Bu araca direksiyon elden kaçıyor, aşırı yumuşak ve hissiz, araba şehir içi hızlarında bile güven vermiyor, kasisden geçerken gezme yapıyor ve daha sayamadığım birçok saçma sapan ve yalan dolan olan olarak yapılan yorumlardan dolayı arabayı almaya korktum ve gerçekten araçtan korkar oldum taa ki aracı alana kadar 2013 model expression 1.5dci manual 137.000km de bir latitude aldım. Almayı düşünen herkese tavsiye ederim yazılan palavra yorumlara kimse kanmasın. Aracın yol tutuşundan bahsedicek olursam aracın önü gerçekten aşırı dirayetli kafadan kayma asla yaşamadım 190 200 virajada girdim aracı 120 150 gibi hızlarda sağdan solada attım 100 110la tatlı trafikte makasa da girdim hiçbir şekilde üzmüyor araç. Fakat aracın arkasının dirayeti için malesef aynı şeyi söyleyemicem normal bir şekilde 190 200le viraja girdiğimizde yada normal bir şekilde soldan sağa hareket ettiğimizde asla bir sıkıntı çıkarmıyor fakat ani direksiyom manevralarında ki bu yüksek hızda bile olmayabiliyor bazen yani arabanın ARKASINI KAYDIRMAK İSTEDİĞİMİZDE çok rahay bir şekilde arkadan açılıyor araba ama kesinlikle virajlarda veya sportif kullanımda üzmüyor sadece istediğimiz zaman gerçekten çok kolay kayıyor aracın arkası. Ve ikinci ve son dezavantaj olarak aracın ıslak ve bozuk yolu sevmediğini söyleyebilirim ben megane 2 den geçtim latitude a ıslak zemin ve bozuk yol performansını kıyaslarsam megane 2 daha iyi diyebilirim bunun nedeni de aracın burnunun çok uzun oluşu ve ön panel demiri ile tampon arasındaki boşluğa su birikintisinden geçerken dolan suyun aracı oynatması diyebilirim almak isteyenlere kesinlikle tavsiye ederim araç çok iyi yol tutuyor çok uzun olmasına rağmen manevralarda çok kıvrak da olabikiyor benim düşünceme ve deneyimime göre mükemmel bir araç. |
<<<<< RENAULT LATİTUDE KULÜBÜ >>>>> (244. sayfa)
-
-
@Volkan72 72 arkadaşım,Aracın arkasındaki salınma olayı şu olabilir ;
Bu araçların arkası da bağımsız süspansiyonlu,meganların hiç birinde bağımsız süspansiyon yok,Bağımsız süspansiyon konfor ve viraj hakimiyeti sağlar,ancak torsiyona göre çok çok maliyetli bir sistem ve üst donanım.
Genellikle üst segment/üst donanım araçlarda kullanılan bir sistem,daha iyi olmasa kullanılmaz.
bu farktan dolayı Latitude daha konforlu ama fabrikada bu konuda bir detay atlanmış,ilk serilerde geri çağırdılar ve arka süspansiyon ayarları yeniden yapıldı.
Yıllar geçtikten sonra bu ayarlar bozulmuş olabilir,özellikle yetkili servis bakım sürecini bitirip dışarıda bakım yaptıranlar bu arka süspansiyon ayarını (ben dahil)unuttu.Sizin sorununuz büyük bir ihtimalle buradan kaynaklanıyor.Benim aracım 300.000 Km ye yaklaştı ve o sorunu yaşamıyorum,yine de servise uğrayıp o eski ayarları bir kontrol ettirmek simdi aklıma geldi.
-
Latitude 2014 aracıma android auto yüklemeyi başardım. Konya civarındaki arkadaşlara yardımcı olabilirim bu konuda
-
merhaba,yaptığınız işlemi bizimle paylaşır mısınız ?
ben de yıllarca harita güncellemesine kafa yordum,tomtom güncellleme desteğini kesince yarıda kaldı.
-
bursa istanbul ica otoyolunda gece 140-150 ile giderken navigasyonu ayarlarlamak istedim bir anlık dalgınlıkla (tamamen kendi hatam) orta şeritte 80 le giden bir kağnı ile burun buruna geldiğimin farkına vardım. frene basacak zamanım yoktu. sağdaki boşluğa sert bir şekilde kırmak zorunda kaldım. burun doğrultusu ile aracın yönü bir birinden ayrıldı yarım spin gibi düşünün esp lambası yanıyordu. o an farklı seslerde duydum. bir sağ bir sol derken 3-4 salınım yaptıktan sonra aracın burnu tekrar doğruldu. düzleştiğinde hızım 110-120 bandındaydı. özetle canlar; bu aracın amortisörleri sert ve ani ağırlık transferlerinde başarılı yol tutuşu iyi. yayların yumuşak olması insanları yanıltıyor. virajda yatıyor diye panik olan insanlar oluyor. alakası yok..
gerçekte ağırlık transferi başladığında yatma hızlı ise yol tutuş kötü, yavaş ise iyi bir tutuşa işaret ediyor. farkı oluşturan amortisörün kendisi. amortisör hızlı sıkışmaya karşı, sert bir karşı yönlü kuvvet uygulayınca yerle bağlantınız kesilmiyor. fakat amortisörler abdullah gül gibi ise iş yaylara kalıyor, yay da yumuşsaksa tüy dikiyorsunuz :))
biraz daha detaylı bakmak isteyenler için: amortistör orifisi dar tutularak sert bir amortisör elde ediliyor. akışkan madde orfisiten geçerken hızı yükseliyor. işte tamda bu noktada bilinmesi gereken hayatın acı gerçeklerinden biri var: bir akışkanın oluşturduğu sürtünme kuvveti hızın karesi ile orantılı artıyor. parabolik yani. hız 2 katına çıktığında-kuvvet 4 katına çıkıyor. hız 4 katına çıktığında-kuvvet 16 katına çıkıyor gibi düşünün. işte bir amortisörün içindeki akışkan da ne kadar dar bir kesitten geçirilmeye çalışılırsa hız o kadar artıyor ve sıkışmaya karşı göstereceği tepki de karesi ile orantılı artıyor. bu da ani yön değişimi hızlı sıkışma gerektirdiği durumlarda amortisörü taş gibi yapan bir unsur. yavaşça itebilirsiniz ama hızlı sıkıştırmak için korkunç bir kuvvete ihtiyaç var. bu aracın amortisörü tam da böyle. yaylar da pamuk. yatırmak için nazik olmak zorundasınız. yine de yatma yavaş da olsa insanların konforunu bozan bir şey. bunu yatmayan araçda daha iyi anlıyorsunuz.
yeni meganların amortisör setuplarını beğeniyorum. çok yatmıyor ama aşırı sertlik de yok. aynı riskli durumu megane ile yaşamak istemezdim açıkçası :)
-
benim aracım 294.000 km de ,bu kadar uzun deneyim icince defalarca esp yakacak kadar ani şartlara maruz kaldım ama aracın bir kez bile kaydığını,kontrolden çıktığını görmedim.D segmenti bir aractan spor arac gibi yol tutuşu beklenmez ama ben yol tutuşundan gayet memnunum.Talisman ve Meganlarda aynı hissi yaşamak mümkün değil,yol konforunu hissettirmiyor.Tabii bu benim fikrim,daha iyi diyen de olabilir.
-
Bir kaç gün önce buradaki iyi yorumları okuyarak 2009 model 2.0 tdci mondeomdan sonra latitude denedim.
Yol tutuşu konusunda birşey diyemem ama çukur ve tümseklerde kavak gibi sallandım. Muhtemelen virajlarda salınım artınca atacakmış gibi gelip şoförü korkutur bir şekli var.
Bir çok çukurda da çatır çutur trim sesleri geliyordu ki, mondeomda 5 yılda duyduğum trim sesi neredeyse yoktu. Renoların geneli bu şekildeymiş sanırım. Hiç uzun soluklu renault kullanmadım.
Kapı sesleri ise çok tıngır mıngır geldi. Koca bir sac boşta kalmış gibi bir gong vuruşu sesi vardı.
Mondeodan uzun olmasına rağmen iç kısmı o kadar fetah gelmedi. Arabanın burnu epey uzun, kabini dar. Yanlardan da biraz dar.
Açıkçası bana D segment bir araba hissi vermedi. Muhtemelen 120 130 gibi hızlarda rüzgar sesi de alacaktı.
Sonuç olarak 200 bin gibi bütçemle, D segment adam gibi bir araba bulamayacağımdan bari yeni olsun diyerek sıfır km egea sedan kaporası verdim. Ötv indirimim olduğu için urban paket 200 civarı bir rakama gelecek.
-
130 a çıksaydım rüzgar sesi alacaktı, frene bassam durmayacakti, bagaja baksam dar çıkacaktı bla blaaaa.
Yapsaydın da öyle yazsaydın o muhteşem hassasiyetteki desibel ölçer kulaklarınla. Sınıfının en geniş hacimli araclarindan biri d sınıfı gibi gelmemiş.ahahaga.
herhangi marka modelin başlığındaki göreceli yorumları okuyup araba alacak olanın aklına şaşarım. Herşeyin bir hesabı kitabı var. Onun dışında araç zevk meselesidir. Zevkler tartışılmaz. Söyle bir gerçekte varki; türkiyede renault kadar gömülen ve bu gömülmeye tezat tercih edilen bir marka daha yok. Almayın kardeşim. Silah zoru ile mi aldırıyorlar. Aynı paraya bi tane araba var.
-
Almadım zaten, sıkıntı yok. Sende var herhalde hayırlı olsun :)
-
Arkadaşlar bende Latitude ve C5 arasında kaldım sizce aralarında bir fark var mı?
-
Herkese iyi geceler. 2013 latitude ile bende aranızdayım. Sizlere sormak istediğim şu;
1) kör nokta uyarı sisteminin beyni nerede ve nasıl ulaşılır?
2) vites topuzun da bulunan krom parçanın yenisini mi takmak mantıklı yeniden kaplatmak mi mantıklı
3) geri görüş kamerası mesafe ölçümleri çıkıyor ancak görüntü gelmiyor siyah ekranla kalıyor. Başına böyle birşey gelen var mı? Geldiyse çözüm yöntemi nedir?
Şimdilik bu kadar herkese iyi formlar, iyi geceler.. -
çok fark var. latitude geniş ferah aydınlık. c5 basık klostrofobik. biner binmez içime daral geldi.
-
4 yıllık latitüde ile beraberliğimiz sona ermek üzere. 2013 executive sedefli beyaz cam tavan 195.000km. tramer 2bin. sol kapı değişen. kaça gider acaba. alıcı varsa iletişime geçebilir.
-
Arabamın üzerinde orjinal fabrika çıkışı 70 amperlik agm akü var bu aküler de çok pahalı arabasına normal agm siz akü takan oldumu abiler bi bilgi verebilirmisiniz -
Bu arabaya savruluyor yol tutmuyor diyen araba kullanmayı bilmiyordur. Dün akşam focadan İzmir'e gelirken tek yönlü yolda 130 ile giderken önüme köpek çıktı, karşıdan araba geldiği halde çarpmamak için sola sağ yaptım araba da ne kayma ne de savrulma oldu. Aynı zamanda polo da kullanıyorum onunla aynı şeyi yaşasaydım kesin savrulurdum. Arabanıza güvenin bu araba parasının ederini fazlasıyla veriyor. -
ilgilenen arkadaşların dikkatine;
3 yıldır kullanmakta olduğum kumhoları goodyear ile değiştirdim, tanesi 2000 tl. kumho ile iyi yol tuttuğunu düşünürken resmen bir kez daha level atladı. lastik değiştirmeye niyeti olan varsa tavsiye ederim.
-
Merhabalar, resimdeki Latitude 1.5 dci turbo hortumunu nereden bulabilirim? D.bakirda iki sanayiyi dolaştık sadece bir tane çıkma ama tamirli bulabildik. Onun dışında bulamadık. Var mı bilgisi olan?
-
Söylediklerinizin büyük çoğunluğuna kesinlikle katılmıyorum, sallanıyor, virajlarda atıyor, D segment değil vs. Bunları söyleyebilmek Mercedes, Audi gibi araçları kullandıktan bu araca geçtiyseniz bir nebze haklı olabilirsiniz ki, bu durumda fiyat devreye girer ve yine karşılaştırmak mantıksız olur. Söyledikleriniz arasında tek katıldığım nokta aşırı ve D segmente yakışmayan trim sesleri. Bunun dışında kaporta sacı gayet iyi araç zaten buna bağlı olarak 1500 kg, bu durumda zaten ağırlığın da etkisiyle yol tutuşu daha da iyielşiyor, 130-140 la dar virajlarda sıkıntı yaşamadım, rüzgar sesi kesinlikle almadım, araç hızı arttıkça yere yapışma artıyor zaten, iç hacim ve ferahlık olarak da nadir bulunacak araçlardandır, arka diz mesafesi özellikle tartışılmaz. Araca beğenmemiş olabilirsiniz gayet normaldir, kullandığınız araçta belki sıkıntı olabilir, bende araç sahibiyim diye söylemiyorum, fakat bu fiyatlara daha iyi alınabilecek bir araç bulmak bence zor, fiyat performans karşılaştırmasında çok iyi durumda bir araç, alacaklara tavsiye ederim.
-
Bu arabanın turbo hortumu patladı. Bütün Türkiyeyi didik didik ettik. Sadece bir tane bulduk o da tamirli. Uzak durun bu arabadan. İllallah ettik artık. El freni de ayrı sorun cikardi zaten. Bundan sonra hayatta piyasasi olmayan araba almam. Bin pişman etti. -
merhabalar aracımın arka salıncakların fiyatına baktığımda 5500tl gibi rakam gördüm yan sanayi ğretimi yok mais fiyatı bu şuan bir sıkıntım yok ama haliyle uzun kullanımda burçlarda erime çatlama olabileceğini hesaba katarak arastırmaya basladım ancak arka salıncak burcu olarak bir parça satışı göremedim acaba ön salıncak burçlarıyla veya farklı serilerin burçlarıyla uyumu var mı . Arka salıncakla sıkıntı yaşayan oldu mu arkadaslar
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X