soğurmada çok daha iyidir, yani bunu Lise fiziği olan her adam anlar.

    Euroncap'te bir tane büyük amerikan aracı yok, eski araçlar hiç yok...1970 Cadillaclar, impalalar...

    www.euroncap.com gir bak...





    dostum güvenlik konusunda aracın uzunluğu esas bir ölçüt olmaktan çok uzaktır, şöyle ki kaput 2 değil isterse 10 metre olsun çarpmanın yaratacağı şok dalgasını ememiyorsa, arabanın çarpılmamış kısımları bile kazadan etkilenerek parçalanacaktır. Ki söylediğin araçlar gövde stabilitesinden tut, içlerinde kullanılan plastiğin sertliğine kadar tamamen kazada ölmen için tasarlanmıştır... ve herşeyden önemlisi 100 km ile giderken tank ile bile kaza yapsan ölürsün, araç dayansa bile çarpmanın yaratacağı şok dalgası ve duruş sırasında yaşanacak ivme kaybı iç organlarını mikrodalgaya koyup yarım saat tutmakla eş değer bir hasar yaratacaktır.. demekki neymiş büyük olması, kullanılan saçın kalınlığı herşeyin çözümü olmuyormuş...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Soylukan


    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Siz kendinizi kandırmaya devam edin...

    Arkadaşım 7.5 metre uzunluğundaki bir Amerikan nasıl sağlam olmaz ya? Kıytırık, kuyturuk tenekelerin daha sağlam olduğunumu iddia ediyorsunuz?


    Ancak amerikanda öylemi? 2 metre ön , 3 metre arka kaput var...Enerjiyi soğurmada çok daha iyidir, yani bunu Lise fiziği olan her adam anlar.

    Euroncap'te bir tane büyük amerikan aracı yok, eski araçlar hiç yok...1970 Cadillaclar, impalalar...

    www.euroncap.com gir bak...





    dostum güvenlik konusunda aracın uzunluğu esas bir ölçüt olmaktan çok uzaktır, şöyle ki kaput 2 değil isterse 10 metre olsun çarpmanın yaratacağı şok dalgasını ememiyorsa, arabanın çarpılmamış kısımları bile kazadan etkilenerek parçalanacaktır. Ki söylediğin araçlar gövde stabilitesinden tut, içlerinde kullanılan plastiğin sertliğine kadar tamamen kazada ölmen için tasarlanmıştır... ve herşeyden önemlisi 100 km ile giderken tank ile bile kaza yapsan ölürsün, araç dayansa bile çarpmanın yaratacağı şok dalgası ve duruş sırasında yaşanacak ivme kaybı iç organlarını mikrodalgaya koyup yarım saat tutmakla eş değer bir hasar yaratacaktır.. demekki neymiş büyük olması, kullanılan saçın kalınlığı herşeyin çözümü olmuyormuş...


    Haklısın ama o zaman bu mantıkla hep ufak araçmı kullanacağız? Avrupalı amerikan kadar devasa araçlar üretse bu kadar başarılı olabilecekmiydi?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    http://www.youtube.com/watch?v=cyj1zWyTotM


    http://www.youtube.com/watch?v=24SDvxQX-Yw


    Ağır amerikanlar...


    Dostum gösterdiğin araçların çoğu neden çin malı gibi dağılıyor ya Kafayı yicem şimdi...




  • TSMC.. Kardeş,sen hala 'sağlamlık'tan bahsediyorsun.. Sana anlatılmaya çalışılan, aracın kaportasının ne kadar sağlam olduğu değil. Güvenlikten kasıt,yolcuların güvenliği.. Araç, darbeyi yaşam kabinine ne kadar az yansıtırsa -emerse- o oranda güvenlidir. Araç isterse 27.5 metre olsun,darbe anında gögüslük kırıldıktan,direksiyon deforme olduktan,pedallar ayaklara girdikten,kapılar sıkıştıktan sonra kaportası az hasarlı görünse ne olur görünmese ne olur.. Amerikan SUV'ların çarpışma testlerinin pek parlak olmadığını internetten araştırarak görebilirsin. Aynı hızla,aynı duvara çarptırılan bir Blazer'ın tavanının dahi deforme olarak içindeki dummy'nin kafasına direkt darbe aldırdığını, bir Avrupa hatchbackteki dummy'nin ise önemli hiçbir yaralanmaya maruz kalmadığını görerek hayret edeceksin..
    Seni şu konuda anlıyorum.. Diyorsun ki, "Ben Cherokee ile mini hatchback'e çarparsam dağıtırım". Evet,haklısın.. Ancak sapla samanı karıştırıyorsun çünkü bu Amerikan-Avrupa otomobillerinin güvenliği karşılaştırması değil, büyük-küçük araç karşılaştırması olur sadece..




  • Üzülme TSMC. Yeni nesil olanlar bu kadar kötü değil çünkü ağırlık ve büyüklük dışındaki etkenlere önem vermeye başladılar. Avrupa'dan ders alıyorlar bir de.

    Bak mesela bir üstte verilen Cherokee çok iyi. Daimler Chrysler ortaklığı meyvesi olsa gerek, Mercedes etkisi gibi geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 29 Ekim 2006; 23:24:08 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Eveready

    Üzülme TSMC. Yeni nesil olanlar bu kadar kötü değil çünkü ağırlık ve büyüklük dışındaki etkenlere önem vermeye başladılar. Avrupa'dan ders alıyorlar bir de.

    Bak mesela bir üstte verilen Cherokee çok iyi. Daimler Chrysler ortaklığı meyvesi olsa gerek, Mercedes etkisi gibi geliyor.

    Ya benim bahsettiğim modeller eski hak veriyorum. Ancak renault 10-15 sene önce bu kadar güvenlimiydi? Bunu merak ediyorum...
  • hyundai bu işi iyi yapıyor. arabalarını amerikada teste sokuyorlar sadece. amerikan testlerinden 5 alanlar euro ncap de dökülmüyormu? o zaman renault iyi iş çıkarıyor demekki. renault sahipleri bu yüzden güvendeler tabikide emniyet kemerleri takılıyken. takmazsanız arabanın içini tavaf edersiniz.
  • Peki Amerikan arabalarını geçtim, sonuçta Cherokee Amerikada nedir? Halk arabası...Amerikan'ın lüks araçlarınıda bir kenara koyalım ( Pek tutmuyorlar çok büyük motor sebebi ile )

    Renault, Mercedes ve Bmw'den demi daha güvenli? Peki madem öyle, Formula 1, Super spor , Spor, Drag, Le-mans yarışlarında Renault başarılı değil, güvenli otomobil ve aerodinamiye bu kadar önem veren bir firma neden iyi değil bu konularda, bunu merak ediyorum...

    Bunuda birisi açıklarsa sevineceğim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orjinalden alıntı: aslanerkam

    evet buda en önemli faktör zaten ama mesela 5 yıldız lı velsatisle bmw 5 in aktif güvenliğini karşılaştırabilirsin yine sonuçta bmw daha güvenli çıkar çünkü, velsatis yüksek ve çok hava direncine maruz kalıyor yani yol tutuşu her hadükarda zayyıftır ama kesin bir kanaat getiremem tabi

    benim sözüm yıldız herşey sananlara


    Vel satis'i karşılaştıracağın otomobil Opel Signum'dur.
    BMW 5 Serisi takdir edersin ki Vel Satis'ten büyük bir araç.

    vel satis 5 ile aynı sınıf araçları.




  • quote:


    Ya benim bahsettiğim modeller eski hak veriyorum. Ancak renault 10-15 sene önce bu kadar güvenlimiydi? Bunu merak ediyorum...


    Crash testlerin pazarlama aracı olarak kullanılmaya başlamasından önce Mercedes, Volvo, Saab gibi bu konuda ekol olmuş markalar dışındaki araçların birbirlere fark yarattığını sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 29 Ekim 2006; 23:38:33 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    quote:

    Orjinalden alıntı: alysentr

    quote:

    Orjinalden alıntı: redorange

    bir megane audi A3 ten yada yada bir civic ten yada cordoba dan dahami güvenli?


    evet aynen öyle

    Hayır değil...


    neden? neye dayanarak?


    Bir kere testler adil değil,

    Ncap sadece yandan , önden çarpışmalar yapmakta. Şöyle bir olay var, Hatchback'ler bana göre hiç güvenli değil dümdüz oldukları için. Sedan gibi ön ve arka kaput uzun olacakki darbeyi emsin, bu bir.

    2. olarak airbaglerin çocuklar için zararlı olduğu biliniyor. Arkalara neden 8 tane airbag yerleştirilir anlamam? ( Birde aile arabası olacak ).

    Kendi klansmanı içinde, ön çarpma, arka çarpmada belki 5 yıldız alıyor olabilir.

    Fakat NCAP'teki bu YILDIZLAR "YAYA GÜVENLİĞİNİDE" kapsıyor. Ben burda çarptığım arabayla, veya yayayla ilgilenmiyorum. Arabanın sağlamlığı ve kendi canım ön planda , bunu göz önüne alırsak Renault'un bir yıldızı kafadan gidiyor.

    3. olarak, duvara çarpmalarda belki A3'ten daha fazla puan almıştır, oda şu şekilde ya araç az hasar alıp içindeki çok yaralanmıştır, ya araç hurda olmuş içindekini korumuştur.

    A3 ise arabayı korumuş fakat içeriye daha fazla darbe yansıtmıştır. Birde araç hafifledikçe daha fazla puan alıyor, zira aracın yaya güvenliği puanı artıyor...

    Ama ben ncap'e asla güvenmem. Gerçek kazalar o süratlerde olmuyor...Bir araç 100 km'de, "X" aracından güvenliyse, 200 km'de "X" aracından güvenli olmuyor, doğru orantı yok bir kere.

    4. olarak Ncap tavana darbe vurmuyor. Yani aracın üstüne düşebilecek herhangi bir kalas, veya tırın altında kalması gibi, bu deneniyormu? Fren mesafesi 38-39 metre diyorsunuz, peki bazı araçların abs kitleme sırasında DİREKSİYONUDA kitlediğini biliyormusunuz?

    Bütün bunlar göz önüne alınsın. Birde kazaların %90'ı araç-araç şeklinde olur. O şekilde denemeye yemiyor tabi...


    izle ve gör. araç - araç
    espace - discovery


    http://www.youtube.com/watch?v=GEBC9PbjPv4




  • quote:

    Renault, Mercedes ve Bmw'den demi daha güvenli? Peki madem öyle, Formula 1, Super spor , Spor, Drag, Le-mans yarışlarında Renault başarılı değil, güvenli otomobil ve aerodinamiye bu kadar önem veren bir firma neden iyi değil bu konularda, bunu merak ediyorum...


    Son iki yılın dünya şampiyonu Renault değil mi? Bunu geçtim, 90-97 yıllarında Renault motorlu araçlar 7 kere de dünya şampiyonu oldu Formula 1'de...

    Renault Maxi Megane ralli parkurlarında Avrupa şampiyonu oldu, hem de Nejat Avcı ile...

    Aynı zamanda İngiltere Binek Otomobiller Pist Şampiyonasında (BTCC) da Renault'un şampiyonluğu var Laguna ile.

    Renault'un motor sporlarında başarılı olmadığını söylemek hiç akıl karı değil.

    Hatta Mercedes'in son zamanlarda ve BMW'nin hiç olmadığı kadar başarılı aksine...

    Renault özellikle Formula 1'e adını altın harflerle yazdırmış bir firmadır, buradaki pek çok kişi ya doğmadan ya da araba ne demek bilmediği yıllardan beri hem de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Eveready -- 29 Ekim 2006; 23:42:18 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Peki Amerikan arabalarını geçtim, sonuçta Cherokee Amerikada nedir? Halk arabası...Amerikan'ın lüks araçlarınıda bir kenara koyalım ( Pek tutmuyorlar çok büyük motor sebebi ile )

    Renault, Mercedes ve Bmw'den demi daha güvenli? Peki madem öyle, Formula 1, Super spor , Spor, Drag, Le-mans yarışlarında Renault başarılı değil, güvenli otomobil ve aerodinamiye bu kadar önem veren bir firma neden iyi değil bu konularda, bunu merak ediyorum...

    Bunuda birisi açıklarsa sevineceğim...

    renault iki yıldır formula 1 de şampiyon

    hiç bir şey bilmeyen adamlarla muhattap oluyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muribbi -- 29 Ekim 2006; 23:40:55 >




  • Hadi ya...İyice unutmuşum ben bu işleri, en son 1200 hp'lik Renault'lar olduğunu biliyordum ama uzun yıllardır F1 takip etmiyordum. Peki Renault nasıl Mercedes ve Bmw kadar başarılı oldu onu anlamıyorum?

    Çok özür dilerim ama şu an dumur durumundayım

    Birde renault'un neden 600-800 hp'lik supersporları yok? ( Varmı yoksa ? ) Ayrıca ben tasarım olarak renault'dan nefret ediyorum




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.