Şimdi Ara

Renault'dan ÖTV muafiyetine giren modeller hakkında açıklama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Renault'dan ÖTV muafiyetine giren modeller hakkında açıklama
    Yeni yıl öncesi Resmi Gazete’de yayınlanan Cumhurbaşkanı Kararı ile engelli bireylerin Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) muafiyetine ilişkin yeni düzenlemeler getirildi. Bu düzenlemeler kapsamında, ÖTV muafiyetinden faydalanılabilecek otomobiller için yüzde 40 yerlilik oranı taşıma şartı getirildi.



    2024 yılında 1 milyon 561 bin 255 TL olarak uygulanan ÖTV muafiyetli araç üst limiti ise 1 Ocak 2025 itibarıyla 2 milyon 290 bin 200 TL olarak güncellendi. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, 2024 yılında otomobil satışlarındaki yerli model payı yüzde 29 olarak gerçekleşmişti. İlgili düzenlemeyle yerli üretimin teşvik edilmesi ve yerlilik payının yükseltilmesi amaçlanıyor.



    Otomobilin üretiminde kullanılan malzemelerin, parçaların ve iş gücünün yerli kaynaklardan sağlanmasıyla elde edilen yerlilik oranı, yeni düzenlemeyle birlikte özellikle Türkiye’de üretim yapan otomobil markaları açısından avantaj sağlıyor.



    Türkiye’de aktif olarak üretim yapan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 400 bine yakın üretim kapasitesiyle yerli üretime önemli katkılar sağlıyor. Renault markasının Clio ve Megane Sedan modelleri, yüzde 40 yerlilik oranını yakalayan sınırlı sayıdaki modeller arasında yer alıyor.



    Renault'dan ÖTV muafiyetine giren modeller hakkında açıklama
    Clio ve Megane Sedan, Renault’nun Türkiye binek pazarındaki liderliğini pekiştiren önemli iki modeli arasında bulunuyor. Bu iki model, yıl boyunca gerçekleşen binek model satışlarında liderliği elinde bulunduran ilk üç model arasında konumlanıyor. Yeni çıkan kararla Clio ve Megane Sedan modellerinin, ÖTV muafiyetine yönelik en güçlü tercihler olarak öne çıkması bekleniyor.



    MAİS Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Clio ve Megane Sedan, ürün gamımızın en çok satan modelleri olarak öne çıkıyor. Türkiye’nin severek kullandığı, binek satışlarının ilk üç sırasında yer alan bu iki modelimizi hâlihazırda caddelerde sıklıkla görüyoruz. Türkiye’de üretilen ve önemli yerlilik oranlarına sahip olan bu modellerimiz, ÖTV muafiyetine ilişkin yeni getirilen düzenlemelerle, engelli vatandaşlarımızın kullanımına sunulmaya devam edecek. Bu modellerimizle hem engelli vatandaşlarımızın ulaşım ihtiyaçlarına destek olmaya hem de yerli üretimin teşvik edilmesine katkıda bulunmaya devam edeceğimiz için mutlu ve gururluyuz” dedi.



    Renault Clio



    Renault'dan ÖTV muafiyetine giren modeller hakkında açıklama
    2024 yılını 50.891 adet satışla kapatan Renault Clio, Türkiye’de en çok sevilen ve tercih edilen binek modellerin başında geliyor. Renault’nun binek satışlarındaki liderliği sırtlayan Clio modeli, aynı zamanda binek pazarında en çok satılan ikinci model olarak konumlanıyor.



    B-HB segmentinde bulunan Clio’nun 145 hp hibrit motor seçeneği, 10 inç dijital gösterge ekranı, 9,3 inç multimedya ekranı  ve sınıfında standartları zorlayan 391 litrelik bagaj hacmi, Renault Clio’nun ayırt edici özellikleri olarak öne çıkıyor.



    Sportif Esprit Alpine versiyonu, Clio’nun maceracı ruhunu ön plana çıkarıyor. Benzin otomatik ve düşük yakıt tüketimine sahip hibrit motor seçenekleri bulunan Renault Clio, tüm versiyonlarıyla yeni ÖTV düzenlemelerine uygun modeller arasında yer alıyor.



    Megane Sedan



    Renault'dan ÖTV muafiyetine giren modeller hakkında açıklama
    Renault’nun Türkiye yollarında en çok görmeye alışık olduğumuz modelleri arasında bulunan Renault Megane Sedan, bu özelliğine yakışacak şekilde Türkiye’nin en çok satan 3. binek modeli olarak konumlanıyor. Megane Sedan, özellikle filo şirketleri tarafından da en çok tercih edilen otomobiller arasında yer alıyor.



    Ayrıca Bkz.JAECOO, 2025'te Türkiye'de satılacak yeni modelleri açıkladı



    2024 yılında 40.077 adet satarak önemli bir satış başarısı elde eden Megane Sedan; dinamik dış tasarımı, geniş iç mekanı, büyük bagaj hacmi ve kolay kullanımıyla Türkiye’deki birçok kesimin tercihi oluyor. Benzinli versiyonu için yüksek motor gücüne ulaşırken dizel otomatik versiyonu için düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Renault Megane Sedan da Renault Clio gibi tüm versiyonlarıyla yeni ÖTV düzenlemelerini karşılayan modeller arasında bulunuyor.









  • Engelli araç teşvikinin kötüye kullanılması nedeniyle, özel donanımlı araçlara gerçekten ihtiyaç duyan engelli kişiler mağdur olmakta. Özellikle güvenlik donanımları ve çocuklarının tekerlekli sandalyelerini taşıyabilecek özel sistemlere ihtiyaç duyan aileler için bu durum ciddi bir sorun teşkil edebilir. Bu hassas konuda, gerçek ihtiyaç sahiplerinin haklarının korunması gerekiyordu. Arada bunlar cezalandırıldı gibi....

    Kötüye kullanım yok mu ?? Fazla iyi niyetli düşünüyorsunuz bence . Zamanında engelli aracı olarak Mercedes s serisi bile alanı bilirim ben . Hemde aynı aracı ÖTV li alabilecek gücü varken . Bu iş tamamen ticarete dönmüştü . Engelliden çok yakını kullaniyordu araçları .

    Kötüye kullanım falan yok o iş hikaye, Tertibatlı aracı sadece kendi sürücüsü kullanabilir.

    %90 Raporlu aracı Ruhsatta yazan kişi kullanabilir.

    Efendim yok komşusuna aracını kiralıyormuş, yok komşusu parayı verip engelli kişi üzerine alıyormuş yok abi öyle bir şey hangi aptal parayı verip engellinin üzerine aracı alır ? o engelli o aracı geri verir mi ?


    Sadece engelliler günah keçisi seçildi o kadar başka bir sebebi yok. Kötü giden ekonomiye bir günah keçisi lazımdı gündemi böyle değiştirdiler.

    Şimdiye kadar 1.591 bin tl idi engeli araç limiti öyle BMW,Mercedres,Audi vs yok alınamaz bile tamamen şehir efsanesi

    Sanırım yazılanları anlamakta güçlük çekiyorsunuz.

    Engelli bireylerin ihtiyaçlarına uygun araç tertibatları genellikle sıradan araçlarda bulunmaz ve bu tür özellikler sonradan eklenemez. Ayrıca, bu tür eklemeler yapıldığında araç garanti kapsamından çıkar. Kör Nokta Uyarı Sistemi gibi hayati önem taşıyan güvenlik özellikleri buna iyi bir örnektir. Sağlık komisyonu bu özellikleri zorunlu kıldığı durumlarda Engelli birey araçlarında bu özellik yok ise trafiğe dahi çıkamaz ehliyetsizmiş gibi işlem görür. Ancak, bu özellikler sadece mevcut araçların en üst paketlerinde bulunur ve bu da araç fiyatını ciddi ölçüde artırır. Örneğin, Hyundai Tucson'un temel modeli yaklaşık 1.850.000 TL iken, Kör Nokta Uyarı Sistemi içeren üst paketi 2.470.000 TL’ye kadar çıkar. Yani, engelli bireyler için bu sistemlerin bulunduğu araçları almak daha da zorlaşır.

    Engelli bireyleri aşağılamaya çalışmadan önce, bu insanların Devletin bağışlarıyla değil, kendi kazançlarıyla bu araçları aldığını anlamalısınız. Topluma yük olarak gördüğünüz bu bireylerin haklarını savunmak yerine, onları hedef göstermek insanlık dışıdır. Toplumdan tamamen dışlayıp “köpek uyutur gibi” uyutalım mı? Bu ifade, insanlık adına utanç verici bir bakış açısıdır.

    Engelli bireylerin yaşadığı zorluklar bununla sınırlı değil. Normal bir birey, basit bir aile hekimine giderek hiçbir muayene olmadan beş dakika içinde sağlık raporu alabilirken; engelli bireyler, aynı hak için aylarca süren zorlu bir süreçle karşı karşıya kalmaktadır. Şehir hastanelerinde her bölüm için 1.250 TL, araştırma hastanelerinde ise 500 TL gibi ücretler ödemek zorunda kalıyorlar. Üstelik, itiraz ettiklerinde iki farklı şehirdeki komisyonlara sevk ediliyor ve yol, yemek, otel gibi tüm masrafları kendileri karşılamak zorunda bırakılıyorlar.

    Engelli bireylerin sürücü olmasında yasal bir engel bulunmasa bile, sık sık sürücü belgelerinin komisyonlarca iptal edildiği vakalar yaşanmaktadır. Ehliyeti ve hatta arabası olan bir engelli birey bile, hiçbir mantıklı gerekçe olmadan sürücü belgelerini kaybetme riskiyle karşı karşıya kalmaktadır. Bu durum, engelli bireylerin zaten zorlu olan hayatını daha da çekilmez hale getirmektedir.

    Ayrıca, engelli bireyleri "dobloya layık" görmek, bu insanların yaşadığı gerçeklikten bihaber olduğunuzu gösterir. Doblo tarzı araçlar otomatik vites olduğunda ciddi şekilde arıza yapar ve konfor açısından çok yetersizdir. Zaten hareket kabiliyeti kısıtlı olan bu bireyler, bir de sanayi sanayi dolaşıp araçla mı uğraşsınlar?

    Sizi vicdan ve empatiye davet ediyorum. Devlete veya topluma olan öfkenizi, engelli bireyler gibi sizinle hiçbir suçu ve ilgisi olmayan gruplara yönlendirmekten vazgeçin. Eleştirilerinizi daha yapıcı bir zeminde dile getirmeyi öğrenmelisiniz.

    Son olarak, engelli bireyleri aşağılayıcı veya hedef gösteren ifadeler, Türk Ceza Kanunu (TCK) kapsamında suç teşkil etmektedir. TCK 122. Madde’ye göre “Bir kimseyi ırkı, dini, dili, mezhebi, cinsiyeti, engelliliği veya farklı bir nedenle aşağılamak, hakarete uğratmak veya dışlamak” suç olarak tanımlanmış olup, 6 aydan 1 yıla kadar hapis cezası ile sonuçlanabilir. Ayrıca, TCK 216. Madde’ye göre “halkın bir kesimini, sosyal sınıf, ırk, din, mezhep, cinsiyet veya engellilik nedeniyle alenen aşağılamak” da suçtur ve 1 yıldan 3 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

    Lütfen ifadelerinize dikkat edin ve yasalarla belirlenen sınırların dışına çıkmamaya özen gösterin.

    Engellilerin ÖTV’siz araç alımlarında hiçbir şekilde suistimal yok. Bu ülkede milyonlarca engelli birey var. Araç satışlarının yüksek olmasının nedeni, bu hakkı kazanan birçok kişinin gerçekten bu araçlara ihtiyaç duymasıdır.

    Kötü giden ekonominin faturası engellilere kesilmeye çalışıldı ve engelliler adeta günah keçisi ilan edildi. Peki ya şehit ve gazi ailelerine verilen araçların sayısını biliyor musunuz? Bu araçlar da engellilere satılmış gibi gösteriliyor. Toplumun tepkisini bastırmak için gerçekleri çarpıtıyorlar; başka bir açıklaması yok.

    Engellilerin araç alımına ilk limit 7 yıl önce getirildi. Yani 7 koca yıldır bir suistimalden bahsetmek mümkün değil. En son belirlenen limit 1.591.000 TL’ydi ve bu fiyatla doğru düzgün bir araç bulmak bile zor. BMW, Mercedes veya Audi gibi markalar zaten bu limitin dışında. Buna rağmen hâlâ "suistimal" kelimesi ağızlardan düşmüyor.

    Engelli bireylerin ehliyet alması bile başlı başına bir mücadele. İşte süreç:

    1. Aile Hekimi onayından geçmek gerekiyor.
    2. Eğitim ve Araştırma Hastanesi: Çoğu engelli birey, burada daha ehliyet almadan eleniyor. Araç kullanabilecek durumda olanlar bile bu süreçte engelleniyor.
    3. İl Sağlık Komisyonu: Bu aşamaya gelebilen engelli bireylerin büyük bir kısmı (%85’i) yine reddediliyor.

    Eğer İl Sağlık Komisyonu "sürücü olamaz" ya da uygunsuz bir kod kararı verirse, engelli birey bu karara 30 gün içinde itiraz edebilir. Ancak itiraz süreci inanılmaz zahmetli: Ankara da oturan Engeli bireyler için Kırıkkale>Samsun yada en yakın 2 il e gönderilir.

    • İlk olarak, itiraz eden kişi Kırıkkale’ye en az iki kez gitmek zorunda. Eğer Kırıkkale "haklısınız" derse, bu yeterli olmuyor.
    • Daha sonra, engelli birey ve ailesi Samsun’a evrak teslimi ve komisyon için gönderiliyor. Samsun da haklı bulursa süreç olumlu sonuçlanıyor. Ancak Kırıkkale ve Samsun farklı kararlar verirse, örneğin biri "sürücü olur" diğeri "sürücü olamaz" derse, birey sürücü olma hakkını tamamen kaybediyor. Ve bu süreç ancak 2 yıl sonra yeniden başlatılabiliyor.

    Gördüğünüz gibi, bir engelli bireyin ehliyet alması yıllarca sürebiliyor. Arkadaşlar aynı ilde bile herhangi bir hastanenin bir doktoru, tek bir cümleyle "sürücü olamaz" kararı verebilir ve sürücü olur komisyon kararını yada sürücü belgesini iptal edebilir fakat engelli birey aleyhine çıkmış karara itiraz edebilmek için iki farklı şehirde masraflı ve yorucu bir süreç yaşamak zorunda kalıyor. Yol, yemek, otel masrafları derken harcanan para ve yıllık izinler boşa gidiyor. 4 Kişinin Kırıkkale ve Samsuna yol,yemek,otel masrafı ne kadar tutar ? Ben söyleyim Sadece Otobüs paraları 9 bin tl tutuyor. Otel,Yemek paralarını siz hesaplayın aranızdan kaç kişi aile hekiminden alacağı sağlık raporu için 20-30-40 bin hatta 50 bin gibi ücretler çıkarttı ? Engeliler bu ücretleri ödemek zorunda bırakılıyor daha Hastanelerin alacağı ücretlerden bahsetmedim.

    Sağlıklı bireylerin 1-2 dakikalık bir aile hekimi muayenesiyle ehliyet aldığı yerde, engelliler aylarını, bazen yıllarını kaybediyor. Bu kadar zor bir süreçten geçtikten sonra engelli bireylerin ÖTV’siz araç alması neden bu kadar sorun ediliyor?

    Ülkeyi batıran şey, alınan yanlış ekonomik kararlar, sığınmacı politikaları ve Somali’nin 6 milyon dolarlık IMF borcunun bile bizim tarafımızdan ödenmesi gibi skandallardır. Ancak kimse bunlara ses çıkarmazken, sessiz ve masum engellilere yüklenmek çok kolay geliyor. Gerçekten güç gösterinizi engelliler üzerinde mi yapıyorsunuz?



    Ek olarak %90 altı araç sürebilir engellilerin trafiğe çıkması ya engelleniyor yada zorlaştırılıyor ama %90 üstü engelli üzerine araçları çatır çatır da veriyorlar :)



    @Elefue

    Hocam mesela il komisyon kararında Kör Nokta sistemi zorunlu olan engelliler var. Bu adamlar kör nokta olmayan aracı alamaz alırsa kullanamaz. Sıfır alacakları araçlara sonradan kör nokta sistemi taktıramaz. Sıfır araçlara taktırırlarsa araç garanti dışı kalıyor. Kör nokta sistemi ise araçların genelde üst paketlerinde oluyor.

    Nasıl suistimal yok. Çevremde engelli indirimi ile araba alan 2 kişi biliyorum. Nineleri üzerinden aldılar. Nineleri bırakın binmeyi, arabaları belki görmediler bile. Buna benzer çok örnek var. Adam İstanbul'da yaşıyor, memleketindeki engelli dedesi, ninesi üzerinden araba alıyor.


    Bu açık bir suistimaldir.

    %90 üstü olanlar için zaten nineleri binsin diye o araçlar verilmedi hastaneye ve seyehate uygun olsun diye verildi. %90 üstü araç almak zaten zor değil ayrıca Engelli ile aynı şehirde değilse o araç ilk çevirmede yakalanır ve trafikten geçici olarak men edilir. Devlet zaten %90 olanlara bu hakkı tanımış burada ne gibi bir suistimal var ? Hiç bir suistimal yok çünkü sana bu hakkı devlet vermiş.


    Sen önce Türkiye Cumhuriyeti Devletinin ödediği 6 milyon dolar Somaliye ait İMF borcunu sorgula engelinin 3-5 kuruşuna göz dikeceğine :)


    %90 ve üzeri engelli adına alınan araçların kullanım kuralları ve ihlallere ilişkin cezalar, Türkiye'deki Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) Kanunu ve ilgili yönetmeliklerle düzenlenmiştir. Bu kurallara göre:

    1. Kural:

    %90 ve üzeri engelli birey adına alınan araçlar, yalnızca engelli bireyin taşınması amacıyla kullanılabilir. Bu araçların, engelli birey içinde bulunmaksızın kullanılması yasaktır.

    2. Cezai İşlem:

    Eğer engelli birey araca binmeden, araç başka kişiler tarafından kullanılırsa, aşağıdaki yaptırımlar uygulanabilir:

    • Vergi Avantajının Geri Alınması:
    • Aracın ÖTV muafiyetiyle satın alınması nedeniyle sağlanan vergi avantajı (ÖTV ve KDV farkı) geri alınır. Araç sahibine, araç alımındaki indirimli vergi tutarının tamamı ödenmesi için tebliğ edilir. Bu, ciddi bir maddi yükümlülük anlamına gelir.
    • Trafik Cezası:
    • Polis veya jandarma denetimlerinde, aracın engelli birey taşımadan kullanıldığının tespit edilmesi durumunda, idari para cezası uygulanabilir. Ceza miktarı, Kabahatler Kanunu ve ilgili Trafik Kanunu hükümlerine göre belirlenir.
    • Araç Bağlanabilir:
    • Bu tür ihlaller tespit edilirse, araç geçici olarak bağlanabilir. Araç sahibinin, gerekli açıklamaları ve belgeleri sunarak işlemleri tamamlaması gerekebilir.

    3. Süreç:

    İhlalin tespiti durumunda:

    1. İlgili vergi dairesine bildirim yapılır.
    2. Araç sahibine tebligat gönderilerek ÖTV avantajı ve uygulanabilecek diğer vergiler istenir.
    3. Trafik ekipleri tarafından uygulanan ceza ve yaptırımlar ayrıca işleme alınır.



    Engelli araçları sisteme tanımlı olduğu için sık sık çevirmelere özelikle takılırlar yani uygun olmayanların kurtulma imkanı yok. Hem adam ne yapsın %90 engelliyi işe giderken çöp torbası gibi araç içinde mi gezdirsin yada engelli aracı alıp o aracı kullanmasın sadece engelli gezdirmek için kullanıp işe gitmek için de ayrıca araç mı alsın ?

    Doblo gibi bir hurdayı neden alsınlar ? Adam babanın parasını yemiyor ki kendi parası ile alıyor.

    Devlet aracı bedava verecekse doblo da alırlar. Otomatik vites de en iyi araçlar suv az problem çıkartır. Ayrıca çoğu engelli için doblo uygun değil çünkü Kör Nokta gibi özel tertibatlar doblo da yok.

    Adam tertibatı dobloya eklettirirse garanti dışı kalır o yüzden suv almak mantıklıdır.


    kıskanmayın oğlum milleti gücünüze bu kadar gitmesin, senden daha aşağılık gördüğün insanlara bunu mu reva görüyorsun ?


    Engelliler için özel tertibat kodları var örnek olarak kör nokta sistemi bu tertibat çoğu aracın üst modellerinde olur. Artık doblo da alamıyor engelliler merak etme :)

    Vay be hikaye demek sizin dünyadan haberiniz Yok belli ki Türkiyede yüzde 20 üzerinde engelli aracı satılmış resmi veriler bu şekilde belliki suistimallerden de bi habersiniz burada ayrıca anlatmaya gerek yok rütbeniz yarbay ufak bir araştırmayla neden bu kararlar alınmış anlarsınız diye ümit ediyorum
  • Engelli araç teşvikinin kötüye kullanılması nedeniyle, özel donanımlı araçlara gerçekten ihtiyaç duyan engelli kişiler mağdur olmakta. Özellikle güvenlik donanımları ve çocuklarının tekerlekli sandalyelerini taşıyabilecek özel sistemlere ihtiyaç duyan aileler için bu durum ciddi bir sorun teşkil edebilir. Bu hassas konuda, gerçek ihtiyaç sahiplerinin haklarının korunması gerekiyordu. Arada bunlar cezalandırıldı gibi....

  • tekerlekli sandalyede bir engellinin ihtiyacı olan araç bütük bagaja sahip olması gerekiyor. Tekerlekli sandalye her araca sığmıyor. Engelli için en mantıklı araçları üreten skoda.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ssj kullanıcısına yanıt

    Kötüye kullanım falan yok o iş hikaye, Tertibatlı aracı sadece kendi sürücüsü kullanabilir.

    %90 Raporlu aracı Ruhsatta yazan kişi kullanabilir.

    Efendim yok komşusuna aracını kiralıyormuş, yok komşusu parayı verip engelli kişi üzerine alıyormuş yok abi öyle bir şey hangi aptal parayı verip engellinin üzerine aracı alır ? o engelli o aracı geri verir mi ?


    Sadece engelliler günah keçisi seçildi o kadar başka bir sebebi yok. Kötü giden ekonomiye bir günah keçisi lazımdı gündemi böyle değiştirdiler.

    Şimdiye kadar 1.591 bin tl idi engeli araç limiti öyle BMW,Mercedres,Audi vs yok alınamaz bile tamamen şehir efsanesi

  • TulparHAN kullanıcısına yanıt

    Kötüye kullanım yok mu ?? Fazla iyi niyetli düşünüyorsunuz bence . Zamanında engelli aracı olarak Mercedes s serisi bile alanı bilirim ben . Hemde aynı aracı ÖTV li alabilecek gücü varken . Bu iş tamamen ticarete dönmüştü . Engelliden çok yakını kullaniyordu araçları .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moueson -- 13 Ocak 2025; 23:15:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    S serisi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    S serisi?

    Evet hocam noldu ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Alamaz hocam LİMİT var. Limitin 1 tl üstünü olan aracı bile almaya kalkarsan tüm ötv iptal ediliyor. Bu duruma ek olarak ÖTV siz alınabilse ve adam Zırhlı Mercedes bile alsa kimse istismar var diyemez.

    Ben bu aracı silah zoru ile almıyorum ki Devlet veriyorsa paramın yettiğinin en iyisini alırım kimsede bir halt diyemez. 2024 de 1.591 tl lik limit vardı. 1.592 tl olursa ötv iptal oluyor.

    Mercedes,Audi,BMW falan yok öyle bir şey

  • TulparHAN kullanıcısına yanıt
    Vay be hikaye demek sizin dünyadan haberiniz Yok belli ki Türkiyede yüzde 20 üzerinde engelli aracı satılmış resmi veriler bu şekilde belliki suistimallerden de bi habersiniz burada ayrıca anlatmaya gerek yok rütbeniz yarbay ufak bir araştırmayla neden bu kararlar alınmış anlarsınız diye ümit ediyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • auto_man A kullanıcısına yanıt

    mauson sallıyo yine hocam


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cnyttt kullanıcısına yanıt

    Ne sallaması git araştır. Eskiden engellilere ÖTV siz araç limiti yoktu . Motor hacmi sınırlamasi falan da yoktu . O zamanlar az s serisi ve e serisi az almadılar

    Bilmiyorsan babana sor. Önce motor hacmi sınırı geldi sonra da fiyat sınırı geldi .




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moueson -- 14 Ocak 2025; 1:8:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haashajas. Dacia Duster'ı çok satan marka olmak için Renault Duster yaptılar ama. Bursa'da üretimle bile %40 yerli değil demek ki.

    Engelli araçların plakalarına Engelli işareti geri gelmeli.

    Engelli donanımı olan araçlarda yerli kuralı ve fiyat esnetilebilir.

    Engelli donanımı olmayan araçlarda yerli zorunluluğu doğru bir vergi hamlesi oldu.

    Engelliye en uygun araçlar Caddy Rifter gibi minivan araçlar.
    Zaten ÖTV leri %15 lerde olduğu için; Kâr edilen rakam az kaldğından dolayı hiç kimse tarafında tercih edilmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elefue -- 14 Ocak 2025; 01:54:09 >
  • 01muallim 0 kullanıcısına yanıt

    Engellilerin ÖTV’siz araç alımlarında hiçbir şekilde suistimal yok. Bu ülkede milyonlarca engelli birey var. Araç satışlarının yüksek olmasının nedeni, bu hakkı kazanan birçok kişinin gerçekten bu araçlara ihtiyaç duymasıdır.

    Kötü giden ekonominin faturası engellilere kesilmeye çalışıldı ve engelliler adeta günah keçisi ilan edildi. Peki ya şehit ve gazi ailelerine verilen araçların sayısını biliyor musunuz? Bu araçlar da engellilere satılmış gibi gösteriliyor. Toplumun tepkisini bastırmak için gerçekleri çarpıtıyorlar; başka bir açıklaması yok.

    Engellilerin araç alımına ilk limit 7 yıl önce getirildi. Yani 7 koca yıldır bir suistimalden bahsetmek mümkün değil. En son belirlenen limit 1.591.000 TL’ydi ve bu fiyatla doğru düzgün bir araç bulmak bile zor. BMW, Mercedes veya Audi gibi markalar zaten bu limitin dışında. Buna rağmen hâlâ "suistimal" kelimesi ağızlardan düşmüyor.

    Engelli bireylerin ehliyet alması bile başlı başına bir mücadele. İşte süreç:

    1. Aile Hekimi onayından geçmek gerekiyor.
    2. Eğitim ve Araştırma Hastanesi: Çoğu engelli birey, burada daha ehliyet almadan eleniyor. Araç kullanabilecek durumda olanlar bile bu süreçte engelleniyor.
    3. İl Sağlık Komisyonu: Bu aşamaya gelebilen engelli bireylerin büyük bir kısmı (%85’i) yine reddediliyor.

    Eğer İl Sağlık Komisyonu "sürücü olamaz" ya da uygunsuz bir kod kararı verirse, engelli birey bu karara 30 gün içinde itiraz edebilir. Ancak itiraz süreci inanılmaz zahmetli: Ankara da oturan Engeli bireyler için Kırıkkale>Samsun yada en yakın 2 il e gönderilir.

    • İlk olarak, itiraz eden kişi Kırıkkale’ye en az iki kez gitmek zorunda. Eğer Kırıkkale "haklısınız" derse, bu yeterli olmuyor.
    • Daha sonra, engelli birey ve ailesi Samsun’a evrak teslimi ve komisyon için gönderiliyor. Samsun da haklı bulursa süreç olumlu sonuçlanıyor. Ancak Kırıkkale ve Samsun farklı kararlar verirse, örneğin biri "sürücü olur" diğeri "sürücü olamaz" derse, birey sürücü olma hakkını tamamen kaybediyor. Ve bu süreç ancak 2 yıl sonra yeniden başlatılabiliyor.

    Gördüğünüz gibi, bir engelli bireyin ehliyet alması yıllarca sürebiliyor. Arkadaşlar aynı ilde bile herhangi bir hastanenin bir doktoru, tek bir cümleyle "sürücü olamaz" kararı verebilir ve sürücü olur komisyon kararını yada sürücü belgesini iptal edebilir fakat engelli birey aleyhine çıkmış karara itiraz edebilmek için iki farklı şehirde masraflı ve yorucu bir süreç yaşamak zorunda kalıyor. Yol, yemek, otel masrafları derken harcanan para ve yıllık izinler boşa gidiyor. 4 Kişinin Kırıkkale ve Samsuna yol,yemek,otel masrafı ne kadar tutar ? Ben söyleyim Sadece Otobüs paraları 9 bin tl tutuyor. Otel,Yemek paralarını siz hesaplayın aranızdan kaç kişi aile hekiminden alacağı sağlık raporu için 20-30-40 bin hatta 50 bin gibi ücretler çıkarttı ? Engeliler bu ücretleri ödemek zorunda bırakılıyor daha Hastanelerin alacağı ücretlerden bahsetmedim.

    Sağlıklı bireylerin 1-2 dakikalık bir aile hekimi muayenesiyle ehliyet aldığı yerde, engelliler aylarını, bazen yıllarını kaybediyor. Bu kadar zor bir süreçten geçtikten sonra engelli bireylerin ÖTV’siz araç alması neden bu kadar sorun ediliyor?

    Ülkeyi batıran şey, alınan yanlış ekonomik kararlar, sığınmacı politikaları ve Somali’nin 6 milyon dolarlık IMF borcunun bile bizim tarafımızdan ödenmesi gibi skandallardır. Ancak kimse bunlara ses çıkarmazken, sessiz ve masum engellilere yüklenmek çok kolay geliyor. Gerçekten güç gösterinizi engelliler üzerinde mi yapıyorsunuz?



    Ek olarak %90 altı araç sürebilir engellilerin trafiğe çıkması ya engelleniyor yada zorlaştırılıyor ama %90 üstü engelli üzerine araçları çatır çatır da veriyorlar :)



    @Elefue

    Hocam mesela il komisyon kararında Kör Nokta sistemi zorunlu olan engelliler var. Bu adamlar kör nokta olmayan aracı alamaz alırsa kullanamaz. Sıfır alacakları araçlara sonradan kör nokta sistemi taktıramaz. Sıfır araçlara taktırırlarsa araç garanti dışı kalıyor. Kör nokta sistemi ise araçların genelde üst paketlerinde oluyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TulparHAN -- 14 Ocak 2025; 10:14:28 >




  • Nasıl suistimal yok. Çevremde engelli indirimi ile araba alan 2 kişi biliyorum. Nineleri üzerinden aldılar. Nineleri bırakın binmeyi, arabaları belki görmediler bile. Buna benzer çok örnek var. Adam İstanbul'da yaşıyor, memleketindeki engelli dedesi, ninesi üzerinden araba alıyor.


    Bu açık bir suistimaldir.

  • zeytinkoy kullanıcısına yanıt

    %90 üstü olanlar için zaten nineleri binsin diye o araçlar verilmedi hastaneye ve seyehate uygun olsun diye verildi. %90 üstü araç almak zaten zor değil ayrıca Engelli ile aynı şehirde değilse o araç ilk çevirmede yakalanır ve trafikten geçici olarak men edilir. Devlet zaten %90 olanlara bu hakkı tanımış burada ne gibi bir suistimal var ? Hiç bir suistimal yok çünkü sana bu hakkı devlet vermiş.


    Sen önce Türkiye Cumhuriyeti Devletinin ödediği 6 milyon dolar Somaliye ait İMF borcunu sorgula engelinin 3-5 kuruşuna göz dikeceğine :)


    %90 ve üzeri engelli adına alınan araçların kullanım kuralları ve ihlallere ilişkin cezalar, Türkiye'deki Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) Kanunu ve ilgili yönetmeliklerle düzenlenmiştir. Bu kurallara göre:

    1. Kural:

    %90 ve üzeri engelli birey adına alınan araçlar, yalnızca engelli bireyin taşınması amacıyla kullanılabilir. Bu araçların, engelli birey içinde bulunmaksızın kullanılması yasaktır.

    2. Cezai İşlem:

    Eğer engelli birey araca binmeden, araç başka kişiler tarafından kullanılırsa, aşağıdaki yaptırımlar uygulanabilir:

    • Vergi Avantajının Geri Alınması:
    • Aracın ÖTV muafiyetiyle satın alınması nedeniyle sağlanan vergi avantajı (ÖTV ve KDV farkı) geri alınır. Araç sahibine, araç alımındaki indirimli vergi tutarının tamamı ödenmesi için tebliğ edilir. Bu, ciddi bir maddi yükümlülük anlamına gelir.
    • Trafik Cezası:
    • Polis veya jandarma denetimlerinde, aracın engelli birey taşımadan kullanıldığının tespit edilmesi durumunda, idari para cezası uygulanabilir. Ceza miktarı, Kabahatler Kanunu ve ilgili Trafik Kanunu hükümlerine göre belirlenir.
    • Araç Bağlanabilir:
    • Bu tür ihlaller tespit edilirse, araç geçici olarak bağlanabilir. Araç sahibinin, gerekli açıklamaları ve belgeleri sunarak işlemleri tamamlaması gerekebilir.

    3. Süreç:

    İhlalin tespiti durumunda:

    1. İlgili vergi dairesine bildirim yapılır.
    2. Araç sahibine tebligat gönderilerek ÖTV avantajı ve uygulanabilecek diğer vergiler istenir.
    3. Trafik ekipleri tarafından uygulanan ceza ve yaptırımlar ayrıca işleme alınır.



    Engelli araçları sisteme tanımlı olduğu için sık sık çevirmelere özelikle takılırlar yani uygun olmayanların kurtulma imkanı yok. Hem adam ne yapsın %90 engelliyi işe giderken çöp torbası gibi araç içinde mi gezdirsin yada engelli aracı alıp o aracı kullanmasın sadece engelli gezdirmek için kullanıp işe gitmek için de ayrıca araç mı alsın ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TulparHAN -- 14 Ocak 2025; 9:59:54 >




  • Elektrikli sandalyeyi nereye sığdıracak engelli port bagaj yapıp arabanın tavanına kayacak

  • Gibisi fazla yetersiz ve etkisiz ekonomi politikaların maliyeti engelliye kesildi. Hayırlısı olsun Allah var gam yok torosla brodvayle gezerim hiç sıkıntı yok

  • Evet ÖTV de yerlilek size yaradı. Yıllardır teneke arabaları canımıza çektiniz yetmedi şimdi biraz daha milletin canına okuyun. Yerli malı güzel de sizde biraz kaliteye önem verin oto yıkamacası bile diyor Avrupa araçların iç döşeme halifleksini süpürmek çok kolay ve pratik ancak yerli araçların halifleksini bir saatte süpürgeyle çekiyorum temizlenmiyor düşün her malzemezi böyle kalitesiz zorla insanlara yerli malı satılmaz yerli üretim kendine çeki düzen vermeli bu yasa kesinlikle birilerini kayırma yasası olarak kayıtlara geçti

  • Yeni limit; 2.290.200 ?

  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Mercedes S serisi değil, Rolls Royce'dur o. Siz yanlış görmüşsünüzdür.

    Bir zamanlar parasal olarak limit yoktu. Ancak 1.6 litre motor hacmi sınırı vardı. Hadi bana 1.6 litre Mercedes S bulun.

    Daha sonra da limit geldi. Limit ilk geldiğinde sanırım Audi A3 ya da A4 falan alınıyordu. Bana sıfır Audi A4 ile aynı fiyata sıfır Mercedes S serisi bulun, hemen almaya giderim.

    İkisini de bulamazsınız. Dolayısıyla o engelli Mercedes S serisi almışsa vergi dahil komple kendi parasıyla almıştır.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.