Şimdi Ara

Sudan geçen araç ve şanzıman arızası ( VW ve çift kavrama içerir)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
0
Favori
6.483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben hayatım boyunca başka marka araçlarda böyle birşey ne duydum ne gördüm. Ustadan anladığımız kadarı ile her büyük yağmurda bu şekilde birçok VW aracı sorun yaşıyormuş. Bilmediğim bir bilgiydi açıkçası benimde, bu tür aracı olanlar dikkat etsinler yağmurlarda, değişik bir durum açıkçası.


    Teknik olarak itiraz edeceklere, evet çok suda kalırsanız volant kısmına su girer ama bu aracı yolda bırakmaz ve ciddi sorun oluşturmaz. Zaman ile pas kısmı geçer. En fazla şanzıman yağına su karışır, yağı değiştirirsiniz en kısa zaman o kadar. Komple şanzımanın gittiğini hatta şanzımanı geçtim diferansiyelin arıza yaptığını o kadar offroad aracı da kullandığım halde hiç görmedim,duymadım.









  • bi otomotiv mühendisi abimizin lafı vardı.

    "avrupalılar iç tasarım ve görselliğe önem verir. kapı kollarında cam tuşuna ışık koyarlar"

    " uzakdoğulular cam tuşuna ışık koymaz ama,cam açma tuşuna sızdırmazlık uygularlar.yağışlı havada cam açık kalırsa cam tuşu bozulmasın diye" derdi.

    falken34 kullanıcısına yanıt
    falken34 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    bi otomotiv mühendisi abimizin lafı vardı.

    "avrupalılar iç tasarım ve görselliğe önem verir. kapı kollarında cam tuşuna ışık koyarlar"

    " uzakdoğulular cam tuşuna ışık koymaz ama,cam açma tuşuna sızdırmazlık uygularlar.yağışlı havada cam açık kalırsa cam tuşu bozulmasın diye" derdi.

    bkz. Züğürt tesellisi  

    quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    bi otomotiv mühendisi abimizin lafı vardı.

    "avrupalılar iç tasarım ve görselliğe önem verir. kapı kollarında cam tuşuna ışık koyarlar"

    " uzakdoğulular cam tuşuna ışık koymaz ama,cam açma tuşuna sızdırmazlık uygularlar.yağışlı havada cam açık kalırsa cam tuşu bozulmasın diye" derdi.

    yaşım 35 10-11 civarı araba aldım sattım içlerinde hyundaiden tut mercedes’ine kadar hepsi var ama bu uzakdoğu arabaları kadar ruhsuz adamı arabadan soğutan bir araba yok..

    Üstün Alman teknolojisinin sonucu hiç şaşırtıcı değil.

    Bizim halkımızın da bir araçta kalitenin yumuşak plastik, deri koltuk, ses yalıtımı değil, dayanıklılık, performans, sağlamlık, yol tutuş gibi şeyler olduğunu artık öğrenmesi gerekiyor.

    Arabanın kalitesini kozmetik değil mühendislik belirler.
    Cok talihsiz bir durum. Kullanicilari dikkat etsin yagisli havalarda arabalarina binmesin. Taksi tutsun, pandemide taksiciler biraz kazansin adamlar tas mi yesin

    Hava emme girisini yere yakin konumlandirilan bmw ler sudan gecince motora su cekip piston asagi indiriyordu. Tamamen tasarim hatasi olan bu durum bile normal karsilanmisti zamaninda. Hal boyle olunca uretici napsin vatandas her turlu aliyor. Sat gitsin paralar gelsin

    Araç sudan geçti diye şanzımanı bozulmaz, en azından şu ana kadar öyle biliyorduk. Lada Niva, Unimog ne alaka? İlla alaka kurmak isteyenler için Lada Niva usya girdiği zaman diferansiyeli,şanzımanı su içinde kalır, özel bir yalıtım da mevcut değil, zaten volanta illa ki su girer,nereyi kapatacaksın.


    Neyse bu konu şunun ile geçersin bozulmaz, bunun ile geçersin bozulur için açılmadı. Babamın da VW aracı var, ben de kullanıyorum eğer bu videoyu izlemesem kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi. Konu bilgilendirme amaçlıdır, bu tür araçlarda bu durum yaygın imiş. 15-25 bin TL kasko yoksa insanın ocağına incir ağacı diker.

    Yapay Zekanın Yanıtı

    Sudan Geçen Araçlarda Otomatik Şanzımana Su Girmesi

    Otomatik şanzımanlı araçlarda su geçmesi ciddi bir sorun yaratabilir. Şanzımana su girmesi durumunda, şanzıman yağı kirlenebilir, dişliler hasar görebilir ve şanzıman arızalanabilir.

    Şanzımana Su Nereden Girer?

    Şanzımana su girmesinin birkaç nedeni olabilir:

    • Hasarlı Şanzıman Karteri: Şanzıman karteri hasar gördüğünde, su şanzımana dışarıdan girebilir.
    • Hasarlı Şanzıman Soğutucusu: Şanzıman soğutucusu hasar gördüğünde, soğutucu sıvısı şanzımana sızabilir.
    • Hasarlı Salmastralar: Şanzıman salmastraları hasar gördüğünde, yağ sızıntısı oluşabilir ve su şanzımana girebilir.

    Şanzımana Su Girerse Ne Olur?

    Şanzımana su girerse, şanzıman yağı kirlenir ve dişlilerin yağlanması bozulur. Bu durum, dişlilerde aşınmaya ve hasara yol açabilir. Ayrıca su, şanzıman içindeki metal parçaların paslanmasına neden olabilir.

    Volkswagen ve Çift Kavrama

    Volkswagen'in DSG (Çift Kavrama Şanzımanı) şanzımanları, su girmesine karşı diğer otomatik şanzıman türlerine göre daha hassastır. Bunun nedeni, DSG şanzımanlarının kuru çift kavrama kullanmasıdır. Kuru çift kavramalar, yağ banyosu içinde çalışmazlar, bu nedenle su girdiğinde daha hızlı hasar görürler.

    Şanzıman Su Alırsa Ne Yapmalı?

    Şanzımana su girdiğinden şüpheleniyorsanız, derhal bir oto tamircisine başvurmalısınız. Oto tamircisi, şanzıman yağını kontrol edecek ve gerekirse hasarlı parçaları değiştirecektir. Şanzımana su girmesi durumunda, sorunun giderilmesi için ne kadar beklediğin, hasarın şiddetini etkileyecektir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bi otomotiv mühendisi abimizin lafı vardı.

    "avrupalılar iç tasarım ve görselliğe önem verir. kapı kollarında cam tuşuna ışık koyarlar"

    " uzakdoğulular cam tuşuna ışık koymaz ama,cam açma tuşuna sızdırmazlık uygularlar.yağışlı havada cam açık kalırsa cam tuşu bozulmasın diye" derdi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi falken34 -- 27 Ocak 2021; 12:12:32 >
  • Vw ve dsg pisnanliktir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    bi otomotiv mühendisi abimizin lafı vardı.

    "avrupalılar iç tasarım ve görselliğe önem verir. kapı kollarında cam tuşuna ışık koyarlar"

    " uzakdoğulular cam tuşuna ışık koymaz ama,cam açma tuşuna sızdırmazlık uygularlar.yağışlı havada cam açık kalırsa cam tuşu bozulmasın diye" derdi.

    bkz. Züğürt tesellisi  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: zed

    bkz. Züğürt tesellisi  



    Alıntıları Göster

    Puhaaaaa


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: falken34

    bi otomotiv mühendisi abimizin lafı vardı.

    "avrupalılar iç tasarım ve görselliğe önem verir. kapı kollarında cam tuşuna ışık koyarlar"

    " uzakdoğulular cam tuşuna ışık koymaz ama,cam açma tuşuna sızdırmazlık uygularlar.yağışlı havada cam açık kalırsa cam tuşu bozulmasın diye" derdi.

    yaşım 35 10-11 civarı araba aldım sattım içlerinde hyundaiden tut mercedes’ine kadar hepsi var ama bu uzakdoğu arabaları kadar ruhsuz adamı arabadan soğutan bir araba yok..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üstün Alman teknolojisinin sonucu hiç şaşırtıcı değil.

    Bizim halkımızın da bir araçta kalitenin yumuşak plastik, deri koltuk, ses yalıtımı değil, dayanıklılık, performans, sağlamlık, yol tutuş gibi şeyler olduğunu artık öğrenmesi gerekiyor.

    Arabanın kalitesini kozmetik değil mühendislik belirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Alman mühendisliğinin de kötülendiğini gördük çok şükür. Ülkede şaşıracak bir şey kalmadı yani şaşırmak istiyorum ama yok.

  • 30 cm suda beklemek veya su birikintisinden yüksek hızla geçmek birçok araçta sorun yaratır.

    BMW de motor içine su girmesi sorunu yaşanır.

    Sudan geçmek isteyen lada niva, unimog veya tekne almalı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ferther -- 27 Ocak 2021; 14:58:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Üstün Alman teknolojisinin sonucu hiç şaşırtıcı değil.

    Bizim halkımızın da bir araçta kalitenin yumuşak plastik, deri koltuk, ses yalıtımı değil, dayanıklılık, performans, sağlamlık, yol tutuş gibi şeyler olduğunu artık öğrenmesi gerekiyor.

    Arabanın kalitesini kozmetik değil mühendislik belirler.

    Mühendislik olarak Almanlardan daha ileri kim var acaba?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Alman mühendisliğinin de kötülendiğini gördük çok şükür. Ülkede şaşıracak bir şey kalmadı yani şaşırmak istiyorum ama yok.

    Commandx disinda herkes gelmis :D


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Commandx disinda herkes gelmis :D



    Alıntıları Göster

    O sanırım sabah vardiyasından sorumlu. Sabah 6 gibi falan yazıyor öğlen uyuyor olabilir  

  • Cok talihsiz bir durum. Kullanicilari dikkat etsin yagisli havalarda arabalarina binmesin. Taksi tutsun, pandemide taksiciler biraz kazansin adamlar tas mi yesin

    Hava emme girisini yere yakin konumlandirilan bmw ler sudan gecince motora su cekip piston asagi indiriyordu. Tamamen tasarim hatasi olan bu durum bile normal karsilanmisti zamaninda. Hal boyle olunca uretici napsin vatandas her turlu aliyor. Sat gitsin paralar gelsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: III I II III I I

    Mühendislik olarak Almanlardan daha ileri kim var acaba?



    Alıntıları Göster

    Sudan geçti diye motoru veya şanzımanı bozulmayan markalar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç sudan geçti diye şanzımanı bozulmaz, en azından şu ana kadar öyle biliyorduk. Lada Niva, Unimog ne alaka? İlla alaka kurmak isteyenler için Lada Niva usya girdiği zaman diferansiyeli,şanzımanı su içinde kalır, özel bir yalıtım da mevcut değil, zaten volanta illa ki su girer,nereyi kapatacaksın.


    Neyse bu konu şunun ile geçersin bozulmaz, bunun ile geçersin bozulur için açılmadı. Babamın da VW aracı var, ben de kullanıyorum eğer bu videoyu izlemesem kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi. Konu bilgilendirme amaçlıdır, bu tür araçlarda bu durum yaygın imiş. 15-25 bin TL kasko yoksa insanın ocağına incir ağacı diker.

  • 4-5 gün önce tamirhane kanalında arslan ustanın videosunda izlemiştim.Zaten o videoda bu video.Kendisi vw ustası.Doğru yanlış ne varsa olduğu gibi anlatan temiz ve dürüst bir ustadır.Onun videosunun altındaki yorumları okursanız inanın vw markasına bu konuda yazılandan kat be kat ağır yorumlar var.

  • sırf bu yüzden otomatiklerden soğudum manuel iyidir şimdi o araç manuel olsaydı 15 bin değil belkide 3 4 bin masraf çıkacaktı en fazla belkide cebinden yaptırırdı ve hasar kaydı işlemezdi araca

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Sudan geçti diye motoru veya şanzımanı bozulmayan markalar.



    Alıntıları Göster

    bunu yazanda ise C sütunu göçen bir araç var. dinime küfreden müslüman olsa bari.  




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 27 Ocak 2021; 15:12:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: War Rock

    sırf bu yüzden otomatiklerden soğudum manuel iyidir şimdi o araç manuel olsaydı 15 bin değil belkide 3 4 bin masraf çıkacaktı en fazla belkide cebinden yaptırırdı ve hasar kaydı işlemezdi araca

    yalnız videoda Arslan usta düz veya otomatik farketmez dedi. yani düz vitesli arabanın şanzımanına da su kaçabilir dedi.

  • Arızalı kısım mekanik kısmı, mekatronik yani elektrikli kısım su almamış sorun olmamış ( genelde tersi olur ). Zaten şaşırtıcı olanda bu, o yüzden video atılmış ve ben de konuyı açıldı. Mekanik aksamın ki şanzımanın içine su da girmiyor ayrıca bu arızayı yapması ender olan bir durumdur.


    @War Rock

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.