Şimdi Ara

*** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu *** (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir (3 Mobil) - 6 Masaüstü3 Mobil
5 sn
13.295
Cevap
101
Favori
1.330.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yakıt olayını yazmıştım zaten... diğer iki aracımdaki tecrübelerimi de yazmıştım. Bi kere 5000-6000 kesin geçeceksin. 10000 civarında gerçekten az yaktığına şahit olacaksın. Rodaj kurallarına uymanı ve rodaj bitince arada bir motoru yoklamanı tavsiye ederim.

    Şu an son sıfırlamadan itibaren 1652,6 km yol yaptım ve ortalama 4.7lt/100km... Buna uzun yolda dahil, 24lt/100km anlıkla tırmandığım yokuş da dahil, 3. viteste 80-90 yapmam da dahil. Dün çoştum mesela 3. vitesten 6'ya aldım direk

    Şehiriçi tüketim fazla ama bunu bekliyordum zaten. 105bg'lik bi araç çünkü. 65bg'den 105'e geçtim... Kalkışlarda gaza biraz yüklenirsem 13lt/100km değerlerini de görüyorum... Gerçi şu da var. ben yüklü gidiyorum hep. Genelde 5 kişi, olmadı 4... en kötü 3...

    Gaz olayı aklımda bi daha bakarım. Ama öyle bişey olacağını da sanmıyorum açıkçası.


    Bir de yol bilgisayarını sıfırla, ondan sonra bak. Aldığından beri sıfırlamadıysan uçuk değerler normal. Ben galeriden çıkarken ortalama 89lt/100km idi Galeride ileri geri oynatıyolarya, o değerler normal... Sıfırlayıp öyle kontrol et.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltik -- 28 Aralık 2009; 11:38:57 >




  • arkadaşım şehir içi/şehir dışı karışık değerin gerçekten çok iyi görünüyor. Yaklaşık bunun ne kadarı şehir dışı merak ettim.

    Benim araç 9000 km de şuan. Sakin kullanmaya çalışmama rağmen karışık değerim 5.6 altına düşmedi şimdiye kadar. Bu değeride 1 depo kullanımda ölçüyorum. Şehir dışında ise 4.7 en iyi değerim. Yola çıkmadan önce sıfırlayıp vardığımdaki ortalama değer bu.


    quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    yakıt olayını yazmıştım zaten... diğer iki aracımdaki tecrübelerimi de yazmıştım. Bi kere 5000-6000 kesin geçeceksin. 10000 civarında gerçekten az yaktığına şahit olacaksın. Rodaj kurallarına uymanı ve rodaj bitince arada bir motoru yoklamanı tavsiye ederim.

    Şu an son sıfırlamadan itibaren 1652,6 km yol yaptım ve ortalama 4.7lt/100km... Buna uzun yolda dahil, 24lt/100km anlıkla tırmandığım yokuş da dahil, 3. viteste 80-90 yapmam da dahil. Dün çoştum mesela 3. vitesten 6'ya aldım direk

    Şehiriçi tüketim fazla ama bunu bekliyordum zaten. 105bg'lik bi araç çünkü. 65bg'den 105'e geçtim... Kalkışlarda gaza biraz yüklenirsem 13lt/100km değerlerini de görüyorum... Gerçi şu da var. ben yüklü gidiyorum hep. Genelde 5 kişi, olmadı 4... en kötü 3...

    Gaz olayı aklımda bi daha bakarım. Ama öyle bişey olacağını da sanmıyorum açıkçası.


    Bir de yol bilgisayarını sıfırla, ondan sonra bak. Aldığından beri sıfırlamadıysan uçuk değerler normal. Ben galeriden çıkarken ortalama 89lt/100km idi Galeride ileri geri oynatıyolarya, o değerler normal... Sıfırlayıp öyle kontrol et.




  • sadece şehirdışı olarak, yine 5 kişi ama, en iyi değerim 3.8lt/100km... Geçen akşam iki kere 150km/h yaptım, aynı koşullardaki değerim 4.8lt/100km oldu. Yakıt işi tamamen kullanım işidir arkadaşlar... Ben Clio3'ümde 3.3lt/100km değeri de almıştım. Ama o zaman tek başımaydım... 80-90km/h...

    o 1652,6 km'nin kabaca 1200-1300km'si şehirdışıdır... Ama benim şehiriçim de şehiriçidir yani. Köye bi giderim tırmandığım zaman 20-24 anlık görürüm... Genelde sakin kullanıırım. bu ara sabitleyici kullanıyorum uzun yolda. Ama benden biraz daha fazla yakıyor




  • CC'nin daha fazla yakmasının nedeni de, yokuşlarda da hızı sabit tutması... Ben kendim sürerken yokuşlarda gaz vermem. Yavaş yavaş düşürürüm hızı... En ekonomik şekli bu. Yokuş inerken zaten o zaman kaybını fazlasıyla kazanıyorsun. Hem de yakıtın cebinde kalıyor... yada deponda Baba tavsiyesidir bu.

    Bu arada Renault da kitapçığında gaz pedalını sabit tutun, düz yoldakinden daha fazla gaz vermeyin diyor...
  • Dizel araçlarla ilgili olarak aşağıdaki başlığı okumanızı öneririm..

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=22026445

    quote:


    CC'nin daha fazla yakmasının nedeni de, yokuşlarda da hızı sabit tutması... Ben kendim sürerken yokuşlarda gaz vermem. Yavaş yavaş düşürürüm hızı... En ekonomik şekli bu. Yokuş inerken zaten o zaman kaybını fazlasıyla kazanıyorsun


    Benim dizel Megane II Sportway'de (85 bg) şehirlerarası 90-110 civarı giderek ortalama 4.1 lt görmüştüm. Ev-iş arası da şehirlerarası gibidir ama ortalama 5.1 lt gibiydi. Bu durumda senin tüketimin gayet makul. Mütemadiyen de CC kullanırım. Hatta araba alırken en başta gelen kriterlerimden biridir. Sportway'i de bu yüzden almıştım, Fluence Privilege'yi de bu yüzden tercih ettim. Tabi yakıt sarfiyatı mevzuunda haklısın ama ben o rahatlığa ve alışkanlığa karşılık o maliyeti göze alıyorum.

    Bu arada forumda dolaşırkene Fluence Severler gibi bi topik gördüm. Başlığı yanlış atmışlar sanırım. Fluence karalayanlar olmalıymış, nitekim nümayiş çıkmış aralarda :) Çok saçma geldi bana ama zaten yavaş yavaş ölür o başlık sanırım..




  • hocam sen de tereciye tere satıyosun...

    o sayfanın devamlı abonesiyim ben. OBK'yi en çok bunaltan benim

    Fluence'in diğer bşlığınıı okurken bişeler dikkatini çekmiştir heralde... Benim cümlelerin alıntıları

    çamurlar geliyodu, onları çömlek yapıp, halka faydalı olacak halde yolluyoduk, sonra orayı bıraktık. Çünkü hakkaten arabayı görmemiş adamlar bizden çok yorum yapıyodu... Buraya geçtik...

    Benim o başlıkta 300 civarında mesajım vardı. Yine faydalı olmaya çalışıyoduk, ama çamurlardan fırsat kalmıyordu. Neyse buraya dadanmadılar...



    CC gerçekten çok rahat ve güzel. Benim içn özellikle çok kullanışlı. Ben de yakıta tercih ediyorum şu an. Zaten motor verimli hale gelince CC performansı da artar..


    Bu arada privilege tercih etme nedenlerimin başında CC geliyordu. onu da ekliyim....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltik -- 28 Aralık 2009; 13:08:32 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    hocam sen de tereciye tere satıyosun...

    o sayfanın devamlı abonesiyim ben. OBK'yi en çok bunaltan benim



    Orayı baştan sona okudum. Zaten senin için söylememiştim, senin mesajları hatırlıyorum. Ama arada bir buraya yolu düşen olursa görsünler istedim.

    Bu arada arabam da bayiye gelmiş. Fırsat bulursam bi gidip göreyim. Kullanamasam da ellerim :) Bir döşeme koruması, bir bagaj havuzu, kromajlı kapı eşiği falan hediye isteyim, teslim alana kadar hazırlasınlar.
  • şu kapı eşiği güzel olabilir...

    ben seviyorum bu kromajlı şeyleri. eskilerin deyimiyle "nikelaj"

    Aracımı yıkarken oraları özel parlatıyorum...


    Dün ne oldu bakın... Göreleye gittik, pideciye pideler olurken dışarı bi bakıyım dedim. Bi grup geçiyodu. 4-5 delikanlı. Hararetli bişe konuşuyolardı. Benim aracı görünce muhabbet kesildi bi anda. Yürümeye devam ediyolar falan ama gözler arabada Hani yürüyüş esnasında göz hep komutandadırya, yürürsün ve başın onu takip edecek şekilde döner bu da aynı. Sonra bi tanesi gelip arabanın içine falan baktı. diğerleri de geldi. biraz bakıp gittiler...

    Sonra başka biri geçiyodu, telefonlar konuşuyodu. Konuşurken durdu, arabayı falan incelemeye başladı. Baya bi inceledi, telefon görüşmesi bitince de yoluna devam etti.

    Sabah da arkadaşı beklemek için durdum bi yerde. yolun karşısında ben yaşlarda iki kişi vardı. Onlarda bir süre birbirlerine başlarıyla baksana falan işareti yaptılar. Uzaktan bi süzdüler...

    Dün akşam yine eski kasa bi focus geçiyodu beni, adam yavaşladı, baya bi inceledi arabayı, sonra kırmızı ışıkta yanımda durdu, kendi şeridinde önünde bir arabalık daha yer vardı ama ilerlemedi.

    diyeceğim şu ki, şu ana kadar benim gördüğüm kadarıyla, araç müthiş ilgi çekiyor. Tabi yeni olması da etkilidir bunda... Yalnız aracı görüpte beğenmeyen yok. Haa kişisel zevktir bişe diyemeyiz ama "garip yaratık", "uzaylı", "iğrenç tasarım" öyle bişey yok. Bence zaten yoktu da, insanların da tepkilerinden öyle olmadığını görüyorum.

    Yada hakikatan dünyadaki en rezil araç da olsa, ben mükemmel bir karar verdiğimi düşünüyorum. bugünkü aklım olsa yine bir saniye beklemez koşarım bayiye. Tıpkı reklamındaki gibi...

    Yaw o reklamın müziğine bile takanlar olmuştu. Nasıl araba alıyorsunuz arkadaş yaaa. Ben de nette aradım o melodiyi, telefonuma melodi yapmak için... bulan olursa söylesin...

    bunu söylerken, torpidonun kullanışsız olduğunu da söylemiş miydim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltik -- 28 Aralık 2009; 13:30:09 >




  • Valla ben Ankaradayım, bir tane bile görmedim. Tabi şikayetçi değilim, mümkünse tek benimki olsun ama sanırım bir çok kişi vergi sebebiyle Ocak teslim olarak anlaşmış olabilir. Hatta Oyak'ın kampanyası Şubat teslimi vaadediyor. Yavaş yavaş artacaktır. Ama az olmasının keyfini sen sürüyosun tabi.

    Arabayı incelerken torpido benim de dikkatimi çekmişti. Eski arabamı boşaltırken "torpidoya bak, mahzen gibi" dediğimi hatırlıyorum. Ondan sonra bu biraz güdük kalmış hakkaten.
  • diğer başlığa yazıp silmiş olabilirim...

    Çünkü Clio3'ün torpidodan bile küçük diye söylemiştim... Bazı komik eksikler var... Mesela şu camların kapanmama olayı. Nedir arkadaş, maliyeti nedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote



    bide bir sorum daha olacak? gaz pedalında bir kademe var (gaza basınca bir noktada takılıyo, sonra biraz daha kuvvetli basınca en dibe iniyo),bunun ne işe yaradığını bilen var mı? yakıt tasarrufu amaçlı mı veya max torkta kullanabilme adına mı yapılmış?



    benim pedalın altındada öyle bir olay var bu kitabında yazıyor devir ayar sensörü gibi bişeymiş hani vitesi yükselt manasında...
  • 3.8 gerçekten çok iyi değer. ortalama 90-100 gibi bir hızda gidiyorsun sanırım.
    Gerçi bende 4.7 ort. aldığımda 100'e sabitlemiştim cc ile ama yolun son bölümünde biraz sıkılıp 120 ye çektiğimi hatırlıyorum :)

    Ama ne kadar sakin kullansamda 4 ortalama bile bana hayal gibi geliyor. Sonucta araba neredeyse 10.000 olacak artık tüketimin oturması gerekiyor.

    Bu arada mazotu nerden alıyorsunuz?


    quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    sadece şehirdışı olarak, yine 5 kişi ama, en iyi değerim 3.8lt/100km... Geçen akşam iki kere 150km/h yaptım, aynı koşullardaki değerim 4.8lt/100km oldu. Yakıt işi tamamen kullanım işidir arkadaşlar... Ben Clio3'ümde 3.3lt/100km değeri de almıştım. Ama o zaman tek başımaydım... 80-90km/h...

    o 1652,6 km'nin kabaca 1200-1300km'si şehirdışıdır... Ama benim şehiriçim de şehiriçidir yani. Köye bi giderim tırmandığım zaman 20-24 anlık görürüm... Genelde sakin kullanıırım. bu ara sabitleyici kullanıyorum uzun yolda. Ama benden biraz daha fazla yakıyor




  • nerde yazıyor abi, sayfayı söyler misin? ya da kolaydaysa, yazar mısın tam olarak, ya da tarayıp koyar mısın
    inmeyelim şimdi arabaya... 9. kattayız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hipnozz


    3.8 gerçekten çok iyi değer. ortalama 90-100 gibi bir hızda gidiyorsun sanırım.
    Gerçi bende 4.7 ort. aldığımda 100'e sabitlemiştim cc ile ama yolun son bölümünde biraz sıkılıp 120 ye çektiğimi hatırlıyorum :)

    Ama ne kadar sakin kullansamda 4 ortalama bile bana hayal gibi geliyor. Sonucta araba neredeyse 10.000 olacak artık tüketimin oturması gerekiyor.

    Bu arada mazotu nerden alıyorsunuz?



    yani bu yol bilgisayarı değeri tabi. Bundan daha fazladır mutlaka... Çok takılmıyorum şu an için...

    CC'de 6. vites 94 seçiyorum. 1900 devir gibi oluyo, yani maks torkun başladığı devir... 5. viteste 90 2200 devir gibi bişeye denk geliyo sanırım...

    bugün 100'e sabitledim ama öncesinde şehiriçim vardı, bi kaç dangalağa denk geldim, dur-kalk da var tabi. Kırmızı ışıklar falan... Salak sinyalizasyoncular... Adamlar yeşil dakga değil kırmızı dalga yapıyolar Yada "dalga" geçiyorlar...

    Neyse sonuç, 3 kişi ile 4.5lt/100km... Haa yağmur da vardı... Clio3'ümde yağmurda tüketim bariz artıyordu. Bu daha güçlü motor bilmiyorum ne kadar etkileniyor


    Bir de dediğim gibi, CC yi kullanmayıp kendin kullanırsan daha da düşrebilirsin değerleri... Ama 0.2 0.3 düşecek diye kasmaya gerek var mı??? bence yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltik -- 28 Aralık 2009; 13:52:33 >




  • CC yokuşlarda devre dışı bırakılırsa, yani karma şekilde kullanılırsa, o zmn uçuk değerler yakalanabilir...

    Çünkü hafif meyilli yollarda 1.8-2.5 anlıkla gittiğim yerler oluyor. Düzlerde 3.6-4.0 arası... Ama bi yokuşa geliyosun 8-9 a çıkıyo... Senin 2.5 anlık gümlüyo orda...


    Beni şehirdışından çok şehiriçi düşündürüyor. Acaba 5.5 değerine düşer mi diye? Düşmez gibime geliyor... Ayağın alışması çok önemli, yalnız biraz zor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltik -- 28 Aralık 2009; 13:57:47 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: colombus54


    quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote



    bide bir sorum daha olacak? gaz pedalında bir kademe var (gaza basınca bir noktada takılıyo, sonra biraz daha kuvvetli basınca en dibe iniyo),bunun ne işe yaradığını bilen var mı? yakıt tasarrufu amaçlı mı veya max torkta kullanabilme adına mı yapılmış?



    benim pedalın altındada öyle bir olay var bu kitabında yazıyor devir ayar sensörü gibi bişeymiş hani vitesi yükselt manasında...


    evet bu mantıklı. bende öyle tahmin etmiştim zaten. henüz kullanma kılavuzunu inceleyemedim bikaç merak ettiğim konu var. bide bu bizim hb'lerde keşke bagajı daha küçük yapıp arka koltuk diz mesafesini artırsalarmış. o bagaj ne öyle kardeşim sedan civicten daha büyük.şimdiye kadar hep hb kullandım ilk defa böyle büyük bir bagaj gördüm.alırken hiç açıp bakmamıştım şimdi farkettim. renaultun düzelttiği hususlardan biri de şu bi önceki kasaya göre.benim esk,i megane2 hb'de bagaj kapağını açtımı yağışlı havalarda bagajın üstündeki suyun yarısı kafama yarısı bagajın içine boşalırdı. bu araba da o yok allahtan.




  • Evet malesef bencede şuan için Megane III ile ilgili tek olumsuz durum arka koltuk diz mesafesi. 5-6 cm bagajdan çalıp yada ön koltukların sırtlıklarını konfor ve güvenlikten ödün vermeden incelterek arka diz mesafesini arttırmak aracı mükemmel kılar ve talebi çok daha fazla arttırabilirdi.




    quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote

    quote:

    Orijinalden alıntı: colombus54


    quote:

    Orijinalden alıntı: coyoote


    bide bir sorum daha olacak? gaz pedalında bir kademe var (gaza basınca bir noktada takılıyo, sonra biraz daha kuvvetli basınca en dibe iniyo),bunun ne işe yaradığını bilen var mı? yakıt tasarrufu amaçlı mı veya max torkta kullanabilme adına mı yapılmış?



    benim pedalın altındada öyle bir olay var bu kitabında yazıyor devir ayar sensörü gibi bişeymiş hani vitesi yükselt manasında...


    evet bu mantıklı. bende öyle tahmin etmiştim zaten. henüz kullanma kılavuzunu inceleyemedim bikaç merak ettiğim konu var. bide bu bizim hb'lerde keşke bagajı daha küçük yapıp arka koltuk diz mesafesini artırsalarmış. o bagaj ne öyle kardeşim sedan civicten daha büyük.şimdiye kadar hep hb kullandım ilk defa böyle büyük bir bagaj gördüm.alırken hiç açıp bakmamıştım şimdi farkettim. renaultun düzelttiği hususlardan biri de şu bi önceki kasaya göre.benim esk,i megane2 hb'de bagaj kapağını açtımı yağışlı havalarda bagajın üstündeki suyun yarısı kafama yarısı bagajın içine boşalırdı. bu araba da o yok allahtan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercdmr -- 28 Aralık 2009; 14:48:52 >




  • hipnozz,

    yakıtımı Total!den alıyorum. O olmazsa PO... başka almıyorum... 2-3 kere Shell denedim ekstra. Ama çok yaktığı için hemen eledim. Ne benzininden, ne de dizelinden memnun kalmadım...
  • Arkadaşlar, megane III yada fluence kitapçığını internet ortamında bulabilirmiyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    hipnozz,

    yakıtımı Total!den alıyorum. O olmazsa PO... başka almıyorum... 2-3 kere Shell denedim ekstra. Ama çok yaktığı için hemen eledim. Ne benzininden, ne de dizelinden memnun kalmadım...


    Ben yakıtı hep shell'den alıyorum hiç çok yakma gibi bi problemle karşılaşmadım benim araçda 1.5 dci 105 beygir şehiriçinde 6 civarı yakıyorum motor yeni olmasına rağmen total'den mi alsam diye düşünmeye başladım bundan sonra dahada düşsün diye

    Ama yakıt kalitesinde bi fark yok galiba markalar arasında.
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.