Şimdi Ara

Rüzgar türbünü yapıyorum (499. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10.309
Cevap
110
Favori
2.450.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 497498499500501
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: angorapardus

    10mm çapa sığmaz, 5mm olur. 24 anguşa 12 adet bobin ve 3 faz olabilir..

    />


    şefim kullandığınız proğram solidworks mü? ben solidworks kullanıyorum daha doğrusu yeni başladım öğrenmeye
    http://www.youtube.com/watch?v=A1ifIQctVEc videonun altında takıldığım açıklamam var. 2 adet videom var üreteci 108 oyuklu yere gömülü düşünüyorum nedersiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenakord

    Sayın sinan ekici .. Bu adamın kimseyle bir derdi yok. Eski telefonu değiştiği için ulaşamıyorsunuz.. Bu aralar Nete girmiyordur bunun için cevap verememiştir...



    yok bizim diğer uğrak yerimiz k.k forum'a geliyor orada özelden yazdım iki defa, vede aktivitelerine bakıyorum oradada kendisi, herneyse artık bu konu benim için tamamen kapanmıştır. ben forumdan daha ziyade bir aile arkadaşlık ortamı olduğu içindi yazma sebebim.neyse
    Hayırlı günler.
  • Arkadaşlar bu alternatör konusunda ne dersiniz abimiz 380 VAC ürettiği ve regülatöre ihtiyaç yok diyor yardım edermisiniz.
    http://ticiz.com/p295654-yerli-alternator-20kw.html
  • Mini bir alternatör nerden bulabilirim bende bir türbin yapıcamda önce protatif yapıyım dedim
  • selam arkadaslar 3 yil once ebay araciligi ile USA dan bir kac cesit pervane getirmistim , 4lu gozuken Raptor adi verilen pervane cesidi sert plastik ve carbon alasimlidir ve dusuk ruzgarda etkili bir pervane idir numune olmasi icin getirmistim. aliminyum olanlar da resimlerde gozuktugu gibidir 1 er tane pervaneleri eksiktir numune olarak arkadaslara vermistim ama kaybolmus bunlari satmak i
    stiyorum isteyen pm atabilir

    4 lu raptor fulldur gobegi yapilmalidir. 200 TL dir 190 usd ye almistim tek satilmiyacaktir.

    digerleri de 50 ser tl dir adedi

    he bunlari alip napicaz diyorsaniz cok basit olculerini alip aynsindan yapabilirsiniz

    http://imgur.com/UVKb0BE
    http://imgur.com/67clL3u
    http://imgur.com/YhvqREO




  • Bir süredir üzerinde çalışma yaptığım ve çok iyi sonuç aldığım yeni şarj kontrol sisteminin ana kart çalışmaları sona ermiştir.
    Kademeli dump özelliği ve kayıpsız tam şarj yapma özelliğiyle göz dolduran bir devre çalışmasıdır...
    Sistem tek bir Jumper ile 12 / 24 volt sisteme ayarlanabilmektedir. Bu şekliyle 50 ampere kadar kontrol sağlanmıştır. ve AirX tip türbinlerde kullanabilecek boyutlardadır .
    200 Ampere kadar kontrol sağlayabilen daha büyük boyutlarda olanlarının çalışmaları da bitmiş sadece prototip çalışmaları hazırlanmaktadır. İleride bunu da buradan paylaşacağım...
    Resimleri bilginize sunuyorum..

     Rüzgar türbünü yapıyorum Rüzgar türbünü yapıyorum Rüzgar türbünü yapıyorum Rüzgar türbünü yapıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alone_child26

    quote:

    Orijinalden alıntı: alone_child26

    Duruyo Ustam elimde tmm onu sokup fotograflarim

    söktüm ustam işte fotoğrafları ne yapmalıyım bundan sonra

     Rüzgar türbünü yapıyorum Rüzgar türbünü yapıyorum Rüzgar türbünü yapıyorum Rüzgar türbünü yapıyorum Rüzgar türbünü yapıyorum

    aga bence geri topla yazık etme hazır dinamoya, yanlış anlama yapamazsın değil değmez ben 2 tane dağıttım şimdi pişmanım bu alternatöre bir hızar motoru gibi bir motor akuple edersen jeneratör yapabilirsin. bence yani, yinede sen bilirsin asenkron motora göre çok meşaakatlidir hurdacılardan yanık 3 yada 5 kw gibi asenkron motor bulursan ki bulursun oto alternatöründen daha kolay modifiye edersin vede daha iyi verim alırsın kolay gelsin




  • kenakord kullanıcısına yanıt
    Kenan ustam ellerine sağlık basit ve güzel bir devreye benziyor fakat devre şeması ve çalışması hakkında bilgi vermen mümkün mü acaba ?
  •  Rüzgar türbünü yapıyorum
    arkadaslar elimde soyle bir adet klima dis unite fan motoru var. yanmis tekrar sarsam ruzgar trubununde kullanabilirmiyim? birde orta kisimda donen milde muknatis yok yapistirmalimiyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cosar06

    merhaba bord daki ustalar su benim resim deki TB yazan baglatilar ne is yariyor bunu bir aciklaya bilirmisiniz
    saygilarim




    Özellikler:

    3-faz 400 volt

    3.6 kw / 2.5 kw (yıldız / üçgen)

    7.2 A / 4,3 A (yıldız / üçgen)


    Çalışma sıcaklıkları 60 dereceye kadar izin

    cos: 0.72

    Hava koşullarına dayanıklı (IP 54)
     Rüzgar türbünü yapıyorum
     Rüzgar türbünü yapıyorum Rüzgar türbünü yapıyorum Rüzgar türbünü yapıyorum


     Rüzgar türbünü yapıyorum




  •  Rüzgar türbünü yapıyorum


    Arkadaşlar 168 sayfa yazmışsınız hepinizin emeğine sağlık. Bunların hepsini tabi ki okuyamadım ama genel olarak bir fikir verebilir diye sizlerle ekteki resmi paylaşmak istedim. Yapılan projelerde ya da düşünülen sistemlerde hep olağan şeylerden gidilmiş. Yani o öyle olsun bu böyle olmalı vs. gibi.

    Nedense barajların mantığını hiç kimse düşünmemiş (okuduğum kadarıyla göremedim) Rüzgarı böyle bir odada toplayıp aynı barajlardaki tribün mantığı ile tek noktaya rüzgarı ya da hava akımını odaklamak sizce de uygun olmaz mı? Hatta rüzgar tüneli ile rüzgarın basıncını veya hızını iç kısma eklenecek menfezler ile mekanik bir şekilde de kontrol edebilirsiniz. Bakım yapılması gerektiğinde ön bölüme bir perde konulabilir ya da iç bölümdeki menfezler tamamen kapatılabilir vs.

    Bence bu yönde biraz araştırma yapınız...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozzion -- 13 Ocak 2014; 2:13:38 >




  • ozzion arkadaşım bu sitede 2005 yılın bu zamana kadar yapılan o kdara çok çalışma olduki senin için rahat olsun sen şimdi diyorsun kine baraj mantığınla bir çalışma yapalım diyorsun ama malesef birşeyi unutmuşun açık alandan rüzgarın akımı bile zaman zaman yapmış olduğumuz rüzgar türbinlerinde bile türbülans yapmasına sebeb şimdi sen solidworldte çizdiğin resim konik şekilli şaçın içinde geçerek rüzgarın belirli yerde toplanıp dönmesine düşünüyorsun! bence sen böyle birşeyi tasarladıysan suyla döndür daha iyi akım ve güç alırsın
  • abdulvatan, amacım kesinlikle verilen emeklere saygısızlık değil bunu da zaten başta belirtmiştim.

    Jet uçaklarını bilirsiniz rüzgar tünellerinde test ederler. Hatta son 10 senedir arabalarda da bu işlem yapılmakta. Araba üreticileri bile artık aerodinamik testler gerçekleştiriyor ki araçların rüzgar direnci az olsun ve gücün tamamına yakın bir kısmı aracın ivmelenmesinde kullanılsın diye. Arabaların testi çok önemli değil ama özellikle uçakların testinde kullanılan tünellerde türbülans sadece isteğe bağlı olarak veriliyor. Bu da uçağın hava boşluğuna düştüğünde karakteristiğini çıkartmak ve manevra kabiliyetlerini iyileştirmek için yapılmakta.

    Demek ki tünel içinde türbülans sorunu aşılmış. Konu rüzgar tribünü olduğundan ve sistemin uygulanacağı alanda / yerde su bulunmadığını hesaba kattığımdan bu paylaşımı yaptım. Belki birilerinin aklında bir fikir uyandırır diye de paylaştım. Solidworks kullanmadım çizimi de yapmak için excel kullandım.

    Aslına bakarsanız bunu düşündüren jet motorları oldu çünkü onlarda da giriş haznesi geniş çıkış ucu dardır. Bu tabi ki aynı şey değiş jet motorlarında çalışan yol veren ve basıncı arttıran bir sürü sistem mevcuttur tabi ki. Ancak ana fikre bakacak olursak havayı bir noktadan emip çıkışa doğru yönlendirmek için 1 / 3 oranında hesaplanmış bir tribün mevcuttur. Bu tribün olmazsa diğer bütün parçaları işe yaramaz bir hal alır.

    Rüzgarın 10 metre / sn'den aşağı düşmediği yüksek dağlarda koca pervaneler ve direkler inşaa etmektense kurulumu çok daha basit olması için bu sistemi kullanabiliriz. Hatta ilk paylaşımda da belirttiğim gibi kanatçıklar ile hava hızını ve yönünü ayarlayabiliriz diye düşündüm.

    Bahsettiğiniz gibi bu tip sistemler elbette ki su ile çok daha verimli çalışacaktır. Çünkü su bu dünyadaki en güçlü şeylerden biridir. Ancak amacımız rüzgar tribünü yapmaksa aklıma daha iyi bir çözüm gelmemekte.




  • Ruzgar gulune 2 kablo bagla tamamdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozzion

    abdulvatan, amacım kesinlikle verilen emeklere saygısızlık değil bunu da zaten başta belirtmiştim.

    Jet uçaklarını bilirsiniz rüzgar tünellerinde test ederler. Hatta son 10 senedir arabalarda da bu işlem yapılmakta. Araba üreticileri bile artık aerodinamik testler gerçekleştiriyor ki araçların rüzgar direnci az olsun ve gücün tamamına yakın bir kısmı aracın ivmelenmesinde kullanılsın diye. Arabaların testi çok önemli değil ama özellikle uçakların testinde kullanılan tünellerde türbülans sadece isteğe bağlı olarak veriliyor. Bu da uçağın hava boşluğuna düştüğünde karakteristiğini çıkartmak ve manevra kabiliyetlerini iyileştirmek için yapılmakta.

    Demek ki tünel içinde türbülans sorunu aşılmış. Konu rüzgar tribünü olduğundan ve sistemin uygulanacağı alanda / yerde su bulunmadığını hesaba kattığımdan bu paylaşımı yaptım. Belki birilerinin aklında bir fikir uyandırır diye de paylaştım. Solidworks kullanmadım çizimi de yapmak için excel kullandım.

    Aslına bakarsanız bunu düşündüren jet motorları oldu çünkü onlarda da giriş haznesi geniş çıkış ucu dardır. Bu tabi ki aynı şey değiş jet motorlarında çalışan yol veren ve basıncı arttıran bir sürü sistem mevcuttur tabi ki. Ancak ana fikre bakacak olursak havayı bir noktadan emip çıkışa doğru yönlendirmek için 1 / 3 oranında hesaplanmış bir tribün mevcuttur. Bu tribün olmazsa diğer bütün parçaları işe yaramaz bir hal alır.

    Rüzgarın 10 metre / sn'den aşağı düşmediği yüksek dağlarda koca pervaneler ve direkler inşaa etmektense kurulumu çok daha basit olması için bu sistemi kullanabiliriz. Hatta ilk paylaşımda da belirttiğim gibi kanatçıklar ile hava hızını ve yönünü ayarlayabiliriz diye düşündüm.

    Bahsettiğiniz gibi bu tip sistemler elbette ki su ile çok daha verimli çalışacaktır. Çünkü su bu dünyadaki en güçlü şeylerden biridir. Ancak amacımız rüzgar tribünü yapmaksa aklıma daha iyi bir çözüm gelmemekte.



    size şöyle bir önerim var düşüncelerize saygı duyarım.ama bununla ilgili bir çalışma yapmak istersen eğer araçında varsa araçın ençok rüzgar alacak yerine yapmış olduğun parçayı monte et saate kaç km hızla gittiğinde içeri giren havanın akımın hem görmüş olursun hemde alternatörden çıkan Güç X Volt= Watt birde bir yük bağlarsın.bu bir fikrim, yapmış olduğun konikli parçanın içerisine giren hava akımı türbülans yapmadan direk üretime geçer tabiki kanatları öyle bir dizayn etmelisin kine havayı gördüğünde alternatörü döndürsün hemde gittiğin kaç km de kalibrasyon yapmış olursun eğer böyle bir çalışmayı düşünürsen jet uçaklarından bahsettiğin için böyle bir fikir geldi.

    beyin jimnastiği sadece düşüncem!!?




  • EyvALLAH. Zaten düşüncelere saygı olmazsa (kabul edip etmemek önemli değil) insanlar konuşamaz, yeni ufuklar açamaz. Güç x Volt = Watt diye bir ifadeniz olmuş. Bilmediğimden soruyorum; rüzgar tribünlerinde ölçümler bu şekilde mi yapılmaktadır? Normalde elektrikte watt değerini bulabilmek için Akım x Volt şeklinde bir formül var da o yüzden kafam karıştı. Aracım yok ama araca gerek de yok. Bulunduğum konum itibariyle her daim saatte 15- 20 km rüzgara sahibim. Yani bu konuya katılmamdaki sebepte bu idi zaten. Türbülans ve laminer (düzenli akış) hakkında az çok bilgim var. Onun üzerine kanatlı sistemlerde (yani sıradan rüzgar pervanelerinde) arkada oluşan hava boşluğunun yarattığı etkiyi sıfırlamak için böyle bir sistem düşündüm. 1.5 metre uzunluğundaki kanatları ele alacak olursak 4,5 metreden geçen bir havayı saniyede 3 sefer yakalamak yerine oradaki hava akımını sürekli değerlendirmek daha mantıklı geldi. yani 2 x 2 ebadında bir kanala havayı hapsedersem türbülans sorunu da aşarşam 4 m karedeki havanın tamamını kullanabilirim. Bu da istediğim şey olacaktır.

    Sürekli bir rüzgara sahibim evdeki lambaları buradan elde edilecek elektrikle çalıştırsam kafidir.

    Nasipse deneyip sonuçları aktaracağım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozzion

    EyvALLAH. Zaten düşüncelere saygı olmazsa (kabul edip etmemek önemli değil) insanlar konuşamaz, yeni ufuklar açamaz. Güç x Volt = Watt diye bir ifadeniz olmuş. Bilmediğimden soruyorum; rüzgar tribünlerinde ölçümler bu şekilde mi yapılmaktadır? Normalde elektrikte watt değerini bulabilmek için Akım x Volt şeklinde bir formül var da o yüzden kafam karıştı. Aracım yok ama araca gerek de yok. Bulunduğum konum itibariyle her daim saatte 15- 20 km rüzgara sahibim. Yani bu konuya katılmamdaki sebepte bu idi zaten. Türbülans ve laminer (düzenli akış) hakkında az çok bilgim var. Onun üzerine kanatlı sistemlerde (yani sıradan rüzgar pervanelerinde) arkada oluşan hava boşluğunun yarattığı etkiyi sıfırlamak için böyle bir sistem düşündüm. 1.5 metre uzunluğundaki kanatları ele alacak olursak 4,5 metreden geçen bir havayı saniyede 3 sefer yakalamak yerine oradaki hava akımını sürekli değerlendirmek daha mantıklı geldi. yani 2 x 2 ebadında bir kanala havayı hapsedersem türbülans sorunu da aşarşam 4 m karedeki havanın tamamını kullanabilirim. Bu da istediğim şey olacaktır.

    Sürekli bir rüzgara sahibim evdeki lambaları buradan elde edilecek elektrikle çalıştırsam kafidir.

    Nasipse deneyip sonuçları aktaracağım...


    akım x volt wattı bulur şimdi sen 20 km hızla esen rüzgarın m/sn karşıtı 7 m/sn dir ama sizin kaç kwlık bir sistem yapmalısınız kine evinizdeki elektriği üretmeli birde 1.5metre kanat boyu demişsiniz esen rüzgarın hızı 20 km de olursa yeterli olmaz 55 cm boyunda üç palli bir sistem yaparsanız enazından iyi sonuçlar elde edebilirsiniz tabiki alternatörün çıkış güçü kaç devirde ne kadar üretmeli bunun hesabını yapıp ona göre alternatör yapmalısınız benim elimde yapmış olduğum 3 faz sistemli flanş tip alternatör var 500 devirde 1050 wat görmektedir tabiki çıkış 24 volttan başlar bağladığım yükü artırdıkça alternatör dönmesi zorlanır o zaman bize esen rüzgarın hızı enaz 35-40 km arasında olmalı bu verdiğim değerler rüzgar türbinin 40 km de esen rüzgarı gördüğünde anlık verdiği değerlerdir.eğer türbin yapmayı düşünürseniz size bu konuda yardımcı olurum.size yapmış olduğum türbini ve enson yapacağım sistemin bobinlerin sarımların resimlerini koyayım sadece bir fikir edinirsiniz.benim flanş tipi alternatörüm saate 1.5-1.8kw üretmektedir rüzgar zaman zaman çok yer değiştirmektedir.sabit esen bir rüzgar olsa aldığım değer anlık 500 devirde 1050wat ama malesef esen rüzgar olmadığı için bu mümkün değil su türbünleri için bu geçerlidir. suyun basınç debisi ne kadar hızla ve çıktığı borunun çapı ve yapılacak su türbinin çarkı işte o zaman yaptığın türbin ve sarımların sayısı kaç kutuplu yaptığın bobinlerin dirençleri tel çapı bunlar hepsinin faktörleridir. kullandığın mıknatısların sayısıda önemlidir.
     Rüzgar türbünü yapıyorum




  • beyler tüm konunuyu okuyamadım 9991 mesaj var vakit yetmez şunu soracaktım ilk mesajda @ibka arkadaşımız rüzgar türbini yapmak istemiş sorularım şu bu konuyu takip edenler için

    @ibka türbini yaptı mı ?
    Burdaki bilgiler kimin için ?
    Niye bu kadar mesaj var hala yapılmadımı ?
    Bu konudan kim yararlandı sizce ?

    Çok merak ediyorum çokkkkk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linyit43

    beyler tüm konunuyu okuyamadım 9991 mesaj var vakit yetmez şunu soracaktım ilk mesajda @ibka arkadaşımız rüzgar türbini yapmak istemiş sorularım şu bu konuyu takip edenler için

    @ibka türbini yaptı mı ?
    Burdaki bilgiler kimin için ?
    Niye bu kadar mesaj var hala yapılmadımı ?
    Bu konudan kim yararlandı sizce ?

    Çok merak ediyorum çokkkkk


    valla kardeşim yaptığını bilmiyorum yapan arkadaşlar yaptıklarını sergiler ve nerde nasıl olacak diye topikte bilgi alışverişine girer
  • ya arkadaşlar bu slip ring i nerden bulacaz. forumdada arattırıyorum sonuç çıkmıyo. bi arkadaş http://www.kartal-elektrik.com.tr adresinden bulabilirsin yazmış sitede ne fiyat var nede ürünler.. adama mail attım cevap yazan bile olmadı
  • 
Sayfa: önceki 497498499500501
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.