Şimdi Ara

Rölanti Dalgalanması Sorunu Yaşıyorum... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (4 Mobil) - 2 Masaüstü4 Mobil
5 sn
110
Cevap
13
Favori
360.782
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suvarigokhan

    Bahsettiğiniz konu LPG kalibrasyonu ile alakalı sanırım. Ben LPG kalibrasyonundan pek anlamıyorum ama bu aralar ona da merak sardım öğrendiklerimi sizinle paylaşırım. Ama LPG kalibrasyonu için size bir tecrübemi anlatayım. Araç LPG de ve uzun yolda kullanırken 3000-4000 rpm aralığında vites değiştirip yani biraz aracı devirli kullanıp LPG MAP dedikleri LPG ECU sunun haritası yeniden oluşturulup kalibrasyonunu siz kendinizde yapabilirsiniz. Yada usta şunu bir kalibre et der ustanın standart kalibrasyon programını yükletirsiniz, hazıra konmak yani. Ama ben 1. yolu tercih ediyorum. Benim araçta LAndirenzo Omegas Evo var, benimkinde denedim oldu. Aracın benzin ECU su da aynı mantıkla çalışıyor düznli olarak kendine bir harita oluşturuyor değerleri kaydediyor.

    Yani ECU nun çalışma mantığı herşeyden haberdar olmak ve limitleri bilmek. Basınç değerleri, gaz kelebeği açıları limitleri, sıcaklık vs. Ve bu doğrultuda da gaza bastığınızda ECU ya bağlı donanımları kumanda etmekte.

    Netice itibarı ile bir vücutta 2 beyin olunca bazı aksaklıklarında olması muhtemel sebepler içinde değerlendiriliyor fakat arz- talep doğrultusunda ve bazı firmaların yaptığı ARGE çalışmaları neticesinde henüz daha mükemmeli yakalamış değil, LPG dönüşüm kitleri. Bu yüzden çok problem edilecek mevzular da değil.

    Bu gün Akünün kutup başını çıkardım ve gaz kelebeği ayarının gittiğini fark ettim. Anlattığım gibi 1-2 kez durduğum yerde aracı benzinde çalıştırıp 1000-2000-3000....6000 devire yavaş yavaş çıkarıp gaza sonuna kadar bastım ve ayağım gazda iken kontağı kattım, araç tamamen susup stop ettikten ve sonra kontak anahtarını çektim birdaha çalıştırdım. Neticede ECU kelebek açılarını tanımış oldu, ve rölanti düzeldi. Aracın normal motor sıcaklığında yapmıştım.

    Son olarak ustalar aracı alıp laptop ile bağlantı yapıp yol sürüşünde LPG kalibrasyonu yapmıyorsa ve sizin aracınızın aynısının test kalibrasyon dosyasından yükleme yapmıyorsa yani standart bir kalibrasyon ölçülerini yüklüyorsa veya durduğunuz yerde kalibrasyon yaptım diyerek baştan savma iş yapıyorsa o kalibrasyondan hayır gelmez.

    Saygılar sevgiler mutluluklar herkese.
    Büyük ihtimal boğaz kelebeği ve rölanti motoru.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suvarigokhan

    Bahsettiğiniz konu LPG kalibrasyonu ile alakalı sanırım. Ben LPG kalibrasyonundan pek anlamıyorum ama bu aralar ona da merak sardım öğrendiklerimi sizinle paylaşırım. Ama LPG kalibrasyonu için size bir tecrübemi anlatayım. Araç LPG de ve uzun yolda kullanırken 3000-4000 rpm aralığında vites değiştirip yani biraz aracı devirli kullanıp LPG MAP dedikleri LPG ECU sunun haritası yeniden oluşturulup kalibrasyonunu siz kendinizde yapabilirsiniz. Yada usta şunu bir kalibre et der ustanın standart kalibrasyon programını yükletirsiniz, hazıra konmak yani. Ama ben 1. yolu tercih ediyorum. Benim araçta LAndirenzo Omegas Evo var, benimkinde denedim oldu. Aracın benzin ECU su da aynı mantıkla çalışıyor düznli olarak kendine bir harita oluşturuyor değerleri kaydediyor.

    Yani ECU nun çalışma mantığı herşeyden haberdar olmak ve limitleri bilmek. Basınç değerleri, gaz kelebeği açıları limitleri, sıcaklık vs. Ve bu doğrultuda da gaza bastığınızda ECU ya bağlı donanımları kumanda etmekte.

    Netice itibarı ile bir vücutta 2 beyin olunca bazı aksaklıklarında olması muhtemel sebepler içinde değerlendiriliyor fakat arz- talep doğrultusunda ve bazı firmaların yaptığı ARGE çalışmaları neticesinde henüz daha mükemmeli yakalamış değil, LPG dönüşüm kitleri. Bu yüzden çok problem edilecek mevzular da değil.

    Bu gün Akünün kutup başını çıkardım ve gaz kelebeği ayarının gittiğini fark ettim. Anlattığım gibi 1-2 kez durduğum yerde aracı benzinde çalıştırıp 1000-2000-3000....6000 devire yavaş yavaş çıkarıp gaza sonuna kadar bastım ve ayağım gazda iken kontağı kattım, araç tamamen susup stop ettikten ve sonra kontak anahtarını çektim birdaha çalıştırdım. Neticede ECU kelebek açılarını tanımış oldu, ve rölanti düzeldi. Aracın normal motor sıcaklığında yapmıştım.

    Son olarak ustalar aracı alıp laptop ile bağlantı yapıp yol sürüşünde LPG kalibrasyonu yapmıyorsa ve sizin aracınızın aynısının test kalibrasyon dosyasından yükleme yapmıyorsa yani standart bir kalibrasyon ölçülerini yüklüyorsa veya durduğunuz yerde kalibrasyon yaptım diyerek baştan savma iş yapıyorsa o kalibrasyondan hayır gelmez.

    Saygılar sevgiler mutluluklar herkese.
    lpg kalibrasyonu yanlış olabilir hemfikiriz bu konuda. ama benim sıkıntım uzun süre benzinde kullanmama rağmen lftnin 37,5da çakılı kalması. benzinde kullanınca lft 0 a yaklaşır ve lpg ayarına gidip benzin enjektörleri ile lpg enjektörleri mümkün olduğunca birbirine eşitlenerek ayar yapılır deniyor. ben değeri düşüremiyorum ki ayara gideyim. oksijen sensörüymüş bu kısa dönem yakıt düzeltmesini yapan(sft). onu da söktüm temizledim taktım. e şimdi biraz daha mı benzinde kullanmam lazım. sıktı bu iş beni

    -araçtaki problem ise soğuk olsun sıcak olsun uzun marş yapması
    -benzinde gaza yarım bastığımda tekleme yapması. eğer gaza tam basarsam tekleme yapmıyor. çünkü gaza tam basınca sftyi yöneten oksijen sensörü devrede olmuyor. oksijen sensöründen şüpheleniyorum bu ara..




  • damonbounce kullanıcısına yanıt
    hocam aracın km ve marka-modelini yazabilir misin?

    sensörlerin çalışıp çalışmadığından emin olman gerek, sensörler çalışıyorsa bağlantı kontrolü 2. aşama, son aşama ecu nun çalışıp çalışmaması olarak bir tetkik yolu izlenebilir.

    uzun marş problemi daha önce mercedes e200 de ben yaşamıştım minik bir parça ismi kapış pompası diyorlar onun diyaframı delinmiş o değişti sorun ortadan kalktı. Toyota aracımda lpg de sıcak olsun soğuk olsun araç kaldırırken stop ettiğinde marşa basınca bi süre çalışmıyordu. Sonra aracı gaz kelebeğinin ayarının bozulup anlattığım şekilde ayar yaptıktan sonra bir daha bu olay tekrar etmedi.

    Yapabileceğin pek birşey kalmadıysa yetkili bir servise gitmeni en azından arıza tespiti yaptırmanı tavsiye ederim. Sanayideki ustaların eline düşme, çoğu birbirinden cahil. İlkokul mezunu yeni sistemlerden çok anlamıyor, yetişmiş ustalar genelde iyi firmalarda iş yapıyor. Bizim ülkede eğitim zorunlu olmadığı için :) kıçına tulumu giyen ustayım ben diyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suvarigokhan

    hocam aracın km ve marka-modelini yazabilir misin?

    sensörlerin çalışıp çalışmadığından emin olman gerek, sensörler çalışıyorsa bağlantı kontrolü 2. aşama, son aşama ecu nun çalışıp çalışmaması olarak bir tetkik yolu izlenebilir.

    uzun marş problemi daha önce mercedes e200 de ben yaşamıştım minik bir parça ismi kapış pompası diyorlar onun diyaframı delinmiş o değişti sorun ortadan kalktı. Toyota aracımda lpg de sıcak olsun soğuk olsun araç kaldırırken stop ettiğinde marşa basınca bi süre çalışmıyordu. Sonra aracı gaz kelebeğinin ayarının bozulup anlattığım şekilde ayar yaptıktan sonra bir daha bu olay tekrar etmedi.

    Yapabileceğin pek birşey kalmadıysa yetkili bir servise gitmeni en azından arıza tespiti yaptırmanı tavsiye ederim. Sanayideki ustaların eline düşme, çoğu birbirinden cahil. İlkokul mezunu yeni sistemlerden çok anlamıyor, yetişmiş ustalar genelde iyi firmalarda iş yapıyor. Bizim ülkede eğitim zorunlu olmadığı için :) kıçına tulumu giyen ustayım ben diyor.
    haklısın dostum..
    araç 2008 renault symbol 1.4 8v. 94.000 kmde. sıfır aldım 28.000den bu yana brc lpgli..




  • Merhaba arkadaslar benim pejo 206 aracim motor tekleme sorunu var motor teklemeli calisiyor arada ariza lambasi yaniyor ama bazen hic yapmiyor yardimci olurdaniz.

    sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suvarigokhan

    Bahsettiğiniz konu LPG kalibrasyonu ile alakalı sanırım. Ben LPG kalibrasyonundan pek anlamıyorum ama bu aralar ona da merak sardım öğrendiklerimi sizinle paylaşırım. Ama LPG kalibrasyonu için size bir tecrübemi anlatayım. Araç LPG de ve uzun yolda kullanırken 3000-4000 rpm aralığında vites değiştirip yani biraz aracı devirli kullanıp LPG MAP dedikleri LPG ECU sunun haritası yeniden oluşturulup kalibrasyonunu siz kendinizde yapabilirsiniz. Yada usta şunu bir kalibre et der ustanın standart kalibrasyon programını yükletirsiniz, hazıra konmak yani. Ama ben 1. yolu tercih ediyorum. Benim araçta LAndirenzo Omegas Evo var, benimkinde denedim oldu. Aracın benzin ECU su da aynı mantıkla çalışıyor düznli olarak kendine bir harita oluşturuyor değerleri kaydediyor.

    Yani ECU nun çalışma mantığı herşeyden haberdar olmak ve limitleri bilmek. Basınç değerleri, gaz kelebeği açıları limitleri, sıcaklık vs. Ve bu doğrultuda da gaza bastığınızda ECU ya bağlı donanımları kumanda etmekte.

    Netice itibarı ile bir vücutta 2 beyin olunca bazı aksaklıklarında olması muhtemel sebepler içinde değerlendiriliyor fakat arz- talep doğrultusunda ve bazı firmaların yaptığı ARGE çalışmaları neticesinde henüz daha mükemmeli yakalamış değil, LPG dönüşüm kitleri. Bu yüzden çok problem edilecek mevzular da değil.

    Bu gün Akünün kutup başını çıkardım ve gaz kelebeği ayarının gittiğini fark ettim. Anlattığım gibi 1-2 kez durduğum yerde aracı benzinde çalıştırıp 1000-2000-3000....6000 devire yavaş yavaş çıkarıp gaza sonuna kadar bastım ve ayağım gazda iken kontağı kattım, araç tamamen susup stop ettikten ve sonra kontak anahtarını çektim birdaha çalıştırdım. Neticede ECU kelebek açılarını tanımış oldu, ve rölanti düzeldi. Aracın normal motor sıcaklığında yapmıştım.

    Son olarak ustalar aracı alıp laptop ile bağlantı yapıp yol sürüşünde LPG kalibrasyonu yapmıyorsa ve sizin aracınızın aynısının test kalibrasyon dosyasından yükleme yapmıyorsa yani standart bir kalibrasyon ölçülerini yüklüyorsa veya durduğunuz yerde kalibrasyon yaptım diyerek baştan savma iş yapıyorsa o kalibrasyondan hayır gelmez.

    Saygılar sevgiler mutluluklar herkese.

    verılen cvp doğru fakat bana yetersız geldı araçta lpg takılırken orjınal olarak yapılamaz bu bır gerçek cunku araç benzınlı olarak ımalatı yapılmış buna lpg sıstemı takılırken ara kablolar ve bellı yerlere sensorler konularak yapılır ornek olarak oturma odasından mutfağa uzatma kablo cekersın fakat salona da lazım olur kabloyu ortadan ek yaparak salona da elektrık alırsın lpg sıstemı bu sekılde takılır ayrıca aracın bazı sensorlerınden destek alarak calısır ısın en onemlı kısmı ıse aracın bellı bır takıt karışımı ayarları vardır bunları sız kullandıkça araç kendısı ortalama alarak kullanır ornek olarak gaz ayarı cok kısılmış bır araç benzınde çalışırken daha fazla benzın cekımı yapar ve ona gore calısır o sekılde aracın 1n depo benzın ıle kullandıktan sonra lpg sıstemıne gecıs yaptığınızda aracın lpg dekı rolantısı düşer
    eger araç rolantıde çalışırken devır saatı sabıt olmuyor ıse eksanrık sensorune bakılmalıdır gunumuzde araçlarda sıralı sıstemlerde ozellıkle jıkle bulunmaz rolantı ayar motoru sayesınde araç kendısı ayarlar bu bulgılerın doğruluğunu enjektörlere gıden benzın borularına ve elektrıkmkablolarına bakarak daha ıyı anlarsınız saygılarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suvarigokhan

    YÜKSEK VEYA ALÇAK ROLANTİ SORUNUNA TAM ÇÖZÜM.

    50000 km de boğaz kelebeğim pırıl pırıl olmasına rağmen temizledim.Temizliği ıslak mendil ile yaptım (zarar vermez endişe etmeyin) siz yine de metal dostu maddeler ve çizmeyecek bezler ile temizleyin. Sonra aracımı çalıştırdım ve neticede rolantim aşırı yüksek idi. 2300 ile start alıyordu bekleye bekleye ancak 1200-1100 e düşüyordu ve gaza bastığımda rolanti tekrar yükseliyor ve zar zor düşüyordu 1100 e ve orada kalıyordu. Aracımda LPG de takılı. Benzin ile 60 km kullandım hiç lpg ye geçmeden ama nafile durduğumda netice aynı ve gaz kelebeği ağırdan alıyordu anlayacağınız. ECU yani motor beyni gaz kelebeğinin açılarını tanımıyor anlayacağınız. Sonra bir yöntem denedim gaz kelebeğini motora tanıtma yöntemi. Yöntem şöyle:

    Aracı benzinde çalıştırıyoruz ve sonra ağır ağır devir yükseltiyoruz, en son 6000 devirde lamda sensörü motora sinyal gönderiyor ve motor gaz kesiyor biz 10 sn boyunca gazdan ayağımızı çekmeden gaza sonuna kadar basıyoruz ve ayağımız gazda iken aracı stop ediyoruz. (Motor 3-4 sn sonra ancak susuyor çünkü 6000 devirden ancak iniyor) 10-15 saniye sonra kontağı çevirip aracı çalıştırıyoruz ve bekliyoruz rolanti devrinin normale geldiğini, göreceksiniz. LPG li araçlarda bu işlemden sonra aracı stop edip kontağı katın aracı kitleyin 1-2 dakika sonra aracı açın kontağı açın ama çalıştırmadan aracı LPG ye geçirin 10 sn bekleyin aracı çalıştırmadan kontağı kapatın sonra tekrar kontağı açın 10 sn bekleyin ve aracı çalıştırmadan tekrar kontağı kapatın ve son olarak kontağı açın aracı benzine alın ve aracı çalıştırın araç normal RPM değerlerine gelince aracıLPG ye geçirin, hayırlı olsun. Bu basit yöntem gaz kelebeği açılarını ECU ya tanıtmak için yapılan bir yöntemdir. Aynı zaman da kutup başı sökülünce otomatik cam kaldırma düğmeleri çalışmadığında da aynen cam limitlerini camların beynine tanıtmak için camları sonuna kadar kaldırıp indirmemiz yeterli.

    Ayrıca hava filitresi ile gaz gelebeği arasındaki sensörden de şüphelenip temizledim ama sensörden sonra da rolanti yüksekti ayrıca sensör öyle kolay kolay kirlenmez internette okuyup gaza gelip aracınızın sensörleriyle oynamayın, sökerseniz de yağsız elektronik konrtak temizleyici veya mass sensör cleaner dedikleri spreyler ile temizleyebilirsiniz.


    Genel ve Önemli Bilgi: Araçlarda rolanti dengesizliği genelde temizlik sonrası, sökülüp takılma veya soğuk kış günlerinde LPG li araçlarda LPG ye 60 derece sıcaklıktan erken sıcaklıklarda 30,35,40.... derecelerde geçilerek gaz sensörünün ECU ya hatalı kod göndermesi ve bu nedenle gaz kelebeğindeki düzensizlikler meydana gelmektedir. Yani LPG li araçların LPG beyni aracınızın ana beynini kopya ettiği için kendini kalibre ederken hatalı kalibre edecektir. Sonrasında sizde en yakın LPG ciye giderek usta şu LPG ayarlarına bir bak, Şuna bir yazılım at, şunu bir kalibre et vs diyerek sanayinin yolunu yada internette forumların yolunu tutacaksınız. Arkadaşlar LPG kalibrasyonu bir kere yapılan araç kolay kolay kalibrasyonu bozulmaz ama kalibrasyonun bozulmaması için benzin sıcaklığınızda aracınızı normal rölanti olan 750-800 rpm ve japon araçlarında toyota, hondalarda uzun süreli beklemelerde 650-700 rpm olduktan sonra aracın LPG ye geçmesi daha sağlıklı olacaktır. Yani eski tabirle otomatik jikle ne zaman ki devre dışı oldu araç normal sıcaklıkta ve devir göstergesi normal o zaman LPG ye geçmesi gerek. Siz bu sorunu genelde kışın yaşarsınız yazın çok nadirdir rolanti sıkıntısı olan. Dolayısıyla ben LPG geçiş sıcaklığını 60 olarak biliyorum çünkü LPG kitlerinin fabrika geçiş verileri de 60 derece motor suyu sıcaklı olarak yazıyor. Biraz benzin harcayacak fakat böyle baş ağrıtıcı, can sıkıcı sorunlarla da muhatap olmazsınız.
    Çoğu araçta gaz kelebeği kalibrasyonu yukarıdaki anlattığım şekilde oluyor, özel bir yöntemi varsa bilemem. Bazı alman araçlarında gaz kelebeği ve ECU yazılım ile sıfırlanıyor. Örnek Mercedes. Benim aracım 1.33 motor 2012 model Toyota Auris.

    Bu ayarı deniyecem bu akşam iş çıkışı sabah aracım stop etti rolanti dalgalanıyor 700-1000 arası gidip geliyor trafikte ara ara stop etmeye başladı adaptasyon ayarı yeni yapıldı halbuki inşallah kaş yapayım derken göz çıkartmam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CD2341F8A

    quote:

    Orijinalden alıntı: suvarigokhan

    YÜKSEK VEYA ALÇAK ROLANTİ SORUNUNA TAM ÇÖZÜM.

    50000 km de boğaz kelebeğim pırıl pırıl olmasına rağmen temizledim.Temizliği ıslak mendil ile yaptım (zarar vermez endişe etmeyin) siz yine de metal dostu maddeler ve çizmeyecek bezler ile temizleyin. Sonra aracımı çalıştırdım ve neticede rolantim aşırı yüksek idi. 2300 ile start alıyordu bekleye bekleye ancak 1200-1100 e düşüyordu ve gaza bastığımda rolanti tekrar yükseliyor ve zar zor düşüyordu 1100 e ve orada kalıyordu. Aracımda LPG de takılı. Benzin ile 60 km kullandım hiç lpg ye geçmeden ama nafile durduğumda netice aynı ve gaz kelebeği ağırdan alıyordu anlayacağınız. ECU yani motor beyni gaz kelebeğinin açılarını tanımıyor anlayacağınız. Sonra bir yöntem denedim gaz kelebeğini motora tanıtma yöntemi. Yöntem şöyle:

    Aracı benzinde çalıştırıyoruz ve sonra ağır ağır devir yükseltiyoruz, en son 6000 devirde lamda sensörü motora sinyal gönderiyor ve motor gaz kesiyor biz 10 sn boyunca gazdan ayağımızı çekmeden gaza sonuna kadar basıyoruz ve ayağımız gazda iken aracı stop ediyoruz. (Motor 3-4 sn sonra ancak susuyor çünkü 6000 devirden ancak iniyor) 10-15 saniye sonra kontağı çevirip aracı çalıştırıyoruz ve bekliyoruz rolanti devrinin normale geldiğini, göreceksiniz. LPG li araçlarda bu işlemden sonra aracı stop edip kontağı katın aracı kitleyin 1-2 dakika sonra aracı açın kontağı açın ama çalıştırmadan aracı LPG ye geçirin 10 sn bekleyin aracı çalıştırmadan kontağı kapatın sonra tekrar kontağı açın 10 sn bekleyin ve aracı çalıştırmadan tekrar kontağı kapatın ve son olarak kontağı açın aracı benzine alın ve aracı çalıştırın araç normal RPM değerlerine gelince aracıLPG ye geçirin, hayırlı olsun. Bu basit yöntem gaz kelebeği açılarını ECU ya tanıtmak için yapılan bir yöntemdir. Aynı zaman da kutup başı sökülünce otomatik cam kaldırma düğmeleri çalışmadığında da aynen cam limitlerini camların beynine tanıtmak için camları sonuna kadar kaldırıp indirmemiz yeterli.

    Ayrıca hava filitresi ile gaz gelebeği arasındaki sensörden de şüphelenip temizledim ama sensörden sonra da rolanti yüksekti ayrıca sensör öyle kolay kolay kirlenmez internette okuyup gaza gelip aracınızın sensörleriyle oynamayın, sökerseniz de yağsız elektronik konrtak temizleyici veya mass sensör cleaner dedikleri spreyler ile temizleyebilirsiniz.


    Genel ve Önemli Bilgi: Araçlarda rolanti dengesizliği genelde temizlik sonrası, sökülüp takılma veya soğuk kış günlerinde LPG li araçlarda LPG ye 60 derece sıcaklıktan erken sıcaklıklarda 30,35,40.... derecelerde geçilerek gaz sensörünün ECU ya hatalı kod göndermesi ve bu nedenle gaz kelebeğindeki düzensizlikler meydana gelmektedir. Yani LPG li araçların LPG beyni aracınızın ana beynini kopya ettiği için kendini kalibre ederken hatalı kalibre edecektir. Sonrasında sizde en yakın LPG ciye giderek usta şu LPG ayarlarına bir bak, Şuna bir yazılım at, şunu bir kalibre et vs diyerek sanayinin yolunu yada internette forumların yolunu tutacaksınız. Arkadaşlar LPG kalibrasyonu bir kere yapılan araç kolay kolay kalibrasyonu bozulmaz ama kalibrasyonun bozulmaması için benzin sıcaklığınızda aracınızı normal rölanti olan 750-800 rpm ve japon araçlarında toyota, hondalarda uzun süreli beklemelerde 650-700 rpm olduktan sonra aracın LPG ye geçmesi daha sağlıklı olacaktır. Yani eski tabirle otomatik jikle ne zaman ki devre dışı oldu araç normal sıcaklıkta ve devir göstergesi normal o zaman LPG ye geçmesi gerek. Siz bu sorunu genelde kışın yaşarsınız yazın çok nadirdir rolanti sıkıntısı olan. Dolayısıyla ben LPG geçiş sıcaklığını 60 olarak biliyorum çünkü LPG kitlerinin fabrika geçiş verileri de 60 derece motor suyu sıcaklı olarak yazıyor. Biraz benzin harcayacak fakat böyle baş ağrıtıcı, can sıkıcı sorunlarla da muhatap olmazsınız.
    Çoğu araçta gaz kelebeği kalibrasyonu yukarıdaki anlattığım şekilde oluyor, özel bir yöntemi varsa bilemem. Bazı alman araçlarında gaz kelebeği ve ECU yazılım ile sıfırlanıyor. Örnek Mercedes. Benim aracım 1.33 motor 2012 model Toyota Auris.

    Bu ayarı deniyecem bu akşam iş çıkışı sabah aracım stop etti rolanti dalgalanıyor 700-1000 arası gidip geliyor trafikte ara ara stop etmeye başladı adaptasyon ayarı yeni yapıldı halbuki inşallah kaş yapayım derken göz çıkartmam

    Alıntıları Göster
    ARKADAŞLAR BU YAZ İZİN DÖNÜŞÜ ARABA CANIMA OKUDU ROLANTİ DEVRİ 500- 1200 LERDE DEVAMLI SALLANDI BAZEN 2000-2500 DEVRE BİLE ÇIKTIĞI OLDU BAZEN MOTOR STOP ETTİ AYRICA 1-2 VİTESTEKİ ARAÇTAKİ SALINIMLAR ÇOK FAZLA İDİ HER SENE HAPTIОIM BİR İŞLEMİ UNUTTUM BU SENE İZİNE ÇIKMADAN YAPMAM GEREKİYORDU.

    YAPTIОIM İŞLEM: RESİMDE 1 İLE İŞARETLEDİОİM ROLANTİ MOtoRUNU SÖKTÜM İYİCE YAОSIZ KONTAK SPREY İLE YIKADIM VE PEÇETE İLE SİLDİM ORTA KISMINDA Kİ UÇTA ÇOK FAZLA SİMSİYAH KURUM VARDI BUNU İYİCE SİLDİM TERTEMİZ YAPTIM VE YERİNE TAKITIM. SONRA RESİMDEKİ 2 NOLU OKLA GÖSTERİLEN KELEBEK BOОAZ POTANSİYOMETRESİNİ SÖKTÜM İÇİNE İYİCE KONTAK SPREY SIKTIM (ARA BOŞLUKLARINDAN) TORNAVİDA İLE POTANSİYOMETREYİ SAОA SOLA OYNATTIM SPREY İÇİNİ İYİCE TEMİZLESİN DİYE SONRA ONUDA YERİNE TAKTIM.

    SONUÇ: ROLANTİDEKİ OYNAMA ANINDA DÜZelDİ 800 DEVİRDE SABİTLENDİ ARABADAKİ SALINTIDA YOK GİBİ AZALDI ŞU AN ARABANIN KULLANIMINDAN MEMNUNUN. DEMEK Kİ HER YIL BİR DEFA BUNU YAPMAK LAZIM.
     Rölanti Dalgalanması Sorunu Yaşıyorum...




  • Denedin mi usta?

    Arkadaslar bu ayari deneyen var mi? Her motor icin standart islem midir?
  • Yasayan var mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Denedin mi usta?

    Arkadaslar bu ayari deneyen var mi? Her motor icin standart islem midir?

    denedim bence oldu gibi sonrada lpg ayarı yaptırdım şimdilik iyi gibi
  • Bi ben de musait zamanda deneyeyim madem. Ama 10 saniye dip gaz yapma fikri urkutuyor beni. Kiyamiyorum arabaya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Bi ben de musait zamanda deneyeyim madem. Ama 10 saniye dip gaz yapma fikri urkutuyor beni. Kiyamiyorum arabaya

    valla bangır bangır oluyor araba ses gelmeyen yeri kalmıyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crops77

    quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Bi ben de musait zamanda deneyeyim madem. Ama 10 saniye dip gaz yapma fikri urkutuyor beni. Kiyamiyorum arabaya

    valla bangır bangır oluyor araba ses gelmeyen yeri kalmıyor :)

    Azicik cigerleri acilsin elemanin. Ben de bi ayar cekeyim
  • 2005 fiestamda da dalgalanma sorunu yaşıyorum.tüpde de benzinde de yapıyor.motor can çekişiyor gibi ır ır ır ır ediyor. Gaz kelebeği ve enjektörler temizlendi.buji bobin ve kablolar değişti.emiş hortumları kontrol edildi. Usta son olarak siboplar değişecek diyor.o da 600-800 TL arası masrafı var. Ne dersiniz. Nasıl çözebiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 11angryman

    2005 fiestamda da dalgalanma sorunu yaşıyorum.tüpde de benzinde de yapıyor.motor can çekişiyor gibi ır ır ır ır ediyor. Gaz kelebeği ve enjektörler temizlendi.buji bobin ve kablolar değişti.emiş hortumları kontrol edildi. Usta son olarak siboplar değişecek diyor.o da 600-800 TL arası masrafı var. Ne dersiniz. Nasıl çözebiliriz.

    Aracınızı öncelik olarak ford servisine bakıtın veya beyinciye götürün!
  • 2000 model Audi a4 arabamda son zamanlarda rölanti dalgalanması ve stop etme ile basıma gelen ve bununla 3 kez değiştirdiğim nalet parça orijinali hayli pahalı yan sanayisi (s),(ba)dahil kullandığım her biri 1 er ay giden sensorler en son orcinali (he) ile başlayan i paraya kiyip alacağım bir daha arıza yaparsa arabami satıp toros almama neden olacak olan nalet ithal bizim parça. Tamirini hiç düşünmenin yolda kalırsanız fişini çekin manüel binin
  • Merhaba bendede 94 Kia sephia var araç tupteyken sknti yok ama biraz benzine alayım diyirum başlıyor rolenti dusmeye sanki stop edicek sonra tekrar tupe geçiyorum tık yok rolentide sorun Nerede acaba arkadaşlar
  • Arkadaşım 1 aydır Audi a4 aracim daki bana kafayı yediren sorun boğaz kelebeği temizliği hararet musuru derken sorunun benzin pompa takımının değişmesinde olduğu sorun iyi bir ustaya gidin yalancı hurdacı ustalardan uzak durun
  • Sanayi sanayi tamirci tamirci geze geze Audi a4 arabanın 1 aydır suren son günlerde motoru tekleten sorunu benzin pompasinda olduğunu ogrendim önce benzin pompssi
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.