Şimdi Ara

RESMİ GAZETEDE YAYINLANDI ALKOL CİHAZI TAKILACAK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
633
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yeni düzenleme Resmi Gazete'de yayımlandı: Alkol kilidi olmadan araç çalışmayacak.


    📌Araçlara alkol kilidi sistemi eklenecek.

    📌Sürücünün alkol oranı cihazlarla ölçülecek.

    📌Alkol sınırını aşan sürücüler için araç çalıştırılamayacak



    Alkol kilidi, sürücünün araç kullanmadan önce kandaki alkol oranını ölçen ve belirlenen seviyeyi aşarsa aracın çalışmasını engelleyen bir sistemdir. Bu teknoloji, alkollü sürüşü önlemek amacıyla geliştirilmiştir. Türkiye'de, 14 Mart 2025 tarihli Resmi Gazete kararı ile yürürlüğe giren ve bazı araçlarda zorunlu olarak kullanılacak olan alkol kilidi, marşa bağlı olduğu için onay vermediği durumlarda aracın çalışmasını engelleyecek.



    RESMİ GAZETEDE YAYINLANDI  ALKOL CİHAZI TAKILACAK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exclusive.Gamer -- 14 Mart 2025; 11:57:14 >







  • Önemli gelişme ama Kaynak? Detay?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • son zamanlaraki en saçma AB regülasyonu olabilir ya. 50 yıllık araçlar yolda daha.


    yoldan geçen birine rica eder aracı çalıştırır sistem gg.


    utts yi arabanın içinden geçerçesine millete vidalatıp 2-3k cukkalamak mantıklı geldi, 7k da buna isterler. parmak kadar şeyi akıllı vidayla takan adam bunu takacağım derken için aracı yakar.

  • uygulamada enteresan günler bizi bekliyor.

  • Utts gibi para için yapılacak bir işlem daha. Biride bu aletlerin ihalesini almıştır.


    Alkolle işim olmaz içeni de sevmem de kardeşim orjinal aracı niye bozdurayım deldireyim kantarın topuzu kaçtı iyice.


    Şimdilik üretici için sıfır araçlarda uygunluk belgesi istenmiş anlaşılan trafikteki araçlar için bir şey görünmüyor.


    https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2025/03/20250314-1.htm




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 14 Mart 2025; 14:37:32 >
  • araçlar üretilirken takılabilir

  • Bir saçnalık daha!

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yolcu üflerse nasıl tespit edilecek? Bu işin depremi var, yangını, seli var. Acil durumlarda saniyeler bile önemli. Bence gereksiz bir adım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spinattimyalnizliga -- 17 Mart 2025; 9:17:47 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Asıl bağlantılı otomobiller yaygınlaşıp, bunlara bağlı uzaktan deneyim regülasyonları gelince göreceksiniz naneyi. çok bayılıyor ya herkes arabam internete bağlansın, bağlanmayanlar çöp, eski teknoloji bilmemne diye. merkezden hız aşımlarında otomatik cezaları postalasınlar, daha kötüsü uzaktan hızınıza erişip kontrol etsinler de görün :)


    Çeşitli şüphe durumlarında iç kamerayı yol kamerasını açacaklar, keyfi denetimler, uzaktan araç kontrolü, anti-hack önlemleri milyon türlü bunun can sıkıcı denetimleri taramaları..


    Otomobiller tam bir regülasyon-denetim ve bunun getirdiği kompleks ekipmanlarla teknoloji çorbasına dönmüş, maliyeti uçmuş, artık otomobilliğini tamamen kaybetmiş garip mobilite cihazları haline gelecekler.


    Böyle böyle de 20-25 yılda bireysel otomobili, en azından o özgürlük hissini bitirmeye çalışacaklar.

  • Bizim ülke cidden manyak.


    Ne haber verilebiliyor, ne medyası medya, Allah kahretsin ya.

    Mal ordusu önünde yazan şeyi bile haber olarak veremiyor. Ya da bilerek, tıklama olsun, ortalık karışsın diye yapıyorlar.

    Zaten hemen diğer yandan da başlamışlar, efendim bu kime yarayacakmış da, yandaş biri getirecekmiş de ona bilmemne olacakmış da...


    Arkadaş, bu AB regülasyonları gereği uyum yasası çerçevesinde gelecek bir uygulama.

    Ve bilin bakalım, tüm araçlara mı geliyor.


    Resmi gazetede yayımlanan şey şimdilik sadece bir ön hazırlık gibi. Esaslar, uygulamalar, vesaire hiç bir şey yok.


    Ayrıca işin kilit noktasına gelelim.

    Yayımlanan yönetmelikte M ve N sınıfı araçlar diyor "kapsam"da. Ve 2020 tarihli AB uyum yasası çerçevesindeki bir başka yönetmelikte bu sınıflar açıklanmış. Ve bilin bakalım M ve N sınıfı araçlar ne oluyor.


    Otobüs ve kamyonlar.


    Bu araçlara alkolmetre ile çalıştırma şartı ile beraber, akıllı hız denetimi (muhtemelen farklı bir takograf ve hız ihlali engelleme sistemi), olay veri kaydı (kamera vb), yorgunluk önleme sistemi gibi sistemler de geliyor.


    Özellikle son dönemde artan otobüs kazalarının alayı zaten genel itibariyle "uyuma". Kamyonların hız muhabbeti de "jettir babaaaaaaa" videolarında görünüyor.

    Bu kapsamda önlem getirmek istemişler büyük ihtimalle.


    Geç bile kalınmış uygulama.


    Otomobillere falan geldiği yok yani, adamlar bi de yollara çıkmışlar araç sürücüleriyle röportaj falan yapmışlar. Gerizekalılar.


    Geçende de aynı gerizekalılığı araç kredileri ile ilgili yaptılar. Hepsi haberi "krediler açıldı" diye verdi. Çok sonra fark ettiler "yalnızca elektrikli araçlar için" diye.

    Ulan baktığınız, referans aldığınız BDDK açıklamasının ilk satırında zaten yazıyor, elektrikli araçlar için diye. İnsan bi okur, 1 sayfa 10 satır bir şey zaten. Bundan aciz adamlar "haberci" diye takılıyor. Medyayı görüyoruz zaten işte. Ne beklenir ki...





  • Ormanci kullanıcısına yanıt

    M sınıfı araçların içinde otomobiller de yer alıyor.

    M1,M2,M3 diye geçer.

    Hususi otomobillerinin ruhsatında M1 yazar hatta.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Carsever kullanıcısına yanıt

    Hocam evet;


    M1: Oturma yeri sayısının sürücünün oturma yeri ile sınırlandırılıp sınırlandırılmadığına bakılmaksızın, sürücü oturma yerine ilave olarak en fazla 8 oturma yerine sahip ve yolcuların ayakta duracağı alana sahip olmayan motorlu araçlar


    diye geçiyor.


    M2, M3 zaten direkt olarak minibüs ve otobüsleri işaret ediyor.

    N'ler de yük taşıyanlar, yani kamyon kamyonet vs. zaten...


    Bu noktada M1'e otomobil dahil mi değil mi kısmı bana şundan sadece "yolcu taşıma"dır diye düşündürttü; AB'de de bildiğim kadarıyla alkol bilmemnesi ile çalışan hususi otomobil yok. Ancak aynen bahsi geçen ve haber yapıldığı şekilde "üfleme" ile çalışan otobüsler falan var.


    Bu yüzden burada asıl amacın kamyon, otobüs ve servisler gibi durmadan saçma sapan kazalara karışan tiplemeleri bir şekilde engellemek olduğunu düşünüyorum.

    Yorgunluk takip, akıllı hız bilmemnesi, olay veri kaydı sistemleri de beraber tutulmuş görünüyor çünkü.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ormanci -- 17 Mart 2025; 15:27:30 >




  • Ola ki bu cihaz arıza yaptı ve düzgün veri alamadı ya da veremedi. Kişi aracından mahrum mu kalacak ? Bizim sanayi esnafı buna 50 çeşit çözüm bulur demedi demeyin.

  • Ben ne takıcam ya üreticisi taksın, japon, çin min malı olanlara dikkat etmek lazım yanında kolonya sıksan alkolden vik vik öter.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.