Şimdi Ara

[b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1
Cevap
0
Favori
3.483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu link altında sırasıyla Makedonya ordusu,binaları,teknolojileri ve bölgelerine dair herşey sırasıyla verilecektir ;Şuan 14 askeri birimin 5'i paylaşılmıştır.Özetler arasında hangi birliğin savaş esnasında nerede tutulacağına ve hangi birliklere karşı zaafı yada güçlü olduklarına dair ipuçları yer almaktadır.

     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]



    Büyük İskender'in doğduğu yer! Dünyayı fetheden ihtişamın yurdu! Tüm zayıf milletlerin adıyla titrediği Makedonya şimdilerde eski hâlinin gölgesi ve iyi istikbâlinin tohumu vaziyetinde. Yeni bir İskender çıkarak Makedonya'ya hak ettiği ihtişamı geri verebilecek mi?

    Macedon Ordu Düzeni Hakkında HerŞey ;
    General Birimleri;

    -Mihmandar Süvarileri
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]


    Yunancada hetairoi olarak bilinen Makedon yoldaş süvarileri, kendi çağlarının en önde gelen baskın birlikleriydi. Başlangıçta Makedon soylularından oluşan ve krallarına itibar eden bu seçkin atlılar, II. Filip ve Büyük İskender’in komutası altında, sadece hızlarını değil tesirlerini de artıran kargı düzenini benimsemeleriyle birlikte öğreti sahibi ve yenilmesi zor kuvvetler hâlini aldılar. Sonrasında sadece soyluların değil, kral ile arkadaş olan herkesin dahil olabilmesiyle sayıları arttı. Önceden Yunan süvarileri izcilerle ve okçularla kısıtlı şekilde mücadele ediyordu çünkü ağır süvarilerin o zamana kadar kullandıkları kare düzenini yönetmek ve yönlendirmek çok zordu. Fakat kargı düzeninin benimsenmesiyle yoldaşlar düşmanın zayıf noktalarından faydalanabiliyor ve hassasiyetle düşman piyade birliklerinin kanatlarını dağıtabiliyordu. Bunu başarmak için kendini dengeleyecek şekilde tasarlanmış, iki taraflı, bir ucu kırılırsa diğer tarafı kullanılabilen korku verici süvari mızrakları olan sistonlara ek olarak düz bir kılıç veya yakın mesafedeki mücadeleler için kavisli kopis kuşanırlardı. Zırh, şekil verilmiş tunç bir giysi şeklini almıştı ve isteğe bağlı olarak dizçek ve görüşü engellemeden koruma sağlayan açık Boeotia miğferi giyilebiliyordu. Atta zırh bulunmuyordu. Binici, bir örtünün üzerinde otururdu, o zamanlar ne eyer ne de üzengi kullanılırdı.
    Kabiliyetler
    Mihmandar Süvarileri •Elmas
    Birim elmas şeklindeki bir saldırı düzenine geçer.
    Saldırı bonusu, yakın muharebe saldırısı
    İvmelenme, yakın muharebe savunması
    •Çiğneme
    Hücumlar uzun süreliğine daha etkili olurlar.
    Hücum bonusu
    Gayret: yorgunluk

    Özellikler
    •Disiplinli
    Bu birim, general öldüğünde moralinden bir şey kaybetmez. Aynı zamanda bozgundan sonra daha sıklıkla toparlanabilir.
    •Cesaretlendirme
    Bu birim, yakındaki müttefiklere bir moral bonusu sağlar.
    •Saklan (orman)
    Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.

    Güçler & Zayıflıklar
    Sevkiyat Gemisi •Çok kötü omurga gücü
    •Çok yavaş hız
    •Zayıf tokmaklama
    Mihmandar Süvarileri •Çok iyi hücum
    •Düşük hasar ancak ortalama zırh delimi
    •Uzayan yakın muharebede zayıf
    •İyi moral
    Soldiers : 80
    Category :Süvari
    Class:Baskın Süvarileri
    Özel Muharebe Maliyet:1300
    Yetiştirme Maliyeti:1300
    Bakım Masrafı:200
    Yakın Muh. Saldırısı:35
    Silah Hasarı:32
    ├ Yakın Muharebe Hasarı Tabanı :16
    ├ Süvarilere Karşı Bonus :10
    ├ Fillere Karşı Bonus:10
    └ Piyadelere Karşı Bonus:0
    Hücum Bonusu:76
    Yakın Muh. Savunması:26
    └ Kalkan Savunması:0
    Zırh:60
    Kalkan Zırhı:0
    Sağlık:105
    Taban Moral:70
    Gerekenler Binalar ;
    Kraliyet Kışlası
    Elit birliklerin eğitimi ve bölüklere ayrılmaları, düzgün bir çevre dahilinde yapılmalıdır.
    Description
    Savaşların, planlı karşılaşmalardan ziyade bireysel onur kavgaları şeklinde cereyan ettiği kahramanlar çağından sonra, ordular disiplinli birliklere ayrıldı. Şehir devleti çatışmalarının ve dış tehditlerin yükselişte olduğu dönemde, MÖ 700 civarında, Yunanlar ilk hoplit birliklerini oluşturdular. Bunlar, kendi silah ve zırhlarını sağlayan, özgür yurttaşlardı. Teçhizatlarında bir standart yoktu ve bu askerler, nesiller boyu aktarılmış aile armalarını, kalkan ve zırhlarında taşıyorlardı. Fakat hoplit adı, bu askerlerin ortak olan tek teçhizatından geliyordu: Hoplon kalkanı. Bu dairesel kalkan sadece onu taşıyanı değil, aynı zamanda solundaki kişiyi de korumak için elverişliydi. Meşhur falanks düzeninde, bir kitle hâlinde ilerleyen hoplitler, düşman üzerine sağlam bir duvar gibi yürümekteydi.
    •Tur başına -10 asayiş (bakımsızlık) (this_province)
    •Asil Hayırseverliği Tebliği:
    %-6 birim yetiştirme maliyeti (this_province)

    Aynı Birimin Bulunduğu Diğer Uluslar ;
    Makedon Soylular ,Sardes

    Yaya Mihmandarlar

    Disiplinli, iyi zırhlı ve sert yüzlü olan bu seçkin ağır kargıcılar, yüzleşilecek bir dehşettir.
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]

    Tarih boyunca Makedon falanksları, korkutucu sarissaların, yani en fazla 6 metre uzunluğundaki kargıların kullanımında yenilikler getirdi. İlk kez Büyük İskender’in babası II. Filip’in ordusunda ortaya çıkan sarissa hantal olmasına karşın neredeyse zapt edilemez bir falanks düzeni oluşturuyordu. Askerler, kargılarından bir duvar yapıyor, öndeki birçok askeri koruyor ve geleneksel hoplit falankslarına göre daha büyük bir ölüm bölgesi oluşturuyordu. Savunma anlamında Makedon falankslar, yalnızca direnerek cephedeki süvari ile piyade saldırılarını geri püskürtmüyor, aynı zamanda arka taraftakilerle beraber kargılarını ihtiyaç duyulduğu sürece dik vaziyette tutarak gelen okları saptırıyorlardı. Oklar kaldırılmış kargılara takılıyor ve zararsız biçimde yere düşüyorlardı. Destek için gelmiş olan ölümcül Giritli okçular tarafından karşı tarafa atılmak için kullanılabiliyorlardı. Bu sebeple Makedon saldırıları yavaş olmalarına karşın, düzenli ve disiplinli icra edildiğinde durdurulamaz hâle gelebiliyor, düşmanı savaş alanında ezip geçebiliyorlardı. İskender'in zamansız ölümünden sonra diadoklar, yani İskender’in halefleri, bunları kullanmaya devam ettiler ve kargı falankslarının savaş taktiklerini geliştirdiler.

    Kabiliyetler
    Yaya Mihmandarlar
    • Kargı Falanksı
    Birim oldukça sıkışık bir savunma düzenine geçer.n
    Süvariye karşı bonus, hazırlanma.
    Sınırlı hız
    Özellikler
    • Disiplinli
    Bu birim, general öldüğünde moralinden bir şey kaybetmez. Aynı zamanda bozgundan sonra daha sıklıkla toparlanabilir.
    • Cesaretlendirme
    Bu birim, yakındaki müttefiklere bir moral bonusu sağlar.
    • Düzenli Saldırı
    Birim, yakın muharebe esnasında düzende kalmaya çalışacaktır.
    • Saklan (orman)
    Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.
    Güçler & Zayıflıklar
    Sevkiyat Gemisi
    • Çok kötü omurga gücü
    • Çok yavaş hız
    • Zayıf tokmaklama
    Yaya Mihmandarlar
    • Çok iyi savunma birimi
    • Düşük hasar ancak ortalama zırh delimi
    • Ortalama saldırı
    • İyi moral
    • Falanksta değilken çok korunmasız
    Kraliyet kışlasında üretilir
    Soldiers : 160
    Category:Yakın Piyade
    Class:Kargılı Piyade
    Özel Muharebe Maliyet:1320
    Yetiştirme Maliyeti:1320
    Bakım Masrafı:200
    Yakın Muh. Saldırısı:45
    Silah Hasarı:24

    ├ Yakın Muharebe Hasarı Tabanı:20
    ├ Yakın Muharebe E.P.:4
    ├ Armour Piercing:No
    ├ Süvarilere Karşı Bonus:0
    ├ Fillere Karşı Bonus:0
    └ Piyadelere Karşı Bonus:0
    Hücum Bonusu:13
    Yakın Muh. Savunması:50
    ├ Base Defence:35

    └ Kalkan Savunması:15
    Zırh:80


    Kraliyet Peltastları
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]

    Kralın kendi avcı erleri, mücadele edilmesi gereken bir piyade kuvvetidir.
    Bu avcı erleri, isimlerini ufak, hilâl şeklindeki deri veya hasır kalkanları 'peltai'den almışlardır. Yunan dünyasında birlikleri kalkan biçimlerine göre isimlendirmek yaygın bir alışkanlıktı. Hiç ya da çok az zırh giyerler ve üç cirit taşırlardı. Düşmanı fırlattıkları ciritlerle taciz ettikten sonra, bir misilleme saldırısı ya da kanat kuşatma harekâtı yapılamadan hızlıca geri çekilirlerdi. Ordular ve taktikler daha karmaşık bir hal alınca peltastlar göğüs göğüse mücadelelere karşı koyacak duruma geldiler ve böylesine beklentilere karşı, sert keten zırhlar giyip küçük birer kılıç kuşandılar. Yine de ciritlerini kullanmaları ve ancak o zaman yakın savaşa geçmeleri bekleniyordu. En sonunda, peltastlar daha ağır thueros için karakteristik kalkanlarını bile değiştiler. İsimleri ve savaş meydanındaki işlevleri değişmeden kaldı.
    Kabiliyetler
    Kraliyet Peltastları
    • Kalkan Duvarı
    Birim, yakın bir düzene geçer ve kalkanlarını kaldırır.
    Zırh gücü, hazırlanma, yakın muharebe savunması, kalkan gücü
    Sınırlı hız
    • Kamçıla
    Kısa süreliğine artırılmış saldırı ve yorgunluk direnci.
    Yakın muharebe saldırısı, silah hasarı, yorgunluk direnci
    Gayret: yorgunluk
    Özellikler
    • Disiplinli
    Bu birim, general öldüğünde moralinden bir şey kaybetmez. Aynı zamanda bozgundan sonra daha sıklıkla toparlanabilir.
    • Cesaretlendirme
    Bu birim, yakındaki müttefiklere bir moral bonusu sağlar.
    • Düzenli Saldırı
    Birim, yakın muharebe esnasında düzende kalmaya çalışacaktır.
    • Saklan (orman)
    Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.
    Güçler & Zayıflıklar
    Sevkiyat Gemisi
    • Çok kötü omurga gücü
    • Çok yavaş hız
    • Zayıf tokmaklama
    Kraliyet Peltastları
    • Çok iyi saldırı
    • Ortalama savunma
    • Ortalama hasar ancak düşük zırh delimi
    • İyi moral
    Hoplit Kışlası ile Kraliyet Kışlasında üretilir
    Kraliyet Peltastları
    Soldiers:160
    Category:Yakın Piyade
    Class:Yakın Piyade
    Özel Muharebe Maliyet:1280
    Yetiştirme Maliyeti:1280
    Bakım Masrafı:200
    Menzilli Hasarı:32
    İsabetlilik:5
    Menzil:40
    Dakikadaki Atış Sayısı:3
    Mühimmat:2
    Yakın Muh. Saldırısı:62
    Silah Hasarı:39
    Hücum Bonusu:26
    Yakın Muh. Savunması:49
    Zırh:70
    Sağlık:50
    Taban Moral:70
    Bu Birimi kullanabilen Uluslar :
    Epir , Makedonya, Mısır, Mısırlı Asiler, Selevkos

    Kalkan Hamilleri
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]


    Neredeyse her durumda bel bağlanabilecek olan, güçlü ve güvenilir bir hoplit kuvveti.
    Kalkan hamili ya da kalkan taşıyan anlamındaki Makedon hipaspistleri, Yoldaş süvarilere yaya halde eşlik etmekteydiler. Büyük İskender komutasında namları duyulan bu seçkin yaya askerler, sarissa kuşanmış yeni Makedonya falanksının falanjit piyade birliklerinin aksine eskiden olduğu gibi hoplit kuşanırlardı. Metalle güçlendirilmiş ketenden bir zırh olan linotorakslarıyla, miğferleriyle, dizçekleriyle ve elips kalkanlarıyla, falanjit emsallerine göre daha sağlam şekilde zırhlanmışlardı. Ağırlık fazla olsa da kalkan hamillerinin mızrakları ve kısa kopis kılıçları, onların savaşta daha az hareketli olan falanjitlere göre daha esnek hareket etmelerini sağlıyordu. Bu yüzden genellikle bu sarissa kuşanmış falanks birliklerinin saldırıya açık kanatlarını korurlardı ve seçkin askerler olarak ordunun sağ kanadında, kademe bağlamında kendilerine falanjitler ile Yoldaş süvariler arasında bir yer edinmişlerdi. İskender’in hipaspistleri, kendilerinden sonra gelenlerle birlikte böyle birimlerin benimsenmesinde rol oynamışlardı ve uzun süre boyunca Makedonya ordusundaki yerlerini korumuşlardı. Sonrasında kalkan hamilleri, doğrudan krala rapor veren daha düşük kademedeki kurmaylar olarak görev yapmışlardı.
    Kabiliyetler
    Kalkan Hamilleri
    • Hoplit Duvarı
    Birim sıkışık duvar düzenine geçer.
    Süvariye karşı bonus, hazırlanma, yakın muharebe savunması, kalkan gücü
    İvmelenme, hız
    • Kare
    Birim sıkışık bir kare düzenine geçer.
    Hazırlanma, moral, yakın muharebe savunması
    Hareket edemez
    • Hızlı İlerleme
    Uzun süreliğine artırılmış birim hareket hızı.
    Hız, ivmelenme, hücum hızı
    Gayret: yorgunluk
    Özellikler
    • Uzman Hücum Savunması
    Bu birimin yakın muharebe saldırısı ve hasarı hücum eden düşmanlara karşı artar.
    • Disiplinli
    Bu birim, general öldüğünde moralinden bir şey kaybetmez. Aynı zamanda bozgundan sonra daha sıklıkla toparlanabilir.
    • Cesaretlendirme
    Bu birim, yakındaki müttefiklere bir moral bonusu sağlar.
    • Düzenli Saldırı
    Birim, yakın muharebe esnasında düzende kalmaya çalışacaktır.
    • Saklan (orman)
    Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.
    Güçler & Zayıflıklar
    Sevkiyat Gemisi
    • Çok kötü omurga gücü
    • Çok yavaş hız
    • Zayıf tokmaklama
    Kalkan Hamilleri
    • Çok iyi savunma birimi
    • Düşük hasar ancak ortalama zırh delimi
    • Ortalama saldırı
    • İyi Moral
    Kraliyet Kışlasında üretilir.
    Unit Name:Kalkan Hamilleri
    Soldiers:160
    Class :Mızraklı Piyade
    Özel Muharebe Maliyet:1260
    Yetiştirme Maliyeti:1260
    Bakım Masrafı:200
    Yakın Muh. Saldırısı:41
    Silah Hasarı:36
    Hücum Bonusu:28
    Yakın Muh. Savunması:57
    Zırh:105
    Sağlık:55
    Taban Moral:70

    Topluluk

    Topluluklar deniz gibidir: korkunç bir fırtına ya da aniden dönen bir medcezir.
    Tarih boyunca, kızgın kalabalıklar kralların yükselişlerinde ve çöküşlerinde rollerini oynadılar: ehlileştirilecek ya da alevlendirilecek olan çok başlı bir hayvan. Yunan demokrasileri ve de Roma Cumhuriyeti, insanların sezilmiş istekleri tarafından şekillendirildi. Bu hiç bir zaman, yığınların sokaklara çıkıp intikam aradıkları, tiranlığı yıktıkları ya da kendilerini mütecavizlerden koruduklarında olduğundan daha belirgin olmamıştır. Kötü donanımlı, yalnızca basit malzeme ve de silahlarla, ele ne geçirilebilirse ya da elde ne varsa onunla silahlanmış olarak, silahlarındaki ve de yeteneklerindeki noksanlıkları sayıları ve de öfkeleriyle kapatırlardı. Böylesine bir şiddete karşı, bir şehrin sınırlanmış alanlarında, silahlı birlikler bile galebe çalınabilinirdi. Kızgın kalabalıklar, statülere saygı göstermezlerdi: Makedonya tahtını ele geçirmiş olan ve de tebaa şehri Argos'taki huzursuzluğu söndürme niyeti esnasında büyük Epir kralı Pirus, Argos'un kızgın kalabalığı arasındaki yaşlı bir kadının fırlattığı bir çatı kiremitiyle yere serildi. Kral, bir an için afallamıştı ve bu, bir Argiv askerine onun bu mahalde başını kesmesi için bir fırsat verdi.

    Özellikler
    • Saklan (orman)
    Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.
    Güçler & Zayıflıklar
    Sevkiyat Gemisi
    • Çok kötü omurga gücü
    • Çok yavaş hız
    • Zayıf tokmaklama
    Topluluk
    • Çok kısa menzil
    • Seri atış hızı
    • Çok düşük hasar ve zırh delimi
    • Yakın muharebede çok zayıf
    • Çok düşük moral
    Tüm binalar ve hemen hemen tüm uluslarda mevcuttur.
    Toraks Kılıççıları
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]


    Bu iyi korumalı savaşçılar, ciritlerinin yanında, yakın muharebede de tehlikelidirler.
    Büyük ve oval şekilli bir kalkan olan thureos Helen dünyasında MÖ 3. yüzyıldan itibaren yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Postla kaplı tahtadan yapılan bu kalkan, ortasında uçtan uca uzanan dikey bir omurgayla desteklenen bir tutacak bulundurmasıyla önceki Yunan hoplonlarından ayrılırdı. Bunlar, hem tutacağı hem de taşıyan askerin elini koruması için ek olarak büyük metal çubuklarla güçlendirilebilirlerdi. Keltlerin kısmen dikdörtgen ve oval kalkanlarından esinlenilip üretilen bu kalkanların kullanımı, muhtemelen göç eden Galatlıların etkisiyle Yunanların benimsemesinin akabinde öncelikle İlirya ve Trakya kabilelerine yayıldı. Thureos büyük olmasına rağmen, geleneksel hoplonlara kıyasla hafifti ve ağır zırhlı çeşitli peltast birlikleri tarafından hızla benimsendi. İsimlerini kalkandan alan bu "thureophoroi"ler yaygın peltastlar gibi savaşır, ciritlerle saldırırlardı ancak buna ek olarak falankslara benzer tarzda daha büyük kalkanlar ve daha uzun mızraklar da kullanabilirlerdi. Thureosun çok yönlü ve faydalı tasarımı, oksilyerler ile sonraki Roma lejyonu süvarilerinin de içinde bulunduğu birçok ordu tarafından kullanılmasını sağlamıştır.

    Kabiliyetler
    Toraks Kılıççıları
    • Kalkan Duvarı
    Birim, yakın bir düzene geçer ve kalkanlarını kaldırır.
    Zırh gücü, hazırlanma, yakın muharebe savunması, kalkan gücü
    Sınırlı hız
    • Kamçıla
    Kısa süreliğine artırılmış saldırı ve yorgunluk direnci.
    Yakın muharebe saldırısı, silah hasarı, yorgunluk direnci
    Gayret: yorgunluk
    Özellikler
    • Disiplinli
    Bu birim, general öldüğünde moralinden bir şey kaybetmez. Aynı zamanda bozgundan sonra daha sıklıkla toparlanabilir.
    • Düzenli Saldırı
    Birim, yakın muharebe esnasında düzende kalmaya çalışacaktır.
    • Saklan (orman)
    Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.
    Güçler & Zayıflıklar
    Sevkiyat Gemisi
    • Çok kötü omurga gücü
    • Çok yavaş hız
    • Zayıf tokmaklama
    Toraks Kılıççıları
    • İyi saldırı
    • Ortalama savunma
    • Ortalama hasar ancak düşük zırh delimi
    • Normal moral

    Unit Name:Toraks Kılıççıları
    Soldiers:160
    Category:Yakın Piyade
    Yakın Muh. Saldırısı:27
    Özel Muharebe Maliyet:640
    Yetiştirme Maliyeti:640
    Bakım Masrafı:120
    Mühimmat:2
    Dakikadaki Atış Sayısı:3
    Menzil:40
    Menzilli Hasarı:32
    Sağlık:50
    Zırh:65
    Yakın Muh. Savunması:57
    Hücum Bonusu:25
    Silah Hasarı:34
    İsabetlilik:5

    Menzilli Piyade / Menzilli Piyade / (Gre_Slingers)

    Agria Baltacıları
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]


    Agrianes, acımasız savaşçıların bulunduğu bir Paeonia kabilesiydi. İnanılmaz derecedeki beceriklilikleriyle ve hızlarıyla tanınırlardı. Büyük İskender’in ordusunda destek birimleri haline gelmişlerdi. Savaşta ciritler taşıyan Agrinesler hızlı hareket edip ağır saldırılar yapabilirlerdi. Kendilerine engel oluşturmasın diye ya ufak tefek zırhlar giyer, ya da hiç giymezlerdi. İskender, büyük savaşlarının birçoğunda onları zaman zaman ön saflarda kullanmıştı ve bu savaşlarda General Attalus’un emri altında seçkin menzilli saldırı birimleri haline gelerek, çevikliğin önem arz ettiği ve falanksların hantal kaldığı dağlık bölgelerde özellikle etkili olmuşlardı. Ayrıca tırmanmak için de kullanabildikleri balta ve bıçaklar da taşıyan Agrianesler sadece tırmanma ve zorlu arazilerde hızlı hareket etme konusunda değil, aynı zamanda el yapımı barikatlara ve surlara saldırma konusunda da iyiydiler. Son derece sadık ve etkili olmalarının yanı sıra, taarruz için hipaspistlere katılmadan önce kuşatma teçhizatlarını korumak için kullanılırlardı. İskender Agrianesleri, verdikleri hizmetlerden ötürü onlara kendi topraklarını yönetme hakkı vererek ödüllendirdi. Daha sonra Seçkin bir Agrianes birliği, MÖ 217’de Rafya’da IV. Batlamyus'a karşı Antiokos adına savaşmıştı.
    Yüksek hareket kabiliyeti olan baltacılar, bir generale her zaman faydalı bir kesici kenar verir.

    Birlik Sayısı:120
    Maliyet:500
    Bakım Maliyeti :120
    Atış mesafesi:80
    Mühimmat:9


    Okçular Menzilli Piyade
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]

    Okçular, düşmanı aptalca davranmaya kışkırtmak ve onları uzaktan hırpalamak için uygundurlar.


    Birlik Sayısı:120
    Maliyet:250
    Bakım Maliyeti :250
    Atış mesafesi:125
    Mühimmat:15

    Ciritçiler Menzilli Piyade
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]



    Düşman muharebe hatlarını taciz etmek ve dikkat dağıtmak için hafif zırhlı ciritçiler.
    Birlik Sayısı:120
    Maliyet:220
    Bakım Maliyeti :220
    Atış mesafesi:80
    Mühimmat:9

    Hafif Peltastlar Menzilli Piyade
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]



    Bu avcı erleri, isimlerini ufak, hilâl şeklindeki deri veya hasır kalkanları 'peltai'den almışlardır. Yunan dünyasında birlikleri kalkan biçimlerine göre isimlendirmek yaygın bir alışkanlıktı. Hiç ya da çok az zırh giyerler ve üç cirit taşırlardı. Düşmanı fırlattıkları ciritlerle taciz ettikten sonra, bir misilleme saldırısı ya da kanat kuşatma harekâtı yapılamadan hızlıca geri çekilirlerdi. Ordular ve taktikler daha karmaşık bir hal alınca peltastlar göğüs göğüse mücadelelere karşı koyacak duruma geldiler ve böylesine beklentilere karşı, sert keten zırhlar giyip küçük birer kılıç kuşandılar. Yine de ciritlerini kullanmaları ve ancak o zaman yakın savaşa geçmeleri bekleniyordu. En sonunda, peltastlar daha ağır thueros için karakteristik kalkanlarını bile değiştiler. İsimleri ve savaş meydanındaki işlevleri değişmeden kaldı.
    Bu avcı erleri, düşmanı ciritlerle yıpratırken, tehditlerden hassaslıkla geri çekilirler.

    Birlik Sayısı:120
    Maliyet:460
    Bakım Maliyeti :460
    Atış mesafesi:80
    Mühimmat:12

    Peltastlar Menzilli Piyade

    Bu ciritle silahlanmış hafif piyadeler, daha yavaş ve ağır düşman birimlerini yıpratmakta kullanılırlar.

    Birlik Sayısı:120
    Maliyet:420
    Bakım Maliyeti :420
    Atış mesafesi:80
    Mühimmat:9

    Sapancılar Menzilli Piyade
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]

    Muzip sapancılar ve tüm Yunanlar, saçmalarına sıklıkla "AH!" kazıyacak mizaha sahiptirler.
    Sapancılar antik ordularda yaygındılar. Sapanlar, tarihleri, Paleolitik zamanlara dayanan antik silahlardır. Yaylara kıyasla, sapanların yapımı daha kolay ve de etkin menzilleri çok daha büyüktü.

    Hasırotundan, kenevirden ya da örgülü lepiskadan yapılan bir sapanda saçmanın yerleştirilebilmesi için bir beşik vardı. Bir uçta bir parmak ilmiği varken, diğerinde sağlam bir el tutuşu sağlayan bir düğüm ya da şerit vardı. Sapancı, orta parmağını ilmikten geçirir ve düğümlü ucu işaret ve baş parmağıyla tutar. Sapandaki Saçma fırlatıldıktan sonra sapan, bir bilek fiskesiyle tekrar yakalanırdı. Atışta ve yeniden doldurmada hızlı olan sapan, ona maruz kalanların tarafında oldukça nefret edilirdi.

    Saçmalar, nehirlerden toplanan taşlardan, şekillendirilmiş kil yumrularına ya da kurşuna kadar çeşitlilik gösterirdi; kurşun atışı, 400 metreden fazla uçabilirdi.Böylesine mermiler bazen, "Yakala!" ya da "Al sana!" gibi yorumlarla yazılı olurlardı. Tüm saçmaların uçuşta görülmeleri zordu ve bir okun delip geçici gücünden noksan olmalarına karşın, rahatça kemik kırabilir ya da kısa menzilde, zırha saplanabilirlerdi. Meşhur olarak, Romalı Konsül Paullus, facia olan Cannae Savaşı'nın başlarında, bir sapancı tarafından öldürüldü.


    Birlik Sayısı:120
    Maliyet:270
    Bakım Maliyeti :270
    Atış mesafesi:150
    Mühimmat:25

    Makedonya Kargılı Piyade
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]


    Toplama Kargıcılar;Birinin evini ve ailesini kargıyla savunması, bir onur olarak sayılmalıdır.


    Kabiliyetler
    Toplama Kargıcılar
    • Kargı Falanksı
    Birim oldukça sıkışık bir savunma düzenine geçer.n
    Süvariye karşı bonus, hazırlanma.
    Sınırlı hız
    • Sağlam
    Birimin düşman hücumlarına dayanma kabiliyetlerini geliştirir.
    Zırh, yakın muahrebe savunması
    Özellikler
    • Disiplinli
    Bu birim, general öldüğünde moralinden bir şey kaybetmez. Aynı zamanda bozgundan sonra daha sıklıkla toparlanabilir.
    • Düzenli Saldırı
    Birim, yakın muharebe esnasında düzende kalmaya çalışacaktır.
    • Saklan (orman)
    Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.
    Güçler & Zayıflıklar
    Sevkiyat Gemisi
    • Çok kötü omurga gücü
    • Çok yavaş hız
    • Zayıf tokmaklama
    Toplama Kargıcılar
    • Ortalama savunma birimi
    • Düşük hasar ancak ortalama zırh delimi
    • Zayıf saldırı
    • Düşük moral
    • Falanksta değilken çok korunmasız

    Unit Name:Toplama Kargıcılar


    Yakın Muh. Savunması:33
    Silah Hasarı:20
    Hücum Bonusu:4
    Soldiers:160
    Category:Yakın Piyade
    Özel Muharebe Maliyet:310
    Yetiştirme Maliyeti:310
    Bakım Masrafı:80
    Yakın Muh. Saldırısı:24
    Zırh:50
    Sağlık:35

    Kargıcılar
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]


    Kargıcılardan oluşan bu sıkı grup düzeni, bir düşman hattına doğrultulan kuvvetle sıkılmış bir yumruktur.

    Sarissalarla silahlanmış piyadelerden sıkı bir falanks, özellikle süvarilere karşı, mızrak uçlarından neredeyse delinmez bir duvar temsil ederdi. Sarissanın kendisi, 4-7 metre uzunluğunda, iki elli bir mızrak ya da kargıydı ve II. Filip'in, Büyük İskender'in ve de onları izleyen haleflerin orduları tarafından benimsenmişti. Demir bir temren ve denge sağlayan ve de bir savunma duruşunu desteklemek için yere saplanabilen tunç bir dipçik miliyle, kalabalık çarpışmalar için etkili bir silahtı. Düşmana karşı yakın düzende ilerlerken, her adam, ilk beş safın falankstan öteye uzanan sarissalarıyla birlikte, bir kenarına kabaca 90cm olan bir kareyi doldururdu. Savunmada, falanks, daha fazla sağlamlık için her adam bir önündekine kalkanını yaslayacak şekilde beraberce kenetlenirdi. Böylesine düzenler, onların kanatlarda ve arkada en temel zayıflıklarına yol açarak, hareket kabiliyetini feda ederlerdi. II. Filip'in sarissa ve bu yeni Makedon tarzı falanks kullanımı, daha erken hoplit harbinden geliştirilmişti. Sarissanın takdimini etkilemiş olabilecek olan ve onu, bineğini öldürerek yaralayan bir Trakyalı mı yoksa İliryalı uzun mızrağı mı olduğuna dair bazı tartışmalar vardır.


    Kargıcılar
    • Kargı Falanksı
    Birim oldukça sıkışık bir savunma düzenine geçer.
    Süvariye karşı bonus, hazırlanma.
    Sınırlı hız
    • Sağlam
    Birimin düşman hücumlarına dayanma kabiliyetlerini geliştirir.
    Zırh, yakın muahrebe savunması
    Özellikler
    • Disiplinli
    Bu birim, general öldüğünde moralinden bir şey kaybetmez. Aynı zamanda bozgundan sonra daha sıklıkla toparlanabilir.
    • Düzenli Saldırı
    Birim, yakın muharebe esnasında düzende kalmaya çalışacaktır.
    • Saklan (orman)
    Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.
    Güçler & Zayıflıklar
    Sevkiyat Gemisi
    • Çok kötü omurga gücü
    • Çok yavaş hız
    • Zayıf tokmaklama
    Kargıcılar
    • İyi savunma birimi
    • Düşük hasar ancak ortalama zırh delimi
    • Ortalama saldırı
    • Normal moral
    • Falanksta değilken çok korunmasız

    Unit Name:Kargıcılar
    Soldiers:160
    Category:Yakın Piyade
    Class:Kargılı Piyade
    Özel Muharebe Maliyet:600
    Yetiştirme Maliyeti:600
    Bakım Masrafı:110
    Yakın Muh. Saldırısı:30
    Silah Hasarı:20
    Hücum Bonusu:7
    Yakın Muh. Savunması:41
    Zırh:55
    Sağlık:40

    Toraks Kargıcıları
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]


    Uzun kargılarla silahlanmış falankslar, tüm muharebe hatları için ürkütücü bir tehdit teşkil ederler.
    Tarih boyunca Makedon falanksları, korkutucu sarissaların, yani en fazla 6 metre uzunluğundaki kargıların kullanımında yenilikler getirdi. İlk kez Büyük İskender’in babası II. Filip’in ordusunda ortaya çıkan sarissa hantal olmasına karşın neredeyse zapt edilemez bir falanks düzeni oluşturuyordu. Askerler, kargılarından bir duvar yapıyor, öndeki birçok askeri koruyor ve geleneksel hoplit falankslarına göre daha büyük bir ölüm bölgesi oluşturuyordu. Savunma anlamında Makedon falankslar, yalnızca direnerek cephedeki süvari ile piyade saldırılarını geri püskürtmüyor, aynı zamanda arka taraftakilerle beraber kargılarını ihtiyaç duyulduğu sürece dik vaziyette tutarak gelen okları saptırıyorlardı. Oklar kaldırılmış kargılara takılıyor ve zararsız biçimde yere düşüyorlardı. Destek için gelmiş olan ölümcül Giritli okçular tarafından karşı tarafa atılmak için kullanılabiliyorlardı. Bu sebeple Makedon saldırıları yavaş olmalarına karşın, düzenli ve disiplinli icra edildiğinde durdurulamaz hâle gelebiliyor, düşmanı savaş alanında ezip geçebiliyorlardı. İskender'in zamansız ölümünden sonra diadoklar, yani İskender’in halefleri, bunları kullanmaya devam ettiler ve kargı falankslarının savaş taktiklerini geliştirdiler.
    Unit Name:Toraks Kargıcıları
    Sağlık:45
    Zırh:60
    Yakın Muh. Savunması:45
    Soldiers:160
    Class:Kargılı Piyade
    Özel Muharebe Maliyet:740
    Yetiştirme Maliyeti:740
    Bakım Masrafı:130
    Yakın Muh. Saldırısı:36
    Silah Hasarı:20
    Hücum Bonusu:9



    Hoplitler
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]



    Hoplitler: "Savaştaki Yunanlar"dan başka hiçbir söz tamamiyle aynı şekilde söyleyemez.
    Hoplitlerin tarihi, MÖ 8'inci ve 7'inci yüzyıllarda Yunan şehir devletleri arasındaki savaşlara dayanır. Yunan-Pers Savaşları esnasında, hoplitlerin çoğu Korint tarzı tunç başlıklar ve sertleştirilmiş keten ya da kanvastan ya da tunçtan göğüs zırhları giyerlerdi. Kısa bir kılıçla ve dengeleyici olarak tunçtan dipçik mili bulunan demir temrenli bir mızrakla silahlandırılmışlardı. Buna rağmen, isimlerini taşıdıkları yuvarlak hoplon kalkanlarından aldılar. Hoplon ve mızrak birleşimi, onların genelde sekiz saf derinlikli bir mızrakçı bloğu olan falanks olarak savaşmalarını gerektiriyordu. Sıklaştıklarında, her adam, diken diken olan mızrak uçlarından bir duvar oluşturarak, kendi bitişiğindekinin kalkanı arkasında korunak bulurdu. Esasında tüm hoplitler yurttaş askerlerken, tam zamanlı paralı askerler onların yerlerini aldılar ve Yunan dünyasının standart savaşan birimi haline geldiler. Sonradan, Makedonya'nın II. Phillip'inin ve Büyük İskender'in altında, mızrak beş metre uzunluğunda sarissa kargısına doğru gelişim gösterirken, kalkanlar daha küçük oldu. Bir çok ordu hoplit falanksını taktiksel bir birim olararak benimsedi, çünkü basitçe savaşlarda çok başarılıydılar.

    Unit Name:Hoplitler
    Sağlık:50
    Zırh:70
    Yakın Muh. Savunması:57
    Hücum Bonusu:21
    Silah Hasarı:32
    Soldiers:160
    Category:Yakın Piyade
    Class:Mızraklı Piyade
    Özel Muharebe Maliyet:650
    Yetiştirme Maliyeti:650
    Bakım Masrafı:130
    Yakın Muh. Saldırısı:34

    Milis Hoplitler
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]




    Tüm dürüst yurttaşlar, bir kalkan alabilir ve "hoplit" adına cevap verebilirler.
    Hoplitlerin tarihi, MÖ 8'inci ve 7'inci yüzyıllarda Yunan şehir devletleri arasındaki savaşlara dayanır. Yunan-Pers Savaşları esnasında, hoplitlerin çoğu Korint tarzı tunç başlıklar ve sertleştirilmiş keten ya da kanvastan ya da tunçtan göğüs zırhları giyerlerdi. Kısa bir kılıçla ve dengeleyici olarak tunçtan dipçik mili bulunan demir temrenli bir mızrakla silahlandırılmışlardı. Buna rağmen, isimlerini taşıdıkları yuvarlak hoplon kalkanlarından aldılar. Hoplon ve mızrak birleşimi, onların genelde sekiz saf derinlikli bir mızrakçı bloğu olan falanks olarak savaşmalarını gerektiriyordu. Sıklaştıklarında, her adam, diken diken olan mızrak uçlarından bir duvar oluşturarak, kendi bitişiğindekinin kalkanı arkasında korunak bulurdu. Esasında tüm hoplitler yurttaş askerlerken, tam zamanlı paralı askerler onların yerlerini aldılar ve Yunan dünyasının standart savaşan birimi haline geldiler. Sonradan, Makedonya'nın II. Phillip'inin ve Büyük İskender'in altında, mızrak beş metre uzunluğunda sarissa kargısına doğru gelişim gösterirken, kalkanlar daha küçük oldu. Bir çok ordu hoplit falanksını taktiksel bir birim olararak benimsedi, çünkü basitçe savaşlarda çok başarılıydılar.
    Unit Name:Milis Hoplitler
    Main Unit Key:Gre_Militia_Hoplites
    Zırh:45
    Yakın Muh. Savunması:53
    Soldiers:160
    Category:Yakın Piyade
    Class:Mızraklı Piyade
    Özel Muharebe Maliyet:300
    Yetiştirme Maliyeti:300
    Bakım Masrafı:80
    Yakın Muh. Saldırısı:21
    Silah Hasarı:32
    Hücum Bonusu:15

    Kalkan Hamilleri
     [b]Rome Total War II Askeri Düzeni[/b]



    Neredeyse her durumda bel bağlanabilecek olan, güçlü ve güvenilir bir hoplit kuvveti.
    Kalkan hamili ya da kalkan taşıyan anlamındaki Makedon hipaspistleri, Yoldaş süvarilere yaya halde eşlik etmekteydiler. Büyük İskender komutasında namları duyulan bu seçkin yaya askerler, sarissa kuşanmış yeni Makedonya falanksının falanjit piyade birliklerinin aksine eskiden olduğu gibi hoplit kuşanırlardı. Metalle güçlendirilmiş ketenden bir zırh olan linotorakslarıyla, miğferleriyle, dizçekleriyle ve elips kalkanlarıyla, falanjit emsallerine göre daha sağlam şekilde zırhlanmışlardı. Ağırlık fazla olsa da kalkan hamillerinin mızrakları ve kısa kopis kılıçları, onların savaşta daha az hareketli olan falanjitlere göre daha esnek hareket etmelerini sağlıyordu. Bu yüzden genellikle bu sarissa kuşanmış falanks birliklerinin saldırıya açık kanatlarını korurlardı ve seçkin askerler olarak ordunun sağ kanadında, kademe bağlamında kendilerine falanjitler ile Yoldaş süvariler arasında bir yer edinmişlerdi. İskender’in hipaspistleri, kendilerinden sonra gelenlerle birlikte böyle birimlerin benimsenmesinde rol oynamışlardı ve uzun süre boyunca Makedonya ordusundaki yerlerini korumuşlardı. Sonrasında kalkan hamilleri, doğrudan krala rapor veren daha düşük kademedeki kurmaylar olarak görev yapmışlardı
    Kabiliyetler
    Kalkan Hamilleri
    • Hoplit Duvarı
    Birim sıkışık duvar düzenine geçer.
    Süvariye karşı bonus, hazırlanma, yakın muharebe savunması, kalkan gücü
    İvmelenme, hız
    • Kare
    Birim sıkışık bir kare düzenine geçer.
    Hazırlanma, moral, yakın muharebe savunması
    Hareket edemez
    • Hızlı İlerleme
    Uzun süreliğine artırılmış birim hareket hızı.
    Hız, ivmelenme, hücum hızı
    Gayret: yorgunluk
    Özellikler
    • Uzman Hücum Savunması
    Bu birimin yakın muharebe saldırısı ve hasarı hücum eden düşmanlara karşı artar.
    • Disiplinli
    Bu birim, general öldüğünde moralinden bir şey kaybetmez. Aynı zamanda bozgundan sonra daha sıklıkla toparlanabilir.
    • Cesaretlendirme
    Bu birim, yakındaki müttefiklere bir moral bonusu sağlar.
    • Düzenli Saldırı
    Birim, yakın muharebe esnasında düzende kalmaya çalışacaktır.
    • Saklan (orman)
    Bu birim, düşman birimleri çok yakına gelene dek ormanlarda saklanabilir.
    Güçler & Zayıflıklar
    Sevkiyat Gemisi
    • Çok kötü omurga gücü
    • Çok yavaş hız
    • Zayıf tokmaklama
    Kalkan Hamilleri
    • Çok iyi savunma birimi
    • Düşük hasar ancak ortalama zırh delimi
    • Ortalama saldırı
    • İyi Moral
    Unit Name:Kalkan Hamilleri
    Taban Moral:70
    Sağlık:55
    Zırh:105
    Soldiers:160
    Category:Yakın Piyade
    Class:Mızraklı Piyade
    Özel Muharebe Maliyet:1260
    Yetiştirme Maliyeti:1260
    Bakım Masrafı:200
    Yakın Muh. Saldırısı:41
    Silah Hasarı:36
    Hücum Bonusu:28
    Yakın Muh. Savunması:57







  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.