Şimdi Ara

RODAJ SÜRESİ (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
4
Favori
46.458
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    anladım hocam, teşekkür ederim, yarın 35-40 km lik bir yolum olacak, dönüşü de aynı şekilde aynen dediğiniz gibi gideceğim, ben de çok devir çevirmekten çekiniyorum çünkü ekonomik bir motor da değil, araçta yol bilgisayarı da yok malesef. Yağı da sık sık kontrol ederim sorun olmaz yeter ki uzun yıllar kullanayım da.
  • Bence ilk 300 500 km kritik sonrası o kadar kritik değil. Turboda da aynı prensip geçerli, motoru hızlı ısıtıp hızlı soğutmak doğru değil. Turbo'da bu biraz daha kritik sadece. Motor ısındıktan sonra, "redline"ı geçmedikçe sıkıntı yok. Sıkıştırıldıysa aniden kapatmayın motoruç, turbosuz olsa bile. Sabit devir bizim dağlık ülkede çok zor aslında. Farkında olmadan 100-200 devir sürekli oynatıyoruz zaten. Burada 20 dk. veya dahaa fazla süre boyunca hep aynı devir sıkıntılı.

    Bizim Fiat'ta ilk 300'de ciddi bir fark oldu. Sonra 3000'de az, 5000'de ise daha da az bir fark hissettim. Her seferinde yük altında devir isteği birazcık daha arttı. 3000'e kadar tüketim biraz daha düştü.

    Bir yerde 3000 yerine 300 yazmışım. Ne kadar önemi var ben de pek bilmiyorum ama ilk 300 değil, 3000 km boyunca 4000 devri geçmedik, geçildiyse de çok kısa süreli olmuştur.
  • ilk kmlerde aracın motorunun hiç aşınmamış olmasından dolayı sürtünmenin fazla olmasıdır. Çünkü motor yaatakları ve silindirlerin hiç aşınmamış olmasıdır.Motor bu kmlerde çabuk ısınır bu nedenle aracın sakin kullanın ilk çalıştırma ve haraketin normal bir seyiyeye gelmesinden sonra aracın nasıl kullandığınız çok önemli değildir çünkü motor yağları soğuk sekilde sürtünmeyi azaltma oranları sıcak hallerinden daha azdır. Aracın diğer bir fazla yakmasının nedeni ise aracın egzoz gazını çabuk atmasıdır. Aracın bir süre sonra kurum diye tabir edilen olayın motorda oluşmasından sonra yakıt düşecektir.
  • Yıllar geçmiş ama bir umut hala foruma bakıyorsunuzdur diye yazıyorum
    Yakın zamanda seat ibiza cupra almayı planlıyorum.
    1.4 benzinli 180 beygir 250nm tork.
    İbrede max 8000 devir var ama 7200-7300'de vites atıyor sporda.
    Bu araba için rodajda max. Kaç devire çıkmam gerekir ?
    Birde o meşhur yprumunuzda supercharger'dan hiç bahsetmemişiniz. Bu arabada hem turbo hem süper charger var bir sorun olur mu ?
    Arabayı çok agresif ve sportif kullanacağım, zaten cupra almamın sebebi bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WeskaGan

    Polo GTI aldim , yag sicakligi 90 a gelince bastim direk , kompresyonda yaptim. Fazla takilmamak gerek bu islere , yag yeterli sicakliga ulastigi zaman basin gitsin

    Hocam arabada yağ yakma var, sorunlu motoru diyorlardı sizde bir sorun varmı ?
    Acaba yağ yakma sorunu adam gibi açmadıkları için mi ?
    Sonuçta seat ibiza cupra'dada aynı motor var ama ondaki motor çok daha az yağ yakıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GörünmezAdam


    quote:

    Orijinalden alıntı: WeskaGan

    Polo GTI aldim , yag sicakligi 90 a gelince bastim direk , kompresyonda yaptim. Fazla takilmamak gerek bu islere , yag yeterli sicakliga ulastigi zaman basin gitsin

    Hocam arabada yağ yakma var, sorunlu motoru diyorlardı sizde bir sorun varmı ?
    Acaba yağ yakma sorunu adam gibi açmadıkları için mi ?
    Sonuçta seat ibiza cupra'dada aynı motor var ama ondaki motor çok daha az yağ yakıyor.

    Benimki 5 binde 1 litre yakiyor , baskalari nasildir herhangi bir bilgim yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WeskaGan


    quote:

    Orijinalden alıntı: GörünmezAdam


    quote:

    Orijinalden alıntı: WeskaGan

    Polo GTI aldim , yag sicakligi 90 a gelince bastim direk , kompresyonda yaptim. Fazla takilmamak gerek bu islere , yag yeterli sicakliga ulastigi zaman basin gitsin

    Hocam arabada yağ yakma var, sorunlu motoru diyorlardı sizde bir sorun varmı ?
    Acaba yağ yakma sorunu adam gibi açmadıkları için mi ?
    Sonuçta seat ibiza cupra'dada aynı motor var ama ondaki motor çok daha az yağ yakıyor.

    Benimki 5 binde 1 litre yakiyor , baskalari nasildir herhangi bir bilgim yok

    diğerleride sizin gibi hocam
    bazıları 2-3binde 5litre yakıyormuş onlar baya şikayetciler bu durumdan.
    ama dediğim gibi 2 motoruda wolkswagen üretiyor, ama cuprada yağ sorunu 15binde 1.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: GörünmezAdam

    quote:

    Orijinalden alıntı: WeskaGan


    quote:

    Orijinalden alıntı: GörünmezAdam


    quote:

    Orijinalden alıntı: WeskaGan

    Polo GTI aldim , yag sicakligi 90 a gelince bastim direk , kompresyonda yaptim. Fazla takilmamak gerek bu islere , yag yeterli sicakliga ulastigi zaman basin gitsin

    Hocam arabada yağ yakma var, sorunlu motoru diyorlardı sizde bir sorun varmı ?
    Acaba yağ yakma sorunu adam gibi açmadıkları için mi ?
    Sonuçta seat ibiza cupra'dada aynı motor var ama ondaki motor çok daha az yağ yakıyor.

    Benimki 5 binde 1 litre yakiyor , baskalari nasildir herhangi bir bilgim yok

    diğerleride sizin gibi hocam
    bazıları 2-3binde 5litre yakıyormuş onlar baya şikayetciler bu durumdan.
    ama dediğim gibi 2 motoruda wolkswagen üretiyor, ama cuprada yağ sorunu 15binde 1.

    Dostum Hort için kusura bakma .

    Cupra aldın mı ? Nedir durum ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    quote:

    Orijinalden alıntı: GörünmezAdam

    quote:

    Orijinalden alıntı: WeskaGan


    quote:

    Orijinalden alıntı: GörünmezAdam


    quote:

    Orijinalden alıntı: WeskaGan

    Polo GTI aldim , yag sicakligi 90 a gelince bastim direk , kompresyonda yaptim. Fazla takilmamak gerek bu islere , yag yeterli sicakliga ulastigi zaman basin gitsin

    Hocam arabada yağ yakma var, sorunlu motoru diyorlardı sizde bir sorun varmı ?
    Acaba yağ yakma sorunu adam gibi açmadıkları için mi ?
    Sonuçta seat ibiza cupra'dada aynı motor var ama ondaki motor çok daha az yağ yakıyor.

    Benimki 5 binde 1 litre yakiyor , baskalari nasildir herhangi bir bilgim yok

    diğerleride sizin gibi hocam
    bazıları 2-3binde 5litre yakıyormuş onlar baya şikayetciler bu durumdan.
    ama dediğim gibi 2 motoruda wolkswagen üretiyor, ama cuprada yağ sorunu 15binde 1.

    Dostum Hort için kusura bakma .

    Cupra aldın mı ? Nedir durum ?

    Bu yıl şubat tatilinde ehliyet alıyorum, yakın zamandada araba gelir diye ümit ediyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arabamı almadan önce bende bu konuyu okumuştum ama çok doğru bilgiler göremedim. Servise rodaj sorusunu sorduğunuz zaman yeni arabalarda olmaz gibi cümleler kuruyorl çoğu. Güvenilir kaynaklarımdan edindiğim bilgiler ışında ben bu sürece uydum. Genelde adetim değildi arabanın kullanma kılavuzunu okumak ama bu sefer başdan sona gerekli yerlerini okudum. Arkadaşlar aracınızı kullanma kılavuzunda aracı kullanırken uyacağınız tüm kurallar yazıyor rodaj süresine uyum, motor soğukken araca yüklenmemek hepsi orda mevcut.( Bknz 2015 Audi A4 kullanma kılavuzu ) Umarım bu bilgiler arada kalan arkadaşlarımızı aydınlatır .Saygılar

     RODAJ SÜRESİ


     RODAJ SÜRESİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Egn805 -- 30 Mart 2015; 23:10:20 >




  • Bu bilgiler yıllardır kitapçıklarda yazıyor ama yılda 1 tane kitap okumayan halkımız yine farkını gösterip 1 kere bile bakmıyor .

    Her turlu bilgi orada var oysaki arabayı yapan adamın yazdıklarını bari okuyun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kitapciga gore rodaji herkes biliyor zaten . otorrite olusturan sitelerdee gereken aciklamalar yapilmis ve otoriteler buna gore islem yapiyor. turkiyede kac kisi demiyorum kac performane tuner vardir ve biliyodur tartisilir.

    kitapcik ilk 50 km de yag ve filtresi degistirilmelidir demez.
    ilk 10 kilometre 1/3 aciklik ani cikis gaz ile devir gostergesi max %30 a cikin ve inin demez. ciktiktan sonra gaz ani birakilir motor kompresyonu ile devir dusurulur
    10-20km ler 1/3 gaz devir gostergesi %40 a cikin demez
    20-30km ler 1/2 ani gaz %60 rpm demez.
    .....
    50 km yag ve yag filtre degisimi.
    .......
    .......
    .......
    seklinde gider.

    derseniz ki ben kullanma klavuzuna uyarim yetkili servise 1000 1500 kmde parami verir mukemmel hizmet alirim garantimi devam ettiririm sizin bileceginiz istir.

    sonucta kompresyonunuz motor gucunuz vs fabrika toleranslari degerlerinde olur. diyelimki katalog degeri 50 olsun +-5 tolerans denir.
    45 olur normal denir sonra 1-2 beygir icin neler yapilir kac para harcanir. ama 55 e direk rodaj ile ulasmak ve yag yakmamak kompresyon kayipsiz bir motor olusturmak mumkundur.

    ayrica dyno bosta donen bi mekanizma degil, cekis direnci yuk altinda olur , yuk altinda olmadan rodaj olmaz, sanki standard duz bir yolda gibi. yani rodajda romork takilmaz. yada yokus asagi/ yukari yapilmaz.


    mineral yag kullanilir. 2000-2500 km den sonra istediginz kalitede full sentetik konur.( kaynaklarda 1500 mil sonrasi sentetik deniyor.)

    eger bu sekilde rodaj tamamlanmissa motorunuz az yakar toleransdaki max gucu verir ve daha uzun omurlu olur.

    isi bilmeyen sert rodajdan sunu anlar araci alir almaz dip gaz acip surmek anlar ona da bise diyemeyiz .




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.