Şimdi Ara

Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
212
Cevap
1
Favori
11.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Böyle bol fanatik dolu bir sayfaya yazmak intihar demektir ama laf da içimizde kalmasın, cevaplayalım...

    "Japon atmosferikle 120 küsür, 130 küsür beygiri görüyormuş..."

    Günlük kullanımda hiçbir zaman çıkmayacağınız bir devirde adam 130 hp görüp geri kalan devirleri ölü olduktan sonra ben ne anladım o gizli beygirlerden... Bu zor birşey değil ki... Ayarlarsın haritalamayı, subap zamanlamasını, çok dar bir aralıkta motor coşar, gerisinde söner... Sonra da adı 130 hp olur...

    "Japonlarda vvti, mivec, vtec cart curt varmış da ondan turboya ihtiyaç duymuyorlarmış..."

    Japonların o kocaman yazdıkları vvti, vtec teknolojilerini almanlar isim vermeye bile değer bulmadılar. Şimdiki hemen hemen tüm alman motorlarda değişken subap zamanlaması var. Hem de öyle 2-3 yıldır değil, 10 seneyi aşkın süredir... Kıyasladığınız TSI motorda da olan değişken subap zamanlaması adı bile anılmayacak kadar basit kalan bir teknolojidir. Öyle motorun üstüne koca puntolarla yazılmaz.

    "Turbo sorun çıkarır da ondan japon amcalar takmıyorlar..."

    Japon amcalar ekonomik küçük hacimli motorlarda maliyet sebebiyle turbo uygulamazken acaba neden performans arabalarında, evo'larda sti'larda turbo kullanıyorlar?

    Corolla, civic, vs... bunlar maliyeti düşük araçlar. Bunlara uygulanacak turbo mekanizması maliyeti epey artırır.

    "Turboluları ben 100 bin km sonra görürüm..."

    Bindiğiniz otobüsler, yükünüzü çeken kamyonlar, gece gündüz çalışan iş makinalarının hepsi turbolu. Hangisi 100 bin de bitti? Turbo uygulamak demek daha kaliteli, daha dayanıklı alaşım kullanmak demektir. Bu da maliyete yansır. Japonlar en düşük maliyetle araç üretip en yüksek fiyatla satan firmalar. Tabi ki buna yanaşmazlar.

    Bir de bindiği valvematic arabaya asrın teknolojisi gözüyle bakanlar var... Yahu bu yeni birşey değil ki. Turbo da yeni değil tamam. Ama direkt enjeksiyonla birlikte turbo uygulamak, stratified yakıt enjekte etmek, işte bu yeni birşey...

    Japonda neden turbo yok diyene de cevabım "maliyet kaygısı" olur. Yoksa japon bilmiyor mu motor ömrüneden çalmamak için malzemeyi güçlendirip de öyle turbo basmayı?

    Alamancı veya japoncu değilim. Kim halkın erşebileceği seviyedeki arabalara yüksek teknolojiyi getirir ve bunu uygun fiyattan satarsa onu takdir ederim. Kim de hiçbir teknolojik yenilk sunmayan motorları sırf sorunsuzluk ismi altında fahiş fiyattan satarsa , 6000 devirde bir de yalandan max hp gösterirse onu da kınarım.




  • O.B.K Sanırım bunun üzerinde başka bir şey söylenmez
  • O.B.K

    guzel bir açıklama yapmuşsın tamamına yakını kabul..

    ancak şu 6000 devirde bilmem ne kadar beygiri yakalamıs kısa surede vs. şeklinde bahsettigin kısmına takıldım.

    tmm yuksek devirde max gucu veriyor olabilir bu araçlar ama turbolu ve turbosuz aynı gucteki araçları karsılastırınca hiçte perforamans bakımından fark oluşmuyor özellikle bu tarz araçlarda yani 120-160 byegir civarlarında.

    hemen ornek vereyim civic type r ve golf gtı. 200 beygir civarında araçlar biri 8000 devirde veriyo biri cok daha once ama type r ın bir yenilgisi yok performans bakımından?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ehed

    Subaru ve Mitsubishi Impreza ve Evo modellerinde küçük hacimli motorlarına(2000cc) turbo koyuyorlar. Eskiden twin turbo bile koyuyorlardı şimdi ne yapıyorlar bilgim yok ama.

    quote:

    Orijinalden alıntı: chnbs

    Japonlar büyük motorlarda konuşturuyorlar zaten turbo işini.Küçükleri de atmosferik istiyorlar demek ki.


    Küçük derken 1.4 ve 1.6 ları kastetmiştim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: institutionalize

    O.B.K

    guzel bir açıklama yapmuşsın tamamına yakını kabul..

    ancak şu 6000 devirde bilmem ne kadar beygiri yakalamıs kısa surede vs. şeklinde bahsettigin kısmına takıldım.

    tmm yuksek devirde max gucu veriyor olabilir bu araçlar ama turbolu ve turbosuz aynı gucteki araçları karsılastırınca hiçte perforamans bakımından fark oluşmuyor özellikle bu tarz araçlarda yani 120-160 byegir civarlarında.

    hemen ornek vereyim civic type r ve golf gtı. 200 beygir civarında araçlar biri 8000 devirde veriyo biri cok daha once ama type r ın bir yenilgisi yok performans bakımından?


    Kastım maksimum hp'sini hangi devirde verdiği değil, motorun torkunun devirlere genel dağılımı.

    Yani başarılı motor demek düzgün bir tork eğrisi sunan motor demektir. Yoksa alt devirlerde çok ölü, üst devirlerde canlı bir motoru al şehiriçinde kullan diye satamazsınız.

    Type r , gti , bunlar isterse 8000 de versin. O devirleri zaten çeviriyorlar. Şehiriçi , günlük kullanım aracı değil bunlar.




  • Zaten japoncular da alt devirde ölü olduklarını kabul ediyorlar ''hayat 5500 devirden sonra başlar'' sözüyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: institutionalize

    O.B.K

    guzel bir açıklama yapmuşsın tamamına yakını kabul..

    ancak şu 6000 devirde bilmem ne kadar beygiri yakalamıs kısa surede vs. şeklinde bahsettigin kısmına takıldım.

    tmm yuksek devirde max gucu veriyor olabilir bu araçlar ama turbolu ve turbosuz aynı gucteki araçları karsılastırınca hiçte perforamans bakımından fark oluşmuyor özellikle bu tarz araçlarda yani 120-160 byegir civarlarında.

    hemen ornek vereyim civic type r ve golf gtı. 200 beygir civarında araçlar biri 8000 devirde veriyo biri cok daha once ama type r ın bir yenilgisi yok performans bakımından?


    Kastım maksimum hp'sini hangi devirde verdiği değil, motorun torkunun devirlere genel dağılımı.

    Yani başarılı motor demek düzgün bir tork eğrisi sunan motor demektir. Yoksa alt devirlerde çok ölü, üst devirlerde canlı bir motoru al şehiriçinde kullan diye satamazsınız.

    Type r , gti , bunlar isterse 8000 de versin. O devirleri zaten çeviriyorlar. Şehiriçi , günlük kullanım aracı değil bunlar.



    Ama kullanıcı bunu bilerek aldıysa alt devirleri çok önemsemiyorsa Turbosuz motoları turbolular kadar iyi gidiyor sonuçta performans olarak buda bir gerçek.En azından bastığında gidiyor üst devirde olsa.




  • öncelikle sunu kabul edelim, türkiyede en cok satan araçlar alman ve fransız araçları cünkü biz bir avrupa ülkesiyiz, ancak dünada almıs lider tek basına bi japon hakimiyeti var iste bu yüzden diger avrupalı firmalar bu hakimiyeti azaltmak için hızlıca bu turbo motor işine girdiler cift kavramalı sanzıman ancak bunlar uzun vadede asırı sorunlar cıkartıyor (cift kavramalı vw de alındıgı gibi sorun cıkartıyor o ayrı ), japonların turboya ihtiyacı yok cünkü atmosferik motorla oldukca iyi işler yapıyorlar,avrupalılar dünya pazarında söz sahibi olmak için ugrasıyorlar, örnek bir honda tubosuz 2.0 lt ye240 ph rahatca koyuyor ve sorun cıkmıyor hangi firman ( mercedes bmw vw opel renault) cıktıta bunu başara bildi, ki bu turbolu araçlar 100 binden sonra akıl almıcak sorunlar cıkartıyor ben ilk gördügümde sok oldum... ama bir toyotamız vardı 1994 model 340 binde sattık araç banamısın dememişti su civic var, 100 binde en ufak bir tıkıtısı yok ama gecenlerde 2006 bi golf e bindim 55 binde her tarafı farklı oynuyor motordan tuaf sesler geliyor bu vw den öte hızlıca turbolu sisteme geçmeye calısmanın verdigi bir proplem...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi witchking34 -- 14 Ağustos 2010; 12:43:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    öncelikle sunu kabul edelim, türkiyede en cok satan araçlar alman ve fransız araçları cünkü biz bir avrupa ülkesiyiz, ancak dünada almıs lider tek basına bi japon hakimiyeti var iste bu yüzden diger avrupalı firmalar bu hakimiyeti azaltmak için hızlıca bu turbo motor işine girdiler cift kavramalı sanzıman ancak bunlar uzun vadede asırı sorunlar cıkartıyor (cift kavramalı vw de alındıgı gibi sorun cıkartıyor o ayrı ), japonların turboya ihtiyacı yok cünkü atmosferik motorla oldukca iyi işler yapıyorlar,avrupalılar dünya pazarında söz sahibi olmak için ugrasıyorlar, örnek bir honda tubosuz 2.0 lt ye240 ph rahatca koyuyor ve sorun cıkmıyor hangi firman ( mercedes bmw vw opel renault) cıktıta bunu başara bildi, ki bu turbolu araçlar 100 binden sonra akıl almıcak sorunlar cıkartıyor ben ilk gördügümde sok oldum... ama bir toyotamız vardı 1994 model 340 binde sattık araç banamısın dememişti su civic var, 100 binde en ufak bir tıkıtısı yok ama gecenlerde 2006 bi golf e bindim 55 binde her tarafı farklı oynuyor motordan tuaf sesler geliyor bu vw den öte hızlıca turbolu sisteme geçmeye calısmanın verdigi bir proplem...


    Bu adamlar o kadar zeki hani 2.0 motordan 240 hp yi rahat rahat çıkarıyorlar.O zaman niye aynı motoru Honda accord a takmıyorlar merak ediyorum?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    öncelikle sunu kabul edelim, türkiyede en cok satan araçlar alman ve fransız araçları cünkü biz bir avrupa ülkesiyiz, ancak dünada almıs lider tek basına bi japon hakimiyeti var iste bu yüzden diger avrupalı firmalar bu hakimiyeti azaltmak için hızlıca bu turbo motor işine girdiler cift kavramalı sanzıman ancak bunlar uzun vadede asırı sorunlar cıkartıyor (cift kavramalı vw de alındıgı gibi sorun cıkartıyor o ayrı ), japonların turboya ihtiyacı yok cünkü atmosferik motorla oldukca iyi işler yapıyorlar,avrupalılar dünya pazarında söz sahibi olmak için ugrasıyorlar, örnek bir honda tubosuz 2.0 lt ye240 ph rahatca koyuyor ve sorun cıkmıyor hangi firman ( mercedes bmw vw opel renault) cıktıta bunu başara bildi, ki bu turbolu araçlar 100 binden sonra akıl almıcak sorunlar cıkartıyor ben ilk gördügümde sok oldum... ama bir toyotamız vardı 1994 model 340 binde sattık araç banamısın dememişti su civic var, 100 binde en ufak bir tıkıtısı yok ama gecenlerde 2006 bi golf e bindim 55 binde her tarafı farklı oynuyor motordan tuaf sesler geliyor bu vw den öte hızlıca turbolu sisteme geçmeye calısmanın verdigi bir proplem...


    Bu adamlar o kadar zeki hani 2.0 motordan 240 hp yi rahat rahat çıkarıyorlar.O zaman niye aynı motoru Honda accord a takmıyorlar merak ediyorum?


    çok yaktığı için ve standart kullanımda konfora yönelik olan bir araca böyle bir motorun takılması çok abes kaçacağı için olmasın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    öncelikle sunu kabul edelim, türkiyede en cok satan araçlar alman ve fransız araçları cünkü biz bir avrupa ülkesiyiz, ancak dünada almıs lider tek basına bi japon hakimiyeti var iste bu yüzden diger avrupalı firmalar bu hakimiyeti azaltmak için hızlıca bu turbo motor işine girdiler cift kavramalı sanzıman ancak bunlar uzun vadede asırı sorunlar cıkartıyor (cift kavramalı vw de alındıgı gibi sorun cıkartıyor o ayrı ), japonların turboya ihtiyacı yok cünkü atmosferik motorla oldukca iyi işler yapıyorlar,avrupalılar dünya pazarında söz sahibi olmak için ugrasıyorlar, örnek bir honda tubosuz 2.0 lt ye240 ph rahatca koyuyor ve sorun cıkmıyor hangi firman ( mercedes bmw vw opel renault) cıktıta bunu başara bildi, ki bu turbolu araçlar 100 binden sonra akıl almıcak sorunlar cıkartıyor ben ilk gördügümde sok oldum... ama bir toyotamız vardı 1994 model 340 binde sattık araç banamısın dememişti su civic var, 100 binde en ufak bir tıkıtısı yok ama gecenlerde 2006 bi golf e bindim 55 binde her tarafı farklı oynuyor motordan tuaf sesler geliyor bu vw den öte hızlıca turbolu sisteme geçmeye calısmanın verdigi bir proplem...


    Bu adamlar o kadar zeki hani 2.0 motordan 240 hp yi rahat rahat çıkarıyorlar.O zaman niye aynı motoru Honda accord a takmıyorlar merak ediyorum?

    iste sizin anlamadınız bu arkadasım performans vardır konfor vardır accord için 2.0 155 ph yeterli cünkü o konfor aracıdır yda onun bi abisi olan E sekmentindeki legant için sizde bir zihniyet 30 milyarlık araç olsun deva yüküyle motor bence bu yanlız örnek mazda 3 le audi a3 alalım mazdanın bi motor seceneklerine bak 1.4 90,1.6 105,.1.6 122, 1.8 140 2.0 150 2.3 260(bu mazda performans serisi) 2.5 188 bunlar benzinli motor secenekleri ama bu audi napıyo 1.4 170 ph koyuyor bu bnek bir araç neden bütün serileri performans gibi düşünüyorsunuz ben bi araca 50 bin tl veriyorsan o araç sorun cıkarmamalı 2 de bir servislerde kosturmamalıyım, bırak performans ı zayıf olsun ki turbo gercekten motor ömrünü cok kısaltıyor....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: institutionalize


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    öncelikle sunu kabul edelim, türkiyede en cok satan araçlar alman ve fransız araçları cünkü biz bir avrupa ülkesiyiz, ancak dünada almıs lider tek basına bi japon hakimiyeti var iste bu yüzden diger avrupalı firmalar bu hakimiyeti azaltmak için hızlıca bu turbo motor işine girdiler cift kavramalı sanzıman ancak bunlar uzun vadede asırı sorunlar cıkartıyor (cift kavramalı vw de alındıgı gibi sorun cıkartıyor o ayrı ), japonların turboya ihtiyacı yok cünkü atmosferik motorla oldukca iyi işler yapıyorlar,avrupalılar dünya pazarında söz sahibi olmak için ugrasıyorlar, örnek bir honda tubosuz 2.0 lt ye240 ph rahatca koyuyor ve sorun cıkmıyor hangi firman ( mercedes bmw vw opel renault) cıktıta bunu başara bildi, ki bu turbolu araçlar 100 binden sonra akıl almıcak sorunlar cıkartıyor ben ilk gördügümde sok oldum... ama bir toyotamız vardı 1994 model 340 binde sattık araç banamısın dememişti su civic var, 100 binde en ufak bir tıkıtısı yok ama gecenlerde 2006 bi golf e bindim 55 binde her tarafı farklı oynuyor motordan tuaf sesler geliyor bu vw den öte hızlıca turbolu sisteme geçmeye calısmanın verdigi bir proplem...


    Bu adamlar o kadar zeki hani 2.0 motordan 240 hp yi rahat rahat çıkarıyorlar.O zaman niye aynı motoru Honda accord a takmıyorlar merak ediyorum?


    çok yaktığı için ve standart kullanımda konfora yönelik olan bir araca böyle bir motorun takılması çok abes kaçacağı için olmasın


    Olay sadece yazılımdan ibaret değil motor egzoz sistelerinde kullanılan farklı parçalar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brujeria


    quote:

    Orijinalden alıntı: institutionalize


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    ..


    Bu adamlar o kadar zeki hani 2.0 motordan 240 hp yi rahat rahat çıkarıyorlar.O zaman niye aynı motoru Honda accord a takmıyorlar merak ediyorum?


    çok yaktığı için ve standart kullanımda konfora yönelik olan bir araca böyle bir motorun takılması çok abes kaçacağı için olmasın


    Olay sadece yazılımdan ibaret değil motor egzoz sistelerinde kullanılan farklı parçalar var.


    ben olay sadece yazılımdan ibaret demedim ki zaten:)




  • Avensis 1.6 132'lik kullanıyorum,sakin kullanırken hiç üşenmeyip 2000-2500 devir hemen civarında vites değiştiriyorum,ortalama hızım 37 km ve ortalama tüketimim 6.8lt.Düşük devirlerde TSI'ın Valvematicten çok daha performanslı olduğunu söylemem gerek yok tabi.

    Basmak istediğim zamanda yine hiç üşenmiyorum devri 5000-6700 arası gezdiriyorum,o arada Passat TSI'ı beklerimTüketimimin çok yüksek olacağını düşünüyorsanız yanılıyorsunuz,aynı şekilde aynı hızlarda basalım,TSI'ın daha ekonomik olacağını sanmıyorum.Çünkü kullanıcılar genelde yüksek hızlarda çok yaktığından bahsediyorlar,bense Avensiste yüksek hızlarda gerçekten çok az yakıyorum.

    Son olarak 122'lik TSI motoru 132'lik Avensis motorundan daha maliyetlidir.Dolayısıyla üretici firma ya daha pahalıya satmalı ya da daha az para kazanmalıdır.VW pahalıya satabiliyor,lakin ben şahsen TSI motoruna fazladan para vermem.Neden diyecek olursanız hemen açıklayayım,sakin kullanırken devirsiz kullanıyorum tüketimim gayet düşük,basmak istediğimde deli gibi devir çeviriyorum TSI'dan daha performanslı,,e ben neden gidipte TSI'a fazladan para vereyim ki?

    Bir de şu küçük motorlarda turbo kullanma olayını VW çıkarmış gibi bir yaygın inanış var.Tam tersi Japonlar bu olayı çok daha eskiden ve çok daha sık kullandılar.Sadece Japonyada sattıkları 659cc'lik araçlarını incelerseniz turboyu ne kadar sık kullandıklarını görürsünüz.Yine aynı şekilde en basitinden bundan 8-10 sene önce Daıhatsu YRV'ler vardı,1.3lt 140 hp.Tüketimide gayet düşüktü,aynı motoru Yaris TS Turboda da kullandılar.Yani örnek çok




  • Mazda Rx-8 1.3 240 hp Yaparsa da yapıyor hani


     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali Dogukan -- 14 Ağustos 2010; 14:12:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: institutionalize


    quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus


    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    öncelikle sunu kabul edelim, türkiyede en cok satan araçlar alman ve fransız araçları cünkü biz bir avrupa ülkesiyiz, ancak dünada almıs lider tek basına bi japon hakimiyeti var iste bu yüzden diger avrupalı firmalar bu hakimiyeti azaltmak için hızlıca bu turbo motor işine girdiler cift kavramalı sanzıman ancak bunlar uzun vadede asırı sorunlar cıkartıyor (cift kavramalı vw de alındıgı gibi sorun cıkartıyor o ayrı ), japonların turboya ihtiyacı yok cünkü atmosferik motorla oldukca iyi işler yapıyorlar,avrupalılar dünya pazarında söz sahibi olmak için ugrasıyorlar, örnek bir honda tubosuz 2.0 lt ye240 ph rahatca koyuyor ve sorun cıkmıyor hangi firman ( mercedes bmw vw opel renault) cıktıta bunu başara bildi, ki bu turbolu araçlar 100 binden sonra akıl almıcak sorunlar cıkartıyor ben ilk gördügümde sok oldum... ama bir toyotamız vardı 1994 model 340 binde sattık araç banamısın dememişti su civic var, 100 binde en ufak bir tıkıtısı yok ama gecenlerde 2006 bi golf e bindim 55 binde her tarafı farklı oynuyor motordan tuaf sesler geliyor bu vw den öte hızlıca turbolu sisteme geçmeye calısmanın verdigi bir proplem...


    Bu adamlar o kadar zeki hani 2.0 motordan 240 hp yi rahat rahat çıkarıyorlar.O zaman niye aynı motoru Honda accord a takmıyorlar merak ediyorum?


    çok yaktığı için ve standart kullanımda konfora yönelik olan bir araca böyle bir motorun takılması çok abes kaçacağı için olmasın


    Ben sana söyleyeyim niye koyamadıklarını.Çünkü bu motordan o gücü elde etmek için ömründen çalmışlar.O gücü elde etmek için devir sayısını abartmışlar.Ha bu motor s2000 gibi arabada çok iş görür ama accordda olmaz.

    Buraya gelipte hondanın en az ömürlü motorunu koyup hem güçlü, hem uzun ömürlü olduğunu vurgulamak ne derece doğru?

    ayrıca güçlü araba her zaman daha konforludur.




  • Motor teknolojisinde Honda ve Mazda en iyi firmalardır. Honda 2.0 240 HP, Mazda 1.3 230 HP atmsoferik motor bunlar. VW Turbo ekliyor supercharger uyguluyor ancak 2.0 TSI 200 HP. Honda zamanında 10-15 sene önce 1.6 160 HP çıkartıyor atmosferik, Opel 1.6 180 HP turboyla zar zor. Fark burada. Honda için Supercharger e, kompressor e filan gerek yok Honda arabalarına sadece bir turbo koysa ortada ne TSI kalır, ne Mercedes. Ferrari bile hp / lt oranında Honda dan gerideydi bir aralar yeni geçti, o da tek bir modeliyle.
  • alman otomobili olarak değilde vw olarak konuya giriş yapayım.
    vw BANA GÖRE tsi konusunda fazla ar-ge yapmadan hızlı bir giriş yaptı , bununda sonuçlarına yavaş yavaş katlanıyor , şu anda tr sınırları içinde motoru değişmiş ( bakın turbo vs. ekipmanı demiyorum , ) motoru komple değişmiş en az 30 tane scirocco gösterebilirim. sonuca bakarsak ya bizim halk turbo arabalara alışık değil yada vw nin tsilarında bi sorun var :)
    1.4 tsi dan bahsediyorum.
  • Turbo uygulaması kesinlikle motor ömrünü kısaltıyor.O.B.K maliyet demiş.Japonlar maliyetten kaçıyor.Bence turbo uygulayanlar ar-ge den kaçıyor.Küçük hacimden yüksek beygirlere motoru sıkıştırarak çıkarmak kısaltacak tabi motor ömrünü.tsi yapan vw grubu niye yıllardır 102 hp lik motoru geliştiremediler.Emsalleri 1.6 motorla 132 hp ye çıkmış o niye hala 98 in teknolojisini kullanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetergin35

    Motor teknolojisinde Honda ve Mazda en iyi firmalardır. Honda 2.0 240 HP, Mazda 1.3 230 HP atmsoferik motor bunlar. VW Turbo ekliyor supercharger uyguluyor ancak 2.0 TSI 200 HP. Honda zamanında 10-15 sene önce 1.6 160 HP çıkartıyor atmosferik, Opel 1.6 180 HP turboyla zar zor. Fark burada. Honda için Supercharger e, kompressor e filan gerek yok Honda arabalarına sadece bir turbo koysa ortada ne TSI kalır, ne Mercedes. Ferrari bile hp / lt oranında Honda dan gerideydi bir aralar yeni geçti, o da tek bir modeliyle.


    mazda 1.3 değildir , wankel teknolojisi yüzünden / satış politikası . aslı 2.5xx cc dir .
    honda turbo yapmaz vw yapamaz opel atmosferik hiç bierşey yapamaz ..olay bu değil . olay firmaların satış politikası / tercihi vs. türlü etkenler.
    bende japon otomobil hastasıyımdır , hatta mazda 323 kullanıyorum ama olaya taraf olarak değil objektif bakmak lazım , ayrıca vti lar 10 15 sene önce değil 1990 yılında civic ef kasaya koyulmuştur.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.