Şimdi Ara

Rüzgar Türbini

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
747
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle tüm forum sakinlerine merhaba
    Ben Atatürk üniversitesi Makine Mühendisliğinde okuyorum. Bizim bir grup arkadaşla rüzgar gülü projemiz var fakat bilgi olarak bu konuda çok aşırı zayıfız. Sizlere sormak istediğim birkaç başlık var..
    1- elimizde bir adet 14 V 50 A woswos çıkması bir alternatör var. (uygunmudur) ?
    2-Eğer alternatör uygunsa bu alternatör 14 volt bu bir sıkıntı çıkarırmı?
    3-İki adet bilgisayar ve 3-5 adet labmayı yakabilecek bi güçte olabilirmi?
    Şimdiden çok teşekkür ederim selametle kalın hayırlı forumlar



  • Yokmu bi cevap donanımhaber ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By_3mr3

    Öncelikle tüm forum sakinlerine merhaba
    Ben Atatürk üniversitesi Makine Mühendisliğinde okuyorum. Bizim bir grup arkadaşla rüzgar gülü projemiz var fakat bilgi olarak bu konuda çok aşırı zayıfız. Sizlere sormak istediğim birkaç başlık var..
    1- elimizde bir adet 14 V 50 A woswos çıkması bir alternatör var. (uygunmudur) ?
    2-Eğer alternatör uygunsa bu alternatör 14 volt bu bir sıkıntı çıkarırmı?
    3-İki adet bilgisayar ve 3-5 adet labmayı yakabilecek bi güçte olabilirmi?
    Şimdiden çok teşekkür ederim selametle kalın hayırlı forumlar

    Merhaba;
    Sorularınıza kısa ve net cevap verebilmek adına alıntı yaptım.
    Bu itibarla;
    1=O alternatör % 90 ihtimal uyartım modeli alt. olduğundan özetle olmaz,olurda astarı yüzünden pahalı gelir.(sadece maddiyat yönünden değil,mekanik yönden)
    2=O alt. sabit mıknatıslı ise sorun çıkarmaz,bilakis net sonuçlar alırsınız.(1 no daki cevabım gibi uyartım modeli değilse)
    3=Bu yükleri şarj olmuş aküden inverter aracılığı ile çalıştıracağınız için,illa bu yükleri direk,anlık olarak karşılayacak kapasiteli alternatöre gerek yok.Yani elinizde ki alt. sabit mıknatıslı olsa da normal esen rüzgârda istenilen 3500-4000 dv/dk. hıza ulaşamayacağından düşük amperaj üretim olacaktır.Doğal olarak da bahsettiğiniz yükleri direk karşılayacak üretimi sağlayamadığından ,yüklerin çalışmadığı zamanlarda şarj ederek farkı kapatacaktır.

    Ya da isterseniz orta sert rüzgâr şartlarında(15-18 km/h hızında esen)bu yüklerin yekün talebini karşılayacak büyüklükte alternatör ve buna ek pervane modeli tasarımı ile net sonuç alınabilir.Ama bu modelin maliyeti epey yüksek olacaktır.Hayırlı akşamlar.




  • malisert32 Hocam öncelikle verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim

    Fakat bu arabalarda ki sistem pek karmaşık olmasa gerek aracın şarj sistemindeki diğer elemanlarda mevcut.. Bu alternatörden akım elde etmek sadece devire mi ihtiyaç var ?
    Ben biraj araştırma yaptım uyatım akımı verilebiliyomus . Diyelimki oda olmadı biz bu alternatörü modifiye edemeyiz mi ?
    Teşekkür ederim..
  • Bende teşekkür ederim.
    Arabalardaki şarj sistemi kadar açık ve anlaşılır,kolay,sağlam sistem henüz göremiyorum.Sistem derken,alt. üretimini rotorundaki uyartım sargılarına max. 4 amper akım kontroluyla net ve kesin sonuç alınan bir teknikden bahsediyoruz.Tabi uyartım akımını kontrol eden konjektörler ön plâna çıkıyor.
    İş konjektörle bitmiyor,öyle ki;öğrenmek amaçlı bir konj.ü hassas ve dikkatli kırıp devresini inceledim.Hemen şimdi bu konj.ün 5-10 katı gücünde ve daha otomatik bir konj. modelini yapabilirim ama,yine işimiz görülmeyecek.
    Çünkü;
    Altını çiziyorum,rüzgârdan elde ettiğimiz tork hiç bir zaman bir araç gücünde ve devirinde olmayacaktır.
    Bunu en iyi siz anlamalısınız,çünkü makina mühendisi alanında kalıyor.
    90-100 HP bir araçta tork no problemdir.Bahsettiğiniz oto alt.ü zaten yüksek devirde(3500-4500 dv/dk)yüksek akımı ancak karşılar,ayrıca devamlı yüksek akım üretimine maruz kaldığında bir tarafından fire verecektir.Genelde uyartım bobinin sarkması bozulması ile arızalar hemen başlar.
    Kapasite önemli,ayrıca R.Enerji sistemlerinde gücün kontrolu önemlidir.Ya da sırası ile;
    önce gerekli rüzgâr hızı,akabinde bu rüzgârı değerlendirip alternatör miline yüksek verimle torka çeviren bir pervane.Sonrasında alternatör,iletkenler,şarj kontrolu,inverter ve tasarruflu yük grupları olarak sıralayabiliriz.

    Vel hasıl;Uygun kapasiteli sabit mıknatıslı üreteçleri(alternatör,generatör) tavsiye ediyorum.Hayırlı geceler.




  • Hocam çok teşekkür ederim .
    Bilgilerinizi esirgemeyip bizimle paylaştığınız için..
    Herhangi güçte bi Dc motor bizim için dahamı iyi olabilir peki ?
  • evet o motoru bende biliyorum
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Rüzgar Değirmeni
    4 hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: By_3mr3

    Hocam çok teşekkür ederim .
    Bilgilerinizi esirgemeyip bizimle paylaştığınız için..
    Herhangi güçte bi Dc motor bizim için dahamı iyi olabilir peki ?

    Faydalı oluyorsam ne mutlu bana.Bende teşekkür ediyorum hocam.
    Sabit mıknatıslı uygun kapasite alternatör bulunmuyorsa elbette DC motorlar da işinizi görür.Piyasada uygun kapasiteli,düşük devirlerde istenilen gerilimde üretim yapan dc motor zor bulunur.

    Her neyse,bu motorlardan step motorları(fırçasız model)bulunmazsa servo motorları tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 20 Ocak 2013; 0:59:11 >
  • Çok teşekkür ederim hocam ilerleyen zamanlarda size bir iki sorum daha olacak
    Tekrardan hayırlı forumlar..
  • Sayın gne,
    ben yazılım ve işlemci grubundan hiç anlamam.Bizimkisi elektrik üretme ve güç elektroniği üzerine çalışmalar diyelim.Konuyu bilen arkadaşlar varsa cevaplayacaktır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.