Şimdi Ara

Araba'da Klima Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
3
Favori
10.985
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamun Aleyküm arkadaşlar,
    Forumda gerek araba kliması olsun gerekse diğer klima türleri olsun, bir çok farklı tartışmanın olması ile birlikte ben hepimizi yakından ilgilendiren arabada klima/havalandırma/iklimlendirme konusunda her türlü fikir paylaşımında bulunabileceğimiz bir konu açmak istedim.

    Kış ayında olduğumuzu da hesaba katarak öncelikle kış aylarında klimayı/fanı/iklimlendirmeyi nasıl kullanmalıyız onu konuşalım:

    Fan:
    - Kısa süreli kullanımlarda işe yaramayacağını düşünüyorum. Bizim arabamızda fan yok ancak klimanın bile 5 dk dan önce sıcak hava üflemediğini varsayarak uzun süreli araç kullanımlarında motor ısısından faydanılabilinir diye düşünüyorum ayrıntılı bilgisi olan arkadaşlar açıklasın lütfen.

    İklimlendirme:
    - Çok güzel bir sistem olduğunu düşünüyorum.
    - Bu özelliğin olduğunu arabalarda "ısı derecesi ayarı" ve "auto" tuşları bulunuyor. Örneğin: Araba ile yolculuk yaparken aracın iç ısısının 24° olmasını istiyorsanız "auto" tuşuna basıp ısı derecesini 24°'ye getiriyoruz ve klima çalışmaya başlıyor ortam ısısını da istediğiniz sıcaklığa getiriyor.
    - Peki bu sistemin klimadan farkı nedir? Örneğin dışarıda hava çok soğuk ve dediğim gibi iç ısıyı 24°'ye ayarlamak istiyorsunuz. Misal iklimlendirme özelliği olmayıp da direk klimayı açsanız ne olacak? Isıyı 24° kullandığımız zaman dışarıdaki havayı da düşünecek olursak çok sıcak üflemeyecek ve ısı derecesini "High" pozisyonuna alacağız ancak belli bir süre sonra da içerisi çok sıcak olacağı için klimayı ya kapatacağız ya da ısıyı düşüreceğiz o zaman da içerisi tekrar soğuyacak ve döngüyü tekrarlayacağız. Ancak iklimlendirme açık olunca aracınız bu işi sizin için yapıyor.
    -Ancak bu sistemi de kısa yolculuklar da tavsiye etmiyorum çünkü iklimlendirme açıldığında iç ısı yazın çok sıcak kışın çok soğuk olduğu için sistem çok yüksek devirlerde çalışacağı için bence pek uygun değil. Ancak iklimlendirme açıkken deviri ayarlayabiliyorsak onu bilemiyorum. 2 sene kadardır yeni aracımızda bu sistem olmasına rağmen pek kullanmadım.

    Klima:
    - Geldik en önemli konuya arkadaşlar benim en çok kafama takılan problemler burada.
    - Ben yazın ve kışın 7 kademesi olan klimayı en fazla 3. kademede çalıştırırım. Sebebi: arabamızı nasıl 7/8 bin devirde sürmüyorsak klima için de aynısı geçerli bence.
    - Yazın pek klima kullanmam genelde camı açarım ancak klimayı kullanmam gerekiyorsa bile önce aracın camını açıp içerideki sıcak havanın çıkmasını sağlar daha sonra klima 3. kademede çalıştırırım.
    - Kışın ise arka camlardaki ve aynalardaki buzu çözmek için buz çözücüyü açarım ön camlarda da buz olduğunda klimayı camlara vurduracak şekilde çalıştırırım gerçi otomatik olarak açınca 6. kademe çalıştırıyor ama ben hava -10 derece kadar soğuk olmadı mı yine 3. kademeye düşürürüm.
    - Kışın camlarda buz yok ise o zaman araç 5 dk kadar ısındıktan sonra 3. kademede klimayı açarım.

    Trafikte Klima Kullanımı:
    - Trafikte egzoz dumanı içeri girmesin diye hava sirkülasyonunu açarım ancak trafik çok yoğun olunca yine de içeri egzoz dumanı girdiği için klimayı tamamen kapatırım.

    Şimdi sorulara geçeyim:

    1-) Sizcede yaz aylarında klima insanı rahatsız edecek yoğunlukta (burada bahsettiğim yoğunluk hafif koku ve nem vs.) ve insanı hasta edecek gibi olmuyor mu?

    2-) Sizde yazın veya kışın 4 kademeli klimada 2. kademede, 7 kademeli klimada 3. kademe kullanıyor musunuz? Yoksa yüksek kademe mi çalıştırıyor sunuz? Yüksek kademede çalışmasının yakıt tüketimi hariç bir sıkıntısı var mı?

    3-) Arabayla giderken devir göstergesi en az 2.000/3.000 civarında olduğu için klimayı çalıştıracaksanız vs. aracı boşa alın falan deniyor ancak ben arabayı kullanırken klimayı açıp/kademesi ile oynamama rağmen herhangi bir problem İle karşılaşmadım. Sizce bu mevzu hurafe mi?

    4-) Klima açıkken cam açmak sağlıksız mı? Mesela ben trafik çok yoğun iken yanlışlıkla klimayı açtığım zaman temiz bir alana gidince hava kanallarını temizlemek adına klimayı açarım ancak pis koku araçta kalmasın diye de camları da açarım.

    5-) Arabayı iç dış temizlemeye götürdüğünüzde hava kanallarını temizliyorlar mı? Temizlediklerini nasıl anlarız?

    6-) Araç bakımını kendimiz veya serviste yaparken klimayı veya klimanın ilgili parçalarını nasıl temizleriz veya hangi parçaları yenilemeliyiz?

    7-) Klima kullanımı sağlıklı mı?

    8-) Araç içi hava sirkülasyonunu açıkken sürekli aynı hava kullanıldığı için o şekilde klima kullanmak sağlıklı mı?

    9-) Klima ısı ayarı hangi derecede olmalı dışarıdaki hava ile farkı önemli mi?

    10-) Arabada klima açıkken "yüksek kademede mi orta kademede mi hatırlayamadım ama" saatte 0.4/0.5 lt LPG tüketiyor. Yani bu da güncel fiyatlara "2.77 TL" göre saatte 1 Lira 25 kr yapıyor ki; uzun yolda kilometrede 25 kuruş yakan ve saatte 100 km giden bir araç için km başına 1/2 kuruş fark demektir.

    Benim söylemek istediklerim bu kadar sizlerde bu konudaki düşüncelerinizi ve sorularınızı paylaşırsanız sevinirim. Yanlış söylediğim bir şey varsa da lütfen düzeltin.







  • Isıyı ayarlıyorum.Açıyorum,kapatıyorum.
  • Güzel konu olmuş bilenler cevaplar

    Benim de Bi sorum var klimanın fanını en yükseğe 4 e getirince yani direksiyon ufak ufak titriyo nedendir?
  • THIS IS ANGARA T kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam, sağolun.

    Gerçekten bu tarz mekanik aletlerle ilgili aklımızda bir sürü soru var ve donanım haber üyeleri olup bu konularda uzman olan arkadaşların bizlere yardımcı olması çok güzel olur.
  • Kaçıncı kademede çalıştırıyorsunuz?

    Arabayı çalıştırınca hemen klimayı açıyor musunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drofsyaf

    Kaçıncı kademede çalıştırıyorsunuz?

    Arabayı çalıştırınca hemen klimayı açıyor musunuz?

    Motor Isınana kadar açmıyorum.Ağır Trafikte aralıklı kapatıyorum.
  • Aynen hocam, bende motor ısınana kadar açmam, trafik yoğun olunca da mümkün olduğunca klima açmamaya çalışırım. Araç işi sirkülasyonunu bile işe yaramıyor😃.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BU ARAÇ ALINIR MI
    5 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Hocam sağolun uzun uzun açıklamışsınız👍.

    Biz aracın rutin bakımlarında sürekli polen filtresini değiştiririz herhangi bir kokuda olmuyor ancak benim koku algılama eşiğim düşük olduğundan mıdır nedir bende şöyle bir algı oluşuyor: Hani ev klimalarının da kendine has bir kokusu vardır ya "tam olarak koku değil de hafif yoğun buhara benzeyen normal nefes alıp verdiğimiz havadan farklı birşey" işte o tuhaf şeyi yaşıyorum😃.

    Ayrıca sağlık konusu ile ilgili güzel bir açıklama olmuş ancak bir de klima sonrası bakterisel/mikrobik bir hastalık oluyormuş o konuda bilginiz var mı?
  • Ben sonuna kadar açıyorum uzun yolda yaz aylarında.

    Bu arada hasta edecek gibi olmuyor gerekli kontroller yapılmış ise.

    Klima açarken cam açmak sağlıksız hem klimanın havası hemde ruzgar insanı boğuyor.

    4kademeli de 2kademe ve 7kademelide 3kademe bana gore en iyisi.Yuksek derecede aşırı hızlı yakıt tuketimine sebeb olur.



    Bu arada karışık cevapladım kusura bakmayın :(



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Herattaa -- 28 Ocak 2017; 17:1:58 >
  • Focus 1 kitapçığından, klima ile ilgili olarak, aklımda kaldığı kadarıyla, şöyle bir uyarı hatırlıyorum;

    "Seyahat esnasında 80 km.ve üzeri süratle giderken, klima kompresörüne zarar gelmemesi için klimayı açmayın, sürati düşürüp açın ve tekrar hızlanın"

    Bu uyarı belki 15-20 sene önceki klimalar için geçerlidir, günümüz teknolojisinde bu uyarıya ihtiyaç kalmamış olabilir.
  • Autoya basıyorum
  • motoru çalıştırdıktan 2-3 dk sonra bu havalarda açıyorum sıcak üflemeye başlıyor hemen.bu arada sıcaktayken a/c kapalı,camlar buğu olduğunda a/c yi de açıyorum.yazın zaten sürekli a/c açık oluyor.Dizelde de aynı sürede açıyorum bu soğuklarda,ilk başta soğuk ılık arası üfleyip 5 dk ya o da ılıyor tamamen.bazende a/c ile daha hızlı sıcak geliyor,başta açıp sonradan kapıyorum.çok soğuk olduğunda ya da sıcak olduğunda da ya kısıyorum ya kapatıyorum.keyfime göre yani.
  • arabayı çalıştırken yada durdururken klima açık olmasın derler sebebini bilmiyorum
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Haklısınız hocam, arabayı düzenli temizlemek ve antibakteriyel sprey kullanmak riski en aza indirir herhalde. Sağolun👍.
  • Experimentation E kullanıcısına yanıt
    Bende arabayı çalıştırırken veya stop ederken klimayı kapatırım ve hatta aracı çalıştırırken klima açık kalmışsa sanki birşey olmuşcasına hafif hayıflanırım😃. Ama önemli bir problem olmaz diye tahmin ediyorum?
  • PoloClassic75 kullanıcısına yanıt
    Sizin uygulama da mantıklı hocam.
  • Estağfurullah, cevaplar için teşekkürler.
  • gelibolu 1915 kullanıcısına yanıt
    Hocam, tebrik ederim çok ilginç bir noktaya parmak basmışsınız bu konu üzerinde de araştırma yapmak lazım.
  • 38erciyes 3 kullanıcısına yanıt
    Isı ayarını yaptıktan sonra auto tuşuna basıyorsunuz değil mi?

    Peki ısıyı kaç dereceye ayarlıyorsunuz ve kaç dakika içerisinde sizi tatmin edebilecek bir ısı seviyesine ulaşıyorsunuz?
  • drofsyaf D kullanıcısına yanıt
    Merhaba hocam.Arabamda motor ısınıncaya kadar fan kullanıyorum.Arabam renault scenic 1.6.Arabam ilk 200 metrede gaza geçiyor ve Motorun ısınması harekete geçtikten 1 km sonra gerçekleşiyor.Genelde 27 dereceye ayarlıyorum(ankara ayazı).Sonra autoya basıyorum ve yola klima ile devam ediyorum.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.