Şimdi Ara

Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
212
Cevap
1
Favori
11.408
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  •  Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...
     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...



     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...



    Japon otomobilleri neden bu konuya sıcak bakmıyor atmosferik de direniyorlar hala ? Tce,Tsi, Tjet almış başını gidreken..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 14 Ağustos 2010; 15:17:38 >







  • Benden bu sorunun cevabını merak ediyorum doğrusu . Ama birde şu var 92 model mazda 323 de aynalar elektrikli kumandasının hemen üstünde gece şöförün gözlerini alacak kadar büyük MİRROR yazıyor yıl 2010 Corollaydı sanırın yine kocaman MİRROR yazıyor . Bence adamalar köklerinden kolay kolay kopamıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lacano -- 13 Ağustos 2010; 21:23:10 >
  • adamlar 1.6 atmosferik ile 124 (toyota valvematic 132 bg) beygire ulaşmışlar, artı yakıtı da normal sınıfına göre . vw tsi ile daha yeni 122 bg motor üretti ( gerçi tsi nin torku daha yüksek keyif veren tek yönü bu sayılabilir ) .

    +1.4 turbo beslemeli motorlar bal gibi 1.6 kadar yakıyor yani bir ekonomi de yok ortada

    +turbo için az da olsa dikkat lazım arızası halinde ya üreticiye girer ya kullanıcıya

    e niye uğraşsın turbo vs ile en ufak bir arıza yapsa bu binde birde olsa toyota ve honda kullanıcısıda üreticiside bunu istemez

    hali hazırda iki markada +mazda da sorunsuzlukları ile övünürken bu imajı bozacak hiç bir konuya el atmıyorlar yada ağırdan alıyorlar diye düşünüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    adamlar 1.6 atmosferik ile 124 (toyota valvematic 132 bg) beygire ulaşmışlar, artı yakıtı da normal sınıfına göre . vw tsi ile daha yeni 122 bg motor üretti ( gerçi tsi nin torku daha yüksek keyif veren tek yönü bu sayılabilir ) .

    +1.4 turbo beslemeli motorlar bal gibi 1.6 kadar yakıyor yani bir ekonomi de yok ortada

    +turbo için az da olsa dikkat lazım arızası halinde ya üreticiye girer ya kullanıcıya

    e niye uğraşsın turbo vs ile en ufak bir arıza yapsa bu binde birde olsa toyota ve honda kullanıcısıda üreticiside bunu istemez

    hali hazırda iki markada +mazda da sorunsuzlukları ile övünürken bu imajı bozacak hiç bir konuya el atmıyorlar yada ağırdan alıyorlar diye düşünüyorum



    Ek olarak atmosferik motorda o devirleri çevirmek bir keyiftir




  • skoda octavia 1.4tsi ve toyota auris 1.6 dual vvti karşılaştırmasında,tsi daha performanslı çıktı,o kadar ağılık fazlalığına rağmen.. 1.4tsi octi dsg düşürmüştüm zamanında ;ambiente donanımı,keşke alsaymışım,cebimde kalan parayla da lpDi taktırır,mis gibi binerdim
  • Japonlarında değişken subab zamanlamalı sistemleri var (V-tec, Mivec, VVT-I, Valvematic) turbodan daha zevkli...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    skoda octavia 1.4tsi ve toyota auris 1.6 dual vvti karşılaştırmasında,tsi daha performanslı çıktı,o kadar ağılık fazlalığına rağmen.. 1.4tsi octi dsg düşürmüştüm zamanında ;ambiente donanımı,keşke alsaymışım,cebimde kalan parayla da lpDi taktırır,mis gibi binerdim

    ağırlık farkı derken?

    auris octoviadan daha ağırdır belirteyimde
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sorunsuzluklarını sarsmamak için risk almayı göze alamıyorlar bence.
  • zevkli olan ve normal atmosferiklerden bariz farklı bir sistem varsa o da honda 1.6dohc vtec vti(B16 kod),2.0dohc i-vtec(k20 kod) motorlardır,gerisi tasarruf amacıyla üretildiğinden günlük kullanıma uygundur.. toyotanın 1.8 vvtli motoru da hatrı sayılır derecede zevklidir(bkz. t-sport corolla)..
    ama yine de benzinli turbo charge derim,olmadı super charge.. günlük kullanımda aşırı beslemeli motorlar,yukarıda bahsettiğim gerçek değişkem zamanlamalı sübaplı motorlara göre daha yaygındır,yakıt olayı da lpg ile çözülebilir,değişken zamanlamalı sübaplı motorlardakinin aksine sübap ayarı aralığını sıklaştırmadan..ayrıca bu tip motorlarda lpg zamanla süpap da bükebiliyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    adamlar 1.6 atmosferik ile 124 (toyota valvematic 132 bg) beygire ulaşmışlar, artı yakıtı da normal sınıfına göre . vw tsi ile daha yeni 122 bg motor üretti ( gerçi tsi nin torku daha yüksek keyif veren tek yönü bu sayılabilir ) .

    +1.4 turbo beslemeli motorlar bal gibi 1.6 kadar yakıyor yani bir ekonomi de yok ortada

    +turbo için az da olsa dikkat lazım arızası halinde ya üreticiye girer ya kullanıcıya

    e niye uğraşsın turbo vs ile en ufak bir arıza yapsa bu binde birde olsa toyota ve honda kullanıcısıda üreticiside bunu istemez

    hali hazırda iki markada +mazda da sorunsuzlukları ile övünürken bu imajı bozacak hiç bir konuya el atmıyorlar yada ağırdan alıyorlar diye düşünüyorum


    1.4 motorun 180 beygirliğide var
    Avensis' in 1.6 132 beygirlik versiyonu, 1.4 tsi motorlu bir Passat' tan performans olarak geri kalır

    Ayrıca konuya genel olarak değil de bu şekilde kör kıyaslar ile sığ bakarsak doğru cevabı bulamayız.




    Toyota, Honda, devamında Subaru, Nissan, Mazda ve diğer japon üreticiler ...
    Bunların satışlarının yoğunlaştığı pazar neresi?
    elbette ufak Türkiye pazarı değil. Avrupa' nın geri kalanı da değil. Asya pazarı, yine değil ...
    Neresi; Amerika pazarı.

    Amerika otomobil pazarının şartlarını düşünürsek bu sorunun cevabı zaten çıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 13 Ağustos 2010; 22:24:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    adamlar 1.6 atmosferik ile 124 (toyota valvematic 132 bg) beygire ulaşmışlar, artı yakıtı da normal sınıfına göre . vw tsi ile daha yeni 122 bg motor üretti ( gerçi tsi nin torku daha yüksek keyif veren tek yönü bu sayılabilir ) .

    +1.4 turbo beslemeli motorlar bal gibi 1.6 kadar yakıyor yani bir ekonomi de yok ortada

    +turbo için az da olsa dikkat lazım arızası halinde ya üreticiye girer ya kullanıcıya

    e niye uğraşsın turbo vs ile en ufak bir arıza yapsa bu binde birde olsa toyota ve honda kullanıcısıda üreticiside bunu istemez

    hali hazırda iki markada +mazda da sorunsuzlukları ile övünürken bu imajı bozacak hiç bir konuya el atmıyorlar yada ağırdan alıyorlar diye düşünüyorum


    1.4 motorun 180 beygirliğide var
    ayrıca Avensis' in 1.6 132 beygirlik versiyonu, 1.4 tsi motorlu bir Passat' tan performans olarak geri kalır

    Ayrıca konuya genel olarak değil de bu şekilde kör kıyaslar ile sığ bakarsak doğru cevabı bulamayız.




    Toyota, Honda, devamında Subaru, Nissan, Mazda ve diğer japon üreticiler ...
    Bunların satışlarının yoğunlaştığı pazar neresi?
    elbette ufak Türkiye pazarı değil. Avrupa' nın geri kalanı da değil. Asya pazarı, yine değil ...
    Neresi; Amerika pazarı.

    Amerika otomobil pazarının şartlarını düşünürsek bu sorunun cevabı zaten çıkar.


    ee 1.6 hondanın da güçlü versiyonları var?

    1.4tsi 122hp lik passatın 132hp hondadan daha hızlı olduğunu gösteren test varsa merak ediyorum..10hp farka rağmen nası avensis geçilmiş..




  • sorunu pm' den cevaplarım, ilk mesajda belirttiğim gibi konuyu kısır araç karşılaştırmasına döndürmeye gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE


    quote:

    Orijinalden alıntı: can bora


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    adamlar 1.6 atmosferik ile 124 (toyota valvematic 132 bg) beygire ulaşmışlar, artı yakıtı da normal sınıfına göre . vw tsi ile daha yeni 122 bg motor üretti ( gerçi tsi nin torku daha yüksek keyif veren tek yönü bu sayılabilir ) .

    +1.4 turbo beslemeli motorlar bal gibi 1.6 kadar yakıyor yani bir ekonomi de yok ortada

    +turbo için az da olsa dikkat lazım arızası halinde ya üreticiye girer ya kullanıcıya

    e niye uğraşsın turbo vs ile en ufak bir arıza yapsa bu binde birde olsa toyota ve honda kullanıcısıda üreticiside bunu istemez

    hali hazırda iki markada +mazda da sorunsuzlukları ile övünürken bu imajı bozacak hiç bir konuya el atmıyorlar yada ağırdan alıyorlar diye düşünüyorum


    1.4 motorun 180 beygirliğide var
    ayrıca Avensis' in 1.6 132 beygirlik versiyonu, 1.4 tsi motorlu bir Passat' tan performans olarak geri kalır

    Ayrıca konuya genel olarak değil de bu şekilde kör kıyaslar ile sığ bakarsak doğru cevabı bulamayız.




    Toyota, Honda, devamında Subaru, Nissan, Mazda ve diğer japon üreticiler ...
    Bunların satışlarının yoğunlaştığı pazar neresi?
    elbette ufak Türkiye pazarı değil. Avrupa' nın geri kalanı da değil. Asya pazarı, yine değil ...
    Neresi; Amerika pazarı.

    Amerika otomobil pazarının şartlarını düşünürsek bu sorunun cevabı zaten çıkar.


    ee 1.6 hondanın da güçlü versiyonları var?

    1.4tsi 122hp lik passatın 132hp hondadan daha hızlı olduğunu gösteren test varsa merak ediyorum..10hp farka rağmen nası avensis geçilmiş..




    1.4 TSI 122 HP 200 NM torku var.1.6 132 HP ise 160 NM tork.Birisinde turbo var diğerinde yok.Birisi 1500 devriden itibaren gücünü verirken diğeri 4000 devirlerde veriyor.İşte bu nedenle geçiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    adamlar 1.6 atmosferik ile 124 (toyota valvematic 132 bg) beygire ulaşmışlar, artı yakıtı da normal sınıfına göre . vw tsi ile daha yeni 122 bg motor üretti ( gerçi tsi nin torku daha yüksek keyif veren tek yönü bu sayılabilir ) .

    +1.4 turbo beslemeli motorlar bal gibi 1.6 kadar yakıyor yani bir ekonomi de yok ortada

    +turbo için az da olsa dikkat lazım arızası halinde ya üreticiye girer ya kullanıcıya

    e niye uğraşsın turbo vs ile en ufak bir arıza yapsa bu binde birde olsa toyota ve honda kullanıcısıda üreticiside bunu istemez

    hali hazırda iki markada +mazda da sorunsuzlukları ile övünürken bu imajı bozacak hiç bir konuya el atmıyorlar yada ağırdan alıyorlar diye düşünüyorum


    1.4 motorun 180 beygirliğide var
    ayrıca Avensis' in 1.6 132 beygirlik versiyonu, 1.4 tsi motorlu bir Passat' tan performans olarak geri kalır

    Ayrıca konuya genel olarak değil de bu şekilde kör kıyaslar ile sığ bakarsak doğru cevabı bulamayız.




    Toyota, Honda, devamında Subaru, Nissan, Mazda ve diğer japon üreticiler ...
    Bunların satışlarının yoğunlaştığı pazar neresi?
    elbette ufak Türkiye pazarı değil. Avrupa' nın geri kalanı da değil. Asya pazarı, yine değil ...
    Neresi; Amerika pazarı.

    Amerika otomobil pazarının şartlarını düşünürsek bu sorunun cevabı zaten çıkar.

    180 lik motoru barındıran araçların fiyatları nerelerde

    tabiki torku sayesinde tsi motor önde olabilir veya başa baş gidebilir konu bir yarış değil konu vw nin bunu turbo ile honda ve toyotanın bunu turbosuz yapması veya turboya ihtiyaç duymaması

    ve siz 1.4 tsi ile 1.6 valvematic motoru hiçbir şekilde turbo kullanım kurallarına (kitapçığında yazar) riayet etmeden 250-300 km sıkıştırarak kullanın bakalım hangisi sağ kalıyor işin püf noktası burada

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 13 Ağustos 2010; 22:37:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    Avensis' in 1.6 132 beygirlik versiyonu, 1.4 tsi motorlu bir Passat' tan performans olarak geri kalır



    Nasıl geri kalıyor 0-100 Hızlanmaları ve son hızları neredeyse aynı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brujeria -- 13 Ağustos 2010; 22:31:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE


    quote:

    Orijinalden alıntı: can bora


    quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    adamlar 1.6 atmosferik ile 124 (toyota valvematic 132 bg) beygire ulaşmışlar, artı yakıtı da normal sınıfına göre . vw tsi ile daha yeni 122 bg motor üretti ( gerçi tsi nin torku daha yüksek keyif veren tek yönü bu sayılabilir ) .

    +1.4 turbo beslemeli motorlar bal gibi 1.6 kadar yakıyor yani bir ekonomi de yok ortada

    +turbo için az da olsa dikkat lazım arızası halinde ya üreticiye girer ya kullanıcıya

    e niye uğraşsın turbo vs ile en ufak bir arıza yapsa bu binde birde olsa toyota ve honda kullanıcısıda üreticiside bunu istemez

    hali hazırda iki markada +mazda da sorunsuzlukları ile övünürken bu imajı bozacak hiç bir konuya el atmıyorlar yada ağırdan alıyorlar diye düşünüyorum


    1.4 motorun 180 beygirliğide var
    ayrıca Avensis' in 1.6 132 beygirlik versiyonu, 1.4 tsi motorlu bir Passat' tan performans olarak geri kalır

    Ayrıca konuya genel olarak değil de bu şekilde kör kıyaslar ile sığ bakarsak doğru cevabı bulamayız.




    Toyota, Honda, devamında Subaru, Nissan, Mazda ve diğer japon üreticiler ...
    Bunların satışlarının yoğunlaştığı pazar neresi?
    elbette ufak Türkiye pazarı değil. Avrupa' nın geri kalanı da değil. Asya pazarı, yine değil ...
    Neresi; Amerika pazarı.

    Amerika otomobil pazarının şartlarını düşünürsek bu sorunun cevabı zaten çıkar.


    ee 1.6 hondanın da güçlü versiyonları var?

    1.4tsi 122hp lik passatın 132hp hondadan daha hızlı olduğunu gösteren test varsa merak ediyorum..10hp farka rağmen nası avensis geçilmiş..




    2-3 ay önceki AMS dergisinde 1.4 tsi 122 hp skoda suberb ile 1.6 132 hp toyota avensis in karşılaştırma testi vardı.Suberb in performansı avensis e göre çok iyi diyordu dergi...Ayrıca Suberb Passat dan biraz daha ağır.Gerisini siz hesap edin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canvarol

    Sorunsuzluklarını sarsmamak için risk almayı göze alamıyorlar bence.


    Nokta.

    Turbo beslemeli motorların ömrü kısa oluyor. Kullanıcı hatalarında bu daha da fazla tabi. Araç dizel değilse gerekli verim alınamıyor. Turbo için ayrıca fazladan soğtuma elemanları gibi donanıma ihtiyaç duyuluyor. Her devirde ve her motorda verimli olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 13 Ağustos 2010; 22:37:44 >
  • Japonlar ve Turbo örnek Toyota Supra 80'lerin sonunda ve 90'ların başında fırtına gibi esmiş bir makina twin turbo, modifiye ile inanılmaz güçler alınabilen bir efsane, her zaman söylüyorum Japonlar istese turbonun alasını yaparlar. Ama uğraşmıyorlar. sebep?
    Bir Asya ve Abd pazarında turbo olayı pek umursanmıyor.
    İki hibrit olayında lider olup turboya ihtiyaç kalmadan büyük güç ve tasarruf sağlayabilme durumu .
    Bence bu iki sebepten dolayı Japonlar turbo olayını pek takmıyor
  • quote:

    ve siz 1.4 tsi ile 1.6 valvematic motoru hiçbir şekilde turbo kullanım kurallarına (kitapçılarında yazar) riayet etmeden 250-300 km sıkıştırarak kullanın bakalım hangisi sağ kalıyor işin püf noktası burada


    Turbolu motorun kullanım ömrüyle ne alakası var bunun?

    1.6 Valvematic (DOHC sıralı düz silindir atmosferik) motordan performans almak istiyorsan sürekli 4 bin devir üstünde geziceksin, redline' a dayayıp duracaksın. Ben Turbo motoru stop etmeden iki dakika beklerim, avensis sürekli redline' a ne kadar dayanacak ?
    Neden konuyu sidik yarışına dökmek zorundayız ?

    quote:


    tabiki torku sayesinde tsi motor önde olabilir veya başa baş gidebilir konu bir yarış değil konu vw nin bunu turbo ile honda ve toyotanın bunu turbosuz yapması veya turboya ihtiyaç duymaması


    VW aptal, yapamıyor atmosferik motor turboya muhtaç.
    Toyota çok akıllı, turbosu yapıyor.

    Veya;
    Honda aptal, turbo kullanmıyor.
    VW akıllı, turbo kullanıyor.

    Siz bunu mu anladınız ?

    Ben diyorum ki, bu konunun cevabı amerikan pazarının gereksinimlerinde saklı, siz diyorsunuz ki;
    hayır, Honda turbosuz daha iyi araçlar yapıyor ondan kullanmıyor. Peki siz haklısınız.

    Yok başka cevap izninizle, yazanlarla devam edin lütfen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 13 Ağustos 2010; 22:46:38 >




  • Bence sizin yaptığınızda bir bakıma fanatiklik. Yanlış mıyım ?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.