Şimdi Ara

S40 (ön) oksijen sensörü tedarik sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
0
Favori
6.932
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • s40 1.6 araç için (ön) oksijen sensörü için 500 tl fiyat söyledirler. Malum parmak kadar yok alet:) Arabadan soğudum.. Universal türü birşey takmak mümkün müdür. Mitsubishi ile uyumlu deniliyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi university -- 25 Şubat 2012; 23:13:09 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: university

    s40 1.6 araç için (ön) oksijen sensörü için 500 tl fiyat söyledirler. Malum parmak kadar yok alet:) Arabadan soğudum.. Universal türü birşey takmak mümkün müdür. Mitsubishi ile uyumlu deniliyor..

    Değişim yoluna gitmeden önce yağsız bir kontakt spreyi ile güzelce temizlemeyi dene, arızalandı sanılan oksijen sensörleri temizlenince sorun ortadan kalkabiliyor. Eğer düzelmezse bir de Bosch servislerden fiyat al, zaten sensör Bosch markadır. Uyduruk birşey almanı önermem, doğru okumaz, çabuk arızalanır, kısa zaman sonra yeniden orijinalini almak zorunda kalırsın.
  • onu uyguladım hocam ama sensörün içindeki madde kırılmış zaten sallanıyor.. Ayrıca gözenekleri darbe alır gibi bükülmüş ve kapanmış kısmen. kurtarılması imkansız halde..
  • Parçayı EVO'dan gidip kendiniz alır, peşin ödeyeceğim der, pazarlık ederseniz indirimli alabilirsiniz. Volvo'nun oksijen sensörlerini Bosch yapmıyor, herhangi bir Bosch ürünü de bunlarla uyumlu değil. Volvo'nun oksijen sensörlerini Japon NTK firması yapıyor, ancak ben arka arkaya üç NTK taktırdım (fiyatı yarısı kadar) üçü de çalışmadı. Hem özel hem de yetkili servislerdekiler duruma şaşırdı. Bu seri NTK bozuk çıktı dediler. NTK'yı satan yer bir miktar insaflı çıktığı için sensörleri geri aldı. Çünkü yaklaşık iki gün ya da 1000km kullandıktan sonra, yeniden arıza veriyor. İlki iki gün sonra verdi, arıza silindi iki gün sonra yeniden verdi. İkincisini taktırdığımın ertesi gün Kaş'a gidiyordum, Antalya'yı geçtim, Finike'ye kadar geldim, oh be halloldu derken arıza lambası yandı vs. Siz de uyum sağlamazsa geri alınacağını garantilerseniz NTK taktırın, olmazsa zaten Volvo markadan başka şansınız yok. Volvo marka olanları madem NTK üretiyor, neden NTK marka olan uyum sağlamıyor sorusunun cevabını bilmiyorum.




  • samsundayım hocam.. bildiğim kadarıyla burda bulamayacağım sanırım. olmassa bir Ankara turu yapacağım böyle giderse. O ışığı orda görmekten bıktım artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi university -- 26 Şubat 2012; 13:17:27 >
  • Yakıt tüketiminizin artma olasılığı dışında size bir zararı yok. Tel ile EVO'dan Yener Coşkun'u arayıp konuyu tartışın. Fiyatta anlaşırsanız kargo yapar. Takılmasında bir sorun yok zaten. Kolay gelsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Parçayı EVO'dan gidip kendiniz alır, peşin ödeyeceğim der, pazarlık ederseniz indirimli alabilirsiniz. Volvo'nun oksijen sensörlerini Bosch yapmıyor, herhangi bir Bosch ürünü de bunlarla uyumlu değil. Volvo'nun oksijen sensörlerini Japon NTK firması yapıyor, ancak ben arka arkaya üç NTK taktırdım (fiyatı yarısı kadar) üçü de çalışmadı. Hem özel hem de yetkili servislerdekiler duruma şaşırdı. Bu seri NTK bozuk çıktı dediler. NTK'yı satan yer bir miktar insaflı çıktığı için sensörleri geri aldı. Çünkü yaklaşık iki gün ya da 1000km kullandıktan sonra, yeniden arıza veriyor. İlki iki gün sonra verdi, arıza silindi iki gün sonra yeniden verdi. İkincisini taktırdığımın ertesi gün Kaş'a gidiyordum, Antalya'yı geçtim, Finike'ye kadar geldim, oh be halloldu derken arıza lambası yandı vs. Siz de uyum sağlamazsa geri alınacağını garantilerseniz NTK taktırın, olmazsa zaten Volvo markadan başka şansınız yok. Volvo marka olanları madem NTK üretiyor, neden NTK marka olan uyum sağlamıyor sorusunun cevabını bilmiyorum.

    Hesheit hocam, bu bilgiden emin misiniz? Sizin mesajınız üzerine biraz araştırdım, benim edindiğim bilgilere göre (doğrulanmış bilgiler değil) fabrika çıkışı bazı Volvo'larda Bosch, bazılarında NTK, bazılarında Denso sensörler kullanılmış. Mavi kablolu sensör ise Denso, sarı veya kırmızı kablolu ise NTK gibi birtakım bilgiler çıkıyor. S40 için de yurt dışı volvo yedek parça siteleri Bosch karşılıklar gösteriyor.. Kafam karıştı..

    Arkadaş aracındaki sensörünün üstündeki markaya bir baksa iyi olacak..




  • Volvo-EVO aynı zamanda Bosch Car Service, parça numarasından sistemlerine girip araştırdık, benim S40'ın oksijen sensörünü Bosch üretmiyor. Benimki araç 2004 Classic, sanırım sarı-kırmızı kablolu idi; belki bunu sadece NTK üretmiştir. Başka bir Bosch servisi ise tabii getir aracı Bosch takalım demişti, ama sanırım o da durumu çok iyi bilmiyordu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fcalakol

    quote:

    Orijinalden alıntı: hesheit

    Parçayı EVO'dan gidip kendiniz alır, peşin ödeyeceğim der, pazarlık ederseniz indirimli alabilirsiniz. Volvo'nun oksijen sensörlerini Bosch yapmıyor, herhangi bir Bosch ürünü de bunlarla uyumlu değil. Volvo'nun oksijen sensörlerini Japon NTK firması yapıyor, ancak ben arka arkaya üç NTK taktırdım (fiyatı yarısı kadar) üçü de çalışmadı. Hem özel hem de yetkili servislerdekiler duruma şaşırdı. Bu seri NTK bozuk çıktı dediler. NTK'yı satan yer bir miktar insaflı çıktığı için sensörleri geri aldı. Çünkü yaklaşık iki gün ya da 1000km kullandıktan sonra, yeniden arıza veriyor. İlki iki gün sonra verdi, arıza silindi iki gün sonra yeniden verdi. İkincisini taktırdığımın ertesi gün Kaş'a gidiyordum, Antalya'yı geçtim, Finike'ye kadar geldim, oh be halloldu derken arıza lambası yandı vs. Siz de uyum sağlamazsa geri alınacağını garantilerseniz NTK taktırın, olmazsa zaten Volvo markadan başka şansınız yok. Volvo marka olanları madem NTK üretiyor, neden NTK marka olan uyum sağlamıyor sorusunun cevabını bilmiyorum.

    Hesheit hocam, bu bilgiden emin misiniz? Sizin mesajınız üzerine biraz araştırdım, benim edindiğim bilgilere göre (doğrulanmış bilgiler değil) fabrika çıkışı bazı Volvo'larda Bosch, bazılarında NTK, bazılarında Denso sensörler kullanılmış. Mavi kablolu sensör ise Denso, sarı veya kırmızı kablolu ise NTK gibi birtakım bilgiler çıkıyor. S40 için de yurt dışı volvo yedek parça siteleri Bosch karşılıklar gösteriyor.. Kafam karıştı..

    Arkadaş aracındaki sensörünün üstündeki markaya bir baksa iyi olacak..

    evet hocam markası NTK. 1.6 araç için 500 tl (ön sensör) fiyat söylediler.. 1.8 ve 2.0 ların 180 tl civarı. Açıkçası çok fahiş bir fiyat. tamam bu aracın parçaları pahalı ama bu kadarı insanı çileden çıkarıyor.

    hesheit hocam sizinkini ne kadara değiştirmişlerdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: university

    evet hocam markası NTK. 1.6 araç için 500 tl (ön sensör) fiyat söylediler.. 1.8 ve 2.0 ların 180 tl civarı. Açıkçası çok fahiş bir fiyat. tamam bu aracın parçaları pahalı ama bu kadarı insanı çileden çıkarıyor.

    Ok, ben yanlış bilgi vermişim, kusura bakma..
  • 500 değildi ama 350 ya da 450 idi. Tam hatırlamıyorum. Volvo bakımları ya da S40 I başlığına yazmış olabilirim.
  • Selam Arkadaşlar,

    oksijen sensörleri çoğu zaman postacı görevini yapıyor ve farklı bir sistemdeki arızayı size kendi diliyle ifade ediyor. Uygun arıza tesbit cihazına sahip olmayanlar veya detaylı araştırma yapmaya üşenenler, en kısa yol olan sensörü değiştirmeyi tercih ediyor. Yani diğer bir deyişle postacıyı vurarak mesajın gelmesini engellemeye çalışıyorlar. En garantilisi yetkili servise gitmek , toplamda daha az masraflı ve zaman tasarruflu bir çözüm. Ayrıca çözemezlerse hesap sorabileceğiniz muhattaplar var karşınızda.

    Sevgiler,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    Selam Arkadaşlar,

    oksijen sensörleri çoğu zaman postacı görevini yapıyor ve farklı bir sistemdeki arızayı size kendi diliyle ifade ediyor. Uygun arıza tesbit cihazına sahip olmayanlar veya detaylı araştırma yapmaya üşenenler, en kısa yol olan sensörü değiştirmeyi tercih ediyor. Yani diğer bir deyişle postacıyı vurarak mesajın gelmesini engellemeye çalışıyorlar. En garantilisi yetkili servise gitmek , toplamda daha az masraflı ve zaman tasarruflu bir çözüm. Ayrıca çözemezlerse hesap sorabileceğiniz muhattaplar var karşınızda.

    Sevgiler,


    hocam sensör zaten harap olmuş durumda , içindeki madde tamamen çıkmış sallanıyor, dış tarafı erimiş nasıl olduysa . Cihaz ön sensör hatası verdi . Servise gittim bunun bende cihazı yok dedi 2003 araç için.. ben de yarın bosch servise gitmeyi düşünüyorum. Olmazsa yurtdışından biraz daha uygun bulma durumu var onlineautomotive.co.uk tan alabilirsem ordan alacağım.




  • Yan sanayi bulmaya harcadığınız enerji ve zamanı hesaba kattığınızda orjinal parça herzaman daha ucuza gelir. Bir de Garantisi var en az 1 yıl. Bu arada Samsun'da Oksan Vıolvo Yetkili Servisi var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssozen11

    Yan sanayi bulmaya harcadığınız enerji ve zamanı hesaba kattığınızda orjinal parça herzaman daha ucuza gelir. Bir de Garantisi var en az 1 yıl. Bu arada Samsun'da Oksan Vıolvo Yetkili Servisi var.



    oksan a gittim elimizde yok ama fiyatı 420 dediler..
  • şasi numarasını verirseniz sizin için araştırabiliriz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volegeözelvolvoservisi

    şasi numarasını verirseniz sizin için araştırabiliriz...

    cihaza bağladığımızda ön sensör hatası veriyo. Bosch serviste bağlayınca hem arka hem ön hata veriyo. yine başka bir cihaza bağladığımızda hem ön hem arka sensör hata. Universal sensörü hiç kabullenmedi bile. Hülasa bu araba işinden bıktım artık. Katalitiği iptal ettirdikten sonra oldu ne olduysa. aşırı zekalı ustamız katalitiği sökerken sensörleri eritmiş. araba bitik katalitikle boğulmasın derken başımıza gelene bak.Bilsem böyle olacağını o kötü sesle kullanmaya devam ederdim. kıytırık susturucu yüzünden bir sürü masraf yapcaz şimdi.. o ışığı orda gördükçe kırasım geliyo aracı..




  • cahilliğime verin arkadaşlar volvo alma arefesine girdim araştırma yapıyorum kendimce
    dediğiniz parçe ne işe yarıyor ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: university

    quote:

    Orijinalden alıntı: volegeözelvolvoservisi

    şasi numarasını verirseniz sizin için araştırabiliriz...

    cihaza bağladığımızda ön sensör hatası veriyo. Bosch serviste bağlayınca hem arka hem ön hata veriyo. yine başka bir cihaza bağladığımızda hem ön hem arka sensör hata. Universal sensörü hiç kabullenmedi bile. Hülasa bu araba işinden bıktım artık. Katalitiği iptal ettirdikten sonra oldu ne olduysa. aşırı zekalı ustamız katalitiği sökerken sensörleri eritmiş. araba bitik katalitikle boğulmasın derken başımıza gelene bak.Bilsem böyle olacağını o kötü sesle kullanmaya devam ederdim. kıytırık susturucu yüzünden bir sürü masraf yapcaz şimdi.. o ışığı orda gördükçe kırasım geliyo aracı..

    Selam,

    katalitik konvertörü sökünce iş değişir tabi. Sistemde katalitik konvetrör öncesi ve sonrası olmak üzere iki sensör bulunur, bu sensörler katalitik konvertöre giren ve çıkan atık gazları değerlendirerek yakıt ve hava karışımının optimize edilmesini sağlıyor. Sistemden katalizatörü çıkarınca referans değerleri şaşıyor tabii ki. Ayrıca çevreye verdiğinizi atık gazların zararı da cabası. Lambanın sönmesi için katalitik konvertörü yerine takmanızı ve arızalı sensörü değiştirmenizi tavisye ederim




  • dün itşbariyle uyum sağlamayan arka sensörü iade ettim. Başka yollamışlar. Şu an Arıza ışığım söndü sonunda..Bu kadar masraftan sonra kullanmayı düşünüyorum.. Ama şunu öğrendim yakıt hava karışımını ayarlayan ön sensör. Arka sensör sadece katalitik ısısını ölçerek koruma görevi yapıyor. Katalitiğin diğer bir faydası ise alt devirlerdeki hantallık gitti.. Ama susturucu varken daha az ses yapıyordu.Şimdi sesi biraz arttı.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.