Şimdi Ara

şahin motoru doğan motoru (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
0
Favori
113.600
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kartallarda katalizör iptali işe yararmı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tahsin053


    En süratli olan doğanlar Doğan SL dir. Halbuki onda da tempra motoru vardır, farkı yok ama neden daha hızlı gittiğini hiç çözemedim. Sanayideki tofaş ustalarının da çoğu bunu söylerler ve nedenini açıklayamazlar.

    Enjektörlü tofaşlar karbüratörlü olanlarından daha üstün değil. Karbüratörlüler bence daha iyi. Bakımı daha kolay. Kaputun altı daha az kalabalık. Enjektörün tek farkı 100 km.de 1 litre daha az yakması. Karbüratörlü tofaşlar modifiyeye daha uygundur.

    Katalizör iptalinin motora nefes aldırdığı doğrudur. Ama enjektörlü Şahin ve Doğanlarda bu geçerli değildir. Motorum rahatlasın diye sadece katalizörü iptal ederseniz geleceğini sandığınız beygirler gider. İlla eksoz yaptırmak istiyorsanız headers ve ona göre de komple tesisat döşeyin.



    Tahsin kardeş , ßende de 92 Doğan SL var !.. hızda göze ßatan ßir fark yok !.. acaßa nedeni nedir ?.. kataLizör iptaLi oLayı ßende işeyarar mı ?..




  • Şimdi de tofaş hakkındaki bir efsaneye gelelim:

    DEPO KAPAĞI SOL ARKA ÇAMURLUKTA OLAN Şahin Doğanlar kartaldan bozma diye adlandırılır. Ayrıca piyasada tutulmadıkları gibi cahilce bir inanış ta vardır.
    Sorduğunuzda size Tofaşın ellerinde kalan Kartalları değişikliğe uğratarak Şahin Doğana çevirdiğini anlatırlar. İşte Kartalların arka kısmını ve tavanını kesmişlermiş te, binek tipine çevirmişlermişmiş te.. Bişey biliyormuş gibi atıp tutmayın be kardeşim.. Bunu söylerken tükettiğiniz oksijene, ağzınıza kaçan sineklere yazık..


    Böyle bir uygulama, işçilik olarak arabanın maliyetini geçeceği gibi, bir araç üreticisi için olması mümkün olmayacak bir uygulamadır. Halbuki Tofaş, talep azlığı olduğu için kuş serileri içinde Kartalı daima az sayıda üretmiştir. Tofaş salak mı ki bile bile Kartalı kıyamet kadar üretsin? Tofaş gibi malzemeden çalan bir firmanın aynı arabayı ikinci kez rektefe edeceğini zaten düşünemeyiz.

    Depo kapağının sol arka çamurluğa alınmasıyla benzin deposunun bagajın altına monte edilmesi sağlanarak, bagajın genişlemesi, gerektiğinde arka koltuğun yatırılarak bagajın maksimum kapasitede kullanılması hedeflenmiştir. Ayrıca arka koltuktaki diz mesafesi de arttığından geniş geniş oturma imkanı sağlanmıştır.

    Kartaldan bozma-kesme-kanırtma-törpüleme-iteleme-tepeleme diye bişey yok kardeşim..(nokta)


    ARKADAŞ NOKTAYI ÇOK GÜZEL KOYMUŞ AMA

    1 - TOFAŞ GİBİ MALİYETTEN KAÇINAN BİR FİRMA 1 YIL SONRA ÜRETİMİNİ BİTİRME KARARI ALACAĞI BİR ARABA İÇİN SADECE 1 YIL İÇİN NİYE DEĞİŞİKLİK YAPSINDA BENZİN DEPOSUNU ALTA ALIP GENİŞ HACİM SAĞLAYACAM DİYE KALIP DEĞİŞTİRSİN...

    2- MADEM DEĞİŞTİRDİ EYVALLAH TAMAM DEPO AŞAĞI ALINDI BENZİN DEPO KAPIĞI YANA İNDİ VE YANDAN DEPOLU SAHİN VE DOĞANLAR ÜRETİLDİ TAMAM BUDA GÜZEL PEKİ ŞİMDİ NİYE AZERBAYCANA VE ETHİOPİA TOFAŞ BURSA TARAFINDAN MONTAJ VE YARI MONTAJ HALİNDE GÖNDERİLEN ŞAHİNLER YANDAN DEPOLU DEĞİL...




  • BUNUN NEDENİ ARTIK ELLERİNDE KESECEK KARTAL BULUNMAMASI OLABİLİRMİ...
  • arkadaş en süratLi modeL SL dir dedi ßıraktı !..
  • kartalları kesip şahin doğan yapmak ha.hayatımda duyduğum en komik şey bu herhalde.oldu olacak az daha kesip serçe de yapsalarmış.sanki anadolu kesip,kamyonet yapıyolar
    böyle bişey hakkında yazdığım için bile kendime kızıyorum.

    ayrıca soldan depolu tofaşları,fabrikasyon lpg li olduğu için soldan depolu olarak bilityorum ben.hem lpg hem benzin deposu olduğundan böyle bir değişiklik yapılmış.(diye biliyorum)
    saygılar.
  • 1999-2000 yılında üretilen şahin ve doğanlar da fabrikasyon lpg var ama yandan depolu değil ayrıca tofaş üretimi bitince hatırlarsanız taksicilere yaklaşık 2 milyar civarında bir ücretle boş şahin doğan kasası sattı. ve bu kasaların hepsi yandan depolu idi..
  • arkadaşlar tofaştan bahsediyoruz mantıklı düşünelim kartalı keser şahinde yapar doğanda serçede yeterki paraya çevirsin.. size nacizane bir örnek daha yıl 1997 doğan slx i.e çıkardılar çok hoş bir düz yıldız almy.alaşımlı jant koydular ki herkes bilir arabaya çok yakışmıştır..1997-1998-1999 yılı doğanlarda bu jantlar takılıdır.. peki niye 2000 -2002 modellerinde basit bir plastik jant kapakağı ile ürettiler çünkü JANT stoĞU bitti ve araç üretimini bitirecekleri için yeni bir parti jant sparişi vermediler ve üretim bitinceye kadar plastik kapakla idare ettiler. SİZCE BÖYLE BİR ANLAYIŞ KARTALI KESİP ŞAHİN DOĞAN YAPMAZMI..
  • sayın hotmot.

    tofaşla herhangi alakam yok.bu güne kadar pekçok tofaş kullandım,halen 98 uno kullanıyorum.işçilikte,parçada,aksesuarda ne kadar ucuza kaçtıklarını gayet iyi bilirim.(ne kadar ucuzculuk yapsalarda,kuş serisinin bu ülkenin tüm yükünü yıllarca başarıyla taşıdığını da kabul ederim,etmeliyiz.)
    fakat sözünü ettiğimiz şey çok farklı.kartalı kesip şahin doğan yapmak.herşeyden önce kesmekten kasıt nedir.tavan?arka çamurluklar?zaten efsane arka çamurluklardan çıkıyor.depo kapağı solda diye.bir kartal ile bir şahinin sol arka çamurluğunu gözüne getir lütfen.biri sedan,bagajlı çamurluk,diğeri station.diyelim ki kartalı şahin yapacaklar.sen olsan sadece arka çamurlukları değiştirip mi yaparsın bunu,yoksa kartal arka çamurluğunu kesip yontuP törpüleyip ....... yapıp şahine uydurarak mı.yani maliyeti artırarak mı.ayrıca fizik olarak da imkansız.kartal arka çamurluğundan şahin çamurluğu olmaz.adam kartaldan şahin yapacaksa,tavanı atar,şahin çamurluğunu takar olur biter.
    saygılar




  • sayın on_there

    bende kuş serisinin bu ülkenin tüm yükünü yıllarca başarıyla taşıdığını da kabul ederim ve ediyorumda şu anda bir tofaş kullanıyorum sadece bu konu hakkında piyasada pek çok sölem var doğru olabilirmi ve yukurıda yazdığım gibi şu anda ürettikleri şahinler yandan dedolu değil sadece kuşku uyandırıyor.. bunu merak ediyorum ve bunu öğrenmeye çalışıyorum..

    teşekkürler..
  • sayın hotmot.
    farklı fikirlerde olup da,böyle gerilim yapmadan yazışabilmek çok güzel bişey.bazen öyle ortamlar oluyor ki,insanlar sadece gerilim yapmak için cevap yazıyorlar.art niyetlerini daha ilk cümleden belli ediyorlar.fikir ve bilgilerimizi paylaşmak hem yeni şeyler öğrenmemizi sağlıyor,hem tek tip düşünce tarzından bizleri kurtarıyor.bilgi ve fikirlerini bizlerle paylaşan tüm forum arkadaşlarına teşekkürler.

    saygılar.
  • bişeyi sormayı unuttum.bu bahsettiğiniz plastik kapaklı standart jantlı doğanlar,SLX lermi?
    ben sadece S modeller kapaklı biliyordum.(SLX ler ise birşey daha öğrendim demektir )
  • Benim aracım 1983 model doğan,peki bu model hakkında neler biliyorsunuz,yani o yıllarda tofaş ne durumdaydı,bu modeller,hep aynımı üretildi,kendi aralarında farklı versiyonları varmıydı vs vs vs........
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lazminator


    quote:

    Orjinalden alıntı: tahsin053


    En süratli olan doğanlar Doğan SL dir. Halbuki onda da tempra motoru vardır, farkı yok ama neden daha hızlı gittiğini hiç çözemedim. Sanayideki tofaş ustalarının da çoğu bunu söylerler ve nedenini açıklayamazlar.

    Enjektörlü tofaşlar karbüratörlü olanlarından daha üstün değil. Karbüratörlüler bence daha iyi. Bakımı daha kolay. Kaputun altı daha az kalabalık. Enjektörün tek farkı 100 km.de 1 litre daha az yakması. Karbüratörlü tofaşlar modifiyeye daha uygundur.

    Katalizör iptalinin motora nefes aldırdığı doğrudur. Ama enjektörlü Şahin ve Doğanlarda bu geçerli değildir. Motorum rahatlasın diye sadece katalizörü iptal ederseniz geleceğini sandığınız beygirler gider. İlla eksoz yaptırmak istiyorsanız headers ve ona göre de komple tesisat döşeyin.



    Tahsin kardeş , ßende de 92 Doğan SL var !.. hızda göze ßatan ßir fark yok !.. acaßa nedeni nedir ?.. kataLizör iptaLi oLayı ßende işeyarar mı ?..


    yanıt geLmediğine göre cevaßı yazan arkadaş ßir yerden aLıntı yapmış sanırım !.. kendi tecrüßesi oLsaydı en azından ßir yorum yapardı sanırım !.. neyse yinede sağoLsun !..




  • evet arkadaşlar şu kartalları kesip şahin doğan yapma konusu kafama takıldı yokmu nacizhane fikirlerini bizimle paylaşacak...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: on_there

    sayın hotmot.

    tofaşla herhangi alakam yok.bu güne kadar pekçok tofaş kullandım,halen 98 uno kullanıyorum.işçilikte,parçada,aksesuarda ne kadar ucuza kaçtıklarını gayet iyi bilirim.(ne kadar ucuzculuk yapsalarda,kuş serisinin bu ülkenin tüm yükünü yıllarca başarıyla taşıdığını da kabul ederim,etmeliyiz.)
    fakat sözünü ettiğimiz şey çok farklı.kartalı kesip şahin doğan yapmak.herşeyden önce kesmekten kasıt nedir.tavan?arka çamurluklar?zaten efsane arka çamurluklardan çıkıyor.depo kapağı solda diye.bir kartal ile bir şahinin sol arka çamurluğunu gözüne getir lütfen.biri sedan,bagajlı çamurluk,diğeri station.diyelim ki kartalı şahin yapacaklar.sen olsan sadece arka çamurlukları değiştirip mi yaparsın bunu,yoksa kartal arka çamurluğunu kesip yontuP törpüleyip ....... yapıp şahine uydurarak mı.yani maliyeti artırarak mı.ayrıca fizik olarak da imkansız.kartal arka çamurluğundan şahin çamurluğu olmaz.adam kartaldan şahin yapacaksa,tavanı atar,şahin çamurluğunu takar olur biter.
    saygılar




    Zaten "kesme" derken senin bahsettiğin işemi kasdediyorlar arkadşım.

    yoksa öyle törpüleme eğeleme felan değil yani kasdedilen.

    ama zaten sonuçta o parçalar da bişekilde keserek çıkarıp değiştiriliyor.

    edit : ilave yorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dainesee -- 28 Haziran 2008; 2:08:42 >




  • konumuz kesme törpüleme değil....

    iki taraf var...

    taraf a_)

    kartalların bir çeşit işlemlerle (çamurluk ve tavan değişimi) şahin ve doğana dönüştürüldüğü görüşünde.

    (ben bu görüşteyim)

    taraf b_)

    böyle birşeyin olmadığı görüşünde.



    arkadaşlar,bana gayet mantıklı geliyor.sonuçta tofaş bu.herşey beklenir.yıllardan beri alaşım jantlı üretilen doğan modeline en sonunda plastik kapak takan zihniyetten,bunun da beklenilmesi muhtemel

    hem yurtdışına gönderilen şahinlerde eski düzen.neden onlarda depo sol tarafa alınmadı?

    arkadaşın birisi yorum yapmış. "kesecek kartal kalmadığı için" demiş.

    sonuna kadar katılıyorum.




  • tofaşda çalışan birine sormak lazım.kesildimi kesilmedimi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dainesee

    konumuz kesme törpüleme değil....

    iki taraf var...

    taraf a_)

    kartalların bir çeşit işlemlerle (çamurluk ve tavan değişimi) şahin ve doğana dönüştürüldüğü görüşünde.

    (ben bu görüşteyim)

    taraf b_)

    böyle birşeyin olmadığı görüşünde.



    arkadaşlar,bana gayet mantıklı geliyor.sonuçta tofaş bu.herşey beklenir.yıllardan beri alaşım jantlı üretilen doğan modeline en sonunda plastik kapak takan zihniyetten,bunun da beklenilmesi muhtemel

    hem yurtdışına gönderilen şahinlerde eski düzen.neden onlarda depo sol tarafa alınmadı?

    arkadaşın birisi yorum yapmış. "kesecek kartal kalmadığı için" demiş.

    sonuna kadar katılıyorum.






    sayın dainesee

    bir an için kartaldan şahin yapıldığını düşünelim.iyi de deposu solda olan sadece kartallar.şahinde soldan depo yokki,kartalı bozup,soldan depolu şahin çamurluğunu nasıl taksınlar.(törpüleme olmadığını tabii ki biliyorum o misal vermek içindi) sizin dediğiniz gibi olsa,zaten şahin için de soldan depolu çamurluk yapılmış olması gerekir,şahin için soldan depolu çamurluk yapmışsa,işte bunları da zaten şahinlere takmışlar.(yazmayla anlatılmıyo,konuşmak lazım ) yani iyi düşünürseniz,kartalı bozup şahin yapacaksak,orjinal sağdan depolu şahin çamurluğu takarız,soldan depolu şahinler bence tamamen tasarımla ilgili bişey.biz tofaşın genel müdürü değiliz,depoyu neden sola aldılar bilemeyiz.
    yanlış biliyor olabilirim ama şu var,fabrikasyon lpg başladığı zaman depo sola alındı diye biliyorum.ondan sonra da öyle devam etti.
    topic şahin-doğan motoru üzerineydi,nerelere gittik yahu (ayrıca doğan motoru şahin motorunu döver)

    saygılar.




  • Ya adamlar eski kasadan yeni kasa şahin doğan yapıyolar,bi kartaldan mı şahin yapamayacaklar.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.