Şimdi Ara

Retardar kullanımı ? ( Pratik yönden)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
46.373
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Retardar olayını biraz daha açabilir miyiz ?
    Hemen hemen bütün Çekici,Kamyon,otobüsü İntelligent şanzumanda dahil kısa mesafede kullandım.Kısacası Ağır vasıta kullanmasını biliyorum.
    Fakat uzun yola hiç gitmedim.Yani ağzımızın tadı ile bir retardar kullanamadık Teorikten daha ziyade pratik bilgilere ihtiyacım var.
    Retardar hangi viteslerde ve hızda en aktif kullanılır ?
    Kullanması nasıldır ? ( özellikle uzun bayır aşağı inişlerde nasıl kullanılır )
    Retardarsız araba ile retardarlı arasında özellikle yine uzun bayır aşağı inişlerde ne gibi farklar vardır.Örneğin Akseki-Seydişehir veya Bozüyük rampası gibi rampalardan bahsediyorum bu arada uzun iniş derken.
    Motor freni ile arasında ne gibi farklar var ( gene uzun yokuş aşağı inişlerden bahsediyorum)
    Ekranda retardar uyarı ışığı ne zaman yanar ?
    Hidrolik ile eletrikli olanlar arasındaki farklar nelerdir?
    Zemin kaygan iken ( buzlu,yağışlı vs) retardar kullanımda dikkat edilmesi gereken hususlar var mıdır ?
    Kısaca arkadaşlar pratik kullanımla alakalı pratik bilgileri merak ediyorum.Kullanan arkadaşların yorumları önemli.
    İlerde birgün uzun yolda nasip olursa şimdiden hazırlıklı olalım







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Retarder Kullanımı: Pratik Yönden

    Retarder Nedir?

    Retarder, özellikle ticari araçlarda kullanılan, aracın hızını yavaşlatmaya veya frenlemeyi desteklemeye yardımcı olan bir cihazdır. Frenleme sistemlerine ek olarak kullanılır ve sürtünme prensibiyle çalışır.

    Retarder Nasıl Kullanılır?

    Retarder genellikle vites kolu yakınında bulunan bir düğme veya kol ile kontrol edilir. Etkinleştirildiğinde, retarder aracın motorunu kullanarak krank miline bağlı bir volana baskı uygular. Bu baskı, volanın dönmesini yavaşlatır ve aracın hızını azaltır.

    Otobüslerde Retarder Nasıl Kullanılır?

    Otobüslerde retarder, özellikle inişli çıkışlı arazilerde veya yüksek hızlarda sürüş sırasında yaygın olarak kullanılır. Retarder kullanımı, fren balatalarının aşınmasını azaltarak fren sisteminin ömrünü uzatır. Otobüslerde retarder, vites kolu yakınında bulunan bir düğme veya kol ile etkinleştirilir.

    Retarder Ne Zaman Kullanılır?

    Retarder aşağıdaki durumlarda kullanılabilir:

    • İnişli çıkışlı arazilerde
    • Yüksek hızlarda sürüş sırasında
    • Acil durumlarda frenlemeyi desteklemek için

    Retarder Neden Tutmaz?

    Retarder bazı durumlarda tutmayabilir. Bunun nedenleri şunlar olabilir:

    • Retarder arızalıdır.
    • Retarder devre dışı bırakılmıştır.
    • Motor yeterince yüksek devirde çalışmıyor.
    • Aracın hızı çok düşüktür.

    Yağmurlu Havada Retarder Kullanılır Mı?

    Yağmurlu havalarda retarder dikkatli kullanılmalıdır. Islak yol yüzeyleri, retarderin etkinliğini azaltabilir. Yağmurlu havalarda retarder kullanırken, fren pedalına da basarak ek frenleme desteği sağlamak önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bütün Dh'ciler toplansa buraya ve hepsi bir tane sorunu cevaplasa bile yinede yetişemeyiz gibi gözüküyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cargo3230C

    Bütün Dh'ciler toplansa buraya ve hepsi bir tane sorunu cevaplasa bile yinede yetişemeyiz gibi gözüküyor.
    sımdı bıldıgımız kadar cevaplıyalım.

    retardar ısıgı ılk asıldıgın anda hemen yanar ekranda 5 kadamelı olur

    buzda retardarı asılırsan sonun pek ıyı olmaz buzlu havalrda retardar kullnılmaz

    motor frenı ıle eksoz frenıde denır ona cok fark vardır retardarla arasında retardarlı aracın balataları 3 yıl gıderse retardarsız 1.5 yıl gıder retardarsız aracın jantları hep sıyah balata lekesı olur .

    retardarı asıldıgında mercedesten bahsedıyorum hem motor frenı hem retarder aynı anda calısır aracı retarderde cok tutmamak arada soluklandırmak gerekır .

    ısletme maalıyetı olarak cok faydalıdır aracınıda yıprandırmaz alırken bıraz fazla para verırsın okadar .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jasberny

    sımdı bıldıgımız kadar cevaplıyalım.

    retardar ısıgı ılk asıldıgın anda hemen yanar ekranda 5 kadamelı olur

    buzda retardarı asılırsan sonun pek ıyı olmaz buzlu havalrda retardar kullnılmaz

    motor frenı ıle eksoz frenıde denır ona cok fark vardır retardarla arasında retardarlı aracın balataları 3 yıl gıderse retardarsız 1.5 yıl gıder retardarsız aracın jantları hep sıyah balata lekesı olur .

    retardarı asıldıgında mercedesten bahsedıyorum hem motor frenı hem retarder aynı anda calısır aracı retarderde cok tutmamak arada soluklandırmak gerekır .

    ısletme maalıyetı olarak cok faydalıdır aracınıda yıprandırmaz alırken bıraz fazla para verırsın okadar .

    Alıntıları Göster
    Selamlar birkaç yerden alıntı yaparak sorunu cevaplayacağım.

    ----Retardar hangi viteslerde ve hızda en aktif kullanılır----

    1-Düşük süratlerde Retarder kullanımının pek bir anlamı yok ayak freni ile beraber motor freni yeterli gelecektir, yüksek hızlardan düşük hızlara inmek ve özellikle rampa aşağı sürüşlerde kullanılması en uygunudur.

    ----Kullanması nasıldır ? ( özellikle uzun bayır aşağı inişlerde nasıl kullanılır ) ----

    2-Kullanımı birçok markada direksiyonnun altındaki kumanda kolu ile yapılır kademeleri vardır ve kaç kademe olduğu markadan markaya değişebilir.

    ----Retardarsız araba ile retardarlı arasında özellikle yine uzun bayır aşağı inişlerde ne gibi farklar vardır.Örneğin Akseki-Seydişehir veya Bozüyük rampası gibi rampalardan bahsediyorum bu arada uzun iniş derken.----

    3-Büyük farklar vardır; normal frenleme sırasında açığa çıkan ısı, balata ve kampana yüzeylerinin çabuk aşınmasına yol açıyor uzun ve sürekli frenlemelerde oluşan yüksek ısı nedeniyle zamanla yüzeyler kayganlaşıyor ve fren etkisi ortadan kalkıyor, uzun süreli rampa inişlerinde servis frenlerinin sürekli kullanılması balataların aşınmasına, frenleme yeteneğinin azalmasına ve giderek kaybolmasına neden oluyor, ayrıca servis maliyetleride bu şekilde artıyor, Diğer fark ise zaman açısından retarderli bir araç rampaları daha kısa bir süre de inebileceği için büyük zaman farkları oluşuyor.

    ----Motor freni ile arasında ne gibi farklar var ( gene uzun yokuş aşağı inişlerden bahsediyorum)----

    4-Motor freni ile ortak noktası servis frenlerinin yükünü azaltarak daha stabil ve güvenli bir sürüş sunmak, fakat motor frenleme gücü markadan markaya büyük oranda değişmekte ve çoğu markanın motor frenleme gücü gerçekten kayda değer değil. Diğer yandan motor devrine göre motor frenini kullanmak gerekirken retarder bağımsız olduğu için çok daha rahat kullanımı olan bir komponentdir.

    ----Ekranda retardar uyarı ışığı ne zaman yanar ? ----

    5-Kullanıldığı zaman.

    ----Hidrolik ile eletrikli olanlar arasındaki farklar nelerdir?----

    6-Elektrikli == Aktarma organına eklenen bir elektrik motorudur. Rotor şaft ile beraber dönerken Statör Şaseye sabittir. Rotor ile statör birbiriyle temas etme ve aralarından yağ yoktur. Frenleme gerektiğinde statöre elektrik verilerek rotor üzerinde dönme etkisi yaratacak olan bir manyetik akım oluşturması sağlanır. Şaftdan bağımsız olsa statöre uyarak ters yönde dönecek olan rotor, şafta bağlı olduğu için onun dönme hızını aynı oranda düşürürerek frenleme yapmış olur.
    Hidrolik == Fren yapıldığında konventör içersindeki kanallara yağ basılarak konventörün türbinleri ağarlaştırılarak yavaşlama sağlanır. Kanalların yağ ile doldukça aktarma organlarından alınan güç ve fren etkisi de o kadar kuvettlenir.

    ----Zemin kaygan iken ( buzlu,yağışlı vs) retardar kullanımda dikkat edilmesi gereken hususlar var mıdır ?----

    7-Retarder sistemini kaygan zeminlerde tam kapasite kullanmamak ve dikkatli olmak gerekir. Tek parça olan otobüs, kamyon gibi araçlarda bu tolerans daha yüksektir fakat tır gibi 2 parça olan araçlar için motor freni veya retarder kullanımı kaygan zeminlerde çok sınırlıdır, zira çekici de bulunan retarder sistemi sadece çekiciyi frenler fakat arkadan gelen dorsenin yüküyle birlikte olan tonlarca ağırlığı çekiciye binerek aracın makaslama riskini yükseltir ve kaza kaçınılmazdır.


    Herkese sevgiler, saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssdagdelen

    Selamlar birkaç yerden alıntı yaparak sorunu cevaplayacağım.

    ----Retardar hangi viteslerde ve hızda en aktif kullanılır----

    1-Düşük süratlerde Retarder kullanımının pek bir anlamı yok ayak freni ile beraber motor freni yeterli gelecektir, yüksek hızlardan düşük hızlara inmek ve özellikle rampa aşağı sürüşlerde kullanılması en uygunudur.

    ----Kullanması nasıldır ? ( özellikle uzun bayır aşağı inişlerde nasıl kullanılır ) ----

    2-Kullanımı birçok markada direksiyonnun altındaki kumanda kolu ile yapılır kademeleri vardır ve kaç kademe olduğu markadan markaya değişebilir.

    ----Retardarsız araba ile retardarlı arasında özellikle yine uzun bayır aşağı inişlerde ne gibi farklar vardır.Örneğin Akseki-Seydişehir veya Bozüyük rampası gibi rampalardan bahsediyorum bu arada uzun iniş derken.----

    3-Büyük farklar vardır; normal frenleme sırasında açığa çıkan ısı, balata ve kampana yüzeylerinin çabuk aşınmasına yol açıyor uzun ve sürekli frenlemelerde oluşan yüksek ısı nedeniyle zamanla yüzeyler kayganlaşıyor ve fren etkisi ortadan kalkıyor, uzun süreli rampa inişlerinde servis frenlerinin sürekli kullanılması balataların aşınmasına, frenleme yeteneğinin azalmasına ve giderek kaybolmasına neden oluyor, ayrıca servis maliyetleride bu şekilde artıyor, Diğer fark ise zaman açısından retarderli bir araç rampaları daha kısa bir süre de inebileceği için büyük zaman farkları oluşuyor.

    ----Motor freni ile arasında ne gibi farklar var ( gene uzun yokuş aşağı inişlerden bahsediyorum)----

    4-Motor freni ile ortak noktası servis frenlerinin yükünü azaltarak daha stabil ve güvenli bir sürüş sunmak, fakat motor frenleme gücü markadan markaya büyük oranda değişmekte ve çoğu markanın motor frenleme gücü gerçekten kayda değer değil. Diğer yandan motor devrine göre motor frenini kullanmak gerekirken retarder bağımsız olduğu için çok daha rahat kullanımı olan bir komponentdir.

    ----Ekranda retardar uyarı ışığı ne zaman yanar ? ----

    5-Kullanıldığı zaman.

    ----Hidrolik ile eletrikli olanlar arasındaki farklar nelerdir?----

    6-Elektrikli == Aktarma organına eklenen bir elektrik motorudur. Rotor şaft ile beraber dönerken Statör Şaseye sabittir. Rotor ile statör birbiriyle temas etme ve aralarından yağ yoktur. Frenleme gerektiğinde statöre elektrik verilerek rotor üzerinde dönme etkisi yaratacak olan bir manyetik akım oluşturması sağlanır. Şaftdan bağımsız olsa statöre uyarak ters yönde dönecek olan rotor, şafta bağlı olduğu için onun dönme hızını aynı oranda düşürürerek frenleme yapmış olur.
    Hidrolik == Fren yapıldığında konventör içersindeki kanallara yağ basılarak konventörün türbinleri ağarlaştırılarak yavaşlama sağlanır. Kanalların yağ ile doldukça aktarma organlarından alınan güç ve fren etkisi de o kadar kuvettlenir.

    ----Zemin kaygan iken ( buzlu,yağışlı vs) retardar kullanımda dikkat edilmesi gereken hususlar var mıdır ?----

    7-Retarder sistemini kaygan zeminlerde tam kapasite kullanmamak ve dikkatli olmak gerekir. Tek parça olan otobüs, kamyon gibi araçlarda bu tolerans daha yüksektir fakat tır gibi 2 parça olan araçlar için motor freni veya retarder kullanımı kaygan zeminlerde çok sınırlıdır, zira çekici de bulunan retarder sistemi sadece çekiciyi frenler fakat arkadan gelen dorsenin yüküyle birlikte olan tonlarca ağırlığı çekiciye binerek aracın makaslama riskini yükseltir ve kaza kaçınılmazdır.


    Herkese sevgiler, saygılar.

    Alıntıları Göster
    http://www.voithturbo.com/applications/documents/document_files/1033_t_cr286_profitipps_tr_end.pdf

    Arkadaşım bu linkten aradığın birçok soruya cevap bulabilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asil_1

    http://www.voithturbo.com/applications/documents/document_files/1033_t_cr286_profitipps_tr_end.pdf

    Arkadaşım bu linkten aradığın birçok soruya cevap bulabilirsin.

    Alıntıları Göster
    Konuya cevap veren herkese TEŞEKKÜRLER
    Artık uzun yola hazırım,araç lütfen




  • Merhaba,

    Retarder çok basit olarak aşınmasız frendir.

    Kullanımı genelde 40 km saat hızlar üstünde verimli olur, doğru ve etkili kullanmak için rampa başında (inişinde) vitesi küçültmek devri artırmak gerekli. Bu noktada genelde devir yükseldiğinden bir çekinğenlik olur araca zarar veriyorummu diye.

    Yeni aracların hepsinde bir retarder kullanım alanı bulunur devirsaatinde bu farkli bir renkle belirtilmiştir örneğin mavi. Rampanın uzunluğunun önemi yoktur. doğru devirde çekmek önemlidir. farklı devreye alma yöntemi olmakla beraber kademe kademe çekilem Manuel kullanım, Fren pedalına bağlanan otomatik kullanım veya yine hiz sabitlemeye ve rampa inişe bağlanan otomatik kullanım bulunur.

    Yanlış kullananlar hemen hararet yükseltıyor bu diye çamur atarlar. Bu ise retarderin düşük devirde kullanıldığını dolayısı ile suyun devir daim yapmadığını gösterir.

    Buzda kullanmak tehlikelidir.

    ortalama hızını artırır, fren balata disk ömrü artar, lastiklerin ömrü artar. En büyük faydası ise frenlerin soğuk kalaçağından tehlikeli bir durumda hayatını kurtarır.

    egzoz freni ve motor freni günümüzde aynı anlar değildir. Egzoz freni basit oalrak bir klapenin kapanmasıdır. Motor freni ise motor içinden valfler tardından kontrol edilir. örnek vermek gerkirse Volvo da VEB, Renault Truck ta OptiBrake, MAN EVB veya Mercedes Axorda Dekampresyon valflı motor freni bu frenlerin kullanım mantığıda genelde düşük vites yüksek devir. ( düşük vites 1, 2 değil motorun yeşil alandan çıkıp sesinin biraz artığı vitestir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: V8 680

    Merhaba,

    Retarder çok basit olarak aşınmasız frendir.

    Kullanımı genelde 40 km saat hızlar üstünde verimli olur, doğru ve etkili kullanmak için rampa başında (inişinde) vitesi küçültmek devri artırmak gerekli. Bu noktada genelde devir yükseldiğinden bir çekinğenlik olur araca zarar veriyorummu diye.

    Yeni aracların hepsinde bir retarder kullanım alanı bulunur devirsaatinde bu farkli bir renkle belirtilmiştir örneğin mavi. Rampanın uzunluğunun önemi yoktur. doğru devirde çekmek önemlidir. farklı devreye alma yöntemi olmakla beraber kademe kademe çekilem Manuel kullanım, Fren pedalına bağlanan otomatik kullanım veya yine hiz sabitlemeye ve rampa inişe bağlanan otomatik kullanım bulunur.

    Yanlış kullananlar hemen hararet yükseltıyor bu diye çamur atarlar. Bu ise retarderin düşük devirde kullanıldığını dolayısı ile suyun devir daim yapmadığını gösterir.

    Buzda kullanmak tehlikelidir.

    ortalama hızını artırır, fren balata disk ömrü artar, lastiklerin ömrü artar. En büyük faydası ise frenlerin soğuk kalaçağından tehlikeli bir durumda hayatını kurtarır.

    egzoz freni ve motor freni günümüzde aynı anlar değildir. Egzoz freni basit oalrak bir klapenin kapanmasıdır. Motor freni ise motor içinden valfler tardından kontrol edilir. örnek vermek gerkirse Volvo da VEB, Renault Truck ta OptiBrake, MAN EVB veya Mercedes Axorda Dekampresyon valflı motor freni bu frenlerin kullanım mantığıda genelde düşük vites yüksek devir. ( düşük vites 1, 2 değil motorun yeşil alandan çıkıp sesinin biraz artığı vitestir.
    bunları sen mı yazdın yoksa alıntımı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jasberny

    bunları sen mı yazdın yoksa alıntımı

    Alıntıları Göster
    retarder hayat kardesım arabasında retarder olanlar bunu çok ıyı bılır ve bana katılırlar dıye duşunuyorum.hangı rampa olursa olsun retarderın yagı tamsa bakımı yapılmıssa kullanımı hıç bıyerde fark yaratmaz.ha duz yol ha rampa.retarder yuksek vıteslerde ve süratlerde daha aktıf rol oynar bana göre.cekıcılerde en ıyı retaderı olan araba bana göre scanıa ve actrostur.5 kademelı bı scanıa 3 kademeye kadar cekmınız rampa ınıslerınde yeterlı olacaktır.volvo sürdüğünüzde ben bunu kendı volvomdan bılıyorum ıkı tane 440 volvom var yuksek süratte veya normal hızda dık rampa ınıldıgınde 3.kademeye getırdıgınızde retarder pek faydalı olmuyo ayak frenıne 2-3 kez dokunmak gerekıyo.ama hararret yukselınce alttan kanat calışmaya başlıyo retarderle veb bır calışmaya baslıyınca volvo arabası ıyı egılıyo asfalta etkısını gstermeye başlıyo.motor frenınden daha faydalıdır.araba retarderlıyse rahat ınersın.yoksa aglıya aglıya ınersın çünkü her ınışte kompressöre yuk bınınce araba zorlanır.suratlı ınıp frenlemeye gecersen her seferınde bı lastık gumler aglarsın yada balataların ustunde yumurta pişirırsın.sür bı scanıa sorun yaşama derım sna




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vabisci_r620

    retarder hayat kardesım arabasında retarder olanlar bunu çok ıyı bılır ve bana katılırlar dıye duşunuyorum.hangı rampa olursa olsun retarderın yagı tamsa bakımı yapılmıssa kullanımı hıç bıyerde fark yaratmaz.ha duz yol ha rampa.retarder yuksek vıteslerde ve süratlerde daha aktıf rol oynar bana göre.cekıcılerde en ıyı retaderı olan araba bana göre scanıa ve actrostur.5 kademelı bı scanıa 3 kademeye kadar cekmınız rampa ınıslerınde yeterlı olacaktır.volvo sürdüğünüzde ben bunu kendı volvomdan bılıyorum ıkı tane 440 volvom var yuksek süratte veya normal hızda dık rampa ınıldıgınde 3.kademeye getırdıgınızde retarder pek faydalı olmuyo ayak frenıne 2-3 kez dokunmak gerekıyo.ama hararret yukselınce alttan kanat calışmaya başlıyo retarderle veb bır calışmaya baslıyınca volvo arabası ıyı egılıyo asfalta etkısını gstermeye başlıyo.motor frenınden daha faydalıdır.araba retarderlıyse rahat ınersın.yoksa aglıya aglıya ınersın çünkü her ınışte kompressöre yuk bınınce araba zorlanır.suratlı ınıp frenlemeye gecersen her seferınde bı lastık gumler aglarsın yada balataların ustunde yumurta pişirırsın.sür bı scanıa sorun yaşama derım sna

    Alıntıları Göster
    arkadaşalar nerde kullanılmadığı hususunda güzel örnek vermişler buzlu ve yağışlı havalarda kulalanıldığı zaman teker boşuğa gelir ya kayar yada motor stop eder gerisini siz düşünün . birde egsoz frenini çok fazla kullanmak karterdeki yağın üstten esmesine yol açar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: henschelciler

    arkadaşalar nerde kullanılmadığı hususunda güzel örnek vermişler buzlu ve yağışlı havalarda kulalanıldığı zaman teker boşuğa gelir ya kayar yada motor stop eder gerisini siz düşünün . birde egsoz frenini çok fazla kullanmak karterdeki yağın üstten esmesine yol açar..

    Alıntıları Göster
    actrostakı retarder cok ıyıdır gercekten. kamyon romork bızım eskı actros 2540 da vardı kaz daglarında 10 ton yukle bır ıkı yerde ayak frenını kullanarak komple retarder kullanarak ınıyorduk retarder super bısey hele o sesı adamı mest edıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jasberny

    actrostakı retarder cok ıyıdır gercekten. kamyon romork bızım eskı actros 2540 da vardı kaz daglarında 10 ton yukle bır ıkı yerde ayak frenını kullanarak komple retarder kullanarak ınıyorduk retarder super bısey hele o sesı adamı mest edıyor.

    Alıntıları Göster
    abi manda eksoz freni var axorun reterdarıyla aynı nerdeyse man farklı kim ne derse desin teknoloji manda damper dorseye 60 ton attım körükler tık demeden kaldırıyor gardaşlar axorda atıyorum şu anda arkayı kaldıramıyo barını yükseltmem lazım oluyo o zaman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reiss5050

    abi manda eksoz freni var axorun reterdarıyla aynı nerdeyse man farklı kim ne derse desin teknoloji manda damper dorseye 60 ton attım körükler tık demeden kaldırıyor gardaşlar axorda atıyorum şu anda arkayı kaldıramıyo barını yükseltmem lazım oluyo o zaman

    Alıntıları Göster
    Axorun retarderimi.VEB demek istedin heralde.İyi sallıyon 60 ton atmış dampere.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvocu_karabüklü

    Axorun retarderimi.VEB demek istedin heralde.İyi sallıyon 60 ton atmış dampere.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: volvocu_karabüklü

    Axorun retarderimi.VEB demek istedin heralde.İyi sallıyon 60 ton atmış dampere.



    Axor'u bilmemde, 423 Man'la şöförü 50 ton ile çalıştğını söylemişti.Normalinden büyük bir dorsesi vardı ama artık tonaj atmadığı için dorse bir kenarda duruyordu..

    50 tonu atan 60'ıda atar galiba..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volvocu_karabüklü

    Axorun retarderimi.VEB demek istedin heralde.İyi sallıyon 60 ton atmış dampere.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: volvocu_karabüklü

    Axorun retarderimi.VEB demek istedin heralde.İyi sallıyon 60 ton atmış dampere.


    Axor'da opsiyonel olarak retarder var..

    Kırkayak kamyona 65 ton atan,Tır'a 60 ton atamayacak mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reiss5050

    abi manda eksoz freni var axorun reterdarıyla aynı nerdeyse man farklı kim ne derse desin teknoloji manda damper dorseye 60 ton attım körükler tık demeden kaldırıyor gardaşlar axorda atıyorum şu anda arkayı kaldıramıyo barını yükseltmem lazım oluyo o zaman

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: axorcu50

    abi manda eksoz freni var axorun reterdarıyla aynı nerdeyse man farklı kim ne derse desin teknoloji manda damper dorseye 60 ton attım körükler tık demeden kaldırıyor gardaşlar axorda atıyorum şu anda arkayı kaldıramıyo barını yükseltmem lazım oluyo o zaman

    MAN yük atı desek yeridir zaten.MAN ın yeri her zaman ayrı olmuştur.

    Ayrıca MAN TGA 33.360 kamyon 35 ton ile banamısın demiyor.Şantiyelerde bu araçlara 30 ton civarı daha doğrusu ne kadar alabilirse o kadar yükleniyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    quote:

    Orjinalden alıntı: axorcu50

    abi manda eksoz freni var axorun reterdarıyla aynı nerdeyse man farklı kim ne derse desin teknoloji manda damper dorseye 60 ton attım körükler tık demeden kaldırıyor gardaşlar axorda atıyorum şu anda arkayı kaldıramıyo barını yükseltmem lazım oluyo o zaman

    MAN yük atı desek yeridir zaten.MAN ın yeri her zaman ayrı olmuştur.

    Ayrıca MAN TGA 33.360 kamyon 35 ton ile banamısın demiyor.Şantiyelerde bu araçlara 30 ton civarı daha doğrusu ne kadar alabilirse o kadar yükleniyor.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar veb demişsiniz ama sanırım işten anlayanınız yok.... VEB volvo aracına has bi fren sistemidir.. Açılımı Volvo Engine Brake... Bi defa retarder kullanmayı bilen için fark yapmaz kar buz ne farkeder.. şimdi kamyonlara çekicilere son zamanda koyulmaya başlandığı için kamyoncu arkadaşlarımız pek anlamıyorlar bunu kullanmayı.... Retarder nasıl kullanılır diye bi soru soracaksanız eğer otobüsçü birisine sorun o size söyler... hem retarder kullanmayı anlatanınız da yok gördüğüm kadarıyla.. saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korgunlu18 -- 29 Ocak 2009; 15:46:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korgunlu18

    arkadaşlar veb demişsiniz ama sanırım işten anlayanınız yok.... VEB volvo aracına has bi fren sistemidir.. Açılımı Volvo Engine Brake... Bi defa retarder kullanmayı bilen için fark yapmaz kar buz ne farkeder.. şimdi kamyonlara çekicilere son zamanda koyulmaya başlandığı için kamyoncu arkadaşlarımız pek anlamıyorlar bunu kullanmayı.... Retarder nasıl kullanılır diye bi soru soracaksanız eğer otobüsçü birisine sorun o size söyler... hem retarder kullanmayı anlatanınız da yok gördüğüm kadarıyla.. saygılar...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: korgunlu18

    arkadaşlar veb demişsiniz ama sanırım işten anlayanınız yok.... VEB volvo aracına has bi fren sistemidir.. Açılımı Volvo Engine Brake... Bi defa retarder kullanmayı bilen için fark yapmaz kar buz ne farkeder.. şimdi kamyonlara çekicilere son zamanda koyulmaya başlandığı için kamyoncu arkadaşlarımız pek anlamıyorlar bunu kullanmayı.... Retarder nasıl kullanılır diye bi soru soracaksanız eğer otobüsçü birisine sorun o size söyler... hem retarder kullanmayı anlatanınız da yok gördüğüm kadarıyla.. saygılar...


    Retarderli araba görmedik bu zamana kadar, bari sen anlatta biz dinleyelim..




  • Bu kadar zor bişey mi ya. Otabüsçüler tek hareketle çekiyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adu040

    Bu kadar zor bişey mi ya. Otabüsçüler tek hareketle çekiyo.
    retarder bir yaşam tarzıdır çekmesini bilmezsen hayatın kayar
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.