Şimdi Ara

Romulus ve Remus

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Roma tarihinden Roma şehrini bu iki kardeşin kurduğu söyleniyor. Ama benim dikkatimi başka bir şey çekti. Bu iki kardeşi dişi bir kurt beslemiş. Bu Türk mitolojisine çok benziyor, ve bana tuhaf geldi. Bunun bir açıklaması var mı? 

    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



  • Latince nötr bir kelime olan bellum savaş demek, ayrıca bellum güzel kelimesinin nötr formu. Kelime kökleri de aynı (bell-). Bu yalnızca raslantısal bir denkleşme (yani eş seslilik) tıpkı Türkçedeki yüz sayısı ile surat olan yüz gibi. Savaş ve güzel kelimelerinin Latincede aynı olması Latiumluların savaşı çok güzel bir şey olarak addettiğini ve güzellikle savaşı bir tuttuğunu göstermiyor. Remus ve Romulus hikayesi de Romalıların Türk olduğunu göstermiyor. Kurt tıpkı kartal, şahin, at, ayı veya boğa gibi popüler bir doğa motifi. Bir de bonus anekdot olarak, kurdun emzirme hikayesini Roma şehrinin kuruluşundan itibaren tarihini yazan Titus Livius muhtemelen kendisi açısından bile fazla deneyim ve mantık dışı kaldığı için anlatıdan çıkarıyor, Remus ve Romulus'u yalnızca dişi bir kurt nehir kenarında buluyor. Emzirmiyor. Onları esasında Faustulus diye bir çoban büyütüyor. Remus ve Romulus şüphesiz ki efsanevi karakterler ama Roma anlatı tradisyonunda merkezi yere sahipler ve efsaneleri gerçek olaylardan izler taşıyor. Kuş gözleminden tanrıların isteklerini yorumlamada Remus ve Romulus tiplemeleri arasında çıkan kavga, (bu soruna bir otorite ve standart getirmek için pontifexlik, augurluk gibi müesseseler doğmuş olabilir) Sabin kadınlarının Romulus'un emriyle büyük bir kutlamada kaçırılması (kabilelerarası kız kaçırmalar ve savaşlar), Romulus'un kurduğu ittifaklar (kabile koalisyonları). Roma bir günde kurulmadı. Arkeoloji ve kültürel antropoloji medeni, hukukî, rasyonal Roma'nın köylü ve kabilesel vahşi kökenlerini ortaya koyuyor. Ancak dediğim gibi bu durum, kelimelerin etimolojileri veya mitolojik motifler-tercihler hakkında tek başına bir şey söylemez. Bunlar ciddi dilbilimsel veya kültürbilimsel araştırma konularıdır; yani basit paralellikler kurup çıkarım yapmaktan daha fazlasını gerektiriyor. Günümüzde ciddiye alınır uzmanlığı olmadan bu çıkarımları yapanlar yanlış bir yol izlemekte ve nasyonalist (milliyetçi) doktrinizasyonun etkisiyle yeterince objektif davranmamaktadırlar.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nat Alianovna

    Latince nötr bir kelime olan bellum savaş demek, ayrıca bellum güzel kelimesinin nötr formu. Kelime kökleri de aynı (bell-). Bu yalnızca raslantısal bir denkleşme (yani eş seslilik) tıpkı Türkçedeki yüz sayısı ile surat olan yüz gibi. Savaş ve güzel kelimelerinin Latincede aynı olması Latiumluların savaşı çok güzel bir şey olarak addettiğini ve güzellikle savaşı bir tuttuğunu göstermiyor. Remus ve Romulus hikayesi de Romalıların Türk olduğunu göstermiyor. Kurt tıpkı kartal, şahin, at, ayı veya boğa gibi popüler bir doğa motifi. Bir de bonus anekdot olarak, kurdun emzirme hikayesini Roma şehrinin kuruluşundan itibaren tarihini yazan Titus Livius muhtemelen kendisi açısından bile fazla deneyim ve mantık dışı kaldığı için anlatıdan çıkarıyor, Remus ve Romulus'u yalnızca dişi bir kurt nehir kenarında buluyor. Emzirmiyor. Onları esasında Faustulus diye bir çoban büyütüyor. Remus ve Romulus şüphesiz ki efsanevi karakterler ama Roma anlatı tradisyonunda merkezi yere sahipler ve efsaneleri gerçek olaylardan izler taşıyor. Kuş gözleminden tanrıların isteklerini yorumlamada Remus ve Romulus tiplemeleri arasında çıkan kavga, (bu soruna bir otorite ve standart getirmek için pontifexlik, augurluk gibi müesseseler doğmuş olabilir) Sabin kadınlarının Romulus'un emriyle büyük bir kutlamada kaçırılması (kabilelerarası kız kaçırmalar ve savaşlar), Romulus'un kurduğu ittifaklar (kabile koalisyonları). Roma bir günde kurulmadı. Arkeoloji ve kültürel antropoloji medeni, hukukî, rasyonal Roma'nın köylü ve kabilesel vahşi kökenlerini ortaya koyuyor. Ancak dediğim gibi bu durum, kelimelerin etimolojileri veya mitolojik motifler-tercihler hakkında tek başına bir şey söylemez. Bunlar ciddi dilbilimsel veya kültürbilimsel araştırma konularıdır; yani basit paralellikler kurup çıkarım yapmaktan daha fazlasını gerektiriyor. Günümüzde ciddiye alınır uzmanlığı olmadan bu çıkarımları yapanlar yanlış bir yol izlemekte ve nasyonalist (milliyetçi) doktrinizasyonun etkisiyle yeterince objektif davranmamaktadırlar.

    Viasat History'nin bir belgeselinde Remus ve Romulus'un hikayesi anlatılıyordu. Bu aslında doğadan çıkan insanoğlu için ortak kökleri ispatlamaz, ama folkloristler ve halkbilimciler bunun tüm insanların doğa unsurlarında ortak yaşamasından kaynaklandığını düşünüyor. Yani bir Türk, bir Rus geyik görürse bunu mitinde kullanacaktır elbet. Romalılar o dönemde Roma'ya bu şekilde mitsel bir kuruluş atfettiler.


    Türk mitolojisiyle elbette ortak değil fakat benzerlikler milliyetçilikten ya da nasyonalistlikten öte ''uluslararası'' benzerliklerdir. Yani genel olarak efsaneler, mitler, destanlar global hikayeler, ya da hikayeciklerdir. 





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.