Şimdi Ara

Rölanti Dalgalanması Sorunu Yaşıyorum... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
110
Cevap
13
Favori
360.779
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ortak bir problem yaşıyorum. 2006 fiestam var. Motor ısındıktan sonra çok nadirde olsa ayağımı debriyaja atıp devirin rölanti seviyesine kadar düşüp sabitlenmesi gereken durumlarda, araç tekleyip stop ediyor. Aracımı kullanım sonrası stop edip, belli bir süre içinde tekrar çalıştırdığımda rölanti sallanıyor. Ve bir miktar gaz verip motoru ısıtmadan hareket edersem benzer şekilde stop ediyor. Fakat bunu kontağı kapatıp hemen çalıştırdığımda yada uzun bir sure sonunda çalıştırdığımda yapmıyor. Sanki motor (Yada problem hangi parçadaysa) ısısı bi noktaya geldiğinde bu problem oluşuyor gibi. Gaz kelebeği ve valf sensörü dedikleri 2 parçayı değiştirdi ustalarımız fakat sorun devam ediyor. Aracı servise götürsem sorunu bulabilirler mi. Ayrıca problem havaların ısınmasıyla ortaya çıkıyor. Geçen yaz oluşan problem, havaların soğumasıyla kaybolmuştu. Bu yaz yine ortaya çıktı. Çoğunuz gibi bende kafayı yemek üzereyim....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oyuksels

    Arkadaşlar ortak bir problem yaşıyorum. 2006 fiestam var. Motor ısındıktan sonra çok nadirde olsa ayağımı debriyaja atıp devirin rölanti seviyesine kadar düşüp sabitlenmesi gereken durumlarda, araç tekleyip stop ediyor. Aracımı kullanım sonrası stop edip, belli bir süre içinde tekrar çalıştırdığımda rölanti sallanıyor. Ve bir miktar gaz verip motoru ısıtmadan hareket edersem benzer şekilde stop ediyor. Fakat bunu kontağı kapatıp hemen çalıştırdığımda yada uzun bir sure sonunda çalıştırdığımda yapmıyor. Sanki motor (Yada problem hangi parçadaysa) ısısı bi noktaya geldiğinde bu problem oluşuyor gibi. Gaz kelebeği ve valf sensörü dedikleri 2 parçayı değiştirdi ustalarımız fakat sorun devam ediyor. Aracı servise götürsem sorunu bulabilirler mi. Ayrıca problem havaların ısınmasıyla ortaya çıkıyor. Geçen yaz oluşan problem, havaların soğumasıyla kaybolmuştu. Bu yaz yine ortaya çıktı. Çoğunuz gibi bende kafayı yemek üzereyim....
    buji




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hyundai Motor Company

    buji

    Alıntıları Göster
    HERKEZE MERHABA

    AYNI PROBLEM BENİM ARAÇTADA VARDI BİR DÜNYA PARA DÖKTÜM . BUJİ DEĞİŞTİ/KELEBEK TEMİZLENDİ/ROLENTİ MOTORU TEMİZLENDİ/HAVA AKIŞ SENSÖRÜ TEMİZLENDİ/KARTER HAVALANDIRMA HORTUMU DEĞİŞTİ/ATEŞLEME BOBİNİ DEĞİŞTİ/BUJİ KABLOLARI DEĞİŞTİ/SENTE AYARI YAPILDI SONUÇ HÜSRAN

    SON OLARAK KENDİM 3 NUMARA ALLEN ALARAK KELEBEĞİN ALTINDAKİ AYAR VİDASINI İLK BAŞTA KLİMALI SONRA KLİMASIZ ÇALIŞTIRARAK GEVŞETEREK SIKARAK ORTASINI BULDUM 1 YILDIR HİÇ BİR PROBLEMİM YOK :) YANLIZ ÇOK HASSAS AYARI VAR MOTORUN SESİNİ DİNLEYEREK YAPMAK GEREKİYOR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sekmento -- 21 Eylül 2013; 5:33:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekmento

    HERKEZE MERHABA

    AYNI PROBLEM BENİM ARAÇTADA VARDI BİR DÜNYA PARA DÖKTÜM . BUJİ DEĞİŞTİ/KELEBEK TEMİZLENDİ/ROLENTİ MOTORU TEMİZLENDİ/HAVA AKIŞ SENSÖRÜ TEMİZLENDİ/KARTER HAVALANDIRMA HORTUMU DEĞİŞTİ/ATEŞLEME BOBİNİ DEĞİŞTİ/BUJİ KABLOLARI DEĞİŞTİ/SENTE AYARI YAPILDI SONUÇ HÜSRAN

    SON OLARAK KENDİM 3 NUMARA ALLEN ALARAK KELEBEĞİN ALTINDAKİ AYAR VİDASINI İLK BAŞTA KLİMALI SONRA KLİMASIZ ÇALIŞTIRARAK GEVŞETEREK SIKARAK ORTASINI BULDUM 1 YILDIR HİÇ BİR PROBLEMİM YOK :) YANLIZ ÇOK HASSAS AYARI VAR MOTORUN SESİNİ DİNLEYEREK YAPMAK GEREKİYOR


    Alıntıları Göster
    Herkese merhaba. Ben de 3 hafta önce 23 yaşında bir Nissan (Altima) aldım. Yukarıda yazılan sorunların aynısı bu araçta da mevcut yalnız araç lpg'de çalışırken hiçbir sıkıntı çıkarmıyor ancak benzinde çalışırken baya gaz vermek gerekiyor. Gaz verseniz bile rölantisi düzelmiyor 500-1300 arası gidip geliyor kendi kafasına göre. Zaten benzinde çalışırken motorun sesi de değişiyor, motorda bir huzursuzluk oluyor, sanki çekişi düşüyor. Yüksek hızda giderken anlık gaz da kesebiliyor...

    Araç eski olduğu için çok üzerinde durmadım sonuçta zaten lpg'de kullanıyorum ve onda da hiçbir sıkıntı yok. Sadece klima açınca devir düşüyor. Onun için de vakit bulduğumda ustaya göstereceğim.




  • kemairon K kullanıcısına yanıt
    sorun aynen devam ediyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: loft102

    quote:

    Orijinalden alıntı: akustika


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Araba tüplü mü.

    Hayır


    Cevabı tüplüye göre hazırlamıştım. Başıma aynısı gelmişti. Özür dilerim. İnşallah sorununuz hallolur.


    Benim ki tüplü, ama sorunu benzinde de yapıyor. Tüpteyse stop ettiğide oluyor.
    Sizin yorumunuz nedir?

    ben benzer sorunlarımı 3 gün önce hallettim. devir ibresinde dalgalanma, rolantide stop etme, tekleme, gazda kullandığım halde aşırı benzin sarfiyatı ve kokusu şikayetlerim vardı. kelebek boğazı ve rolanti motoru, oksijen sönsörü temizliği ve adaptasyonlarını yaptırdım ama sorun düzelmedi. kimi usta kelebek boğazı değişecek dedi kimisi rolanti motoru. bende aracı servise götürdüm. meğer basınç regulatörü ve yakıt emiş hortumu arızalıymış. değiştirdiler. bütün sorunlar bıçak gibi kesildi. sanki yeni bir arabaya binmiş gibi hissettim. size tavsiyem iyi bir servise götürün.

    Merhaba,
    Peugeot 206 aracımda da aynı sorun mevcut.
    Basınç regulatörü ve yakıt emiş hortumu dedikleriniz acaba nerededir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: padawantr

    quote:

    Orijinalden alıntı: loft102

    quote:

    Orijinalden alıntı: akustika


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42


    quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Araba tüplü mü.

    Hayır


    Cevabı tüplüye göre hazırlamıştım. Başıma aynısı gelmişti. Özür dilerim. İnşallah sorununuz hallolur.


    Benim ki tüplü, ama sorunu benzinde de yapıyor. Tüpteyse stop ettiğide oluyor.
    Sizin yorumunuz nedir?

    ben benzer sorunlarımı 3 gün önce hallettim. devir ibresinde dalgalanma, rolantide stop etme, tekleme, gazda kullandığım halde aşırı benzin sarfiyatı ve kokusu şikayetlerim vardı. kelebek boğazı ve rolanti motoru, oksijen sönsörü temizliği ve adaptasyonlarını yaptırdım ama sorun düzelmedi. kimi usta kelebek boğazı değişecek dedi kimisi rolanti motoru. bende aracı servise götürdüm. meğer basınç regulatörü ve yakıt emiş hortumu arızalıymış. değiştirdiler. bütün sorunlar bıçak gibi kesildi. sanki yeni bir arabaya binmiş gibi hissettim. size tavsiyem iyi bir servise götürün.

    Merhaba,
    Peugeot 206 aracımda da aynı sorun mevcut.
    Basınç regulatörü ve yakıt emiş hortumu dedikleriniz acaba nerededir?

    Alıntıları Göster
    rolanti 1200 inmiyor ne yapmak lazım
    gaz kelebegi temizlendi
    ford fiesta 2000 model 1,4 motor




  • Nedir bu rölanti sorunu çakacam kibriti onunda cezası var.
    Bu ülkede bunun ustası bileni yokmu sanayide herkes farklı cevap veriyor asalak hamsi olduk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinm34

    Nedir bu rölanti sorunu çakacam kibriti onunda cezası var.
    Bu ülkede bunun ustası bileni yokmu sanayide herkes farklı cevap veriyor asalak hamsi olduk
    benzer sorunlar yüzünden değişmedik paça gitmedik usta servis kalmadı.

    tüplü arabalara tövbe ettim. hatta benzinlilere de.

    size tavsiyem bunca para zaman kaybı yaşayacagınıza sinirlenip can sıkacağınızı satın tüplü ve arızalı araclarınızı dizele yönelin.
  • liberty_15 L kullanıcısına yanıt
    Adaptasyon dediğimiz nasıl birşey aciklarmisiniz
  • umudum535 U kullanıcısına yanıt
    Aracin motor beyninin pc ye baglanmasi ve ayarlarin yapilip kaydedilmesi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: liberty_15

    Aracin motor beyninin pc ye baglanmasi ve ayarlarin yapilip kaydedilmesi
    Arkadaşlar yerinde duramayan devir göstergesi ile ilgili daha önce benim de yorum yazdığım bir konunun linkini buraya ekleyeyim. Belki işinize yarar.

    Bilmiyorum başka forumlara link verilebiliyor mu? ama umarım silmezsiniz, bu iş çok masraflı oluyor çünkü. Burada çözümü var.

    düzeltme: link eklenmiyor açıklama ekleyeyim bari...


    mitsubishi club turkey diye bir forum var orada Boğaz Kelebeği Tamiri Artık Mümkün! diye bir başlık var bakın isterseniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adiyez -- 23 Şubat 2015; 22:11:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adiyez

    Arkadaşlar yerinde duramayan devir göstergesi ile ilgili daha önce benim de yorum yazdığım bir konunun linkini buraya ekleyeyim. Belki işinize yarar.

    Bilmiyorum başka forumlara link verilebiliyor mu? ama umarım silmezsiniz, bu iş çok masraflı oluyor çünkü. Burada çözümü var.

    düzeltme: link eklenmiyor açıklama ekleyeyim bari...


    mitsubishi club turkey diye bir forum var orada Boğaz Kelebeği Tamiri Artık Mümkün! diye bir başlık var bakın isterseniz

    Alıntıları Göster
    YÜKSEK VEYA ALÇAK ROLANTİ SORUNUNA TAM ÇÖZÜM.

    50000 km de boğaz kelebeğim pırıl pırıl olmasına rağmen temizledim.Temizliği ıslak mendil ile yaptım (zarar vermez endişe etmeyin) siz yine de metal dostu maddeler ve çizmeyecek bezler ile temizleyin. Sonra aracımı çalıştırdım ve neticede rolantim aşırı yüksek idi. 2300 ile start alıyordu bekleye bekleye ancak 1200-1100 e düşüyordu ve gaza bastığımda rolanti tekrar yükseliyor ve zar zor düşüyordu 1100 e ve orada kalıyordu. Aracımda LPG de takılı. Benzin ile 60 km kullandım hiç lpg ye geçmeden ama nafile durduğumda netice aynı ve gaz kelebeği ağırdan alıyordu anlayacağınız. ECU yani motor beyni gaz kelebeğinin açılarını tanımıyor anlayacağınız. Sonra bir yöntem denedim gaz kelebeğini motora tanıtma yöntemi. Yöntem şöyle:

    Aracı benzinde çalıştırıyoruz ve sonra ağır ağır devir yükseltiyoruz, en son 6000 devirde lamda sensörü motora sinyal gönderiyor ve motor gaz kesiyor biz 10 sn boyunca gazdan ayağımızı çekmeden gaza sonuna kadar basıyoruz ve ayağımız gazda iken aracı stop ediyoruz. (Motor 3-4 sn sonra ancak susuyor çünkü 6000 devirden ancak iniyor) 10-15 saniye sonra kontağı çevirip aracı çalıştırıyoruz ve bekliyoruz rolanti devrinin normale geldiğini, göreceksiniz. LPG li araçlarda bu işlemden sonra aracı stop edip kontağı katın aracı kitleyin 1-2 dakika sonra aracı açın kontağı açın ama çalıştırmadan aracı LPG ye geçirin 10 sn bekleyin aracı çalıştırmadan kontağı kapatın sonra tekrar kontağı açın 10 sn bekleyin ve aracı çalıştırmadan tekrar kontağı kapatın ve son olarak kontağı açın aracı benzine alın ve aracı çalıştırın araç normal RPM değerlerine gelince aracıLPG ye geçirin, hayırlı olsun. Bu basit yöntem gaz kelebeği açılarını ECU ya tanıtmak için yapılan bir yöntemdir. Aynı zaman da kutup başı sökülünce otomatik cam kaldırma düğmeleri çalışmadığında da aynen cam limitlerini camların beynine tanıtmak için camları sonuna kadar kaldırıp indirmemiz yeterli.

    Ayrıca hava filitresi ile gaz gelebeği arasındaki sensörden de şüphelenip temizledim ama sensörden sonra da rolanti yüksekti ayrıca sensör öyle kolay kolay kirlenmez internette okuyup gaza gelip aracınızın sensörleriyle oynamayın, sökerseniz de yağsız elektronik konrtak temizleyici veya mass sensör cleaner dedikleri spreyler ile temizleyebilirsiniz.


    Genel ve Önemli Bilgi: Araçlarda rolanti dengesizliği genelde temizlik sonrası, sökülüp takılma veya soğuk kış günlerinde LPG li araçlarda LPG ye 60 derece sıcaklıktan erken sıcaklıklarda 30,35,40.... derecelerde geçilerek gaz sensörünün ECU ya hatalı kod göndermesi ve bu nedenle gaz kelebeğindeki düzensizlikler meydana gelmektedir. Yani LPG li araçların LPG beyni aracınızın ana beynini kopya ettiği için kendini kalibre ederken hatalı kalibre edecektir. Sonrasında sizde en yakın LPG ciye giderek usta şu LPG ayarlarına bir bak, Şuna bir yazılım at, şunu bir kalibre et vs diyerek sanayinin yolunu yada internette forumların yolunu tutacaksınız. Arkadaşlar LPG kalibrasyonu bir kere yapılan araç kolay kolay kalibrasyonu bozulmaz ama kalibrasyonun bozulmaması için benzin sıcaklığınızda aracınızı normal rölanti olan 750-800 rpm ve japon araçlarında toyota, hondalarda uzun süreli beklemelerde 650-700 rpm olduktan sonra aracın LPG ye geçmesi daha sağlıklı olacaktır. Yani eski tabirle otomatik jikle ne zaman ki devre dışı oldu araç normal sıcaklıkta ve devir göstergesi normal o zaman LPG ye geçmesi gerek. Siz bu sorunu genelde kışın yaşarsınız yazın çok nadirdir rolanti sıkıntısı olan. Dolayısıyla ben LPG geçiş sıcaklığını 60 olarak biliyorum çünkü LPG kitlerinin fabrika geçiş verileri de 60 derece motor suyu sıcaklı olarak yazıyor. Biraz benzin harcayacak fakat böyle baş ağrıtıcı, can sıkıcı sorunlarla da muhatap olmazsınız.
    Çoğu araçta gaz kelebeği kalibrasyonu yukarıdaki anlattığım şekilde oluyor, özel bir yöntemi varsa bilemem. Bazı alman araçlarında gaz kelebeği ve ECU yazılım ile sıfırlanıyor. Örnek Mercedes. Benim aracım 1.33 motor 2012 model Toyota Auris.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suvarigokhan

    YÜKSEK VEYA ALÇAK ROLANTİ SORUNUNA TAM ÇÖZÜM.

    50000 km de boğaz kelebeğim pırıl pırıl olmasına rağmen temizledim.Temizliği ıslak mendil ile yaptım (zarar vermez endişe etmeyin) siz yine de metal dostu maddeler ve çizmeyecek bezler ile temizleyin. Sonra aracımı çalıştırdım ve neticede rolantim aşırı yüksek idi. 2300 ile start alıyordu bekleye bekleye ancak 1200-1100 e düşüyordu ve gaza bastığımda rolanti tekrar yükseliyor ve zar zor düşüyordu 1100 e ve orada kalıyordu. Aracımda LPG de takılı. Benzin ile 60 km kullandım hiç lpg ye geçmeden ama nafile durduğumda netice aynı ve gaz kelebeği ağırdan alıyordu anlayacağınız. ECU yani motor beyni gaz kelebeğinin açılarını tanımıyor anlayacağınız. Sonra bir yöntem denedim gaz kelebeğini motora tanıtma yöntemi. Yöntem şöyle:

    Aracı benzinde çalıştırıyoruz ve sonra ağır ağır devir yükseltiyoruz, en son 6000 devirde lamda sensörü motora sinyal gönderiyor ve motor gaz kesiyor biz 10 sn boyunca gazdan ayağımızı çekmeden gaza sonuna kadar basıyoruz ve ayağımız gazda iken aracı stop ediyoruz. (Motor 3-4 sn sonra ancak susuyor çünkü 6000 devirden ancak iniyor) 10-15 saniye sonra kontağı çevirip aracı çalıştırıyoruz ve bekliyoruz rolanti devrinin normale geldiğini, göreceksiniz. LPG li araçlarda bu işlemden sonra aracı stop edip kontağı katın aracı kitleyin 1-2 dakika sonra aracı açın kontağı açın ama çalıştırmadan aracı LPG ye geçirin 10 sn bekleyin aracı çalıştırmadan kontağı kapatın sonra tekrar kontağı açın 10 sn bekleyin ve aracı çalıştırmadan tekrar kontağı kapatın ve son olarak kontağı açın aracı benzine alın ve aracı çalıştırın araç normal RPM değerlerine gelince aracıLPG ye geçirin, hayırlı olsun. Bu basit yöntem gaz kelebeği açılarını ECU ya tanıtmak için yapılan bir yöntemdir. Aynı zaman da kutup başı sökülünce otomatik cam kaldırma düğmeleri çalışmadığında da aynen cam limitlerini camların beynine tanıtmak için camları sonuna kadar kaldırıp indirmemiz yeterli.

    Ayrıca hava filitresi ile gaz gelebeği arasındaki sensörden de şüphelenip temizledim ama sensörden sonra da rolanti yüksekti ayrıca sensör öyle kolay kolay kirlenmez internette okuyup gaza gelip aracınızın sensörleriyle oynamayın, sökerseniz de yağsız elektronik konrtak temizleyici veya mass sensör cleaner dedikleri spreyler ile temizleyebilirsiniz.


    Genel ve Önemli Bilgi: Araçlarda rolanti dengesizliği genelde temizlik sonrası, sökülüp takılma veya soğuk kış günlerinde LPG li araçlarda LPG ye 60 derece sıcaklıktan erken sıcaklıklarda 30,35,40.... derecelerde geçilerek gaz sensörünün ECU ya hatalı kod göndermesi ve bu nedenle gaz kelebeğindeki düzensizlikler meydana gelmektedir. Yani LPG li araçların LPG beyni aracınızın ana beynini kopya ettiği için kendini kalibre ederken hatalı kalibre edecektir. Sonrasında sizde en yakın LPG ciye giderek usta şu LPG ayarlarına bir bak, Şuna bir yazılım at, şunu bir kalibre et vs diyerek sanayinin yolunu yada internette forumların yolunu tutacaksınız. Arkadaşlar LPG kalibrasyonu bir kere yapılan araç kolay kolay kalibrasyonu bozulmaz ama kalibrasyonun bozulmaması için benzin sıcaklığınızda aracınızı normal rölanti olan 750-800 rpm ve japon araçlarında toyota, hondalarda uzun süreli beklemelerde 650-700 rpm olduktan sonra aracın LPG ye geçmesi daha sağlıklı olacaktır. Yani eski tabirle otomatik jikle ne zaman ki devre dışı oldu araç normal sıcaklıkta ve devir göstergesi normal o zaman LPG ye geçmesi gerek. Siz bu sorunu genelde kışın yaşarsınız yazın çok nadirdir rolanti sıkıntısı olan. Dolayısıyla ben LPG geçiş sıcaklığını 60 olarak biliyorum çünkü LPG kitlerinin fabrika geçiş verileri de 60 derece motor suyu sıcaklı olarak yazıyor. Biraz benzin harcayacak fakat böyle baş ağrıtıcı, can sıkıcı sorunlarla da muhatap olmazsınız.
    Çoğu araçta gaz kelebeği kalibrasyonu yukarıdaki anlattığım şekilde oluyor, özel bir yöntemi varsa bilemem. Bazı alman araçlarında gaz kelebeği ve ECU yazılım ile sıfırlanıyor. Örnek Mercedes. Benim aracım 1.33 motor 2012 model Toyota Auris.

    Alıntıları Göster
    LPG takılan araçlarda solanti bozulmasın istiyorsanız yaz kıç benzinden LPgye geçiş sıcaklı 60 hatta 70 derece olsun aksi taktirde sıfır alraçta bile sorun oluyor, örnek benim araç :). Korkmayın fazla benzin yakmaz 70 dereceye kadar sadece ilk çalıştırdığınızda böyle olacak. 60 yada 70 derece sıcaklıktaki hazır motorda LPG geçişi de 10 sn sonra olmasında fayda var sıcak motoru çalıştırınca direk LPG ile çalışan motor rölantiyi etkiliyor. Size tavsiyem sıcak motoru da çalıştırın sonra rölanti normal seviyeye düşünce aracınızı hareket ettirin yani kontağa basıp rölanti daha havadayken gaza basıp yürümeyin. 10-20 veya 30 sn sonra LPG ye geçen araçlar daha sağlıklı ve istikrarlı olurlar. Paragöz, cahil ve iş bilmez ustalardan da uzak durun. Bu yazdıklarımı yabana atmayın bu bilgilere uzun araştırmalar neticesinde ulaştım. Bu bilgileri yalanlayacak kendini çok bilgili zanneden veya iki güzel iş yapıp 3 üncü işte cambazlık yapan ustaları ve burada kafa karıştıran ustaları da Allah'a havale ediyorum. LPG li de olsa araçlarınızı sevin arkadaşlar. Ben de bu dikenli yollardan geçtim, hatta dizel alacağım inşallah falan diye iç geçirdim ve fakat şu anda aracımı çok seviyorum. Her konu büyütmeye değmez.

    Yukarıda belirttiğim, gaz kelebeğini ECU ya tanıtma yöntemini otomatik vites honda accordta da yaptık ve ECU- kelebek kalibrasyonu başarılı, son olarak japon toyota , hondalar da uzun süreli beklemelerde rölanti devri 650-700 e iner korkmayın normaldir araç stand by uyku yada tasarruf siz ne derseniz deyin o mada geçer. Gaz kelebeğinin çalışıp çalışmadığı söyle anlaşılır. Farlar veya kalorifer veya klima veya elektnrik çeken herhangi bir araç donanımı açılınca rolantiden minik bir düşme ve sonrasında düzelme veya hafif yukarı çıkma ve sonrasında düzelme göürlüyorsa gaz kelebeğiniz çalışıyordur. Elektirik çeken donanımları açtığınızda araç rolanti devri düşüyor ve stop etme noktasına geliyorsa ve normale dönmüyorsa kelebekte veya kelebeğe bağlı donanımlarda kirlenme arızalanma söz konusudur. Son olarak aracınızın boğaz kelebeği temizliği elzem bir durum değildir. Filitrelerinizi düzenli olarak (hava) değiştirip orjinal hava filtreleri kullandığınız sürece 150000 km ye kadar boğaza kelebeği gider hatta 200000 km ye bile gider. İnternette çok fazla yorum var bu konu ile alakalı fakat öyle herkes bu konulara hakim değil her arabada farklı bir dert var fakat konu başlığı aynı olunca siz de kendi aracınızda acaba benimkinin de mi öyle diyor canınızı sıkıyorsunuz. Canınızı sıkmayı orjinal ürünler kullanın, filitre deyip geçmeyin çok önemlidir bu tip şeyler özellikle motor filitresi çok önemli hava akışı ve pisliği tutması adi filitrelerde, yan sanayi ürünlerde kaliteli olmaz bu da araç çekişini ve sensör boğaz kelebeği kirlenmesine ileride de teklemelere neden olabilir. Bakımlarınızı düzenli yaptırın öyle her önünüze gelen ustaya da aracınızı elletmeyin. Mesela benim hatam hafif-incecik bir kir denmeyecek kadar temiz gaz kelebeğine LPG ustasının gaz kelebeğini temizleyelim demesi üzerine kendimin bu işe girişmesi oldu. Fakat temizlikten sonra böyle sıkıntılar oldu ve sıkıntılar çözüldükten sonra da hiç bir değişme olmadı.
    Yüksek km li araçlar temizlik gerektiren durumlarda boğaz kelebeği ve kelebek ile hava filtresi arasındaki hava sensörünü yukarıda belirttiğim gibi yağsız ve yumuşak gereçlerle temizleyin sensöre elinizi ve hatta hiçbirşey sürmeden yalnız yarım kutu sprey kontak temizleyici ile temizleyin ve sonra da yukarıda anlattığım gibi aracınızı kalibre edebilirsiniz. Bu yapılan temizlik öncesi akü kutup başınızı sökmenizi kesinlikle tavsiye ediyorum, bu şekilde yaparsanız temizlik sonrası rolanti bozukluğu olmayabilir. Herkese hayırlı günler. Allah'a emanet olun. Böyle basit meselelere kafanızı takmayın, biliyorum akaryakıtın bilmem kaç liraya satıldığı bir ülkede böyle üç kuruşluk işler ile canımızı sıkıyoruz, ama hayat bu yazdıklarım ve bunun gibi nice meselelerden daha ehemmiyetli meselelerle dolu. Ömür kısa ve yapılacak ehemmiyetli işler pek çok. Selamun aleykum.




  • akustika A kullanıcısına yanıt
    2. sayfadaki uzun 2 adet yorumumu incelemeni tavsiye ederim. Belki işine yarar. Keşke o kadar donanımı değiştirip masraf yapmasaydın bu ustalar hem cahil hem kurnaz Allah onların eline düşürmesin paragöz haramzadeler.
  • tandem_78 kullanıcısına yanıt
    hocam boğaz kelebeği öyle dirreksiyondan falan etkilenmez onu ecu denen beyin kumanda eder ona da 3 tane sensör boğaz kelebeği ile ilgili bilgileri aktarır. eğzozdaki lamda, hava hortumundaki mass sensör ve kelebek açılarını izleyen gaz kelebeği sensörü. direksiyonmuş veya başka bilmem ne sensörü boğaz kelebeğine etki etmez. Boğaz kelebeği araca yük binse de yük azalsa da rolanti yani devir saatini dengede tutar. 2. sayfadaki yorumlarıma bir göz at eğer aracın yaşlı veya km yüksekse ilk olarak hava hortumundaki sensör temizlemeli, eğer kapkara kir içinde ise boğaz kelebeği temizlenmeli. sonra 2. sayfada anlattığım kalibrasyon. düzelme olmaz ise manifoltun motor ile birleşen kısmında radaki halka şeklindeki lastiklerin eskimiş olma ve hava alma durumu veya selenoid valf dediğimiz gaz kelebeğine bağlı hava akış debisine göre gaz kelebeğini açan kısım ve o kısmın kelebek ile bağlantı arasındaki conta veya silikonun yenilenmesi gerekebilir. tavsiyem en basit yöntem benim kalibrasyon ve lpgli araçlardaki rolanti problemi hakkındaki yorumlarımı oku. sektör bana kızacak ama ben sektöre daha çok kızıyorum tıpkı bu mağdur insanların kızdığı gibi kurnaz paragöz kul hakkı ile yaşayan sektörün çarklarını yalanla dolanla döndüren basit (dilim varmıyor söylemeye) insanları kınıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sekmento

    HERKEZE MERHABA

    AYNI PROBLEM BENİM ARAÇTADA VARDI BİR DÜNYA PARA DÖKTÜM . BUJİ DEĞİŞTİ/KELEBEK TEMİZLENDİ/ROLENTİ MOTORU TEMİZLENDİ/HAVA AKIŞ SENSÖRÜ TEMİZLENDİ/KARTER HAVALANDIRMA HORTUMU DEĞİŞTİ/ATEŞLEME BOBİNİ DEĞİŞTİ/BUJİ KABLOLARI DEĞİŞTİ/SENTE AYARI YAPILDI SONUÇ HÜSRAN

    SON OLARAK KENDİM 3 NUMARA ALLEN ALARAK KELEBEĞİN ALTINDAKİ AYAR VİDASINI İLK BAŞTA KLİMALI SONRA KLİMASIZ ÇALIŞTIRARAK GEVŞETEREK SIKARAK ORTASINI BULDUM 1 YILDIR HİÇ BİR PROBLEMİM YOK :) YANLIZ ÇOK HASSAS AYARI VAR MOTORUN SESİNİ DİNLEYEREK YAPMAK GEREKİYOR


    arkadaşlar sakın gaz kelebeği vidası ile oynamayın o vida fabrika çıkışında ayarlanır ve o ayarın değişmemesi gerekir kara düzen bir sorun giderme yöntemidir vida yarı ile rolanti düzeltme. asıl önemli olan ECU nun gaz kelebeği açılarını tanıması yani birbirine senkronize olmasıdır. Kalibasyon hakkındaki yorumuma göz atmanızı tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: proteo

    quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    aynı sorun bendede var boğaz kelebeğini temizlettim bu seferde araba soğukken devir 1800 lere çıkıyor motor ısınınca düşüyor fakat tekleme devam ediyor artı titriyor yani kelebeği temizlemek çözüm olmadı benzindede gazdada aynı şeyi yapıtor . sanki arabaya yakıt veya hava neyse yetmiyor gibi yüksek devirlerde 130 140 la giderken arada gaz kesiyo gibi durumda var çok anlık . servise gitsem çözüm olurmu acaba . ne kadar tutar bilen varsa sevinirim ..

    Aynı sorun bende de var. Özellikle en son 30 bin bakımdan sonra rölanti de ki istikrarsızlık ve titreme daha bir arttı. Bakımda kelebek dahil gereken yerler temizlendi. Buna rağmen titreme ve sarsılma devam ediyor. Servise götürmeyi bende düşündüm fakat servisteki ustaların! bu işten anladıklarını sanmıyorum. İşleri güçleri parça değiştirip deneme yanılma usulü arıza bulmak. Kendi iş bilmezlikleri sonucunda bizlerin ceplerinden çıkan paralar adamların umurunda değil. En son başıma gelen olay turbo bağlantılı bir fiş yerinden çıkmış sanırım bakımda takmayı unutmuşlar, adam iddia ediyor buraya bir şey takılmıyor diye ben kendim çıkan fişi buldum bu ne usta dedim. Fiş yerine takıldı birde demez mi abi şimdi çok daha atak olucak diye. Kendimi zor tuttum kardeşim ve arkadaşlarım araçtalardı. VW servisleri bir rezalet durum diğer markalarda nedir ne değildir bilemiyorum.

    ben de VW servisinde aynılarını yaşadım tok satıcı gibi iş yapıyorlar ve çok lakayıt adamlar. zaten araçları da ,parçaları da pahalı biraz bindikten sonra kuş serisi marka araçlar gibi ıvır zıvır her yerinden değişik arıza veriyor. Almanalr çok komleks araçlar yapıyor fakat bir o karad da sorun beraberinde geliyor. Daha geleneksel sorunsuz araçlara bakın arkadaşlar. Böyle gözünü para bürümüş adamların ne arabasına binerim ne de muhatap olurum. Allah yardım etsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suvarigokhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: proteo

    quote:

    Orijinalden alıntı: 35cakrep35

    aynı sorun bendede var boğaz kelebeğini temizlettim bu seferde araba soğukken devir 1800 lere çıkıyor motor ısınınca düşüyor fakat tekleme devam ediyor artı titriyor yani kelebeği temizlemek çözüm olmadı benzindede gazdada aynı şeyi yapıtor . sanki arabaya yakıt veya hava neyse yetmiyor gibi yüksek devirlerde 130 140 la giderken arada gaz kesiyo gibi durumda var çok anlık . servise gitsem çözüm olurmu acaba . ne kadar tutar bilen varsa sevinirim ..

    Aynı sorun bende de var. Özellikle en son 30 bin bakımdan sonra rölanti de ki istikrarsızlık ve titreme daha bir arttı. Bakımda kelebek dahil gereken yerler temizlendi. Buna rağmen titreme ve sarsılma devam ediyor. Servise götürmeyi bende düşündüm fakat servisteki ustaların! bu işten anladıklarını sanmıyorum. İşleri güçleri parça değiştirip deneme yanılma usulü arıza bulmak. Kendi iş bilmezlikleri sonucunda bizlerin ceplerinden çıkan paralar adamların umurunda değil. En son başıma gelen olay turbo bağlantılı bir fiş yerinden çıkmış sanırım bakımda takmayı unutmuşlar, adam iddia ediyor buraya bir şey takılmıyor diye ben kendim çıkan fişi buldum bu ne usta dedim. Fiş yerine takıldı birde demez mi abi şimdi çok daha atak olucak diye. Kendimi zor tuttum kardeşim ve arkadaşlarım araçtalardı. VW servisleri bir rezalet durum diğer markalarda nedir ne değildir bilemiyorum.

    ben de VW servisinde aynılarını yaşadım tok satıcı gibi iş yapıyorlar ve çok lakayıt adamlar. zaten araçları da ,parçaları da pahalı biraz bindikten sonra kuş serisi marka araçlar gibi ıvır zıvır her yerinden değişik arıza veriyor. Almanalr çok komleks araçlar yapıyor fakat bir o karad da sorun beraberinde geliyor. Daha geleneksel sorunsuz araçlara bakın arkadaşlar. Böyle gözünü para bürümüş adamların ne arabasına binerim ne de muhatap olurum. Allah yardım etsin.

    Alıntıları Göster
    lpgde LFT bozulur. biraz benzinde kullan lft düzelir. sonra lpg ayarına git derler.. peki 300-500 km kadar benzinde kullanmama rağmen lft neden 37,5 da kalır ve düzelmez.. fikrin var mı kardeşim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi damonbounce -- 7 Mart 2015; 23:32:57 >




  • damonbounce kullanıcısına yanıt
    Bahsettiğiniz konu LPG kalibrasyonu ile alakalı sanırım. Ben LPG kalibrasyonundan pek anlamıyorum ama bu aralar ona da merak sardım öğrendiklerimi sizinle paylaşırım. Ama LPG kalibrasyonu için size bir tecrübemi anlatayım. Araç LPG de ve uzun yolda kullanırken 3000-4000 rpm aralığında vites değiştirip yani biraz aracı devirli kullanıp LPG MAP dedikleri LPG ECU sunun haritası yeniden oluşturulup kalibrasyonunu siz kendinizde yapabilirsiniz. Yada usta şunu bir kalibre et der ustanın standart kalibrasyon programını yükletirsiniz, hazıra konmak yani. Ama ben 1. yolu tercih ediyorum. Benim araçta LAndirenzo Omegas Evo var, benimkinde denedim oldu. Aracın benzin ECU su da aynı mantıkla çalışıyor düznli olarak kendine bir harita oluşturuyor değerleri kaydediyor.

    Yani ECU nun çalışma mantığı herşeyden haberdar olmak ve limitleri bilmek. Basınç değerleri, gaz kelebeği açıları limitleri, sıcaklık vs. Ve bu doğrultuda da gaza bastığınızda ECU ya bağlı donanımları kumanda etmekte.

    Netice itibarı ile bir vücutta 2 beyin olunca bazı aksaklıklarında olması muhtemel sebepler içinde değerlendiriliyor fakat arz- talep doğrultusunda ve bazı firmaların yaptığı ARGE çalışmaları neticesinde henüz daha mükemmeli yakalamış değil, LPG dönüşüm kitleri. Bu yüzden çok problem edilecek mevzular da değil.

    Bu gün Akünün kutup başını çıkardım ve gaz kelebeği ayarının gittiğini fark ettim. Anlattığım gibi 1-2 kez durduğum yerde aracı benzinde çalıştırıp 1000-2000-3000....6000 devire yavaş yavaş çıkarıp gaza sonuna kadar bastım ve ayağım gazda iken kontağı kattım, araç tamamen susup stop ettikten ve sonra kontak anahtarını çektim birdaha çalıştırdım. Neticede ECU kelebek açılarını tanımış oldu, ve rölanti düzeldi. Aracın normal motor sıcaklığında yapmıştım.

    Son olarak ustalar aracı alıp laptop ile bağlantı yapıp yol sürüşünde LPG kalibrasyonu yapmıyorsa ve sizin aracınızın aynısının test kalibrasyon dosyasından yükleme yapmıyorsa yani standart bir kalibrasyon ölçülerini yüklüyorsa veya durduğunuz yerde kalibrasyon yaptım diyerek baştan savma iş yapıyorsa o kalibrasyondan hayır gelmez.

    Saygılar sevgiler mutluluklar herkese.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.