Şimdi Ara

şahin motoru doğan motoru

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
0
Favori
113.388
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlarşahin ile doğan motoru arasındaki farklar nelerdir??



  • fark yok i.e lerin enjeksiyonu var diğerlerin yok
    sahinin 1.4 ü var doğanın yok hepsi 1.6
  • Fark var arkadaşlar doğan motoru daha güçlü.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ali119

    Fark var arkadaşlar doğan motoru daha güçlü.


    motora bakıldıgında pekde bi fark olmadıgı kanaatindeyim ama bende dogan motoru daha güçlü diye biliyodum :SSSSSSSSSSS
  • doğan motorları elektronik ateşleme olduğu için biraz daha iyi diye hatırlıyorum

    ama şunu da unutmamak lazım !
    hangi doğan, doğan s, sl , slx hangisi
    ya da hangi şahin ? şahin var, şahin s var, şahin 1.6ie var hangisi ona göre bişey demek lazım
  • şahin 1.6 s ler 80 hp 122nm tork
    doğan 1.6 s 83 hp 131nm tork
    fark var bende bilyorum ama versiyon söylense daha iyi açıklarım
  • arkadaşların dediği gibi motor verilerinde farklar var
    ayrıca doğanları son dişli oranlarıda farklı. bu sayede biraz daha hızlı gidebiliyorlar...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Renault motorlu c180 gerçek mi?
    8 yıl önce açıldı
    Lada vega vs doğan,şahin
    geçen ay açıldı
    Daha Fazla Göster
  • tamam motor farkıda hangi model yılı..?

    sahinler 1975 ten 1990 1 yarısına kadar 4 vites üretildi..1990 dan sonra 5 vites oldu.hatta 1978 yıllarında 1300cc olan sahinler bile vardı.sahinler 1996 yılında sahin s olunca merkezi kilit ile tanıstı.harici takılanlardan bahsetmiyorum.

    doğanlar her zaman 5 vites ve 1600 cc idi...eski kasa doğanlar 1988yılında yeni kasaya geçti.1990 yılında ön camlar otomatik ve merkezi kilit takıldı ve uzantısı "L " oldu..
    bu arada 2 motorda aynı fakat sanzuman farkı var..

    doğanlara 1992 yılında tempra motor (digiplex 2 elektronik ateşleme) takıldı ve uzantısı"""" SL"" oldu.görünüm doğan L tipinde ama motor tempra motorlu.daha sonra doğan tipleri komple revizyona girdi ve SLX ortaya çıktı.."SL " den farkı.görünüm idi.motor yine tempra motoru idi.hafif yeşil camlar ,ön camlar otomatik.koltuklar tempra gibi koltuk (yaylı değil köpük).vites topuzu ve göstergeler farklı.direksiyon simidi farklı.kapı döşemeleri plastikten daha modern yapıldı. 1995 haziranından sonra hidrolik direksiyon takıldı.slx modeller 1997 nin 2 yarısından itibaren yarım enjeksiyon diye tabir edilen tek noktalı enjeksiyonlu motorla donatıldı ve " SLX 1,6 ie" adını aldı.

    sahinlerde motor önce karbüratör ile doğanlara benzetildi.sonra elektronik ateşleme takıldı(1994).ama görünüş yine aynı.mukavva kapı dösemeleri..ön cam otomatiği yok. devir göstergesi yok..koltuklar yaylı sistem.1995 ten itibaren slx motor tamamen sahine koyuldu ve "sahin s " adı ile satıldı.normal sahinden farkı.merkezi kilit ve slx tip motor + göstergeler..1997 yılında enjeksiyonlu model motor + hidrolik direksiyon kondu "SAHİN 1,6 i.e " adı ile satıldı.sahin 1997 yılında bir ara 1400 cc olarak üretildi.
    son dönemlerde motor aynı motordu.fark sadece donanımlarda idi.sahin de hiç bir zaman otomatik cam olmadı.(sonradan takılanlar hariç).doğan sahinin yanında lüx kaldı..

    2 model aracta parca ucuzluğu ve usta bolluğu nedeni ile son kasası olarak 1988 yılından 2000 yılına kadar türk halkının yoğun talebi nedeniyle küçük değişimler ile üretildi.ama güvenlik olarak bir düzenleme yapılmadı.

    bu arada karoser olarak doğanın kapı içi barları vardı ve sahinden daha sağlamdı..sahin daha çabuk çürüyordu.sürüş olarak doğan daha iyiydi..

    motor güçlerini yazmaya gerek yok..eski motorlar 76 hp civarı.slx motorlar 86 hp,ie motorlar 96 hp civarı

    bilgilerde ve donanım yıllarında yanlışlık olabilir.ben çevremde gördüklerimi yazdım..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavis717

    tamam motor farkıda hangi model yılı..?

    sahinler 1975 ten 1990 1 yarısına kadar 4 vites üretildi..1990 dan sonra 5 vites oldu.hatta 1978 yıllarında 1300cc olan sahinler bile vardı.sahinler 1996 yılında sahin s olunca merkezi kilit ile tanıstı.harici takılanlardan bahsetmiyorum.

    doğanlar her zaman 5 vites ve 1600 cc idi...eski kasa doğanlar 1988yılında yeni kasaya geçti.1990 yılında ön camlar otomatik ve merkezi kilit takıldı ve uzantısı "L " oldu..
    bu arada 2 motorda aynı fakat sanzuman farkı var..

    doğanlara 1992 yılında tempra motor (digiplex 2 elektronik ateşleme) takıldı ve uzantısı"""" SL"" oldu.görünüm doğan L tipinde ama motor tempra motorlu.daha sonra doğan tipleri komple revizyona girdi ve SLX ortaya çıktı.."SL " den farkı.görünüm idi.motor yine tempra motoru idi.hafif yeşil camlar ,ön camlar otomatik.koltuklar tempra gibi koltuk (yaylı değil köpük).vites topuzu ve göstergeler farklı.direksiyon simidi farklı.kapı döşemeleri plastikten daha modern yapıldı. 1995 haziranından sonra hidrolik direksiyon takıldı.slx modeller 1997 nin 2 yarısından itibaren yarım enjeksiyon diye tabir edilen tek noktalı enjeksiyonlu motorla donatıldı ve " SLX 1,6 ie" adını aldı.

    sahinlerde motor önce karbüratör ile doğanlara benzetildi.sonra elektronik ateşleme takıldı(1994).ama görünüş yine aynı.mukavva kapı dösemeleri..ön cam otomatiği yok. devir göstergesi yok..koltuklar yaylı sistem.1995 ten itibaren slx motor tamamen sahine koyuldu ve "sahin s " adı ile satıldı.normal sahinden farkı.merkezi kilit ve slx tip motor + göstergeler..1997 yılında enjeksiyonlu model motor + hidrolik direksiyon kondu "SAHİN 1,6 i.e " adı ile satıldı.sahin 1997 yılında bir ara 1400 cc olarak üretildi.
    son dönemlerde motor aynı motordu.fark sadece donanımlarda idi.sahin de hiç bir zaman otomatik cam olmadı.(sonradan takılanlar hariç).doğan sahinin yanında lüx kaldı..

    2 model aracta parca ucuzluğu ve usta bolluğu nedeni ile son kasası olarak 1988 yılından 2000 yılına kadar türk halkının yoğun talebi nedeniyle küçük değişimler ile üretildi.ama güvenlik olarak bir düzenleme yapılmadı.

    bu arada karoser olarak doğanın kapı içi barları vardı ve sahinden daha sağlamdı..sahin daha çabuk çürüyordu.sürüş olarak doğan daha iyiydi..

    motor güçlerini yazmaya gerek yok..eski motorlar 76 hp civarı.slx motorlar 86 hp,ie motorlar 96 hp civarı

    bilgilerde ve donanım yıllarında yanlışlık olabilir.ben çevremde gördüklerimi yazdım..


    mavis717 arkadaş bilgilerin gayet güzel sadece bir iki düzeltme lazım. şahinde 1.6ie motorlar 99 modelde başladı (bende 98 model şahin s vardı ordan biliyorum). 1.4ie ler 97 de başladı.

    şahin ve doğanlar 2001 yılında son buldu. hatta ruhsatta 2002 model yazanlar var. onlarda büyük ihtimal 2001 yılının sonunda satılanlar






  • evet eksiklikler ve yanlış bilgilerim olabilir..mesajımda yazdım zaten.düzeltmeler için teşekkür ederim.

    evet 2001 model sahin/doğan /kartal var .5-6 ay kadar önce 2001 kartal 1,6 ie 11,500 ytl ye satın alındı.
  • ben 91 yılında şahin almıştım.ve araç yeterince güçlüydü.fakat 94 te tempra motorlu kartal slx almıştım o araba kadar güçlü ve seri hiç bir doğan şahin görmedim.
    ankara-izmir yolunda 180 i basmıştım ozamanlar lpg yoktu tabi benzinli kullanımda.

    quote:

    Orjinalden alıntı: bursatipo

    arkadaşlarşahin ile doğan motoru arasındaki farklar nelerdir??
  • olurmu?
    hiç araştırmadınmı sen.kuş serisinin tr yedeki banttan inşi tarih 1 temmuz 2003 tür.ve 2002 model yılına kadar şahin doğan satılmıştır yani 30 haziran 2003 tescil tarihli 2002 model araçlar son olarak satılmıştır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay


    quote:

    Orjinalden alıntı: mavis717

    tamam motor farkıda hangi model yılı..?

    sahinler 1975 ten 1990 1 yarısına kadar 4 vites üretildi..1990 dan sonra 5 vites oldu.hatta 1978 yıllarında 1300cc olan sahinler bile vardı.sahinler 1996 yılında sahin s olunca merkezi kilit ile tanıstı.harici takılanlardan bahsetmiyorum.

    doğanlar her zaman 5 vites ve 1600 cc idi...eski kasa doğanlar 1988yılında yeni kasaya geçti.1990 yılında ön camlar otomatik ve merkezi kilit takıldı ve uzantısı "L " oldu..
    bu arada 2 motorda aynı fakat sanzuman farkı var..

    doğanlara 1992 yılında tempra motor (digiplex 2 elektronik ateşleme) takıldı ve uzantısı"""" SL"" oldu.görünüm doğan L tipinde ama motor tempra motorlu.daha sonra doğan tipleri komple revizyona girdi ve SLX ortaya çıktı.."SL " den farkı.görünüm idi.motor yine tempra motoru idi.hafif yeşil camlar ,ön camlar otomatik.koltuklar tempra gibi koltuk (yaylı değil köpük).vites topuzu ve göstergeler farklı.direksiyon simidi farklı.kapı döşemeleri plastikten daha modern yapıldı. 1995 haziranından sonra hidrolik direksiyon takıldı.slx modeller 1997 nin 2 yarısından itibaren yarım enjeksiyon diye tabir edilen tek noktalı enjeksiyonlu motorla donatıldı ve " SLX 1,6 ie" adını aldı.

    sahinlerde motor önce karbüratör ile doğanlara benzetildi.sonra elektronik ateşleme takıldı(1994).ama görünüş yine aynı.mukavva kapı dösemeleri..ön cam otomatiği yok. devir göstergesi yok..koltuklar yaylı sistem.1995 ten itibaren slx motor tamamen sahine koyuldu ve "sahin s " adı ile satıldı.normal sahinden farkı.merkezi kilit ve slx tip motor + göstergeler..1997 yılında enjeksiyonlu model motor + hidrolik direksiyon kondu "SAHİN 1,6 i.e " adı ile satıldı.sahin 1997 yılında bir ara 1400 cc olarak üretildi.
    son dönemlerde motor aynı motordu.fark sadece donanımlarda idi.sahin de hiç bir zaman otomatik cam olmadı.(sonradan takılanlar hariç).doğan sahinin yanında lüx kaldı..

    2 model aracta parca ucuzluğu ve usta bolluğu nedeni ile son kasası olarak 1988 yılından 2000 yılına kadar türk halkının yoğun talebi nedeniyle küçük değişimler ile üretildi.ama güvenlik olarak bir düzenleme yapılmadı.

    bu arada karoser olarak doğanın kapı içi barları vardı ve sahinden daha sağlamdı..sahin daha çabuk çürüyordu.sürüş olarak doğan daha iyiydi..

    motor güçlerini yazmaya gerek yok..eski motorlar 76 hp civarı.slx motorlar 86 hp,ie motorlar 96 hp civarı

    bilgilerde ve donanım yıllarında yanlışlık olabilir.ben çevremde gördüklerimi yazdım..


    mavis717 arkadaş bilgilerin gayet güzel sadece bir iki düzeltme lazım. şahinde 1.6ie motorlar 99 modelde başladı (bende 98 model şahin s vardı ordan biliyorum). 1.4ie ler 97 de başladı.

    şahin ve doğanlar 2001 yılında son buldu. hatta ruhsatta 2002 model yazanlar var. onlarda büyük ihtimal 2001 yılının sonunda satılanlar







  • quote:

    Orjinalden alıntı: turgay3442

    olurmu?
    hiç araştırmadınmı sen.kuş serisinin tr yedeki banttan inşi tarih 1 temmuz 2003 tür.ve 2002 model yılına kadar şahin doğan satılmıştır yani 30 haziran 2003 tescil tarihli 2002 model araçlar son olarak satılmıştır.



    kardeş doğrudur.kuş serisi banttan inmeseydi hala satardı.bu arada kartallar yük tasımak için dizayn edildiği için karbüratörleri farklıdır ve daha fazla yakıt yakar..ve dolaysı ile çekişleri daha iyidir...
  • valla aynı şekilde aynı tipte aynı 1,6 ie motoruyla çıkartsınlar hemen 1 tane kartal alırı.gerçi bursada özel istek üzerine üretimi varmış ama ben hiç duymadım mesela 2005 model kartal 1,6 ie.....

    varmıdırki böyle özel üretim yaptıran..?

    quote:

    Orjinalden alıntı: mavis717


    quote:

    Orjinalden alıntı: turgay3442

    olurmu?
    hiç araştırmadınmı sen.kuş serisinin tr yedeki banttan inşi tarih 1 temmuz 2003 tür.ve 2002 model yılına kadar şahin doğan satılmıştır yani 30 haziran 2003 tescil tarihli 2002 model araçlar son olarak satılmıştır.



    kardeş doğrudur.kuş serisi banttan inmeseydi hala satardı.bu arada kartallar yük tasımak için dizayn edildiği için karbüratörleri farklıdır ve daha fazla yakıt yakar..ve dolaysı ile çekişleri daha iyidir...





  • bantları etiyopyaya gönederdiler diye duydum.. ya da oraya parça mı gönderyorlardı öyle bişe
  • http://www.holland-car.com/






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elegance883 -- 16 Ekim 2007; 17:51:52 >
  • Arkadaşlar ben çorumda ikamet ediyorum ve önceki sene (2005 yılında) üzerinde şahin ve doğan yüklü tırlar bizim leblebicilerde mola vermişlerdi ve türk cumhuriyetlerine ihraç edildiği avrupa emisyon kurallarına göre türkiyede sıfırının satılamadığı gibi birşeyler söylemişlerdi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nazım19

    Arkadaşlar ben çorumda ikamet ediyorum ve önceki sene (2005 yılında) üzerinde şahin ve doğan yüklü tırlar bizim leblebicilerde mola vermişlerdi ve türk cumhuriyetlerine ihraç edildiği avrupa emisyon kurallarına göre türkiyede sıfırının satılamadığı gibi birşeyler söylemişlerdi.



    arkadaşlar şahin dogan kartal bu aracların sıfırı yok artık araclar etiyopyada toplanıyo bi kızmı iskelet halinde gidiyo bi kızmıda parcalar halinde yani tofas parcalrı burdan gönderiyo sadece....bide sıcak ülkelere gönderilen şahinlerde kalorifer sistemi

    dikkatimi çekti teypte yok:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bursatipo -- 19 Ekim 2007; 21:58:14 >
  • valla bizde 95 sahin S vardı 1.6 karbiratorlü tempra motoru vardı fabrika çıkışlı
  • Evet arkadaşlar, şimdiye kadar çok şahin doğan sahibi oldum. Söylemek istediğim bir kaç şey var.

    Bazı şahin ve doğan 1.6 ie lerde motor gücü ruhsatta 96 hp yazar ..

    96 hp olsaydı bu arabayı tutamazsınız. O zaman 100 hp lik ve yaklaşık 1200 kg lik 1,6 Astralara toz yuttururdunuz.
    96 hp SAE normuna göre verilmiştir. Bu Tofaşın yaptığı ufak bir aldatmacadır.Gerçek değeri veren ölçü birimi DIN'dir. DIN e göre tempra motorlu (karbüratörlü ve enjektörlü farketmez) hepsi 86 hp.dir. Aradaki beygir farkını küçümsemeyin, millet 8-10 beygir için binlerce ytl harcıyor..Bu arada eski 1,6 motorları da 79 veya 81 hp. diye duymuştum, ondan pek emin değilim işte.

    Şahin ve doğanların yürür aksamı aynıdır. Her ne kadar millet bir farkı yok desede şanzıman dişli oranlarında çok küçük bir farktan dolayı doğan ve kartal slx/ie ler şahinlere göre 5-10 km daha süratli giderler.

    En kaliteli işçilikli doğanlar 1995 yılında çıkmıştır. Düşük model doğan alacaklar bu modelin temizlerine baksınlar.

    1997 den itabaren bütün şahin ve doğanların kapı içlerinde koruma barları vardır.

    1,4 motorlu şahinler, 1,6 motorlu abisine göre daha tutumlu değildir. Tesler sonucunda her iki motorun neredeyse aynı yakıtı yaktığı görülmüştür. Bu yüzden 1,4 motorlu olan Şahinler tutulmaz.

    2001 ve 2002 de çıkan kuşların tamamının altı kaplamalıdır ve arabanın altının çürüklere karşı korunması amaçlanmıştır. Bu modellerdeki kuş serileri yaş itibariyle daha eskimediği için işe yarayıp yaramadığını sonraki yıllarda göreceğiz.

    En kısa üretilen kuş modeli ise Kartal kargodur. Piyasada neredeyse hiç yok.

    En süratli olan doğanlar Doğan SL dir. Halbuki onda da tempra motoru vardır, farkı yok ama neden daha hızlı gittiğini hiç çözemedim. Sanayideki tofaş ustalarının da çoğu bunu söylerler ve nedenini açıklayamazlar.

    Enjektörlü tofaşlar karbüratörlü olanlarından daha üstün değil. Karbüratörlüler bence daha iyi. Bakımı daha kolay. Kaputun altı daha az kalabalık. Enjektörün tek farkı 100 km.de 1 litre daha az yakması. Karbüratörlü tofaşlar modifiyeye daha uygundur.

    Katalizör iptalinin motora nefes aldırdığı doğrudur. Ama enjektörlü Şahin ve Doğanlarda bu geçerli değildir. Motorum rahatlasın diye sadece katalizörü iptal ederseniz geleceğini sandığınız beygirler gider. İlla eksoz yaptırmak istiyorsanız headers ve ona göre de komple tesisat döşeyin.

    Bu araçların en zayıf yerleri arka akis kolları ve bilyalarıdır. Sadece bilyanın dağılması yüksek risk vermez ama aşınıp sıkılığını kaybetmiş bir akis kolu gevşeyip yerinden çıkar. Tekerlek te akis koluyla beraber yerinden çıkar ve araba yürümez. Yüksek hızdayken bu olursa çok tehlikelidir.Kontrol ettirmekle de bişey anlaşılmaz. Bu araçlara uzun yıllar binecekler, akis kollarını-bilyalarını periyodik olarak değiştirsinler. Sanayide size 'abi kolu değiştirmeye gerek yok, sen yeni bilya yüzük al,kaynak yapalım' derse ağzını burnunu dağıtın. Kaynağın ne zaman kopacağı belli olmaz, bu resmen ölüme davetiyedir. Bu konuda masraftan kaçmayın.


    Şimdi de tofaş hakkındaki bir efsaneye gelelim:

    DEPO KAPAĞI SOL ARKA ÇAMURLUKTA OLAN Şahin Doğanlar kartaldan bozma diye adlandırılır. Ayrıca piyasada tutulmadıkları gibi cahilce bir inanış ta vardır.
    Sorduğunuzda size Tofaşın ellerinde kalan Kartalları değişikliğe uğratarak Şahin Doğana çevirdiğini anlatırlar. İşte Kartalların arka kısmını ve tavanını kesmişlermiş te, binek tipine çevirmişlermişmiş te.. Bişey biliyormuş gibi atıp tutmayın be kardeşim.. Bunu söylerken tükettiğiniz oksijene, ağzınıza kaçan sineklere yazık..


    Böyle bir uygulama, işçilik olarak arabanın maliyetini geçeceği gibi, bir araç üreticisi için olması mümkün olmayacak bir uygulamadır. Halbuki Tofaş, talep azlığı olduğu için kuş serileri içinde Kartalı daima az sayıda üretmiştir. Tofaş salak mı ki bile bile Kartalı kıyamet kadar üretsin? Tofaş gibi malzemeden çalan bir firmanın aynı arabayı ikinci kez rektefe edeceğini zaten düşünemeyiz.

    Depo kapağının sol arka çamurluğa alınmasıyla benzin deposunun bagajın altına monte edilmesi sağlanarak, bagajın genişlemesi, gerektiğinde arka koltuğun yatırılarak bagajın maksimum kapasitede kullanılması hedeflenmiştir. Ayrıca arka koltuktaki diz mesafesi de arttığından geniş geniş oturma imkanı sağlanmıştır.

    Kartaldan bozma-kesme-kanırtma-törpüleme-iteleme-tepeleme diye bişey yok kardeşim..(nokta)

    Dikkatinizi çektiyse, bütün arabaların depo kapakları arka çamurluk üzerinde. O zaman piyasada Kartaldan bozma BMW, Mercedes, Honda dolaşıyor diyelim.

    Son olarak ta;

    Orjinalinde alüminyüm alaşımlı jant bulunan Doğan serisini, son yıllarda Şahinler gibi plastik kapaklı standart jantlarla çıkaran Tofaş, 'aynı modeli geriye götüren' araç üreticisi olarak güneş sisteminde 'tektir'..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tahsin053 -- 26 Ekim 2007; 16:12:04 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.