Şimdi Ara

Renault talisman 1.6 tce 150 ve 200hp neden Türkiye’ye gelmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
3.213
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tce motor bildiğim kadarıyla lpg uyumu var bu motorlar 1.6 olduğu için ülkenin vergi sisteminede uygun gelmemesinin özel sebebi var’mı?

    1.6 200hp tce talisman iyi bir seçenek olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Kesinlikle katılıyorum. Bunun en büyük nedeni zaten benzinin 6 liraya dayanmış olması. Yoksa bundan 10-15 sene önce dizel otomobil satışı çok düşüktü Türkiye'de. Tüm modeller benzinli bersiyonlarla satılırdı. Ama Benzindeki ÖTV oranlarının çok yüksek olması insanları dizele yönlendiriyor artık. Bugün benzin 4 TL olsa ve bu kadar rağbet olmaz dizele. Hem hava hem de gürültü kirliliği dizel motor. İnşallah yakın zamanda Türkiye'de de yasaklanır dizel otomobil satışları ve beznin fiyatları uygun bir rakama çekilir. Hayal ama umut işte.
    Çok doğru bir mantık olmamış. Benzin ve mazot arasındaki fiyat makası 10-15 yıl öncesine göre fazlasıyla kapandı. O zamanlar fazla bir dizel seçeneği yoktu. Olanlar da 2.0 motordu. Mesela golf 2.0 dizele sahip olduğu için satmıyordu. Yerlilerde dizel yoktu. Zamanın gözde markaları Skoda, lada, fiat, reno da dizel yoktu. Sadece bir r9 dizel 1.9 çıkmış ve hacimden kaybetmişti. Ayrıca eski dizeller turbo değildi. Atmosferik dizel atmosferik benzinden çok çok daha geberikti. 2.5 motorluları bile gitmiyordu ne kadar basarsan bas.
  • Motor silindir hacmi 1600cc'den yüksek çünkü. Bir üst ÖTV dilimine girdiği için gelmesi hiç mantıklı olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17

    Motor silindir hacmi 1600cc'den yüksek çünkü. Bir üst ÖTV dilimine girdiği için gelmesi hiç mantıklı olmaz.

    Kaskonun mu ne bilmem kaçının altında olduğunda bir alt vergi dilimine düşmüyor muydu? Öyle yapılabilirse mantıklı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17

    Motor silindir hacmi 1600cc'den yüksek çünkü. Bir üst ÖTV dilimine girdiği için gelmesi hiç mantıklı olmaz.

    Nasıl yani clio rs deki 16xx küsürlü olan motor’mu?



    ben 1.6 diye biliyordum, şu saçma hacim işi olmasa çok iyi motorlar bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17

    Motor silindir hacmi 1600cc'den yüksek çünkü. Bir üst ÖTV dilimine girdiği için gelmesi hiç mantıklı olmaz.

    Nasıl yani clio rs deki 16xx küsürlü olan motor’mu?



    ben 1.6 diye biliyordum, şu saçma hacim işi olmasa çok iyi motorlar bence

    1618cc olması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17

    Motor silindir hacmi 1600cc'den yüksek çünkü. Bir üst ÖTV dilimine girdiği için gelmesi hiç mantıklı olmaz.

    Kaskonun mu ne bilmem kaçının altında olduğunda bir alt vergi dilimine düşmüyor muydu? Öyle yapılabilirse mantıklı olur.

    Dediğin olayı bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turkiye'de D segmenti araçlar dizel dışında satmaz. (Premium modeller hariç) Tasarım harikası Mondeo 1.6 dizel otomatik sunmadığı için piyasadan silindi gitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17

    Motor silindir hacmi 1600cc'den yüksek çünkü. Bir üst ÖTV dilimine girdiği için gelmesi hiç mantıklı olmaz.

    Kaskonun mu ne bilmem kaçının altında olduğunda bir alt vergi dilimine düşmüyor muydu? Öyle yapılabilirse mantıklı olur.

    Dediğin olayı bilmiyorum.

    Yanlış hatırlıyor da olabilirim doğru bilen birisi çıkacaktır muhtemelen.

    Aracın kasko bedelinin %5'ini geçiyorsa ödediğin MTV tutarı bir alt dilim vergiden yararlanabiliyordu ya da kasko bedeli ödediği MTV'nin %5'ini geçiyorsa da olabilir bu dediğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64

    Turkiye'de D segmenti araçlar dizel dışında satmaz. (Premium modeller hariç) Tasarım harikası Mondeo 1.6 dizel otomatik sunmadığı için piyasadan silindi gitti.

    Hocam aslında dizel işi bence pikap hafif ticari işi falan olmalı, benzin ucuz olsa sanmıyorum binek arabayı dizel almak isteyen olacağını, benzin her zaman daha iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ünal kullanıcısına yanıt
    Sizin dediğiniz MTV'de geçerli. Burda asıl önemli olan konu motor hacmi 1600 cc üstünde olduğu için ÖTV'nin %60 yerine %110 olması. Bu da aracın fiyatını uçuruyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64

    Turkiye'de D segmenti araçlar dizel dışında satmaz. (Premium modeller hariç) Tasarım harikası Mondeo 1.6 dizel otomatik sunmadığı için piyasadan silindi gitti.

    Hocam aslında dizel işi bence pikap hafif ticari işi falan olmalı, benzin ucuz olsa sanmıyorum binek arabayı dizel almak isteyen olacağını, benzin her zaman daha iyi

    Kesinlikle katılıyorum. Bunun en büyük nedeni zaten benzinin 6 liraya dayanmış olması. Yoksa bundan 10-15 sene önce dizel otomobil satışı çok düşüktü Türkiye'de. Tüm modeller benzinli bersiyonlarla satılırdı. Ama Benzindeki ÖTV oranlarının çok yüksek olması insanları dizele yönlendiriyor artık. Bugün benzin 4 TL olsa ve bu kadar rağbet olmaz dizele. Hem hava hem de gürültü kirliliği dizel motor. İnşallah yakın zamanda Türkiye'de de yasaklanır dizel otomobil satışları ve beznin fiyatları uygun bir rakama çekilir. Hayal ama umut işte.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17

    Motor silindir hacmi 1600cc'den yüksek çünkü. Bir üst ÖTV dilimine girdiği için gelmesi hiç mantıklı olmaz.

    Kaskonun mu ne bilmem kaçının altında olduğunda bir alt vergi dilimine düşmüyor muydu? Öyle yapılabilirse mantıklı olur.

    Dediğin olayı bilmiyorum.

    Yanlış hatırlıyor da olabilirim doğru bilen birisi çıkacaktır muhtemelen.

    Aracın kasko bedelinin %5'ini geçiyorsa ödediğin MTV tutarı bir alt dilim vergiden yararlanabiliyordu ya da kasko bedeli ödediği MTV'nin %5'ini geçiyorsa da olabilir bu dediğim.

    ÖTV ile ne alakası var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Zamanında 1.2 tce getirip başlangıç fiyatını 80 bin yapsalardı iyiydi. Geçti artık talisman...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzin artıyor da motorin fiyatları yerinde mi sayıyor?

    Bundan 9 yıl önce;



    Motorin: 2,53 , Benzin: 3,15 , Oran: 0.80



    Şuan,



    Motorin: 5,21 , Benzin: 5,84 , Oran: 0.89



    Motorin benzinden daha fazla zamlanmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Zamanında 1.2 tce getirip başlangıç fiyatını 80 bin yapsalardı iyiydi. Geçti artık talisman...

    Hocam d segmenti arabaya 1.2 tce uzun yolda boğulur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanmam hocam, tamam hacim küçük de, 130 beygir, 205 tork araba. Tamam yüksek hızlarda belli eder düşük hacim olduğunu ama normal hız sınırları içinde hiçbir eksiklik hissettirmez.



    Yırt dışında mondeo için 1.0 ecoboost seçeneği vardı mesela.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17

    Motor silindir hacmi 1600cc'den yüksek çünkü. Bir üst ÖTV dilimine girdiği için gelmesi hiç mantıklı olmaz.

    Kaskonun mu ne bilmem kaçının altında olduğunda bir alt vergi dilimine düşmüyor muydu? Öyle yapılabilirse mantıklı olur.

    Dediğin olayı bilmiyorum.

    Yanlış hatırlıyor da olabilirim doğru bilen birisi çıkacaktır muhtemelen.

    Aracın kasko bedelinin %5'ini geçiyorsa ödediğin MTV tutarı bir alt dilim vergiden yararlanabiliyordu ya da kasko bedeli ödediği MTV'nin %5'ini geçiyorsa da olabilir bu dediğim.

    ÖTV ile ne alakası var?

    ÖTV ile alakalı demedim ki zaten. Satışa çıktığında bu sistem uygulanırsa yıllık MTV'den kâr edilebilir diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Sanmam hocam, tamam hacim küçük de, 130 beygir, 205 tork araba. Tamam yüksek hızlarda belli eder düşük hacim olduğunu ama normal hız sınırları içinde hiçbir eksiklik hissettirmez.



    Yırt dışında mondeo için 1.0 ecoboost seçeneği vardı mesela.

    Hocam uzun yolda fark ediyor, benim araba 1.4 120hp benzinli motor 700 km yola çıktığım zaman boğuluyor biraz 120 ile giderken devir yüksek oluyor.



    her ne olursa olsun hacim önemli, uzun yola 1.2 motorla çıkmak var bide 2.0 motorla çıkmak var.



    ben şöyle söyleyim 200 hp motor olup 1.6 motor olsa bide 2.5 motor olup 130hp olsa 2.5 motoru isterim istediği kadar hp düşük olsun ama hacim yüksek olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal


    quote:

    Orijinalden alıntı: MrKemal17

    Motor silindir hacmi 1600cc'den yüksek çünkü. Bir üst ÖTV dilimine girdiği için gelmesi hiç mantıklı olmaz.

    Kaskonun mu ne bilmem kaçının altında olduğunda bir alt vergi dilimine düşmüyor muydu? Öyle yapılabilirse mantıklı olur.

    Dediğin olayı bilmiyorum.

    Yanlış hatırlıyor da olabilirim doğru bilen birisi çıkacaktır muhtemelen.

    Aracın kasko bedelinin %5'ini geçiyorsa ödediğin MTV tutarı bir alt dilim vergiden yararlanabiliyordu ya da kasko bedeli ödediği MTV'nin %5'ini geçiyorsa da olabilir bu dediğim.

    ÖTV ile ne alakası var?

    ÖTV ile alakalı demedim ki zaten. Satışa çıktığında bu sistem uygulanırsa yıllık MTV'den kâr edilebilir diyorum.

    Ben bir üst ÖTV dilimine girdiğini için mantıklı olmaz dedim. Ardından beni alıntılayıp alt vergi dilimine düşebileceğini ve o şekilde mantıklı olacağını söyledin. Yukarıdaki mesajları okuyabilirsin.



    MTV'si bir alt dilimde olacak diye 280.000 liraya Talisman almak mı mantıklı olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • çok yanlış düşünüyorsunuz, biz broadway ile seyahat ederken yanımızdan uzayan 200e ler 2.0 lt 122 bg gücünde motorlardı. o motor o mercedesi çekiyordu. artık hacmin önemi (eğer ki niş spor üretici değilseniz) kalmadı. araçlarına 7.0 lt ye kadar motor koyan cadillac 3.0 tt motor koyuyor amiral gemisi ct6 ya. ha keza lincoln navigator l versiyonu neredesye 3 ton çekiyor ve 3.5 tt motor kullanıyor. geçti o hacim günleri. şimdi bmw 5 serisinde eleştirilen 1.6 güç ve tork olarak eski 5.23i nin verdiğini veriyor. katılıyorum 5 lt üzeri bir v8 kullanmak keyiflidir ama artık yolda tıkanıyor, kalıyor bunlar inandırıcı mazeretler değil.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.