Şimdi Ara

Retarder / Egzoz freni kullanımı ve kontrolü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.641
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Bir sorum olacak. Otobüslerdeki retarder kolu sadece retarderı kontrol ediyor bildiğim kadarıyla. Bir de direksiyon milinin yakınlarında egzoz frenini kontrol eden düğme...

    Peki ya kamyonlarda durum nasıl? Araçta retarder varsa ve yoksa MARKADAN MARKAYA bu iki fren sistemi nasıl kontrol ediliyor acaba?

    Teşekkürler, sevgiler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sertacaygun -- 7 Şubat 2020; 16:23:21 >



  • Cevaplarsanız sevinirim.
  • Otobüslerdeki retardar kolu sadece retardar için değil tempomad içinde kullanılır. Kamyonlarda ki klasik egzoz freni ayak altında düğme şeklinde olur bastığın zaman egzoz manifoltuna bağlı bir klapeye bağlı olarak çalışışır. Modern kamyonlarda bu düğme retarder olmayanlarda retarder kolu gibi direksiyon yanındadır. Hem direksiyon yanında hem ayak altında olanlarda vardır. Markadan markaya farklılıklar olsada klasik egzoz freninden biraz daha gelişmiş sistemler vardır yani egzoz manifoltuna kompresör basıncı vererek vs tutma kapasitesi artırılmıştır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.