Şimdi Ara

Renault talisman 1.6 tce 150 ve 200hp neden Türkiye’ye gelmiyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
0
Favori
3.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hacimciler damlamış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    çok yanlış düşünüyorsunuz, biz broadway ile seyahat ederken yanımızdan uzayan 200e ler 2.0 lt 122 bg gücünde motorlardı. o motor o mercedesi çekiyordu. artık hacmin önemi (eğer ki niş spor üretici değilseniz) kalmadı. araçlarına 7.0 lt ye kadar motor koyan cadillac 3.0 tt motor koyuyor amiral gemisi ct6 ya. ha keza lincoln navigator l versiyonu neredesye 3 ton çekiyor ve 3.5 tt motor kullanıyor. geçti o hacim günleri. şimdi bmw 5 serisinde eleştirilen 1.6 güç ve tork olarak eski 5.23i nin verdiğini veriyor. katılıyorum 5 lt üzeri bir v8 kullanmak keyiflidir ama artık yolda tıkanıyor, kalıyor bunlar inandırıcı mazeretler değil.

    Daha bunun motor egzoz seside var, e200 ile e500, beni beygirden çok motor hacmi etkiliyor hocam.



    Mesela motorlar sıfır olsa ve sıfır egea kaput altına 1.4 170hp multiair Fiat motoru ve 2.0 5 silindir 154hp marea hlx motoru seçeneği sunsalar egea’ya hangisini koyarsın diye gider 2.0 5 silindir motoru seçerim.



    Hepi topu 1 silindir bile seste nasıl fark ediyor, örnek marea 1.6 motor 4 silindir hlx 2.0 5 silindir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.6 dci ile aynı fiyat olur, bu noktada da %95 dizel satılır.

    1.6 hitler motorlu passat b6 satıldı, 1.2 turbo talisman gelse herhangi bir performans sıkıntısı olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg denilen illetin Allah belasını versin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64

    Turkiye'de D segmenti araçlar dizel dışında satmaz. (Premium modeller hariç) Tasarım harikası Mondeo 1.6 dizel otomatik sunmadığı için piyasadan silindi gitti.

    Hocam aslında dizel işi bence pikap hafif ticari işi falan olmalı, benzin ucuz olsa sanmıyorum binek arabayı dizel almak isteyen olacağını, benzin her zaman daha iyi

    Kesinlikle katılıyorum. Bunun en büyük nedeni zaten benzinin 6 liraya dayanmış olması. Yoksa bundan 10-15 sene önce dizel otomobil satışı çok düşüktü Türkiye'de. Tüm modeller benzinli bersiyonlarla satılırdı. Ama Benzindeki ÖTV oranlarının çok yüksek olması insanları dizele yönlendiriyor artık. Bugün benzin 4 TL olsa ve bu kadar rağbet olmaz dizele. Hem hava hem de gürültü kirliliği dizel motor. İnşallah yakın zamanda Türkiye'de de yasaklanır dizel otomobil satışları ve beznin fiyatları uygun bir rakama çekilir. Hayal ama umut işte.

    Çok doğru bir mantık olmamış. Benzin ve mazot arasındaki fiyat makası 10-15 yıl öncesine göre fazlasıyla kapandı. O zamanlar fazla bir dizel seçeneği yoktu. Olanlar da 2.0 motordu. Mesela golf 2.0 dizele sahip olduğu için satmıyordu. Yerlilerde dizel yoktu. Zamanın gözde markaları Skoda, lada, fiat, reno da dizel yoktu. Sadece bir r9 dizel 1.9 çıkmış ve hacimden kaybetmişti. Ayrıca eski dizeller turbo değildi. Atmosferik dizel atmosferik benzinden çok çok daha geberikti. 2.5 motorluları bile gitmiyordu ne kadar basarsan bas.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EPICA

    1.6 dci ile aynı fiyat olur, bu noktada da %95 dizel satılır.

    1.6 hitler motorlu passat b6 satıldı, 1.2 turbo talisman gelse herhangi bir performans sıkıntısı olmaz.

    1.2 motor megane üzerinde bile karşılaştırmalı testlerde beğenilmeyen bir alet. Talismanda gitmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    çok yanlış düşünüyorsunuz, biz broadway ile seyahat ederken yanımızdan uzayan 200e ler 2.0 lt 122 bg gücünde motorlardı. o motor o mercedesi çekiyordu. artık hacmin önemi (eğer ki niş spor üretici değilseniz) kalmadı. araçlarına 7.0 lt ye kadar motor koyan cadillac 3.0 tt motor koyuyor amiral gemisi ct6 ya. ha keza lincoln navigator l versiyonu neredesye 3 ton çekiyor ve 3.5 tt motor kullanıyor. geçti o hacim günleri. şimdi bmw 5 serisinde eleştirilen 1.6 güç ve tork olarak eski 5.23i nin verdiğini veriyor. katılıyorum 5 lt üzeri bir v8 kullanmak keyiflidir ama artık yolda tıkanıyor, kalıyor bunlar inandırıcı mazeretler değil.

    Daha bunun motor egzoz seside var, e200 ile e500, beni beygirden çok motor hacmi etkiliyor hocam.



    Mesela motorlar sıfır olsa ve sıfır egea kaput altına 1.4 170hp multiair Fiat motoru ve 2.0 5 silindir 154hp marea hlx motoru seçeneği sunsalar egea’ya hangisini koyarsın diye gider 2.0 5 silindir motoru seçerim.



    Hepi topu 1 silindir bile seste nasıl fark ediyor, örnek marea 1.6 motor 4 silindir hlx 2.0 5 silindir

    mesele motor sesi ise size katılırım. benim için en güzeli 6.0 lt ve üstü v8 amerikan sesidir. ve motorda ses bence 6 silindir ile başlar. ama arkadaşın dediği gibi talisman 1.2 tce ile gelip (motor elektroniği ile oynayıp 140 hp ye kadar alabilirlerdi) 80.000 den başlasalardı bunun talisman da ayda 500 tanenin üstünde satardı. ama bilinmeyen bir modelle sırf dikine tablet var diye satarım sanan yüksek fikirli renault temsilcisi kim tanışmak isterdim. demekki renaultta üst düzey yönetici olmak için zeka değil torpil lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    çok yanlış düşünüyorsunuz, biz broadway ile seyahat ederken yanımızdan uzayan 200e ler 2.0 lt 122 bg gücünde motorlardı. o motor o mercedesi çekiyordu. artık hacmin önemi (eğer ki niş spor üretici değilseniz) kalmadı. araçlarına 7.0 lt ye kadar motor koyan cadillac 3.0 tt motor koyuyor amiral gemisi ct6 ya. ha keza lincoln navigator l versiyonu neredesye 3 ton çekiyor ve 3.5 tt motor kullanıyor. geçti o hacim günleri. şimdi bmw 5 serisinde eleştirilen 1.6 güç ve tork olarak eski 5.23i nin verdiğini veriyor. katılıyorum 5 lt üzeri bir v8 kullanmak keyiflidir ama artık yolda tıkanıyor, kalıyor bunlar inandırıcı mazeretler değil.

    Daha bunun motor egzoz seside var, e200 ile e500, beni beygirden çok motor hacmi etkiliyor hocam.



    Mesela motorlar sıfır olsa ve sıfır egea kaput altına 1.4 170hp multiair Fiat motoru ve 2.0 5 silindir 154hp marea hlx motoru seçeneği sunsalar egea’ya hangisini koyarsın diye gider 2.0 5 silindir motoru seçerim.



    Hepi topu 1 silindir bile seste nasıl fark ediyor, örnek marea 1.6 motor 4 silindir hlx 2.0 5 silindir

    mesele motor sesi ise size katılırım. benim için en güzeli 6.0 lt ve üstü v8 amerikan sesidir. ve motorda ses bence 6 silindir ile başlar. ama arkadaşın dediği gibi talisman 1.2 tce ile gelip (motor elektroniği ile oynayıp 140 hp ye kadar alabilirlerdi) 80.000 den başlasalardı bunun talisman da ayda 500 tanenin üstünde satardı. ama bilinmeyen bir modelle sırf dikine tablet var diye satarım sanan yüksek fikirli renault temsilcisi kim tanışmak isterdim. demekki renaultta üst düzey yönetici olmak için zeka değil torpil lazım.

    Aynen hocam ah Fiat’ın yöneticisi ben olsam öyle canlandırırımki markayı gerçekten satışta toyota ve vw’ni çok yorar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • TCe motorda lpg uyumu söz konusu değil.
  • EPICA kullanıcısına yanıt
    O zamanlar 0-100'ün 12 13 saniye olması normal hatta iyi olarak kabul ediliyordu. Şimdi ise 10 saniye bile kötüleniyor. O yüzden 1.2 motor mantıklı ancak çoğu kullanıcı beğenmez, üstelik kasa ağırlığından dolayı yakıt tüketimi de hacmine göre fazla olur. Bu da kötü bir imaj demek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    TCe motorda lpg uyumu söz konusu değil.

    Hocam TSI motora bile lpg takılıyor tce neden söz konusu değil?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keşke getirseler ve piyasada tutsa, çeşitlilik olsa. Ama Tr'de d segmentinde bir Vag hegemonyası var. 1.6 160 beygir dizel otomatik satıyor Renault. Onu bile alan yok. Benzinin 6 lira olduğu piyasada 1.6 turbo motor hepten elinde kalır adamların. Satamayacaklarını bildikleri için de bulaşmıyorlar diye tahmin ediyorum. Opel İnsignia'da denedi daha önce 1.6 turbo benzin ama sonu pek iyi olmadı örnek olarak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    TCe motorda lpg uyumu söz konusu değil.

    Hocam TSI motora bile lpg takılıyor tce neden söz konusu değil?

    Birincisi tsi motora takılan kitler ya sıvı lpg(fiyatlar astronomik), ya da belirli yüzdede benzin, belirli yüzdede lpg. Her iki durumda da direkt enjeksiyon sebebiyle yanma odası oldukça soğuyor. Supaplar zaten direkt enjeksiyona göre dizayn edildiğinden, yakıtın soğutma etkisine ihtiyaç duymuyor. Malzemesi ona göre seçilmiş.

    Tce mi ? Çok nokta enjeksiyon benzinli motor. 0.9 versiyonu, hararet yapmamak için bazen fazladan benzin sıkıp motoru soğutmak zorunda kalan bir tasarım. Sırf bu sebepten ötürü Türkiye'de renault'nun fiyat listesinde 0.9 tce yok. Dacia'ya itelediler.

    Supaplar benzinin soğutma etkisine göre tasarlanmış. Lpg takınca bu gidiyor, supaplar aşırı ısınıyor. Üstüne bir de turbo sebepli yüksek yanma odası sıcaklıkları. Nur topu gibi supaplarınız oluyor ondan sonra.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    TCe motorda lpg uyumu söz konusu değil.

    Hocam TSI motora bile lpg takılıyor tce neden söz konusu değil?

    Birincisi tsi motora takılan kitler ya sıvı lpg(fiyatlar astronomik), ya da belirli yüzdede benzin, belirli yüzdede lpg. Her iki durumda da direkt enjeksiyon sebebiyle yanma odası oldukça soğuyor. Supaplar zaten direkt enjeksiyona göre dizayn edildiğinden, yakıtın soğutma etkisine ihtiyaç duymuyor. Malzemesi ona göre seçilmiş.

    Tce mi ? Çok nokta enjeksiyon benzinli motor. 0.9 versiyonu, hararet yapmamak için bazen fazladan benzin sıkıp motoru soğutmak zorunda kalan bir tasarım. Sırf bu sebepten ötürü Türkiye'de renault'nun fiyat listesinde 0.9 tce yok. Dacia'ya itelediler.

    Supaplar benzinin soğutma etkisine göre tasarlanmış. Lpg takınca bu gidiyor, supaplar aşırı ısınıyor. Üstüne bir de turbo sebepli yüksek yanma odası sıcaklıkları. Nur topu gibi supaplarınız oluyor ondan sonra.

    Turbo benzin ve LPG’de Fiat Turbo-Jet can o zaman



    Multiair’da uyumsuz ama T-Jet uyumlu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    TCe motorda lpg uyumu söz konusu değil.

    Hocam TSI motora bile lpg takılıyor tce neden söz konusu değil?

    Birincisi tsi motora takılan kitler ya sıvı lpg(fiyatlar astronomik), ya da belirli yüzdede benzin, belirli yüzdede lpg. Her iki durumda da direkt enjeksiyon sebebiyle yanma odası oldukça soğuyor. Supaplar zaten direkt enjeksiyona göre dizayn edildiğinden, yakıtın soğutma etkisine ihtiyaç duymuyor. Malzemesi ona göre seçilmiş.

    Tce mi ? Çok nokta enjeksiyon benzinli motor. 0.9 versiyonu, hararet yapmamak için bazen fazladan benzin sıkıp motoru soğutmak zorunda kalan bir tasarım. Sırf bu sebepten ötürü Türkiye'de renault'nun fiyat listesinde 0.9 tce yok. Dacia'ya itelediler.

    Supaplar benzinin soğutma etkisine göre tasarlanmış. Lpg takınca bu gidiyor, supaplar aşırı ısınıyor. Üstüne bir de turbo sebepli yüksek yanma odası sıcaklıkları. Nur topu gibi supaplarınız oluyor ondan sonra.

    0.9 clionun türkiyeye getirilmeme sebebi avrupadaki gibi emisyona göre vergilendirme olmadağı için Renault Türkiye aynı paraya aynı vergi dilimindeki daha güçlü 1.2 tce 120ps motoru getiriyor.

    0.9 benzin püskürtme olayı bir sorun değil sürekli yükte veya üst devirlerde kullanımlardan sonra piston üst kısmınında oluşan harareti almak için yapılmış bir sistem sürekli benzin püskürttüğü falan yok. bence motor koruması için iyi bir sistem esas diğer motorlarda bu sistem yoksa sorun olabilir.

    ayrıca 0.9 motor mpi, 1.2 tce ise gdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi predator93 -- 3 Şubat 2018; 3:40:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis


    quote:

    Orijinalden alıntı: EPICA

    1.6 dci ile aynı fiyat olur, bu noktada da %95 dizel satılır.

    1.6 hitler motorlu passat b6 satıldı, 1.2 turbo talisman gelse herhangi bir performans sıkıntısı olmaz.

    1.2 motor megane üzerinde bile karşılaştırmalı testlerde beğenilmeyen bir alet. Talismanda gitmez

    mesele beğeni meselesi değil. bir pazara giriyorsan ve pazarda iddialı rakiplerin varsa, o pazara uygun fiyatlarla girip kendini kanıtlaman lazım. skoda superb niye bukadar çok satıyor (talismana göre) bir önceki kasa insignia niye sattı? astra fiyatına adamlar insignia vaeriyorlardı. ama ülkede herkes f1 pilotu olduğu için 140 bg 240 nm torklu araçlar gitmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anxiolytic

    Benzin artıyor da motorin fiyatları yerinde mi sayıyor?

    Bundan 9 yıl önce;



    Motorin: 2,53 , Benzin: 3,15 , Oran: 0.80



    Şuan,



    Motorin: 5,21 , Benzin: 5,84 , Oran: 0.89



    Motorin benzinden daha fazla zamlanmış.

    Şu fiyatları görünce kafayı yiyorum. Lpg fiyatına benzin alıyormuşuz. Şu halimiz ezillik değil de ne? Fiyatlar öyle olsaydı lpg takıp aracı rezil etmenin barajı küçültmenin hiç gereği olmayacaktı. Dizel araba diye aranıp durmayacaktı insanlar.. İnsanlar bunu ne zaman görecek ne zaman farkına varacak bazı şeylerin bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    TCe motorda lpg uyumu söz konusu değil.

    Hocam TSI motora bile lpg takılıyor tce neden söz konusu değil?

    Birincisi tsi motora takılan kitler ya sıvı lpg(fiyatlar astronomik), ya da belirli yüzdede benzin, belirli yüzdede lpg. Her iki durumda da direkt enjeksiyon sebebiyle yanma odası oldukça soğuyor. Supaplar zaten direkt enjeksiyona göre dizayn edildiğinden, yakıtın soğutma etkisine ihtiyaç duymuyor. Malzemesi ona göre seçilmiş.

    Tce mi ? Çok nokta enjeksiyon benzinli motor. 0.9 versiyonu, hararet yapmamak için bazen fazladan benzin sıkıp motoru soğutmak zorunda kalan bir tasarım. Sırf bu sebepten ötürü Türkiye'de renault'nun fiyat listesinde 0.9 tce yok. Dacia'ya itelediler.

    Supaplar benzinin soğutma etkisine göre tasarlanmış. Lpg takınca bu gidiyor, supaplar aşırı ısınıyor. Üstüne bir de turbo sebepli yüksek yanma odası sıcaklıkları. Nur topu gibi supaplarınız oluyor ondan sonra.

    0.9 clionun türkiyeye getirilmeme sebebi avrupadaki gibi emisyona göre vergilendirme olmadağı için Renault Türkiye aynı paraya aynı vergi dilimindeki daha güçlü 1.2 tce 120ps motoru getiriyor.

    0.9 benzin püskürtme olayı bir sorun değil sürekli yükte veya üst devirlerde kullanımlardan sonra piston üst kısmınında oluşan harareti almak için yapılmış bir sistem sürekli benzin püskürttüğü falan yok. bence motor koruması için iyi bir sistem esas diğer motorlarda bu sistem yoksa sorun olabilir.

    ayrıca 0.9 motor mpi, 1.2 tce ise gdi.

    1.2 gdi motor ile 0.9 mpi motorun aynı paraya olduğundan emin misiniz ? Diğer tüm faktörleri aynı bırakıp (ki biri dört silindir, ek bobin, ek piston, krank uzun, valfler vs vs) sadece yakıt sistemlerini karşılaştırsak iki bin liraya yakın fabrika çıkış ek maliyet koyabilirim. 0.9 tce çok daha basit bir motor. Renault, aracı daha ucuza satma fırsatını kaçıracak firma değil. Bu nedenle 0.9 tce koymasının önünde bir engel olmasaydı koyardı Bunun olayı, opelin 1.0 turbo motorunu getirmesi, sonra kullanıcı şikayetleri sebebiyle geri çekip 1.4 atmosferik motor koyması gibi

    Kalibrasyon mühendisiyim. Fabrikada üretilen araçların emisyonlar için motor kalibrasyonlarını yapıyoruz. Bu zengin karışım olayı baya sorun. Tasarım hatası örtmeye yönelik manevra. Bir kere emisyonlar patlıyor, hadi neyse Türk halkının umurunda değil fakat püskürttüğü şey su değil, benzin.

    Eğer senin motorunun yanma odası, durup dururken zengin karışım kullanmanı gerektirecek kadar ısınıyorsa, bunun adı tasarım hatasıdır. Sağlıklı motor zaten buna ihtiyaç duymaz. Intercooler tasarımın veya soğutma ceketleri ve piston tasarımın düzgün olursa, zaten buna ihtiyaç duyulmaz. Piston, üstüne gereksiz zengin karışım atarak değil, içeriden yağ ile soğur. Gerçi aşırı maliyet odaklı ve geçmişinde benzinli motorda kritik motor tasarım hataları yapan bir firmadan beklenecek hareket.

    Hafif zengin karışımda alev yayınma hızı maksimum oluyor. Yükte kullanımdan sonra zengin karışıma devam edersen, motor içi komponentleri gereksiz yere termal stresle zorlamış oluyorsun. Bir de bu motorun lpg'li olduğunu düşünün ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 3 Şubat 2018; 12:11:25 >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    benim bahsettiğim satış fiyatları. clio 0.9 motor en son 2016 eylüle kadar türkiyede 59650 tlden satıldı. ekim de ise aynı paraya makyajlı 1.2 tce 120ps manuel satışa sunuldu. bu renault türkiyenin insiyatifidir.

    2016 clio icon 0.9 59650tl

    http://www.arabalar.com.tr/renault/clio/2016/0-9-icon

    2016 yeni clio icon 1.2 120ps 59950 tl

    http://www.arabalar.com.tr/renault/clio/2016/yeni-1-2-icon-120-hp




  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    benim bahsettiğim satış fiyatları. clio 0.9 motor en son 2016 eylüle kadar türkiyede 59650 tlden satıldı. ekim de ise aynı paraya makyajlı 1.2 tce 120ps manuel satışa sunuldu. bu renault türkiyenin insiyatifidir.

    2016 clio icon 0.9 59650tl
    http://www.arabalar.com.tr/renault/clio/2016/0-9-icon

    2016 yeni clio icon 1.2 120ps 59950 tl
    http://www.arabalar.com.tr/renault/clio/2016/yeni-1-2-icon-120-hp



    Ben de diyorum ki, 0.9 tce motor 1.2 ye göre çok daha ucuz. 1.2 tce'de kar marjı daha düşük. Renault şu an 1.2 yerine 0.9 getirip, kar marjını 1.2 ile aynı tutup fiyatı iyice kırabilir ama yapmıyor, yapamıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 3 Şubat 2018; 12:25:13 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.