Şimdi Ara

şahin motoru doğan motoru (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
0
Favori
113.437
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:


    sayın dainesee

    bir an için kartaldan şahin yapıldığını düşünelim.iyi de deposu solda olan sadece kartallar.şahinde soldan depo yokki,kartalı bozup,soldan depolu şahin çamurluğunu nasıl taksınlar.(törpüleme olmadığını tabii ki biliyorum o misal vermek içindi ) sizin dediğiniz gibi olsa,zaten şahin için de soldan depolu çamurluk yapılmış olması gerekir,şahin için soldan depolu çamurluk yapmışsa,işte bunları da zaten şahinlere takmışlar.(yazmayla anlatılmıyo,konuşmak lazım ) yani iyi düşünürseniz,kartalı bozup şahin yapacaksak,orjinal sağdan depolu şahin çamurluğu takarız,soldan depolu şahinler bence tamamen tasarımla ilgili bişey.biz tofaşın genel müdürü değiliz,depoyu neden sola aldılar bilemeyiz.
    yanlış biliyor olabilirim ama şu var,fabrikasyon lpg başladığı zaman depo sola alındı diye biliyorum.ondan sonra da öyle devam etti.
    topic şahin-doğan motoru üzerineydi,nerelere gittik yahu (ayrıca doğan motoru şahin motorunu döver )

    saygılar.


    @ sayın on_there

    maliyeti mümkün olduğu kadar düşürmeleri lazımdı.eğerki sağdan depolu çamurluk koysalardı o zaman benzin deposunu,arka koltuğu. . . sv bunları hep değiştirmek zorunda kalıcaklardı.

    ama adamlar naptılar? depo aynı yerinde kaldı,arka koltuk yine aynı kaldı....

    benim düşüncem bu yönde ....

    saygılar




  • birçok kaportacıya bu konuyu sordum hep aynı kartaldan kesme diyorlar ama en garantilisi tofaşta çalışan birini bulup sormak. elimizdeki ip uçlarıda bunu gösteriyor

    1 - TOFAŞ GİBİ MALİYETTEN KAÇINAN BİR FİRMA 1 YIL SONRA ÜRETİMİNİ BİTİRME KARARI ALACAĞI BİR ARABA İÇİN SADECE 1 YIL İÇİN NİYE DEĞİŞİKLİK YAPSINDA BENZİN DEPOSUNU ALTA ALIP GENİŞ HACİM SAĞLAYACAM DİYE KALIP DEĞİŞTİRSİN... ONA KEZA ADAMLA SLX ' PLASTİK JANT KAPAĞI TAKTILAR ALAJIM JAN MALİYETİNDEN KURTULMAK İÇİN..MALİYETTEN KAÇMAK İÇİN NİYE 1 YILLIĞINA ARTI MALİYET YAPIP DEPOYU ALTA ALIP GENİŞ HACİM İÇİN YENİ KALIP MALİYETİNE KATLANSINLAR..

    2- MADEM DEĞİŞTİRDİ EYVALLAH TAMAM DEPO AŞAĞI ALINDI BENZİN DEPO KAPIĞI YANA İNDİ VE YANDAN DEPOLU SAHİN VE DOĞANLAR ÜRETİLDİ TAMAM BUDA GÜZEL PEKİ ŞİMDİ NİYE AZERBAYCANA VE ETHİOPİA TOFAŞ BURSA TARAFINDAN MONTAJ VE YARI MONTAJ HALİNDE GÖNDERİLEN ŞAHİNLER YANDAN DEPOLU DEĞİLDE ESKİ SİSTEM 1 YIL ÜRETTİ BAKTI HOŞUNA GİTMEDİ TEKRAR DEPOYU ÜSTE ALDI TEKRAR ESKİ SİSTEM ÜRETTİ.. BUNLAR KAFA KARIŞTIYOR..


    BİLİRSİNİZKİ KARTALLAR HEP YANDAN DEPOLU VE DEPOSU ALTTA İDİ ÜRETİMİ BİTECİĞİ ARALIKTA NİYE BÜTÜN ŞAHİN DOĞANLAR 1 İÇİNDE YANDAN DEPOLU ÜRETİLDİDE ( TAKSİCİLERE SATILAN BOŞ KASALAR DAHİL) SONRA TEKRAR ESKİYE DÖNDÜ..

    BUNLAR BENİM VARSAYIMLARIM... biraz daha araştırsak tez konusu olacak bu konu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hotmot

    birçok kaportacıya bu konuyu sordum hep aynı kartaldan kesme diyorlar ama en garantilisi tofaşta çalışan birini bulup sormak. elimizdeki ip uçlarıda bunu gösteriyor

    1 - TOFAŞ GİBİ MALİYETTEN KAÇINAN BİR FİRMA 1 YIL SONRA ÜRETİMİNİ BİTİRME KARARI ALACAĞI BİR ARABA İÇİN SADECE 1 YIL İÇİN NİYE DEĞİŞİKLİK YAPSINDA BENZİN DEPOSUNU ALTA ALIP GENİŞ HACİM SAĞLAYACAM DİYE KALIP DEĞİŞTİRSİN... ONA KEZA ADAMLA SLX ' PLASTİK JANT KAPAĞI TAKTILAR ALAJIM JAN MALİYETİNDEN KURTULMAK İÇİN..MALİYETTEN KAÇMAK İÇİN NİYE 1 YILLIĞINA ARTI MALİYET YAPIP DEPOYU ALTA ALIP GENİŞ HACİM İÇİN YENİ KALIP MALİYETİNE KATLANSINLAR..

    2- MADEM DEĞİŞTİRDİ EYVALLAH TAMAM DEPO AŞAĞI ALINDI BENZİN DEPO KAPIĞI YANA İNDİ VE YANDAN DEPOLU SAHİN VE DOĞANLAR ÜRETİLDİ TAMAM BUDA GÜZEL PEKİ ŞİMDİ NİYE AZERBAYCANA VE ETHİOPİA TOFAŞ BURSA TARAFINDAN MONTAJ VE YARI MONTAJ HALİNDE GÖNDERİLEN ŞAHİNLER YANDAN DEPOLU DEĞİLDE ESKİ SİSTEM 1 YIL ÜRETTİ BAKTI HOŞUNA GİTMEDİ TEKRAR DEPOYU ÜSTE ALDI TEKRAR ESKİ SİSTEM ÜRETTİ.. BUNLAR KAFA KARIŞTIYOR..


    BİLİRSİNİZKİ KARTALLAR HEP YANDAN DEPOLU VE DEPOSU ALTTA İDİ ÜRETİMİ BİTECİĞİ ARALIKTA NİYE BÜTÜN ŞAHİN DOĞANLAR 1 İÇİNDE YANDAN DEPOLU ÜRETİLDİDE ( TAKSİCİLERE SATILAN BOŞ KASALAR DAHİL) SONRA TEKRAR ESKİYE DÖNDÜ..

    BUNLAR BENİM VARSAYIMLARIM... biraz daha araştırsak tez konusu olacak bu konu



    Güzel bir konu,arkadaşlar görüşlerinizi bekliyor bütün takım.Bence bu konu yerçekiminin mantığımızı zorlaması kadar karışık bir konu.




  • yokmu değerli bilgileri ile bizi aydınlatacak bu bulmaca cözülmeyecek gibi çok bilinmeyenli bir denklem..

    2001 yılında ki şahin doğanlar kartaldan kesme mi değilmi sanırsam bu 2 bilinmeyenli bir denklem..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lazminator


    quote:

    Orjinalden alıntı: lazminator


    quote:

    Orjinalden alıntı: tahsin053


    En süratli olan doğanlar Doğan SL dir. Halbuki onda da tempra motoru vardır, farkı yok ama neden daha hızlı gittiğini hiç çözemedim. Sanayideki tofaş ustalarının da çoğu bunu söylerler ve nedenini açıklayamazlar.

    Enjektörlü tofaşlar karbüratörlü olanlarından daha üstün değil. Karbüratörlüler bence daha iyi. Bakımı daha kolay. Kaputun altı daha az kalabalık. Enjektörün tek farkı 100 km.de 1 litre daha az yakması. Karbüratörlü tofaşlar modifiyeye daha uygundur.

    Katalizör iptalinin motora nefes aldırdığı doğrudur. Ama enjektörlü Şahin ve Doğanlarda bu geçerli değildir. Motorum rahatlasın diye sadece katalizörü iptal ederseniz geleceğini sandığınız beygirler gider. İlla eksoz yaptırmak istiyorsanız headers ve ona göre de komple tesisat döşeyin.



    Tahsin kardeş , ßende de 92 Doğan SL var !.. hızda göze ßatan ßir fark yok !.. acaßa nedeni nedir ?.. kataLizör iptaLi oLayı ßende işeyarar mı ?..


    yanıt geLmediğine göre cevaßı yazan arkadaş ßir yerden aLıntı yapmış sanırım !.. kendi tecrüßesi oLsaydı en azından ßir yorum yapardı sanırım !.. neyse yinede sağoLsun !..



    Cevap yazamamamın sebebi bu konuya uzun süre bakmamış olmam.. Gelelim sorunun cevabına..

    Sahibi olduğun Doğan sl karbüratörlü bir motora sahiptir. Enjeksiyonlu motorlarda katalitik konvertör bulunur. Yani senin arabanda o zamazingo yok

    .........................................


    Sevgili hotmot:

    On there sana izahatını yapmış. Arkadaşın dediği gibi fabrikadan orjinal lpg li çıkan şahin doğanların hepsinin depo kapağı soldadır. Bu sayede benzin ve lpg deposunun komple bagajın altına alınması sağlanmıştır. Bu yüzden dümdüz ve geniş bir bagajı vardır. Sadece benzinli olanların depo kapağı ise bildiğin gibi sağ tarafta çamurluğun üst tarafındadır.

    Senin duyduğun gibi ben de ustalardan hep ' kartaldan kesme' diye duyuyorum. Sen onlara itibar etme. Eline iki anahtar bir tornavidayı alan herşeyi bildiğini zannediyor. O kadar bilselerdi, kartalların bozularak binek tipine çevrilmesinin mümkün olamayacağını bilirlerdi. O kadar biliyorlarsa kendileri çevirsinler kartalı şahine doğana da görelim. Önceki mesajında bahsettiğim gibi; bu iş hem maliyeti katlar hem de üreticinin böyle bişey yapması mümkün değildir. Tofaşın cantlardan çalmasını örnek göstermek te yanlış. Burada kesilip biçilen, tamamen iskeleti bozulan bir arabadan bahsediyoruz. Canta tamah eden bir Tofaş, koskoca arabayı bozup yeniden yapar mı? Kaldı ki kuş serisinin üretildiği dönemde kartallar bineklere oranla daha maliyetliydi ve pahalı satılıyordu. Pahalıya malolan kartalı bozup daha ucuz olan binek tipine çevirmesi Tofaştan beklenemez.

    Eğer söylenildiği gibi Kartallar çok üretilmiş olsaydı ve ellerinde kalsaydı, Tofaş fiyatı kırardı ve her türlü elinden yine çıkarırdı. Niye kesip biçmekle uğraşsınlar?

    Dediğim gibi, sadece fabrikasyon lpg li olan şahin doğanların depo kapağı soldadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahsin053 -- 5 Temmuz 2008; 17:06:54 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tahsin053

    quote:

    Orjinalden alıntı: lazminator


    quote:

    Orjinalden alıntı: lazminator


    quote:

    Orjinalden alıntı: tahsin053


    En süratli olan doğanlar Doğan SL dir. Halbuki onda da tempra motoru vardır, farkı yok ama neden daha hızlı gittiğini hiç çözemedim. Sanayideki tofaş ustalarının da çoğu bunu söylerler ve nedenini açıklayamazlar.

    Enjektörlü tofaşlar karbüratörlü olanlarından daha üstün değil. Karbüratörlüler bence daha iyi. Bakımı daha kolay. Kaputun altı daha az kalabalık. Enjektörün tek farkı 100 km.de 1 litre daha az yakması. Karbüratörlü tofaşlar modifiyeye daha uygundur.

    Katalizör iptalinin motora nefes aldırdığı doğrudur. Ama enjektörlü Şahin ve Doğanlarda bu geçerli değildir. Motorum rahatlasın diye sadece katalizörü iptal ederseniz geleceğini sandığınız beygirler gider. İlla eksoz yaptırmak istiyorsanız headers ve ona göre de komple tesisat döşeyin.



    Tahsin kardeş , ßende de 92 Doğan SL var !.. hızda göze ßatan ßir fark yok !.. acaßa nedeni nedir ?.. kataLizör iptaLi oLayı ßende işeyarar mı ?..


    yanıt geLmediğine göre cevaßı yazan arkadaş ßir yerden aLıntı yapmış sanırım !.. kendi tecrüßesi oLsaydı en azından ßir yorum yapardı sanırım !.. neyse yinede sağoLsun !..



    Cevap yazamamamın sebebi bu konuya uzun süre bakmamış olmam.. Gelelim sorunun cevabına..

    Sahibi olduğun Doğan sl karbüratörlü bir motora sahiptir. Enjeksiyonlu motorlarda katalitik konvertör bulunur. Yani senin arabanda o zamazingo yok

    .........................................


    Sevgili hotmot:

    On there sana izahatını yapmış. Arkadaşın dediği gibi fabrikadan orjinal lpg li çıkan şahin doğanların hepsinin depo kapağı soldadır. Bu sayede benzin ve lpg deposunun komple bagajın altına alınması sağlanmıştır. Bu yüzden dümdüz ve geniş bir bagajı vardır. Sadece benzinli olanların depo kapağı ise bildiğin gibi sağ tarafta çamurluğun üst tarafındadır.

    Senin duyduğun gibi ben de ustalardan hep ' kartaldan kesme' diye duyuyorum. Sen onlara itibar etme. Eline iki anahtar bir tornavidayı alan herşeyi bildiğini zannediyor. O kadar bilselerdi, kartalların bozularak binek tipine çevrilmesinin mümkün olamayacağını bilirlerdi. O kadar biliyorlarsa kendileri çevirsinler kartalı şahine doğana da görelim. Önceki mesajında bahsettiğim gibi; bu iş hem maliyeti katlar hem de üreticinin böyle bişey yapması mümkün değildir. Tofaşın cantlardan çalmasını örnek göstermek te yanlış. Burada kesilip biçilen, tamamen iskeleti bozulan bir arabadan bahsediyoruz. Canta tamah eden bir Tofaş, koskoca arabayı bozup yeniden yapar mı? Kaldı ki kuş serisinin üretildiği dönemde kartallar bineklere oranla daha maliyetliydi ve pahalı satılıyordu. Pahalıya malolan kartalı bozup daha ucuz olan binek tipine çevirmesi Tofaştan beklenemez.

    Eğer söylenildiği gibi Kartallar çok üretilmiş olsaydı ve ellerinde kalsaydı, Tofaş fiyatı kırardı ve her türlü elinden yine çıkarırdı. Niye kesip biçmekle uğraşsınlar?

    Dediğim gibi, sadece fabrikasyon lpg li olan şahin doğanların depo kapağı soldadır.



    sağ aynası olmayan ve bazı modellerde devir göstergesi opsiyon olan sonradan standartlaştırılan şahinler örnek teşkil edebilir..




  • kartalı şahine cevirme gibi sapık bi düşünceyi hiç bir tofaş mühendisi veya çalışanı düşünmez düşüneemz..maaliyeti artıracagı gibi bunun yanında getirileri oldugu kadar götürüleri daha fazla olacaktır..

    hea şimdi doblo gidecek yerine yeni doblo gelecek ben şimdi bi öneri yazayım tofaşa dobloları traşlayalım fiorıno yapalım,,,arkalarıyla gülerler bana buna benzer şeyler..
  • aydınlatıcı bilgileriniz için teşekkürler

    ama bu konu ikiye ayrıldı kimisi çıkıyor evet kesme diyor kimi çıkyor hayır değildir diyor (bu arada kafa karışıyor) iki tarafında tabi kendilerine göre haklı tarafları var hadi bakalım hayırlrsı daha neler öğrenecez..
  • şahinlerde ilk dönemlerde sağ ayna-pas pas-karter koruyucu yoktu
    devir saati şahin s ler çıkınca konuldu
    kuş serisinde opsiyonel standart diye bir şey olmadı hiç
  • örnk albeaların bazı versiyonlarında tam hatırlamıyorum şimdi arkalarda 2 tane kolon varken verilen bir öneri sonucunda ondan sonraki üretimlerde maaliyet acısından iptal edilmiştir.
  • Arkadaslar bendede 94 Şahin var. 0 km almıstık ve su an kmsi 48000 de. Orjinallik hastasıyım. bu nedenle lpg filan taktırmadım. bence bu arabalar o zamanda üretilen en seri arabalardır. su an bile 2000 model arabalara kafa tutabiliyorum. hele rampalarda hıc solugu kesılmıyor. Bu arabalardaki sürüş zewkini başka hiç bi arabadan alamadım. nedendir bilmiyorum. sizler içinde öylemi?? hele araba benimki gibi full orjinal olursa. evde koltukların poşetlerini bile sakladım...xD
  • Birde 93 yılından itibaren şahinlerin motorlarıda elektronik ateşleme olarak üretildi. hatta 93 yılında arka stoplar filan değişti. 94te yine motor aynı 1.6. 95te üretilenler ise 1.4tür ve tempra motordur. bu seneden sonra işçilik kalitesi biraz daha artmıştır.
  • o yılları hatırlıyorum insanlar şahinin beyazını alabilmek için 6 - 7 ay sıra beklerdi ne günler efsane bu arabar kim ne dersin türkiyede Şahin Doğan ölmez meraklısı bitmez..eğer ötv hurda indirimi çıkmasaydı hala birçok 131 ler bile ortalıkta vızır vızır dolanırdıki nitekim halan vardır millet arabasından vazgeçmez. elalem mercedesi bmw si kendine güzel bizim doğanımız şahinimiz bize güzel..

    Sonradan görme eli üç beş kuruş para görenler hemen bu arabalar hakkında atıp tutarlar ama çoğu araba sürmeyi bu aralarda öğrenmiştir yada çoğunun babasının ilk arabasıdır..


    Yanlışsam düzeltin
  • daha öncede belirtmiştim 5 yıl 96 şahine bindim şimdi şükür doblom var memnunum ama ne zaman bir şahin görsem arabamı özlediğimi hatırlıyorum
    güzeldi arabam beni hiç üzmedi
    herkesin alım gücü bir değil onun için kimseyi eleştirmemek lazım.
  • 1988 - 1992 arası üretilen 1.6 karbüratörlü 86 HP olanlar için şunu belirtmek istiyorum :

    Doğanlarda elektronik ateşleme vardır , fakat Şahinler doğanlara göre biraz daha seridir.

    Sebebine gelince "hafiflik" diyorum. Çünkü
    ---Doğan 985 kg.
    ---Şahin 940 kg.
    ( Fabrika çıkış verileridir ).
  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.s43

    Birde 93 yılından itibaren şahinlerin motorlarıda elektronik ateşleme olarak üretildi. hatta 93 yılında arka stoplar filan değişti. 94te yine motor aynı 1.6. 95te üretilenler ise 1.4tür ve tempra motordur. bu seneden sonra işçilik kalitesi biraz daha artmıştır.


    95 te Şahinler Şahin s olarak çıktı ve 1,6 tempra motorlu idi. O sene 1,4 ler yoktu.Doğanlar ise her zaman 1,6 olarak çıktı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: msakalar

    1988 - 1992 arası üretilen 1.6 karbüratörlü 86 HP olanlar için şunu belirtmek istiyorum :

    Doğanlarda elektronik ateşleme vardır , fakat Şahinler doğanlara göre biraz daha seridir.

    Sebebine gelince "hafiflik" diyorum. Çünkü
    ---Doğan 985 kg.
    ---Şahin 940 kg.
    ( Fabrika çıkış verileridir ).


    95 e kadar Şahinler eski düzen motorla çıktı, 95 te tempra motorlu Şahin S oldu ama 92 Doğanlarda Hem Doğan L hem de Doğan SL vardır. Doğan SL ilk tempra motorlu tofaştır.Dolayısıyla eski düzen Şahin Doğana göre azıcık daha seridir. Ağırlıklarına gelince, o olay tam bir muamma. Her Tofaşta ruhsat ağırlığı farklı yazabiliyor, Mesela benim 2001 Şahin 1040 kilo diyor.
    Üretildiğinden beri Şahin Doğana bir türlü standart koymayan ve beygir güçlerini SAE cinsinden veren Tofaşa ban



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahsin053 -- 11 Temmuz 2008; 1:28:16 >




  • ne geyik dönmüş kuş serisiyle ilgili. ben de bildiğim birkaç şeyi yazayım bari

    bildiğiniz gibi bu araçların sıfır satışı 2001 yılında durdu. bunun nedeni de avrupa birliği uyum yasaları gereğince araçlara getirilen standartlar. bu kuş serisini güvenlik testlerine sokmuşlar ; hani şu içine plastik adam koyulan testler var ya, ne kadar hasar aldığını gösteren testler. işte bu testlerde kuş serisi, 1950'li yılların araçlarından bile çok daha büyük zahiyat vermiş. öyle ki, araba adeta kağıt bir top haline geliyormuş resmen çarpışmalarda. hatta arkadan ve yanlardan yapılan çarpış testlerinde, emniyet kemerinin takılı olması ölüm riskini arttıran bir faktör olarak gösterilmiş testi yapanlar tarafından çünkü araba komple bir yumak haline geliyormuş böyle bir durumda da aracın içinden fırlamak yaşama ya da ölümcül yaralanma ihtimalini indirgeyen bir faktörmüş kuş serisinde. işte bu nedenlerden dolayı da hiçbir şekilde satılmaması istenmiş bu araçların. hatta kesinlikle trafik ruhsatlarının da iptal edilmesi istenmiş fakat çok fazla kuş serisi araç olduğu için bu istekleri geri çevrilmiş. bildiğiniz gibi bir yasa çıkmıştı ve belli bir yaşa kadar olan araçlar trafikten men ediliyordu. eğer ab'ye girersek kuş serisini unutun yani en azından büyük şehilerde...

    gelelim ikinci anlatacağım olaya.

    arkadaşlar bu araçları sizler beğenmiyor olabilirsiniz fakat zamanında bu araçlar için aylarca sıra bekleyenler olmuş. yani insanlar parasıyla bile alamıyorlarmış ve sıraya giriyorlarmış. o denli çok talep varmış. zaten o talep yüzünden şu anda hem çok ucuz hem de çok kullanılan bir araç. öyle ki, mesela o zamanlar diyelim ki opel'in, renault'un ya da saab'ın vasat modelleri 10 liraya satılıyor, bu araba da 7.5 liraya satılıyormuş. yani arada çok bir fark olmamasına rağmen insanlar birbirlerine bakarak bu firmaya yönelmiş. durum böyle olunca da hem yedek parça konusunda hem servis konusunda hem de pazar konusunda çok gelişmiş. ne kadar şanssızız ki böyle dandik bir araca vuruyor piyango...

    bunlar da genel detaylar...

    -yapılan bir araştırmaya göre ölümlü kazaların çok büyük bir bölümü kuş serisiyle oluyor.

    -kuş serisinin, son surat giderken dengesiz bir şekilde frene basılınca hızlanma ihtimali %13'dür. bu ihtimalle dünyanın firene basınca hızlanma ihtimali olan 3 aracından biridir.




  • bunların çoğu şehir efsanesi
  • kontendoo

    Tamam kuş serisinin çok ta kemikli olduğu söylenemez ama kazada da öyle yumak haline filan gelmiyor

    Üretiminin durmasının sebebi tasarım ve teknoloji açısından miyadını doldurmuş olmasıdır.

    Bu arada 50 li yılların arabasını örnek vermişsin de.. 50 li yılların arabaları resmen kaya gibidir ve komple şaselidir. Eskinin araçları bırakın kuş serisi, şimdiki araçlardan bile sağlamdır.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.