|
Şahin 1.4 ve 1.4 ie: Ayrıntılı Bilgi
1.4 Şahin Neden Tutulmuyor?
Tofaş Şahin 1.4, üretildiği dönemde popüler bir araç olsa da günümüzde daha az tercih ediliyor. Bunun nedenleri arasında şunlar yer alıyor:
- Motor gücünün düşük olması (72 beygir)
- Yakıt verimliliğinin yüksek olmaması (şehir içi 9,2 l/100 km)
- Konforlu olmaması (sert süspansiyon, sınırlı iç mekan)
- Güvenlik özelliklerinin eksik olması (ABS, hava yastıkları gibi)
Tofaş 1.4 Motor Nasıl Anlaşılır?
1.4 litrelik Tofaş motorunu diğer motorlardan ayırt etmek için şunlara dikkat edebilirsin:
- Motor kapağında "1.4" yazısı bulunur.
- Emme manifoldu üzerinde "1.4" yazısı yazılı bir etiket vardır.
- Motor bloğunun yan tarafında "1400" dökümü bulunur.
1.4 Şahin Yorumları
1.4 Şahin kullanıcılarından gelen yorumlar genellikle karışıktır. Bazıları aracın dayanıklılığını ve düşük bakım maliyetlerini övgüyle karşılar. Ancak diğerleri düşük gücünü ve konforsuzluğunu eleştirir.
Şahin 1.4 ie Kullanıcı Yorumları
1.4 ie Şahin, 1.4 karbüratörlü modelden farklı olarak elektronik yakıt enjeksiyon sistemine sahiptir. Kullanıcı yorumları genel olarak 1.4 karbüratörlü modelden daha olumludur. Kullanıcılar daha iyi performans, yakıt verimliliği ve sürüş konforu bildirmektedir.
1.4 Şahin Alınır mı?
1.4 Şahin, satın alınabilecek uygun fiyatlı bir araçtır. Ancak düşük gücü, yüksek yakıt tüketimi ve sınırlı konfor özellikleri nedeniyle herkes için uygun olmayabilir. Aracı almadan önce ihtiyaçlarını ve beklentilerini dikkatlice göz önünde bulundurmalısın.
1.4 Şahin Motoru
1.4 litrelik Şahin motoru, 72 beygir güç ve 114 Nm tork üretir. Motor, karbüratörlü (1.4) veya elektronik yakıt enjeksiyonlu (1.4 ie) seçeneklerle mevcuttur.
Şahin 1.4 Motor Nasıl?
1.4 Şahin motoru, yüksek performanslı bir motor olmamasına rağmen dayanıklı ve güvenilirdir. Ancak düşük gücü nedeniyle şehir içi trafikte ve yokuşlu arazilerde zorlanabilir.