Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (501. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10.309
Cevap
110
Favori
2.450.983
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 499500501502503
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba abdulvatan evet eski yanık bir asekron motor 12 kutuplu olup toplam 36 adet en 52 magnet kullandım motor 36 ayuklu 28 cm çaplı kanatların bağlantı nokaktası şu anlarda nasıl daha iyi verim alırım diye sürekli araştırıyorum rüzgar gücünü ölçemedim aldığım veriler genel veri anlık değil brası sürekli rüzgar alan yer çevremiz büyük rüzgar türbinleri var
  • Değerli forum sakinleri... Geçen yıl Elim bir Kaza Sonucu kaybettiğimiz Mehmet TURHAN (MEMOX ENERJİ) kardeşimizin Atölyesindeki tüm Takım Malzeme ve Türbin alternatörleri ile kanatlar Ailesinin isteği üzere uygun fiyatlarda satılacaktır.. İlgilenenlerin benimle irtibata girmesi Duyurulur... Hepinize İyi Çalışmalar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenakord -- 21 Ocak 2014; 14:02:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abdulvatan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ademturudi

    quote:

    Orijinalden alıntı: abdulvatan

    quote:

    Orijinalden alıntı: ademturudi


    quote:

    Orijinalden alıntı: abdulvatan

    ADEM KARDEŞİM OLUR AMA RESİME İYİCE BAK YAZDIM RESİM ÜZERİNE


    abdul abicim benim düşündüğüm yöntem de aynı bu şekildeydi. Ancak adamin bakır levha yerleştirdiğ yere bir rulman yerleştirmeyi düşünüyorum. Detaylı anlatımınız için bir kez daha tesekkurlerimi sunarım.

    adem kardeşim rulmanı direğe mi çakacaksın bence direğin çapına göre plastik boru geçir plastik boruya bakır şaçları monta et her yaptığın şaçı kablo ile lehimle kaç çıkış istiyorsan o kadar yap sana karalama şema çizdim buna göre yap eğer dc motor kullanıyorsan köprü diyota gerek yok bunu bil ama türbinin çıkışına kondansatör kullan rüzgar olmadığı zaman aküdeki gerilimi dc motor çekmesin 60-100 volt üstünde kondansatör kullan hem filitreleme görevi yapar hemde şarj kontrola yüksek voltaj gelir.buda şarja geçmesini daha çabuk sağlar örneğin 100wattlık ampülü bağladığında ışıkta titreme olmaz net ışık verir


    abdül abicim düşündüğüm sistem direğe dediğiniz gibi çapına göre plastik ince pimaş boruyu ardından iç çapı plastik borunun çapı kadar olan bir rulman yerleştirip + - kutupların birini rulmana, diğerinide direkten almak istiyorum bu şekilde olmaz mı. diğer bir konu 1,5 liraya satın aldığım bir diyot var akımı bir tarafa aktaran diğer taraftan geçirmeyen. yanlış malzemeler mi almışım acaba. bir diğer konu ise alternatörü aldığım kişi bunu direk aküye bağlarsan şarj eder. şarj kontrole gerek yoktur dc motorların özelliği bu demişti böyle bir durum gerçekten varmı?

    adem kardeşim ilkönce şunu söyleyim kullandığın motor dc motorsa diyota gerek yok ama dc motor olsun ama ac olsun şunu bilmelisin akülere gönderdiğin akımı regüle etmezsen eğer akülerin fazla akım görmesinden aküleri mefta olur. mutlaka şarj kontrol kullanmalısın direkten yapmış olduğun artı ve eksi neyse şarj kontrolada aynı şekilde akülerede öyle bağlantı yapmalısın pimaş buruya bakır şerit çekerek dc motordan ne çıkarsan direktende o şekilde çıkmalısın yoksa akım volt göremezsin rulmanı bence koyma yine sen bilirsin

    eki abdul vatan bey dedikleriniz doğru.. bir şarj kontrol ünitesi temin etmem gerekecek ozaman. ve bakır bilezik yardımlarınız için tekrar teşekkürler




  • Su degerlere sahip bir DC Motor Kullansam Olurmu Beyler?

    Construction: Permanent Magnet

    Speed(RPM): 500RPM

    Voltage(V): 48V

    Commutation: Brushless

    Continuous Current(A): 20

    Power: DC

    Output Power: 500W

    ?
  • arkadaşlar bu şekilde alternatörüm 8 amper ürettigi anda fan çalışırmı köprü diyotları böyle sogutabilirmiyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ortkzazaman

    arkadaşlar bu şekilde alternatörüm 8 amper ürettigi anda fan çalışırmı köprü diyotları böyle sogutabilirmiyim.

    Yapabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 9 Mayıs 2014; 16:31:24 >
  • Arkadaslar forumda soyle bir sarim gordum:

    Eger anladigim sekil dogruysa hemen basliyorum.





    1) Elimde 48 oyuklu eski bir camasir makinasi motoru var bu sarimi motora uygulasam verim alirmiyim?

    2) R-S-T yildiz baglanti icin olmali? Yani oyuk 1-3-5 olanlar

    3) Oyuk 2 - 46 - 48 den de 3 faz alacagim dimi?

    Magnet yerlesimide su sekilde?





  • malisert32 kullanıcısına yanıt
    eline sağlık . fakat ben pek anlamıyorum bu devre işinden dirençler , irf520 , fan tamamda 8a olan ne anlamadım. sigortamı?

    birde 8 ve üzeri amper ürettigi anda fan çalışacak demi. sistem 24 volt
  • Eyvallah..
    8A yazan sizin 8amper üretim anında aktif olan led.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi malisert32 -- 9 Mayıs 2014; 16:32:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: malisert32

    Eyvallah..
    8A yazan sizin 8amper üretim anında aktif olan led.
    İşte bu led'e bağlı direnç öncesi ile 5,6Kohm direnç arasına bağlantı yapılacak.Daha açıkçası;bu led aktif olduğunda aktif eden akım ile mosfet aktif olur ve fanı açar.

    Yalnız bir ayrıntıyı ben buradan bilmiyorum.Bu led grubunda hangi ucun ortak olduğu.Ben ortak ucu eksi baz aldım,eğer tersi ise aynen yine bu devre ama P channel mosfet ile artı akım açılacak hepsi bu.


    teşekkürler
  • Merhaba

    Çalışmalarımın devamını pylaşmak istedim mıknatısları dizip polyesterleme işlemi tamamlandı ve tornacıda mil yaptırdım bilyeler felan hazır polyester kuruduğu zaman altarnatör ortaya çıkıcak herkeze fikir ve örnek olur inşallah hsormak istediğiniz bişiy var ise yardımcı olabilirim bildiğim kadarıyla tabiki :)

    herkeze bol rüzgarlar..




  • ŞEF34 Ş kullanıcısına yanıt
    hocam pm vardı size saygılar
  • güzel proje
  • musa-90 M kullanıcısına yanıt
    Pm
  • bu gün altarnatörü birleştirdim parmakla çevirdiğimde 95 watlık 12 v olt araç ampülünü epey kızartıyor resim ektedir düzgün bir test yaptığımda sonuçları paylaşıcam :)
  • Elimde böyle bi elektrikli süpürge motoru var. resimlerde de gösterdiğim gibi 4 tane kablo çıkış yeri var. iki tanesine motor kömürleri bağlı diğer iki uca kablo bağlayıp döndürdüğümde bi akım gelmedi. acaba bana bu motorla nasıl elektrik üretebileceğim konusunda bilgi verir miisiniz? ürettiğim elektriğin voltajı çok önemli değil üretsin yeter :) yardımınız için şimdiden teşekkür ederim donanım haber ailesi :)







  • quote:

    Orijinalden alıntı: 344344

    Elimde böyle bi elektrikli süpürge motoru var. resimlerde de gösterdiğim gibi 4 tane kablo çıkış yeri var. iki tanesine motor kömürleri bağlı diğer iki uca kablo bağlayıp döndürdüğümde bi akım gelmedi. acaba bana bu motorla nasıl elektrik üretebileceğim konusunda bilgi verir miisiniz? ürettiğim elektriğin voltajı çok önemli değil üretsin yeter :) yardımınız için şimdiden teşekkür ederim donanım haber ailesi :)





    Rüzgar türbini yapabilirsin bulunduğun konumun yakınından dere geçiyorsa çark yapıp elektrik üretebilirsin şehirde yaşıyorsan hiçbir şekilde o motordan elektrik uretemezsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bursagsli


    quote:

    Orijinalden alıntı: 344344

    Elimde böyle bi elektrikli süpürge motoru var. resimlerde de gösterdiğim gibi 4 tane kablo çıkış yeri var. iki tanesine motor kömürleri bağlı diğer iki uca kablo bağlayıp döndürdüğümde bi akım gelmedi. acaba bana bu motorla nasıl elektrik üretebileceğim konusunda bilgi verir miisiniz? ürettiğim elektriğin voltajı çok önemli değil üretsin yeter :) yardımınız için şimdiden teşekkür ederim donanım haber ailesi :)





    Rüzgar türbini yapabilirsin bulunduğun konumun yakınından dere geçiyorsa çark yapıp elektrik üretebilirsin şehirde yaşıyorsan hiçbir şekilde o motordan elektrik uretemezsin

    neden ben herkes gibi bunu elimle çevirdiğimde az da olsa akım olmuyo kafama takılan bu ? acaba bu konuda yardımcı olabilir misiniz?




  • @344344 motorun pervanesi döndür ve avometre ile kabloları tek tek deneyerek uçları bulabilirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bursagsli B kullanıcısına yanıt
    tüm uçları denedim hiçbir değişiklik olmadı. motoru çalışan eski makineden çıkardım yani bozuk olma ihtimalide yok ki
  • 
Sayfa: önceki 499500501502503
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.