Bildirim
Resmi Araç İle Kaza Yaptım Yardım Lütfen (2. sayfa)
Lighting EVER LE Kafa lambası, LED şarj edilebilir, 2'li USB kafa lambası, kırmızı ışık ve 5 ışık modu, IPX4 su geçirmez mini alın lambası, çocuklar yetişkinler için, süper parlak kafa lambası balık tutma, kamp ve koşu için [USB kablosu dahil] : Amaz
https://www.amazon.com.tr/dp/B07WP37GQZ?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title
15 sa. önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
quote:
GEÇME:
Önünüzdeki aracı nasıl geçebilirsiniz?
Yol çizgileri geçmenize izin veriyorsa,
Arkanızdan gelen araç sizi geçmeye çalışmıyorsa,
Önünüzdeki araç, kendi önündeki aracı geçme eylemine başlamamış ise,
Geçiş için kullanacağınız sol şerit boşsa, görüş durumunuz iyi ise, geçme kararını verebilirsiniz.
Geçme kararını verdikten sonra da yapılacak şeyler vardır:
Gündüz ise korna çalarak, gece ise selektör yaparak uyarıda bulunun.
Sol dönüş lambalarınızla şerit değiştireceğinize dair işaret verin.
Aynalardan arkayı tekrar kontrol edin. Sol omuz üstünden bakarak kör alanda herhangi bir araç olmadığından emin olun.
Sol şeritte kaldığınız sürece, sol dönüş lambalarınız yanar durumda olsun.
Geçtiğiniz aracı, geriyi görme aynasından görene kadar geçiş şeridinde kalın.(Otomobil, minibüs, kamyonet gibi araçlarda içteki tavan aynasından, kamyon, otobüs gibi ağır araçlarda sağ dış aynadan)
Sağ dönüş lambanızla işaret vererek sağ şeride tekrar girerek geçişi tamamlayın.
Geçişe başladığınızda, önünüzdeki araçla aranızda, takip mesafesi kadar mesafe bulunmalıdır.
Geçişler sol şeritten yapılır:
Lütfen dikkat! Geçişler, geçilecek aracın solundaki şeritten yapılır. Araçların sağından, hele sağ banketten geçiş yapılamaz.Ancak, sola dönüş yapan araçların, yolun ortasından giden tramvayların ve görevi gereği yolun solunda bulunan "geçiş üstünlüğüne" sahip araçların sağından geçilebilir.
Ayrıca, geçişin, geçilen araçlar için bir güçlük yaratmayacak şekilde ve geçişin uygun durumda olmasına her zaman dikkat edelim.
Çok şeritli yollarda, şerit değiştirmemek koşuluyla bir şeritteki araçların diğer şeritteki araçlara oranla daha hızlı gitmeleri geçiş sayılmaz.
Geçme ve hız:
Geçme sırasında, geçişin zorunlu kılması halinde, hızımızı artırabiliriz.
Yalnızca aynalar yeterli değildir:
Arkadan gelen trafiği kontrol etmek için yalnızca aynalara bakmak yeterli değildir. Çünkü, aynadan görülemeyen kör alanlar da vardır. Ayrıca, başımızı çevirerek kontrolümüzü yapalım.
Sollama yaparken karşı yönden gelen araç varsa, bu aracın, en az geçiş mesafesinin iki katı kadar, aracımızdan uzakta olmasına dikkat edelim.
Gece geçişlerinde kısa far kullanılmalı:
Gece geçiş yaparken, geçilecek araca yaklaştığımızda, kısa huzmeli farlara geçelim. Aksi halde, öndeki sürücünün gözleri kamaşır.
GEÇİŞ MESAFESİ:
Takip mesafesi kadar mesafe önceden sol şeride geçmek,
Takip mesafesi kadar bir aralığı kapatıp araca yetişmek,
Geçilen aracın boyu kadar yol alıp başa geçmek,
Bir araç boyu kadar ileriye çıkmak. Geçilen aracı, geriyi görme aynasından görmek,
Geçiş bitince tekrar sağ şeride dönmek.
İşte, geçen aracın kat ettiği bu mesafe, geçiş mesafesidir.
Geçiş mesafesi öngördüğümüzden daha uzundur:
Ne yazık ki geçiş mesafesi bizim tahmin ettiğimizden daha uzundur. Nasıl mı? Gelin bir örnekle görelim:
5 metre uzunluğunda ve saatte 90 km hızla giden bir otomobilin, 12 metre uzunluğunda ve saatte 80 km hızla yol alan bir kamyonu geçme mesafesi 828 metredir. Bu geçiş 33 saniye sürmektedir.
Biz geçiş yaparken, karşı yönden gelen bir otomobil varsa? O zaman yukarıdaki özelliklere sahip bir geçiş yapmak için yaklaşık 1700 metreye gereksinim vardır.
Geçerken öndeki araca fazla yaklaşmayalım:
Lütfen dikkat! Geçme sırasında, öndeki araca çok yaklaşmayalım ve geçtiğimiz aracın hemen önüne geçmeye çalışmayalım.
Geçiş mesafesi araçların hız ve boylarına göre değişir:
Geçiş mesafesinin, araçların hız farklarına ve uzunluklarına göre değiştiğini unutmayalım. Kendi aracımızla, geçeceğimiz araç arasındaki hız ve uzunluk farklarını göz önünde tutup, geçiş mesafesi yeterli ise, geçişe karar verelim.
GEÇİLME:
Geçilmekte olan araç sürücüsü ne yapmalı?
İki yönlü karayolunda, taşıt yolunun, sağ kenarına yakın gitmeli.
Dörtten fazla şeritli ya da bölünmüş karayollarında bulunduğu şeridi izlemeli, şerit değiştirmemeli.
Bir başka aracı geçmeye veya sola dönmeye çalışmamalı.
Hızını arttırmamalı.
Dar taşıt yollarıyla, trafiğin yoğun olduğu karayollarında yavaş seyreden araçlar, diğer araçların kolay ve güvenli geçişleri için, sağa yanaşmalı, daha da yavaşlamalı ve hatta gerekiyorsa durmalıdır.
Yol vermemek yasaktır:
Lütfen dikkat! Kurallara uygun olarak geçiş yapmak isteyenlere yol vermemenin, geçilmekte iken bir başka aracı geçmeye ya da sola dönmeye kalkışmanın yasak olduğunu unutmayalım.
Yanlış bir alışkanlık:
Dönüş lambalarıyla, kendisini geçmek isteyenlere "geç" demeye çalışmak son derece tehlikeli ve yanlıştır. Dönüş lambaları, sadece dönüşlerde, şerit değiştirmelerde ve manevralarda kullanılır.
GEÇME YASAĞI:
Tepe üstlerine yaklaşırken,
Dönemeçlere yaklaşırken,
Yaya ve okul geçitlerine yaklaşırken,
Kavşaklara yaklaşırken,
Demiryolu geçitlerine yaklaşırken,
İki şeritli ve iki yönlü trafiğin aktığı köprü ve tünellere yaklaşırken,
Öndeki araçları geçmek yasaktır.
Tırmanma şeridinin bulunduğu yol kesimlerinde, kamyonlar için, öndeki aracı geçme yasağı konabilmektedir. Kamyon kullanıyorsak, lütfen, en sağ şeritten ayrılmayalım ki daha hızlı araçlar, orta şeride girip yollarına devam edebilsinler.
"Konvoyların baştan çözüldüğü" kuralını unutmayalım ve özellikle çıkış eğimli yollarda takip mesafesini biraz artıralım; aramızda güvenlik cepleri oluşturalım.
Dediginiz gibi bir kural varsa ogrenmek isterim.
Servis Soforu bir anda duruyor ve sola donmeye basliyor, Durdugunda 2 numaranin onundeki takip mesafesi falan kalmiyor tabi, O esnada sollamada olan araci ayna veya omuz kontrolu yapmiyor, sollama yapan arac solladigi seridin sagina yanasiyor belki arkasindan gecerim diyerek, yerler islak oldugu icin sollayan arac hem 2 numaraya hemde 1 numaraya hasar veriyor.
Bu senaryoda ben konu sahibinden baska suclu goremedim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Herhalde bekleme yapmadan devam edip ,ileriden geri gelmeliydi . Karşı şerit sürekli akıyor olsaydı , uzun süre yolu kesip bekleme şansımız yoktu .quote:
Orijinalden alıntı: Mendieta58
Peki sağa yanaşıp bekleyeceği bir boşluk yoksa,ki arkadas onu belirtmiş yok diye .Ne yapması gerek öyle bir durumda
Alıntıları Göster
Tabi olağan durumda , ben de konu sahibi gibi davranıyor olurdum sanırım .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aslında burada küçük bir ayrıntı var. Eğer bu olay bir kavşakta gerçekleşseydi. Yolda düz çizgi olurdu. Ve 3 numaralı araç hatalı olurdu. Kazanın olduğu yer kavşak statüsünde değil; Yolda kesik çizgi var ise 1 numaralı araç hatalı. -
Madde 54 – Sürücülerin geçme sırasında uymak zorunda oldukları kural ve yasaklar şunlardır:quote:
Orijinalden alıntı: KingOfAnarchyquote:
GEÇME:
Önünüzdeki aracı nasıl geçebilirsiniz?
Yol çizgileri geçmenize izin veriyorsa,
Arkanızdan gelen araç sizi geçmeye çalışmıyorsa,
Önünüzdeki araç, kendi önündeki aracı geçme eylemine başlamamış ise,
Geçiş için kullanacağınız sol şerit boşsa, görüş durumunuz iyi ise, geçme kararını verebilirsiniz.
Geçme kararını verdikten sonra da yapılacak şeyler vardır:
Gündüz ise korna çalarak, gece ise selektör yaparak uyarıda bulunun.
Sol dönüş lambalarınızla şerit değiştireceğinize dair işaret verin.
Aynalardan arkayı tekrar kontrol edin. Sol omuz üstünden bakarak kör alanda herhangi bir araç olmadığından emin olun.
Sol şeritte kaldığınız sürece, sol dönüş lambalarınız yanar durumda olsun.
Geçtiğiniz aracı, geriyi görme aynasından görene kadar geçiş şeridinde kalın.(Otomobil, minibüs, kamyonet gibi araçlarda içteki tavan aynasından, kamyon, otobüs gibi ağır araçlarda sağ dış aynadan)
Sağ dönüş lambanızla işaret vererek sağ şeride tekrar girerek geçişi tamamlayın.
Geçişe başladığınızda, önünüzdeki araçla aranızda, takip mesafesi kadar mesafe bulunmalıdır.
Geçişler sol şeritten yapılır:
Lütfen dikkat! Geçişler, geçilecek aracın solundaki şeritten yapılır. Araçların sağından, hele sağ banketten geçiş yapılamaz.Ancak, sola dönüş yapan araçların, yolun ortasından giden tramvayların ve görevi gereği yolun solunda bulunan "geçiş üstünlüğüne" sahip araçların sağından geçilebilir.
Ayrıca, geçişin, geçilen araçlar için bir güçlük yaratmayacak şekilde ve geçişin uygun durumda olmasına her zaman dikkat edelim.
Çok şeritli yollarda, şerit değiştirmemek koşuluyla bir şeritteki araçların diğer şeritteki araçlara oranla daha hızlı gitmeleri geçiş sayılmaz.
Geçme ve hız:
Geçme sırasında, geçişin zorunlu kılması halinde, hızımızı artırabiliriz.
Yalnızca aynalar yeterli değildir:
Arkadan gelen trafiği kontrol etmek için yalnızca aynalara bakmak yeterli değildir. Çünkü, aynadan görülemeyen kör alanlar da vardır. Ayrıca, başımızı çevirerek kontrolümüzü yapalım.
Sollama yaparken karşı yönden gelen araç varsa, bu aracın, en az geçiş mesafesinin iki katı kadar, aracımızdan uzakta olmasına dikkat edelim.
Gece geçişlerinde kısa far kullanılmalı:
Gece geçiş yaparken, geçilecek araca yaklaştığımızda, kısa huzmeli farlara geçelim. Aksi halde, öndeki sürücünün gözleri kamaşır.
GEÇİŞ MESAFESİ:
Takip mesafesi kadar mesafe önceden sol şeride geçmek,
Takip mesafesi kadar bir aralığı kapatıp araca yetişmek,
Geçilen aracın boyu kadar yol alıp başa geçmek,
Bir araç boyu kadar ileriye çıkmak. Geçilen aracı, geriyi görme aynasından görmek,
Geçiş bitince tekrar sağ şeride dönmek.
İşte, geçen aracın kat ettiği bu mesafe, geçiş mesafesidir.
Geçiş mesafesi öngördüğümüzden daha uzundur:
Ne yazık ki geçiş mesafesi bizim tahmin ettiğimizden daha uzundur. Nasıl mı? Gelin bir örnekle görelim:
5 metre uzunluğunda ve saatte 90 km hızla giden bir otomobilin, 12 metre uzunluğunda ve saatte 80 km hızla yol alan bir kamyonu geçme mesafesi 828 metredir. Bu geçiş 33 saniye sürmektedir.
Biz geçiş yaparken, karşı yönden gelen bir otomobil varsa? O zaman yukarıdaki özelliklere sahip bir geçiş yapmak için yaklaşık 1700 metreye gereksinim vardır.
Geçerken öndeki araca fazla yaklaşmayalım:
Lütfen dikkat! Geçme sırasında, öndeki araca çok yaklaşmayalım ve geçtiğimiz aracın hemen önüne geçmeye çalışmayalım.
Geçiş mesafesi araçların hız ve boylarına göre değişir:
Geçiş mesafesinin, araçların hız farklarına ve uzunluklarına göre değiştiğini unutmayalım. Kendi aracımızla, geçeceğimiz araç arasındaki hız ve uzunluk farklarını göz önünde tutup, geçiş mesafesi yeterli ise, geçişe karar verelim.
GEÇİLME:
Geçilmekte olan araç sürücüsü ne yapmalı?
İki yönlü karayolunda, taşıt yolunun, sağ kenarına yakın gitmeli.
Dörtten fazla şeritli ya da bölünmüş karayollarında bulunduğu şeridi izlemeli, şerit değiştirmemeli.
Bir başka aracı geçmeye veya sola dönmeye çalışmamalı.
Hızını arttırmamalı.
Dar taşıt yollarıyla, trafiğin yoğun olduğu karayollarında yavaş seyreden araçlar, diğer araçların kolay ve güvenli geçişleri için, sağa yanaşmalı, daha da yavaşlamalı ve hatta gerekiyorsa durmalıdır.
Yol vermemek yasaktır:
Lütfen dikkat! Kurallara uygun olarak geçiş yapmak isteyenlere yol vermemenin, geçilmekte iken bir başka aracı geçmeye ya da sola dönmeye kalkışmanın yasak olduğunu unutmayalım.
Yanlış bir alışkanlık:
Dönüş lambalarıyla, kendisini geçmek isteyenlere "geç" demeye çalışmak son derece tehlikeli ve yanlıştır. Dönüş lambaları, sadece dönüşlerde, şerit değiştirmelerde ve manevralarda kullanılır.
GEÇME YASAĞI:
Tepe üstlerine yaklaşırken,
Dönemeçlere yaklaşırken,
Yaya ve okul geçitlerine yaklaşırken,
Kavşaklara yaklaşırken,
Demiryolu geçitlerine yaklaşırken,
İki şeritli ve iki yönlü trafiğin aktığı köprü ve tünellere yaklaşırken,
Öndeki araçları geçmek yasaktır.
Tırmanma şeridinin bulunduğu yol kesimlerinde, kamyonlar için, öndeki aracı geçme yasağı konabilmektedir. Kamyon kullanıyorsak, lütfen, en sağ şeritten ayrılmayalım ki daha hızlı araçlar, orta şeride girip yollarına devam edebilsinler.
"Konvoyların baştan çözüldüğü" kuralını unutmayalım ve özellikle çıkış eğimli yollarda takip mesafesini biraz artıralım; aramızda güvenlik cepleri oluşturalım.
Dediginiz gibi bir kural varsa ogrenmek isterim.
Servis Soforu bir anda duruyor ve sola donmeye basliyor, Durdugunda 2 numaranin onundeki takip mesafesi falan kalmiyor tabi, O esnada sollamada olan araci ayna veya omuz kontrolu yapmiyor, sollama yapan arac solladigi seridin sagina yanasiyor belki arkasindan gecerim diyerek, yerler islak oldugu icin sollayan arac hem 2 numaraya hemde 1 numaraya hasar veriyor.
Bu senaryoda ben konu sahibinden baska suclu goremedim.
a) Geçme kuralları:
Sürücülerin önlerinde giden bir aracı geçmeleri için;
1.Kendisini takip eden sürücülerin kendisini geçmeye başlamamış olması,
2.Önündeki sürücünün başka bir taşıt veya aracı geçme niyetini belirten uyarma işaretini vermemiş olması,
3. Geçeceği aracın hızı ile geçme esnasındaki kendi hızını da göz önüne alarak iki yönlü trafiğin kullanıldığı taşıt yollarında karşıdan gelen trafik dahil karayolunu kullananların tümü için tehlike veya engel olmadan geçme için kullanacağı şeridin yeteri kadar ilerisinin boş olması,
Zorunludur.
Geçme, geçilecek aracın solundaki şeritten yapılır.Geçilecek aracın sürücüsü ses ve ışık cihazları ile uyarılarak,geçerken kullanılan şeritte güvenli mesafe gidildikten sonra işaret verilip izlenecek şeride girmekle tamamlanır.
Araçların sağından veya banketlerden yararlanmak suretiyle geçmek yasaktır.
Ancak, herhangi bir araç, başka bir yola, karayoluna bitişik bir mülke girmek veya sola yanaşıp durmak için bu niyetini sola dönüş işareti ile belirtmiş ise bunların sağındaki şeritten geçilebilir.
Ancak, herhangi bir araç, başka bir yola, karayoluna bitişik bir mülke girmek veya sola yanaşıp durmak için bu niyetini sola dönüş işareti ile belirtmiş ise bunların sağındaki şeritten geçilebilir.
-
Duzeltme: Bir daha okudum. Bize beyan etmis konu sahibi ama, orada beyan vermemis diyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 30 Mayıs 2018; 11:2:44 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Beyan derken hocam ? Ne demek istediğinizi tam anlayamadım.quote:
Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy
Duzeltme: Bir daha okudum. Bize beyan etmis konu sahibi ama, orada beyan vermemis diyor. -
*1 numaralı araç sola dönüşe başlayıp , 3 numaralı araç trafiğin yavaşladığını görünce hızlanıp sollamaya başlamış ve duramamış da olabilir. Yorum yapılırken hangi aracın kaç km gittiğininde önemi artıyor bu kazada. 1 numaralı araç hatalıdır sonucunu nasıl bu kadar net verebiliyorsunuz anlamadım
*aynı anda iki araç birden sollama yapılıyor burada da bir soru işareti var.bilenler yorumlasın lütfen
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben 1. Araç ile servise girmek üzere hızımı yavaşlatarak dönüş alanına gelmeden uygun uzaklıkta sinyalimi vermiş bulunmaktayım şeritte sağa veya sola yanaşacak herhangi bir boşluk bulunmamaktadır (Servis yolu) aynadan yol kontrolü yaptığımda arkamdan gelen 2. aracın bana yol vermek için yavaşladığını ve selektör yaparak benim dönmemi beklediğini anlamam üzerine dönüş yaptım bu esnada 2. aracın arkasından gelen 3. araç arkamdaki aracı sollayarak gelip hava şartlarının yağışlı olması sebebiyle kayarak aracının sağ önü ile aracımın sol arka kapısına çarpmıştır.
Kullandığım araç resmi araç olduğu için trafik ekipleri gelerek olay yeri fotoğraf, değerlendirme ve alkol testi yapmış olup herhangi bir beyan vermediğim halde 2 gün sonra trafik şubeden kaza raporunu aldığımda Kara yolları Trafik Kanununun 53/1 - B / Sola dönüş kurallarına riayet etmeyerek kazaya sebebiyet verdiğim anlaşılmış olup 8/8 Kusur verilmiştir ve hakkımda soruşturma açılmıştır.
Beyan vermedim diyor, Ayrica 53/1-B'den dolayi kusurlu bulunmus. 54 veya 55 madde degil.
quote:
Dönüşler (Doğrultu Değiştirme)
Madde 102- Aksine bir işaret yoksa dönüş yaparak doğrultu değiştirecek olan araç sürücüleri;
…
b) Sola dönüşlerde;
1) Dönüş işareti vermeye,
2) Çok şeritli yollarda gidişe ayrılan şeritlerden en soldaki şeride, iki şeritli ve iki yönlü karayollarında sağ şeridin soluna yanaşmaya,
3) Hızını azaltmaya,
4) Kavşağa geldiğinde varsa kurallara uygun olarak karşıya geçen yayalara geçiş hakkını vermeye,
5) (Ek: RG-02/11/2000-24218) Dönüşe başlamadan sağdan gelen taşıtlara ilk geçiş hakkını vermeye,
6) (Teselsül: RG-02/11/2000-24218) Döneceği yolun gidişe ayrılan kısmına girmek üzere, arkadan gelen ve sola dönecek diğer araçları engellememek için dönüşü geniş kavisle yapmaya,
7)(7) Dönüş sırasında karşı yönden gelen ve emniyetle duramayacak kadar yaklaşmış olan araçların geçmesini beklemeye,
8)(7) Döneceği yolun çok şeritli olması halinde en sağ şerit dışındaki uygun bir şeritten kavşağı terk etmeye,
9)(7) Döndüğü yola girdikten sonra en kısa sürede trafiği tehlikeye düşürmeden sağ şeride veya hızının gerektirdiği şeride girmeye,
Neden 53/1- B den verdiklerini beyan vermemesine bagliyorum. Ben sinyalimi verdim uygun hizda yavasladim dondum, diye forumda beyan ediyor. Bunu tutanaga yazdirmadi mi ?
Bu maddeye bakildiginda Yanlis bir karar da olabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 30 Mayıs 2018; 12:5:50 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam bu nokta da sanırım devreye DAYI'lar giriyor.quote:
Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy
Ben 1. Araç ile servise girmek üzere hızımı yavaşlatarak dönüş alanına gelmeden uygun uzaklıkta sinyalimi vermiş bulunmaktayım şeritte sağa veya sola yanaşacak herhangi bir boşluk bulunmamaktadır (Servis yolu) aynadan yol kontrolü yaptığımda arkamdan gelen 2. aracın bana yol vermek için yavaşladığını ve selektör yaparak benim dönmemi beklediğini anlamam üzerine dönüş yaptım bu esnada 2. aracın arkasından gelen 3. araç arkamdaki aracı sollayarak gelip hava şartlarının yağışlı olması sebebiyle kayarak aracının sağ önü ile aracımın sol arka kapısına çarpmıştır.
Kullandığım araç resmi araç olduğu için trafik ekipleri gelerek olay yeri fotoğraf, değerlendirme ve alkol testi yapmış olup herhangi bir beyan vermediğim halde 2 gün sonra trafik şubeden kaza raporunu aldığımda Kara yolları Trafik Kanununun 53/1 - B / Sola dönüş kurallarına riayet etmeyerek kazaya sebebiyet verdiğim anlaşılmış olup 8/8 Kusur verilmiştir ve hakkımda soruşturma açılmıştır.
Beyan vermedim diyor, Ayrica 53/1-B'den dolayi kusurlu bulunmus. 54 veya 55 madde degil.
quote:
Dönüşler (Doğrultu Değiştirme)
Madde 102- Aksine bir işaret yoksa dönüş yaparak doğrultu değiştirecek olan araç sürücüleri;
…
b) Sola dönüşlerde;
1) Dönüş işareti vermeye,
2) Çok şeritli yollarda gidişe ayrılan şeritlerden en soldaki şeride, iki şeritli ve iki yönlü karayollarında sağ şeridin soluna yanaşmaya,
3) Hızını azaltmaya,
4) Kavşağa geldiğinde varsa kurallara uygun olarak karşıya geçen yayalara geçiş hakkını vermeye,
5) (Ek: RG-02/11/2000-24218) Dönüşe başlamadan sağdan gelen taşıtlara ilk geçiş hakkını vermeye,
6) (Teselsül: RG-02/11/2000-24218) Döneceği yolun gidişe ayrılan kısmına girmek üzere, arkadan gelen ve sola dönecek diğer araçları engellememek için dönüşü geniş kavisle yapmaya,
7)(7) Dönüş sırasında karşı yönden gelen ve emniyetle duramayacak kadar yaklaşmış olan araçların geçmesini beklemeye,
8)(7) Döneceği yolun çok şeritli olması halinde en sağ şerit dışındaki uygun bir şeritten kavşağı terk etmeye,
9)(7) Döndüğü yola girdikten sonra en kısa sürede trafiği tehlikeye düşürmeden sağ şeride veya hızının gerektirdiği şeride girmeye,
Neden 53/1- B den verdiklerini beyan vermemesine bagliyorum. Ben sinyalimi verdim uygun hizda yavasladim dondum, diye forumda beyan ediyor. Bunu tutanaga yazdirmadi mi ?
Bu maddeye bakildiginda Yanlis bir karar da olabilir.
3. numaralı aracın dayısı varsa ona kusur çıkmaması normal.
Herhangi bir beyan vermediğim halde kelimesi farklı yerlere de yorumlanabilir sizin dediğiniz gibi de yorumlanabilir diye düşünüyorum konu sahibi arkadaş net bilgi vermeli.
Yani şu anlamda çıkabilir bence ;
2 gün içinde tutanağa itiraz şeklinde ek bir beyanda bulunmazsan tutanak kesinleşir ve 53/1-B'den işlem görür. Kusur %100 sana çıkar şeklinde konuşmuş olabilir.
Bu söylediğimde anlam olarak çıkarılabilir sizin söylediğinizde çıkarılabilir.
Konu sahibi arkadaş açıklama yaparsa daha net konuşuruz ikimizde.
Yorumunuz için teşekkürler.
-
Arkamda ki araç durdu diyor yol vermek için üstelik sinyal yanıyor sen bunu gördüğün halde sollamaya çıkıyorsan kusura bakmayın traktör sürücülüğü tanımına siz uyuyorsunuz trafik akışının durduğu yerde kontrolsüz geçilmez sinyal vermeden yola atlasa haklısınız diyeceğim. -
Arkadaşa kocaman bir bravo bilirkişinin bilemediğini bilmiş... -
Bilirkişinin sağlıklı karar aldığını nereden biliyorsunuz ? Emsalleri çok davalık olanda çok !
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
senin çizimine göre orası eğer iki şeritli yol ve sende en sağdan sola dalıyorsan suçlu sensin bencede döneceksen eğer en sağda değil çoktan sinyal verip sol şeritte takip etmen lazımdı. ama tek şeritli bir yol olsa adam seni emniyet şeridinden solmaya kalksa ozaman suclu o derdım -
Bilirkişi dediğin adam bu işin kurallarını koyan, uygulamasını yapan bu konuda eğitim almış kişidir. Kaza raporunu yazarken gerekçesini de belirtir, neden böyle düşündüğünü beyan eder. Senin veya benim doğru bildiklerimiz yanlış olabilir.quote:
Orijinalden alıntı: Razor Crest
Bilirkişinin sağlıklı karar aldığını nereden biliyorsunuz ? Emsalleri çok davalık olanda çok !
Arkadaş haklı olduğuna inanıyorsa o da dava açsın; madem davalık emsaller var diyorsun. Herkes dava açabilir de neticesi ne, haticesine bakmayacaksın... -
Arkadaşlar öncelikle hepinize teşekkür ederim;
Kaza yaptığım yol sadece gidiş ve geliş olan bir yol geride trafik ışıklı kavşak var ve yoğun olmayan bir yol,
Yol çizgilerine gelirsek kesik ama yan yana kesik çizgiler bulunuyor telefon arızasından dolayı fotoğraflara ulaşamıyorum en kısa sürede fotoğrafları paylaşacağım.
Bahsi geçen yol belirttigim üzere dar bir yol sağa veya sola yanaşma şansım bulunmuyor dönüşe geçmeden önce yaklaşık 30-40 metre geride sinyalimi verdim ve yavaşladım ayna kontrolü yaptığımda arkamdaki aracın bana selektör ile yol verdiğini anlamam üzerine dönüşümü yaptım o anda yağmur yağıyordu ve yol kaygan idi, bana çarpan aracın sürücüsü yaşlı bir vatandaş yanısıra ehliyeti bir kaç aylık.. Tahminime göre bu araç arkamdaki (2. Araç) araca yaklaştığında duramayacağını anlayıp sinyalsiz bir şekilde manevra yaparak bana çarptı. Olay yerine gelen polis ekibi alkol testi yaptı ve kazanın fotoğraflarını çekti benimle ve diğer sürücü ile olayın oluşunu belirlemek amaçlı herhangi bir konuşma yapmadı. Kaza raporunda olay yeri değerlendirmesi ve sürücü beyanları ile kusurlu bulunduğum yazılmış.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X