Şimdi Ara

Renault talisman 1.6 tce 150 ve 200hp neden Türkiye’ye gelmiyor (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
3.214
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: predator93


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    TCe motorda lpg uyumu söz konusu değil.

    Hocam TSI motora bile lpg takılıyor tce neden söz konusu değil?

    Birincisi tsi motora takılan kitler ya sıvı lpg(fiyatlar astronomik), ya da belirli yüzdede benzin, belirli yüzdede lpg. Her iki durumda da direkt enjeksiyon sebebiyle yanma odası oldukça soğuyor. Supaplar zaten direkt enjeksiyona göre dizayn edildiğinden, yakıtın soğutma etkisine ihtiyaç duymuyor. Malzemesi ona göre seçilmiş.

    Tce mi ? Çok nokta enjeksiyon benzinli motor. 0.9 versiyonu, hararet yapmamak için bazen fazladan benzin sıkıp motoru soğutmak zorunda kalan bir tasarım. Sırf bu sebepten ötürü Türkiye'de renault'nun fiyat listesinde 0.9 tce yok. Dacia'ya itelediler.

    Supaplar benzinin soğutma etkisine göre tasarlanmış. Lpg takınca bu gidiyor, supaplar aşırı ısınıyor. Üstüne bir de turbo sebepli yüksek yanma odası sıcaklıkları. Nur topu gibi supaplarınız oluyor ondan sonra.

    0.9 clionun türkiyeye getirilmeme sebebi avrupadaki gibi emisyona göre vergilendirme olmadağı için Renault Türkiye aynı paraya aynı vergi dilimindeki daha güçlü 1.2 tce 120ps motoru getiriyor.

    0.9 benzin püskürtme olayı bir sorun değil sürekli yükte veya üst devirlerde kullanımlardan sonra piston üst kısmınında oluşan harareti almak için yapılmış bir sistem sürekli benzin püskürttüğü falan yok. bence motor koruması için iyi bir sistem esas diğer motorlarda bu sistem yoksa sorun olabilir.

    ayrıca 0.9 motor mpi, 1.2 tce ise gdi.

    1.2 gdi motor ile 0.9 mpi motorun aynı paraya olduğundan emin misiniz ? Diğer tüm faktörleri aynı bırakıp (ki biri dört silindir, ek bobin, ek piston, krank uzun, valfler vs vs) sadece yakıt sistemlerini karşılaştırsak iki bin liraya yakın fabrika çıkış ek maliyet koyabilirim. 0.9 tce çok daha basit bir motor. Renault, aracı daha ucuza satma fırsatını kaçıracak firma değil. Bu nedenle 0.9 tce koymasının önünde bir engel olmasaydı koyardı Bunun olayı, opelin 1.0 turbo motorunu getirmesi, sonra kullanıcı şikayetleri sebebiyle geri çekip 1.4 atmosferik motor koyması gibi

    Kalibrasyon mühendisiyim. Fabrikada üretilen araçların emisyonlar için motor kalibrasyonlarını yapıyoruz. Bu zengin karışım olayı baya sorun. Tasarım hatası örtmeye yönelik manevra. Bir kere emisyonlar patlıyor, hadi neyse Türk halkının umurunda değil fakat püskürttüğü şey su değil, benzin.

    Eğer senin motorunun yanma odası, durup dururken zengin karışım kullanmanı gerektirecek kadar ısınıyorsa, bunun adı tasarım hatasıdır. Sağlıklı motor zaten buna ihtiyaç duymaz. Intercooler tasarımın veya soğutma ceketleri ve piston tasarımın düzgün olursa, zaten buna ihtiyaç duyulmaz. Piston, üstüne gereksiz zengin karışım atarak değil, içeriden yağ ile soğur. Gerçi aşırı maliyet odaklı ve geçmişinde benzinli motorda kritik motor tasarım hataları yapan bir firmadan beklenecek hareket.

    Hafif zengin karışımda alev yayınma hızı maksimum oluyor. Yükte kullanımdan sonra zengin karışıma devam edersen, motor içi komponentleri gereksiz yere termal stresle zorlamış oluyorsun. Bir de bu motorun lpg'li olduğunu düşünün ?

    Hocam geçmişinde benzinli motorda ne gibi kritik hata yaptılar örnek verebilir misiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Yorumunuzu markaya karşı antipantiniz olduğunu düşündüğümden dolayı biraz taraflı bulduğumu söylemek zorunda hissettim.
    Düşünmedim 50 bin kmdir 0.9 tce aracımı lpgli kullanıyorum en ufak bir sıkıntım yok.
    Yakın bir arkadaşım üst devirde lpg ile kullanmaktan dolayı en sorunsuz motorlardan biri diye bilinen 1.6 hitler motorun 30bin km içinde sübap arızası verdirdi.
    Tabiki burda lpg marka seçimi, montaj, kullanıcı vb. gibi faktörlerinde olduğu aşikar.
    Üst devirlerde hangi aracı kullanırsanız kullanın ısıya bağlı arıza verecektir.
    Küçük hacimli bir motor olduğu için önlem amaçlı ekstra tedbirler alınması bence mantıklı.
    Piyasada 6-7 senedir dolanan bir motor olmasına rağmen daha motor arızası veren 0.9 tce araç ben duymadım. İlimdeki Renault satış müdürü yakın bir arkadaşım ondanda duymadım.
    Kaç kişi aracını çok yüksek devirde kullanmakta zaten bu devirlerde kullanılan araçlarda hangi motor olursa olsun illaki bir sorun çıkacaktır.
    Şu akaryakıt piyasasında gayet makul bir performansı ve lpg'de çok düşük tüketimle birleştiren size göre tasarım hatası bana göre Türkiye için çok çok mantıklı bir motoru getirmemelerine üzülmekteyim.
    Cruise kontrolde 120 hız ortalamasında klima açık, rampalarda gayet makul performans sunarak yaptığım 3 kişilik yolculukta 30 lt lpg ile ortalama 450 km yol yapan başka bir araç söyleyin ona mantıklı diyeyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirhanardgn


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: predator93


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fiat S.p.A.


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    TCe motorda lpg uyumu söz konusu değil.

    Hocam TSI motora bile lpg takılıyor tce neden söz konusu değil?

    Birincisi tsi motora takılan kitler ya sıvı lpg(fiyatlar astronomik), ya da belirli yüzdede benzin, belirli yüzdede lpg. Her iki durumda da direkt enjeksiyon sebebiyle yanma odası oldukça soğuyor. Supaplar zaten direkt enjeksiyona göre dizayn edildiğinden, yakıtın soğutma etkisine ihtiyaç duymuyor. Malzemesi ona göre seçilmiş.

    Tce mi ? Çok nokta enjeksiyon benzinli motor. 0.9 versiyonu, hararet yapmamak için bazen fazladan benzin sıkıp motoru soğutmak zorunda kalan bir tasarım. Sırf bu sebepten ötürü Türkiye'de renault'nun fiyat listesinde 0.9 tce yok. Dacia'ya itelediler.

    Supaplar benzinin soğutma etkisine göre tasarlanmış. Lpg takınca bu gidiyor, supaplar aşırı ısınıyor. Üstüne bir de turbo sebepli yüksek yanma odası sıcaklıkları. Nur topu gibi supaplarınız oluyor ondan sonra.

    0.9 clionun türkiyeye getirilmeme sebebi avrupadaki gibi emisyona göre vergilendirme olmadağı için Renault Türkiye aynı paraya aynı vergi dilimindeki daha güçlü 1.2 tce 120ps motoru getiriyor.

    0.9 benzin püskürtme olayı bir sorun değil sürekli yükte veya üst devirlerde kullanımlardan sonra piston üst kısmınında oluşan harareti almak için yapılmış bir sistem sürekli benzin püskürttüğü falan yok. bence motor koruması için iyi bir sistem esas diğer motorlarda bu sistem yoksa sorun olabilir.

    ayrıca 0.9 motor mpi, 1.2 tce ise gdi.

    1.2 gdi motor ile 0.9 mpi motorun aynı paraya olduğundan emin misiniz ? Diğer tüm faktörleri aynı bırakıp (ki biri dört silindir, ek bobin, ek piston, krank uzun, valfler vs vs) sadece yakıt sistemlerini karşılaştırsak iki bin liraya yakın fabrika çıkış ek maliyet koyabilirim. 0.9 tce çok daha basit bir motor. Renault, aracı daha ucuza satma fırsatını kaçıracak firma değil. Bu nedenle 0.9 tce koymasının önünde bir engel olmasaydı koyardı Bunun olayı, opelin 1.0 turbo motorunu getirmesi, sonra kullanıcı şikayetleri sebebiyle geri çekip 1.4 atmosferik motor koyması gibi

    Kalibrasyon mühendisiyim. Fabrikada üretilen araçların emisyonlar için motor kalibrasyonlarını yapıyoruz. Bu zengin karışım olayı baya sorun. Tasarım hatası örtmeye yönelik manevra. Bir kere emisyonlar patlıyor, hadi neyse Türk halkının umurunda değil fakat püskürttüğü şey su değil, benzin.

    Eğer senin motorunun yanma odası, durup dururken zengin karışım kullanmanı gerektirecek kadar ısınıyorsa, bunun adı tasarım hatasıdır. Sağlıklı motor zaten buna ihtiyaç duymaz. Intercooler tasarımın veya soğutma ceketleri ve piston tasarımın düzgün olursa, zaten buna ihtiyaç duyulmaz. Piston, üstüne gereksiz zengin karışım atarak değil, içeriden yağ ile soğur. Gerçi aşırı maliyet odaklı ve geçmişinde benzinli motorda kritik motor tasarım hataları yapan bir firmadan beklenecek hareket.

    Hafif zengin karışımda alev yayınma hızı maksimum oluyor. Yükte kullanımdan sonra zengin karışıma devam edersen, motor içi komponentleri gereksiz yere termal stresle zorlamış oluyorsun. Bir de bu motorun lpg'li olduğunu düşünün ?

    Hocam geçmişinde benzinli motorda ne gibi kritik hata yaptılar örnek verebilir misiniz ?

    +2000'li yılların başında blok çatlatan renault motorları
    +Sürekli yanan , 2000'li yıllardan taa günümüze kadar devam eden kronik ateşleme bobini problemleri
    +Maliyet düşsün diye gaz kelebeğinin üzerinden alınıp harici hat çekilen, o hattan gelen ince hortumu da kranktan gelen yağ buharıyla sürekli tıkanan, bir türlü düzen tutmayan rölanti ayarı
    +Valfi değiştirsen de yeniden kalibrasyon yapma gerekliliği. Bu gereklilik sebebiyle çoğu kullanıcının yeni rölanti valfiyle de verim alamaması
    +Rölanti valfini, ısı yalıtımı olmadan motorun çok ısınacak bölgesine koyarak yanmasına zemin hazırlamak
    +Biraz hararet gördüğünde kendini koyveren silindir kapak contası




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkrdn

    Yorumunuzu markaya karşı antipantiniz olduğunu düşündüğümden dolayı biraz taraflı bulduğumu söylemek zorunda hissettim.
    Düşünmedim 50 bin kmdir 0.9 tce aracımı lpgli kullanıyorum en ufak bir sıkıntım yok.
    Yakın bir arkadaşım üst devirde lpg ile kullanmaktan dolayı en sorunsuz motorlardan biri diye bilinen 1.6 hitler motorun 30bin km içinde sübap arızası verdirdi.
    Tabiki burda lpg marka seçimi, montaj, kullanıcı vb. gibi faktörlerinde olduğu aşikar.
    Üst devirlerde hangi aracı kullanırsanız kullanın ısıya bağlı arıza verecektir.
    Küçük hacimli bir motor olduğu için önlem amaçlı ekstra tedbirler alınması bence mantıklı.
    Piyasada 6-7 senedir dolanan bir motor olmasına rağmen daha motor arızası veren 0.9 tce araç ben duymadım. İlimdeki Renault satış müdürü yakın bir arkadaşım ondanda duymadım.
    Kaç kişi aracını çok yüksek devirde kullanmakta zaten bu devirlerde kullanılan araçlarda hangi motor olursa olsun illaki bir sorun çıkacaktır.
    Şu akaryakıt piyasasında gayet makul bir performansı ve lpg'de çok düşük tüketimle birleştiren size göre tasarım hatası bana göre Türkiye için çok çok mantıklı bir motoru getirmemelerine üzülmekteyim.
    Cruise kontrolde 120 hız ortalamasında klima açık, rampalarda gayet makul performans sunarak yaptığım 3 kişilik yolculukta 30 lt lpg ile ortalama 450 km yol yapan başka bir araç söyleyin ona mantıklı diyeyim.


    50 bin km'de zaten magnezyum alaşımlı supaplı araçlar bile arıza yapmıyor. Benim 0.9 tce'de supap yiyen tanıdığım var ama.

    Mesele yüksek devirde kullanmakta değil, alt devirlerde bile yüksek sıcaklık mevcut. Yahu bizzat renault'nun kendisi 0.9 tce'yi koymuyor artık araçlara. Mantıklı araç tavsiyesi istiyorsanız mitsubishi colt veya honda jazz derim. Daha performanslılar ve gerçek koşullarda özellikle şehiriçinde bir tık daha az yakıyorlar. Daha dayanıklı olduklarını söylemeye gerek yok zaten.




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Renault'a karşı nasıl bir kininiz var hala anlamadım ama Colt'u önerdikten sonra ve dediklerinizin ön yargılı olduğunu aşikar bulduğum için ne yazık ki yorumlarınızı pek ciddiye alamayacağım.
    Size iyi forumlar dilerim.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Araclara yazilim yapip o s3kilde piyasaya surmemelerinin sebebi emisyon demi yani yazilimli bi aracin emisyonu artiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gelen satmıyor ki

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkrdn

    Renault'a karşı nasıl bir kininiz var hala anlamadım ama Colt'u önerdikten sonra ve dediklerinizin ön yargılı olduğunu aşikar bulduğum için ne yazık ki yorumlarınızı pek ciddiye alamayacağım.
    Size iyi forumlar dilerim.

    İki adet renault arabayı bizzat kullanmış birisi olarak, çevremdeki tüm renault kullanan arkadaşları, arabasından yana sıkıntı çekmiş biri olarak Renault'ya yaklaşmam, tanıdıklarımı da yaklaştırmam. İlla buraya bakım kayıtlarını, arkadaşımın 2013 model 80 binde clio dizelinin kırık şanzıman dişlilerinin fotoğraflarını mı atayım ?

    Almazsanız almayın, bu foruma ne yazılar yazdım ben, sizlerin takdirine ihtiyacım yok.

    İyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 3 Şubat 2018; 14:51:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    Araclara yazilim yapip o s3kilde piyasaya surmemelerinin sebebi emisyon demi yani yazilimli bi aracin emisyonu artiyor

    Emisyonu artıyor ve dayanıklılık düşüyor. Zorlu koşullarda testini yapıyoruz, çok soğuk veya çok sıcak havada. Doğrulayıp piyasaya sürülüyor. Yazılım yapmak , aracın yürüyen aksamının kırılganlığını arttırıyor.
  • Hangi marka,hangi model olursa olsun,15-20 c.c ile bir üst vergi dilimine girmesi(ötv-mtv) ve bu yüzden canım motorların ülkemize gelmemesi(getilememesi) zaten dışarıya bağımlı olduğumuz bir piyasada herşeyden önce,milli servet israfıdır, nokta.
  • Aslında çözüm de basit;%5 tolerans tanırsın,olur biter.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: brkrdn

    Yorumunuzu markaya karşı antipantiniz olduğunu düşündüğümden dolayı biraz taraflı bulduğumu söylemek zorunda hissettim.
    Düşünmedim 50 bin kmdir 0.9 tce aracımı lpgli kullanıyorum en ufak bir sıkıntım yok.
    Yakın bir arkadaşım üst devirde lpg ile kullanmaktan dolayı en sorunsuz motorlardan biri diye bilinen 1.6 hitler motorun 30bin km içinde sübap arızası verdirdi.
    Tabiki burda lpg marka seçimi, montaj, kullanıcı vb. gibi faktörlerinde olduğu aşikar.
    Üst devirlerde hangi aracı kullanırsanız kullanın ısıya bağlı arıza verecektir.
    Küçük hacimli bir motor olduğu için önlem amaçlı ekstra tedbirler alınması bence mantıklı.
    Piyasada 6-7 senedir dolanan bir motor olmasına rağmen daha motor arızası veren 0.9 tce araç ben duymadım. İlimdeki Renault satış müdürü yakın bir arkadaşım ondanda duymadım.
    Kaç kişi aracını çok yüksek devirde kullanmakta zaten bu devirlerde kullanılan araçlarda hangi motor olursa olsun illaki bir sorun çıkacaktır.
    Şu akaryakıt piyasasında gayet makul bir performansı ve lpg'de çok düşük tüketimle birleştiren size göre tasarım hatası bana göre Türkiye için çok çok mantıklı bir motoru getirmemelerine üzülmekteyim.
    Cruise kontrolde 120 hız ortalamasında klima açık, rampalarda gayet makul performans sunarak yaptığım 3 kişilik yolculukta 30 lt lpg ile ortalama 450 km yol yapan başka bir araç söyleyin ona mantıklı diyeyim.


    50 bin km'de zaten magnezyum alaşımlı supaplı araçlar bile arıza yapmıyor. Benim 0.9 tce'de supap yiyen tanıdığım var ama.

    Mesele yüksek devirde kullanmakta değil, alt devirlerde bile yüksek sıcaklık mevcut. Yahu bizzat renault'nun kendisi 0.9 tce'yi koymuyor artık araçlara. Mantıklı araç tavsiyesi istiyorsanız mitsubishi colt veya honda jazz derim. Daha performanslılar ve gerçek koşullarda özellikle şehiriçinde bir tık daha az yakıyorlar. Daha dayanıklı olduklarını söylemeye gerek yok zaten.

    230 bin km 0.9 LPG li taksi de sorunsuz kullanan var.



    Fransa'da iki farklı TCe90 ve TCe90 105 gr emisyonları farklı iki motor seçeneği ile satışa devam ediyor.



    Almanya'da fabrikasyon LPG'Lİ Dacia Sandero stepway 0.9 motor ile satışta.



    TCe90 Renault f1 muhendisligi ile ürettiği 800bin km test edilmiş bir motordur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.