Bu oynamak istediğin oyuna bağlı! Tahmini tarihlerimiz şöyle:
TFT Mobil: TFT Mobil iOS ve Android’e 2020’nin ilk aylarında geliyor. Her şeyin yolunda gittiğinden emin olmak için, oyunu ilk önce sadece birkaç ülkede çıkaracağız. Daha sonraysa tüm Riot bölgelerinde yayınlayacağız. Şu anda Google Play’de ön kayıt yapmak mümkün.(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riotgames.league.teamfighttactics&hl=tr_TR)
Legends of Runeterra: Kasım ayında çıkacak özel önizleme yamasında ve 2020’nin ilk aylarında gerçekleşecek kapalı betada oyunu oynama fırsatı yakalamak için playruneterra.com üzerinden ön kayıt yapabilirsiniz. Oyunun mobil versiyonu da dahil olmak üzere tam çıkışı 2020’de gerçekleşecek. Kesin bir tarih belirlediğimizde sizi bilgilendireceğiz.
League of Legends: Wild Rift: Yakında belli ülkelerde sınırlı alfa ve beta testlerimiz gerçekleşecek. Planımız, iOS ve Android sürümlerini 2020 yılının sonuna kadar dünyanın çoğu bölgesinde hayata geçirmek ve bunu bir süre sonra konsolun takip etmesi. Şu anda Google Play’de ön kayıt yapabilirsiniz.
LoL Espor Menajerliği: Oyunu ilk olarak 2020 yılında LPL için çıkarmayı planlıyoruz. Hedefimiz oyunu adım adım genişleterek diğer liglerdeki oyuncuları da dahil etmek.
Proje A: Eninde sonunda.
Proje L ve Proje F: Bu iki oyun da geliştirme sürecinin henüz ilk safhalarında. Dolayısıyla ayrıntıları daha sonra açıklayacağız. Tüm projelerimizin çıkış dönemlerinden itibaren sizi tatmin edecek kalitede olmasını istiyoruz.
Not: Tüm çıkış tarihleri değişebilir ve küresel bölgeler çapında farklılık gösterebilir.
Soru: Çıkacak tüm oyunlar aynı oyun içi alışveriş birimine mi sahip olacak?
Mevcut ve gelecekteki oyunlarımızda aynı oyun içi alışveriş birimini kullanmayacağız. Yeni duyurulan mobil oyunlarımız Legends of Runeterra, TFT ve League of Legends: Wild Rift, Google Play Store ve Apple App Store’da çıkacak. Bu mağazalar farklı oyunların aynı oyun içi alışveriş birimini kullanmasına izin vermiyor. Söz konusu kısıtlama ve birçok platformda yer alan oyun içi alışveriş birimlerine sahip olmamızdan kaynaklanan diğer lojistik sorunlardan ötürü, her bir oyun için farklı bir şey kullanacağız.
Ayrıntılar şöyle:
+ PC ve Mac’teki League of Legends ve Taktik Savaşları RP kullanmaya devam edecek.
+ Mobil platformlardaki TFT farklı bir alışveriş birimi kullanacak; fakat hem PC ve Mac’teki hem de mobildeki TFT, ortak bir kozmetik koleksiyon kullanacak.
+ Legends of Runeterra, LoRa kullanacak.
+ Diğer ayrıntılar henüz belirlenmedi!
Ayrıca oyun içi alışveriş birimi bölgeden bölgeye farklılık gösterecek. Daha fazla bilgi için yerel kanallarınızı ziyaret edin.
Soru: TFT Mobil ve PC’deki TFT arasında çapraz platform desteği olacak mı?
Evet, TFT çapraz platform desteğine tamamen uyumlu olacak. Mminik efsaneleriniz ve arena görünümleriniz de onları hangi platformda edindiğinize bakılmaksızın sizinle gelecek.
(Çapraz platform desteği bölgeden bölgeye farklılık gösterebilir. Ayrıntılar için yerel kanallarınızı ziyaret edin.)
Soru: Legends of Runeterra’ya yeni bölgeler ekleyecek misiniz? Fiddlesticks gibi herhangi bir bölgeye ait olmayan şampiyonlar ne olacak? Asla oyuna gelmeyecekler mi?
Evet! Legends of Runeterra’ya kesinlikle yeni bölgeler ekleyeceğiz.
Gelecekte ekleyeceğimiz şampiyonları belirlerken, şampiyonların herhangi bir bölgeyle arasında bağlantı olup olmamasını bir kısıtlama olarak kullanmayacağız. Legends of Runeterra’da bölgelere uyabilecek kadrolara ihtiyacımız var. Fakat bazı şampiyonların bölgelerini belirlerken daha esnek davranabiliyoruz. Mesela Garen ve Jarvan IV, köküne kadar Demacia’lı olduğu için elimizde daha kısıtlı seçenekler var. Fakat Teemo, Riven veya Tahm Kench gibi şampiyonların Runeterra’nın çeşitli bölgelerini dolaşması çok daha muhtemel. Tüm şampiyonların kadroda yer aldığından emin olmak için bu çeşitlilikten faydalanmak istiyoruz. Dolayısıyla Fiddlesticks, Brand, Ryze ve Annie gibi Runeterra’da herhangi bir bölgeyle arasında yaygın olarak bağlantı kurulmayan şampiyonlar bize çok fazla esneklik sağlıyor.
Soru: Legends of Runeterra’daki kartlarda yer alan hikâye metinlerinin ne kadarı LoL evreninin bir parçası?
Çizimlerden hikâye metinlerine, LoR’da gördüğünüz her şey ana hikâyeye dahil. Tabii bunun ne demek olduğunu biraz açıklamamız faydalı olacaktır.
LoL ve LoR’da aynı karakterler var ve her ikisi de birbirinin kurgusal temellerini güçlendiriyor. LoR ve LoL arasındaki fark, kart oyunlarının büyük bir kısmının oyuncuların seçimine bağlı olarak ilerlemesi ve bunun sonucu birkaç şeyi birleştirerek ortaya çıkarılan heyecan verici olasılıklar. Oyuncular olarak sizin istediğiniz gibi oynayabilmenizi ve seçimlerinize bağlı olarak belli şeyler deneyimlemenizi istiyoruz. Yani oyuncular en sevdikleri karakterlerin (ve yeni karakterlerin) ne yapacağını ve kiminle tanışacağını belirleyebiliyor. Ayrıca onların tepki verebileceği olaylar oluşturabiliyor. Lux “Gelişim Günü”nü herhangi bir kurgu ürününde hiçbir zaman görmemiş olsa da oyuncular Lux’ın bu günü görmesini ve ona tepki vermesini sağlayabilecek. Oyunun adından da anlaşılacağı üzere, bazı karakterler ve hikâyeler oyuna eklediğimiz “efsanelerden” ibaret olabilir. Ayrıca geçmişe gidip Thresh Senna’yı fenerine hapsetmeden önceki ana geri dönerek, o olaydan önce Senna’nın nasıl biri olduğunu anlatabiliriz.
Oyuncuların bildiği ve sevdiği olayları dallandırıp budaklandırırken, bir yandan da onları yepyeni karakterler ve hikâyelerle tanıştırmak için sabırsızlanıyoruz.
Soru: 10. yıldönümü etkinliğinde açıklanan diğer oyunlardan ötürü League of Legends’ı göz ardı edecek misiniz? Yani oyuna daha az yama getirecek ve daha az ilgi göstereceksiniz, değil mi?
Evet! League of Legends nihayet ölü bir oyun. Toprağı bol olsun!
…
Hayır, tabii ki dalga geçiyoruz. Şaka bir yana, bu oyunlar üstünde yıllardır çalışıyoruz. Hatta çok uzun bir süredir League of Legends Ekibi (pazarlama da dahil), Riot’un toplam işgücünün %20’sinden azını oluşturuyor.
Geri kalan %80’e dahil olan diğer arkadaşlarımız, perde arkasında Riot’un yeni oyunlarını ve bunları pazara sürmek için ihtiyacımız olan küresel altyapıyı geliştirmek için sessizce çalışıyordu. Diğerleriyse ilk animasyon serimiz olan Arcane gibi, yaratıcılık isteyen şeylerle ilgileniyordu. Bu Riotçular çalışmalarını sizinle paylaşırken, League of Legends PC Ekibi de çaba harcamaya devam edecek.
Hazırlanın sihirdarlar. League of Legends’ın bir sonraki 10 yılı, ilkinden daha da iyi olacak.
Bütün soruları okumak için elimizden geleni yapıyoruz; ancak hepsini cevaplayacağımızın garantisini veremiyoruz. Bazı sorular zaten farklı bir mecrada cevaplanmış olabilir veya Riot’a Sor bölümüne uygun olmayabilir. Bu bölüm, yeni ürün veya özellikleri duyurmak için en iyi mecra sayılmaz ve başka yerlerde daha ayrıntılı bir şekilde ele aldığımız konuları burada yeniden ele almamayı seçebiliriz. Elbette anlaşılmayan bazı noktalar olursa onları aydınlatabiliriz!