evet muşta yok ama en yakın olarak erzurumda hacıosmanoğulları otogaz var orada diler bey yada hakkı beyler sizlere gereken ilgiyi göstereceklerdir ,benden de çok çok slm söyleyin fiattada selamımın ikramı olacaktır :)
ilden ile farkeder ama 50-70 tl arasıdır takım filtre değişim ücreti.
fakat servis aktif olmayabilir alternatif veriyorum
saygılarımla
Yarı yıl tatilinde (1 ay sonra) Konya'ya gidecem. Orada baktırırım inş. Teşekkürler...
ben teşeklür ederim .hayırlı ve güvenli sürüşler dilerim...
quote:
Orijinalden alıntı: sönmez yıldız
quote:
Orijinalden alıntı: UFUK_83
Kusura bakmayın bir hata olmuş mesajlarınızı göremedim o yüzden 2 kez üst üste yazdım. Rolanti dengesizliği şu şekilde benzinde herhangi bir problem yaşamıyorum gaza geçtiğinde arabayı boşa aldıgım da istop ediyor araç istop etmediği zamanlarda ronti sürekli kendi kendine gaz verip cekiyor. yani 1000 devir ile 500 devir arasında gidip geliyor ama aracı kullanıp çekiyim bir kenera 15 dk sonra çalıştırıyorum sanki bişey yok herşey normale dönüyor. genelde böyle oluyor ama düzelmiyor sürekli böyle.
anlıyorum sorunun lpg de olup benzindede olmaması sorunun sadece lpg kaynaklı olduğunu göstermez ilk yapılacak olan şey yetkili tartarii servisine gidip ayar ve enjektör kontrolü yaptırmak eğer sorun hala devam ediyorsa aracın markasını belirmediğiniz için net bişey söyleyemiyorrum ama 1-akış metre 2-kelebek boğazı(potansiyel) 3- rolanti motoru 4- egr valfi şimdilik sadece bu kadar yardımcı olabiliyorum saygılarımla....
Günaydın cevap için teşekkürler.
Aracım 94 model BMW 5.20. Kelebek boğazını temizlettim. akış metreyi kontrol ettirdim. rolanti valfinde sorun olmadıgı söylendi. egr valfi varmı bilmiyorum sorup ögrenirim onuda. Ama boluda bir servis var oda işe yaramıyor adama soru soruyorum adam bana şöyledir böyledir diyor. Bilgisayara bakıp hatta kaputu bile açmadı. Yani böyle insanlar yüzünden arabadan soguyorum. Saygılarımla yaptıracak yer bulmam gerekli öncelikle. Saygılarımla. Sizi bir sorun daha olacak lpg beynini motorun egsozt çıkışına yakın yere bağlamışlar arasınada ısı geçmesin diye kapatmışlar ısıyı arkaya geçirmeyen alımınyum birşey koymuşlar bu sorun yaratmaz belki ama öğrenmek istedim saygılar
quote:
Orijinalden alıntı: UFUK_83
quote:
Orijinalden alıntı: sönmez yıldız
quote:
Orijinalden alıntı: UFUK_83
Kusura bakmayın bir hata olmuş mesajlarınızı göremedim o yüzden 2 kez üst üste yazdım. Rolanti dengesizliği şu şekilde benzinde herhangi bir problem yaşamıyorum gaza geçtiğinde arabayı boşa aldıgım da istop ediyor araç istop etmediği zamanlarda ronti sürekli kendi kendine gaz verip cekiyor. yani 1000 devir ile 500 devir arasında gidip geliyor ama aracı kullanıp çekiyim bir kenera 15 dk sonra çalıştırıyorum sanki bişey yok herşey normale dönüyor. genelde böyle oluyor ama düzelmiyor sürekli böyle.
anlıyorum sorunun lpg de olup benzindede olmaması sorunun sadece lpg kaynaklı olduğunu göstermez ilk yapılacak olan şey yetkili tartarii servisine gidip ayar ve enjektör kontrolü yaptırmak eğer sorun hala devam ediyorsa aracın markasını belirmediğiniz için net bişey söyleyemiyorrum ama 1-akış metre 2-kelebek boğazı(potansiyel) 3- rolanti motoru 4- egr valfi şimdilik sadece bu kadar yardımcı olabiliyorum saygılarımla....
Günaydın cevap için teşekkürler.
Aracım 94 model BMW 5.20. Kelebek boğazını temizlettim. akış metreyi kontrol ettirdim. rolanti valfinde sorun olmadıgı söylendi. egr valfi varmı bilmiyorum sorup ögrenirim onuda. Ama boluda bir servis var oda işe yaramıyor adama soru soruyorum adam bana şöyledir böyledir diyor. Bilgisayara bakıp hatta kaputu bile açmadı. Yani böyle insanlar yüzünden arabadan soguyorum. Saygılarımla yaptıracak yer bulmam gerekli öncelikle. Saygılarımla. Sizi bir sorun daha olacak lpg beynini motorun egsozt çıkışına yakın yere bağlamışlar arasınada ısı geçmesin diye kapatmışlar ısıyı arkaya geçirmeyen alımınyum birşey koymuşlar bu sorun yaratmaz belki ama öğrenmek istedim saygılar
tekrar merhaba
yazdıklarınız üzerinden yardımcı olmaya çalışıyorum tabi ama şu bi gerçek ki aracı görmek gerekiyor ama şundan da eminim eğer sorun lpg kaynaklıysa mutlaka kontrollerini yapan ustanın gözünden bişeyler kaçmıştır.çünkü hepimiz bazen çok küçük ayrıntıları gözden kaçırabiliriz size tavsiyem ilk fırsatta başka bi yetkili tartarini servisine gidip şikayetlerinizi belirtmeniz olacaktır .eğer izmit'e gelme şansınız varsa her konuda yardımcı olacağımdan emin olabilirsiniz. saygılarımla
quote:
Orijinalden alıntı: sönmez yıldız
quote:
Orijinalden alıntı: UFUK_83
quote:
Orijinalden alıntı: sönmez yıldız
quote:
Orijinalden alıntı: UFUK_83
Kusura bakmayın bir hata olmuş mesajlarınızı göremedim o yüzden 2 kez üst üste yazdım. Rolanti dengesizliği şu şekilde benzinde herhangi bir problem yaşamıyorum gaza geçtiğinde arabayı boşa aldıgım da istop ediyor araç istop etmediği zamanlarda ronti sürekli kendi kendine gaz verip cekiyor. yani 1000 devir ile 500 devir arasında gidip geliyor ama aracı kullanıp çekiyim bir kenera 15 dk sonra çalıştırıyorum sanki bişey yok herşey normale dönüyor. genelde böyle oluyor ama düzelmiyor sürekli böyle.
anlıyorum sorunun lpg de olup benzindede olmaması sorunun sadece lpg kaynaklı olduğunu göstermez ilk yapılacak olan şey yetkili tartarii servisine gidip ayar ve enjektör kontrolü yaptırmak eğer sorun hala devam ediyorsa aracın markasını belirmediğiniz için net bişey söyleyemiyorrum ama 1-akış metre 2-kelebek boğazı(potansiyel) 3- rolanti motoru 4- egr valfi şimdilik sadece bu kadar yardımcı olabiliyorum saygılarımla....
Günaydın cevap için teşekkürler.
Aracım 94 model BMW 5.20. Kelebek boğazını temizlettim. akış metreyi kontrol ettirdim. rolanti valfinde sorun olmadıgı söylendi. egr valfi varmı bilmiyorum sorup ögrenirim onuda. Ama boluda bir servis var oda işe yaramıyor adama soru soruyorum adam bana şöyledir böyledir diyor. Bilgisayara bakıp hatta kaputu bile açmadı. Yani böyle insanlar yüzünden arabadan soguyorum. Saygılarımla yaptıracak yer bulmam gerekli öncelikle. Saygılarımla. Sizi bir sorun daha olacak lpg beynini motorun egsozt çıkışına yakın yere bağlamışlar arasınada ısı geçmesin diye kapatmışlar ısıyı arkaya geçirmeyen alımınyum birşey koymuşlar bu sorun yaratmaz belki ama öğrenmek istedim saygılar
tekrar merhaba
yazdıklarınız üzerinden yardımcı olmaya çalışıyorum tabi ama şu bi gerçek ki aracı görmek gerekiyor ama şundan da eminim eğer sorun lpg kaynaklıysa mutlaka kontrollerini yapan ustanın gözünden bişeyler kaçmıştır.çünkü hepimiz bazen çok küçük ayrıntıları gözden kaçırabiliriz size tavsiyem ilk fırsatta başka bi yetkili tartarini servisine gidip şikayetlerinizi belirtmeniz olacaktır .eğer izmit'e gelme şansınız varsa her konuda yardımcı olacağımdan emin olabilirsiniz. saygılarımla
Cevap için çok teşekkür ederim İzmite gelirim bu taraflar da hallettiremez isem. Fazla da kurcalatmak istemiyorum sonra olmayan sorunlar çıkıyor. Kolay gelsin hayırlı işler
quote:
Orijinalden alıntı: UFUK_83
quote:
Orijinalden alıntı: sönmez yıldız
quote:
Orijinalden alıntı: UFUK_83
quote:
Orijinalden alıntı: sönmez yıldız
quote:
Orijinalden alıntı: UFUK_83
Kusura bakmayın bir hata olmuş mesajlarınızı göremedim o yüzden 2 kez üst üste yazdım. Rolanti dengesizliği şu şekilde benzinde herhangi bir problem yaşamıyorum gaza geçtiğinde arabayı boşa aldıgım da istop ediyor araç istop etmediği zamanlarda ronti sürekli kendi kendine gaz verip cekiyor. yani 1000 devir ile 500 devir arasında gidip geliyor ama aracı kullanıp çekiyim bir kenera 15 dk sonra çalıştırıyorum sanki bişey yok herşey normale dönüyor. genelde böyle oluyor ama düzelmiyor sürekli böyle.
anlıyorum sorunun lpg de olup benzindede olmaması sorunun sadece lpg kaynaklı olduğunu göstermez ilk yapılacak olan şey yetkili tartarii servisine gidip ayar ve enjektör kontrolü yaptırmak eğer sorun hala devam ediyorsa aracın markasını belirmediğiniz için net bişey söyleyemiyorrum ama 1-akış metre 2-kelebek boğazı(potansiyel) 3- rolanti motoru 4- egr valfi şimdilik sadece bu kadar yardımcı olabiliyorum saygılarımla....
Günaydın cevap için teşekkürler.
Aracım 94 model BMW 5.20. Kelebek boğazını temizlettim. akış metreyi kontrol ettirdim. rolanti valfinde sorun olmadıgı söylendi. egr valfi varmı bilmiyorum sorup ögrenirim onuda. Ama boluda bir servis var oda işe yaramıyor adama soru soruyorum adam bana şöyledir böyledir diyor. Bilgisayara bakıp hatta kaputu bile açmadı. Yani böyle insanlar yüzünden arabadan soguyorum. Saygılarımla yaptıracak yer bulmam gerekli öncelikle. Saygılarımla. Sizi bir sorun daha olacak lpg beynini motorun egsozt çıkışına yakın yere bağlamışlar arasınada ısı geçmesin diye kapatmışlar ısıyı arkaya geçirmeyen alımınyum birşey koymuşlar bu sorun yaratmaz belki ama öğrenmek istedim saygılar
tekrar merhaba
yazdıklarınız üzerinden yardımcı olmaya çalışıyorum tabi ama şu bi gerçek ki aracı görmek gerekiyor ama şundan da eminim eğer sorun lpg kaynaklıysa mutlaka kontrollerini yapan ustanın gözünden bişeyler kaçmıştır.çünkü hepimiz bazen çok küçük ayrıntıları gözden kaçırabiliriz size tavsiyem ilk fırsatta başka bi yetkili tartarini servisine gidip şikayetlerinizi belirtmeniz olacaktır .eğer izmit'e gelme şansınız varsa her konuda yardımcı olacağımdan emin olabilirsiniz. saygılarımla
Cevap için çok teşekkür ederim İzmite gelirim bu taraflar da hallettiremez isem. Fazla da kurcalatmak istemiyorum sonra olmayan sorunlar çıkıyor. Kolay gelsin hayırlı işler
kapımız her zaman ve herkese açıktır beklerim . hayırlı günler diliyorum.
arkadaşlar aracımda tartarini sıralı lpg var,aracım son zamanlar ilk çalıştırmadan sonra gaza daha çabuk geçmeye başladı servise gösterdim ısı müşürü arızalanmış dedi ama elinde şu an yok biraz beklemem lazım nerden bulabilirim kendim alsam diyorum yardımcı olurmusunuz.
quote:
Orijinalden alıntı: maslan7
arkadaşlar aracımda tartarini sıralı lpg var,aracım son zamanlar ilk çalıştırmadan sonra gaza daha çabuk geçmeye başladı servise gösterdim ısı müşürü arızalanmış dedi ama elinde şu an yok biraz beklemem lazım nerden bulabilirim kendim alsam diyorum yardımcı olurmusunuz.
merhaba aracınızın ısı sensörü bozulmuş bence en sağlıklısı servise gelince taktırmanız.e o zamana kadar ne yapıcam diyosanız çözüm basit sabah aracı benzine alın 2-3 km gittikten sonra lpg ye geçirirsiniz en doğrusu bu olur yani geçici bir çözüm ısı sensörüde gelince servise gider taktırırsınız . iyi akşamlar
Merhaba
Tartini lpg var aracımda fakat ecu bağlantı soketi su aldığuından oksitlenme yapmış.Bu soketi değiştirebilirmiyiz?
quote:
Orijinalden alıntı: BURHAN 55
Merhaba
Tartini lpg var aracımda fakat ecu bağlantı soketi su aldığuından oksitlenme yapmış.Bu soketi değiştirebilirmiyiz?
tartarini yetkili servislerinde yedek soket bulunur servise uğrarsanız yardımcı olcaklaradır.
fiat marea 2004 model aracımda tartarini marka lpg var. iki gün önce akşam giderken araba yanmaya başladı. zar zor söndürdük. gaza ait ne varsa yanmış. motor ustasına gösterdim ve yangının gazdan çıktığını söyledi. iki şey sormak istiyorum: 1- gaz sistemini tamamen yenilersem fiyat ortalama ne olur? 2- gaz sistemini takan firmayı dava etsem sonucu ne olabilir? gaz 2006 yılında takılmış.
quote:
Orijinalden alıntı: 61ogretmen61
fiat marea 2004 model aracımda tartarini marka lpg var. iki gün önce akşam giderken araba yanmaya başladı. zar zor söndürdük. gaza ait ne varsa yanmış. motor ustasına gösterdim ve yangının gazdan çıktığını söyledi. iki şey sormak istiyorum: 1- gaz sistemini tamamen yenilersem fiyat ortalama ne olur? 2- gaz sistemini takan firmayı dava etsem sonucu ne olabilir? gaz 2006 yılında takılmış.
öncelikle çok çok geçmiş olsun talihsiz bir olay yaşamışsınız . 1-lpg sistemine ait hangi parçaların zarar gördüğünü bilmediğim için fiyat vermen çok doğru olmaz. 2-dönüşümü yapan firmaya dava açma hakkınız tabiki var ama aracın rutin kantrollerini yapıldığına dair belgelerinizin olması lazım bunun yanında bilirkişi raporuyla yanmanın lpg kaynaklı oldunu ıspatlamanız lazım
ayrıca motor ustası nasıl bi teşhisle lpg kaynaklı olduğunu söyledi onuda merak ediyorum :( tekrar geçmiş olsun .
quote:
Orijinalden alıntı: sönmez yıldız
quote:
Orijinalden alıntı: maslan7
arkadaşlar aracımda tartarini sıralı lpg var,aracım son zamanlar ilk çalıştırmadan sonra gaza daha çabuk geçmeye başladı servise gösterdim ısı müşürü arızalanmış dedi ama elinde şu an yok biraz beklemem lazım nerden bulabilirim kendim alsam diyorum yardımcı olurmusunuz.
merhaba aracınızın ısı sensörü bozulmuş bence en sağlıklısı servise gelince taktırmanız.e o zamana kadar ne yapıcam diyosanız çözüm basit sabah aracı benzine alın 2-3 km gittikten sonra lpg ye geçirirsiniz en doğrusu bu olur yani geçici bir çözüm ısı sensörüde gelince servise gider taktırırsınız . iyi akşamlar
şu an öyle kullanıyorum zaten,napalım beklicez artık.
quote:
Orijinalden alıntı: maslan7
quote:
Orijinalden alıntı: sönmez yıldız
quote:
Orijinalden alıntı: maslan7
arkadaşlar aracımda tartarini sıralı lpg var,aracım son zamanlar ilk çalıştırmadan sonra gaza daha çabuk geçmeye başladı servise gösterdim ısı müşürü arızalanmış dedi ama elinde şu an yok biraz beklemem lazım nerden bulabilirim kendim alsam diyorum yardımcı olurmusunuz.
merhaba aracınızın ısı sensörü bozulmuş bence en sağlıklısı servise gelince taktırmanız.e o zamana kadar ne yapıcam diyosanız çözüm basit sabah aracı benzine alın 2-3 km gittikten sonra lpg ye geçirirsiniz en doğrusu bu olur yani geçici bir çözüm ısı sensörüde gelince servise gider taktırırsınız . iyi akşamlar
şu an öyle kullanıyorum zaten,napalım beklicez artık.
hayırlısı olsun :)
Aracım 2006 corolla 2007 de tartarini sistemi taktırmıştım.Enjektörleri bu yıl nisanda değiştirdim.1 ay önce regülatörü tamir takımı ve filtre değişimi yaptırdım bu arada tekrar enjektörüde temizlettim debi ayarını kontrol ettrdim.Çalışmada problem yok ama sabah ilk gaza geçişte mutlaka stop ediyor.35 derece ve 15 sn ayarlı.Geçiş devrini 1000 yaptım yine farketmedi 2-3 kere stop ediyor sonra zorla geçiyor Sonrasında hiç sıkıntı yok.Gün içinde tekrar çalışmalardada problem olmuyor.Konu hakkında ustalardan yardım bekliyorum Teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: pegasus33
Aracım 2006 corolla 2007 de tartarini sistemi taktırmıştım.Enjektörleri bu yıl nisanda değiştirdim.1 ay önce regülatörü tamir takımı ve filtre değişimi yaptırdım bu arada tekrar enjektörüde temizlettim debi ayarını kontrol ettrdim.Çalışmada problem yok ama sabah ilk gaza geçişte mutlaka stop ediyor.35 derece ve 15 sn ayarlı.Geçiş devrini 1000 yaptım yine farketmedi 2-3 kere stop ediyor sonra zorla geçiyor Sonrasında hiç sıkıntı yok.Gün içinde tekrar çalışmalardada problem olmuyor.Konu hakkında ustalardan yardım bekliyorum Teşekkürler.
merhaba aracınızdaki sorun enjektörleri yeni değiştirmenize rağmen yine enjektör keşke enjektör debi ayarı yapılmasa ve temizlenmeseydi :( valtek enjektör grubu çok gerekmedikçe debi ayarı yapılmamalı çünkü istenilen randıman alınmıyo o işlemden sonra yani dört enjektörün çalışma aralığını bire bir tutturmak çok zor .yeniden enjektör ayarı yapılmalı tabi hassas bir şekilde sonra sil baştan lpg ayarı yapılmalı o zaman büyük ihtimalle sorun çözülecektir .
ayrıca nisanda enjektör değişimi yapıldı diyorsunuz enjektör 6-7 ayda kirlenmez ve debi ayarıda bozulmaz eğer usta çok gerekli görürse bu işlemi yapar ,zaten eğer enjektör temizliği istiyorsa bu bariz bi şekilde hissediler .size tavsiyem tekrar enjektör ayarı yaptırmanız.
Çok teşekkür ederim bende öyle tahmin etmiştim.Peki yan sanayi bir enjektör tavsiye ettiler 150 tl gibi bir paraya .Ben kötüde olsa orjinali iyidir diye düşünüyorum sizin fikriniz bu yan sanayi enjektörle ilgili nedir acaba
quote:
Orijinalden alıntı: pegasus33
Çok teşekkür ederim bende öyle tahmin etmiştim.Peki yan sanayi bir enjektör tavsiye ettiler 150 tl gibi bir paraya .Ben kötüde olsa orjinali iyidir diye düşünüyorum sizin fikriniz bu yan sanayi enjektörle ilgili nedir acaba
ben enjektör konusunda her zaman orjinal ürün kullanma taraftarıyım eğer orjinali taktırma şansınız varsa orjinalini taktırın .150 tl dedikleri enjektörün ne marka olduğunu bilmediğim için sizide yanlış yönlendirmek istemiyorum . orjinal
merhaba sönmez yıldız,
yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum. aracım 98 model golf 3 tartarini sıralı sistem mevut, 30 TL lik gaz ile 70km den fazla yol yapamıyorum, bu bazen 65 km bile oluyor. aracımın ateşleme sistemindeki bir çok parçayı yeniledik bujiler buji kabloları distribütör kapağı vs. şuan aracı bilgisayara bağlattığımda lambda sensörü hatası alıyorum. bu parçayı değiştirmek istedim fakat motor ustaları bu sensör lpg yi etkilemez sorun lpg de diyor, lpg ustaları da kesinlikle değişmesi gereken bir parça diyor ne yapacağımı şaşırmış durumdayım. bütçem kısıtlı olduğu için araca yapacağım masrafı iyi analiz etmem gerektiğini düşünüyorum.. yukardaki paylaşılan resimlerde tartarini konfigürasyonu olan kısımda lambda kısmı mevcut, aracı lpg ecu ya bağladığımız zaman buradan arızalı olup olmadığını anlayabilirmiyiz yada buradan ayar yaparsak (yapılabiliyorsa) sorunum çözülmüş olurmu? yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
quote:
Orijinalden alıntı: cavanozz
merhaba sönmez yıldız,
yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum. aracım 98 model golf 3 tartarini sıralı sistem mevut, 30 TL lik gaz ile 70km den fazla yol yapamıyorum, bu bazen 65 km bile oluyor. aracımın ateşleme sistemindeki bir çok parçayı yeniledik bujiler buji kabloları distribütör kapağı vs. şuan aracı bilgisayara bağlattığımda lambda sensörü hatası alıyorum. bu parçayı değiştirmek istedim fakat motor ustaları bu sensör lpg yi etkilemez sorun lpg de diyor, lpg ustaları da kesinlikle değişmesi gereken bir parça diyor ne yapacağımı şaşırmış durumdayım. bütçem kısıtlı olduğu için araca yapacağım masrafı iyi analiz etmem gerektiğini düşünüyorum.. yukardaki paylaşılan resimlerde tartarini konfigürasyonu olan kısımda lambda kısmı mevcut, aracı lpg ecu ya bağladığımız zaman buradan arızalı olup olmadığını anlayabilirmiyiz yada buradan ayar yaparsak (yapılabiliyorsa) sorunum çözülmüş olurmu? yardımlarınız için şimdiden teşekkürler
öncelikle lambda konusunda şunu belirtmeliyimki : lambda sensörü katalizör üzerinde bulunan atık yakıt verilerini ve oksijeni saptar ,elde ettiği veriyi araç ecü süne (elektronik kantrol ünitesine) gönderiri bu sayayede yakıt çarpanları hesaplayan beyin gerekli düzeltmeleri yaparak püskürtme oranınmı belirler yani yakıt-hava oranını .sonuç olarak eğer lambda senörü bozuksa yakıt verileriniz benzin yada lpg farketmez iki yakıt türündede anormal boyutlara ulaşabilir .önemli olan sensörün yetkili ve işini iyi bilen bi servis tarafından çalışma aralığı verilerinin kontrol edilerek arızalı yada arızalı olmadığının saptanması .
göndermiş olduğunuz lpg program menüsünden yorum yaparak böyle bişey söylemek nerdeyse imkansız ama !!!
1-geçiş ısısı çok düşük .lpg buhar fazına geçebilmesi 30-35 dereceyi bulur siz o arada muhtemelen çiğ yakıt sarfediyorsunuz .hangi ilde olursanız olun hava şartlarını ne olursa olsun çok düşük bir derece 2-enjektör seçiminiz matrix ama araç üzerinde matrıx enjektörmü mevcut bilmiyoruz . 3-eğer sorun lpg ayarlarınızsa araçtaki arıza ışığının koduna bakmak lazım yakıt karışımdan dolayımı yoksa baş ka bir neden mi gösteriyor
sonuç olarak şimdilik bunları söyleyebiliyorum ama aracınızdaki obd hata kodunu öğrenirseniz daha fazla yardımcı olma şansım olur . iyi günler.
Ben daha öncede sormuştum ama bir cevap alamadım Tartarini sistemde ayar sırasında aktif uyumluluk diye bir seçenek var.Onu aktif hale getirince önce tarama yapılmalı deyip otomatik kalibrasyon yaptırıyor.Ben yaptığımda uymluluk -%15 gösterdi.Daha sonra uyumluluk menüsünde görünen cetvelde sola doğru -20 (sona Kadar) çektim.Baktığımda uyumluluğun -5 lere düştüğünü gördüm.Bu şekilde şu an kullanıyorum ve sistemi taktırdığımdan beri en güzel ayarı oldu diyebilirim.Gerek rölanti gerek performans olarak.Ancak yakıt arttı daha depoyu tam bitirmedim ama ilk ışık 120 km civarında sönerdi şimdi 70 km civarında söndü.Bu aktif uyumluluk ayarı ile ilgili bilgi verebilecek varmı acaba teşekkürler