Şimdi Ara

>>Rover Kullanıcıları Kulübü<< (35. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.837
Cevap
71
Favori
351.917
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar
    Bende geçenlerde bi 414si aldım, görünüşü olsun, gidişi olsun, konforu olsun parasını sonuna kadar hakeden bi araç.

    yalnız ufak bi sorun yaşıyorum, ilk çalıştırmada yani motor soğukken, motor tekleme yapıyor, gaz yemiyor, ama 1-2 dak. sonra yani motor ısınınca en ufak bir sorun yok, rölanti olsun çekiş olsun herhangi bir sıkıntı yok, sayın aya yardımcı olursanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataksu32
    kafanızı şişirirsem kusura bakmayın.



    kafa şişirmek mi? güldürmeyin beni... bunca yıldır soru cevaplarım, neler gördüm, neler duydum, siz bugüne kadar şişmeyen kafayı şişirebileceğinizi düşünüyorsanız çok yanılırsınız...


    quote:

    Orijinalden alıntı: y3el

    yalnız ufak bi sorun yaşıyorum, ilk çalıştırmada yani motor soğukken, motor tekleme yapıyor, gaz yemiyor, ama 1-2 dak. sonra yani motor ısınınca en ufak bir sorun yok, rölanti olsun çekiş olsun herhangi bir sıkıntı yok, sayın aya yardımcı olursanız sevinirim.



    bu kadarlık bir tanımla yorum yapmam çok zor. sorunu biraz daha açmalısınız...

    nasıl bir tekleme bu? devirde oynama yapıyor mu yoksa motor kulaklarından mı titriyor? gaz yememek ne demek? zaten soğuk çalıştırmada otomatik jikle devrede olacaktır, bu tekleme nasıl başlıyor, nerede kesiliyor? bu süre içinde gaz yemiyor derken siz ne yapıyorsunuz o size nasıl karşılık veriyor?

    kafamda bir fikir var ama netleştirmem için daha çok doneye ihtiyacım var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: y3el

    yalnız ufak bi sorun yaşıyorum, ilk çalıştırmada yani motor soğukken, motor tekleme yapıyor, gaz yemiyor, ama 1-2 dak. sonra yani motor ısınınca en ufak bir sorun yok, rölanti olsun çekiş olsun herhangi bir sıkıntı yok, sayın aya yardımcı olursanız sevinirim.



    bu kadarlık bir tanımla yorum yapmam çok zor. sorunu biraz daha açmalısınız...

    nasıl bir tekleme bu? devirde oynama yapıyor mu yoksa motor kulaklarından mı titriyor? gaz yememek ne demek? zaten soğuk çalıştırmada otomatik jikle devrede olacaktır, bu tekleme nasıl başlıyor, nerede kesiliyor? bu süre içinde gaz yemiyor derken siz ne yapıyorsunuz o size nasıl karşılık veriyor?

    kafamda bir fikir var ama netleştirmem için daha çok doneye ihtiyacım var...

    şöyle anlatim, aracı çalıştırdım, devir zaten ilk başta 2000 lerde , sonra gaza hafif dokununca devir düşüyor 1000 lere gazdan ayağımı çekince tekrar yükseliyor, eğer gaza yüklenirsem motor boğuluyormuş gibi oluyor. daha sonra motor ısınınca devir 900 lere düşüyor ve sorun ortadan kayboluyor. ilginç gerçekten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: y3el

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: y3el

    yalnız ufak bi sorun yaşıyorum, ilk çalıştırmada yani motor soğukken, motor tekleme yapıyor, gaz yemiyor, ama 1-2 dak. sonra yani motor ısınınca en ufak bir sorun yok, rölanti olsun çekiş olsun herhangi bir sıkıntı yok, sayın aya yardımcı olursanız sevinirim.



    bu kadarlık bir tanımla yorum yapmam çok zor. sorunu biraz daha açmalısınız...

    nasıl bir tekleme bu? devirde oynama yapıyor mu yoksa motor kulaklarından mı titriyor? gaz yememek ne demek? zaten soğuk çalıştırmada otomatik jikle devrede olacaktır, bu tekleme nasıl başlıyor, nerede kesiliyor? bu süre içinde gaz yemiyor derken siz ne yapıyorsunuz o size nasıl karşılık veriyor?

    kafamda bir fikir var ama netleştirmem için daha çok doneye ihtiyacım var...

    şöyle anlatim, aracı çalıştırdım, devir zaten ilk başta 2000 lerde , sonra gaza hafif dokununca devir düşüyor 1000 lere gazdan ayağımı çekince tekrar yükseliyor, eğer gaza yüklenirsem motor boğuluyormuş gibi oluyor. daha sonra motor ısınınca devir 900 lere düşüyor ve sorun ortadan kayboluyor. ilginç gerçekten.

    evet, gerçekten ilginçmiş...

    araçta LPG var mı ve varsa bu ilk çalılştırmanın benzinle yapıldığından emin miyiz? bu anlattıklarınız sanki LPG'nin yeterli basıncı bulamadığı ve beslemeyi sağlayamadığı durumuna benziyor...


    benzinle çalışma olduğundan eminsek;

    normalde, gaz pedalına basınca gaz kelebeği açılır ve emme manifolduna daha fazla hava alınır. ECU, sensörlerle bu artışı algılar ve buna karşılık gelecek şekilde yani bu artan havayı besleyecek kadar yakıt beslemesi yapar.

    bu durumda sizin durumunuza gelirsek, ısınana kadar siz gaz pedalına bastığınızda artan havayı algılayamıyor ve yakıt beslemesi yapamıyor bu nedenle de fazla gelen havadan dolayı besleme bozulup bu durum ortaya çıkıyor gibi...

    olası sorunlar konusunda;

    gaz kelebeği pozisyon sensörü olabilir, IACV yani rölanti valfi olabilir, ECU olabilir, benzin pompası olabilir ya da tüm bu ana üniteleri birbirine bağlayan kablolama ya da rölelerden olabilir diye düşünüyorum... ama ne olursa olsun sonuçta bu bir mekanik değil elektronik arızaya benziyor.


    yerinizde olsam bir OBD bulurum. aracı bağlar, herhangi bir arıza kaydı var mı ona bakarım. ayrıca yine aracı çalıştırır, OBD'nin monitör özellikleri üzerinden enjektörleri, sensörleri, rölanti valfinin attığı adımları izler anormal durumu tespit etmeye çalışırdım...

    tabii, baştan dediğim gibi tüm bunlar, aracın benzin durumu için geçerli. işin içinde LPG varsa durum değişebilir. o zaman kesinlikle öncelikle LPG kiti ilk çalıştırmayı gerçekten benzinden mi yapıyor ona bakılmalı ve bu konuda kitin göstergesi referans alınmamalı. yani dönüşüm kitini göstergesi çalıştırmanın benzinde yapıldığını gösterse bile, inanılmamalı ve göstergenin doğruluğu teyit edilmeli...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 25 Nisan 2012; 20:11:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orijinalden alıntı: y3el

    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: y3el

    yalnız ufak bi sorun yaşıyorum, ilk çalıştırmada yani motor soğukken, motor tekleme yapıyor, gaz yemiyor, ama 1-2 dak. sonra yani motor ısınınca en ufak bir sorun yok, rölanti olsun çekiş olsun herhangi bir sıkıntı yok, sayın aya yardımcı olursanız sevinirim.



    bu kadarlık bir tanımla yorum yapmam çok zor. sorunu biraz daha açmalısınız...

    nasıl bir tekleme bu? devirde oynama yapıyor mu yoksa motor kulaklarından mı titriyor? gaz yememek ne demek? zaten soğuk çalıştırmada otomatik jikle devrede olacaktır, bu tekleme nasıl başlıyor, nerede kesiliyor? bu süre içinde gaz yemiyor derken siz ne yapıyorsunuz o size nasıl karşılık veriyor?

    kafamda bir fikir var ama netleştirmem için daha çok doneye ihtiyacım var...

    şöyle anlatim, aracı çalıştırdım, devir zaten ilk başta 2000 lerde , sonra gaza hafif dokununca devir düşüyor 1000 lere gazdan ayağımı çekince tekrar yükseliyor, eğer gaza yüklenirsem motor boğuluyormuş gibi oluyor. daha sonra motor ısınınca devir 900 lere düşüyor ve sorun ortadan kayboluyor. ilginç gerçekten.

    evet, gerçekten ilginçmiş...

    araçta LPG var mı ve varsa bu ilk çalılştırmanın benzinle yapıldığından emin miyiz? bu anlattıklarınız sanki LPG'nin yeterli basıncı bulamadığı ve beslemeyi sağlayamadığı durumuna benziyor...


    benzinle çalışma olduğundan eminsek;

    normalde, gaz pedalına basınca gaz kelebeği açılır ve emme manifolduna daha fazla hava alınır. ECU, sensörlerle bu artışı algılar ve buna karşılık gelecek şekilde yani bu artan havayı besleyecek kadar yakıt beslemesi yapar.

    bu durumda sizin durumunuza gelirsek, ısınana kadar siz gaz pedalına bastığınızda artan havayı algılayamıyor ve yakıt beslemesi yapamıyor bu nedenle de fazla gelen havadan dolayı besleme bozulup bu durum ortaya çıkıyor gibi...

    olası sorunlar konusunda;

    gaz kelebeği pozisyon sensörü olabilir, IACV yani rölanti valfi olabilir, ECU olabilir, benzin pompası olabilir ya da tüm bu ana üniteleri birbirine bağlayan kablolama ya da rölelerden olabilir diye düşünüyorum... ama ne olursa olsun sonuçta bu bir mekanik değil elektronik arızaya benziyor.


    yerinizde olsam bir OBD bulurum. aracı bağlar, herhangi bir arıza kaydı var mı ona bakarım. ayrıca yine aracı çalıştırır, OBD'nin monitör özellikleri üzerinden enjektörleri, sensörleri, rölanti valfinin attığı adımları izler anormal durumu tespit etmeye çalışırdım...

    tabii, baştan dediğim gibi tüm bunlar, aracın benzin durumu için geçerli. işin içinde LPG varsa durum değişebilir. o zaman kesinlikle öncelikle LPG kiti ilk çalıştırmayı gerçekten benzinden mi yapıyor ona bakılmalı ve bu konuda kitin göstergesi referans alınmamalı. yani dönüşüm kitini göstergesi çalıştırmanın benzinde yapıldığını gösterse bile, inanılmamalı ve göstergenin doğruluğu teyit edilmeli...

    detaylı cevap için teşekkürler.

    evet araçta lpg var, ilk çalıştırmada lpg nin göstergesi kırmızı yanıyor yani benzinde çalışıyor diyor. ısınınca yeşil oluyor. ama tabi dediğiniz gibide olabilir.ben en iyisi dediğiniz gibi bilgisayara bağlatıp ordan bulmaya çalışayim. tekrar teşekkürler...




  • ARKADAŞLAR ARANIZA YENİ KATILDIM. 1998 216 Sİ KULLANICISIYIM .

    ÖNCELİKLE ROVER KULLANMAYAN ARKADAŞLARI MARKA HAKKINDA ATIP TUTMALARIN DAN DOLAYI KINIYORUM.

    EŞŞEĞE BİNMEYE DEVAM ETSİNLER.

    PERFORMANSSA PERFORMANS EKONOMİYSE EKONOMİ .

    LOVATO MARKA SIRALI SİSTEM LPG VAR ARACIMDA 60 TL YE 300 KM YOL GİDİYORUM. LPG NİĞDEDE 2.61 LİRA

    SİZ HESAP EDİN.

    DÖKÜK ARACLAR GİBİ SU EKSİLTME YAG EKSİLTME GİBİ SORUNLARI HİÇ YASAMADIM.

    YAG DEĞİŞİMİNDEN İTİBAREN 11 BİN KM YAPTIM . 1 GRAM YAG EKSİLTMEDİ.

    AYRICA BU YAKIT HESABINI YAPARKEN HIZ GÖSTERGEM 140 IN ALTINA DA DÜŞMEDİ.




    ŞİMDİ ROVER 45 ALACAĞIM İNŞALLAH. ARACIM UFAK GELİYOR. SATMA NİYETİM YOKTU AMA BABAM ARACINI SATINCA AİLE OLARAK BİNMEK DURUMUNDA KALDIK.

    İLANA şu linkten ulaşabilirsiniz.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-tertemiz-rover-216-si-klima-sunroof-full-full-83700031/detay/


    ROVER 45 İ OLUP SATMAYI DÜŞÜNEN ARKADASLAR VARSA 0506 667 72 48 NOLU TELEFONDAN BANA ULAŞABİLİRLER TEŞEKKÜRLER.




  • Herkese iyi akşamlar diliyorum.Yeni katılımcılarınızdan biriyim ve sadece Rover klübü için geldim.Bende henüz sahibi olmasamda bir Rover 820 Ti Sport taliplisiyim.İzmir'liyim ve İzmir'de oturuyorum.Ege üniversitesi öğrencisiyim.Tekrardan herkesi selamlıyorum.
  • Bu arada 10. sayfada silikon kapaklar yüzünden hararet sıkıntısı olduğunu okudum.Çelik kapak yaptırılarak çözülemez mi? Gerçi uygun olur mu onu bilmiyorum.
  • 400-600 serisi bir araç düşünüyoruz fakat Honda motorlu otomatik vites mi, yoksa Rover motorlu düz vites mi kararsız kaldık tavsiyeleriniz nedir.
  • Arkadaslar 1996 Rover 620i sahibiyiz.Arac masallah yakiyor.Benzin fiyatlarida malum. Arabaya lgp taktirsak hangi lpg yi onerirsiniz? Performans o kadar cok cok onemli degil.Ne babam ne ben surat sevmiyoruz.Ama fiyatta ne kadar degisiklik olabilir?

    Saygilar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DOMIX

    400-600 serisi bir araç düşünüyoruz fakat Honda motorlu otomatik vites mi, yoksa Rover motorlu düz vites mi kararsız kaldık tavsiyeleriniz nedir.



    otomatik vites düz vitese göre daha çok tercih ediliyor. sonuçta ikinci el araba alıcaksınız; bu yüzden düz vites den yana tercih kullanın derim.
  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-95-rover-420-gsi-83573220/detay/

    Muayne yeni yapıldı Mart 2014'e kadar muaynesi vardır.
    lpg Atiker Sıralı Sistemdir .2012 tüp 2010 sistem bulunmaktadır.Ruhsata işlidir.
    Araçta klima mevcut ancak arızalıdır.(Klimanın radyatörünün giriş rekoru kırık,gaz ve bakım gerektiriyor)Farlar ve akü yeni.Şanzıman 2011 de değiştirildi.
    Lastikler 1,5 senelik.Muaynede sıkıntısı olmadı. Ön cam çatlaktır.Yenisi markaya göre 150-200 tl arasıdır.
    Resimlerde görüldüğü gibidir .Net fotoğraflar eklenecektir.Yürüyeninde ve motorunda bir sıkıntı yoktur .
    Üzerinde K&N marka temizlenebilen kutu içi performans filtre bulunmaktadır.(50 bin kmde bir solüsyon ile temizlenir)
    Yakıt tüketimi 6.5 lt uzun yol (25 krş lpg) Ş.içi 13 lt (35 krş lpg)
    0-100 8.4 sn Ağırlık 1160 kg 136 hp 185 nm DOHC 16 valf Rover t16 motor




  • selam arkadaşlar 1999 model 216 aracımın hız göstergesi ve km saati calışmamaya başladı km sensörü diye bi parcadan kaynaklanıyomuş bu sorun araştırdim fiyatı biraz yüksek geldi (220-230tl) daha hesaplısını bulabilirmiyim bulabilirsem nerden yardımcı olabilirmisiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_yavas

    selam arkadaşlar 1999 model 216 aracımın hız göstergesi ve km saati calışmamaya başladı km sensörü diye bi parcadan kaynaklanıyomuş bu sorun araştırdim fiyatı biraz yüksek geldi (220-230tl) daha hesaplısını bulabilirmiyim bulabilirsem nerden yardımcı olabilirmisiniz?

    hemen yenisini almadan önce bir kontrol yoluna gitseniz...


    bu sensör şanzımanın üstünde bulunur. kolunuzu, hava filtresi kutusu, gaz kelebek boğazı, fren hidrolik kabı üçgeninin arasından aşağıya sokup şanzımana kadar indiğinizde, ianzımana dikine giren ve üzerinde bir elektrik soketi oaln bir parça göreceksiniz. km sensörünüz odur.

    bu sensör, şanzımanın içine giren bir dişli ve onun üstüne hafifçe bastırılıp tırnaklarıyla tutturulmuş bir dış mini dinamo kısmından oluşur. o dışarda kalan ve üzerine elektrik soketi giren mini dinamo kısmı yerinden çıkmış olabilir. ya da bu aralar o bölgede bir tamirat-tadilat yapılmışsa, o sensörün ordaki varlığını bilmeyen usta ya da çıraklar tarafında sıklıkla ona çarpılıp kırılabiliyor. değilse bile onu yerinden çekip çıkarıp iç kısmına bir bakmak lazım, anormal bir durum var mı yok mu diye...

    yoksa o parça öyle kolay kolay bozulacak bir parça değil.


    yine de sorunun ondan olduğu kesinleşirse, ebay'da uygun fiyatla bulmak mümkün olabilir...




  • bugun fenni müayneden kaldı aracım tavanındaki kaplama ve frenlerin orantısının bozuk olmasından frenler için ustaya gittim km sensörünü cıkartıp baktık orda ortasındaki pim yoktu yenisinde var lpg montajı esnasında zarar görmüş onu degiştirmem gerekiyo bide tavan kaplamamı sinirle söktüm ama tüvtürk internet sitesinde sakıncası olmadıgı yazıyo yani ben onu anladım ne yapabilirim şimdi? ebaydan araştırıp alcam eger becerebilirsem km sensörünü yardımın ve bilgi paylaşımın için teşekkürler:)
  • rica ederim de,

    tavana kaplaması ile muyanene ne alakaymış? muayeneyi, araçların güvenli olup olmadığıyla ilgili onay mercii olarak biliyorduk. tavan döşemesinin bırakın sarkık olup olmamasını, hiç olmaması durumu bile ne gibi bir güvenlik zaafiyetine yol açıyormuş? açıklama yapmadılar mı bu konuda?

    bence saçmalamışlar, keşke ısrarcı olsaymışsınız...
  • iç döşeme değil tavanda karbon kaplama vardı dediginiz gibi güvenlik unsurlarini kontrol ediyorlar cuma yada pazartesi tekrar götüreceğim daha üst düzey biyetkiliylede konuşup ne yapabilirim ona bakıcam keşke biraz sabredip araştırıp öyle yapsaydim bişeyler:)
  • Merhaba Arkadaşlar,

    Trabzon'da yaşıyorum. Ben bu ROVER la ilgili bir deneyim ve bilgiye sahip değilim. formu okudum ancak tecrübenize ihtiyacım var. Sahibinden.com'da 3 ilan var

    1.http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-tam-bir-aile-arabasi-bakmadan-gecme-83930907/detay/
    2.http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-sahibinden-cok-temiz-1997-model-168-000-km-84228114/detay/
    3.http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-rover-ilk-sahibinden-1-6-si-orjinal-lpg-yeni-takildi-84416617/detay/

    Ben bu arabayı satmak amaçlı almıyacam. Tüplü yapıp kullanacam. Ben pişman olmak isteymiyorum. Siz olsaydınız hangisni tercih edersiniz? Kaça? 1.,2. veya 3. Hangisi?




  • asilloo arkadaşım bendede bu baktığın modellerden 414 si saloon tüplü modelinden var samsunlu olan araç ilk sonruflu 1.6 olanın eğer araçta büyük kazalı hasar yoksa ve en önemlisi motorunda hararet yapılmış durumu yoksa hiç düşünme onu al çünkü araçta ne kadar fazla özellik olursa okadar ii ve hepsininde çalıştığına dikkat et tek eksiği tüpsüz olması bir tüp 1 ila 1.5 arası maliyet tabi anlaşırken birazı ondan birazı senden anlaşırsınız ayrıca rover denince hiç tereddüt etme binici isen hemen al mükemmel arabalar ben kendi aracımdan başkasının aracına binmem ama onların isteği ile bir kaç çeşit yerli denen ve bazı yeni avrupa arabalara binip kullanma fırsatım oldu işte ozaman anladım di benim aracımı hiçmi hiç tutmuyolar şimdi dahada keyifle binip tadını çıkarıyorum ayrıca lpg de brodver denen teneke yığını arabalardan benim aracım 20 kuruş gibi fazla yakıyor ama bu iki araç arasında kıyaslama bile yapılamaz




  • 
Sayfa: önceki 3334353637
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.