Şimdi Ara

S70 Uzmanlık sorusu???

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
1.846
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 1999 S70 2.0 T5 lpg li (atiker) Sorun şu Araç soğukken çok iyi çekiyor 225 Hp nin hakkını veriyor sonra ışıklarda beklemek olur durup kalkmak olur böyle bir durumda araba bir anda hantallaşıyor araç çok zor hızlanıyor. Sanki 1.6 turbosuz bir motor gibi, performans düşüyor araç gitmiyor.... Aracın sesi değişiyor size bu sesi şöyle tarif edebilirim; elektirikli süpürgenin borusuna kumaş falan gelinçe çekemezde sesi değişir ya öyle bir ses oluyor..... Bobin, buji, lamda sensörü, katalitik konvektör, turbo, turbo kontrol valfi, turbo basınc sensörü, Basınc testi, Hava akış metresi, hortumların tamamı, hepsine tek tek bakıldı hiç birinde bir sıkıntı yok ama sorun bulunamadı. Araç bil. hiç hata vermiyor. lpg de benzinde aynı hata var. Tavsiyesi olan, başına gelen volvo su olan herkes den yardım bekliyorum.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: medir66

    1999 S70 2.0 T5 lpg li (atiker) Sorun şu Araç soğukken çok iyi çekiyor 225 Hp nin hakkını veriyor sonra ışıklarda beklemek olur durup kalkmak olur böyle bir durumda araba bir anda hantallaşıyor araç çok zor hızlanıyor. Sanki 1.6 turbosuz bir motor gibi, performans düşüyor araç gitmiyor.... Aracın sesi değişiyor size bu sesi şöyle tarif edebilirim; elektirikli süpürgenin borusuna kumaş falan gelinçe çekemezde sesi değişir ya öyle bir ses oluyor..... Bobin, buji, lamda sensörü, katalitik konvektör, turbo, turbo kontrol valfi, turbo basınc sensörü, Basınc testi, Hava akış metresi, hortumların tamamı, hepsine tek tek bakıldı hiç birinde bir sıkıntı yok ama sorun bulunamadı. Araç bil. hiç hata vermiyor. lpg de benzinde aynı hata var. Tavsiyesi olan, başına gelen volvo su olan herkes den yardım bekliyorum.

    ECT (motor suyu sıcaklık) sensörü veya termostat.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nasıl yani acarmısınız biraz...
  • sayın medir66 aynı araçtan bende de var 1998 model. geçenlerde sorun çözüldü demiştiniz.şimdi yine problem var diyorsunuz gerçekten arızamı var yoksa sizmi araçtan çok şey bekliyosunuz.ben anlayamadım doğrusu.ama yinede bir kaç önerim olacak.1 bu arabalar motor devri 2500 altında iken çok atik davranmazlar motor devri 2500 ve üzerinde uçak gibi gider.eğer düşük devirlerde atiklik beklersen yanılırsın.2 senin aracın 1999 model ve gaz telli değil gaz telinin görevini ETM diye bir cihaz var.bu cihaz elektroniktir.o arızalı olabilir tamiri mümkün değil.ancak komple değişmesi gerekir.volvo dan anlayan işinin ehli usta çözer.diğer önerebileceklerimi siz yapmışsınız zaten kolay gelsin
  • Sorunum Atiker ile ilgiliydi araç alt devirlerde hızlanırken gaz yememe pıtırtı yapıyordu. O sorun lpg kitinden oluyormuş kablo eksikmiş buldu yaptı usta sorun halloldu fakat bu problemi halledemedim.. ETM değişti Hala aynı sorun çözülmedi. sizin dediğinizide düşündüm yani acaba ben çokmu kafaya takıyorum diye beklentimmi fazla diye. başka birini soğukken bir sürdürdüm tabi sonuç hasta kaldı sonra araç ısınınca dönüş yolun sorun ortaya cıkınca oda benimle aynı tepkiyi verdi " ne oldu!! araç niye gitmiyor" yani o ataklık gidiyor bir hantallaşma oluyor volkan.d'nin dediği ECT sensörünü sipariş verdim bu akşam takacaklar bakalım inşallah ondandır. iki gündür ECT nin profösörü oldum tüm yazılarını okudum volkan.d ninde benimki ile aynı sıkıntısı varmış ECT ile çözmüş bende onu deneyeceğim inş. çözülür. Bu arada problem çözülmezse Volvo ustası olacağım sanırım....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medir66 -- 18 Nisan 2013; 16:43:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: medir66

    nasıl yani acarmısınız biraz...

    Kusura bakmayın, seyahat halindeydim yanıt yazamadım.
    Gerçi siz de araştırmışsınız sanırım ama elimden geldiğince özetleyim. ECT sensörü motor yönetim sisteminin en önemli birleşenlerinden birisi. Motor suyunun sıcaklık bilgisini ECU'ya raporlayarak ateşleme ayarının yapılmasında önemli rol oynuyor. Yani motor suyu sıcakken farklı, soğukken farklı ateşleme ayarı yapılıyor. Eğer sizin ECT sensörünüz bozuksa motor ısındığı zaman ECU'ya yanlış sıcaklık bilgisi gönderip yanlış ateşleme ayarı yaptırıyor olabilir.

    Siz araç motor soğukken farklı sıcakken farklı tepki veriyor diye belirtince, aklıma bir tek bu geldi.

    Aşağıda konu ile ilgili güzel bilgiler olan bir sayfa linki var.
    www.aa1car.com
    Engine Coolant Sensors
    http://www.aa1car.com/library/coolant_sensors.htm


    Umarım sorununuz bundandır.




  • ECT ve termostadı söktük yenisini taktık fakat durum değişmedi.... Bir an aklıma motor sıcakken tüm suyu boşaltıp soğuk su doldurup denemek geldi... Usta şanzıman ısınınca hata veriyor olabilir yada beyin diyor ne dersiniz ellenmedik tek şanzıman kaldı yada Ankara da bu işten anlıyan başka bir ustayamı gitsem diyorum..
    Ama ne yetkili servis nede Yiğit yada Roteks harici bir yer olması lazım... Fikirlerinizi bekliyorum...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • MAF,Oksijen sensörü,katalitik konvertör,MAP sensör muhtemelen bunlardan biri ECU ya yanlış bilgi gönderiyor.Hocam sen en iyisi Şaşmaz da R-Volvo Servis var.Mustafa usta var orda derdini anlat neler yaşadığını araçta nelerin değiştiğini söyle kendisine mutlaka yardımcı olacaktır.Saygılar.
  • Oksijen sensörü 3 aylık sıfır onu eliyorum, Katalitiğide söktük susturucu taktık oda yemedi sonra tekrar katı taktık, geriye maf kaldı 2 ayrı aracın maf sensörünü (herhangi bir arızası olmayan araclar bunlar) söküp araca taktık gene aynı işin garibi hata falan da yok yani ya arkadaş o kadar sensör var hatayı nasıl göstermez.... Benzin pompası yaparmı acaba bilgisi olan varmı yada sente ayarı duymuştum bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim....R-Volvo ya gideceğim ustama bir şans daha verdikten sonra yada hiç birşey yapmadan verecceğim taksa alacağım sıfır bir araç tırlatacağım ya ne S70 miş arkadaş ömrümü aldı yaa...
  • sayın medir66 hakikaten ilginç bir durum bu ya.akla gelen her şeyi yapmışsın hala çözüm yok.insanı sinir eder.bir şey sorayım 1-
    aracın sık sık su eksiltme yapıyormu?
    2-motor sıcak iken bir yerde durdur aracı.rolantide çalışırken bir arkadaşın arabaya gaz versin.sende plastik yedek su kabı var ya yeşil kapaklı olan onu iyice takip et
    gaz verdiğin durumda şişme yapıyormu?
  • Sayın Volumes aldığımdan beri hiç su eksiltmesi yada yağ eksiltmesi yok damlama dahi yok ama dediğinizi deneyeceğim... Aklıma gelen araç ısınınca tüm suyu boşaltsam soğuk su koysam yani aracı bir anda soğutsam arıza giderse eğerki bu birşeyleri kanıtlarmı yani araç hararetlenince hata çıkardığını kanıtlamış olmak çözümün bir parçası olurmu? Başka çözüm yolumda aklımca tabi sesten gitmek, arıza olunca bir boğuldama oluyor gaz pedalına az yada sonuna kadar basmışsın farketmiyor belirli bir hızda (düşük hız tabi) hızlanmaya çalışıyor..Bu sesten yola çıkarak sesi üreten mekanizma neresidir neden üretir falan gibi bir çözüm yolunu denesem diyorum....
  • mutlu son arıza bulundu pazar pazar işyerini açıp beni çağıran ve akşama kadar uğraşan Başkent Volvo Beytullah ustaya çok teşekkur ediyorum... Sorun şanzımanda imiş yağ değiştirildi uzun yolda program atıldı sonra motor selonoidi mi neymiş o parça değişti ve sorun çözüldü şu anda 40 km aşkın şehir içinde kullandım sıkıntı yok canavar gibi maşallah artık rahat rahat uyuya bilirim herkese teşekkurler fikirlerinden dolayı....
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.