Şimdi Ara

Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
212
Cevap
1
Favori
11.417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    quote:

    Almanlar 1970'den beri Ar-Ge'ye yatırım yapmadan bu haldeler zaten.


    çüş diyorum başka bişi demiyorum..

    Mercedesin Ar-Ge ye ayırdığı bütçeyi duysan ağzın kulaklarına varır..

    aynı şekilde vw grup ve bmw ninkinide


    Seni de Nobel'e aday gösteriyorum arkadaşım.
  • Japon niye turbo motor üretsin ki?
    Onların en büyük satış pazarları ABD ve oralarda turbo ya ne gerek var...Yap motoru bol hacimli,tipsiz,donanımsız aracı sür piyasaya peynir ekmek gibi sat.Avrupa umrunda bile olmaz....Eee turbo motora ne gerek var?

    Hadi onu geçtim dizel motorları niye geliştirmiyorlar?Çünkü ne gerek var o kadar ar-ge'ye ,yatırıma vs. zaten avrupa da satışları düşük ve çok da umursamıyorlar.Avrupa pazarı onlar için değersiz bi pazar.

    Bu konu motorların sağlamlığı ile alakalı değil,biri yapıyor diğeri yapamıyor da değil...Tamamen satış strajeleri.
  • 11 Yıllık toyota geçmişim var ve en son formen olarak görevimi bıraktım kendi görüşlerimi belirtmek isterim

    1- hiç bir firma japonlar kadar müşteri memnuniyeti düşünmez örnek en basiti garanti politikalarına bakın

    2- hiçbir atmosferik avrupa araç aynı hacimde japon aracından iyi devirlenemez

    3- genel olarak avrupa araçları ağırdır yolda ağır ve güven hissi verir japon aracı hafiftir performans verir güveni kazada ortaya çıkar (orta sınıf)

    4- japon araçlarının şanzımanı araç ile uyumludur avrupa çoğu araç bence vites kutuları çok uyumsuz özellikle 1. ve 2. vites

    5- japon araçları artık tamamen tasarruf odaklı avrupa araçlar artık performans yapıp karşılığında tasarruf yaptık derler

    6- avensisteki motor her zaman her şartta kendi selefindeki benzinli motordan az yakar yeterki kullanmayı bil

    7- 1,4 tsı 122bg golf 6 denedim 1.2.3. vites redline yaptım aracı bana 2003 corolla ile aynı tadı verdi ama yıl 2010'du

    8- turboyu çok severim ama şehir içinde değil şehir içinde bana devir ve ayağımı gazdan geri çekip bastığımda gücünü hissettiren torklu makina lazım (yeni 132bg hariç o tamamen tasarruf makinası bence )

    ben sadece hissettiklerimi ve içimden geçenleri söyledim kimse alınmasın ve kimse katılmak zorunda değil önemli olan aynı düşüncelere sahip insanların bilgi alış verişi yapıp hoş muhabbet kurarak tartışmasıdır herkese iyi geceler kazasız belasız sürüşler

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz_sea -- 14 Ağustos 2010; 23:38:56 >




  • Bence japonlar turbo için ar-ge yapıyordur. Turbo olayı kolay iş değil. Motor ömrünü kısaltacağı aşikar ama ne kadar kısaltacak o henüz belli değil. Toyota Priuslardaki fren arızasından dolayı acaip karzimayı çizdirdi. Turbo olayını yapsada yoğurdu üfleyerek yiyecektir. Hondayı bu konuda isteksiz buluyorum. Adamlar yıllardır motor tarzlarında çok büyük değişiklik göstermedi. Hala dizel motoru yok. Mazda hakkında pek fikrim yok. Belki ilk japon turbolu aracı onlar çıkarabilir !
  • quote:

    Orijinalden alıntı: theextasyofcold

    Bence japonlar turbo için ar-ge yapıyordur. Turbo olayı kolay iş değil. Motor ömrünü kısaltacağı aşikar ama ne kadar kısaltacak o henüz belli değil. Toyota Priuslardaki fren arızasından dolayı acaip karzimayı çizdirdi. Turbo olayını yapsada yoğurdu üfleyerek yiyecektir. Hondayı bu konuda isteksiz buluyorum. Adamlar yıllardır motor tarzlarında çok büyük değişiklik göstermedi. Hala dizel motoru yok. Mazda hakkında pek fikrim yok. Belki ilk japon turbolu aracı onlar çıkarabilir !


    Dizeli Yok mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kuflenmispeynir -- 15 Ağustos 2010; 0:18:53 >
  • Japonlar da büyük hacimli motor yapmayı biliyor, Almanlar da...
    Japonlar da spor otomobil yapabiliyor, Almanlar da...
    Japonlar da yakıt tüketimi düşük araçlar üretebiliyor, Almanlar da...
    Japonlar da dayanıklılığa önem veriyor, Almanlar da...
    Japonlar da güvenliğe önem veriyor, Almanlar da...
    Japonlar da lüks araç üretebiliyor, Almanlar da...
    Japon otomobilleri de hak ettikleri yerdeler, Almanlar da...
    Japon araçlarının da ülkemizde fanatizmi mevcut, Alman araçlarının da...

    Dünyada mühendislik zekası ile tanınan ve ABD'den sonra en büyük iki ağır sanayi üreticisine "kötü" demek ya da birini diğerinden tamamen üstün görmek doğru değildir. İki ülke de dünyaya teknoloji üretir ve iki ülke de kullandığımız ürünlerin büyük bir kısmının mucitlerini barındırır. Biri diğerinden bir konuda iyi ise, diğeri de aynı konuda aynı seviyeye gelebilecek sermayeye ve beyin gücüne sahiptir. Almanlar da isterse atmosferik motordan Japonlar kadar güç elde edebilir; Japonlar da isterse Almanlar gibi turboya merak salabilir. Olay tamamen satış politikaları ya da piyasalar ile ilgilidir.

    Toyota Yaris'e bakıp, "Japonlar büyük otomobil üretemez demekle" Polo'ya bakıp "Almanlar büyük otomobil üretemez" demek; Lexus LS'ye bakıp éTüm Japon otomobilleri lükstür" demek ya da Mercedes S500'e bakıp "Tüm Almanlar kalitelidir" demek doğru değildir.

    Not: Tamamen kişisel görüştür ve yanlış olabilir.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    forumda,chip tuning uzmanı adlı Mehmet Gazihan 1.9tdi polosunu kapak açmadan(turbo-intercooler büyütme,chip tuning,düz boru+egr iptali,spor susturucu,nos !)350hp,500nm değerlerinde draglarda kullanıyor,günlükte de kullanıyor.. aşırı besleme motorların dayanımları ve uygulamalar verdiği yanıtlar ,japonların klişe sağlamlığından fazladır,daha fazla bakım ister orası ayrı..yani kapak açılmamış bir turbo motora nos basılıp,herkesin yaptırabileceği uygulamalarla katılıma giriliyorsa,sağlam değildir de nedir? Gazihan ,turbo type-r,TRnin en yüklü atmosferik vtec vti ını geçti bu araçla..



    Nasıl kullanıyor o değerlerde? Keza dyno verisine bakmıştım 2000d-d'ye kadar güç nerdeyse yoktu motorda, ani bi güç patlaması oluyordu sonrasında.

    Geçtiği turbo type-r'ın plakası ne, en yüklü atmosferik vtec vti diye söz ettiğinin ne? Rahmetli Hulk GTR35 570pack yerdi. Stock internal ile hemde! Atmosferik skn, 335i ayırmıştı. Bana turbolu aracın yüklenmesinin kolay olduğunu kimse savunmasın. AB civic vti çok ufak basınçlı bir turboyla stock motorla çok güzel değerlerle gidiyor. Dizelde bu işin kolay olmasının tek sebebi blokta sağlam olması, başka esprisi yok. Ki her dizel de öyle değil. 1.4hdi ile bu değerler çıkabilir mi? Çıkmaz. Modlarken şasi numarasından bakıyorlardı vw'de, mahle(adı her neyse) piston mu var üstünde ne var vs vs diye.


    Bu arada Mehmet Gazihan, konuda ismin geçtiği için böyle yazdım yoksa yazdıklarımda konunun seninle bir ilgisi yok. Çamur atma gibisinden düşünme, amacım o değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeandan -- 15 Ağustos 2010; 0:42:25 >




  • bu arada bazı arkadaşlar hala japon arabalarını sağlam zannediyor , aslında sağlamlıkla dayanıklılığı tanım olarak karıştıran kişiler bunlar...japon arabası hiç bi zaman sağlam olmadı olamazda ama aşırı dayanıklı olduğunu söyleyebilirim , her türlü performans bakımından tecavüzlerime hala gık demeden cevap veriyor ama biyere vursam allah korusun ölürüm ..2010 modelleri bilmiyorum.
  • atmosferik vtece 0.5bar turbo takmak mı mantıklı,yoksa sadece yazılımla orjinalde turbolu bir araçla o gücü elde etmek mi??
    http://www.streetfire.net/video/megachips-polo-19-tdi-laci-vtec_2022897.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 15 Ağustos 2010; 3:21:28 >
  • kişisel tercih öne cıkar burda ben olsam vti + turbo yaparm..:) ama mantık olarak bakarsam sorunsuz dertsiz tasasız yürümek için orjin turbo + ecu..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    atmosferik vtece 0.5ba turbo takmak mı mantıklı,yoksa sadece yazılımla orjinalde turbolu bir araçla o gücü elde etmek mi??
    http://www.streetfire.net/video/megachips-polo-19-tdi-laci-vtec_2022897.htm


    Bir motorun devirlenirken verdiği zevkin bedeli ne peki?

    http://www.streetfire.net/video/skn-typer-vs-335i_743452.htm

    veya onu turbolayınca mantık dahilleri dışında, sapık bir makine olduğunu görmek?

    http://www.streetfire.net/video/gtr-r35-hks-gt570kit-gtr-01-vs-hulk-turbo_697240.htm

    olmadı mı ?

    http://www.streetfire.net/video/gtr-01-vs-hulk-again-second-roll_703793.htm

    Ama ben bunları sevmiyorum mesela. Hafif yere yapışık atmosferik k20-f20 veya f24 280hp civarı bi alet. Pist için sadece


    Topici daha fazla kirletmek istemiyorum, sohbeti devam ettirmek istersen pm atabilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeandan -- 15 Ağustos 2010; 1:19:54 >




  • Japonların ekonomik halk araçlarında öncelikli olarak maliyet sebebi ile turbo motora geçmediğini düşünüyorum, yakıt tüketimi ve performans olarak aynı verimi alabiliyorsa gerekte yok zaten. Bir diğer nedende pazarın talebi tabiki adamların ana pazarı biz değiliz.

    Ayrıca saçmasapan bir vergilendirme sistemimiz var. buda düşük hacimli ve yüksk güçteki motorlu araçlar için avantaj sağlıyor ör, 1.4 180 hp, 1.6 180 hp. ama sadece türkiyede avantaj başka biryerde değil.

    Atmosferik motorun daha uzun ömürlü olacağını düşünmekteyim. 200.000 km 1.4 122 bg TSİ mı 1.6 132 bg toyota motorlu bir aracımı gönül rahatlığıyla alabilirsiniz, şahsen ben toyota motorunu tercih ederim.

    Bence 1000 küsürlü devirlerde max. torkunun %80 nini veren bir 1.6 C segmenti atmosferik şehir içi ve dışında yeterli performans sahiptir öyle çok ölü olmaz tabi turbo gibide olmaz.

    Yeni elentra için 1.6 atmosferik motordan 138 hp olarak bahsediliyor çok iyi bir rakam. demekki sadece joponlar değil korede bu işte iyiimiş.

    Bence vw'nin atmosferik benzinli motorlardaki başarısızlığı, aşırı beslemeli motorlarının ve buradaki başarının sebebi oldu başarı diyorum çünkü satışları ve verimliliği arttı.

    Japonlarında küçük hacimli turboları var ör: colt CZT 1.5T 150 bg (bu motoru sırf türkiye pazarı için 1.8 yerine lancere koymalarını isterdim), yaris motorlu yrv turbo 1.3 129 bg ve 139 bg modelleri, sirion X4 1.0 cc 130 bg.

    Sonuç olarak Bir alfa Guiletta 1.4 170 hp olsa hiç fena olmazdı, küçük hacimli turbo olacaksada böyle olmalı.

    Atmosferik aracım 5. vites 2 d/d çok rahat ilerleyebiliyor ekonomi amaçlı kullandığımda böyle kullanırım.

    Motor güçlendirmesi yapacak olsam turbolu aracı tercih ederdim çünkü daha az paraya daha fazla güç alınabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feylesof2150 -- 15 Ağustos 2010; 1:46:13 >




  • biz savununca fanatik oluyoruz mercedes i bende severim ama ne audi ne vw ne bmw ne yapmıs bügüne kadar atmosferik motorda tek yaptıkları hemen turbo koy vw cıkabildimi 102 ph ın üsüne hyr bi 115 ph koydu deli gibi yaktı fark bile edilmedi nerdeyse güç olarak hemen turbo ya sarıldı mercedes in yol tutusu konforuna lafım yok asla edende ztn sadece kirletmek için yapar bu işi... ancak ya yapmayın size örnek 100 binde civic en ufak seyi yok 55 bindeki golf vitesi titreme safasına girmiş motordan tuaf sesler geliyor her tarafı ayrı oynuyor aracın arza lambası bir türlü sönmüyor turbo bu mu ? 1.6 105 ph lık mazda 3 üm var bana 50 bin tl ye mal oldu bunu alırken babamda cıktı bana gel 2 el bmw yada vw golf alalım daha ii olur mazda türkiyede pek yok diyeaylarca arastırdım test sürüsüne cıktım bu aracı almak için ve belki bana kızacaklar ve fanatik dicekler ama vw o turbo 122 ph lık motoru ile mazda nın 5 te biri bile olamaz benim gözümde...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi witchking34 -- 15 Ağustos 2010; 1:47:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    turbo sistemlerinde de ilerleme kaydedilmiştir,aslen eski bir teknolojidir ama.. variable nozzle turbo mesela.. değişken geometrili sübap sistemine sahip araçlarda hava emişi nasıl devire göre değişiyorsa,değişken geometrili turbo araçlarda da aynı durum söz konusudur.. atmosferik bir vvt motoru yüklemek(egzantrik mili,yay-şapka,headers,ince conta,piston-segmen,kol-pim-saplama,ince vafc ayarları v.s.) ve bir sonuç elde etmek ne kadar zorsa,aşırı beslemeli bir motoru yükleyip(chip tuning,turbo-intercooler büyütme,down pipe v.s.) daha iyi sonuçlar almak o kadar kolaydır..
    forumda,chip tuning uzmanı adlı Mehmet Gazihan 1.9tdi polosunu kapak açmadan(turbo-intercooler büyütme,chip tuning,düz boru+egr iptali,spor susturucu,nos !)350hp,500nm değerlerinde draglarda kullanıyor,günlükte de kullanıyor.. aşırı besleme motorların dayanımları ve uygulamalar verdiği yanıtlar ,japonların klişe sağlamlığından fazladır,daha fazla bakım ister orası ayrı..yani kapak açılmamış bir turbo motora nos basılıp,herkesin yaptırabileceği uygulamalarla katılıma giriliyorsa,sağlam değildir de nedir? Gazihan ,turbo type-r,TRnin en yüklü atmosferik vtec vti ını geçti bu araçla..


    nos bastığını niye söylemiyorsun ? vtec in 1.7 olduğunu niye söylemiyorsun ?

    mehmet ustanın o galibiyeti sadece "ummadık taş baş yarar" lafıdır.

    bundan sonra o vtec le aynı sınıfta yarışamıyacaktır bile çünkü nosla beraber vtec 2-3 sn kesin atar




  • Turbolu motorları seçmemesinin tek sebebi motorda fazladan parça kullanmamak üretim maliyetini düşürmek ve arıza oranını azaltmaktır.Avrupada düşük hacımlı araç kullanımının sebebi Karbon dioksit i azaltmak.
    Yapıyor yapamıyordan farklı politikalar var..

    binek otomobillerde aracın tubolu olması iyi değil uzun kullanımda ve ek masraf
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    adamlar 1.6 atmosferik ile 124 (toyota valvematic 132 bg) beygire ulaşmışlar, artı yakıtı da normal sınıfına göre . vw tsi ile daha yeni 122 bg motor üretti ( gerçi tsi nin torku daha yüksek keyif veren tek yönü bu sayılabilir ) .

    +1.4 turbo beslemeli motorlar bal gibi 1.6 kadar yakıyor yani bir ekonomi de yok ortada

    +turbo için az da olsa dikkat lazım arızası halinde ya üreticiye girer ya kullanıcıya

    e niye uğraşsın turbo vs ile en ufak bir arıza yapsa bu binde birde olsa toyota ve honda kullanıcısıda üreticiside bunu istemez

    hali hazırda iki markada +mazda da sorunsuzlukları ile övünürken bu imajı bozacak hiç bir konuya el atmıyorlar yada ağırdan alıyorlar diye düşünüyorum


    Haklısın dostum sana tamamen katılıyorum. Ayrıca atmosferik olarak turbo araclardan daha ii güç cıkarıyorlar. Mesela Civic'in sedan kasa Type-R'ında(Japonya'da) 225 hp güc var. Aynı şekilde S-2000'de 240 hp güç cıkarıyorlar. Ve turbolu birçok araca kök söktürüyorlar. Niye turboyla uğraşsınlar ki. Türkiye'deki hb Type-R 201 beygir(0-100 km 6,6 sn) olmasına rağmen örneğin Golf GTI'ın hem beygir gücü daha fazla(210 hp),hemde torku fazla(280 NM) iken 0-100 km akselerayonu 6,8 sn. Yani turbosuz olan Type-R kalkışta GTI'ı tokatlıyo, üstelik aynı şey son sürat içinde geçerli. Bi eksiği yok yani. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa


    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    turbo sistemlerinde de ilerleme kaydedilmiştir,aslen eski bir teknolojidir ama.. variable nozzle turbo mesela.. değişken geometrili sübap sistemine sahip araçlarda hava emişi nasıl devire göre değişiyorsa,değişken geometrili turbo araçlarda da aynı durum söz konusudur.. atmosferik bir vvt motoru yüklemek(egzantrik mili,yay-şapka,headers,ince conta,piston-segmen,kol-pim-saplama,ince vafc ayarları v.s.) ve bir sonuç elde etmek ne kadar zorsa,aşırı beslemeli bir motoru yükleyip(chip tuning,turbo-intercooler büyütme,down pipe v.s.) daha iyi sonuçlar almak o kadar kolaydır..
    forumda,chip tuning uzmanı adlı Mehmet Gazihan 1.9tdi polosunu kapak açmadan(turbo-intercooler büyütme,chip tuning,düz boru+egr iptali,spor susturucu,nos !)350hp,500nm değerlerinde draglarda kullanıyor,günlükte de kullanıyor.. aşırı besleme motorların dayanımları ve uygulamalar verdiği yanıtlar ,japonların klişe sağlamlığından fazladır,daha fazla bakım ister orası ayrı..yani kapak açılmamış bir turbo motora nos basılıp,herkesin yaptırabileceği uygulamalarla katılıma giriliyorsa,sağlam değildir de nedir? Gazihan ,turbo type-r,TRnin en yüklü atmosferik vtec vti ını geçti bu araçla..


    nos bastığını niye söylemiyorsun ? vtec in 1.7 olduğunu niye söylemiyorsun ?

    mehmet ustanın o galibiyeti sadece "ummadık taş baş yarar" lafıdır.

    bundan sonra o vtec le aynı sınıfta yarışamıyacaktır bile çünkü nosla beraber vtec 2-3 sn kesin atar



    astigmat-miyop-hipermetrop??
    ben,zaten k20 2.0 swaplı eg hb demedim ki.. vtec vti dedim
    o nos basarsa,Gazihan da kapağı açıp dereceli egzantrik-yay-şapka,hafif volan,stageX baskı balata(şu an orjinal),büyük enjektör,vgt,bla bla .. diye uzayıp giden uygulamalara geçiş yapar ki bunların çoğu o yarışta civicde mevcut olabilir..buda şahıs-marka-motor fanatikliği yapmıyorum,yanlış anlaşılmasın.. caddy de bile kullanılan o aşırı beslemeli motorun neler yapabilieceği..
    not:eski bir vtec2 sahibiyim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    turbo sistemlerinde de ilerleme kaydedilmiştir,aslen eski bir teknolojidir ama.. variable nozzle turbo mesela.. değişken geometrili sübap sistemine sahip araçlarda hava emişi nasıl devire göre değişiyorsa,değişken geometrili turbo araçlarda da aynı durum söz konusudur.. atmosferik bir vvt motoru yüklemek(egzantrik mili,yay-şapka,headers,ince conta,piston-segmen,kol-pim-saplama,ince vafc ayarları v.s.) ve bir sonuç elde etmek ne kadar zorsa,aşırı beslemeli bir motoru yükleyip(chip tuning,turbo-intercooler büyütme,down pipe v.s.) daha iyi sonuçlar almak o kadar kolaydır..
    forumda,chip tuning uzmanı adlı Mehmet Gazihan 1.9tdi polosunu kapak açmadan(turbo-intercooler büyütme,chip tuning,düz boru+egr iptali,spor susturucu,nos !)350hp,500nm değerlerinde draglarda kullanıyor,günlükte de kullanıyor.. aşırı besleme motorların dayanımları ve uygulamalar verdiği yanıtlar ,japonların klişe sağlamlığından fazladır,daha fazla bakım ister orası ayrı..yani kapak açılmamış bir turbo motora nos basılıp,herkesin yaptırabileceği uygulamalarla katılıma giriliyorsa,sağlam değildir de nedir? Gazihan ,turbo type-r,TRnin en yüklü atmosferik vtec vti ını geçti bu araçla..

    Bi düzeltme yapayım sana: Değişken geometrili sübap sistemi değil o. Değişken sübap zamanlaması. Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    turbo sistemlerinde de ilerleme kaydedilmiştir,aslen eski bir teknolojidir ama.. variable nozzle turbo mesela.. değişken geometrili sübap sistemine sahip araçlarda hava emişi nasıl devire göre değişiyorsa,değişken geometrili turbo araçlarda da aynı durum söz konusudur.. atmosferik bir vvt motoru yüklemek(egzantrik mili,yay-şapka,headers,ince conta,piston-segmen,kol-pim-saplama,ince vafc ayarları v.s.) ve bir sonuç elde etmek ne kadar zorsa,aşırı beslemeli bir motoru yükleyip(chip tuning,turbo-intercooler büyütme,down pipe v.s.) daha iyi sonuçlar almak o kadar kolaydır..
    forumda,chip tuning uzmanı adlı Mehmet Gazihan 1.9tdi polosunu kapak açmadan(turbo-intercooler büyütme,chip tuning,düz boru+egr iptali,spor susturucu,nos !)350hp,500nm değerlerinde draglarda kullanıyor,günlükte de kullanıyor.. aşırı besleme motorların dayanımları ve uygulamalar verdiği yanıtlar ,japonların klişe sağlamlığından fazladır,daha fazla bakım ister orası ayrı..yani kapak açılmamış bir turbo motora nos basılıp,herkesin yaptırabileceği uygulamalarla katılıma giriliyorsa,sağlam değildir de nedir? Gazihan ,turbo type-r,TRnin en yüklü atmosferik vtec vti ını geçti bu araçla..

    Bi düzeltme yapayım sana: Değişken geometrili sübap sistemi değil o. Değişken sübap zamanlaması. Saygılar.

    eyvallah,sağol oruçlu kafayla bu kadar oluyor neticede ikisi de silindirlere giren hava miktarında devire göre değişim sağlıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: webbie

    Japonlar da büyük hacimli motor yapmayı biliyor, Almanlar da...
    Japonlar da spor otomobil yapabiliyor, Almanlar da...
    Japonlar da yakıt tüketimi düşük araçlar üretebiliyor, Almanlar da...
    Japonlar da dayanıklılığa önem veriyor, Almanlar da...
    Japonlar da güvenliğe önem veriyor, Almanlar da...
    Japonlar da lüks araç üretebiliyor, Almanlar da...
    Japon otomobilleri de hak ettikleri yerdeler, Almanlar da...
    Japon araçlarının da ülkemizde fanatizmi mevcut, Alman araçlarının da...

    Dünyada mühendislik zekası ile tanınan ve ABD'den sonra en büyük iki ağır sanayi üreticisine "kötü" demek ya da birini diğerinden tamamen üstün görmek doğru değildir. İki ülke de dünyaya teknoloji üretir ve iki ülke de kullandığımız ürünlerin büyük bir kısmının mucitlerini barındırır. Biri diğerinden bir konuda iyi ise, diğeri de aynı konuda aynı seviyeye gelebilecek sermayeye ve beyin gücüne sahiptir. Almanlar da isterse atmosferik motordan Japonlar kadar güç elde edebilir; Japonlar da isterse Almanlar gibi turboya merak salabilir. Olay tamamen satış politikaları ya da piyasalar ile ilgilidir.

    Toyota Yaris'e bakıp, "Japonlar büyük otomobil üretemez demekle" Polo'ya bakıp "Almanlar büyük otomobil üretemez" demek; Lexus LS'ye bakıp éTüm Japon otomobilleri lükstür" demek ya da Mercedes S500'e bakıp "Tüm Almanlar kalitelidir" demek doğru değildir.

    Not: Tamamen kişisel görüştür ve yanlış olabilir.

    Saygılar...



    %100 katılıyorum.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.