Çok soğuk havada ilk çalışmada (Cold start) her motorun biraz sesli çalışması gayet normal. Motor ısındıktan ve harareti orta seviyelere geldikten sonra rölantide (örneğin kırmızı ışıkta beklerken) 600 devir civarına geldiğinde sessiz çalıştığını görmeniz gerek. Ben şu ana kadar diğer araçlarımdan farklı bir durumla karşılaşmadım. Gayet güzel çalışıyor. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 21 Ocak 2025; 15:57:32 > |
@@ 2024 Kia XCEED alındı @ 2015 C180 Exclusive @2020 Tucson @2016 Renault Megane 4HB 1.5dci EDC @@ (73. sayfa)
-
-
İlk defa turbo benzinli araç kullanıyorum, benim kulaklar da hassas sanırım biraz. Pederin atmosferik 1,6 132hp valvematic aracı sessizdi buna göre, sanırım çalışma prensibi olarak nispeten sesli çalışıyorlar.
-
Xceed yikamasindan kisa bir video. Celadon yesil diyorlar ama yalan. Bildigin yayla yeşili :)
vagontvyoutubeKia Xceed Short #music #relaxingmusic #kia #xceedhttps://www.youtube.com/shorts/YjJwF3W8iXc?si=mdsNkTnMC33AXnRV
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Vag grubu tsi motorlar, kaput ve govde izolasyonu sayesinde daha sessiz gelebilir. Psa grubu araclar korelilere yakindir kanimca. Atmosferik motorlarda turbo olmadigi icin ve krank miliyle baslayan turbo cevirme hassasiyeti olmadigindan alt devirlerde sessiz ust devirlerde ise cok gurultulu olurlar. Kia nin turbo sistemi sanzimandan volanta, turbo dan egr ye farkli bir sistem. Kendine ozel diyelim. Bu motorlar gaza bastiginizda daha agresif. Ancak sanziman tepkileri sebebiyle aniden guc artirdigi icin sesli gelebilir. Sahsen ben, rahatsiz edici bir tepkime gozlemlemedim. Ama gaza kokleyince burdayim diyen bir motor var. 2.0 tdi veya 2.0 tfsi gurultusune gore yabi vag motorlarina gore bambaska bir dizayn var. Alismak zaman alabilir. Ozetle dip gaz veya ani hareketlerde bir miktar gec tepkime verse de makineye alistiginizda sizi uzmeyecek bir yapisi var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
@yildiz Hocam merhaba XCeed için Elegance Plus modeli şu anda GSR 2 donanım seviyesine sahip diye biliyorum 2024 yada 2025 model olarak.
İkinci ek 2022 yada 2023 model alacak olsanız Prestige Paket mi yoksa Elegance Paket almak mı mantıklı olur ?
GSR2 donanım seviyesine en yakın donanımı tercih etmek istiyorum açıkçası şeritte tutma olsun adaptif hız sabitleme olsun
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba, İkinci elde GSR 2 sistemli araç istiyorsanız mümkünse 2024 model Elegance Plus alabilirsiniz.
Ama 2022-23 modeller içinde tabiki Prestige. Ama Prestige pakette GSR 2 sistemleri olmadığı için karar sizin.
Önceliğiniz güvenlik ise 2024 Elegance Plus , konfor ağırlıklı donanımsa Prestige paket ağır basıyor.
Ben şahsen aynı ikilemde kalmadım çünkü benim için önemli olan öncelik her zaman güvenliktir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: hbebek61
Vag grubu tsi motorlar, kaput ve govde izolasyonu sayesinde daha sessiz gelebilir. Psa grubu araclar korelilere yakindir kanimca. Atmosferik motorlarda turbo olmadigi icin ve krank miliyle baslayan turbo cevirme hassasiyeti olmadigindan alt devirlerde sessiz ust devirlerde ise cok gurultulu olurlar. Kia nin turbo sistemi sanzimandan volanta, turbo dan egr ye farkli bir sistem. Kendine ozel diyelim. Bu motorlar gaza bastiginizda daha agresif. Ancak sanziman tepkileri sebebiyle aniden guc artirdigi icin sesli gelebilir. Sahsen ben, rahatsiz edici bir tepkime gozlemlemedim. Ama gaza kokleyince burdayim diyen bir motor var. 2.0 tdi veya 2.0 tfsi gurultusune gore yabi vag motorlarina gore bambaska bir dizayn var. Alismak zaman alabilir. Ozetle dip gaz veya ani hareketlerde bir miktar gec tepkime verse de makineye alistiginizda sizi uzmeyecek bir yapisi var.Detaylı açıklama için teşekkür ediyorum. Seviyorum araçlarla ilgili teknik şeyleri okumayı. Evet gaza basınca kendini belli ediyor motor ama alışmak biraz zaman alıyor dediğiniz gibi. Biraz eğimli yerde sıfırdan hareket ederken gaza biraz fazla basmak gerekiyor mesela, düşük devirde belli noktada basıyorum ama gitmiyor mesela bekletiyor sonra birden atlıyor araç. O şekilde çok bekletmeyin şanzımana zararı var diyorlar doğru mu?
Bir de bir soru daha. Aracı durdurduk, ayak frende basılı. N'ye aldık, park frenini çektik, ayağımızı frenden kaldırdık aracın boşluğunu aldık. Bu noktadan sonra P'ye alırken ayağın frende olması gerekiyor mu? Burada kullanıcılar arasında ikilem var sanırım. Ayak frende P'ye alırsak arada R de olduğu için park frenini salıyor bazen. Biraz hızlı alınca R'ye geçmiyor ama bu sefer de seri davrandığımız için şanzımana zararı olur mu?
-
Halit bey @hbebek61 gayet güzel anlatmış, bende cevap vereyim sorunuza. Rampa yukarı yerlerde çift kavramalı aracı mümkün olduğunca askıda bırakmayın. Yani çok düşük yürüme hızında ya tam duracaksınız yada sabit hafif gaza basarak hareketi sağlayacaksınız. Motor devri zaten 1500 de turbo açılıp maksimum torku verdiği için gaz pedalına karşı biraz hassas olmanız gerekli.
Atmosferikteki gibi lineer bir aktarma yok haliyle maksimum tork 1500 devirden itibaren 3500 devirlere kadar üretildiği için araç bu devir bandında çok güçlü hareket etmek isteyecektir. Alışma sürecinden sonra ayağınızın siz farketmeden çok hassas davranacağını göreceksiniz. Ben Tucsonda 5 yıl bu şanzımana alıştığım için yürüme hızındaki rampa yukarı gereksiz vites yükseltmemesi için hemen manuel moda alırım ve sabit hızla rampayı bitirip yeniden otomatik moda olır yola devam ederim.
Bu şekilde (1+4) toplam 5 yıl en ufak sorun yada en ufak silkeleme yaşamadım aksine aynı rampada (apartmanın bulunduğu site girişinde) 3008 ile EAT8 şanzıman rampa inişlerde 1 yıl boyunca silkeleme yaptı ve ekran kapanmalarıda sorunlara eklenince sıfır 3008 i satmama sebep oldu. (Aracı okula gidiş gelişlerde kullanan Eşim çok rahatsız oldu bu durumdan.) ama ardından yeniden sıfır Tucson aldım ve çok memnun kalarak 4 yıl daha kullandı. Boşu boşuna ilk aldığım Tucson u satıp 3008 ile can sıkmamız gerekiyormuş onuda deneyimledik. PSA ya tövbe ettik.
Düzdeyseniz N ye alıp el freni tuşunu çekmenize falan gerek yok. Bunu dik rampalarda park ederken yaparsınız. Önce ayak frendeyken N ye alıp otomatik park frenini çekersiniz. Ayak frenden çekilip aracı öyle P ye alırsınız. Araç bu arada el frenini bırakmaz. Ben 10 yıldan fazla otomatik park freni olan farklı marka modeldeki araçlarımda hiçbir sorunla karşılaşmadım hepside çok güzel çalıştı.
Aynı durum tam otomatik şanzımanlar içinde geçerli.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 23 Ocak 2025; 19:41:43 >
-
Evet geçen yokuşta ben de kulakçıktan vites düşürdüm 2den 1e doğru mu yapıyorum diye soracaktım.
Hocam size de teşekkür ederim detaylı cevabınız için. Biraz fazla ve temel düzey şeyler soruyor olabilirim ama olabildiğince sorun yaşamamak adına; kullandığım herhangi bir araç olur teknolojik alet olur mantığını öğrenmeyi ona göre hareket etmeyi seviyorum. Her şeyine hakim olmak isterim yani kullandığım aracın, yapı meselesi :)
-
-
Henüz fırsat bulup navigasyonu bende güncelleme yapmadım, güncelleme yapan arkadaşımız olursa burada paylaşırsa güzel olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yildiz -- 25 Ocak 2025; 22:29:56 > -
Güncellemeyi yapamadım nasıl yaptığınızı bizimle paylaşırsanız çok memnun olurum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bir yanlış anlama var. Ben yanlış ifade etmis olabilirim. Ben guncelleme yapmadim. Mevcut teypte bahsettigim.bilgiler cikmiyor..guncelleme yapip da bu bilgiler radyo ekraninda geliyor mu diye sormak istemistim. :)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Güncelleme yapabilen buradan paylaşırsa çok faydalı olur diye düşünüyorum
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Buradaki adımlardan yapılıabiliyor sanırım. Ben fırsat bulup yapamadım bir türlü :)
update.kia.comOcak 2025 Navigasyon Haritası ve Yazılım Güncellemesi > Bildirim | Resmi Kia Motors Navigasyon Güncelleme Web Sitesihttps://update.kia.com/TR/TR/updateNoticeView/bMvy9w -
-
Güncelleme dosyasında araç modelini MY2023 mü seçtiniz?
-
Evet MY2024 yoktu
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
17 ocak 2025 tarihli yeni yazılımı şimdi yeniden Navigation Updater programı ile USB ye indiriyorum.
Yarın sabah yeniden deneyelim bakalım güncelleme yazısı aktif olacak mı.
2024 model araçlarda MY2023 yazılımı Geriye dönük güncelleme (downgrade) yapmayacağı için güncelleme yazısı aktif olmuyor olabilir.
-
USB formatını exfat yaptınız mu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X