Şimdi Ara

Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ... (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
212
Cevap
1
Favori
11.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/


    quote:

    Orijinalden alıntı: kptsedat


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee

    yukarıda cok sey yazdım ancak bu konu ile ilgili bir sey daha ilave etmek istiyorum, japonla yaparsa en iyisini yapar örnek turbo evo10 2 lt 295 ph sc scricco R ise 2.0 255 ph al sana 2 turbo örneyi yapmak isterlerse yapıyolar ama gerekli yerde 40 milyarlık bi araca turbo koyup sonradan da başlarını agrıtmıyorlar ..yapılması gereken yerde yapılıyor ve bugune kadar siz hiç motoru görüneneden güçsüz japon aracı duydunuz mu ben ph testlerinde cok gördüm alman fransız aracı mazda 3 le audi a3 ü dün gece kapıstırdık (1.6 105 ph 1337 kilo kasa artı 4 kisi) audi a3( 1.6 115 ph 1248 kilo kasa 3 kişi) 200 e kadar cıktık ve mazda bittigi yerde 100 mtre öndeydi... arkadaş sonrada teknik bir hata var bence dedi:)


    her zaman aynı hata drag yarışında torku yüksek olan araç kazanır.


    Tork değeri aslında motorların en önemli ve Kw/saat cinsinden üretilen maksimum devirdeki iş enerjisi hesaplamaları da aslında tork ölçümlerinden yola çıkılarak yapılır. Bir motorun maksimum torkunu düşük motor devirlerinden itibaren oluşturması ise bu motoru üreten teknolojinin başarısı olarak kabul edilir. Çünkü düşük motor devirlerinde üretilen bir maksimum tork, zor elde edilebilen ve motorların da ekonomik yakıt tüketim sağlayabildiği bir ortamdır.

    Motorun HP (Horse Power; Beygir Gücü) gücünün yüksek olması ise, sadece motorun maksimum devrinde üretebildiği bir birim değeridir ki normal araç kullanım şartlarında belki de bu maksimum devir sayısında üretilen maksimum gücü kullanmamanız da olasıdır. Ancak maksimum tork günlük kullanımda sürekli elimizin altında olan, aracın akselerasyon veya büyük viteslerde belli devirlerde hızlanması ve devir arttırmasını sağlayan ana öğedir. Aşırı besleme sistemlerinin en belirgin özellikleri maksimum tork değerlerinin oldukça yüksek düzeylerde üretilebilmesidir.

    http://www.tuning53.com/tuning-bilgileri/tork-nedir-ne-ise-yarar.html

    Bu tork neye yarar.
    Arabaya meraklı olanlar torku şu bu diye hava atarlar. Yani ne oluyor.
    Araba söz konusu olunca daha doğrusu bir dönme hareketi olunca önemli
    olan devir sayısıdır, kıyaslamayı aynı devirde yapmak lazımdır. Aynı devirde
    dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır,
    daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider.
    Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.



    Yazdıklarına bi anekdot ta ben ekleyeyim: Çok erken elde edilen yüksek tork yüksek devirlerde torkun çok fazla oranda düşmesi anlamına gelir ki bu da o araçta yüksek devirli kullanımlarda çekiş kaybı yaşamanıza sebep olur. Düşük devirdeki yüksek tork şehir içi kullanımlarda iyi avantaj sağlar. Saygılar.




     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...


    Grafiği yorumlarken ilk başta şu temel bilgiyi bilmek gerekir: “Bir motorun tork eğrisi ne kadar düz bir çizgi şeklinde ilerliyorsa, motor o kadar verimlidir.” Motorun verimli olması kullanılan yakıttan minimum ısıl kayıpla optimum kazanç elde edilebildiği anlamına gelir ki, bu bir motor için en belirleyici kalite faktörlerinin başında gelir.
    Grafikteki her iki motor da benzinlidir. 1.4 litrelik TSI motor 1500 devir seviyelerinden başlayarak 3500 devre kadar aynı tork değerini koruyabilmiştir. Bu demektir ki otomobil bu devir aralıklarında kendinden beklenen en atak(esnek) sürüşü mümkün kılıyor. 1.6 litrelik FSI motor ise, maksimum torkunu 4000 devirde üretmiş ve bu devirden sonra 6300 devirlere kadar fazla bir çekiş kaybetmeden çekişini korumuş. Atmosferik bir motor için gerçekten güzel bir değer fakat 4000 devire kadar otomobilin uyuşuk bir tavır sergilemesi hem yakıt ekonomisi hem de sürüş keyfi açısından kötü bir durum. Bu motordan performans alınabilmesi için yüksek devirde kullanmak şart, bu da çok yüksek ısıl kayıplarla beraber verimsizliği ve yüksek yakıt tüketimini beraberinde getirir. Peki 1.4 TSI motor harika mı? Tabiki değil; onun da 3500 devirden sonra aniden nefesi kesilmeye başlıyor ve FSI motor kadar yüksek devirle motoru çeviremiyor. Bu durumda rampada TSI motor FSI’ya rahatlıkla toz yutturacaktır ve kıyas götürmez şekilde performansını gösterecektir. Düz yolda ise FSI motor, TSI’yı hem hızlanma değeri olarak hem de maksimum sürat anlamında geride bırakacaktır. Ama yakıt ekonomisi ve sürüş keyfi açısından TSI motorun tercih edilebilirliği daha fazla. FSI motorun eğrisi grafiğin hiçbir yerinde düz bir çizgi olarak ilerlemediğinden ilk bakışta başarısız olduğu anlaşılıyor zaten. Bu grafikte kırmızı çizgiyle gösterilen TSI motor tork anlamında da güçlü zaten ama bazı grafiklerde tam tersi olur ve eğri tepe gibi olan mavi grafik kırmızının üzerine çıkar. İşte o durumda da düz ilerleyen grafiğe sahip aracı tercih etmek daha mantıklı olacaktır. Maksimum torku az olsa da o torku değişken devir aralığında sürekli üretebilen motor daha başarılıdır.

    Sen benim dediklerimi grafikle açıklamaya çalışmışsın. Bende yüksek devirde tork düşer dedim farklı bişey söylemedim ki. O yüzden turbolu araçlar yüksek devir çevirmeye pek elverişli değillerdir(Evo hariç). Turbolu motoru sürekli yüksek devir kullanan arkadaşlar varsa şayet pek tavsiye etmiyoruz. Motorun içine etmek istemiyorlarsa ağer. Saygılar.


    dikkat edersen benim yazım senden önce yazıldı sorunuza denk geldi farklı şeyler söylemiyoruz ikisininde avantajı ve dezavantajı ortada.




  • Bilgilendirme için teşekkürler sayın SAMET/

    izninizle sizi bu forumda gönlümüzün TORK ve BEYGİR UZMANI ilan emek istiyorum!!!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: webcin

    Bilgilendirme için teşekkürler sayın SAMET/

    izninizle sizi bu forumda gönlümüzün TORK ve BEYGİR UZMANI ilan emek istiyorum!!!



    Teşekkürler. bildiklerimi paylaşmak benim için zevk.

    bu konu yüzünden neden tartışılır gereksiz hakaretler yapılır anlamak güç.

    "fanatiklikten olsa gerek"


    Herkese iyi geceler.
  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AviatoR -- 17 Ağustos 2010; 5:54:44 >
  • su admin mevzusunu tam anlamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    yani torku yüksek olan araç hızlı kalkıp belli bi süre torkun avantajı ile yarışı önde götürür.
    ama belli bi hızdan sonra beygiri daha yüksek olan araç beygir gücünün yardımıyla daha fazla hızlanıcaktır.ve yarışı kazanan taraf olur.

    uzun mesafeli yarışlarda beygiri yüksek olan araçların kazanma yüzdesi herzman daha yüksektir.

    ama kısa mesafeli ,kalkış (drag) yarışlarında torku fazla olan araç daha avantajlı olur.


    Sayın Samet Hocam böyle demişsiniz ama, size bir sorum olacaktı.
    Kendi aracım Corolla GLi ile arkadaşın 2008 Focus TDCi 109 hp'lik aracını defalarca denedik, 0-100'de çeyrek boy, 0-160'da ise yarım boydan biraz daha fazla mesafe oluyor.
    Benim aracım 105 hp, 145 nm tork'a sahip, Focus' 109 hp yanlış hatırlamıyorsam 240 nm gibi bir torku vardı.

    Bu nasıl oluyor o zaman




  • Tork

     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...




    Beygir Gücü

     Japon Otomobilleri ve ' Turbo ' Motor ...
  • F1 tarihinde en çok yatırım yapan firma Toyota atmosferik motorla bırakın şampiyonluğu tek bir birincilik dahi alamadan imajını zedelememek için F1 den ayrılmak zorunda kaldı. Bumudur üstün teknolojisi? Yanlış hatırlamıyorsam Toyota f1 de başarılı olabilmek için 3 milyar dolar harcadı ve ne renaulta ne mercedese nede ferrariye yetişemedi.
    Hondada aynı sebeblerden F1 den ayrılınca takımı satın alan brawn hondanın aracının sadece motorunu mercedesin motoruyla değiştirerek şampiyon oldu.

    binek araca nispeten güçlü motor koymak bence hiçbirşey ifade etmiyor.

    1.6 atmosferik aractan 130 beygir elde etmekmi? onu hyundaide yapıyor.
    2.0 atmosferik araçtan 200+ güç elde etmekmi? onu renaultta yapıyor
    wankel motor yapmakmı? 190 hp liğini ladada yapıyor.
  • işte renaultun atmosferik v10'u 18000 devirle sınırlandırılmış. bazı arkadaşlara göre çok üstün motor teknolojisi olan toyota ne bu motoru ne atmosferik v8 i bir türlü rakipleri gibi performanslı yapamadı





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    F1 tarihinde en çok yatırım yapan firma Toyota atmosferik motorla bırakın şampiyonluğu tek bir birincilik dahi alamadan imajını zedelememek için F1 den ayrılmak zorunda kaldı. Bumudur üstün teknolojisi? Yanlış hatırlamıyorsam Toyota f1 de başarılı olabilmek için 3 milyar dolar harcadı ve ne renaulta ne mercedese nede ferrariye yetişemedi.
    Hondada aynı sebeblerden F1 den ayrılınca takımı satın alan brawn hondanın aracının sadece motorunu mercedesin motoruyla değiştirerek şampiyon oldu.

    binek araca nispeten güçlü motor koymak bence hiçbirşey ifade etmiyor.

    1.6 atmosferik aractan 130 beygir elde etmekmi? onu hyundaide yapıyor.
    2.0 atmosferik araçtan 200+ güç elde etmekmi? onu renaultta yapıyor
    wankel motor yapmakmı? 190 hp liğini ladada yapıyor.

    f1 büyük yatırımlar ister mercedes tek basına bir is yapamanıstır mclaren vardır arkasında hangi alman aracı rallilerde var ama sana japonlardan bir sürü söyleye bilirim, honda basarısızlıktan değil mali krizden cekilmiştir bunu iyi ögren arkadasım ve bir getirisi yok diye , ve bi günçel hayat için konusuyoruz su anda f1 den en iyi takım bnce renault ne mclaren mercedes ne ferrari o zaman renault ferrariden daha mı iyi siz bence biraz olaya yanlıs yerden bakıyorsunuz :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musch-lee


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    F1 tarihinde en çok yatırım yapan firma Toyota atmosferik motorla bırakın şampiyonluğu tek bir birincilik dahi alamadan imajını zedelememek için F1 den ayrılmak zorunda kaldı. Bumudur üstün teknolojisi? Yanlış hatırlamıyorsam Toyota f1 de başarılı olabilmek için 3 milyar dolar harcadı ve ne renaulta ne mercedese nede ferrariye yetişemedi.
    Hondada aynı sebeblerden F1 den ayrılınca takımı satın alan brawn hondanın aracının sadece motorunu mercedesin motoruyla değiştirerek şampiyon oldu.

    binek araca nispeten güçlü motor koymak bence hiçbirşey ifade etmiyor.

    1.6 atmosferik aractan 130 beygir elde etmekmi? onu hyundaide yapıyor.
    2.0 atmosferik araçtan 200+ güç elde etmekmi? onu renaultta yapıyor
    wankel motor yapmakmı? 190 hp liğini ladada yapıyor.

    f1 büyük yatırımlar ister mercedes tek basına bir is yapamanıstır mclaren vardır arkasında hangi alman aracı rallilerde var ama sana japonlardan bir sürü söyleye bilirim, honda basarısızlıktan değil mali krizden cekilmiştir bunu iyi ögren arkadasım ve bir getirisi yok diye , ve bi günçel hayat için konusuyoruz su anda f1 den en iyi takım bnce renault ne mclaren mercedes ne ferrari o zaman renault ferrariden daha mı iyi siz bence biraz olaya yanlıs yerden bakıyorsunuz :)



    hondanın senelerdir başarısız olduğı F1 den çekilmesi için bir bahane lazımdı onuda mali krizde buldular. toyota hiç değilse dürüst davrandı ve başarısız oldukları için ayrıldıklarını açıkladılar.

    geçen yıl brawn'ın şampiyon olduğu araç ufak tefek değişiklikler haricinde hondanın kullandığı araç, sadece honda motoru çıkarılarak mercedes motoru takıldı. (brawnın dehasınıda unutmamak lazım)

    şu anda wrc de citroen lider. f1 ve wrc motorsporlarının zirvesi, sizin bahsettikleriniz hangisi?

    daha önceki mesajımdada belirtmiştim. otomotiv firmasının mekanik dehasını gösterebileceği yer bence bu tip organizasyonlardır.

    şu anda f1 de renault motorlu red bull lider, ayrıca daha önceki yıllardada renaultun bir çok şampiyonluğu bulunmakta. motorsporlarında renault evet çok başarılı bir firma.

    ayrıca bakış açımdada bir yanlışlık olduğunu düşünmüyorum. daha önceki mesajlarda arkadaşların dediği gibi japonların motor teknolojisi avrupalılardan çok ileri durumda olmuş olsaydı avrupalıların yaklaşık 850 hp üretebilen motorlarına karşılık en az 1000 hp üretebilen makineler yapabilmiş olması lazımdı.




  • başından sonuna kadar merakla okudum benim bahsedeceğim şeyden bahseden var mı diye.. yokmuş ..

    bütün markaları, almanı, japonu unutun.. kafanızda 100 bg lik bir atmosferik motor ile 100 bg lik bir turbo motor oluşturun.. litreleri ve diğer özellikleri farketmez.. bunları aynı kasa ağırlığına ve aynı lastik ebatlarına sahip (kısaca deneysel bir ortam ve eşit şartlar hayal edin işte ) arabalara koyun.. testimiz 0-100 km/sa testi olsun .. sizce kim kazanır ? doğru cevap "bilmiyor" olacaktı.. çünkü vites oranları hakkında hiçbir fikrimiz yok .. diyelim ki öyle 2 vites kutusu var ki elimizde 2 motor da aynı test sonuçlarını elde ediyor.. o zaman bir tek şeyden emin olabiliriz; atmosferik olan motorun 1. vites dişlisinin çapı, turbolu motorun 1.vites dişlisinin çağından büyüktür.. başka bir deyişle atmosferik olan daha düşük hızdayken en yüksek devirine çıkmış (1.vites aralığı küçük de denir bu duruma) ve çabucak 2. vitese geçmiştir, bu sayede turboda olan ama kendinde olmayan alt devir torku problemini çözmüştür.. unutmayalım ki elimizdeki motorların hiçbirisi tek dişli ile kullanıma uygun değildir, bu motorlara karakter katan ve arabamızın yaratılış amacını belirleyen şey vites oranlarıdır.. atmosferikte (atıyorum) 2500 devirde yüksek bir tork sözkonusu olmayabilir, ama bunu kısa bir 1. vites ile çabucak atlayıp aracınızı sürekli en yüksek gücü aldığı devir civarında sürerseniz artık en yükske gücünüz söz konusu olacak ve alt devirlerde torkun olmaması sizin için bir sorun teşkil etmeyecektir.. dolayısıyla doğru dişlilere sahip bir atmosferik 132 bg tsi 122 yi her durumda geçer.. yani aracın hangi karakteristikle üretildiği de önemli.. standart 1.6 lt 105 bg lik araçlara da 6 dişlili kısa şansuman takıyorlar, spor arabaya binmiş gibi hissediyorsunuz..

    ha eğer yarış yapmıyorsak, normal sürüş derdindeysek ve ortalama devirlerde seyrediyorsak (1. sayfada okuduğum bir hatadan dolayı bunu söylüyorum) zaten 122, 132, 140 bg lerden bahsetmiyoruz demektir.. ayrıca tsi motorlar alt devirlerden itibaren güç veriyorlar bakış açısı yanlıştır.. tork eğrisinin alt devirlerden itibaren düz bir çizgi gibi ilerlemesi bir düşünce yanılgısına sebep olabilir, bu yanılgıya düşmeyin, güç hala tork x devir demektir.. torkun düz çizgi olması daha doygun bir güç artışı sağlamaktadır, alt devirlerde en yüksek gücüne ulaşıyor demek değildir.. sonuçta (2.sayfada geçen bir laf üzerine) atmosferik motoru 6000 devirde kullanmayacağını söyleyen kişi aynı zamanda tsi motorunu da 5000 devirde kullanmayacağını söylemektedir.. vites oranları da zaten ona göre ayarlanmıştır ve motor güçleri aynıysa iki motorun da en yüksek güçlerine ulaştıkları devirlerde ve son viteste ortalama aynı hızı yapıyorlar demektir..

    yani performans ve tasarruf konusunda gerçek karakteri vites belirler (performans ile tasarrufu 2 nokta olarak seçin ve bu iki nokta arasında bir çıtayı oynattığınızı düşünün) .. tabi ki burada söylemek istediğim motorun performans veya tasarrufta hiç bir etkisi olmadığı demek değildir, yanlış anlaşılmasın..

    şimdi, esas konuya gelirsek; bu bir tarz meseesidir, motor sektörünün bir çok koldan gelişiyor olması iyi birşeydir. biri iyi diğeri kötü diye birşey yoktur, her birinin kendine has diğerine üstünlük sağladığı noktalar vardır..

    not: şu mazda rx-8 in wankel motorunu "teknolojisi gereği 2.6 litredir " diye anlatmaktan vazgeçin.. yok öyle bir şey.. 1.3 lt deniyorsa 1.3 lt dir .. "teknolojisi gereği" söylenenden daha büyük litreli olabilir mi bir motor ? sanal litre mi üretiyor ? .. mazda rx-8; 2 adet 0, 650 lt lik, aralarında faz farkı olan motordan güç almaktadır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    F1 tarihinde en çok yatırım yapan firma Toyota atmosferik motorla bırakın şampiyonluğu tek bir birincilik dahi alamadan imajını zedelememek için F1 den ayrılmak zorunda kaldı. Bumudur üstün teknolojisi? Yanlış hatırlamıyorsam Toyota f1 de başarılı olabilmek için 3 milyar dolar harcadı ve ne renaulta ne mercedese nede ferrariye yetişemedi.
    Hondada aynı sebeblerden F1 den ayrılınca takımı satın alan brawn hondanın aracının sadece motorunu mercedesin motoruyla değiştirerek şampiyon oldu.

    binek araca nispeten güçlü motor koymak bence hiçbirşey ifade etmiyor.

    1.6 atmosferik aractan 130 beygir elde etmekmi? onu hyundaide yapıyor.
    2.0 atmosferik araçtan 200+ güç elde etmekmi? onu renaultta yapıyor
    wankel motor yapmakmı? 190 hp liğini ladada yapıyor.


    yarış seyrederkenki duyulanlarla f1 hakkında ahkam kesmek
    komik olmuş, sadece motor yapmakla iş bitseydi F1 tarihindeki en iyi motor üretiileri Honda ve Porsche'dir. Ama gelin görün ki 2'si de ortalıklta gözükmemektedirler. F1'de üzerinde esas çalışılınan konu Motor mudur? yoksa Şase midir acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supraa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    F1 tarihinde en çok yatırım yapan firma Toyota atmosferik motorla bırakın şampiyonluğu tek bir birincilik dahi alamadan imajını zedelememek için F1 den ayrılmak zorunda kaldı. Bumudur üstün teknolojisi? Yanlış hatırlamıyorsam Toyota f1 de başarılı olabilmek için 3 milyar dolar harcadı ve ne renaulta ne mercedese nede ferrariye yetişemedi.
    Hondada aynı sebeblerden F1 den ayrılınca takımı satın alan brawn hondanın aracının sadece motorunu mercedesin motoruyla değiştirerek şampiyon oldu.

    binek araca nispeten güçlü motor koymak bence hiçbirşey ifade etmiyor.

    1.6 atmosferik aractan 130 beygir elde etmekmi? onu hyundaide yapıyor.
    2.0 atmosferik araçtan 200+ güç elde etmekmi? onu renaultta yapıyor
    wankel motor yapmakmı? 190 hp liğini ladada yapıyor.


    yarış seyrederkenki duyulanlarla f1 hakkında ahkam kesmek
    komik olmuş, sadece motor yapmakla iş bitseydi F1 tarihindeki en iyi motor üretiileri Honda ve Porsche'dir. Ama gelin görün ki 2'si de ortalıklta gözükmemektedirler. F1'de üzerinde esas çalışılınan konu Motor mudur? yoksa Şase midir acaba?




    üslubunuzu düzeltirseniz konu hakkında konuşabiliriz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abluka__


    quote:

    Orijinalden alıntı: SAMET/

    yani torku yüksek olan araç hızlı kalkıp belli bi süre torkun avantajı ile yarışı önde götürür.
    ama belli bi hızdan sonra beygiri daha yüksek olan araç beygir gücünün yardımıyla daha fazla hızlanıcaktır.ve yarışı kazanan taraf olur.

    uzun mesafeli yarışlarda beygiri yüksek olan araçların kazanma yüzdesi herzman daha yüksektir.

    ama kısa mesafeli ,kalkış (drag) yarışlarında torku fazla olan araç daha avantajlı olur.


    Sayın Samet Hocam böyle demişsiniz ama, size bir sorum olacaktı.
    Kendi aracım Corolla GLi ile arkadaşın 2008 Focus TDCi 109 hp'lik aracını defalarca denedik, 0-100'de çeyrek boy, 0-160'da ise yarım boydan biraz daha fazla mesafe oluyor.
    Benim aracım 105 hp, 145 nm tork'a sahip, Focus' 109 hp yanlış hatırlamıyorsam 240 nm gibi bir torku vardı.

    Bu nasıl oluyor o zaman



    0-100 denemenizde çeyrek boy oluşması iki aracın dişli oranlarından kaynaklanan 0-100km hızlanma süresinden kaynaklanıyor. tam emin değilim ama corolla aracınız 0-100km ulaşması 10sn sürmektedir ama ford focus 0-100km hız aralığını 11sn tamamlamaktadır.

    araçlarda kullanılan dişli oranları drag yarışlarında belirleyici faktörlerden birisi. yaptığınız bu deneme düz yol yerine yokuşa karşı yapılsa roller bu sefer değişecektir.




  • ya su f1 muhabbeti gercekten cok saçma ve alakasız motor konusuna ordan motor sadece olayın yüzde 10 nunu etkiliyor bir sürü etken var yapmayın f1 le japon ve turbo motorların alakası nedir kapatın su konuyu:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Harun


    quote:

    Orijinalden alıntı: supraa


    quote:

    Orijinalden alıntı: Harun

    F1 tarihinde en çok yatırım yapan firma Toyota atmosferik motorla bırakın şampiyonluğu tek bir birincilik dahi alamadan imajını zedelememek için F1 den ayrılmak zorunda kaldı. Bumudur üstün teknolojisi? Yanlış hatırlamıyorsam Toyota f1 de başarılı olabilmek için 3 milyar dolar harcadı ve ne renaulta ne mercedese nede ferrariye yetişemedi.
    Hondada aynı sebeblerden F1 den ayrılınca takımı satın alan brawn hondanın aracının sadece motorunu mercedesin motoruyla değiştirerek şampiyon oldu.

    binek araca nispeten güçlü motor koymak bence hiçbirşey ifade etmiyor.

    1.6 atmosferik aractan 130 beygir elde etmekmi? onu hyundaide yapıyor.
    2.0 atmosferik araçtan 200+ güç elde etmekmi? onu renaultta yapıyor
    wankel motor yapmakmı? 190 hp liğini ladada yapıyor.


    yarış seyrederkenki duyulanlarla f1 hakkında ahkam kesmek
    komik olmuş, sadece motor yapmakla iş bitseydi F1 tarihindeki en iyi motor üretiileri Honda ve Porsche'dir. Ama gelin görün ki 2'si de ortalıklta gözükmemektedirler. F1'de üzerinde esas çalışılınan konu Motor mudur? yoksa Şase midir acaba?




    üslubunuzu düzeltirseniz konu hakkında konuşabiliriz


    Seviyeli mesajınız için teşekkürler,

    Çok ileri teknik bilgi iddasında değilim ama sizin yorumlarınız da bende kulaktan dolma bir uslüp çağrıştırdı. F1'i motoru zayıf diyerek kolayca tanımlamak olmadı sanırım




  • Bazı çok genel bilgilerin bile doğru olmadığını söyleyen arkadaşlar olmuş. Öncelikle genelde turbo beslemeli araçlar atmosferik araçlara göre daha naziktir, sorun çıkarma ihtimali daha fazladır, turbo sorunları daha pahalıdır (ek maliyet) ve evet ömrü daha kısadır. Hondanın 1.6 185 Hp motoru veya 2.0 240 Hp motorunu istese başka firmalarda yapar demek komik olmuş. Sorunsuz bir şekilde kendinden modifiyeli dereceli egzantirikli gibi bu araçları üretsinler ve hondanın motorları gibi normal 1.6 lar ile aynı ömüre sahip olsun. Ama yok görüldüğü gibi. Honda atmosferik bir motordan bu kadar gücü sorunsuz bir şekilde ömrünü kısaltmadan aldı. Hondanın bu motorları emin olun 1.4 TSi dan daha uzun ömürlüdür ve daha sorunsuzdur, hemde o kadar devir çevirdiği ve sert kullanıldığı halde. Ben Honda sevmem, Vw hiç sevmem ama Hondanın bu motoruna saygı duyuyorum. Ayrıca önemli bişey daha var, hondanın 1.6 vti motoru limitinde dolu olarak gelmiyor, daha atmosferik olarak yapılacak çok sey var, örnek olarak eski (hala duruyomu bilmiyorum) NIF plakalı vti'a bakın, subaruları geçiyordu. Turbo uygulandığında zaten sınır yok, en son 650Hp vardı bir tane İstanbulda. Benim tercihim ise çok yüksek hacimli atmosferik olurdu. Yani eski amerikan motorları, ya standart 6600cc 300-400hp yada 7400cc 400-500hp. Daha fazla güç içinde atmosferik için olan uygulamalardan sonra turbo değil supercharger'a yönelirdim.




  • bir ihtimal daha vaar;o da ölmek mi dersiin nazik olsun,ihtimaller olsun ama turbo olsun; rampalar düz yol gibi olsun
    japonlar turboyu std.yapar,bu konu bitmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAXMAHNHOB

    Bazı çok genel bilgilerin bile doğru olmadığını söyleyen arkadaşlar olmuş. Öncelikle genelde turbo beslemeli araçlar atmosferik araçlara göre daha naziktir, sorun çıkarma ihtimali daha fazladır, turbo sorunları daha pahalıdır (ek maliyet) ve evet ömrü daha kısadır. Hondanın 1.6 185 Hp motoru veya 2.0 240 Hp motorunu istese başka firmalarda yapar demek komik olmuş. Sorunsuz bir şekilde kendinden modifiyeli dereceli egzantirikli gibi bu araçları üretsinler ve hondanın motorları gibi normal 1.6 lar ile aynı ömüre sahip olsun. Ama yok görüldüğü gibi. Honda atmosferik bir motordan bu kadar gücü sorunsuz bir şekilde ömrünü kısaltmadan aldı. Hondanın bu motorları emin olun 1.4 TSi dan daha uzun ömürlüdür ve daha sorunsuzdur, hemde o kadar devir çevirdiği ve sert kullanıldığı halde. Ben Honda sevmem, Vw hiç sevmem ama Hondanın bu motoruna saygı duyuyorum. Ayrıca önemli bişey daha var, hondanın 1.6 vti motoru limitinde dolu olarak gelmiyor, daha atmosferik olarak yapılacak çok sey var, örnek olarak eski (hala duruyomu bilmiyorum) NIF plakalı vti'a bakın, subaruları geçiyordu. Turbo uygulandığında zaten sınır yok, en son 650Hp vardı bir tane İstanbulda. Benim tercihim ise çok yüksek hacimli atmosferik olurdu. Yani eski amerikan motorları, ya standart 6600cc 300-400hp yada 7400cc 400-500hp. Daha fazla güç içinde atmosferik için olan uygulamalardan sonra turbo değil supercharger'a yönelirdim.


    Tsi motorlarda sorun daha fazla bir arkadaş 5000'de Tiguan'ının motorunu değştrmiş aynı konuda bir diğer arkadaşta Konya'da iki tane Tiguan'ın motorunun değiştiğinden bahsediyordu. yine başka bir yerde piston kırma sorunundan bahsediliyordu




  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.