Şimdi Ara

Ryzen 1700 Render ve oyun testi ilk izlenimim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle bilgisayarımın donanımından bahsedeyim.
    ryzen 1700
    msi Tomahawk b350
    msi rx4704G
    Gskill FlareX 16GB
    480 GB Sandisk SSD
    2+1 Barracuda
    corsair cx750m
     
    Ryzen sistemi toplama amacım adobe programları daha rahat daha hakim olarak kullanmaktı ve ryzen sayesinde daha da rahat kullanabiliyorum.
    Gerek photoshop ta program içinde yaptığı uygulama geçişleri açışları işlemleri olsun, illustratorda çizimlerin çok yoğun olduğu sayfalarda olsun beni üzmedi.
    Render + oyun oynadığımda oyunda takılmalar meydana geliyor yalnız.
     
    Render olayı şu şekilde;
    Adobe lightroom da 1036 adet fotoğraf – tanesi 5 mb civarlarında 350 resulation
    Render işlemi – fotoğraf tanesi 2000 kb civarlarına çekildi 254 resulation yapıldı
     
    Oynanan oyun tera online ve son ayarlarda.
    Oyunu tek başına oynadığımda oyunda hiç bir kasma olmuyor son derece akıcı gözü rahatsız edici hiç bir frame atlaması tespit edemedim.
    internet üzerinden göndereceğim fotoğrafları renderlamaya bıraktıktan sonra oyuna geri döndüğümde oyunda atlamalar meydana gelmeye başladı.
    Ama renderde sıkıntı yok gayet stabil şekilde belli sürede belli adette fotoğrafları renderlemeye devam edebiliyor. Bilgisayar içi program geçişlerinde ve açılışlarında hafif gecikmeler meydana gelebiliyor. Bilgisayarın yaptığı render olayı göz önüne alınca bence bu gecikmeler çok az olmakla beraber rahatsız edici değil. Tek rahatsız edici olay render yaparken oyunun frame atlamaları yapması.
    Yani render işiyle uğraşırken oyun oynamamaya çalışmalısınız.
    Ryzen 1700 işlemcide bu geçerli olabilir, belkide 1800X te böyle bir şey yapmaya bilir….
    https://redlens.blog/2017/04/30/ryzen-1700-ilk-izlenim/







  • Acaba ram kullanımı,ya da ssd disk kullanımından dolayı takılmalar olabilir mi,yoksa gerçekten işlemci tamamı kullanığıdan mı kaynaklanıyor onada bir bakmak lazım.

    Genelde kasma ramin yetmemesinden dolayı oluyor çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz1122

    render yaparken aynı anda oyunda takılması çok normal

    işlemci ne kadar güçlü olursa olsun render yaparken var olan tüm işlem gücünü rendere ayırır. işlemcide kullanılmayan güç bırakmaz. oyun gibi mesela ara ara ekran kartını bolca beslediğinde kendini kısa süreli "beklemeye" almaz yada boşta güç bırakmaz

    oyun render ikisi aynı anda yapıldığında işlemcinin hangi uygulamaya ne güc ayıracağını windows halleder büyük oranda. orada da sizin yaşadığınız şey kaçınılmaz olur.

    neredeyse kesin olarak 2 adet 1800x takılı olan bir sistemde bile benzer şey yaşanacaktır. sadece render daha kısa sürede bitip işlemciler boşa düşecektir.

    işlemcinizin güzelliği renderi rakiplerine göre çok daha kısa sürede bitirip oyuna tam olarak hazır gelme süresinin kısalığıdır.

    sisteminiz çok güzel olmuş. güle güle uzun süre kullanın

    teşekküre ederim.
    render yaparken işlemcinin öncelik sırasını bilmiyordum. bunu öğrendiğim iyi oldu.




  • İşlemciyi güç profillerinden yüksek performansa alırsın. Process Lasso yu yüklersin. Sanallarla(+8) beraber işlemcinde toplam 16 çekirdek var. Process lasso ile ilk 8 çekirdeği oyuna kalan 8 çekirdeğide kullandığın render programlarına tanımlarsın(lassoda cpu affinity diye geçer) ondan sonra oyun akar. Oynadığın oyun zaten büyük bir ihtimalle 16 çekirdeğide kullanmıyor. Render tarafında durum farklı olabilir en fazla render performansından biraz kaybedersin ama oyun akar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eskibirkurt -- 2 Mayıs 2017; 0:41:40 >
  • Render alırken hangi işlemci olursa olsun oyunda takılmalar olur. Rendere bütün herşeyini veriyor işlemci zaten.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.