Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.836
Cevap
71
Favori
351.525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • geçmiş olsun caytem kardeş inşallah 416 si eski sağlığına kavuşur yollarda koştuşturup duru :D
  • değerli donanım haber rover kulacıları ben eski cıtroenci yeni roverciyim bende 98 model 2000 motor 400 var aracı
    birkaç ay oldu alalı bende aracın asaletine vuruldum fakat işin içine girince bende hata yaptığımı anladım
    bende sizler gibi hondanın parçaları uyar demiştim fakat çoğunluğu uymadığı gibi piyasadada bulmak mümkün değil
    ben aracın şajumanını söktürdüm bilya değiştirmek için istanbulda ne kadar parçacı ve bilyacı varsa sorduk ama
    malesef kimsede yoktu bende bir başka bilyaları uydurup toplamak zorunda kaldım ilerde daha ağır bakımlar çıkarsa
    ne yaparım diye düşünmüyor değilim.
    arkadaşlar bu anlatıklarım kimsenin içini karartmasın ben hata yaptığımı bildiğimden dolayı başkalarınında aynı
    hatalara düşmemesi açısından yazıyorum.
    forumda kimlerin uzman olduğunu bilemediğim için şimdilik böyle başladım inşallah ilerliyen günlerde daha samimi
    olabileceğimizi ümid ediyor tüm kulüp kulanıcıların kurban bayramını kutluyorum




  • bende bulamamış komple şanzımanı değiştirişltim
  • demekki dertlerimiz hep aynı durum böyle ise milette şirin göstermenin faydası yoktur
    en azından bazı seriler için bu tavırı kullanmamak lazım
  • rover'da PG1 ve R65 kodlu 2 adet şanzıman vardır ve 14., 1.6, 2.0, 200, 400,600,800 ve diğer tüm ara serilerde bu 2 şanzıman uygulanmıştır ki bu şanzımanlardaki parçaların bile birçoğu diğer markalarda da kullanılan universal parçalardır. bu şanzımanlara da valeo, lucas, AP, TRW gibi bir çok firma parça üretir ve halen üretmeye devam ediyor.

    istanbul gibi bir yerde rover'ın resmi parça tedarikçisi umutrover'dan tutun da, eryaz, enginoto gibi bir çok parçacıda hatta bunları bırakın bağımsız valeo bayilerinde ve hatta sadece bilya işiyle uğraşan rulman satıcılarında bile şanzıman bilyası sebil gibidir.

    şimdi bu durumda bile bir şanzıman bilyasını bulamamışsanız bu sizin nereye bakacağınızı bilmediğinizi gösterir. bu durumda markaya boşuna b.k atmanın bir alemi yok bence...

    buyrun aradığınız set baskısı, balatası ve bilyasıyla burada bile var. nasıl bulamadınız hayret :
    www.yedekparcabizde.com
    Oto Yedek Parça , Otomotiv Yedek Parça da Vazgeçilmez Adres. Otomobil Yedek Parçaları Satış Sitesi. Her Zaman Güvenilir Firma.
    http://www.yedekparcabizde.com/index.php?do=catalog/product&pid=904




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    rover'da PG1 ve R65 kodlu 2 adet şanzıman vardır ve 14., 1.6, 2.0, 200, 400,600,800 ve diğer tüm ara serilerde bu 2 şanzıman uygulanmıştır ki bu şanzımanlardaki parçaların bile birçoğu diğer markalarda da kullanılan universal parçalardır. bu şanzımanlara da valeo, lucas, AP, TRW gibi bir çok firma parça üretir ve halen üretmeye devam ediyor.

    istanbul gibi bir yerde rover'ın resmi parça tedarikçisi umutrover'dan tutun da, eryaz, enginoto gibi bir çok parçacıda hatta bunları bırakın bağımsız valeo bayilerinde ve hatta sadece bilya işiyle uğraşan rulman satıcılarında bile şanzıman bilyası sebil gibidir.

    şimdi bu durumda bile bir şanzıman bilyasını bulamamışsanız bu sizin nereye bakacağınızı bilmediğinizi gösterir. bu durumda markaya boşuna b.k atmanın bir alemi yok bence...

    buyrun aradığınız set baskısı, balatası ve bilyasıyla burada bile var. nasıl bulamadınız hayret :
    www.yedekparcabizde.com
    Oto Yedek Parça , Otomotiv Yedek Parça da Vazgeçilmez Adres. Otomobil Yedek Parçaları Satış Sitesi. Her Zaman Güvenilir Firma.
    http://www.yedekparcabizde.com/index.php?do=catalog/product&pid=904





    Aynen katılıyorum hocam.Parça bulunmuyor diye birşey yok her parça bulunuyor. Aramasını bileceksiniz ve sorduğunuz yerleri bileceksiniz.
    Ayrıyetten aradığınız parça olursa bana pm atın.Tanıdıklarım var Konya'da her türlü parçası var arabaların.




  • değerli arkadaşlar ben otomotiv sanayinin içde 40 yıllık deneyimliyim benim aradığım debriyaj baskı balata bilyası
    değil gurup ve pirizdirek bilyaları ve ben bunu gerçekten söylüyorum istanbulun tamamı yedek parçacılar,servisler
    ,ve tüm bilyacılar hatta ithalatcılar bile devreye girdi 3 gün boyunca arandı bulunamadı .
    sonunda muadilini aradık oda bulunmayınca dış çapları farklı bilyarı bulup sekman kanallarını açtım ve topladım
    ama aklım hala orda gaza basmaya çekiniyorum
    birde şunu söylemek istiyorum ben kimseyi karalamak istemiyorum ama acı gerçekler bu
    eğer biz bu forumda derlerimizi anlatamazsak nasıl çözüm bulacağız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbaskan

    değerli arkadaşlar ben otomotiv sanayinin içde 40 yıllık deneyimliyim benim aradığım debriyaj baskı balata bilyası
    değil gurup ve pirizdirek bilyaları ve ben bunu gerçekten söylüyorum istanbulun tamamı yedek parçacılar,servisler
    ,ve tüm bilyacılar hatta ithalatcılar bile devreye girdi 3 gün boyunca arandı bulunamadı .
    sonunda muadilini aradık oda bulunmayınca dış çapları farklı bilyarı bulup sekman kanallarını açtım ve topladım
    ama aklım hala orda gaza basmaya çekiniyorum
    birde şunu söylemek istiyorum ben kimseyi karalamak istemiyorum ama acı gerçekler bu
    eğer biz bu forumda derlerimizi anlatamazsak nasıl çözüm bulacağız

    Rover Center'e sordunuz mu?
  • ben daha bugün rover 200 (216) aldım, bunları okuyunca yanlış mı yaptık acaba diyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbaskan

    değerli arkadaşlar ben otomotiv sanayinin içde 40 yıllık deneyimliyim benim aradığım debriyaj baskı balata bilyası
    değil gurup ve pirizdirek bilyaları ve ben bunu gerçekten söylüyorum istanbulun tamamı yedek parçacılar,servisler
    ,ve tüm bilyacılar hatta ithalatcılar bile devreye girdi 3 gün boyunca arandı bulunamadı .
    sonunda muadilini aradık oda bulunmayınca dış çapları farklı bilyarı bulup sekman kanallarını açtım ve topladım
    ama aklım hala orda gaza basmaya çekiniyorum
    birde şunu söylemek istiyorum ben kimseyi karalamak istemiyorum ama acı gerçekler bu
    eğer biz bu forumda derlerimizi anlatamazsak nasıl çözüm bulacağız

    http://hondaotomotiv.com/otoyedekparca.htm burayla da bir görüşün isterseniz.




  • hayır kardeşim neden yanlış yaptığını zannediyorsun ben sadece benim kullandığım seri için söyledim
    yoksa harika arabalar mümkünse honda motorlu olanları almaya tercih edin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbaskan

    hayır kardeşim neden yanlış yaptığını zannediyorsun ben sadece benim kullandığım seri için söyledim
    yoksa harika arabalar mümkünse honda motorlu olanları almaya tercih edin

    focusumu sattim.. yarin bir rover 200 ( 1.4 ) e bakmaya gidecegim.. epey duyuyorum roverlarin honda ve bmw motorlari kullandigini, zannedersem bakacagimdaki honda motoru. benim endisem arac 140000 de, kucuk motor oldugundan sorun cikaririmi.. bakmam gereken onemli noktalar varmidir? en korktugum olay bu yaslarda araclarin curume sorunu .. 99 model aracta bu olay baslarmi?
  • bu honda-bmw motoru meselesine bir açıklık getirmenin zamanı geldi sanırım.

    rover'larda honda veya bmw motoru öyle sanıldığı gibi fazla değil. 96 yılına kadar üretilen ve efsane haline gelen 220 turbo coupelerde ve yine turbo serisi 620ti, 820 ti, atmosferik 420 gibi modellerde kullanılan T serisi motor honda kökenli ancak rover için revize edilmiş bir motor. ancak honda motoru değil. blok itibarıyla honda ancak diğer aksamlar dediğim gibi rover için revize edilmiş aksamlar.

    direkt hondadan alınıp kullanılan ve aynı zamanda hondalarda da kullanılan motorlar ise coupelerde 94 yılına kadar kullanılan 1.6mpi motor(honda crx ile aynı motor) ile 600 ve 400 serilenin otomatik versiyonlarında kullanılan motorları, otomatik şanzımanları ile birlikte honda motoru. rover'ın diğer modellerinin hiçbirinde honda motoru yok. geri kalan 1.4, 1.6, 1.8 ve vvc motorların tamamı rover'ın kendi ürettiği K serisi motorlar. ancak tabii motor konusunda honda ile zamanında yaptığı ortaklıktan edindği bilgi birikiminin bu motorlarda sergilendiği söylenebilir. özellikle 1.8vvc motorlarda kullanılan değişken subap zamanlaması (Variable Valve Control) hondanın VTEC'lerinden öğrenilmiş ve geliştirlmiş bir teknoloji ve bu motor sadece roverlar'da değil, lotus'un ve caterham'ın ve rover'ın alt markası haline dönüşen MG'nin bir çok modelinde de ufak tefek değişikliklerle gücü artırılarak kullanılmış oldukça başarılı motorlar. bu motordaki VVC sisteminin VTEC'ten en önemli farkı ise, VTEC'te performans zamanlaması yapan ekzantrik mili belli bir devirde on-off şeklinde açılıp kapanırken, VVC'de devir arttıkça kademeli olarak devreye girip çıkıyor olması.

    BMW motorlarına gelince, bilindiği üzere rover BMW tarafından 1999-2000'lerde satın alınınca modeller, 214, 216, 420, 623 gibi isimlendirmeden vazgeçilip 200, 400, 600 şekline döndürüldü ve 800 serisinin üretimine son verildi. 800 serisi yerine daha lüks olan 75 serisi çıkarıldı ki, 75 modelinin tamamen BMW'nin eseri olduğu söylemek haksızlık olur. çünkü rover BMW tarafından satın alındığında 75'in tüm çalışmaları zaten rover tarafından bitirilmiş ve üretim safhasına gelinmişti. 75 konusunda BMW biraz hazıra kondu anlayacağınız. BMW'nin rover'a kattığı tek katkı, artık hızla yıldız yükselen dizel motor konusunda oldu ve 75 ailesine bir dizel motor eklediler. dolayısıyla 75'lerde rastlanan 2.0 CDTI motor (dizel) BMW motorudur. bunun dışında rover'da BMW motoru da yoktur. zaten rover'ın dizel modeli de çok fazla yok. 600 serisinde de D serisi bir dizel motor var ancak bu motor BMW kökenli değil. 600 serisindeki dizel motor kesin olmamakla beraber daha ziyade sanırım CUMMINS nesli bir motor.


    özetle türkiye'ye ithal edilen modeller arasında 94 yılına kadarki 216 coupe 1.6mpi ve 400,600 serilerinin otomatik vitesli modelleri harici honda motoru yok. BMW mnotoru ise sadece 75'in dizelinde var. geri kalan motorların tamamı rover'ın kendi motorlarıdır.

    rover motorlarının en büyük handikapı ise soğutma sistemlerinin sınırda olması ve ısıya fazla toleranslı olmamaları. soğutma sistemi düzgün çalışan ve iyi bakılan bir rover motoru hiçbir sorun çıkarmaz ki halen piyasada 300-400 bin km'leri devirdiği halde motoruna tornavida vurulmamış motorları bizzat ben biliyorum. ancak soğutma sistemi konusunda iyi bakılmamış, gereksiz yere zorlanmış motorlarda ise, silikon olan silindir üst kapak contasının hasar görmesi sık rastlanan bir sorun.

    hiç hararet görmediği halde üretim yılları itibarıyla 2000'lerin başına kadar piyasada sıkça kullanılan asit bazlı antifirizlerin bu silikon contanın silikonlarını zaman içinde yemesi durumu da mevcuttu ancak günümüzdeki asit oranı düşük antifirizlerle bu problem de ortadan kalkmış durumda. türkiye'deki rover'lar konusundaki en büyük sıkıntı araçların zamanında ehil olmayan ustalar ve kullanıcılar elinde hırpalanmış olması. oysa uygun yerlerde, aksatılmadan bakımları yapılmış ve kapalı garajlarda ilk günkü gibi saklanan ne rover'lar var daha üzerinde sıfır kilometre kokusu duran bir bilseniz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya
    bu honda-bmw motoru meselesine bir açıklık getirmenin zamanı geldi sanırım.

    rover'larda honda veya bmw motoru öyle sanıldığı gibi fazla değil. 96 yılına kadar üretilen ve efsane haline gelen 220 turbo coupelerde ve yine turbo serisi 620ti, 820 ti, atmosferik 420 gibi modellerde kullanılan T serisi motor honda kökenli ancak rover için revize edilmiş bir motor. ancak honda motoru değil. blok itibarıyla honda ancak diğer aksamlar dediğim gibi rover için revize edilmiş aksamlar.

    direkt hondadan alınıp kullanılan ve aynı zamanda hondalarda da kullanılan motorlar ise coupelerde 94 yılına kadar kullanılan 1.6mpi motor(honda crx ile aynı motor) ile 600 ve 400 serilenin otomatik versiyonlarında kullanılan motorları, otomatik şanzımanları ile birlikte honda motoru. rover'ın diğer modellerinin hiçbirinde honda motoru yok. geri kalan 1.4, 1.6, 1.8 ve vvc motorların tamamı rover'ın kendi ürettiği K serisi motorlar. ancak tabii motor konusunda honda ile zamanında yaptığı ortaklıktan edindği bilgi birikiminin bu motorlarda sergilendiği söylenebilir. özellikle 1.8vvc motorlarda kullanılan değişken subap zamanlaması (Variable Valve Control) hondanın VTEC'lerinden öğrenilmiş ve geliştirlmiş bir teknoloji ve bu motor sadece roverlar'da değil, lotus'un ve caterham'ın ve rover'ın alt markası haline dönüşen MG'nin bir çok modelinde de ufak tefek değişikliklerle gücü artırılarak kullanılmış oldukça başarılı motorlar. bu motordaki VVC sisteminin VTEC'ten en önemli farkı ise, VTEC'te performans zamanlaması yapan ekzantrik mili belli bir devirde on-off şeklinde açılıp kapanırken, VVC'de devir arttıkça kademeli olarak devreye girip çıkıyor olması.

    BMW motorlarına gelince, bilindiği üzere rover BMW tarafından 1999-2000'lerde satın alınınca modeller, 214, 216, 420, 623 gibi isimlendirmeden vazgeçilip 200, 400, 600 şekline döndürüldü ve 800 serisinin üretimine son verildi. 800 serisi yerine daha lüks olan 75 serisi çıkarıldı ki, 75 modelinin tamamen BMW'nin eseri olduğu söylemek haksızlık olur. çünkü rover BMW tarafından satın alındığında 75'in tüm çalışmaları zaten rover tarafından bitirilmiş ve üretim safhasına gelinmişti. 75 konusunda BMW biraz hazıra kondu anlayacağınız. BMW'nin rover'a kattığı tek katkı, artık hızla yıldız yükselen dizel motor konusunda oldu ve 75 ailesine bir dizel motor eklediler. dolayısıyla 75'lerde rastlanan 2.0 CDTI motor (dizel) BMW motorudur. bunun dışında rover'da BMW motoru da yoktur. zaten rover'ın dizel modeli de çok fazla yok. 600 serisinde de D serisi bir dizel motor var ancak bu motor BMW kökenli değil. 600 serisindeki dizel motor kesin olmamakla beraber daha ziyade sanırım CUMMINS nesli bir motor.


    özetle türkiye'ye ithal edilen modeller arasında 94 yılına kadarki 216 coupe 1.6mpi ve 400,600 serilerinin otomatik vitesli modelleri harici honda motoru yok. BMW mnotoru ise sadece 75'in dizelinde var. geri kalan motorların tamamı rover'ın kendi motorlarıdır.

    rover motorlarının en büyük handikapı ise soğutma sistemlerinin sınırda olması ve ısıya fazla toleranslı olmamaları. soğutma sistemi düzgün çalışan ve iyi bakılan bir rover motoru hiçbir sorun çıkarmaz ki halen piyasada 300-400 bin km'leri devirdiği halde motoruna tornavida vurulmamış motorları bizzat ben biliyorum. ancak soğutma sistemi konusunda iyi bakılmamış, gereksiz yere zorlanmış motorlarda ise, silikon olan silindir üst kapak contasının hasar görmesi sık rastlanan bir sorun.

    hiç hararet görmediği halde üretim yılları itibarıyla 2000'lerin başına kadar piyasada sıkça kullanılan asit bazlı antifirizlerin bu silikon contanın silikonlarını zaman içinde yemesi durumu da mevcuttu ancak günümüzdeki asit oranı düşük antifirizlerle bu problem de ortadan kalkmış durumda. türkiye'deki rover'lar konusundaki en büyük sıkıntı araçların zamanında ehil olmayan ustalar ve kullanıcılar elinde hırpalanmış olması. oysa uygun yerlerde, aksatılmadan bakımları yapılmış ve kapalı garajlarda ilk günkü gibi saklanan ne rover'lar var daha üzerinde sıfır kilometre kokusu duran bir bilseniz...






    Vazgeçtim. Karmaşik bir araçdmış. Arabalardan fazla anlamadığımdan şansımı zorlamak istemem




  • Bende corsa sport varken orjinal arka farını bursa gibi bir yerde ve serviste 2 hafta beklemiştim.Her arabanın bazı incik boncuk parçaları bulunmayabilir.Ama illada parça sorunu var diyen arkadaşlar daha az sorunsuz bir araba istiyorsanız bmw bakın civic bakın bu fiyatlara bulabilirseniz aynı yaş ve donanımda olanını.ARKADAŞIN söylediği doğru olabilir bir konuda canı yanmış ve sıkılmış olabilir.AMA burada arabanın fiyatını konforunu hiçe sayarak sadece parça bulunmuyor boşa rover markasını kötü göstermeyelim demeyi biraz ağır buluyorum.
    BU SÖYLEDİKLERİM ROVER MARKASI İÇİN GEÇERLİ DEĞİL.BÜTÜN ön yargıyla yaklaşılan araçlar için geçerli.HER malın bir alıcısı sevenı vardır.
  • arabalardan anlamıyorsanız, ben bir gazı bir de freni bilirim, kaputun altını hiç görmüşlüğüm yoktur diyorsanız rover ile işiniz olmaz. bmw ve honda civic bile ağır gelebilir bu durumda. en güzeli siz bir renault, fiat olmadı yine ford gibi bir şeyler bakın derim naçizane... rover her yiğidin harcı değildir...
  • @aya
    Ağabey emek vermiş epeyce yazmışsın, illaki yaralanan olacaktır;eline sağlık.

    Ayrıca Vti gücünü 5500 devirden itibaren vermeye başlarken VVC 4000 devirden itibaren vermeye başlar.Ben de Vİ'yi soran birkaç arkadaşa tecrübe hatırlatması yaptım ama onlar direkt olayı şoförlüğe bağladılar. Ohoo ben kaç yıldır arabaların üstündeyim gibi cevaplar geldi. Neyse dedik,geçtik.

    Ağabey, yalnız d16'lar coupelerin sadece bir bölümünde kullanılmamış mıydı(gti olarak geçenlerde)?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    arabalardan anlamıyorsanız, ben bir gazı bir de freni bilirim, kaputun altını hiç görmüşlüğüm yoktur diyorsanız rover ile işiniz olmaz. bmw ve honda civic bile ağır gelebilir bu durumda. en güzeli siz bir renault, fiat olmadı yine ford gibi bir şeyler bakın derim naçizane... rover her yiğidin harcı değildir...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs
    Ağabey, yalnız d16'lar coupelerin sadece bir bölümünde kullanılmamış mıydı(gti olarak geçenlerde)?


    aynen öyle cihan, metinde de vurguladığım gibi türkiye'deki 94 model 1.6'lar D16 honda motorlar. ingiltere'de bu motorlar öncesinde 93 ve 92'de de kullanılmış olabilir ondan emin değilim ama türkiye'de 94 model 1.6 motorlu coupeler öyle... 95'in ilk yarısına da sarkıyor bu motorlar ama 95'lerin çoğu ağırlıklı olarak K serisi 1.6 motor. bu bilgilerin coupeler için olduğunu bir kez daha vurguluyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: clubber220


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    arabalardan anlamıyorsanız, ben bir gazı bir de freni bilirim, kaputun altını hiç görmüşlüğüm yoktur diyorsanız rover ile işiniz olmaz. bmw ve honda civic bile ağır gelebilir bu durumda. en güzeli siz bir renault, fiat olmadı yine ford gibi bir şeyler bakın derim naçizane... rover her yiğidin harcı değildir...




    niye "ban" arkadaşım? yalan mı konuşuyoruz? doğruları söylemenin birden fazla yolundan birisini seçerek yazdım onları. üslubun sert olması doğruların doğruluğunu değiştirmez...


    parça bulunup bulunmaması konusunda da bir not daha ekleyeyim. ben, 97-98'li yıllarda tempra'nın tempra olduğu ve yollarda sebil gibi dolaştığı zamanda, ankaranın göbeğinde, bırakın yetkili servisleri, ankara'daki orta anadolu dağıtım deposunda bile hidrolik direksiyon yağ rezervuar kutusundan çıkıp, direksiyon pompasına giden kıytırık bir yağ hortumunu bulamamıştım. yoktu, ve siparişle gelmesi gerekiyordu. hatta bursa fabrikaya soracak, orda da bulamazlarsa italya'dan isteyeceklerdi bu hortumu. rover gibi üretimi bitmiş bir arabanın şanzıman içindeki bilyalarını bulamamak neki bunun yanında?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 25 Kasım 2010; 12:38:30 >




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.