Şimdi Ara

Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
251
Cevap
21
Favori
79.749
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Üstteki multilink, alttaki torsiyon çubuğu.

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)


     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)


    Aynı hızla virajlarda gövde kontrolü (gri araç multilink, lacivert torsiyon çubuğu)

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)


    Aynı hızla bozuk zeminde gösterdikleri tepkiler

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)







  • Adamlar torsiyon çubuğu konusunda megane trophy, type-r'ı falan örnek verip torsiyon çubuğunu aklamaya falan çalışmışlar O arabaların rijitliği, ağırlık merkezi, dağılımı, esnemesi sizin binek arabalarınızla aynı mı ? Ayrıca bu araçlarda kullanılan torsiyon çubuğu H tipi ve arka roll rijitliğini %150'den fazla artırıyor haliyle otomobil arkasına anti-roll bar kullanmaya gerek kalmıyor ve ağırlıktan tasaruf edilyor. Ki bu örnekler extrem örnekler ve bu iki otomobilde hem önden çeker hem de çok hafif performans otomobilleri. Torsiyon çubuğu hiçbir zaman tam bağımsiz süspansiyon kadar efektif olmadı, olamaz.
    Öncelikle arabada en önemli etmen şasi.Torsiyon yada bağımsız süspansiyon değil, sizin direksiyon hareketlerinizin %70-80'nini şasi karşılar.Sanayideki tek bildiği yay press,2 bakla kes ağzıyla bu arabalar makaslıymış yol tutmaz konforsuz olur mantığını geçiniz.Evet maliyet kaygısıda illaki vardır işin içinde ama ben 10 dolara aynı yol tutuşu sağlayabiliyorsam neden 20 dolar harcayayım?Type-R iyi yol tutmuyor mu tutuyor?İstanbul Parkta önden çeker rekorunu kırmadı mı kırdı,ringte kırmadı mı kırdı? (üstelik ısınma problemi olmasına rağmen)

    Sanayideki ustayla oturdunuz Honda'dan veya VW'den iyi arge yaptınız.Torsiyonun daha kötü olduğuna karar verdiniz öyle mi?Altınızdaki Fiatla İstanbul Park'a falan mı çıktınızda buna karar verdiniz onu merak ettim ben.
    Liftte araba görse süspansiyon ne onu gösteremeyecek adamlar boş boş konuşmasın ya.

    Son olarak Type-R'ın altı
    http://i.hizliresim.com/Po8Z7v.jpg
    valla sizin bu sözlerinize yazacak çok şey var ama ,hepiniz profesyonel olduğunuz ve michael schumacher olduğunuz için
    ve memleketin geneli gibi ne kadar bilimsel yazarsan yaz,ne kadar delil ve görsel koyarsan koy,yerçekiminin formülünü yazsak bile,gene fikriniz olur gene bildiğinizi okursunuz,
    böyle bilin böyle devam edin.
    Üç buçuk yıldır şu konuyu takip ediyorum, insanlar her araba muhabbetinde olduğu gibi bunda da abarttıkça abartıyorlar..
    Gören de bağımsız süspansiyon olunca araç bentleye dönüşüyor, torsiyon çubuğu olunca aynı araç dodge kamyonet gibi oluyor sanacak.. Peh..
    Her gün geçip her çukurunu ezberlediğim kağıthane cendere caddesinden 2 kez 2015 passatla geçtim.. Yine aynı çukurlar az bir farkla yine hissediliyor.. Eee? Hani bağımsız süspansiyonun mucizesi? Hani fazladan verilen 100 bin gayme?
    Abartmayın beyler abartmayın..

    Şurada ahkam kesip torsiyon çubuğuna bok atan kişilerin yarısı, kayan aracı kontra ile düzeltmeyi bile bilmez eminim..
    Ama çoğunun yazdıklarını okuyunca sanırsın otomobil uzmanı, veya ralli pilotu falan.. Hepsi aracın birkaç santim yatmasını bile hissediyor, hepsi tekerleklerin yerden kopma noktasını bile hissediyor..
    Motoru dinleyip egzozu koklayarak arıza tespiti falan yapıyor herkes..
    Uzmanlar kaavesine hoş geldiniz..
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Bağımsız Süspansiyon vs. Torsiyon Çubuğu: Golf 7 Örneği

    Otomobillerde süspansiyon sistemleri, yol tutuşunu iyileştirmek ve sürüş kalitesini artırmak için hayati öneme sahiptir. Bağımsız süspansiyon ve torsiyon çubuğu süspansiyonu, en yaygın kullanılan iki süspansiyon tipidir ve her birinin kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır.

    Bağımsız Süspansiyon

    Bağımsız süspansiyonda, her tekerlek diğerlerinden bağımsız olarak hareket eder. Bu, aracın bir tekerlek üzerindeki darbelerden etkilenmeden diğer tekerlekler üzerinde dengelenmesini sağlar. Bağımsız süspansiyon şu avantajları sunar:

    • Geliştirilmiş yol tutuşu ve viraj alma yeteneği
    • Daha yumuşak sürüş kalitesi
    • Her tekerleğin bağımsız olarak ayarlanması için daha fazla esneklik

    Torsiyon Çubuğu Süspansiyonu

    Torsiyon çubuğu süspansiyonunda, her tekerlek bir torsiyon çubuğuna bağlıdır. Torsiyon çubuğu, büküldüğünde direnç gösteren bir çubuktur. Tekerlek üzerinde bir kuvvet uygulandığında, torsiyon çubuğu bükülür ve bu da tekerleğin hareketini engeller. Torsiyon çubuğu süspansiyonunun avantajları şunlardır:

    • Daha basit ve ucuz tasarım
    • Daha az bakım gerektirir
    • Aracın ağırlık merkezini alçaltarak yol tutuşunu artırabilir

    Golf 7 Örneği

    Golf 7, hem bağımsız süspansiyon hem de torsiyon çubuğu süspansiyonu seçenekleriyle mevcuttur. Bağımsız süspansiyon, daha iyi yol tutuşu ve sürüş kalitesi sunarken, torsiyon çubuğu süspansiyonu daha uygun maliyetli bir seçenektir.

    Sonuç olarak, bağımsız süspansiyon ve torsiyon çubuğu süspansiyonunun her biri farklı avantajlar ve dezavantajlar sunar. İhtiyaçlarınıza ve bütçenize en uygun seçeneği belirlemek için her birinin özelliklerini dikkatlice değerlendirmelisiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Güzel paylaşım.
    Bugün aurisin bağımsız ve yarı bağımsız versiyonlarını pes peşe test ettim fark bariz hissediliyor.
  • Şu alttan çekilmiş süspansiyon fotoğraflarını hep nette arardım.. iyi oldu bu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Şu alttan çekilmiş süspansiyon fotoğraflarını hep nette arardım.. iyi oldu bu..
    Bununla ilgili bir fırt fark olduğu ve hissedilmediği söyleniyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenermaniac

    Bununla ilgili bir fırt fark olduğu ve hissedilmediği söyleniyordu.

    Alıntıları Göster
    C sınıfı araçları pist arabası zanneden zihniyete hayır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenermaniac

    Bununla ilgili bir fırt fark olduğu ve hissedilmediği söyleniyordu.

    Alıntıları Göster
    1.6 dizel yerine 1.4 tsi almanın ne kadar mantıklı olacağını anlatan bir paylaşım.

    Teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fenermaniac

    Bununla ilgili bir fırt fark olduğu ve hissedilmediği söyleniyordu.

    Alıntıları Göster
    Paylaşım için teşekkürler.Resimlerden anladığım kadarıyla belirgin bir fark var.Konforu geçtim ama inşallah bu durum güvenlikle ilgili sıkıntı çıkarmaz.Zaten pek sanmıyorum
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emr256

    1.6 dizel yerine 1.4 tsi almanın ne kadar mantıklı olacağını anlatan bir paylaşım.

    Teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    resim çok fena ama ya

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kel_ferit

    resim çok fena ama ya

     Resimlerle Bağımsız Süspansiyon VS Torsiyon Çubuğu (Golf 7 içerir)

    Alıntıları Göster
    Bu durumda fırt Ferdi biraz sallamış. Burada 1 fırt değil, fırrrrrrrrrt fark görünüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Bu durumda fırt Ferdi biraz sallamış. Burada 1 fırt değil, fırrrrrrrrrt fark görünüyor.

    Alıntıları Göster
    Süper paylaşım olmuş Can. :)

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan032

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    1998-2004 Yıllarında Focus Sınıfında En iyi Yol tutuşla +Konforunun bir arada sunmasının sebebi yukarıdaki fotoğraflarla açıklanmış :) :)
  • Fark hissedilmez diyenlere gelsin bu konu. Çok güzel paylaşım emeğinize sağlık hocam.:-) Yöneticiler üst konu yaparsa güzel olur.:-)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Fark hissedilmez diyenlere gelsin bu konu. Çok güzel paylaşım emeğinize sağlık hocam.:-) Yöneticiler üst konu yaparsa güzel olur.:-)
    Çok güzel bir paylaşım. Uzun aradan sonra işe yarar bir konu. Nihayet!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Çok güzel bir paylaşım. Uzun aradan sonra işe yarar bir konu. Nihayet!!!

    Alıntıları Göster
    Güzel paylaşım olmuş aradaki farkın hissedilmesi görülmesi anlamında.Teşekkürler....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Çok güzel bir paylaşım. Uzun aradan sonra işe yarar bir konu. Nihayet!!!

    Alıntıları Göster
    Ellerinize sağlık güzel bir paylaşım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Çok güzel bir paylaşım. Uzun aradan sonra işe yarar bir konu. Nihayet!!!

    Alıntıları Göster
    Yalnız bağımsız süspansiyon tork çubuklu olan sisteme göre biraz daha karmaşık ve daha dayanıksız duruyor bana göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Yalnız bağımsız süspansiyon tork çubuklu olan sisteme göre biraz daha karmaşık ve daha dayanıksız duruyor bana göre.

    Alıntıları Göster
    Yani fark anlaşılmıştır umarım.
  • Harika bir paylaşım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    Ellerinize sağlık güzel bir paylaşım

    Alıntıları Göster
    Şimdi bu testi bagaj tam dolu arkaya 3 kişi oturmuş denemek lazım :) Bu seferde torsiyon avantajlı çıkabilir
  • Aradaki fark nedir? Yani bi aracin yere oturmasina digerinin ucmasina sebep olan sistem nedir pek bilmiyorum ama aydınlatirsaniz memnun olurum
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.