Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.309
Cevap
110
Favori
2.450.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MEHMET TURHAN

    buda şimdi kullandığım sistem
     Rüzgar türbünü yapıyorum
     Rüzgar türbünü yapıyorum



    Selam Mehmet bey çalışmalarınız güzel,başarılarınızın devamını dilerim.Bu konularla uğraştıgınızı yazmışsınız,gördüğüm kadarıyla çogu sorunu halletmişsiniz peki şarj kontrol olayını neyaptınız çünkü ilk resimdeki dinamo(lamba yaktıgınız) az bir amper üretmeyecektir, buna dayanacak güzel bir şarj devresi uydurabildinizmi? Yada düşündüğünüz birşeyler varmı?




  • TEŞEKKÜR EDERİM nec5.
    aslında niyetim evdeki birkaç lambayı yakıp pc yi çalıştırmaktan ziyade (ki zaten yapabilirim)bu işi ticari yapabilmek için altyapı oluşturmak.yine bu forumda paylaşımcı arkadaşların oluşturduğu 15-80 volt arasında çalışabilen 10 amp.bir regüle kullanıyorum. ama söylediğim gibi araştırma yapıyorum,sürekliliği yok yani.benim aklımda iki çok iyi fikir var regülasyon konusunda.ve bu fikirleri elektronik değilde elektroteknik biçimde çözmeyi düşünüyorum.ancak hayatımı idame ettirebilmek ve çalışmalarıma finans sağlayabilmem için çalışmamda gerektiğinden araştırmalar tek başına biraz ağar gidiyor. elektronik konusunda yeteri kadar bilgim olsaydı daha hızlı yolalabilirdim bugüne kadar.mesela kanat yapımı oldukça baside ucuza indirgemiş durumdayım.1.50 1,70 metre çapındaki 3-6 palalı kanat ünitesini 50-75 ytl ye üretebiliyorum.otherpower daki alternatörler düşük devirlerdebile olduça verimli. verimliliklerini sağlayan gerekenden fazla magnet ve sarım kullanılması.bu da alternatörü doğru dürüst forma giremeyecek kadar büyük yapıyor.benimde 5 10 bin dolar verip hazırlarını inceleyemiyeceğim için kendi alternatörümü kendim tasarlamaya çalışıyorum şu aralar.ama şunu söyleyeyim zaten üretebilmek için canımızın çıktığı elektiriği aküleri bozmasın diye entegrelerin üzerinde eritmeye niyetim yok.


    herkeze iyi çalışmalar.




  • kullandığınız alternatörler nedir abi..

    resimlerini ve fiyatlarını ayrıca küçük boyutları var mı mesela 2-5 amperlik bi sistem için ne öneririsiniz...

    bilgilerinizi bekliyorum
  • süper bir çalışma inşallah bende yakında başlarım
  • bende gazilerde oturuyorum gazile dağında bir kaç tane var sen arapçeşmenin neresinde oturuyorsun

    volkan kardeş ben okadar gezdim gazileri ama belediyeninkinin haricinde başka rüzgar jeneratörü göremedim. bahsettiklerin su deposunun ne tararafında kalıyorlar tarif edermisin.

    saygılar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MEHMET TURHAN


    bende gazilerde oturuyorum gazile dağında bir kaç tane var sen arapçeşmenin neresinde oturuyorsun

    volkan kardeş ben okadar gezdim gazileri ama belediyeninkinin haricinde başka rüzgar jeneratörü göremedim. bahsettiklerin su deposunun ne tararafında kalıyorlar tarif edermisin.

    saygılar.

    su deposunun arkasında kalıyor ama dağın dibinde iseniz gözükmüyor ama sanırım benim dediklerim sizin söyledikleriniz oradada iki tane varmış heralde alman bir firmadan ikinci el almışlar bir evin bir ay da tükettiğini bir saat ta üretiyorlarmış ama bu sıralar dönmüyor ya da ben görmüyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: utopiautopia

    kullandığınız alternatörler nedir abi..

    resimlerini ve fiyatlarını ayrıca küçük boyutları var mı mesela 2-5 amperlik bi sistem için ne öneririsiniz...

    bilgilerinizi bekliyorum



    resimdeki üreteç step motor.alternatör değil.600 devirde 12volt ve sanırım 40-50 amp gibi bir çıkışı var.devir yükseldikçe de voltta
    24-48 gibi yükseliyor.250 ytl ikinci el almıştım.şanzımanda eski bi scoter motorun arka teker şanzumanı.hem sessiz,hem dayanıklı hemde sürtünme oranı az.1/10

     Rüzgar türbünü yapıyorum
     Rüzgar türbünü yapıyorum
     Rüzgar türbünü yapıyorum




  • Arkadaşlar ben 220 V 50 Hz i nasıl elde ettiğinizi merak ediyorum elektronik kullanmadan?
  •  Rüzgar türbünü yapıyorum


    bakın buda 15-80 volt10 amp regüle. bu regüleyi forumdan alıp yapmıştım .ekleyen arkadaşın nick ini hatırlıyamadım.ama kendine teşekkür ederim.

     Rüzgar türbünü yapıyorum

     Rüzgar türbünü yapıyorum




  • quote:

    electrolojix Tarih 1 Mart 2008; 21:04:02
    Arkadaşlar ben 220 V 50 Hz i nasıl elde ettiğinizi merak ediyorum elektronik kullanmadan?





    iyide kardeş kimse 220 den bahsetmediki,onuda nerden çıkardın.aküden önceki sistemi verimli şekilde çalıştıralımda ....o sonraki iş.

    saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MEMOX ENERJİ -- 4 Mart 2008; 10:01:10 >
  • @mehmetturan o regüleyi ben anlatmıştım forumda ama resim koymamıştım eğer benim yazdığımdan yaptıysan ve teşekkür banaysa rica ederim ne demek. forumlar bu günler içindir :D teşekkür başka bi arkadaşaysa artık görürse o da cevap yazar büyük ihtimalle
  • dediğim gibi ekleyeni hatırlıyamadım..teşekkürüm ekleyenesen tasarladıysan sana tabiki
  • EMEGİNE SAGLIK MEHMET SEN BU KONUDA BAYAGI YOL ALMIŞSIN TEBRİKLER
  • BİŞEY MERAK ETTİM ARKADAŞLAR bu otherpoverdekı gibi yapıpta H tipi kanat yapanınız oldumu olduysa sonuç nedir
  • http://www.teknomerkez.net/yorum.asp?konu=213

    arkadaşlar yukarıda verilen linkte röleli otomatik akü şarj sistemi uygulaması bulunmaktadır.isteyen arkadaşlar bu sistemi kendi üreteçlerine adapte edip akülerini aşırı şarj dan koruyabilirler.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: T.ACAR

    EMEGİNE SAGLIK MEHMET SEN BU KONUDA BAYAGI YOL ALMIŞSIN TEBRİKLER


    sağol kardeş.peki sen işinle alakalı olarak araç alternatörleriyle deneme yaptınmı. saygılar
  • mehmet bey kutluyorum sizi. gerçekten epey yol almış görünüyorsunuz. benim sormak istediğim iki şey var:

    1. bitmiş halinin resmini yaynladığın 15-80 volt regüle devresinin şemasını aradım ama bulamadım forumlarda, mümkünse burada paylaşır ve bu devre ile ilgili gözlemlerini iletir misin? bu devre akü şarjına yaramayan enerjinin transtörler üzerinde ısıyla harcanmasına mı dayanıyor..

    2.alternatör kullanmakla doğal mıknatıs kullanmak arasındaki farkı düşük akü yükündeki kasmayı bertaraf ederek aşmak mümkün değil midir, sonuçta doğal değilse de kontrollü bir sunni mıknatıs yaratmaktan başka bir şey değil rotora elektrik vermek... ve niye bu sistem verimsiz olsun diye düşünüyorum doğrusu (rotoru mıknatıslamak için harcanan enerjiyi bir yana koyarsak tabi..ama biz bu kadarlık enerji kayıplarını regülasyon için çoktan göze alıyoruz zaten). bu arada ilk deneme için çıkma bir şarj dinamosu araştırdım ve 30-80 ytl arasında fiyatlarla karşılaştım. ben denemek için en sessiz dönenlerden konjektörlü birini 35 ytl ye aldım izmir-de.

    3. hatta üçüncü sorum da tüm arkadaşlara olsun..

    biz genellikle türbinimizi koyacağımız yeri seçme şansına pek sahip olmadığımıza, dolayısıyla az rüzgarda yüksek verim planlamak çoğu yerde daha akıllıca olacağına göre, neden düşük hızlarda avantajlı olan dikey eksenli türbin üzerinde duracağımıza yatay eksenli türbinler üzerinde duruyoruz? yatay eksenli türbin düşük torktan dolayı şarj dinamosunu çevirmekte zorlandığı halde, bu dnamolarla çalışmayı yavaş rüzgarda yüksek tork yaratabilen dikey eksenli türbinler mümkün kılmaz mı?

    bizim olanaksızlıklarımızda çok pahalıya gelen bir doğal mıknatıslı dinamo ve kontrol devreleriyle uğraşacağımıza hazır, seri üretilen, garantili şarj dinamoları kullanmaya olanak sağlayan bir türbin dizaynı daha akıllıca olmaz mı?

    selamlar herkese..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baudolino -- 5 Mart 2008; 14:15:35 >




  • 100 w lık bir ampülü çalıştırmak için nasıl bir motor alalım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: baudolino

    mehmet bey kutluyorum sizi. gerçekten epey yol almış görünüyorsunuz. benim sormak istediğim iki şey var:

    1. bitmiş halinin resmini yaynladığın 15-80 volt regüle devresinin şemasını aradım ama bulamadım forumlarda, mümkünse burada paylaşır ve bu devre ile ilgili gözlemlerini iletir misin? bu devre akü şarjına yaramayan enerjinin transtörler üzerinde ısıyla harcanmasına mı dayanıyor..

    2.alternatör kullanmakla doğal mıknatıs kullanmak arasındaki farkı düşük akü yükündeki kasmayı bertaraf ederek aşmak mümkün değil midir, sonuçta doğal değilse de kontrollü bir sunni mıknatıs yaratmaktan başka bir şey değil rotora elektrik vermek... ve niye bu sistem verimsiz olsun diye düşünüyorum doğrusu (rotoru mıknatıslamak için harcanan enerjiyi bir yana koyarsak tabi..ama biz bu kadarlık enerji kayıplarını regülasyon için çoktan göze alıyoruz zaten). bu arada ilk deneme için çıkma bir şarj dinamosu araştırdım ve 30-80 ytl arasında fiyatlarla karşılaştım. ben denemek için en sessiz dönenlerden konjektörlü birini 35 ytl ye aldım izmir-de.

    3. hatta üçüncü sorum da tüm arkadaşlara olsun..

    biz genellikle türbinimizi koyacağımız yeri seçme şansına pek sahip olmadığımıza, dolayısıyla az rüzgarda yüksek verim planlamak çoğu yerde daha akıllıca olacağına göre, neden düşük hızlarda avantajlı olan dikey eksenli türbin üzerinde duracağımıza yatay eksenli türbinler üzerinde duruyoruz? yatay eksenli türbin düşük torktan dolayı şarj dinamosunu çevirmekte zorlandığı halde, bu dnamolarla çalışmayı yavaş rüzgarda yüksek tork yaratabilen dikey eksenli türbinler mümkün kılmaz mı?

    bizim olanaksızlıklarımızda çok pahalıya gelen bir doğal mıknatıslı dinamo ve kontrol devreleriyle uğraşacağımıza hazır, seri üretilen, garantili şarj dinamoları kullanmaya olanak sağlayan bir türbin dizaynı daha akıllıca olmaz mı?

    selamlar herkese..



    rica ederim. teveccüğünüz.iki yıldır bu konuda araştırma ve deneyler yapıyorum.her halde buyüzden elde tutulur donelerimin olması.şimdi size dönelim.

    1-)resimdeki regüleyi geçen yıl yapmıştım.(biarkadaş yardımıyla)evet sizinde söylediğiniz gibi fazla gelen enerjiyi ısı enerjisine çevirerek bertaraf etme pirensibine göre çalışıyor.ancak bir kaç kere aşırı enerji sonrasında veriminin kısa süreliğine %95 düştüğünü farkettim.sonra tekrar normale dönsede güvensiz oldugu kanısına vardım.tabii bu durum benim hatamdanda kaynaklanıyo olabilir.bide zaten 30-50 amp.bi üreteç yapıp 10 amp.lik regüle bağlamak ta komik olur .ama şemasını bulursam eklerim tabii.

    2-)elbette doğalda olsa elektroda yaptıkları iş manyetik alan yaratmak.ancak aralarında fark doğal mıklatısa birkere enerji verilerek manyetikleştirilip bunu sürekliliğini sağlanır.elektro mıknatısta ise sürekli bir enerji aktarımı sözkonusu olmaktadır,ki buda sürekli tüketim manasına gelir.bildiğim kadarıyla araç alternatörlerinde bu akım 5 ampere kadar çıkmaktadır.buda şu demek oluyor aynı hızlarda dönen doğal mıknatıslı alternatör 4.99 amp üretirken elektro mıknatıslı bir diğer alternatör daha üretime başlamamış durumda bulunacaktır.tabii birde devir problemi var hazır alternatörlerde.araç alternatörleri minimum 600 devirde ihtiyaç duyarlar.bu durum bu tip alternatörleri rüzgar jeneratörlerine DİREK adapte edilemez duruma getirmektedir.ancak bu durumu asla olamaz diyerek kesip atamayız.aşırı rüzgarlı bölgelerde uygulama şansı olabilir.bu tip alternatörleri kullanmanın yegane yolu pervane şaft ı ile alternatör arasına 1/10-15 (redüktör) şanzuman uygulamaktır.buda pervane çapının artması ve redüktör maliyeti gibi sorunları beraberinde getirmektedir.benim bu güne kadar olan deneylerimde alternatörün orjinalliğini bozmadan bi sonuç elde edemedim.ama kontrol açısından elektromıknatıstı alternatörler süper kolaylık.
    3-)henuz dikey eksenli türübün deneyi yapmadım.aklımda mutlaka denemelerim olacak yakında.ama yatay eksenli türbünler toplam verimlilikte (enerji verimi,kapladığı alan,uygulanabilirliği gibi )daha iyi gibi .

    SAYGILAR




  • buyrun BUNALMIŞ arkadaşın dizayn ettiği 15-80 volt arası çalışabilen 10amp. regüle şeması





     Rüzgar türbünü yapıyorum
  • 
Sayfa: önceki 1314151617
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.