Şimdi Ara

Sabahları aracım zor çalışıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
26.358
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle merhaba. 1 hafta önce 2004 model Hyundai Getz 1.5 GLS CRDi aldım. Benden önceki saihibi araca yakıt olarak Shell'den Euro Dizel koyduğunu ve başka yakıt koymadığını söyledi. 2 gün önce acelem olduğu için BP'den depoyu yarıya kadar doldurdum Euro Dizel. Fakat aracım sabahları zor çalışır oldu. Gösterge panelinde ısıtma ışığının sönmesini bekliyorum ve ardından çalıştırıyorum aracı. Buna rağmen 2-3 kez marş bastıktan sonra aracım ancak çalışıyor. BP'den yakıt almadan önce böyle bir şey yoktu. Sizde farklı istasyondan yakıt almamın etkisi varmıdır yoksa sorun ısıtma bujilerinde yada enjeksiyonlarda mıdır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkan52 -- 13 Şubat 2011; 3:26:21 >



  • Akünü ne zaman değiştirdin?
  • Akü 1 ay önce değiştirilmiş. Garanti belgesi hala duruyor.
  • Uzman arkadaşlar daha net cevap verir ama bu durumda ilk aklıma akü gelmişti.. Mesela benimde aküm artık son edmlerini yaşar gibi 1 gün hiç kullanmazsam motor direkt marş vermiyor... Çünkü mazot değişiminin özelliklede bilinen bir marka ile değişmenin bir anda etkisi olduğunu düşünmüyorum, aslında akününde yeni değişmiş olmasıda bir risk bu durumda...
    Sana tavsiyem ilk olarak aküyü aldığın yere başvur bu şeklilde oluyor bu aküyü aldıktan sonra diye baksınlar düzelmezse bir ustaya götürüp motoru bilgisayara bağlat orada sorun varsa anlaşılır..
  • Aküden önce mazotun aklıma gelmesinin nedeni benden önceki sahibi bu zamana kadar hep Shell'den almış.
  • kızdırma bujileri.
  • Emme zamanında dizel motorunda silindir içerisine hava alınır ve sıkıştırılır , sıkışmış havanın üzerine yakıt (mazot) püskürtülür.
    Hava soğuk olduğu için ne kadar sıkıştırılsada hemen istenilen sıcaklığa ulaşamıyor (mazotu yakma sıcaklığı) bu nedenden dolayı kızdırma bujisi silindire alınan havayı ısıtmak için kullanılıyor ve geç çalışma sebebi olarak soğuk hava diyebiliriz...
    Yaklaşık 8 gün olmuş; aynı şikayetiniz hergün devam ediyor mu? Gün içindede aracınızı çalıştırıken bu şikayetiniz söz konusu mu?
  • 3 silindirli olanlardan mı crdi..??
    kızdırma bujilerini birkaçkez çalıştır;marşa basmadan,aç-kapa yaparak; muhakkak etkiler.. yakıtını da değiştir.. 1 depo shell gtl kullan; devirli-basa bas; ne var ne yok söksün motor marş motorunun sesinde bir anormallik var mı; kömürleri problemli olabilir.. yakıt akışkanlığını kaybettiği zaman,motor takı tukur vuruntu yapar,ilk hareketi aldıktan sonra; avans vurma sesinin daha şiddetlisi gibi..
  • 55dogan58 evet hala devam etmekte. Şu aralar maddi sıkıntıda olduğumdan servise götüremiyorum. Malum araba almak biraz sarstı bütçeyi. İlk çalıştırma zorluyor 5-6 saniye sonra motor çalışmaya başlıyor.
    Sonraki çalıştırmalarım 2-3 saniye oluyor.

    rallier_61 evet 3 silindirli olanlardan. Marş motorunda bir sorun olduğunu zannetmiyorum. Sesi gayet temiz geliyor.
  • hyundainin 3 silindirlileri biraz geç çalışıyor genelde.. ateşleme bujisini birkaç kez devreye sokmayı denedin mi??
    benimki neredeyse çeyrek marşta çalışıyor.. araç kaçbin kmde? kurumlanma veya kompresyon kaçağı da olabilir..
  • Araç 100000 km'de. Zaten öyle yapıyorum 3-4 kez kontağı açıp kapatıyorum ki ateşleme bujileri bir kaç kere çalışsın. Uzunda olsa tek marşta ancak çalıştırabiliyorum. Yalnız şunu söylemek istiyorum yorum yazan herkese çok teşekkür ederim. Bir ustaya sorsam bu kadar cevap veren olmazdı. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkan52

    Araç 100000 km'de. Zaten öyle yapıyorum 3-4 kez kontağı açıp kapatıyorum ki ateşleme bujileri bir kaç kere çalışsın. Uzunda olsa tek marşta ancak çalıştırabiliyorum. Yalnız şunu söylemek istiyorum yorum yazan herkese çok teşekkür ederim. Bir ustaya sorsam bu kadar cevap veren olmazdı. :)


    aracınızın 100 bin kmde olduğuna eminmisiniz? alırken baktırdınız mı orasına burasına.
  • Evet Hyundai servisine götürdüm baktırdım. Temiz çıktı. Aldıktan sonra sanayiye tekrardan götürdüm ordada temiz çıktı. Bu çalışmama olayı BP'den yakıt aldıktan sonra başladı. Yakıtın enjeksiyonlardaki farkı yada başka bir değişle farklı yakıt enjeksiyona zarar verirmi?
  • Selam arkadaşlar. Sorunum halloldu. Aracın 3 ısıtma bujileri çalışmadığı için böyle yapıyormuş. Hepsini değiştirdikten sonra tıkır tıkır çalışmaya başladı. Soruma verdiğiniz cevaplar için hepinize teşekkür ederim.
  • SLM benımde 2004 model Hyundai Getz 1.5 GLS aracım var 6 ay once yanı yazın aldım o zamnlar bole bı problemım yoktu hatta bır hafta oncesıne kadarda yoktu ama şu 10 gundur sabahları aracımı calıstıramıyorum mars motoru calısıyor okuden dedıler degıstırdım tamırcıye goturdum eksantırık mılının ustundekı sensor arızalı gosterıyo bılgısar dedı degıstırdı ama sorun cozulmedı snra ne alakaysa trıgere baktı trıger kayısı ıkı dıs atlamıs dedı duzelttı snra ertesı gun kontagı bırkez acıp kapadım snra calıstırdım hafıften zorlandı ama calıstı ıkıncı gun gene aynı seyı tekrarladım calıstı ama sımdı gene calısmıyor sorunu bulamıyorlar kafayı yemek uzereyım:((
  • berkan52 dostum bu ısıtma bujılerını kac paraya taktırdın?şuana kadar 480 lıram gıttı ama sorunum hala aynı:((
  • Batuhan kızdırma bujileri serviste 120 civarı yan sanayi alırsan 50-60'a patlar. Yalnız ben kızdırma bujilerinden sonra mazot pompasınıda değiştirmek zorunda kaldım. Mazot pompasından kaynaklandığını söylediler. Değiştirdim bu aralar tıkır tıkır. Eğer tamirciye gidersen mazot pompasınada baktırmanı tavsiye ederim. Geri kaçırıyor olabilir Bu nedenle mazot motora ulaşmadığı için çalışmıyor. Bunu anlamanın bir yolu daha var. Marş yaparken birisi egzoza baksın. Eğer siyah duman atmıyorsa pompadandır. Onunda servis fiyatı 1500 TL civarı. Ben yan sanayi buldum 300 TL'ye hallettim. Son olarak 480 lira yine iyi. 1 senedir bu aracı kullanıyorum. 1 senede marş yüzünden toplam harcağım para 1700'ü buldu. Artık aracı elden çıkarmayı düşünüyorum. Kronik galiba bu getzlerde.
  • orijinal buji aldım ben 120 tl verdim berkan52'nin dediği gibi.
    bujiler eskiyse yakıtı tam yakmıyor çoğunu dışına atıyor
  • bi tanıdıkta doblo var sabahları çok zor çalışıyor.bakılmadık yer kalmadı sonuç sıfır.yapılanları soyluyorum.bujiler kablolar degişti bobine bakıldı.sensor degişti.beyine bakıldı benzin pompası saglam.lpg de sorun yok.acaba neden olabilir bunlardan başka saygılar
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.