Şimdi Ara

RODAJ SÜRESİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
4
Favori
46.434
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • takip
  • Yeni otomobillerde fabrikasyon Rodajlı olarak geliyor ve satılıyor diye biliyorum ama ne kadar doğru belirsiz
  • Bende satış temsilcisine sorduğumda basgit rodaj artık kalmadı falan diyip geçiştirdi.
  • her ne kadar rodaj olayı kalmadı diye söylense de
    yeni bir motor ,5-10 bin km sonra gerçek performansına ulaşıyor .
  • rodaj hakkında bilinen tabuları kıran bir yazı olmuş, nerede okuduysam herkes rodajı arabayı sakin kullanmak olarak anlatmıştı. 0 km araç almıştım yaklaşık 3 ay önce araç 700km de. artık biraz gazı kökleyeceğim ve dekompresyon yapacağım. :) teşekkürler.
  • rodaj artık kalmadı diyorlar ama;

    ilk 1000 km neden araç fazla yakıyor?

    Neden 1500 km aracı sabit devirde kullanmayın, farklı vitesler kullanın diyorlar.
  • rodaj olmaması için 2 parçanın birbirine takıldıktan sonra yüksek devirlerde alışması lazım.


    Alışma fabrikasyon olmaz yüzbinlerce araç üreten bir fabrika hangi parçayı alıştıracak , adamlar 5 dakika gecikmenin maliyet hesabını yaparken , teknoloji ilerledi fabrikasyon rodaj oluyor demek , sanırım iyi bir satış reklamından başka bir şey değildir.


    ÇÜNKÜ her parçanın birbirine fit olması için üretimden kaynaklanan bir hata vardır ve teknik resimlerde bu tolere edilebilir aralık yani kabul edilebilirlik sınırı için KABUL olarak kaliteden geçer. Kaliteden geçmiş bir parçanın mükemmel doğrulukta olduğunu üretimden biraz anlayan kimse söyleyemez. Yani özelle artı veya eksi kabul sınırları içinde farklı ölçülerde üretilmiş parçalar üretim bandına girer.

    Bu parçanın karşısındaki yatak veya karşılığı ise yine aynı mantıkla kalite standardı konmuş ve üretilmiş KABUL sınırları içinde olan ancak artı ve eksi mükemmel aralıktan sapma gösteren parça da üretim bandına düşer. A parçası ve B parçası hiçbir zaman birbirine alıştırılmaz bandaki kutuda duran işçinin önüne gelen onlarca parçadan rastgele seçilir ve A rasgele seçilirken B de rastgele seçilir ve montajlanır.

    Şansın egemen olduğu seri üretim işinde artı ve eksi olarak üretilmiş parçaların aralarındaki mikron veya hassaslığa bağlı nanometre ölçüsünde bir üretim bile olsa birbirinin arasındaki boşluk bu üretimdeki rastgele seçimin olasılık şansı ile montajlanır.

    Sonuç olarak A ve B parçasının birbirine montajı sonrası 0 Km deki her araçta farklı boşlukta bulunan ve kabul edilebilir sınır içinde olan parçalarla montajlanmış bir motor elde edilmektedir. Sıfır diye aldığımız her aracın ilk km lerdeki farklı performans ve HP karakteristikleri de bu seri üretimin bir gereğidir.

    İşte Rodaj diye tabir edilen şey aslında bu farklılıkları karşılayarak yüzeydeki toleransları ortalama bir aralığa getirmek için yapılan bir alıştırma dır. Yağ ile yapılması makbuldür , ama üretim denilince geniş bir mevzudur ve her A ve B parçası yağ içinde çalışmaz buna göre üretilir ve alışma süresi parçanın özelliğine malzemesine çalışma koşuluna göre değişebilesede bir alışma zamanı mutlaka bulunmaktadır.




  • Rodaj denilen olay kesinlikle var.daha yeni aldigim arac 700-800" km ye kadar 7-7,3 lt yakiyordu.ama 800 den sonra yakit cok dustu.su an 6,3 yakiyorum.guzergah ve hizim her zaman ayni.bahcesehir -zeytinburnu.daha uzun yola cikamadim ama.140'a kadar iyi geliyo ama 140 dan sonra nefesi kesiliyo arabanin.bi edirne ya da kocaeli yapmak sart oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polo GTI aldim , yag sicakligi 90 a gelince bastim direk , kompresyonda yaptim. Fazla takilmamak gerek bu islere , yag yeterli sicakliga ulastigi zaman basin gitsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Yeni Otomobillerin Rodajlanması
    (fren rodajı, lastik rodajı,aktarma organları ve vites kutusunun rodajı,içten yanmalı motorların rodajı)



    vay be diyorum
    ama şu sık yağ değişme kısmı canımı sıktı
  • Güzel ve faydalı bir konu

    Sonuç olarak işin içinde metallerin sürtünmesi olduğu için uygun şartları sağlayarak bir kaç bin kilometre bu parçaların birbirine alışmasına yeterli.
  • Araç daha ilk 200km deyken yüksek devirlerde alıştır diyor
    burada önemli olan yüksek devir yapmak ama şanzumana aşırı yük bindirmemek lazım mesela uygun düz bir yokuş bulup yokuş aşşağı yüksek devir yapılabilir

    tam gazla hızlanmaktan kasıt 4000 -5000 devir olana kadar vites yükseltmemek
    çünkü düşük devirde düşük hızda gaz vermek şanzumanı zorluyor olsa gerek

    özetle araç yeni ise yüksek devir yapacağız ama aracın çektiği yük ağırlığı az olacak ki rodaj zararı görmesin
    benim tavsiyem uzun düz bir otoban bulup yokuş aşşağı aheste aheste yüksek devir yapmak
  • Merhaba
    Size sıfır aldığım astra kullanım klavuzundaki rodaj başlıklı yazıyı okuyayım aynen şzöyle yazıyor.
    Ani frenden sakınınız
    Ani kalkıştan sakınınız
    Bunun haricindede hiç bir şey yazmıyor peki ben ne yaptım aracım şuan 4500 km oldu
    İlk 500 km 3000 deviri geçmedim değişken devirlerde kullandım aynı devirde hiç gitmedim ağır kalktım sert fren yapmadım ilk 1200 km yi uzun yola çıktım bilerek motor alışsın diye bunun 200 km şehir içidir ilk 1200 ün sonra 500 geçinde 3000 devirden 4000 devire çıkarak 145 km hıza ulaştım bir müddet sonra araca 190 km hıza kadar çıktım yol müsait olmadığı için bıraktım yeni araba gitmiyor diyenler yanılıyorlar basın korkmayın bu 4500 kmnin nerdeyse 3500 km si uzun yolda kullanıldı yakıtımda düşme oldu ama o kadar fazla değil 10.000 km den sonra dahada düşer diyorlar.
    Yağ değiştirme olayına gelince normalde 15.000 olan bakımı ben 10.000 kmde yapmayı planlıyorm bence yterli olur arabayı ilk nasıl sürerseniz öyle gider..
    Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enpisagor

    Bende satış temsilcisine sorduğumda basgit rodaj artık kalmadı falan diyip geçiştirdi.

    satış temsilcilerinin çoğu hiç bir şeyden anlamıyor. Sattığı aracın bazı detay özelliklerinden bile haberi olmuyor.
  • Ilk 1000 km sakin kullanip sonraki 200-300 km seri ve devirli kullanirsaniz araci yeterli olacaktir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla ben ilk 1500 km yi 3000 deviri geçmeden çok sakin kullandım,sonrasında 1500-2500 km arası subaplar segmanlar otursun diye sağlam sıkıştırdım ,şu anda motor inanılmaz güzel açık 1.6 tdi performansının son noktasında..
  • Arkadaslar babam bana araba almis surpriz oldu ilk sifir arabam, su an 100 km de falan araba, yarin otobana cikacagim nelere dikkat edeyim?

    Ve ondan sonra da haftaya bodrum, ondan sonraki hafta da bodrumdan istanbul yapacagim.

    Not:izmirde oturuyorum.

    Kisacasi rodajini uzun yolda tamamlayacak.

    Yarin bir 10 dk falan 4500 devirde falan gideyim diyorum ama?

    Not:araba atmosferik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne güzel süpriz... iyi günlerde kullanın.

    İdeal rodaj hızlanıp yavaşlayarak yapılır.

    Kaliteli, motor benzinli ise eğer oktanı yüksek bir yakıt alın. Mümkün olduğu kadar önceden alın, yolculuğa kadar dinlenmiş olsun. 20km ve 20dk sakin sürüşte motor ve yağın ısınmasına dikkat edin. Ani kalkışlardan her zaman kaçının. Anlık tüksetim göstergesi varsa onu kullanın. Ne kadar az yakıt, o kadar iyi. Sekman hareketini bozup engelleyen şey zengin karışımdır.

    Piston ısılarını yükseltmek önemlidir ama kurum biriktirmeden. Bu da çok hareket az yakıtla daha iyi olur. Devri aniden yükseltmeden yapılan kompresyon ısınmasını tamamlamış bir motorda faydalıdır. Yavaşlama sırasında bu kendiliğinden olur.

    Aynı viteste 50'den 70'e doğru yavaşça hızlanın. Gazı bırakın, 50'ye düşsün. Tekrar yavaşça 70'e hızlanın. 50-70, 50-70... sonra 60-70, 60-70... 70-80, 70-80... 80-100... Böyle en çok 100-110'a kadar devam edin.

    Her fırsatta (~300 km.de bir) yağ seviyesini kontrol edin. Sıkıcı, baş belası bir iştir. Ama ilk 300 km dayanacaksınız. Farklılaşma 5000km'ye kadar devam etse de en çok fark ilk 300~500 km içinde oluyor.

    300 kmden sonra yüksek devirlere çıkılabilir, belki 2 3 beygir daha çok alınır ama tüketimi yüksek ve yağ sarf eden bir motor da olabilir. Şahsen kırmızı çizgiye dayanıp maks. devir çevirmenin pek faydası olduğunu düşünmüyorum. Biz de uzun aradan sonra bu yaz yeni bir araba aldık. İlk 300 km 4000 devri geçmedik. Şimdi 8 bin km.de, ilk andan beri fabrika verilerinin altında yakıt tüketiyorum, 3 bin km civarı tüketim daha da düşmüştü. Yağ tüketimi ise 300 kmden sonra neredeyse tamamen durmuştu. Belki daha yüksek devirlerde daha iyi açılabilirdi ama ben kapalı halinden memnunum. Bu kadar açmak bence yeter. Bırak kapalı kalsın, seneye de binersin :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Arkadaslar babam bana araba almis surpriz oldu ilk sifir arabam, su an 100 km de falan araba, yarin otobana cikacagim nelere dikkat edeyim?

    Ve ondan sonra da haftaya bodrum, ondan sonraki hafta da bodrumdan istanbul yapacagim.

    Not:izmirde oturuyorum.

    Kisacasi rodajini uzun yolda tamamlayacak.

    Yarin bir 10 dk falan 4500 devirde falan gideyim diyorum ama?

    Not:araba atmosferik.

    hyundai kullanım klavuzunda (kaynak) özel bir rodaj işlemi olmadığını yazmış fakat! performans arttırmak için (maddeler arasında motorun açılması için diye belirtilmiş) ilk 1000 km nasıl kullanılacağına dair giriş sayfasında bir kaç madde var..
    . motoru zorlamayın
    .. motor devrini 2000/4000 arasında tutun (dizel/benzinli farklı olabilir bilmiyorum)
    .. uzun süre aynı hızda gitmeyiniz. ya yavaşlayın ya da hızlanın
    .. aracı rolantide 3 dkdan fazla bırakmayınız
    .. frenlerin oturması için gerekmedikçe ani fren yapmayınız.
    .. ilk 2000 km romörk çekmeyiniz (aşırı yüklemeyiniz )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi G Man -- 12 Ocak 2014; 21:10:45 >




  • Turbo beslemeli benzinli araclarda rodaj nasil olmalidir. Benim insignia sidi otomatik. 1500kmde rodaj tamam midir? Bazen asiri basiyorum bazen sakin kullaniyorum. Cok fazla cc kullanmak rodajda iyi degil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.