Şimdi Ara

Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir) (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
251
Cevap
21
Favori
80.153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0


    quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    quote:

    Orijinalden alıntı: ertug0

    Hadi hadi golfün cazibesine kapılmışsın.ve soluğu volusvagen bayisinde almışsın.Güle güle kullan kaça satıyosunuz acaba

    He ya kapılmazmıyım hastası oldum sana 48,750

    Fiyat cazipmiş, 5.30 kaça?

    Satılık değil maalesef




  • Peki arkadaslar audi 1,4 tfsi 125 bg 2013 arac tam bagimsiz suspansiyonmu ?? Yada audilerin hepsi tam bagimsiz oldugu icinmi vw gore pahali diyebilirmiyiz???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar düz mantık bakalım. doblolar tam bağımsız süspansiyon. isterse takoza oturtsunlar golf doblodan daha iyi darbe emiyor yol tutuşu daha iyi. torsiyon vs. hikaye kısacası. megane rs torsiyon çubuklu nürnburging'de rekor kırdı. olaya bu açıdan bakmak lazım.

    golf'te tam bağımsız olsa iyi olurdu tabi vw kalitesiyle konfor daha öteye taşınırdı. golf'te tam bağımsız olmasa bile haleflerine göre iyi bir araç tartışmaya gerek bile yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 17 Mart 2016; 2:22:18 >
  • K.Kahriman kullanıcısına yanıt
    "tam bağımsız olsa iyi olurdu tabi vw kalitesiyle konfor daha öteye taşınırdı"

    B7 Passat'ın arka süspansiyon langır lungur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    "tam bağımsız olsa iyi olurdu tabi vw kalitesiyle konfor daha öteye taşınırdı"

    B7 Passat'ın arka süspansiyon langır lungur.

    bizde b6 passat vardı oldukça iyidi. ancak tok arabaydı. b7 ile birlikte passat biraz yavanlaştı jettalaştı denilebilir. b8'de konfor iyi sayılır.
  • Doblo'nun arka süspansiyonu tam bağımsız olsada iki bağlantılı bir sistem.Daha önce amerikan forum sitesinde okumuştum iki bağlantılı sistemler pek beğenilmiyordu.Belkide 4-5 bağlantılı multi link sistemler fazla yer kapladığı için iki bağlantı tercih edilmiş olabilir.
  • K.Kahriman kullanıcısına yanıt
    Vw kalitesi diye bir şey yok ortada. Passat'da bi de. Bayağı langır lungur.

    B8'de de aynı şikayetler devam ediyor. İnternet şikayetle kaynıyor.





    Passat bi de bu Passat. Golf değil, Polo değil, dandik Jetta değil. D segmentinin lokomotifi denen Passat.

    Arka süspanaiyon sisteminden resmen dandiklik akıyor.

    50 km hızda bile gelen lastik sesinden hiç bahsetmiyorum bile.

    Sonra vw kalitesi.


    Bu mesaja eklenen görseller:



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 19 Mart 2016; 19:46:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Passati e serisine rakip gosterenler premium oldu abisi diyenler ne olacak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her zaman bağımsız süspansiyon

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski bir focus mk1 kullanıcısı olarak her zaman bağımsızcıyım. Ancak gel görki günümüz şartları insanları istemedikleri araçları sırf 3-5 lira ucuz diye almaya itebiliyor. Gidip golf 1.2 tsi aldım torsiyon oldugunu bile bile. Ancak şunuda rahatlıkla söyleyebilirimki aracı henüz virajda vs zorlamadım lakin yolda akışı olsun tepkileri olsun focusumdan daha başarılı. Yani vw arka süspansiyonu ne olursa olsun diğer muadili araçlara göre daha oturaklı hissettiriyor. İlerde sıkıntı yaşayacağımıda düşünmüyorum, tek dezavantajı aracı limitlerde kullanamayacak olmam. Günlük işler ve ayda yılda çıkılan 1-2 tatil için fazlasıyla yeterde artar bile diye düşünüyorum. Ayrıca şunuda belirtmeliyim ki golf 1.2 tsi fiyat/perf olarak şu an C sınıfı hatchback te bence rakipsiz. Araç almadan önce tüm markaları gezdim, bu parça kalitesi ve hissiyatı hiçbir marka bu fiyata vermiyor. Özellikle 1.2 tsi vergi avantajı, yakıt avantajı ile çoğu 1.6 dizeli kafanızdan silmenize neden oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anarchy -- 12 Nisan 2016; 15:16:38 >




  • Adamlar torsiyon çubuğu konusunda megane trophy, type-r'ı falan örnek verip torsiyon çubuğunu aklamaya falan çalışmışlar O arabaların rijitliği, ağırlık merkezi, dağılımı, esnemesi sizin binek arabalarınızla aynı mı ? Ayrıca bu araçlarda kullanılan torsiyon çubuğu H tipi ve arka roll rijitliğini %150'den fazla artırıyor haliyle otomobil arkasına anti-roll bar kullanmaya gerek kalmıyor ve ağırlıktan tasaruf edilyor. Ki bu örnekler extrem örnekler ve bu iki otomobilde hem önden çeker hem de çok hafif performans otomobilleri. Torsiyon çubuğu hiçbir zaman tam bağımsiz süspansiyon kadar efektif olmadı, olamaz.
  • Torsiyon çubuğu nam-ı diğer dingil işte,bağımsız süspansiyon gibi olamaz,teknik olarak bu zaten tartışılmazda ,gidin içanadolunun bozuk soğuk asfaltlarında aslında çok fark etmez dediğiniz torsiyon çubuklu araçlarınızı şehir içinde ,otobanlarda kullandığınız gibi kullanında ,ondan sonra ölmez de sağ kalırsanız buraya kıymetli yorumlarınızı yazarsınız.Lütfen arkadaşlar yaa
  • kasistlerden geçerken torsiyon hiç hoş olmuyor.
  • Kahve muhabbeti gibi olacak ancak, çubuk mubuk yine de iyi. Rahatlıkla söyleyebilirim.

    Lastik basınçlarını benzin kapağındaki gibi ön 32 arka 29 yapın, aracı o kadar denememe rağmen olumsuz bir şeyle karşılaşmadım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • K.Kahriman kullanıcısına yanıt
    Hocam yol durumu ile bağlantılı olarak birşeyle karşılaşmamanız normal,şunu unutmayınız,üst segment arabalarda hep bağımsız süspansiyon var,bunuda durduk yere yapmıyorlar,en basit olarak size böyle izah edebilirim,yoksa internette bu işin mühendisliği ile ilgili bolca dökümanda var ama ,o bilgiler size karmaşık gelebilir belki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Frontoza

    Hocam yol durumu ile bağlantılı olarak birşeyle karşılaşmamanız normal,şunu unutmayınız,üst segment arabalarda hep bağımsız süspansiyon var,bunuda durduk yere yapmıyorlar,en basit olarak size böyle izah edebilirim,yoksa internette bu işin mühendisliği ile ilgili bolca dökümanda var ama ,o bilgiler size karmaşık gelebilir belki.

    elbette fark var. aracı yoğun virajlı gidiş-geliş rotalarda kullanmayı seviyorum. zorlamama rağmen olumsuzlukla karşılaşmadım.

    torsiyonun eksilerini sıralamak gerekirse
    -hareketi sınırlı (yukarı aşağı)
    -yanal olarak dirence karşı zayıf. üst limitlerde arkasını bırakma durumu var ancak esp iyi çalışıyor geç devreye girmiyor. 205 lastikte lastik basınçları düşük olursa sıkıntı yok.
    -virajlarda dengeli yük dağılımı bağımsıza göre zayıf.

    artıları
    yüke karşı dayanıklı araba çok alçalmıyor
    altı göreceli olarak daha yüksek. iki lastik arası mesafe varsa daha rahat geçiyor.
    oldukça basit bir sistem. çubuğa bağlı yay ve süspansiyon o kadar.

    konfor olarak bağımsıza göre kıyasla bariz bir eksisi yok. gazlı amortisörler işi kurtarıyor.

    1.6 tdi çok kuvvetli bir motor. 2. viteste hafif ıslak zeminde gaza yüklenince araç patiye düşüyor. eski kasa leondaki gibi bağımsız olsa daha iyi olurdu tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 28 Mayıs 2016; 3:55:03 >




  • Merhaba,

    Diğer VAG grubu araçlarında durum nedir bilimiyorum fakat, Seat Leon ve VW Golf için güçsüz motor versiyonlarında torsiyon çubuğu, güçlü versiyonlarda multilink kullanıldığını zannediyorum.

    Bu iki sistemin var olduğu araçları kullanan ve konforda hissedilebilir bir fark gören var mıdır?

    Birçok incelemede Seat Leon için torsiyon çubuğu kaynaklı konforsuz sürüş yorumu yapılmış;
    Auto Express
    SEAT Leon review | Auto Express
    http://www.autoexpress.co.uk/Seat/Leon

    http://www.whatcar.com/seat/leon/hatchback/review/
    carwow.co.uk
    New SEAT Leon Review
    https://www.carwow.co.uk/SEAT/Leon


    Yukarıdaki yorumlarda yerilen 'firm ride' gerçekten bu kadar rahatsız mı edici?




  • Arkadaşlar öncelikle herkeze merhabalar.

    2016 model henüz 2 aylık 4000 km de sıfır olarak aldığım cam tavanından dsg sine gırtlağına kadar doldurarak satın aldğım 1.2 golf 7 sahibi ve aktif kullanıcısı olarak birkaç şeyde ben söylemek istiyorum.

    bu güne kadar volkswagen dışında bir çok marka otomobil kullandım, son aracımda yine sıfır satın alarak 4 yıl bindiğim opel astraydı, aracımdanda son derece memnundum ancak yıla bağlı model yenileme amacı ile aracımı değiştirmeye karar vermiştim, aklımdaki, mevcut aracımdan memnun olmamdan ötürü yine opel astra son kasaydı.gittim bayide inceledim oldukçada beğendim ama son anda yıllardır aklımın bir köşesinde yer eden ve hiç kullanmadığım ancak malum methini her platformlarda duyduğumuz golfte vardı birde golfe bakayımda kararımı öyle vereyim diyerek en yakın volkswagen bayiine giderek golfü inceledim ve çok beğendim eşimle birlikte hadi birde golfümüz olsun en nihayetinde volkswagen diyerek golfü almak üzere masaya oturduk,1.2 motordan biraz çekincelerim vardı ancak yaptığım kısa bir test sürüşünde benim için yeterli olduğuna karar vererek arabayı onayladım,lansman renginden cam tavanına dsg sinden ıdısına bıdısına kadar bütçem el verdiğincede doldurarak bir golf satın aldım ve eve geldim.
    aracımı bekleme aşamasında hiçte araştırmadım öyle ya zaten artık satınalmıştım,ve golfte golftür kalitesi ortada ne olabilirdiki..

    ve nihayet aracım geldi büyük bir heves ve sevinçle aracımı teslim aldım ve başladım kullanmaya.(bu aşamaya kadar ne bağımsız süspansiyondan ne de torsiyon olayından haberim yoktu,zaten satıcıda herhangi bir şey söylememişti.)

    arabanın kalitesine güvenliğine ışıltısına içinin janjanına bayılmıştım herşey harikaydı harika bir arabaydı.. da... küçük bir gariplik dışında...
    araba anlayamadığım bir şekilde top gibi zıplıyor her tümseği çukuru yoldaki en ufak problemi fazlası ile içeri hissettiriyordu.
    ama nasıl olurdu son model on numara golf almıştım neden astramdaki yol konforunu bulamamıştım neden hissedilir derecede rahatsız olmuştum.arabadan soğuma noktasında hemde..

    sonra internetten bir araştırmak istedim ve oda ne aracımın torsiyonlu olduğunu öğrendim.demekki bu yüzdenmiş dedim ve daha birkaç bindeki aracımı üzülerek ve kızgın birşekilde satışa koydum.

    sonra biraz daha para biriktirerek üstüne koyup passat comfotline almaya karar verdiğim için satıştan kaldırdım.

    yani demek istediğim kesinlikle ama kesinlikle beş para etmez bir yol konforu golfmü kullanıyorum yoksa yarı parası etmeyen başka bir markamı belli değil,ha asfaltta kaymak gibi yolda kullanmaya doyamıyıorsunuz,ama ülkemizde o yollarda çok fazla değil sonuç olarak can sıkıcı. şimdi bazı arkadaşlar golf kalitesinde bir arabaya biniyorsun bir sürü artısıda var bunuda kusur kabul etme diyebilirler,evet doğrudur birsürü artısıda olabilir.ancak eğerki 20,30,40,50k ya bir araba almış olsaydım durumu kabullenmem daha kolay olabilirdi ama 85.000 verip D sınıfı yerine Csınıfı bir arabaya biniyorsanız işte inanın o zaman kabullenmesi dahada zor oluyor.

    lütfen kullanmayan bilmeyen gidip bir kamyon para verip bu rezilliği tecrübe etmeyen arkadaşlar yorum yapmadan önce birkez daha düşünsün..insanlarda yanlış anlamasın .

    tüm bunlar benim şahsi fikrimdir bu yaşadıklarımdan sonra bunları yazmasam olmazdı golf 1.2 alacak arkadaşlar bunu dikkate alsınlar lütfen.tamamen objektif olarak deneyimlerimi paylaşmak istedim sadece.zaten 85.000 lira verip gırtlağına kadar dolu aldığım altımdaki malımı neden kötüleyeyimki mantık olarak.gerçek bu..




  • Ha birde elim değmişken gözlemlediğim artı ve eksilerini paylaşmak istiyorum arkadaşlarımla

    artıları

    1.kesinlikle son derece kaliteli iç malzeme
    2.son derece şık iç mekan
    3.ışıl ışıl gece görselleri (gece aracın içi gerçektende premium bir havaya bürünüyor)
    4.yol tutuşta hiç fena sayılmaz.en azından şu ana kadar bir olumsuzluk görmedim.
    5.1.2 motora göre 110 beygirin ve dsg ninde katkıları ile son derece seri kararlı ve keyifli bir kullanım. (bayır aşağı hariç.)
    6.düşük vergi
    7.makul yakıt tüketimi (1.depo şehir içinde sakin kullanım 750 km)
    8.strart stop,autohold,bluetooth telefon,dsg,cam tavan vb.donanımların tümünün harmanlanması ile son derece keyifli ve rahat bir kullanım.ve belirtmeliyimki hiç bir özelliğinde kararsızlık yok son derece stabil çalışıyorlar.
    9.koltuk altı çekmeceler.gerçekten işe yarıyıor.
    10.direksiyonu çevirince sis farlarından ilgili yöndeki yanıyor bunu gerçekten çok sevdim.

    eksileri

    1.allahın cezası torsiyon
    2.sunrooftan gelen saçma sapan tıkırtılar
    3.kapı döşemelerinin anlamsız bir şekilde sürekli leş gibi olması ve kalitesiz kumaşı.
    4.bayır aşağı inişlerde dsg nin kararsızlığı öyle salak gibi kalması ve sizin bir üst vitese geçirmek için müdahale etmenizin gerekmesi.
    5.aynalardan gelen rüzgar sesi
    6.yorumlarda çok bahsedilen dsg sorunlarının nezaman benim başımada geleceği kaygısı.
    7.kapı içlerinden torpidoya kadar düşünülmüş kadife benzeri kumaş kaplamanın tepedeki gözlük saklama çekmecesinin içine yapılmaması (son model ray-ban gözlüğüm kapı kenarına koyduğum su şişesinden daha değerli oysaki, ve çizik içinde kaldı) ha birde son derece küçük her gözlük konamaz.
    8.piano black kaplama aslında toz kaplama imiş bunuda tecrübe ettik kusucam artık temizlemekten sürekli leş,sürekli leş.

    son olarak şunuda belirtmeliyimki hepsini kabul edebilirdim sunroof tıkırtıları olmasaydı ve yumuşak yol hissiyatı olsaydı.




  • İşin ilginç yanı, üreticilerin maliyet kaygısı nedeniyle artıK C sınıfındaki sedan araçların neredeyse tamamında torsiyon çubuğu kullanılıyor.

    Skoda Octavia-Torsiyon
    Audi A3 sedan-Torsiyon
    Vw Jetta-Bağımsız
    Hyundai Elantra-Torsiyon
    Kia Cerato-Torsiyon
    Toyota Corolla-Torsiyon
    Fiat Egea-Yarı bağımsız
    Yeni Honda Civic?
    Yeni Megane Sedan?
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.