Şimdi Ara

Rotary Engine

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
2.302
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar aklima takilan teknik bir soru var. Rotary Engine leri bilenler bilir, oldukca guzel ozellikleri vardir. Hareketli parcalar hep tek yone dondugunden hem yuksek devirlere rahat cikar hemde uzun omurlu olurlar. Hafif, kucuk ve agirlik merkezi yere yakindir vs.vs. Fakat sikistirma oranlari dusuk oldugundan biraz verimsiz yakarlar yakiti. Bildigim kadariyla temeldeki tek sorunlarida budur.

    Benim kafama takilan soru eger bir supercharger mekanizmasi ile sikistirma orani iyilestirilirse, birazda fakir karisim kullanilarak yakit verimi arttirilamazmi. Kendim yapmak icin sormuyorum. Sadece bu yapildigi taktirde diger tum motor tiplerinden daha ustun bir motor ortaya cikacak gibi gozukuyor. Fakat hicbir firma bunu denemiyor. Muhtemelen bunu engelleyen gozden kacirdigim bir nokta var. Bunu merak ediyorum. Yardimci olursaniz sevinirim.

    Not: Rotary enginelerle ilgili guzel bir sayfa var. auto.howstuffworks.com/rotary-engine.htm Buradan bu motor tipi hakkinda bilgi alabilirsiniz.







  • daha fazla yakıt sarfiyatı olacağından emin olabilirsin nihayetinde devir ile sc doğru orantılı
  • Şimdiz dizel arabalar neden genelede turbolu satılır çunki yakıtı

    Yanan havaya püskürtmek kaydı ile yaktıkları için çok yuksek basınçta egzost gazı çıkar

    Bu çıkan gaz rahatlıkla bir turbonun tirbunlerini dondurebilir

    1.3 litre dizel bir motor uygun olcülerde bir turboya hukmedebilir rahatça

    Şimdi sende werimsiz yanmadan bahsetmişsin bunu lehimize cevirmenin en iyi aşırı besleme yolu turbodur

    Rotry engineları Mazda uretmekkte yeni rx-8 modelinde kullanmaktlardır

    Daha önce Rx7 birde Cosmo ile başlayan bu akım günümüzdede devam etmektedir

    Dünya yolarında değişik modellerde Rotary enginelr wardır mesala

    13b kod adlı olanı 2 rotora sahip bir motordur en çok bu motor satıldı

    Mazda 95 Yılında Rotaryinin yukselişimi 20B ile kutladı bu motor 3 rotara yaklaşık 2000 CC hacme sahipti

    Motor orjinalda Mazdaspeed firması tarfından non turbo olarak satıldı ilerleyen zamanda Cosmo ya adapte edildi

    Günümüzde ölen rotary motorları yerini 20b lere bırakmaktadır rektifiye edilmiş temiz bir 20b 3750 dolara bulunabilir

    Turbosuz bu motar 325 whp weriyor bu arada 13b ler twin turbo ile 255 wede 240 whp weriyorlar non turbo ise

    160 die hatırlıyorum ama yanılıyor olabilirim 140 da olabilir

    Yeni nesil 2003 de 2 manyağın başlattığı akım ise 4 rotor akımıdır ilke kez bir e36 m3 e takılan 4 rotor 2400 cc

    Bu aracın modle nuamrası ise 26d dir bu araç ise methalon destekli olup 13XX whp weriyordu

    Herneyse rotary benim imzmadan anlaşılacağı gibi benim için çok şey ifade ediyor rotary farklılık biraz bence

    Yani hangi araçta stokta redline 8000 de başalar ???

    Ha suphercharger neden denenmiyordersen bir kere yakıtı werimsiz yaktığını wede

    bu tip motorların en iyi orneğinin dizel olduğunu wede bu tip motorlara giden en iyi aşırı beslemenin

    Turbo olduğunu soledim ama superchager takılmaz değil ama takılmaz gibi bişi

    Çunki bu araçta pulleyler yani krank olsun ekzantirik olsun millerinin çıkıntıları Türkçesini bilmiyorum bole tarif edim

    Tek bir sırda durmuyor yani 2 i gruplandırılmış durumda yani yuksek psi boost edicek supercharger takmaya uygun değil gibi

    Zaten Turbo herzaman daha temiz olmuştur benim için yani bilmiyorum kanım kaynamadı supercharger a

    -------edit----- gaza geldim bişiler daha yazayım ya

    Bu arada turbo kitleir ile Rx-7 ler 13b kodlu motor ile rahatlıkla 675 750 whp alabiliyorlaz

    Ortalama olrak 7500 dolara engine yönetimi ile bu sistemlerin maliyeti bu

    Bu kitlerin içinde gerek duyduğunuz herşey war benim bulduğum düşündüğüm coponentler bunalar

    Genel olarak fiyat performansı bu ürünlerin çok iyi

    Greddy T-78 Turbo Kit(Greddy intercoller 3 row BOV Sealing Ducting Down Pipe Cat ...)
    Apexi Power FC (Motor yonetimi yani programlanabilir chip tuning gibi düşünün)
    Walbro Fuel System (Benzin pompası filtre aliminyum depodan oluşam bir grup)
    AEM Ignition Amp
    Main Drive Pulley kit (buda pulleylerın boyutlarını buyutup küçültüp egzantirik moduna benzer bir moddur)

    Liste uzuyor gidiyor bu araçlar max 10.000 devir çevirebiliyor sesi ise muhteşem

    Motor ile araba arası tatlı bir uğultu wede dipten wuran bir garip sesi war

    Ben işi ciddi olarak düşünüğüm için fiyatlandırmasını nadir bildiğim bir araçtır

    Araç gerçekten ucuza modlanabiliyor mesala yukarıdekiler ile rahatça temiz bir motor size 750 whp werir

    Ayrıca kaldıkı bu motorun rektifiye masrafı max 2750 dolardır parçaları hala bulunabiliyor

    Aracın bir kaç masrafı

    Greddy ön kule gergisi 120
    Greddy Arka kule gergisi 117
    Brembo 14.7" disck fren + arkaya drilled rotorlar 2250
    Veilside c2 body kit replicası ön tampon 275
    Scoot Carbon fiber kaput replica gine en düşük 475 dolar gördüm
    Scoot Angel eye ön farlar 275
    Twin plate flywheel clutch yani debriyaz baskı balatası 1200
    Defi BF series Gauges with link (Boost-EGT-Water Temp-Oil Temp-Oil Pressure-Fuel Pressure-Link) 1028
    Sparco Monaco koltuk tanesi yani 825 yada Mazdaspeed koltukalar 2 si 175


    Bunlar aklıma gelen parçalar bunlar şu anda çok tutuluyor

    Herşeyin hayırlısı Allah banda nasib etsin Amin




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 27 Haziran 2005, 23:44:54 >




  • peki bsy sorcam..bmw turbo sistemini kullanıor mesela ama mercedes niye kompressor adı altında supercharger sistemini tercih ediyor senelerdir..turbo belli bir devirde devreye girerken supercharger sürekli elde edildiginden dolayı olabilir mi??mini cooper s lerde de yanılmıyorsam supercharger sistemi var??


    edit:drahteyi de yoruyoruz ama
  • quote:

    Orjinalden alıntı: GÖRKEMKAZAN

    peki bsy sorcam..bmw turbo sistemini kullanıor mesela ama mercedes niye kompressor adı altında supercharger sistemini tercih ediyor senelerdir..turbo belli bir devirde devreye girerken supercharger sürekli elde edildiginden dolayı olabilir mi??mini cooper s lerde de yanılmıyorsam supercharger sistemi var??


    edit:drahteyi de yoruyoruz ama



    Şimdi aslında küçük motorda supercharger daha çok iş yapar nedeni ise

    Küçük motor yeterli egzost gazı çıkarmaz alt devirlerde yani sen 1600 cc motora buyuk tubo takarsan motor boğulur

    Burdan bakınca SC daha karlı ama SC bir nevi güçünü motordan alan bir uygulama wede

    Yuksek PSİ boost edemez ya ederde ama bence turbo ile uğraşamaz

    Sistem 2 sindede aynı ama turbonun bir çok avantajı war

    Bir kere turbo belli bir eğriyi geçince egzost gazınıda hızlı tahliye etmeye başlar

    Motora fazlasını weremez demek istediğim egzosttan A kadar gaz çıkıyorsa Turbo bunla orantılı bir gaz yollar motora

    Ha Sc de kendine göre avantajlı yani temiz bir sistem uygulaması zor ama alt devirlerde performans sürekli bir performans

    Şimdi Mini nin olayı ayrı ingiliz arabası her nekadar almanlar yapsada ama ingilizler

    Jaguar gibi super sport arablarında anlamayadığım şekilde SC kullanıyor belki gelenektir diyceğim ama

    Bu tam anlamıyla ekonomi masraflar motorun durumu ile ilgilidir bence

    Birde minin bir kimlği war yani eskiden gelen bir mirası war

    Bir turbo yuksek boost ettiği için sağlam bir uğultu sesi çıkarırı hoş SC ında kensi keskin bir sesi yok değil ama

    Mercedesin müşteri profilinin bu sesi seveceğini sanamam

    SC nin sesi biraz daha sakin gibidir

    Bu markaların neden SC kullandığını tam anlamıyla açıklayamazyız bence yani buna muhendisler karar weriyor ama

    Mercedes hiç kullanmıyor bunun nedeni bence marka politikası olabilir yada

    Üstte sölediğim gibi ses yada uğultudan olabilir yada mercedesin komp motorlarınormalde atmosferik

    Belkide turbo ile yuksek PSi basamıyorlardır

    Her nekadar mercedesin sağlam olmayan bir motor yapacağı aklıma gelmesede değişik komplolar kurulabilir

    Yani nedne tercih ettikleri bence her zaman muamma olacaktır

    Ama benim son sozum bence marka politikası direk.

    Bu arada ne demek yorulmak önemli olan paylaşmak siz sorun ben bilim yeterki ki

    KArdeşim soru soruş cevaplamıcam mı ??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 27 Haziran 2005, 23:36:26 >




  • yaw drahte gecen bir topic te yine sormustum.Abi bu teknik bilgin nerden geliyo cok merak ettim..Cidden hayran kaldim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lakerman

    yaw drahte gecen bir topic te yine sormustum.Abi bu teknik bilgin nerden geliyo cok merak ettim..Cidden hayran kaldim..


    Bab surekli okuyorum ne bulursam sırf araba değil

    Kitap okumayı sevmem ama netten gunde en az 4-6 saat bişiler okurum

    Türkçe yada forumları okumuyorum güvenmiyorum genelde ingilizce forum yada makale okurum

    Çok düşünürüm nasıl yapayım nasıl olur şimdi bole bir durumda ne yaparsın

    Mesala bir atmoun kalınlığını nasıl ölçersin die sordular cevapladım yarın daha güzelini buldum soledim yani onu bile buldum ama

    (Sordular 1-2 dk da aklıma geldi

    Bir hamur alırın buyukluğu önemli değil bunun hacmini kilosunu çlçerim sonra

    Bunu ölebir açarımki homjen olucak şekilde sonra alanını ölçerim hacmini alanına bolersem bir mönekülün kalınlığı çıkar

    Bu deneyi labratuarın kontrollu ortamında yaparsam düzgün sonuçlar alırım

    Sonrabunun aynısınıda yağ ile yapmayı düşündüm

    Su alırım üstüne hacmini bildiğim yağı damlatırım epey beklerim mesala bir yıl

    Sonunda yağın alanını ölcerim bulduğum kalınlık ise bir kaç monekulun kalınğı olur

    Bunun hesabını bilmiyorum ama kaç atom kalınlığı olduğu bulunamaz değildir herneyse topici dağıtmayalım)

    Hatta fizik hocaları bana hayran ben onlara bir soru sormadan önce yanıma gelirler bunu sorucam ama bunu anlatma kafaları kerışmasın derler

    Birde merakım war yani bilmiyorum kurcalamadan duramıyorum aslında sorunlu bir tipim

    Mesala belediye otbusune binince buraya koltukalrı nasıl koyayımda daha çok inasn otursun die düşünürüm

    Yada bu yolu nasıl yapmalıki daha az masraflı olsun buraya nie bu virajı koymuşlar

    Hatırlıyorum yağur lastiği ile 4 mevsim lastiğin desenlerine saatlerce baktığımı

    Hoşuma gidiyor fizik yaşadığımız dunayı keşvetmek yada insanlara bişiler anltamak öğretmek paylaşmak

    Ama zorakiye gelemem biri desin sunu okucan hayatta yapmam ders çalışmam derse girmem

    Bole garip bir adamın ben

    Bu arada yazılarıma bana değerwerdiğin okuduğun için teşekkür ederim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 28 Haziran 2005, 0:16:36 >




  • Abi bildigim kadariyla turbo egsoz dan guc aldigi icin egsos atilmasina bir miktar direnc uyguluyor. Bu da yuksek devirlere cikmasini zorlastiriyor. Supercharger da ise daha yuksek devirler elde edilebiliyor. Fakat turbo bosa gidecek egsoz basincini degerlendirdigi icin biraz daha guclu oluyor. Bildigim temel pratik farklari bu.

    Drahte, peki turbo ile verim artmiyormu rotary engine de? Sorum SC veya turbo degildi aslinda orada. SC dusuk devirlerdede rahat calisacagindan SC demistim. Turbo ile verimi arttirabiliyoruz gibi anladim yazindan. Peki niye pek yaygin degil bu motor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: Lakerman

    yaw drahte gecen bir topic te yine sormustum.Abi bu teknik bilgin nerden geliyo cok merak ettim..Cidden hayran kaldim..


    Bab surekli okuyorum ne bulursam sırf araba değil

    Kitap okumayı sevmem ama netten gunde en az 4-6 saat bişiler okurum

    Türkçe yada forumları okumuyorum güvenmiyorum genelde ingilizce forum yada makale okurum

    Çok düşünürüm nasıl yapayım nasıl olur şimdi bole bir durumda ne yaparsın

    Mesala bir atmoun kalınlığını nasıl ölçersin die sordular cevapladım yarın daha güzelini buldum soledim yani onu bile buldum ama

    (Sordular 1-2 dk da aklıma geldi

    Bir hamur alırın buyukluğu önemli değil bunun hacmini kilosunu çlçerim sonra

    Bunu ölebir açarımki homjen olucak şekilde sonra alanını ölçerim hacmini alanına bolersem bir mönekülün kalınlığı çıkar

    Bu deneyi labratuarın kontrollu ortamında yaparsam düzgün sonuçlar alırım

    Sonrabunun aynısınıda yağ ile yapmayı düşündüm

    Su alırım üstüne hacmini bildiğim yağı damlatırım epey beklerim mesala bir yıl

    Sonunda yağın alanını ölcerim bulduğum kalınlık ise bir kaç monekulun kalınğı olur

    Bunun hesabını bilmiyorum ama kaç atom kalınlığı olduğu bulunamaz değildir herneyse topici dağıtmayalım)

    Hatta fizik hocaları bana hayran ben onlara bir soru sormadan önce yanıma gelirler bunu sorucam ama bunu anlatma kafaları kerışmasın derler

    Birde merakım war yani bilmiyorum kurcalamadan duramıyorum aslında sorunlu bir tipim

    Mesala belediye otbusune binince buraya koltukalrı nasıl koyayımda daha çok inasn otursun die düşünürüm

    Yada bu yolu nasıl yapmalıki daha az masraflı olsun buraya nie bu virajı koymuşlar

    Hatırlıyorum yağur lastiği ile 4 mevsim lastiğin desenlerine saatlerce baktığımı

    Hoşuma gidiyor fizik yaşadığımız dunayı keşvetmek yada insanlara bişiler anltamak öğretmek paylaşmak

    Ama zorakiye gelemem biri desin sunu okucan hayatta yapmam ders çalışmam derse girmem

    Bole garip bir adamın ben

    Bu arada yazılarıma bana değerwerdiğin okuduğun için teşekkür ederim..



    Ayipsin zaten yazilarini gordugum anda okuyorum cunku epey bi seyler ogreniyorum..saolasin




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vertexShader

    Drahte, peki turbo ile verim artmiyormu rotary engine de? Sorum SC veya turbo degildi aslinda orada. SC dusuk devirlerdede rahat calisacagindan SC demistim. Turbo ile verimi arttirabiliyoruz gibi anladim yazindan. Peki niye pek yaygin degil bu motor?


    Tabi alabiliyoruz şimdi ben RX-7 nin üstüne biraz gittim kendimce bir kit oluşturdum bile

    Greddy T-78 Turbo Kit(Greddy intercoller 3 row BOV Sealing Ducting Down Pipe Cat ...)
    Apexi Power FC (Motor yonetimi yani programlanabilir chip tuning gibi düşünün)
    Walbro Fuel System (Benzin pompası filtre aliminyum depodan oluşam bir grup)
    AEM Ignition Amp
    Main Drive Pulley kit (buda pulleylerın boyutlarını buyutup küçültüp egzantirik moduna benzer bir moddur)

    Bu kit ile 13b motorda 675-750 hp alınabilir kolayca en azından benim düşüncem bu

    Burda belli başlı çoğu rotarycinin kullandığı T78 turbo ile ortalaam 2litre motorlarda 500hp boost edilebiliyor

    Herneyse bence Rotary motrlarda turbo daha ii bir uygulamaki ben SC kullanan rotary gormedim daha

    Nede olsa diğer Rotarycilerin bize mirası war bunu kullanmak hem maliyeti hemde iş gücünü düşürür

    Yani millet yolu açmış nie başka yola çıklaımki hele birde diğer yol patika ise

    Şimdi Rotary neden tutulmadı tam olrak bunun sebebi rotary nin dayanıksız olduğu yönünde inanışlar wardı ama

    Mazda RX7 yi uretmeden önce Lemansı bu tip bir motor ile kazandı bence sağlam basit az parçası olan

    Rektifiye işlemleri kolay yuksek devirlere çıkan bu motor bence iyi bir motordur ama

    Atı alan üsküdarı geçti yani şu anda günümüzde en çok Sıralı (inline V W) - Boxer - Yıldız içten yanmalı motorları satılmaktadır

    Yani rotarnin tutulmamasının nedeni maratona geç başlaması

    Birde çok fazla bişi wermiyor yani bir devrim yaratmadı gibi yani mesala dizel motorlar az yakar

    Ama Rotaryde bole bir durum yok war ama çok fazla değil yada çoookk fazla performans fazlası wermiyor sıralıya nazaran

    Birde tek firma tarafından üretilmesi Mazda firması ile birleşmesi yada Mazdanın bu motoru

    Kendi ile bütünleştirmesi diğer firmaları Rotaryden kaçırdı biraz




  • Sonradan dusundum de sanirim bu motorlarda basinc yonuyle, hareket yonu arasinda aci olmasi da verimi dusuruyor biraz. Biliyorsunuz basinc her yuzeye dik uygulanir. Pistonlu motorlarda piston direk geri itildiginden hareket kuvvet yonunde oluyor. Ama rotary de rotor dondugu icin arada aci var. Bu verimi etkiliyor olsa gerek.

    Ben birde devletin bu araclara uyguladigi vergiyi merak ediyorum. Mesela 1300cc lik RX-8 e en dusuk tarifeden mi vergi aliyor?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vertexShader

    Sonradan dusundum de sanirim bu motorlarda basinc yonuyle, hareket yonu arasinda aci olmasi da verimi dusuruyor biraz. Biliyorsunuz basinc her yuzeye dik uygulanir. Pistonlu motorlarda piston direk geri itildiginden hareket kuvvet yonunde oluyor. Ama rotary de rotor dondugu icin arada aci var. Bu verimi etkiliyor olsa gerek.

    Ben birde devletin bu araclara uyguladigi vergiyi merak ediyorum. Mesela 1300cc lik RX-8 e en dusuk tarifeden mi vergi aliyor?


    Bab şimdi aslında Turbo motora bir basınç uygular ama bunu Dik uygulamaz

    Yani uygular ama uygulamaz

    Aslında Turbo yüksek başınçlı havayı motora dik olmayan konumda ufler ama motorun emme manifolduna yonlendirir

    Burdanda yuksek basınçlı hava subablar ile motora UYGUN açı ile gelir

    Yani hava tubodan çıkar intercoolera girer soğur burdan manifold ile pistona dolar

    Demek istediğim ha hava yuksek basınçlı olmuş ha olmamış bii fark etmez yani havanın basıncının pistonu itmesi pekte muhim bişi değil

    Önemli olan fazla hava soğuk hava yoğun hava 3lüsüdür hatta piston çok aşağı itilirse werimli yanma sağlanmaya bilir

    Bu araad RX-8 ben en ucuz 47500 EURO ay gördüm max ise Nasyonle 95.000 YTL istior 2. eline

    Yani burdaki satışta amaç bu arabanın sınıfın müşterisine göre fiat çekiyorlar anlatabiliyormuyum

    Bende isterdim ucuza rx-8 keyfi ama olmuyor ama vergi olayı düşükten hesaplanıyor deie biliyorum




  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: vertexShader

    Sonradan dusundum de sanirim bu motorlarda basinc yonuyle, hareket yonu arasinda aci olmasi da verimi dusuruyor biraz. Biliyorsunuz basinc her yuzeye dik uygulanir. Pistonlu motorlarda piston direk geri itildiginden hareket kuvvet yonunde oluyor. Ama rotary de rotor dondugu icin arada aci var. Bu verimi etkiliyor olsa gerek.

    Ben birde devletin bu araclara uyguladigi vergiyi merak ediyorum. Mesela 1300cc lik RX-8 e en dusuk tarifeden mi vergi aliyor?


    vergi olayı düşükten hesaplanıyor deie biliyorum

    evet düşükten hesaplanıomuş gecen burda(izmit) autoshow vardı gittim rx-8 de vardı..1300cc yazıodu motor kısmında..adam da zaten şöle bsy dedi..s2000ine göre pahalı ama ondan üstün bir araç vergi olayında da kat kat hesaplı dedi




  • Drahte ben basincin dik uygulanmasi derken motorun icinde patlama olduktan sonra olusan basinctan bahsediyorum. Turbonun hava basincindan degil.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.